Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri din Constanta electrificata

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 11:52:08    Titlul subiectului: Amintiri din Constanta electrificata 104035

Voi posta aici niste amintiri de pe vremea cand Constanta era plina de troleibuze DAC articulate

Imi aduc aminte intr-un timp exista linia 45 pe care scria “Tomis Nord – Patinoar”. Din cate am inteles de la voi, a mai existat prin anii 70-80 alt 45, insa eu pe acesta l-am prins. Traseul acelei linii era aproximativ acelasi cu traseul de retragere spre garaj a liniilor 42 si 43. In Tomis Nord nu intorcea unde intorceau si intorc si acum 42 si 43, ci mergea pana la giratoriu facut la unirea strazilor Cismelei, Dobrila Eugeniu si Dispensarului. Deci mergea pe Cismelei si, in loc sa intre acolo unde intorceau si aveau dispeceratul 42 si 43, isi continua drumul pe Cismelei pana la giratoriu, facea giratoriul luand-o apoi pe Dobrila Eugeniu. Au existat liniile prezente acolo pe acea bucatica pana la giratoriu mult timp dupa ce aceasta linie nu a mai mers. Pleca deci pe Dobrila Eugeniu si avea acelasi traseu cu 42 si 43 pana la intersectia cu strada Suceava, unde in loc sa coteasca la dreapta cum faceau 42 si 43, mergea inainte pe strada Adamclisi, facea stanga apoi pe Soveja pe care mergea pana la intersectie cu strada Chiliei unde facea dreapta si mai mergea cam 500-700 de metri pe langa gardul garajului de troleibuze, dupa care intorcea facand dreapta Panait Cerna, stanga imediat pe Maramures, stanga pe Razboieni, si iar stanga pe Chiliei. Deci ca sa intoarca ocolea niste case (se vede foarte bine pe harta, poate asa din explicatii e cam greu de inteles). Langa acest cap de linie, pe strada Panait Cerna, era locul unde dupa anul 2000 s-a dat examenul pentru permis auto (numit si Poligon pentru ca acolo veneau instructorii cu elevii pentru a invata primele miscari). Tot acolo, pe vremuri exista un Patinoar. Din aceasta cauza pe placuta cu traseul scria “T.N.- Patinoar”. Si acolo au existat liniile mult timp pana sa fie scoase. Spuneam ca acest traseu era defapt traseul de retragere al troleibuzelor 42 si 43 spre garaj si dinspre garaj. Doar ca plecau de la capat de linie Tomis Nord, nu intorceau la giratoriu, iar la in celalat capat in loc sa mearga pe langa gardul garajului pana la Patinuar unde intorceau inconjurand acele case de care vorbeam, intrau direct in garaj.

Au mai existat si liniile 42b si 43b cand eram eu foarte mic. Mergeau traseu normal, dar in loc sa mearga pana la capatul de linie din Tomis Nord, intorceau intr-un triunghi exact unde se bifurca strada Cismelei din Dobrila Eugeniu (se vede pe harta acel mic scuar in forma de triunghi). Abia imi mai aduc aminte vag de vremea aia. Eram foarte mic atunci. A disparut un timp linia 42b, dupa care in anii de mai incoace exista un 42b care intorcea la Poarta 1 Port, spre deosebire de 42 normal care intorcea la Poarta 2 Port. Insa acest 42b mai nou intorcea la capatul de linie normal din Tomis Nord, alaturi de 42 si 43. Nu imi mai aduc aminte daca acel 42b de pe vremuri intorcea la Poarta 1 sau 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 12:12:13    Titlul subiectului: 104037

