Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole pe ideea posibilei ilegalitati a maxi-taxi-urilor
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 17:04:19    Titlul subiectului: Articole pe ideea posibilei ilegalitati a maxi-taxi-urilor 104118

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/25687/Microbuzele-ucigase.html

"Microbuzele ucigase
Fii primul care comenteaza pe articolul Microbuzele ucigase»

Politia este prima institutie care s-a hotarat sa spuna in sfarsit lucrurilor pe nume: microbuzele sunt intens folosite in transportul public impotriva legislatiei europene
Conform Acordului INTERBUS semnat si de Romania in 2000, in Europa acest tip de transport a fost interzis

In vest sunt folosite numai autobuze si autocare...
... la noi alearga pe sosele 18.000 de microbuze autorizate de cei de la Transporturi


Anul trecut, zeci de persoane au fost ucise si peste alte o suta ranite in accidente in care au fost implicate microbuze. Autoritatile, de la Politia Rutiera, Ministerul Transporturilor si pana la Guvern, s-au hotarat sa ia masuri. S-au facut o serie de controale soldate cu amenzi sau dosare penale, dar nu s-a rezolvat problema de fond, legalitatea transportului public interurban cu microbuze. Conform Acordului INTERBUS care a fost semnat si de Romania in anul 2000, in toata Europa acest tip de transport a fost interzis...

Prima institutie care s-a hotarat sa spuna, in sfarsit, lucrurilor pe nume este Politia Romana. La bilantul institutiei intr-o analiza publica se arata ca "dinamica accidentelor grave de circulatie rutiera a cunoscut un trend crescator, inregistrandu-se 6.341 evenimente rutiere (+5,3% fata de 2004), care s-au soldat cu 2.267 persoane decedate (+7,3%) si 5.173 raniti grav (+4,9%). Factorii care au determinat aceasta evolutie au fost intensificarea continua a circulatiei, in contextul dublarii, fata de anul 1989, a parcului de autovehicule si a numarului conducatorilor auto, rata de crestere in anul 2005 fiind de peste 4%, in timp ce infrastructura rutiera a ramas practic neschimbata. Dezvoltarea fara precedent a transportului interurban de persoane, in special cu microbuze, domeniu in care s-au acordat peste 18.000 licente, in pofida practicii europene, unde acest gen de transport se efectueaza exclusiv cu autobuze, constituie un alt element care a contribuit la sporirea riscului de accident". Cum spuneam, Politia rutiera este prima care semnaleaza neregularitatea, dar de facut nu face prea multe in afara de a da amenzi si de a semna public ilegalitatea.

Legile noastre nu vor sa stie ce spun cele europene

Cum spuneam, Romania a semnat Acordul INTERBUS denumit oficial de europeni "Acordul privind transportul international de calatori cu autocarul si autobuzul". Practic, dupa incheirea acestui acord transportul public de calatori efectuat cu microbuze a fost interzis in toata Europa. Teoretic si in Romania, practic... Autoritatile nu s-au prea grabit. Cu toate ca a fost semnat in 2000, acordul a fost ratificat de Romania abia doi ani mai tarziu cand a fost emisa Legea 439, din 27 iunie 2002. Dupa emiterea actului autoritatile din transporturi au emis o serie de instructiuni care trebuiau respectate de transportatori.

Astfel, in document se pot gasi unele sfaturi "Pentru a nu intampina greutati cu ocazia controalelor in trafic, in punctele de trecere a frontierelor precum si in tranzitarea tarilor pe teritoriul carora veti utiliza documentele de control specifice Acordului INTERBUS". Aici se fac referiri la foile de parcurs, perioadele de timp maxime in care un sofer se poate afla la volan etc. Nimic despre obligativitatea folosirii autobuzelor (pentru distante relativ mici, maxim 200 de kilometri) sau autocarelor pentru calatoriile mai lungi. In fine, cele din urma sunt obligatoriu clasificate cu stele in functie de dotari.
Balbaielile legislative au continuat si in 2005. Astfel, nici in Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 14/07/2005 nu este specificata obligativitatea folosirii autobuzelor sau autocarelor cum spune europeanul Acord INTERBUS.

Asta cu toate ca in motivarea Ordonantei se spune ca "aceasta reglementare are un caracter urgent, avand in vedere respectarea termenului de aderare a Romaniei la structurile Uniunii Europene, asigurarea conditiilor egale de desfasurare a activitatii operatorilor de transport rutier romani si straini pe teritoriul Romaniei, precum si sanctionarea nediscriminatorie in mod eficient a celor care nu respecta conditiile referitoare la accesul la activitatea de transport rutier, asa cum sunt acestea prevazute de reglementarile europene".

Zeci de morti razbunati cu amenzi

In 2005, au avut loc 96 de accidente in care au fost implicate microbuze si autocare, cu sau fara vinovatia soferilor care le conduceau. 56 de persoane au decedat, iar alte peste 100 au fost ranite. Echipe mixte de ofiteri si specialisti de la Registrul Auto Roman, Compania Nationala de Autostrazi si Autoritatea Rutiera Romana au demarat o serie de controale pentru a-i depista pe cei care incalca legea. Cele mai importante razii au fost demarate in lunile martie, aprilie si mai 2005, in Bucuresti si alte 22 de judete. Actiunile au urmarit combaterea infractiunilor incriminate de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 109/16.11.2004. 102 autovehicule circulau pe drumuri, insa nu aveau licente de transport, de executie pentru masina sau de traseu, in 58 de cazuri dispunandu-se inceperea urmaririi penale. Cele peste 5.500 de actiuni organizate s-au soldat cu constatarea a 2.695 fapte de natura penala, amenzile contraventionale aplicate in diverse situatii insumand 44,7 miliarde lei vechi.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 05 Mar 2010 19:05:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 12:01:35    Titlul subiectului: 104191

http://www.infoportal.ro/articol~din-actualitate~info-506029~transportul-interurban-cu-maxi-taxi-un-adevarat-chin-pentru-navetisti.html

"Transportul interurban cu maxi-taxi, un adevarat chin pentru navetisti
Replica Constanta - Joi, 8 Mai 2008

De multe ori am fost nevoiti sa apelam la serviciile de transport oferite de catre companiile de transport interurban. La fel de multe ori a trebuit sa suferim indolenta soferilor de pe aceste masini, care pe principiul „soferul nostru, stapanul nostru” considera ca noi, calatorii platitori de bilete (cu loc-in picioare, ca doar nu stai ca magarul jos si vreo batranica cu dureri de spate se chinuie in picioare) putem fi manevrati ca si cum am fi vite de dus la abator.

