Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poluarea si transportul in comun

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2017
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Ian 2009 14:30:41    Titlul subiectului: Poluarea si transportul in comun 103622

De ce sa insistam asa de mult pe treaba cu poluarea. Sa spunem ca prin absurd nu ar mai fi atatea masini in Bucuresti, iar oamenii ar merge numai cu troleibuze si tramvaie. Care ar fi rostul, daca, sa spunem ca nivelul de trai ar fi ca in India, Pakistan, Kenia sau mai stiu eu care alta tara...Toata treaba asta cu transportul ecologic este doar un moft, nu ceva care ar ajuta omenirea.Fac pariu ca pe un cetatean nu il intereseaza daca vehiculul cu care merge la piata este cu motor Euro 1, sau daca este troleibuz.Important este sa ajunga acolo, sa aiba bani sa cumpere mancare, conditii sa o gateasca si sanatate sa se bucure de ea.Intai sa ne uitam la nivelul de trai al Romaniei, si mai apoi la cel al Austriei, Frantei, Angliei, sau Germaniei.Am vazut ca toate exemplele de ecologie se dau din acele tari...Ex:Orasul "x" din Austria a infiintat o noua linie de tramvai care sa parcurga orasul pe o distanta de 20 km, in dauna a 2-3 linii de autobuze care acopereau in trecut aceasta distanta...Dar mai intai sa ne uitam la salariile, nivelul de trai si civilizatia oamenilor de acolo, sa nu mai spunem ca doar daca avem transport ecologic suntem civilizati...Care ar fi diferenta daca, in Germania de exemplu ar circula numai autobuze, dar civilizatia, rigoarea si nivelul lor de trai ar fi acelasi...Credeti ca vor muri mai multi oameni?Credeti ca toti se vor comporta precum "Ferentexanii" sau "Giulestenii" nostrii?Nu...acolo este o civilizatie, o desfasurare model a lucrurilor, mult mai presus decat conceptul de ecologie.Inca o data, nu sunt o "mazare" sau un "scripcaru" si sunt cu totul pentru transportul electric, dar ma enerveaza ca se face un atat de mare "tam-tam" pe tema aceasta, cum ca doar tarile civilizate au mult transport electric, iar tarile inapoiate, precum noi, nu au asa ceva...Unui austriac, ca ii dai autobuz sau tramvai sa mearga, tot acelasi comportament, si tot aceeasi conceptie despre viata va avea.Asa si un roman...
-Imi pare rau ca am scris atat de mult off-topic, dar am vrut ca odata pentru totdeauna sa se inteleaga factorii civilizarii transportului, plus ca un transport civilizat pot fi si autobuzele, atata timp cat calatorii stiu sa se comporte in ele...Daca in New Delhi(capitala Indiei) ar fi numai tramvaie si troleibuze, dar nivelul de civilizatie, cultura si trai ar fi acelasi, va spun ca ecologia nu ar insemna nimic acolo.
-Un transport ecologic nu inseamna cu adevarat un transport civilizat, si am dat aici destule argumente si exemple.Va multumesc pentru intelegere.La revedere!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 04 Ian 2009 17:13:24    Titlul subiectului: 103623

Pana la urma ai dreptate si tu, dar pana la un punct. Da, intr-adevar, unui individ nu-i pasa daca merge la piata cu o masina cu motor Euro 1 sau cu troleibuzul, iar austriacul si neamtul tot la fel au sa ramana indiferent cu ce circula, tramvai sau autobuz...

Dar, vezi tu, noi, omenirea ca specie, nu neaparat romanii (desi romanii, de multe ori prin ceea ce fac si prin felul de-a fi, sunt exemple elocvente in multe situatii... Laughing ) luam masuri dupa ce s-au produs dezastrele si nu preventiv, dinainte sa se produca... Uita-te in jur... Aproape toate dezastrele ecologice, manifestarile meteorologice neobisnuite (sari din tricou si papuci direct in cojoc si bocanci, nu mai exista anotimpuri intermediare, iar in Bucuresti, Ploiesti, Galati si alte orase, la cat de imbacsit e aerul, in curand nici n-o sa mai ninga...), caldura insuportabila din marile orase in timpu verii, furtunile puternice, inundatiile, alunecarile de teren, manifestarile biologice neobisnuite (au aparut fel de fel de boli necunoscute sau au reaparut vechile boli, plante sau animale care manifesta mutatii, comportamente neobisnuite...) toate au o singura cauza: POLUAREA aerului, apei si solului si, uneori, mai grav, poluarea radioactiva. Stiu ca suna apocaliptic si pare a apartine de domeniul SF ce zic eu aici dar totusi e realitate...