Am vazut o intamplare care mi-a placut mult. Mama lucra la un hotel in vecinatatea zonei numite “Butoaie”. Acel loc “Butoaie” era capatul de linie al troleibuzului 41. Stateam cu orele pe-acolo si priveam la troleibuze cand eram mai mic.. Intr-o zi nu stiu ce s-a intamplat, probabil unele din troleibuze n-au mai putut pleca din cap de linie. Cert este ca de ceva timp numai plecase nici un troleu spre oras si deja aveau intarziere. A iesit din bucla primul din cele stationate, adica #498. Erau insa multe troleibuze care nu plecau. Se facuse coada si deja numai incapeau in bucla. #599 era printre ultimele, era undeva in dreptul postei PTTR, deci mai avea ceva pana sa intre in bucla. I-a venit ideea soferului ca toti stationati in fata sa si care nu apucasera sa intre in bucla sa dea captatorii jos, pentru ca el sa poata trece. Pe moment nu intelegeam de ce. Am aflat apoi. Un alt sofer de pe un alt troleibuz (numai stiu care) se apuca cu mainile de sforile lui 599 care legau captatorii de tragatoarele lor. Iese 599 din coloana de trolee stationate, iar cand ajunge in locul unde incepe bucla de capat de linie, vireaza brusc stanga (bucla era pe partea dreapta). Omul care tine de sforile captatorilor mai asteapta 1 secunda pentru ca troleul sa faca stanga, apoi trage captatorii de la retea iar troleibuzul din inertia produsa cat timp captatorii erau inca la retea reuseste sa intoarca sa ajunga pe cealalta parte a bulevardului. Dar nu de tot. Soferul se sperie, crezand ca atinge unul din copacii de pe maginea bulevardului si franeaza. Nu avea unde sa puna captatorii la retea deoarece troleibuzul era pus de-a curmezisul bulevardului. 498, care iesise mai devreme din bucla si astepta, da cu spatele, leaga pe #599 si il trage pana ce acesta poate sa-si puna captatorii sus. M-am minunat atunci. Nu stiam ca troleibuzele au marsalier. Stiam de tramvaie si vazusem unul , dar troleibuze nu. Si asta a fost modalitatea prin care un troleibuz a intors de pe un sens al bulevardului pana pe celalalt. Sper ca se intelege intamplarea din ce am povestit. Nu stiu cat de bine am reusit sa explic.

La facultate l-am avut profesor pe fostul director al ITC, IJTL si pe urma RATC Constanta din 1980 pana prin 2000. La un curs despre consumul de carburant al masinii ne-a spus ca soferii de pe autobuze pe care ii vedem ca merg foarte violent, adica talpa si pe urma frana in ultimul moment, provin din fosti troleibuzisti care si-au luat categoria D. Tot de la el stiu de un accident in care pe Bd. Tomis in dreptul Liceului 4 (cu multi ani in urma) n-au fost stranse bine prezoanele rotilor jumelate (rotilor duble de la burduf) iar una din ele a sarit lovind-o pe o femeie si, din pacate, ucigand-o. Inca un accident povestit de el, din 1975, in care un autobuz a lovit o cisterna la bifurcatia spre Cumpana de la iesire din Constanta inspre statiunile din sudul litoralului. Cisterna a venit dinspre Cumpana si n-a acordat prioritate autobuzului, iar in urma coliziunii ambele au luat foc si au murit ceva oameni atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 13:13:27    Titlul subiectului: 104040

Acum voi posta detalii despre care din DAC-urile articulate imi aduc aminte.

Numerele de parc sub #477 eu nu le-am prins, sau eram prea mic si nu-mi aduc aminte.

#477 (linia 42) – vopsit in alb cu partea de jos rosie, peste vopsea avand aplicata reclama ASSOS (parca erau abtibilduri, nu vopsea). Dupa un timp a ramas alb cu rosu, fara reclama, iar intr-un final fiind facut probabil depozit, cert e ca era pus (numai stiu daca pe chituci sau nu) in mijlocul garajului de pe strada Chiliei, avand in loc de unele geamuri pusa tabla sudata. A disparut in 2002 cand au venit noile MAZ-uri.

#478 (linia 43) – alb cu partea de jos albasta. Eu stau la Trocadero si imi aduc aminte odata cand era tractat de o Depanare Ikarus (la fel ca CT-35-YTC existent inca). Au venit pe Lapusneanu dinspre gara, au facut dreapta in intersectie la Trocadero pe Secerisului (continuare Portitei), stanga pe urma pe Poporului iar apoi probabil inspre garajul de pe strada Chiliei, garaj care deservea liniile 40, 41, 42, 43, 45(cat timp a existat), 47.

#486 (linia 40 cred, uneori vara 41) – alb cu partea de jos bleu. Nu-mi amintesc nici o intamplare legata de el.

#498 (linia 40, uneori vara 41) – alb cu partea de jos bleu.

#499 (linia 42) – alb cu partea de jos bleu

#509 (linia 40) – alb cu partea de jos bleu. Am vazut o poza pe forum cu el cu o dunga rosie, insa eu mi-l aduc aminte probabil dupa RK si numai avea acea dunga.

#510 (lina 44) – alb cu partea de jos albastra. Am vazut la stiri odata cum ca un calator (o fosta persoana publica a constantei in sensul de boxeor sau ceva nu-mi mai aduc aminte) se luase la cearta cu soferul lui 510, chiar a scos si pistolul cu aer comprimat si chiar l-a ranit pe sofer daca imi aduc bine aminte

#514 (linia 43) – alb cu partea de jos albastra. Era foarte prezent pe linia 43.