Printre aceste „dragalasenii” de tratament putem enumera adevaratele „varfuri de lance” ale bunului simt, in ordine crescatoare, adica manelele pe care suntem nevoiti sa le ascultam numai pentru ca „domnia sa onor” soferul este extaziat de „banii, femeile si dusmanii” altora. Nu insistam asupra gusturilor omului, dar sustinem recomandarea de a asculta radio (orice post). O alta latura „pozitiva” este oferita de respectarea cu strictete a normativelor de siguranta in transportul public, sau pe romaneste spus numarul maxim de calatori. Dupa valurile facute de tragicul accident de la Slobozia de acum 2 ani, toate autoritatile statului alaturi de companiile de profil se jurau pe sfintele moaste ca aceasta situatie va fi reglementata, adica vor fi sanctionati toti cei care transporta mai multi calatori decat capacitatea de transport a autovehiculului, iar companiile isi vor mari parcul auto. Valurile s-au linistit, calatorii sunt in continuare inghesuiti ca sardelele, mai ales pe cursele lungi, deoarece anumite „cercetari medicale sovietice” (gulag) au dovedit beneficiile statului in picioare imobilizat pentru cateva ore (varice). Daca cineva ia vreo pozitie „rebela” in legatura cu aceasta problema, i se tranteste in fata suavul „nu iti convine, nu urca“. Relativitatea corectitudinii acestei afirmatii exista. Intr-adevar, domnilor transportatori, nu ne obliga nimeni sa ne urcam, dar tinand cont de faptul ca avem de parcurs seara peste 100 de km pana acasa, dupa o zi de munca, iar autobuzele dumneavoastra de 16+1 circula la 3 ore distanta unul de altul, si oricum sunt deja pline din clipa in care au plecat din cap de linie, nu prea avem ce face. In schimb, autoritatea de reglementare in domeniu ar avea ceva de facut. Ca de exemplu, domnilor reprezentanti ai statului „degeaba”, ati putea incerca sa introduceti obligativitatea ca pe rutele care deservesc distante lungi masinile sa fie mai mari(adica cu mai multe locuri pe scaun!!!), nu simple maxi taxi de transport urban, eventual dotate cu aer conditionat, asa spre confortul pasagerilor, nu de alta dar se pare ca si in aceasta vara va fi canicula, iar la tara apa si sapunul inca mai sunt privite ca instrumente de tortura de catre unii concetateni. Daca nu va veti gandi la asta ar trebui sa va amintiti ca suntem cetateni europeni, nu indieni sau bolivieni, dar sa stiti ca avem destui compatrioti care ar putea sa se urce in autobuz cu „catel cu purcel”, numai asa pentru a oferi o coloratura uniunii (nu ca nu o oferim deja). Iar in caz ca nu stiti de unde sa incepeti controalele va recomandam cele doua asa zise autogari din Constanta (Sud si Nord), cursele spre Calarasi, Baneasa, Ostrov, Negru Voda, Tulcea, Macin, Harsova etc. Aceeasi recomandare poate fi valabila si pentru autoritatile sanitar-veterinare, inspectorii trebuind sa urmeze doar mirosul, iar in caz ca acest simt a fost atrofiat, sa dea un uz cainilor comunitari. (Petre Colteanu) "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 13:27:29    Titlul subiectului: 104196

Ia fiti atenti la cata "grija" au unii fata de "investitiile" facute in conservele maxi-taxi:

"ASOCIAȚIA TRANSPORTATORILOR RUTIERI TRANSILVANIA - ATRT ANEXA 1

OBSERVAȚII ȘI PROPUNERI
privind amendamentele Camerei Deputaților la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1o9/2oo5 privind transporturile rutiere 25.o4.2oo6.

. . . . .

Amendamentul Camerei Deputaților

111 cursă – traseu parcurs de un autobuz, care, după atingerea punctului de destinație, revine la punctul de plecare, în cadrul aceleiași operațiuni de transport de persoane.

Observații, propuneri ale ATRT

Completarea textului cu noțiunea de microbuz

Motivația ATRT

Ne îngrijorează faptul că se dorește restricționarea circulației microbuzelor, deși în acest moment există cca. 13.ooo de microbuze licențiate. De fapt și microbuzul este un autobuz de mică capacitate,, depinde de interpretare, dar statul nu are voie ( Shocked Rolling Eyes ) să restricționeze circulația acestora.
. . . . .

Amendamentul Camerei Deputaților

30. Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. 32. - (1) Transportul public de persoane poate fi efectuat cu autobuze de către operatorii de transport rutier numai dacă la bordul acestora se află, pe toată durata transportului, o copie conformă a licenței de transport și a altor documente stabilite de prezenta ordonanță de urgență.
(11) Transportul public de persoane executat de alți transportatori decât cei prevăzuți la alin.(1), cu autovehicule prevăzute la alin.(2), se poate realiza numai dacă la bordul autovehiculelor respective se găsește o copie legalizată a autorizației de funcționare, eliberată de primării, sau a certificatului de înmatriculare, eliberat de Registrul Comerțului, după caz.
(2) Transportul rutier în cont propriu de persoane poate fi efectuat de către întreprinderi numai cu autobuze la bordul cărora se află, pe toată durata transportului, o copie conformă a certificatului de transport în cont propriu, precum și documente din care să rezulte faptul că transportul efectuat este în cont propriu.

Observații, propuneri ATRT

Anularea textului

Motivația ATRT

Din nou se eccentuează în mod periculos noțiunea de autobuze, ceea ce ar putea însemna oprirea celor 13.ooo microbuze licențiate, lucru care nu se poate realiza într-un termen scurt, eventul începând din anul 2o11, după amortizarea acestor mijloace fixe, care au fost achiziționate de către transportatori. În cazul nerenunțării la această restricție, vor rezulta mari mișcări sociale de protest, precum și numeroase cazuri civile și penale împotriva celor vinovați.
"

Ce nenorociti! Adica ii preocupa soarta celor 13.000 de afaceristi, in schimb li se rupe de viata zecilor sau sutelor de mii de calatori transportati ca vitele!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 15 Ian 2009 12:43:50    Titlul subiectului: 104260

Ia fiti atenti:

http://www.transport-business.ro/articol/Dezbateri-aprinse-pe-tema-noii-legi-a-transporturilor-rutiere-535

"Licentierea, marul discordiei

Licentierea vehiculelor cu o greutate maxima autorizata de 3,5 tone sau 8+1 locuri pare a fi piatra de incercare a dezbaterilor pe tema modificarii legislatiei. Pe de o parte, MT sustine ca transportatorii care utilizeaza astfel de vehicule se fac vinovati de depasirea greutatii admise sau ca distrug transportul public prin concurenta neloiala. De cealalta parte, reprezentantii transportatorilor sustin ca licentierea nu este solutia optima, invocand faptul ca in UE aceste categorii de vehicule sunt asimilate autoturismelor si nu sunt supuse regimului licentierii. „Au mai fost licentiate aceste vehicule si s-a renuntat. Scopul e comun: vrem sa omoram piratii de pe piata, dar ce facem? Ii omoram tot pe cei curati, cu licente, birocratie, plati suplimentare, pentru ca ARR nu reuseste sa elimine piratii altfel“, sustine Radu Dinescu.