Nu zic ca inainte n-ar fi existat manifestari neobisnuite in natura sau poluare (si vulcanii polueaza atmosferic) dar erau "reglate" de natura. O data cu aparitia si dezvoltarea industriei, de la revolutia industriala din secolul XIX, natura a pierdut treptat controlul asupra mediului si omul a ajuns sa modifice involuntar in rau echilibrul ecologic.

Tin minte ca intr-o vara, cand mergeam pe strada in Bucuresti, la un moment dat, daca te uitai asa la un punct fix departat se vedea in zare, prin aer, o culoare albastruie persistenta (adica fum). De la etajul 5, privind peste case pana in departare, se vedea pana la o inaltime constanta cerul de o culoare maro-rosiatica, iar apoi, brusc deasupra, cerul normal albastru. Toate din cauza atmosferei jegoase din Bucuresti. Oare de ce sunt negre blocurile si casele din Bucuresti, Ploiesti si alte orase mari, marile centre industriale si noduri de transport importante?...

Pe noi acum, in momentul de fata, nu ne preocupa problemele de mediu, desi natura "a tras" numeroase "semnale de alarma", iar efectele poluarii desi nu sunt puternice si persistente, isi fac din ce in ce mai des simtite prezenta. Altfel spus, inca mai avem timp sa ne schimbam stilul de viata...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2017
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Ian 2009 18:01:24    Titlul subiectului: 103629

Si din nou, ai si tu dreptate....Dar:Cat crezi ca va reduce poluare schimbarea de exemplu a 26 de autobuze pe 336 cu 26 de troleibuze pe linia 61.Voi stiati ca si in centralele de curent exista poluareAsa ca eu ma gandesc.Atata timp cat in Rusia, Ucraina, China, Indonesia, Bangladesh exista uzine de petrol, gaze naturale si mai stiu eu cate, care sunt intinse pe o suprafata de 2-3 ori cat a Bucurestiului, si care pe an produc milioane de dolari si alimenteaza milioane de zone de pe pamant, ce incurajare aduce inlocuirea unui autobuz cu troleibuz, cand in acelasi moment, nu stiu cate mii de oameni tocmai isi pornesc rablele din garaj.Cu o floare nu se face primavara, si pana cand petrolul si gazul nu se va inlocui, pe pamant va exista poluare intotdeauna, pana cand se va distruge si ultima masina care se alimenteaza cu benzina/motorina.Toate aceste evenimente naturale pornesc de la un punct clar, uzinele mari, experimente chimice(vezi cazul Geneva, unde oameni cu un adevarat IQ mare, executau ceva doar pentru un moft, nicidecum pentru a ajuta omenirea...).Cat timp pe lumea asta mai exista o canistra de benzina, poluarea nu va disparea niciodata.Oricat de mult ar creste pretul petrolului, pamantul se extinde, inginerii arabi si chinezi construiesc insule artificiale in Dubai si Hong Kong, miliardarii cu zeci de masini fac intreceri si propun modele noi, iar pe piata o data la o luna un prototip de masina iese nou, nesimtitii care blocheaza tramvaiele si troleibuzele se inmultesc, iar lumea prefera o dacie la mana a 3-a cu motorul ultra uzat, in loc sa mearga linistiti cu troleibuzul...
Nu este de ajuns ca doar cineva sa faca o miscare ecologista, daca s-ar vrea intr-adevar reducerea poluarii, toti oamenii din lumea asta ar trebui sa faca un mic pas.Ex:cum sa reduca Bush poluarea, atunci cand dupa ce tine un interviu legat de clima si poluare, se urca in masina si pleaca...
Singurii oameni care intr-adevar sunt impotriva poluarii sunt olandezii, cu ale lor centrale eoliene, insa ce sa faci cand tu incerci sa folosesti energia eoliana, iar vecini tai(Germania), au cele mai tari fabrici de automobile(Mercedes-Benz, Wolkswagen, BMW)...si cele mai bune autostrazi pentru masini de viteza.Plus marimea Germaniei pe langa micuta Olanda...
Cand incepi ceva de mare amploare(reducerea poluarii), nu incepi doar tu si prietenul tau, nu incepe doar un stat sau doar un continent, incep toti(toata planeta Terra)...Dar cum si-ar mai face rusii bani din gaze naturale, si arabii bani din petrol...Banii sunt totul, si oricat am sustine noi poluarea, alta ar fi gandirea daca am detine o centrala in deserturile Arabiei, care sa alimenteze cu carburanti jumatate din Asia...Banii vorbesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 01:08:40    Titlul subiectului: 103652