#515 (linia 40, uneori vara 41) – alb cu partea de jos albastra. Chiar imi aduc aminte ca am mers cu el pe 41. Cand m-am dat jos am vazut ca la rotile jumelate (rotile duble de la burduf) pe o parte avea cauciuc coaja de pepene tocit foarte tare, iar in partea cealalta avea un cauciuc nou cu crampoane foarte pronuntate. Mi-a sarit in ochi pentru ca pana atunci nu vazusem asemenea “carne” pe un cauciuc.

#530 (linia 42) – alb cu partea de jos albastra. Imi amintesc odata l-am luat de la liceul 4 (liceul Tomis se numeste acum). In 2 statii jumate i-au sarit captatorii de vreo 5 ori. Ne-a pus sa ne dam jos imediat dupa ce a cotit dreapta de pe Tomis pe Bd. Mamaia, a spus ca numai poate merge mai departe.

#532 (linia 42) – alb cu partea de jos rosie. In anii de mai incoace numai arata foarte ingrijit.

#535 (linia 42) – alb cu partea de jos albastra. Am mers de multe ori cu el pe linia 42.

#542 (linia 40) – alb cu partea de jos albastra. Imi aduc aminte ca spre sfarsit adica prin 2001 si inceputul lui 2002 parca avea scaunele schimbate. Numai avea de lemn sau lemn cu buret, avea de plastic albastre pe care era stanțat in relief ROCAR.

#546 (linia 43) – crem cu partea de jos verde, dar nu era verdele prezent pe alte troleibuze cu schema de culoare crem-verde, era un verde mai pal. Soferul lui 546 a fost coleg cu tatal meu prin ’90 si ceva dupa ce n-a mai fost sofer la RATC si s-a angajat la ROMTELECOM. Intre colegii de la ROMTELECOM i se spunea “Gica Troleibuz”. El a fost omul care mi-a explicat care dintre cele 2 fire este plusul si care este minusul. Dar din pacate acum nu le mai stiu Sad

#547 (linia 42) – crem cu partea de jos verde. Una din dățile mai dincoace in care am mers cu el scârțâia din toate incheieturile, era putin suparator. Mai ales unde stateam eu, langa burduf. Multe DAC scârțâiau dar asta era mai rau. Odata a facut pană la roata dreapta față pe strada Cișmelei foarte aproape de capatul de linie, la ultima statie inainte de capat. Pana la capat de linie l-am luat pe urmatorul, adica #499.

#548 (linia 43) – alb cu partea de jos albastra (nu stiu daca asta era schema originala)

#551 (linia 40) – nu-mi mai aduc aminte schema de culoare normala, il am in minte cand era vopsit cu reclama “S.C. CONDEMAR S.A. CONSTANTA”.

De pe la #554 pana pe la #569 daca imi aduc bine aminte erau vopsite crem cu partea de jos rosie

#567 (linia 48 ) – crem cu partea de jos rosie. Era destul de ingrijit tinand cont ca mergea pe 48, linie care trece prin Palas la tigani.

#573 (linia 48 ) – alb cu partea de jos albastra. Este cel in care ti-am spus ca am citit “Acest sofer are peste 1.000.000 de statii parcurse.” Este ultimul DAC 117 din Constanta


Ultima modificare efectuată de către Sherifu la Lun 12 Ian 2009 13:27:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 13:25:11    Titlul subiectului: 104041

#574 (linia 43 parcă, vara 41) – prima data cand a fost adus era vopsit crem cu partea de jos verde. Pe urma a mai fost vopsit cu reclame Radio Contact. Primul DAC 217 din Constanta.

#575 (linia 40) – crem cu partea de jos verde. Mi-a placut odata cand mergeam cu el in primii lui ani. Avea in dreptul burdufului acel cerc, ce ramane pe loc cand coteste troleibuzul, facut nu din tabla normala acoperita cu cauciuc normal, ci era o tabla mai groasa pe care o mai folosea ITC-ul si la alte lucruri. Avea un model pe ea...probabil stii la ce ma refer.

#576 (linia 42) – crem cu partea de jos verde. Era intr-o stare foarte buna.

#577 (linia 43) – nu-mi mai aduc aminte culoarea originala, dar probabil acelasi crem cu verde. Insa il retin mai de curand vopsit galben cu reclama Junkers Design.