Fara sa raspunda la argumentul potrivit caruia licentierea vehiculelor de pana la 3,5 tone sau 8+1 locuri contrazice dorinta de simplificare a legislatiei, Sorin Supuran a explicat motivul eliminarii licentelor: „Retragerea licentelor sa facut pentru ca in perioada premergatoare aderarii transportul international de persoane se facea mai ales cu vehicule mici, pentru ca erau mai rapide si nu erau verificate. Autoritatile straine s-au plans ca acesti transportatori romani sunt un pericol pentru siguranta circulatiei, asa ca s-a gasit formula aceasta de a nu-i mai licentia, pentru a nu mai iesi din tara. Acum nu mai avem aceasta problema si putem reintroduce licentele“.
"

Auziti cata prostie! Adica U.E. s-a plans de rahatul numit maxi-taxi si romanasii au rezolvat problema, nemaipermitand circulatia acestora in afara tarii; in schimb, in tara putem fi carati cu cascarabetele astora, ca de, romanii sunt prosti si nu protesteaza!

Fiti atenti la smecheria crasa: pe de o parte, "transportatorii" vor sa faca transport si considera ca aceste prostii de vehicule sunt apte pentru transport public, dar pe de alta parte, cand e vorba de licentiere, spun ca ... dubele sunt asimilate autoturismelor! Pai duceti-va, ma nene, in India, daca ziceti ca sunt autoturisme, dar vreti sa faceti transport public!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deceball



Data înscrierii: 17/Feb/2008
Ultima vizita: 18/Ian/2017
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 11:19:44    Titlul subiectului: 104732

Dubarii protesteaza impotriva activitatii RATB in ilfov.
Sau nesimtire dusa la extrem (parerea mea)

Articol din ziarul libertatea 22 ianuarie 2009


"Aproximativ 200 de transportatori protestează în Piața Constituției, cu autocare și microbuze, pentru a protesta față de reluarea transportului RATB în Ilfov.

Virgil Câșmoiu, secretar general al Federației Naționale Patronale a Transportatorilor Rutieri din România, a declarat, pentru Mediafax, că activitatea desfășurată de RATB în județul Ilfov este ilegală, pentru că regia nu a participat la licitația de atribuire a traseelor de transport și nu plătește obligații fiscale.

Protestul va dura până la ora 15:00 și se va solda cu depunerea unui memoriu la Guvern, Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor."


http://www.libertatea.ro/stire/protest-impotriva-activitatii-ratb-in-ilfov-227527.html

_________________
Mai bine mai tarziu decat vreodata......
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Mai/2017
Mesaje: 244
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 11:42:34    Titlul subiectului: 104733

Observati detasarea autorului in prezentarea subiectului: ei sunt impartiali, deontologi, moralisti. Asa cum probabil am mai zis, presa are si ea 50% din vina pt halul in care s-a ajuns aici.

Asta o fi libertatea presei? Orice nespalat sa poata scrie orice?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 17:06:24    Titlul subiectului: 105006

http://und3rw34rg03s1ns1d3th3p4nts.blogspot.com/2008/10/letopisetul-de-eliberare-ilfovenilor-de.html

"Letopisetul de eliberare a ilfovenilor de sub domnia patronilor de maxi-taxi

Ma numar si eu printre cele aproximativ 350.000 de persoane din Ilfov care lucrează în București. 400.000 de bucureșteni își desfășoară activitatea în județul Ilfov.
O calatorie cu autobuzul costa 1,6 RON. O calatorie cu maxi-taxi costa in cazul meu 2.5 RON. Deci ... pe luna ... sunt (2.5*2) * 21/22 zile lucratoare = 105 - 110 RON
Doar ca la RATB iti poti face un abonament. Un abonament RATB = 50 RON.
Total = aprox 160 RON/luna bani pt transport.
Ati spune ... da ... e mult ... dar ... banii astia ti se deconteaza. Mda ... numai ca-s ceva probleme aici ... soferii de maxi-taxi nu dau bilete... iar daka ii intrebi iti spun ca nu au ... pentru ca ... nu au.
Si tot ar fi fost ok ... dak pentru 2,5 RON ar fi fost conditii normale de transport, dar ... vara te coci la peste 60 de grade in cuptoarele alea fara aer conditionat, si in fiecare dimineata trebuie sa te rogi sa nu prinzi unu' aglomerat.
Dar in zadar...ajungi sa incerci cele mai hard pozitii de yoga. Iar ca sa stai comod pe scaun ... trebuie sa fi subtirel ca o coada de matura. Iar odata ce te-ai urcat ... "it's a long way out of hell" cum zicea Mason, caci pe un culoar larg cat sa incapa o persoana, toti iti fac loc prin faptul ca intorc spatele la tine ... si se apropie putin de scaunul din dreptul lor. Deci pe langa yoga pentru avansati, ajungi sa practici si contorsionism.
Patronii de maxi-taxi s-au plans ca RATB le face concurenta neloiala... dar lor cine le mai face concurenta acum. Stam inghesuiti mai rau ca sacii de cartofi, aici luand in seama si nesimtirea sau mintea scurta a unor calatori care nu inteleg conditiile grele si vor sa stea ca la ei acasa in masina. Nici macar nu ai de ce sa te tii in masinile alea...
Si oamenii ce fac ? Stau si tipa in masini... tipa la soferi ... tipa unii la altii ... le tipa neuronii ... care probabil sunt acolo doar ca sa le tina urechile prinse una de alta.
Ilfoveni ... TREZITI-VA!!! Suntem cu problema asta pe cap nu de 2 saptamani ... ci de ani de zile. Va multumiti sa balacariti prin maxi.
Luati-va tortele, rupeti ulucile de la garduri, cu greble, cu topoare, rasturnati masini, blocati sosele, dati foc la primarie ... M-am saturat de trambita voastra din masina ... just do it. Let's get it over with.
Exista si o veste buna se pare ... Transporturile intre Bucuresti si Ilfov numai sunt considerate interjudetene, deci RATB urmeaza sa-si reia cursele in Ilfov... dar nu se stie cum vor fi traseele, sau pretul calatoriei.

Un lucru e sigur... niciodata nu vom fi multumiti cu ce avem... si cred ca asta e cauza pentru care am ajuns in situatia in care suntem acum.