Lasati sa cumpere autobuze,ca mult nu vor rezista. Rezerve de petrol mai sunt cat pt 50 de ani. Insa nu cred ca vor mai circula autobuze pana la disparitia ultimei picaturi de petrol. Ganditi-va care va fi pretul benzinei/motorinei peste 20-25 de ani... Cu cat rezervele scad,cu atat pretul se mareste. Deci e un raport invers proportional. Asa ca nu cred ca regiile de transport public or sa mai opteze tot pt autobuze peste 25 de ani. Aveti deci putina rabdare Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tiberio



Data înscrierii: 29/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 9
Locație: Slatina

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 04:05:56    Titlul subiectului: 103657

Nu se vor termina resursele de petrol prea curand. In Groenlanda au descoperit ca sunt surse INEPUIZABILE de petrol si inca nu au inceput sa le exploateze, Antarctica la fel sunt neatinse. In 25 ani cat ati zis voi o sa se descopere alte moduri de a alimenta masinile si autobuzele si sa fi'ti siguri ca de petrol este mereu nevoie. Ok nu o sa mai mearga masinile cu petrol dar se foloseste si la altceva nu numai acolo. Asa ca oameni buni este o cale lunga pana acolo unde vrem cu totii sa ajungem, nu ne ramane decat sa asteptam......
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 18:24:25    Titlul subiectului: 103776

Ai iarasi dreptate. Inginerii si oamenii de stiinta nu-si canalizeaza cercetarile catre lucruri cu adevarat folositoare omenirii. Dar pana la urma, daca stai sa te gandesti, nu toata lumea trebuie sa cerceteze metodele de diminuare a poluarii, metodele de inmultire eficienta a graului de calitate superioara sau metodele de desalinizare si purificare a apelor marine pentru asigurarea populatiei cu atat de necesara si din ce in ce mai rara apa potabila... Cineva trebuie sa mai cerceteze si cum s-a format Universul sau de ce soarele rasare la est si nu la vest... Laughing

Ai dreptate, degeaba initiem noi campanii ecologice si imaginam transport ecologic 100% electric si ii felicitam pe olandezi pentru demersul lor daca oamenii isi folosesc in continuare rablele si masinile superdepasite tehnologic, americanii sunt in continuare cel mai mare poluator al planetei, iar rusii si arabii vor trai in continuare din gaz respectiv petrol. Dar si aici se pot intrevede solutii.

Parerea mea este ca petrolul, carbunii si gazul vor ramane pana la disparitia speciei umane principala sursa de energie. Foarte bine pana aici, n-am nimic impotriva. Dar daca acei oameni de stiinta care se ocupa de domeniul ecologiei ar incerca sa gaseasca metode pentru transformarea daca nu totala macar a celei mai mari parti a dioxidului de carbon inapoi in hidrocarburi folosind energiile alternative (solara, eoliana, mareica, hidroenergetica a raurilor si toate celelalte care mai exista) atunci ar castiga si rusii si ecologistii... Plantele se dezvolta pe baza acestui principiu: folosesc lumina solara pentru a sintetiza celuloza (care prin ardere metabolica da energie) din dioxid de carbon si vapori de apa. Totul in jurul nostru este chimie si fizica, trebuie doar sa existe vointa si imaginatie...

Aceasta solutie tehnologica se poate aplica termocentralelor electrice, mari poluatoare atmosferic cum bine ai zis si tu. Cat pentru celelalte surse de poluare cum ar fi combinatele siderurgice si chimice, automobilele se pot folosi fie filtre, fie alte metode de obtinere a materiilor finite, metode mai putin poluante, fie interzicerea prin lege a achizitionarii si folosirii anumitor automobile si vehicule in general care nu indeplinesc anumite conditii de mediu... Asta ar fi treaba conducerii fiecarui stat in parte... Pe subiectul acesta se pot initia discutii interminabile si e chiar interesant.