#582 (linia 42) – cred ca de inceput crem cu verde. Mi-l amintesc vopsit albastru cu reclama la ceva ferestre din PVC

#585 (linia 40) – la inceput crem cu partea de jos verde, mai pe urma vopsit intr-un albastru ca si cum ar avea valuri, deasupra avand aplicata reclama Condemar S.A. Constanta

#586 (numai retin ce linie) – vopsit un galben cu ceva reclama parca imi amintesc

#589 (linia 42) – alb cu partea de jos rosie. Este cel in care ti-am povestit ca a intrat o Dacia 1300 atunci cand a franat pentru a schimba macazul la Institutul de Proiectari. M-am distrat tare vazand ca Dacia s-a indoit foarte tare, iar troleul avea doar bara spate putin atinsa, abia se cunostea lovitura

#590 (linia 43) – alb cu reclama Uniplus Radio, culoare originala numai stiu

#591 (linia 40 cred, vara 41) – alb cu reclama roz REHAU pe el. Arata foarte bine la un moment dat.

#594 (linia 42, 43) – la un moment dat vopsit galben cu reclama Bingo Europa. A mai fost vopsit parca si cu Radio Contact ..

#595 (linia 40, vara 41) – la origine parca a fost alb cu partea de jos albastra. Mi-l amintesc bine vopsit portocaliu cu reclama Galeria Mall . Foarte bine mergea.

#599 (linia 40, vara 41) – in prima faza numai stiu, dar mai spre final tot ca si 585 albastru valurit cu reclama Condemar. Este cel despre care ti-am povestit ca a intors la capat de linie din Mamaia.

#600 (linia 43) – mi-l amintesc vopsit verde numai stiu la ce facea reclama

#601 (linia 40, vara 41) – la un moment dat albastru cu bleu cu reclama Izvorul Minunilor

#602 (linia 48 ) – crem cu partea de jos verde. Mergea cu destula viteza. Chiar imi placea mult.

#606 (linia 48 ) – alb cu reclama la cauciucuri Matador

#609 (linia 40) – in prima faza fusese alb cu partea de jos albastra

#610 (linia 42, vara 41) – alb cu partea de jos rosie, deasupra reclama cu Frutti Fresh.

#613 (linia 40, vara 41) – mi-l amintesc vopsit gri, apoi vopsit cu niste reclame cu multe culori foarte intense. Este troleibuzul in care m-a prins controlul ca n-am bagat bilet cand am trecut in Mamaia la Pescarie.

De la #614 au fost DAC 212E, adica scurte fara nici un farmec.

Mentiuni :

a) Sigur mai am in cap multe din troleibuzele pe care nu le-am scris. Dar acum nu imi amintesc mai multe. Atunci cand existau le stiam pe absolut toate cum sunt vopsite si pe ce linie merg, insa au trecut 7 ani de cand au fost scoase.

b) Dupa cum se observa, am scris in special vehiculele care mergeau pe 40,41,42,43 si am cam omis liniile 44,48,49,51. Circulam mult mai mult cu 40,42,43, adica cu cele arendate garajului din strada Chiliei decat cu cele din Inel 2.

c) Troleibuzele liniilor 44,49,51, puteau ajunge la Dispecerat la Poarta 1 pe linia 44 si sa plece in cursa urmatoare pe linia 51 spre exemplu. Un troleibuz putea merge pe toate cele 3 linii in decursul unei zile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 02:55:11    Titlul subiectului: 104182

Nu trebuie uitat #494. L-am remarcat prima data in 1985 cand circula pe linia 41 extrem de nervos.
In 2001 (daca tin bine minte) schema de culoare a lui #494 era aceasi sau aproape aceeasi: alb + rosu + albastru.

In interior, surpriza. Era ceva contra bunului simt:

-cadru de tip vechi care necesita montarea, daca nu a unui scaun original, macar a unuia din doua componente: sezut + spatar

-scaune dintr-o bucata, albastre, de tip scoica, pe care scria ROCAR; scaune model 1994

Deunde puteau proveni astfel de scaune, greu de stiut. Sa se fi casapit un vehicul fabricat in 1994 iar scaunele sa fi ajuns pe veteranul #494. Greu de crezut si, pe deasupra, si ilegal; nu e voie sa se caseze un autobuz / troleibuz de 7 ani vechime. Cel mai probabil, este vorba de piese de schimb destinate unor vehicule din 1994, dar care au ajuns intr-un troleibuz cu 9 ani mai batran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 03:04:10    Titlul subiectului: 104183

Da, la fel si #542. In primavara lui 2002 avea tot acel model de scaune albastre ROCAR tip scoica (el fiind fabricat in 1990 daca nu ma insel).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 00:01:17    Titlul subiectului: 104465

Despre tramvaie nu am atat de multe de spus, deoarece erau doar 3 linii, si 75 de vehicule. Vorbesc doar de V3A-uri. Alea mi-au placut mie. KT4D-urile nu m-au incantat mai deloc, desi erau venite din Germania - dupa parerea mea tara numarul 1 din Europa. Daca erau fabricate in Germania poate imi placeau Smile

Numerele de parc de care imi amintesc cu usurinta :

#102 (linia 101) – era ceva alb...numai stiu daca cu ceva reclama. Mi-a ramas in minte botul lui alb cu numarul de parc 102 in cap de linie “Gara” asteptand sa-i vina randul sa plece.