Nea soferu' .... mergem si noi acasa ?
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 16:27:47    Titlul subiectului: 111581

Pacat ca e incomplet, e o radiografie a atitudinii criminale a autoritatilor locale din multe orase care s-au facut complici la DISTRUGEREA sistemelor de transport civilizate pentru a face loc mafiei maxi-taxi:

http://www.ziare.com/Primariile_au_pornit_Operatiunea_Autobuzul-2079.html

"Primariile au pornit Operatiunea "Autobuzul"
Vineri, 10 Februarie 2006, ora 00:15

În multe orașe mari din tara, fostele regii locale de transport public au fost bagate în faliment, cu acordul tacit al autoritatilor locale. Societatile cu pricina au fost îngropate chiar de catre proprietarii lor, adica de primarii. În acest fel, s-a dat unda verde transportatorilor privati, care au ocupat traseele publice cu microbuze. Multe dintre acestea lucreaza la negru, fara licenta și fara evidente ale pasagerilor. Profiturile patronilor vin pe banda rulanta, iar evaziunea fiscala este ignorata de autoritatile locale și centrale.
La Suceava - garaje luate cu japca și autobuze puse pe butuciPrin "grija" autoritatilor locale din Suceava, regia de transport local (Transport Public și Servicii SA) a intrat, înca din 2004, în blocaj financiar. Datoria acumulata de firma primariei catre Fisc ajunsese la 62 miliarde de lei. De cum a intervenit procedura de faliment, care a însemnat tragerea pe dreapta a autobuzelor din Suceava, transportul cu microbuzele a luat o amploare fara precedent. În paralel, bunurile firmei de stat au fost scoase la mezat de cei de la Finante. Cladirile și o parte din activele autobazei au fost cumparate la licitatie de catre firma Transporturi Auto Suceava (TASA), un pui al holdingului Atlassib din Sibiu. Restul bunurilor ce apartineau firmei de transport urmau sa fie și ele vândute pentru acoperirea gaurii de 62 miliarde de lei catre stat. Scandalul a izbucnit atunci când cei de la Atlassib și-au manifestat intentia sa preia ei traseele de transport ale orașului Suceava. Era vorba de un plan de refacere a transportului orașenesc, tot prin sistem de autobuze, ce ar fi presupus investitii de 3 milioane de euro. Solicitarea strica planurilor celor din primarie, care ochisera deja "mafia microbuzelor" și așteptau probabil roadele acestui gest. Sprijinita de un grup de consilieri locali, primaria a refuzat sa garanteze atribuirea vreunui traseu din Suceava și nici nu a acceptat o varianta de subventie a abonamentelor pentru anumite categorii sociale. Mai mult, fentând practic bugetul statului, primaria și-a reînfiintat o noua firma de transport public, unde au fost introduse ca active autobuzele de la cea veche, bagata în faliment. Datoria catre cei de la Finante nu a mai putut fi recuperata, dar autobuzele palmate de autoritati sunt și ele neoperationale, întrucât autobaza veche a fost vânduta celor de la TASA. Singurii care câștiga acum de pe urma circului facut de primarie sunt exact transportatorii privati, ale caror microbuze opereaza în voie în toata Suceava.Taxa de protectie pentru șoferii autobuzelor din BrailaÎn urma cu putin timp, viceprimarul Brailei, Daniela Vasioiu, a ieșit la rampa cu o serie de declaratii-șoc. Aceasta a fost primul oficial care a recunoscut public existenta unei mafii a transportatorilor privati, care coordoneaza din umbra transportul de calatori. Edilul din Braila a povestit ca, la capatul liniilor de maxi-taxi, care, culmea, coincid cu cele ale transportului public ajuns aproape de faliment, se percep taxe de protectie. Autobuzele care nu platesc "birurile" ramân fara geamuri și cauciucuri. În paralel, microbuzele de tip maxi-taxi își programeaza cursele în functie de influenta patronilor. Cei care au "blatul" cu politia fac de doua-trei ori mai multe curse decât cei care lucreaza legal. Acest lucru nu pare sa-l deranjeze pe comisarul-șef Antonel Colceag, adjunct la politia Braila, care declara: "Noi știm ca la capat de linie exista anumiti indivizi care percep o mica taxa. Am chemat însa șoferii de pe autobuze și nici unul nu a fost dispus sa recunoasca acest aspect. Unii chiar au dat de înteles ca sunt multumiti de acest lucru".Ilfovul - tranzitat de microbuze preorașeneștiNici în vecinatatea Bucureștiului nu se mai tolereaza existenta transportului public. Anul trecut, prefectul de Ilfov, Marian Petrache, a avut o tentativa de introducere a autobuzelor preorașenești. Proiectul s-a lasat cu un val de proteste de la o asociatie a patronilor de microbuze. Fara s-o recunoasca oficial, prefectul a fost chiar amenintat cu linșajul, în cazul în care nu-și vede de treaba. Rezultatul a fost pastrarea aceluiași regim de transport, bazat pe microbuze, pâna în ziua de azi.
"

Maoi are dubii cineva ca e vorba de o mafie politico-economica care are oamani bine-pusi, ca sa-i acopere si sa le creeze "cadrul legislativ" necesar pentru a-si desfasura activitatile?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 6251
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 19:12:46    Titlul subiectului: 111592

Noi nu avem politie, jandarmerie, armata ? Trebuie sa punem putin jandarmii pe baietii cu Maxi-Taxi din Braila, daca fac probleme la capetele de linie. De asemenea avem si o legislatie. Cred ca declaratiile edilului sunt si putin exagerate, si trebuie sa citim printre randuri. El oare cu ii face jocul cu declaratiile astea ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 21:06:18    Titlul subiectului: 111600

Atât timp cât marea majoritate a populației este de acord cu microbuzele nu prea ai șanse să faci ceva. Deși este un mod de transport ne-civilizat, nesigur, educația civică a majorității nu „percepe” schema cu hai să facem tot să nu meargă transportul public în timp ce oferim ca „alternativă” transportul cu dube. Din păcate educație nu se poate face cu anii. Trebuiesc generații. Să nu uităm că vesticii aveau universități cu prestigiu/faimă deja prin secolul XVII. Cu toate astea la o privire atentă chiar și ei sunt sub-educați din punct de vedere civic (vezi capitalismul sălbatic și efectul ei: starea economiei mondiale de azi).

Gândiți-vă că aproape că nu am auzit proteste cu privire la intenția (s-a aprobat?) importatorului de Ferrari de a taxa orice apelare la servicii medicale pe lângă impozitul plătit lunar din salarii. Un lucru care dă o nouă definiție termenului de „capitalismul sălbatic”... mă convinge din ce în ce mai mult că singura diferență dintre om și animal (în sensul cel mai negativ posibil) este capacitatea de a vorbi. Și de multe ori acest aspect este folosit pentru a crea avantaje prin escrocarea interlocuitorului, nu pentru a „avansa cauza umanismului”. Bineînțeles există mici-mari excepții, dar cum majoritatea „dictează”...

„Mamă” ce off topic...