Exista deja cercetari in sensul "plagierii" plantelor in producerea si stocarea de energie iar tehnologiile folosite dau randament redus. Dar sa nu uitam ca masinile nu au mers inca de la inceput (de cand a fost inventat motorul cu ardere interna) cu 100 km/h... S-a ajuns la viteza asta in 150 de ani... Cine-i dadea credit lui James Watt daca ar fi spus ca-n anul 2000 masinile vor merge cu ajutorul motorului inventat de el cu peste 200 la ora?... Ar fi spus lumea ca-i nebun si l-ar fi indemnat sa-si cumpere un cal mai bine... Smile Asa nici noi acum nu dam credit celor care se pun si nascocesc metode alternative de producere a energiei dar cine stie ce va fi peste 200 de ani?...

Depinde doar de noi toti si de fiecare in parte sa ne trezim la timp si sa constientizam pericolele, iar pentru cei care sunt batuti in cap, adica oamenii de genul lui Bush se pot gasi metode de constrangere foarte inventive... Laughing

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 03/Oct/2017
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 19:36:48    Titlul subiectului: 103781

Din pacate insa, acei oameni care intr-adevar ar putea face ceva, se multumesc doar prin a purta tricouri si a striga ca sunt ecologisti.Ar trebui sa se duca la un magnat dintr-ala de petrol si sa ii zica:Ma baiatule, tu ai auzit de filtrare?Ai auzit de energie eoliana, de reducerea poluarii?Hai sa inventam ceva care doar sa porneasca pe motorina, iar la baza lui sa stea energia eoliana/cinetica/hidroenergia.Stiti acele autobuze cu hidrogen(S-au livrat cate doua la Reykjavik(Islanda), vreo 10 la Londra, vreo 5-6 la Amsterdam, doua in Perth(Australia), doua in Madrid si doua in Beijing)...Pretul unui astfel de autobuz ajungea la 1.5 milioane de euro !!! ceea ce este extrem de mult pentru fiecare tara a lumii...Acele autobuze Mercedes au ajuns sa stea in garaj, si doar in Hamburg(care a primit vreo 10 si el), mai circuland, si in Islanda, acolo si numarul populatiei fiind mai mici, deci si mai usor de intretinut.Ar trebui ca acele organizatii ecologiste(cele mari, nu Partidul Verde de la noi Laughing ), sa se duca sa vorbeasca cu Laskhmmi Mittal(de exemplu), al 4-lea om ca bogatie din lume si cel care carmuieste renumitele uzine Mittal Steel...Fabricarea otelului...uzine extrem de poluante.Un om cu atata influenta, ar trebui sa gaseasca cea mai ieftina solutie de a dezvolta o masina/autobuz/ceva orice...care sa NU foloseasca carburanti.Daca un om atat de puternic ca el, ar trece la ecologie, multi alti discipoli sau oameni la fel de puternici s-ar intreba:Oare ce face, hai sa ne bagam si noi, sa promovam si noi acest lucru.Asa probabil oamenii isi vor indrepta atentia si spre celalalte forme de energie.Insa pana atunci, in loc sa se adune pe bulevardele lumii, mai bine ar cauta relatii, posibilitati de reducere a poluarii, si chiar propunerea unor locuri de degajare a gazului, de filtrare a oxigenului sau mai stiu eu ce...Nu ma prea pricep eu la chimie/fizica(am avut 3 de 4 la chimie anul trecut Laughing ... ghinionul, pana la urma am trecut)...dar cred ca asta ar fi un pas mic pentru om si un pas mare pentru omenire.Inca o data:Nu trebuie renuntarea la autobuze si automobile, trebuie asigurat gradul lor de poluare...functionarea vehiculului nu ar trebui sa se faca pe carburanti si gaze, doar pornirea lui.Ma si imaginez stand pe o insula in Brazilia, cu o casa uriasa(cat Campia Vacaresti Laughing ) incalzind mancarea la plita alimentata cu panouri solare, in loc de becuri sa am panouri pentru captarea luminii, iar eu sa stau si sa imi astept masina pana cand vantul ii va putea incarca bateriile...dar deja visez...insa doar asta ar putea fi:SALVAREA PLANETEI.
Multumesc pentru atentie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2010 16:28:50    Titlul subiectului: 122701