#111 (linia 102)– vopsit alb cu reclama la numai stiu ce vopsele. Cu el am mers cand am ajuns pentru prima data la capatul de linie “Faleza Nord”.

#124 (linia 100) – imi amintesc ca a fost vopsit de foarte multe ori. odata facea reclama la niste tigari straine, am uitat cum se numesc. Altadata ASSOS. Altadata jaluzele. Si multe alte reclame.

#125 (numai stiu ce linie) – odata demult era vopsit in verzui cu reclama Colgate-Palmolive.
mai incoace imi aduc aminte ca l-am vazut cu inscriptia SCOALA, mergand pe Lapusneanu pe linia lui 100. Bineinteles gol.

#143 (linia 100) – era vopsit alb cu reclama Baterii ROMBAT cand a ramas in statie la Trocadero intepenit. Nu stiu ce s-a intamplat. Eu eram mic, si nu aveam idee care ar fi cauza. Imi aduc aminte vag ca au venit si se chinuiau sa faca ceva la boghiul 1. Probabil se blocase. Pentru ca dupa ce au lucrat cateva ore, au plecat cu el tractat de o depanare.

#146 (linia 100) – vopsit verde cu reclama ARDAF cand tot aici dupa intersectia de la Trocadero s-a aruncat un om in fata lui, sinucigandu-se. Era o femeie vatman si era foarte traumatizata din cauza accidentului.

#154 (linia 100) – vopsit verde inchis reclama la Tuborg Beer

#159 (linia 100) – era vopsit in albastru valurit cu reclama Condemar exact ca troleibuzele #585 si #599. Era in 2002 cand eram in masina cu un prieten. Pe Lapusneanu, la intersectie cu strada Poporului toata lumea a incetinit, inclusiv tramvaiul, probabil pentru a lasa sa treaca pe vreunul care iesea de pe Poporului pe Lapusneanu. Baiatului cu care eram in masina in momentul in care a calcat frana i-au cazut placutele de frana de subtiri ce erau din cauza uzurii (le-am gasit pe urma pe jos) si a intrat intre tramvai si un Renault Megane. Si-a indoit Dacia bine pe ambele parti, insa tramvaiul nici nu a oprit, posibil nici sa nu fi simtit vatmanul accidentul. Insa i-a stricat una din cele 4 usi din spate, deoarece l-am vazut peste cateva zile cu ea stricata, abia glisa in locaș cand se deschidea.

#166 (linia 100, 102) – eram odata in el in statia “Dacia”. Vatmanita era o femeie mare de statura si a iesit din cabina sa dea jos din tramvai o cersetoare. Cum a vazut-o, s-a cam speriat cersetoarea si a coborat singura.

#167 (linia 100) – mi-l amintesc odata vopsit galben cu reclama la bere Malbera

#173 (linia 102, 103) – odata alb cu albastru cu reclama la tigari Rothmans. Mi-l aduc aminte plecand odata de la Satu de Vacanta pe linia 103. Mi-a ramas in minte botul lui cu placuta cu 103.

La fel ca si la troleibuze, si despre tramvaie sigur stiu mult mai multe, insa le-am mai uitat cu trecerea timpului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 00:05:47    Titlul subiectului: 104466

Toate numerele de parc despre care am vorbit in postul trecut sunt numerele originale, atribuite la inceput. Dupa parerea mea, renumerotarea este cea mai mare porcarie. Cand imi aduc aminte si vorbesc despre #166 dau un exemplu, sa stie toata lumea despre care e vorba. Nu sa intrebe : “166 vechi sau 166 nou renumerotat ?”.

Se schimbau destul de repede reclamele de pe tramvaie, spre deosebire de troleibuze. DAC-urile multe nu aveau reclama , iar cand aveau, parca dura mai mult pana o schimbau. Sau poate asa imi aduc eu aminte vazand mai mult tramvaiele pentru ca eu locuiesc la Trocadero in intersectie.

Odata eram intr-un tramvai de pe linia 100, numai retin ce nr de parc, venind dinspre gara, iar la intersectie cu strada Bucuresti a lovit cu partea dreapta o Dacie care nu i-a acordat prioritate (#149 sa fi fost, sau #148, sau #147, cred ca unul din aceste numere de parc era).