Revenind la idee... nici o șansă de scăpare de microbuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 09:56:10    Titlul subiectului: 111623

guest a scris:
Cred ca declaratiile edilului sunt si putin exagerate, si trebuie sa citim printre randuri. El oare cu ii face jocul cu declaratiile astea ?
Eu sunt aproape convins ca "tovarasu'" edil avea si el interesele lui, ca doar vorba aia...
Cred ca fie vroia sa le "forteze" mana, sa-i "mulga" de niste bani (sau de niste bani in plus) pentru el, pentru partid, sau si pentru el si pentru partid, fie vroia sa scoata de pe trasee "grupurili de interese" rele, ca sa si le puna el/ei pe alea "bune"...
Calatorii? E, mai da-i-n... "neste tarani"... din pacate cam asa cred ca gandesc multi "alesi"...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 28 Mai 2009 14:29:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2017
Mesaje: 1057
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 14:23:48    Titlul subiectului: 111628

Imi amintesc ca demult, pe vremea cand priveam increzatori spre viitor speram sa copiem macar ce face vestul, am vazut un reportaj despre un sat din Olanda. Nu-mi amintesc mare lucru din reportajul acela, ci doar faptul ca primaria de acolo a cumparat un microbuz care sa faca curse spre orasul cel mai apropiat. Nu avea multe curse pe zi, dar era suficient pentru locuitori. Iar pentru cei tineri si nu numai, orasul era probabil la o distanta suficient de mica sa o poti face fara probleme si pe bicicleta.

E adevarat, in vest bicicleta e si folosita, dar ai si unde s'o folosesti. Incearca in Bokalanda sa te aventurezi prin ilfov si n'ai sa poti trece de jeepuri parcate pe unde se nimereste, iar pe strada ai toate sansele sa te agate vreun camion cu Tehnologica Papion sau Zmeuroconstruct care trece in viteza maxima. Asta daca nu te rastorni singur in gropile lasate de pe vremea alegerilor, cand primarul s'a hotarat ca poporul merita gaze sau canalizare.

In anii '60, negrii din cateva orase americane au boicotat autobuzele pentru ca ii puneau pe negri sa stea in spate, iar daca autobuzul se umplea de albi, trebuiau sa elibereze locurile. A fost o actiune puternica de boicot, oamenii s'au dus pe jos la munca sau cu bicicletele, sau au mers mai multi in masinile lor. Probabil ca au intarziat la serviciu, asta nu mai stiu, dar au realizat o actiune de protest in urma careia si-au castigat drepturile.

Daca si in comune s'ar aduna si ar sta sa vina autobuzul si pe urma daca n'au incaput toti sa-l astepte pe urmatorul, lucrurile s'ar schimba. Iar daca urmatorul autobuz nu vine, sa se duca toti la primarie si sa dea cu primarul de pamant si sa-i rastoarne dubele si sa ceara suplimentarea curselor RATB, sau sa faca Evil or Very Mad-ului primarul acelasi lucru pe care l-au facut olandezii de care vorbeam la inceput.

Inteleg faptul ca unii nu-si permit sa piarda timpul, dar totusi oamenii se urca in maxi-duba pentru ca ii gasesc calitati pe care nu i le gasesc autobuzului. Poate ca duba are calitati, dar atunci a merge cu ea seamana cu culesul unei flori frumoase (dar nu unice sau rare), dintr'o imensa balta plina de rahat.

Ma tem ca luptam pentru niste oameni care nici macar nu au curajul sa spuna ca vor altceva. Ganditi-va de cate ori v-ati luat de manelistii din autobuz, iar poporul deranjat initial v-a spus: "lasa-i in pace, sunt si ei tineri".

As vrea sa vad ilfovenii ca fac ce au facut negrii in 1960 in America. Pana atunci, macar pentru asta, negrii din America isi merita respectul, in timp ce o mare parte din ilfoveni isi merita, iar uneori isi autoatribuie prin cum se comporta titlul de nigga.

Un sofer de maxi-duba ii spunea odata unui taximetrist: "maxi-taxi e mijloc de transport pentru prosti". "Prosti, dar multi!", adauga Lapusneanu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 14:05:54    Titlul subiectului: 116702

Am mai gasit o prevedere legislativa care NU este respectata de foarte multi (daca nu chiar majoritatea) acestor vehciule improvizate de transport, denumite uzual "maxi-taxi"

In Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor, la SECTIUNEA a 4-a, art. 31 se spune ca:

"Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelor obligatii:

1. sa asigure afisarea la partile din fata si laterala dreapta ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afisa cel putin indicativul traseului. ELEMENTELE DE INFORMARE MENTIONATE ANTERIOR VOR FI ILUMINATE CORESPUNZATOR PE TIMP DE NOAPTE SAU IN CONDITII DE VIZIBILITATE SCAZUTA.
"

In prezent, majoritatea microbuzelor/maxi-taxi NU respecta reglementarea privind ILUMINAREA CORESPUNZATOARE PE TIMP DE NOAPTE SAU IN CONDITII DE VIZIBILITATE SCAZUTA A ELEMENTELOR DE INFORMARE.

Odata cu venirea toamnei si scaderea orelor de lumina naturala, aceste obligatii devin stringente.

Eu consider ca IMPROVIZATIILE cum ar fi montarea unor instalatii electrice artizanale precum becuri legate cu sarme etc, asa cum au facut unii cu microbuzele lor, NU reprezinta o rezolvare a probleme.

Ar trebui verificat in legislatie daca piesele si echipamentele care sunt/vor fi folosite pentru indeplinirea obligatiei iluminarii elementelor de informare trebuie sau nu sa fie omologate/atestate A.R.R./R.A.R. si sa aiba avizul P.S.I. al Pompierilor.

In acest sens i-am trimis o noua petitie primarului Boscodeala, sa vedem daca si ce raspuns da.

http://www.domnuleprimar.ro/35225-Impotriva-maxi-taxi-Domnule-

Dupa parerea mea, aceste maxi-taxi-uri nu respecta multe dintre cerintele MINIME obligatorii in transportul public urban; cat le va lua oare capetelor-de-fonta din autoritatile legislative sa se convinga ca majoritatea acestor vehicule - microbuzele "maxi-taxi" - actuale sunt niste improvizatii NE-concepute si NE-adaptate pentru transportul public URBAN?!?

Va atrag atentia ca pana si hulitele (de unii) autobuze si troleibuze romanesti DAC/Rocar dispuneau de locasuri special amenajate pentru afisarea traseelor si a indicativelor, pe cand majoritatea acestor rable "maxi-taxi" nici vorba sa dispuna de asa ceva!

Asta e difereta intre un vehicul CONCEPUT SI CONSTRUIT PENTRU TRANSPORT URBAN si niste facaturi/improvizatii precum majoritatea acestor "maxi-taxi"-uri!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Noi 2009 17:02:39    Titlul subiectului: 120525

Un articol foarte-foarte bun care surprinde esenta acestui tip tribal de transport, specific tarilor din lumea a 3-a spre a 4-a.