Despre incalzirea globala intre adevar, propaganda si afaceri:

http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6844902-racirea-globala-alta-conspiratie-alte-framintari.htm

http://www.hotnews.ro/stiri-mediu-6841663-incalzirea-globala-alt-scandal-mare-comic.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Apr 2010 19:12:17    Titlul subiectului: 126410

Uite inca un punct de vedere interesant... Masina electrica cu orice pret inseamna tot poluare, pentru ca producerea energiei electrice in cantitati foarte mari si, adaug eu, de buna calitate, este inca foarte neecologica.

sursa: Hotnews

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-7183215-masinile-electrice-vor-saraci-bugetele-nationale-nu-rezolva-problema-poluarii-spune-coalitie-germana-grupuri-ecologiste.htm

"Masinile electrice vor saraci bugetele nationale si nu rezolva problema poluarii, spune o coalitie germana de grupuri ecologiste
de Vlad Barza HotNews.ro

Joi, 29 aprilie 2010

Sustinerea masinilor electrice inseamna directionarea unor miliarde de euro pentru subventii, iar modul in care este obtinuta electricitatea nu le face mai putin poluante decat masinile cu motor termic, spun cateva grupuri ecologiste germane, citate de Automotive News. Germania vrea sa aiba un milion de masini electrice pe sosele in 2020, insa in prezent niciunul din marii producatori auto nu vinde masini electrice in cea mai populata tara din UE. Tari precum Irlanda ofera subventii de pana la 5.000 de euro cumparatorilor de masini electrice, pentru a mai diminua dezavantajul legat de pretul foarte mare.

Vor merge prea multi bani catre subventionarea masinilor electrice, in loc sa se investeasca in a creste eficienta masinilor pe benzina si motorina, spune Juergen Resch care conduce organizatia de protectie a mediului Deutsche Umwelthilfe.

El spune ca in multe cazuri masinile electrice polueaza per total mai mult decat cele cu motor termic fiindca trebuie luat in calcul modul in care electricitatea este produsa din carbune si gaz natural.

O coalitie de asociatii de protectia mediului spune ca o masina electrica ajunge, din cauza combinatiei de surse de electricitate din Germania, sa aiba emisii de peste 120 g CO2/km, ceea ce inseamna destul de mult, dat fiind ca cele mai putin poluante diesel-uri au emisii de sub 100 g/km.

Juergen Resch spune ca subventionarea achizitiei de masini electrice va saraci bugetele care vor trebui sa directioneze miliarde de euro pentru a face aceste masini accesibile ca pret publicului larg.

Germania isi propune sa aiba un milion de masini electrice pe sosele in 2020, iar pe 3 mai, cancelarul Angela Merkel se va intalni cu reprezentantii industriei auto si cu cei din energie pentru a discuta viitorul masinilor electrice.

La nivel european s-a inceput elaborarea unei strategii si se doreste standardizarea punctelor de incarcare pentru masinile electrice, astfel incat sa poata fi folsite pentru toate modelele de pe piata.

Masinile electrice sunt prezentate ca o solutie "curata" pentru viitor deoarece nu au emisii poluante in trafic. Totusi, grupurile ecologiste atrag atentia asupra faptului ca lucrurile nu stau chiar asa de bine, iar dezvoltarea masinilor electrice poate avea efecte nebanuit de grave asupra bugetelor.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Apr 2010 00:31:55    Titlul subiectului: 126426

O centrală electrică poate fi construită și în afara orașului.
Ce mi-aș fi dorit ca mașina să nu fie un bun așa de accesibil în România...