Imi aduc aminte de linia 103. Pleca de la Satul de Vacanta parca, mergea pana la intersectie cu Soveja, acolo facea stanga pe linia lui 102 si mergea pana in capatul Faleza Nord. Apoi intors pe aceeasi ruta. Dar n-a circulat foarte mult timp din cate imi aduc aminte.

Linia 104, pe care probabil o stiti toti, care pleca de la gara si ajungea in capatul cartierului Poarta 6, foarte aproape de intrarea in Port. A fost data in folosinta in 1996, si a fost folosita doar cativa ani.

Linia 105 care pleca de la Satul de Vacanta, facea dreapta pe Soveja pe linia lui 102, mergea pana la intersectie cu strada Eliberarii, acolo facea dreapta si mergea pe langa garajul de troleibuze care deservea liniile 44, 48, 49, 51 pana ajungea la liniile de tren, care aprovizioneaza depozitele si in special Halta Traian, unde intorcea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 01:30:47    Titlul subiectului: 104467

Ceea ce am remarcat la V3A-urile constantene a fost inlocuirea sursei originale cu una statica; de asemenea, nu am mai remarcat acele pocnete care veneau de la boghiurile 1 si 4 (care, cred ca veneau de la feder; pocnetele respective apareau cand tramvaiul oprea si cu foarte putin inainte de plecare). De asemenea, boghiurile purtatoare au fost rectificate; nu se mai auzeau acele troncanituri caracteristice V3A-C-urilor. Si nu in ultimul rand, vopsirea intr-o schema de culoare apropiata de RATB
Cred ca nu exagerez daca spun ca V3A-urile din Constanta au trecut printr-o semi-modernizare. Evident, nu putem compara ceea ce s-a facut la Constanta cu V3A-93, V3A-H, V3A-M modernizat la FAUR (cunoscute pe forum cu denumirea nu tocmai corecta de V3A-A3), dar, totusi comportamentul tramvaielor respective s-a imbunatatit considerabil. Desi a fost in 1988, mi-l aduc aminte si acum pe #117 cu sursa al carei ax era atat de descentrat incat, pe langa tiuitul (normal) se auzea si un barait puternic.

Asadar, niste RK-uri insotite de modificari. Pentru ce? Ca inainte de finalul anului 2008 sa se renunte la ele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 01:38:54    Titlul subiectului: 104468

Sherifu a scris:
DAC-urile multe nu aveau reclama , iar cand aveau, parca dura mai mult pana o schimbau.


Cele putine care aveau reclama le compensau pe cele care nu aveau Very Happy

#590. In anul 1999 avea reclama cu discoteca No Problem. O reclama de o agresivitate ca aceea greu de gasit. La agresivitate contribuia si culoarea; violetul avea o pondere semnificativa.

#604. Schema de culoare a troleibuzului respectiv era galben (citron sau aproape citron) cu verde in partea de jos. O schema reusita, zic eu. In 1999 facea reclama la Centrul de calificare si recalificare iar in anul 2000 la ceva magazin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2009 22:03:44    Titlul subiectului: 115253

Trecand azi pe la intersectia strazilor Maramures si Razboieni am observat niste ramasite ale raposatei linii 45. Ce vremuri...


11082009008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  285.51 kb
 Vizualizat:  de 10786 ori

11082009008.jpg



11082009005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.43 kb
 Vizualizat:  de 10786 ori

11082009005.jpg



11082009006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  237.69 kb
 Vizualizat:  de 10786 ori

11082009006.jpg



11082009007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.35 kb
 Vizualizat:  de 10786 ori

11082009007.jpg



11082009009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  415.17 kb
 Vizualizat:  de 10786 ori

11082009009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 17:15:05    Titlul subiectului: 115294

Mai adaug si eu din aminitirile mele (desi ma mai lasa memoria pe alocuri). Avand resedinta pe timpul verii in zona str. Mihai Viteazu (magazin Tomis) am mai mult amintiri cu troleibuzele depoului Inel II si 42-urile de Chilia.

#405 si #406 DACuri 112 depanare/ungatoare
#421 - depou Inel II, rabla cu tabla indoita, vopsit alb cu fusta albastra
#435
#485 sau #495 - depoul Chilia, rabla cu un diferential foarte zgomotos

#506(?) - a avut multa vreme o randunica de un fel si alta de altul
circa #530 inca serie "inalta", incepe lotul pentru depoul Chilia
#547 - era deja din seria "scunda", depou Chilia
#548 - depou Chilia, linia 43
#550 si #551 - depou Chilia, parca erau grena complet cu o dunga alba
circa 553-555 se termina lotul de la depoul Chilia, incepe lotul de la depoul Inel II
#556 - depou Inel II, primul(?) din noua serie "inalta"
#569 - #573 depou Inel II, crem cu albastru cu diverse motive geometrice albastre pe partea crem; nu mai stiu exact, au fost 117E cu patru trepte?