Sa vedeti soferul tipic de "maxi-taxi", genul obisnuit cocalaroisto-manelistoid, care nu da bilete, vorbeste la telefon in timp ce conduce, se uita dupa calatorii din microbuz in timp ce microbuzul e in miscare etc etc.

Articlul e insotit de un filmare cu camera ascunsa.

Va recomand ca ori de cate ori aveti ocazia sa-i filmati pe nenorocitii astia care va pun viata in pericol si sa postati filmele pe net, sa-i reclamati, pana s-or lua de ganduri si aia care permit circulatia acestor sicrie pe roti.

Titlul articolului este totul: În maxi-taxi, toate locurile sunt ale mortului

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/868893/In-maxi-taxi-toate-locurile-sunt-ale-mortului/

"În maxi-taxi, toate locurile sunt ale mortului

Dan Arsenie
Joi, 24 Septembrie 2009

Cazul "Scânteia", din urmă cu o lună, pare să nu îi pună pe gânduri pe cei care veghează la siguranța transportului public.

În timp ce accidentele de acest fel se înmulțesc rapid, în preajma marilor orașe, operatorii de microbuze autorizate comit nereguli incredibile: mașini supraaglomerate, călători fără bilete, șoferi care lucrează ilegal de mult pentru a face bani și chiar întreceri între mașinile de pe liniile care au bucăți de traseu comune. Evz.ro vă prezintă un filmuleț realizat cu camera ascunsă într-un astfel de microbuz, care efectuează curse în apropierea Capitalei.

Înregistrările video au fost surprinse în cursa București - Bragadiru. Cea mai mare parte din populația activă a acestui oraș ilfovean lucrează în Capitală, astfel încât oamenii se văd nevoiți să parcurgă zilnic circa 10 kilometri, pentru care apelează la serviciile RATB sau ale firmelor de maxi-taxi. Cursa pe care am urmărit-o are ca puncte de plecare/sosire Șoseaua Antiaeriană și ieșirea din Bragadiru. Traseul este străbătut de alte cinci curse, două ale RATB și trei de maxi-taxi.

De aici se naște competiția. În goana după călători, microbuzele nu respectă orarul de plecări și sosiri și chiar ajung să se întreacă pe traseu. Se ajunge chiar la cazuri incredibile, în care șoferul unui maxi-taxi nu oprește când o persoană îi face semn cu mâna pentru a ajunge primul la o stație cu mai mulți clienți.

1. Călătoria fără bilet

În aceste curse, călătorii primesc bilete doar dacă le cer sau în zilele cu controale pe traseu. Tăierea biletelor este evident în detrimentul câștigurilor patronilor de microbuze, care ar fi nevoiți să plătească impozite mai mari.

Constituie contravenție următore faptă: "efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii regulate fără legitimații de călătorie" - OUG nr. 109/2005, articolul 58

2. Goana după călători și aglomerarea mașinilor

Consultat de evz.ro, un bărbat care cunoaște "industria maxi-taxi" oferă explicația curselor de mașini între șoferii de microbuze destinate transportului public. "Fiecare mașină are 16-19 locuri pe scaun și, legal, nu ar trebui să transporte călători în picioare. Șoferilor li se impune, de către patron, o normă de scaune ocupate pe zi. Ce este peste această normă, intră în buzunarul șoferului", explică acesta, sub protecția anonimatului.

Astfel, șoferii sunt interesați de supraaglomerarea mașinii. De aici pornește o altă problemă, pe care v-o prezentăm în continuare.

3. Vorbitul la telefon

Pentru a avea câți mai mulți călători pe traseu, șoferii vorbesc între ei la telefon. Astfel, unul care vine de la București îi poate spune altuia când este cel mai bine să plece din Bragadiru. Problema este că sfătuitorul se află la volan, iar în mașina sa - minimum zece pasageri.

Cu o mână ocupată cu telefonul și cu cealaltă oferind restul pasagerilor, din mers, siguranța traficului este deja o mare problemă.

4. Șoferi care lucrează 17 ore

Legea transportului public prevede că un șofer nu poate conduce mai mult de zece ore zilnic și 54 săptămânal. Totuși, cei care conduc mașinile de transport public de persoane pe distanțe mai mici de 50 de kilometri sunt scutiți de la regula tahografului, un instrument care verifică respectarea de către șofer a programului de odihnă.

Tahograful este instalat la bordul microbuzelor, fiind un dispozitiv electronic. Dispozitivul este folosit și la TIR-uri, pentru a împiedica șoferii să conducă continuu mai mult decât permite legea. Astfel, pe cursele scurte, operatorii profită de această slăbiciune a legislației, care închide ochii la cursele pe trasee scurte. Justificarea este pauza de care beneficiază acești șoferi între curse, care le-ar permite să se odihnească.

"Durata de conducere cuprinsă între două perioade zilnice de odihnă sau între o perioadă zilnică de odihnă și o perioadă săptămânală de odihnă [...] nu trebuie să depășească 9 ore. Aceasta se poate extinde până la 10 ore de două ori într-o săptămână [...] Durata totală de conducere pe parcursul unei perioade de două săptămâni consecutive nu trebuie să depășească 90 de ore" - Ordonața 17, din 24 ianuarie 2002, care se aplică în cazul curselor de pe trasee ce depășesc 50 de kilometri

Aderarea României la Uniunea Europeană nu a modificat legislația, dar a îndemnat statele membre să vină cu soluții pentru sporirea siguranței transportului public pe distanțe scurte. România nu a găsit încă o modificare în acest sens.

Filmul EVZ este surprins în una dintre mașinile de pe traseul București-Bragadiru și retur. El prezintă nereguli ca nerespectarea obligației de a oferi bilete călătorilor, dar și altele, "trădate" de o conversație telefonică între doi șoferi de maxi-taxi. "Am 3 - 5 oameni. Bă, îmi vine să plec acasă. Să mor de nu îmi vine să plec acasă. De câte ori îl las pe Mădălin să treacă (n.r. să îl depășească) .... I-am zis că nu îl mai las", spune unul dintre ei. Conversația arată că șoferului nu îi pasă de orarul curselor și este foarte preocupat de a umple mașina prin orice mijloace, așa cum a indicat și persoana consultată de noi. Mai mult, după finalul conversației, șoferul se apleacă spre ușă, pentru a o închide cum trebuie, element ce trebuia verficat înainte de plecarea de pe loc, după cum prevede legea circulației.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 14:48:50    Titlul subiectului: 123854

O sinteza destul de buna facuta de cei de la Adevarul

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Cum-microbuzele-mortii-scapam_0_106189471.html

"Cum scăpăm de microbuzele morții

Dan Străuț , Valeria Cupa

Vineri 28 aug 2009

Cum scăpăm de microbuzele morții

Numărul mare de persoane care și-au pierdut viața în accidentele produse, în ultimele luni, de microbuze și autocare a alarmat autoritățile. Poliția spune că principala cauză a acestor tragedii este lipsa de experiența șoferilor, la care se adaugă nerespectarea perioadelor de odihnă.