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 6121
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Mai 2010 11:41:36    Titlul subiectului: 127511

O initiativa interesanta de promovare a mijloacelor de transport "allternative":

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Elevii_premiati_pentru_mersul_pe_jos_sau_cu_bicicleta_0_268173273.html

"Elevi din Alba Iulia premiați pentru mersul pe jos sau cu bicicleta

Andreea Bărăgan

Marți 25 mai 2010

Alba Iulia
Copii au ajuns la școală cu skateboard-ul, cu bicicleta sau pe jos

Școlarii claselor a III-a și a IV-a vin în această săptămână la școală pe jos, cu bicicleta sau cu rolele. Fiecare elev va fi recompensat cu buline colorate ce vor fi aplicate pe un baner uriaș amplasat la intrarea în școală. Proiectul se derulează și într-o școală din București.

Un număr de 115 elevi ai claselor a III-a și a IV-a de la Școala cu clasele I-VIII „Mihai Eminescu“ din Alba Iulia participă pe parcursul întregii săptămâni la proiectul „Traffic Snake Game“ (Jocul șarpelui în trafic) - În siguranță și prietenos, pentru mediu la școală! Proiectul face parte din programul „Inteligent Energy Europe 2008“ și este organizat de Asociația pentru Tranziția Urbană (ATU) din București, în parteneriat cu ISJ Alba și Primăria Alba Iulia.

Spre școală, pe jos, cu bicicleta sau rolele

Școala „Mihai Eminescu“ din Alba Iulia și Școala nr. 56 din București sunt unitățile în care asociația derulează concomitent în această perioadă proiectul „Jocul șarpelui în trafic“. Prin acest proiect se încearcă stimularea elevilor din clasele primare să meargă către școală pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun. „În timpul Traffic Snake Game, fiecare elev care vine la școală folosind un mijloc de transport durabil primește o bulină colorată. Toate acestea, în funcție de clase, sunt colectate pe banner-ul Traffic Snake Game, amplasat la intrarea în școală. Scopul este de a acoperi șarpele cu cât mai multe buline“, a spus sociologul Simona Zărnescu, reprezentantul ATU București.

Aceasta a precizat că la sfârșitul săptămânii trecute a avut deja o primă întâlnire cu elevii școlii din Alba Iulia, iar părinții au fost informați printr-o scrisoare despre jocul derulat, fiindu-le cerut acordul. „Acordul părinților este una dintre condiții, pentru că ne dăm seama că este importantă siguranța copilului. Intenționăm să facem cu sprijinul Poliției, și câteva lecții cu copiii despre siguranța circulației cu bicicleta în trafic“, a mai spus Simona Zărnescu.

Școlari încântați

Elevii celor trei clase a III-a și a două clase a IV-a de la Școala Mihai Eminescu din Alba Iulia sunt așteptați în fiecare dimineață de către învățătoare, care le vor acorda buline în funcție de mijlocul de deplasare pe care îl vor folosi. Pentru că vor veni pe jos vor primi o bulină albastră, cu mijloc de transport în comun, o bulină galbenă, bicicliștii vor fi recompensați cu o bulină roz, iar elevii ce preferă rolele sau skateboard-ul cu o bulină roșie. Pe data de 1 iunie, clasa care va strânge cât mai multe buline va fi recompensată. Elevii activi vor primi echipamente sportive și alte premii surpriză.

„Este o inițiativă bună mai ales că în acest fel înțeleg de ce e important să circule corespunzător și să fie atenți pe stradă. Este bine că tinerii învață să fie activi. Copilul meu este mai mare dar cred că și pentru el ar fi dstractivă o astfel de activitate. Fiul meu nu participă la concurs dar cu siguranță va merge și el la marșul bicicliștilor, care am înțeles că va fi organizat vineri“, a spus Mariana Funariu, mama unui băiat de clasa a VII-a.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 17:09:02    Titlul subiectului: Proiecte de mediu prin programul LIFE+ 146649

vezi aici:
”Reducerea emisiilor poluante generate de deplasările către/de la locul de muncă, prin introducerea de soluții de transport adecvate”, finanțat prin Programul de finanțare LIFE+ al Fondului European de Mediu
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/18_20110727.pdf
”Reducerea emisiilor poluante prin implementarea unui Sistem Integrat de Informare a călătorilor și a facilitaților Park&Ride, finanțat prin Programul de finanțare LIFE+ al Fondul European de Mediu
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/19_20110727.pdf
”Reducerea poluării prin utilizarea în transportul public a unor mijloace de transport ecologice, cu combustibili alternativi, finanțat prin Programul de finanțare LIFE+ al Fondului European de Mediu
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/21_20110727.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community