#574 - primul din lotul pentru depoul Chilia
#580 - depou Chilia, linia 43, crem cu fusta verde
#587 - depou Chilia, linia 43
#587 - depou Chilia, linia 43
#590 - depou Chilia
#592 - depou Chilia, linia 42
#593 - depou Chilia, linia 40/41
#598 - depou Chilia, linia 43, reclama Stirmorol(?)
#601 - depou Chilia, linia 43, crem cu fusta verde
#603, #604 - depou Chilia, linia 43
#605 - depoul Chilia, linia 40/41
#607 - depoul Inel II, crem cu fusta albastra, cel mai des vazut pe 44
#608 - depou Inel II, cel mai des il vedeam pe 51
#609 - #613 - depou Chilia, aveau tabla aparatoare de la jumatatea din spate a rezistentelor de pe acoperis mai inalta;
#611 - linia 43
#612 - linia 42
#613 - am prins 60km/h cu el in Mamaia

Cele de la depoul Chilia erau mai ingrijite, firma statea sus, de multe ori cu un font frumos mare, lizibil, ingrosat, traseul ocupand tot spatiul casetei.

Cele de la depoul Inel II aveau de obicei doar o tabla cu numarul traseului in dreapta pe parbriz - asta datorita schimbarii traseului la Poarta 1 Port. Cele de pe 48 aveau de obicei traseul lui 48 pus sus, iar in parbriz de cele mai multe ori o tabala cu numarul traseului (48 sau 48b), uneori alta tabla cu intreg traseul.
Intr-adevar tin si eu minte ca soferii erau mult mai acrobati si viteji fata de ce stiam eu din mica mea retea mea natala din Bucuresti (reteaua din Berceni). Erau mai versati in arta rularii troleului din inertie, gen mers la vale de la Poarta 2 Port la Poarta 1 Port fara troleepe retea, sau trecut peste relativ desele defectiuni la retea - cel mai frecvent sanii de la incrucisari rupte.

-----------
(Aici o sa reiau ca am mai scris in alte posturi despre vechea Constanta).

Una dintre primele amintiri cu troleibuzul in Constanta o am cu defunctul 50: Centru (Piata Unirii) - Mamaia (Tabara Nord, adica butoaie). Macazul de bifurcatie era in dreptul strazii C-tin Bratescu (cea pe care inca mai circula 48 prin centru pe langa Piata Grivitei), cu abatuta pentru 50(?).

Pe perioada lucrarilor la ansamblul de blocuri de pe Bd. Mamaia dintre str. Mircea cel Batran si Spitalul Militar, 40/41 circulau pe str. Nicolae Iorga - cred ca inca se mai gasesc mufe de console pe stalpii necaracteristic de grosi pentru o strada secundara.

Diminteile 41 era arhiplin, la Pescarie era saridinareala de poveste... in troleibuz. Uneori mergeam pana la Intercontinental sa il asteptam un 50 gol.

Si a venit si sfaristul liniei 50: au inceput lucrarile la anamblul de blocuri de pe Mircea cel Batran dintre bd. Ferdinand si str. Stefan cel Mare. 40/41/43 au inceput sa circule pe str. 1907 in ambele sensuri cu 43 circuland direct spre Tomis Nord pe Bd. Tomis, iar 40/41 pe o bucata de retea noua pe Bd. Mamaia.

Initial, 44/49/51 circulau dinspre centru pe str. Vlad Tepes, ulterior trecand la traseul pe str. C-tin Bratescu si bd. I. G. Duca. Ulterior ele au inceput sa circule si spre centru pe bd. I. G. Duca apoi pe bd. Ferdinand si abia apoi pe str. Mihai Viteazu. N-a tinut prea mult (poate a fost doar o deviere de durata mai lunga), personal nu le-am vazut circuland pe acolo. S-a revenit apoi la stiuatia anterioara.

Pe timpul unor lucrari mai de anvergura la intersectia Mihai Viteazu/bd. Ferdinand pe unde practic treceau toate liniile de troleibuz (47, 48b nu se pun, 45 si 50 nu mai erau) liniile 40 si 43 intorceau la Piata Unirii ca fostul 50, din 48/48b mai circula doar 48b, iar 42/44/49/51 veneau pe Mihai Viteazu dinspre cartiere si virau dreapta pe C-tin Bratescu. La C-tin Bratescu/I.G.Duca/Bd. Mamaia 42 circula pe o bucata de retea noua pana ajungea la vechea lui retea la Bd. Mamaia/Mihai Viteazu. Atunci s-a infiintat si linia de autobuze 46 intre Gara si Poarta 2 Port via str. Traian - inca nu incepuse sa se surpe strada; ulterior s-a surpat, accesul limitat drastic pana sa fie reconsolidat malul cand s-a redeschis strada cu restrictie de inaltime si tonaj.