O cale de rezolvare a acestor probleme ar fi, potrivit adjunctului șefului Direcției Poliției Rutiere (DPR), comisarul-șef Mihai Călin, schimbarea legislației privind transportul public rutier de persoane.

„Noi am propus mai multe modificări ale legislației în vigoare. În primul rând, ar trebui ca șoferii microbuzelor care transportă persoane să dea un examen psihologic special. Unii dintre acești conducători auto pot avea diverse boli care nu pot fi depistate la prima vedere. Ei nu conștientizează cu adevărat că prin acțiunile lor pun în pericol viața pasagerilor. În cazul accidentului produs săptămâna trecută în localitatea ieșeană Scânteia, șoferul număra banii unui client în timp ce traversa calea ferată”, a declarat comisarul-șef Mihai Călin.

O altă propunere legislativă se referă la posibilitatea Poliției de a controla și operatorii de transport persoane, nu doar conducătorii
auto.

Bază de date cu șoferii profesioniști

În prezent, agenții de circulație pot sancționa șoferii doar pentru diverse abateri în trafic. Și acest lucru se face cu dificultate, întrucât nu există o bază de date națională care să poată da informații, în timp real, despre cazierul rutier al șoferilor.

„Nu avem cum să vedem dacă șoferii au respectat timpul de odihnă. Nu avem tehnologia necesară ca după numărul de înmatriculare să vedem dacă persoana respectivă a mai fost sancționată în trecut sau dacă firma care deține autovehiculul a primit amenzi pentru nereguli grave”, a declarat comisarul șef Mihai Călin.

Mai mult, polițiștii pot citi un tahograf (aparatul care înregistrează timpii de conducere și de odihnă) doar pentru ultimele 24 de ore. „La nivel național avem doar 90 de oameni care pot să citească tahografele”, a mai spus comisarul Călin.

Statistică

Aproximativ 1.600 de oameni au murit și alți 5.600 au ajuns la spital, în urma a 6.076 de accidente grave, produse de la începutul acestui an, pe drumurile din România.

Neglijența provoacă tragedii

La 23 august 2009, un microbuz care transporta mai mulți nuntași a intrat pe contrasens, în dreptul localității Foltești, județul Galați, și a acroșat o mașină. 11 persoane au fost rănite.

La 15 august 2009, la Bistrița, un microbuz a lovit o mașină parcată, două persoane fiind rănite. Accidentul s-a produs când șoferul s-a aplecat după un obiect de pe podea.

La 14 august 2009, în localitatea Scânteia, județul Iași, un microbuz aflat pe calea ferată a fost lovit în plin de un tren accelerat.14 oameni au murit.

În iulie 2007, un autocar a fost lovit de un tren personal, în localitatea dâmbovițeană Gura Ocniței. În autocar erau 40 de persoane care se întorceau de la o nuntă. Opt au decedat, alte 27 au fost rănite.

La 5 mai 2007, nouă persoane au fost rănite grav după ce un microbuz a intrat pe contrasens, a lovit o mașină și s-a răsturnat în apropiere de Turda.

În octombrie 2006, un microbuz s-a ciocnit violent cu un autocamion pe DN7. În urma impactului au murit opt oameni.

La 7 septembrie 2006, șoferul unui microbuz care transporta 16 persoane nu a acordat prioritate și a fost lovit din plin de un autocar. În urma accidentului produs la Bârlad și-au pierdut viața 12 persoane, alte cinci fiind rănite grav.

La 29 noiembrie 2005, la intrarea în Slobozia, șoferul unui microbuz care transporta 26 de pasageri a pierdut controlul direcției, izbindu-se de un copac aflat pe marginea șoselei. În urma impactului au murit 16 oameni, alții 11 fiind grav răniți.

Ce spun pasagerii

Oamenii care circulă regulat cu microbuzul au sesizat marile neajunsuri ale transportului în acest regim, dar nu se grăbesc să arunce vina asupra cuiva. Prezentăm, în continuare, câteva dintre opiniile pasagerilor.

Craiova. Călătorii sunt nevoiți să se înghesuie în mijloacele de transport în comun pentru că, deși capacitatea unui autobuz este de 20 de locuri, mai tot timpul această cifră este depășită.

„Ne sufocăm din cauza căldurii și, dacă ne și îngrămădim, abia mai respirăm. Dar nu este vina șoferilor! Noi suntem cei care insistăm să ne lase să stăm înăuntru, ca să ajungem din timp la destinație”, a spus Maria Sandu (33 de ani), vânzătoare.

Hunedoara. Oamenii se tem să vorbească. „De o săptămână am mers mai des pe traseul Deva-Hunedoara și pot spune că autobuzul nu oprește la ieșire din Hunedoara, la Izvor, deși este stație acolo. Asta nu este numai nemulțumirea mea; mai mulți călători au vrut să coboare, dar șoferul nu a oprit“ - Ana I. din Hunedoara.

Arad. Șoferii conduc prudent și rup bilete. „Fac naveta de mai bine de zece ani.Niciodată nu s-a întâmplat să fim implicați în vreun accident. De fiecare dată primim bilet. Trebuie să recunosc că s-a întâmplat de multe ori să fim mai mulți călători decât dispune mijlocul de transport în comun, dar nu au fost probleme“, spune Maria Sasu, în vârstă de 68 de ani. La rândul său, Ioan Avram din Almaș-Arad e de părere că multe dintre accidentele de circulație pot fi evitate și de către pasageri. „De multe ori, și pasagerii sunt obraznici. Vorbesc prea mult și îi distrag atenția șoferului, iar de aici se ajunge foarte ușor la o tragedie“.

Galați. Transportul de persoane este haotic, firmele își încalcă unele altora traseele. Spre exemplu, pe traseul Galați - Foltești se înghesuie în prezent șapte operatori, cu 49 de microbuze și autobuze. Asta înseamnă nu mai puțin de 100 de curse pe zi pentru un singur traseu, frecvența lor ajungând la zece minute. ; Grupaj realizat de „Adevărul de seară“

Câteodată este câte un șofer așa de tânăr, că ți-e frică să te urci. Altă dată, mașinile sunt obosite rău, parcă-s aduse de la fier vechi.
Vasile Condurache
58 de ani, pasager

Controale „la sânge“

Polițiștii au verificat, în prima jumătate a acestui an, peste 57.000 de vehicule de transport persoane. În urma acestor controale au fost aplicate 94.000 de amenzi și au fost reținute 3.769 de permise, pentru încălcarea regulilor de circulație și 2.124 de certificate de înmatriculare, pentru defecțiuni ale autovehiculelor.