O alta caracteristica a treolibuzelor din Constanta era tipul randunicilor:
-erau modelul "TV2" sa-i zic: partea unde era prinsa de troleu avea sectiune patrata
-modelul "rocar" cam de la #556 incolo: partea unde era prinsa randunica era cilindrica, se infigea pe troleu si era prinsa cu vreo trei suruburi care intrau perpendicular pe teava troleului, aveau si balama de "dat peste cap" a patinei de contact (model ca 412-urile de acum)
-model hibrid cu prinderea de troleu gen "TV2", dar prevazute si cu balama pentru "dat peste cap"

Se putea ca un troleu sa aiba o randunica de un fel si cealalta de altul (cum era de exemplu #506 din cate imi aduc aminte).

Se mai intampla sa fie defect un macaz si soferul sa nu-si dea seama ca ceva nu e in regula - rezultau niste deraieri spectaculoase - noroc cu tragatoarele prezente pe majoritatea vehiculelor.

Cateva cuvinte despre retea:
Reteaua era intr-o stare mai proasta fata de ce eram obisnuit in Bucuresti. Acum si ce a mai ramas este intr-o stare jalnica, prinsa cat sa nu cada.

Reteaua avea prindere clasica, pe console drepte sau traversee. Curbele erau cu coliere de portelan cu o singura sustinere (nu dubla ca in Brasov). Pentru prinderile cu coliere de portelan pentru console modelul era portelan-portelan-clema-portelan-portelan-clema-protelan-portelan, iar pentru traversee era fir-prtelan-clema-portelan-portelan-clema-protelan-fir. Au existat si model cu inele de metal dreptunghiulare: pe linie dreapta intre fire erau doua inele (iar fierele erau mai apropiate decat in mod normal) iar in curba erau trei inele.

Au existat si modernizari pe scara mai mare (imi vine in cap toata Mamaia, sau mare parte din bd. I.C.Bratianu) cu prinderi in linie dreapta model "Timisoara" (vezi atasat). Dar au fost inlocuite treptat cu model cu colier de portelan (probabil la revizii, etc).



prindere model Timisoara.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  2.66 kb
 Vizualizat:  de 10745 ori

prindere model Timisoara.png



_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Iun/2018
Mesaje: 1070
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 00:59:32    Titlul subiectului: 115318

Intr-adevar modelul Timisoara nu a fost asa raspandit, in afara de Constanta el mai fiind folosit doar la Sibiu si Medias (in afara de TM unde el este omniprezent). Totodata la macazuri am vazut acelasi model cu 2 patine de comanda. In schimb am vazut distantiere pe retea destul de grosolane si-daca nu ma insel- facute din lemn. Foarte rar am vazut prinderi mobile pe fir fara nici un izolator intre ele. In rest o retea improvizata si petecita cu fel de fel de prinderi care parca vin din diferte epoci care dovedesc si vechimea a ceea ce a mai ramas din retea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bancila83



Data înscrierii: 04/Apr/2018
Ultima vizita: 14/Iun/2018
Mesaje: 54
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mie 02 Mai 2018 23:17:34    Titlul subiectului: Serial tramvaie 194642

În ultima perioadă am realizat un serial format din 4 episoade, bazat pe câteva fotografii existente cu tramvaiele Constanței. Am încercat să surprind diferențele din orașul perioadei 1997 - 2007 și cel al anului 2018. Evident, principala diferență este cea a înlocuirii tramvaielor cu autobuze sau, în unele cazuri, dispariția liniei.
Vă urez lectură plăcută!

Linia 100: http://radiovacanta.ro/2018/04/06/foto-va-mai-amintiti-transportul-in-comun-din-constanta-in-perioada-1997-2007-ce-s-a-schimbat/

Linia 101: http://radiovacanta.ro/2018/04/09/foto-va-mai-amintiti-transportul-in-comun-din-sudul-constantei-in-perioada-anilor-1997-2007/

Linia 102: http://radiovacanta.ro/2018/04/21/va-mai-amintiti-tramvaiul-constantean-linia-102/

Linia 104: http://radiovacanta.ro/2018/04/30/va-mai-amintiti-tramvaiul-constantean-linia-cu-cel-mai-scurt-traseu/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community