Dintre șoferii amendați, aproximativ 1.600 nu au respectat orele de odihnă și de condus, cu aproximativ 500%, față de perioada similară a anului trecut, când au fost aplicate doar 323 de astfel de sancțiuni.

Amenda pentru nerespectarea alternanței timpilor de rulare cu cei de odihnă este cuprinsă între 4.000 și 8.000 de lei, iar cea pentru lipsa tahografului sau pentru tahograf neomologat este cuprinsă între 9.000 și 10.000 de lei.

Cauze și împrejurări ce favorizează accidentele cu microbuze

MAȘINA

Stare tehnică necorespunzătoare.

Din totalul de aproximativ 30.000 de autovehicule de 3,5 tone cu care se transportă persoane în comun (microbuze), cel puțin o treime (10.000) au fost, de fapt, construite pentru transportul de marfă. Mașinile de acest tip au fost recarosate, modificate în interior, adaptate (li s-au sudat bănci și bare de sprijin), astfel încât să poată transporta oameni. Acestea sunt adevăratele „coșciuge pe roți“, spun transportatorii.

PERICOL: se răstoarnă mai repede la curbele strânse luate cu viteză excesivă, dată fiind natura construcției lor - vehiculele de marfă nu sunt concepute pentru viteze superioare.

În mai mult de 25% din cazuri, verificarea tehnică se face doar pe hârtie. În cazurile în care mașina ajunge, totuși, la service, reparațiile se fac superficial. PERICOL: pot apărea oricând defecțiuni tehnice grave, în plină viteză.

Cauciucurile sunt prea costisitoare pentru a fi schimbate atât de des cât ar fi nevoie, astfel că mașinile sunt trimise în trafic cu anvelopele uzate peste măsură.

PERICOL: în cazul exploziei unui cauciuc, controlul volanului este cu atât mai greu de păstrat cu cât viteza este mai mare.

Majoritatea mașinilor contrafăcute au diverse improvizații de bord, mai ales la instalația electrică. PERICOL: se pot isca incendii, provocate de scurtcircuite, chiar în timpul mersului.

Lipsa centurilor de siguranță la fiecare scaun în parte, întâlnită la peste 75% din totalul microbuzelor. PERICOL: vătămări grave ale pasagerilor, mai ales în cazul unei tamponări frontale.

ȘOFERUL

Pregătire superficială

Aproape jumătate dintre șoferii de microbuz, mai ales cei care operează pe distanțe lungi, depășesc normele de odihnă, aflându-se la volan mai multe ore decât ar fi omenește suportabil. PERICOL: oboseala instalată după depășirea timpului normal deteriorează capacitatea șoferului de a conduce în condiții de siguranță și de a face față tuturor solicitărilor, mai ales în situații extreme.

Șoferii care operează pe distanțe scurte obișnuiesc să efectueze încasările de bani și plata restului către pasageri chiar în timpul mersului. PERICOL: neobservarea traficului, chiar și numai pentru câteva secunde, poate duce la accident. Tot acolo se ajunge dacă șoferul, având mâinile ocupate, nu poate acționa la timp comenzile mașinii.

Foarte puțini conducători auto au efectuat teste psihologice în toată complexitatea lor. Practic, majoritatea șoferilor se bazează doar pe dispoziția psiho-fizică de moment, fără să știe cu exactitate măsurată științific dacă pot face față sau nu solicitărilor din trafic.

PERICOL: inexistența sau întârzierea unui reflex (de exemplu, de a frâna sau a mișca volanul) sau intrarea în panică la apariția unei situații neprevăzute au provocat cele mai multe accidente grave.

Șoferii foarte tineri, de 18-20 de ani, pe lângă lipsa de experiență, au și un grad mai redus de responsabilitate socială. Puțini dintre ei realizează că poartă răspunderea pentru viața și integritatea pasagerilor. Specialiștii spun că șoferilor foarte tineri nu ar trebui să li se permită să efectueze transport în comun de persoane. PERICOL: atitudinea de indiferență față de importanța activității de transport persoane, ca și față de pericolele din trafic, favorizează producerea de accidente.

PASAGERII

Disciplina lasă de dorit

Mulți șoferi greșesc, dar și pasagerii au partea lor de vină. Interpelarea conducătorului auto în timpul mersului, participarea la plată-încasare chiar dacă mașina e în mișcare sau certurile iscate ori mișcările bruște ar fi câteva exemple în acest sens. Ca și în cazul șoferilor, unii călători nu realizează că toată „echipa“ riscă la fel de mult atunci când încalcă regulile de disciplină.
PERICOL: Distragerea atenției șoferului sau nerespectarea disciplinei de transport poate conduce la nedoritele evenimente.

DRUMUL

Stare precară, semnalizare proastă, protecție zero

Bine-cunoscutele gropi și denivelări măresc semnificativ riscul de dezechilibrare a mașinilor, ca și necesitatea unor manevre suplimentare de volan pentru a le ocoli. PERICOL: dacă drumul este în general bun, o mică groapă sau denivelare poate duce la răsturnarea mașinii, pentru că astfel de obstacole sunt abordate, de regulă, cu viteze mari.

Multe curbe strânse din România nu sunt semnalizate ca fiind periculoase. Există și curbe care, pe fondul mișcărilor tectonice, și-au pierdut înclinarea spre interior necesară pentru echilibrul mașinii. PERICOL: necunoașterea din timp a situației apărute din aceste cauze determină șoferii fără experiență să le abordeze cu viteze prea mari.

Autostrăzile și drumurile expres, pe care autovehiculele se deplasează cu viteze mari, nu sunt protejate cu garduri. PERICOL: în plină viteză, șoferii se pot trezi cu animale ce pătrund nestingherite pe carosabil, creând situații extreme în care controlul volanului se pierde relativ ușor.

LEGISLAȚIA

Prea multă permisivitate

Licențierea pentru transportul de persoane se obține relativ ușor, fără ca autoritatea să analizeze dacă solicitantul este apt din toate punctele de vedere să desfășoare astfel de activități. Nici firmele, nici șoferii nu trebuie să prezinte un istoric al evenimentelor în care au fost, eventual, implicați – lipsește acel „cazier rutier“. PERICOL: traficul e „poluat“ cu mașini și cu șoferi care au mai provocat accidente, fără ca pasagerii să știe acest lucru.

Autoritățile acordă licențe în număr nelimitat pe aceeași rută, aglomerând astfel inutil șoselele. PERICOL: între șoferi se duc adevărate lupte pentru preluarea cât mai multor pasageri, mulți nu închid ușa în momentul în care locurile pe scaune s-au ocupat. Astfel apar cazurile în care pasagerii sunt transportați în picioare, aceștia fiind cei mai expuși la vătămări în momentul în care se produc evenimente nedorite.

Școlile de șoferi nu sunt monitorizate din punctul de vedere al evoluției ulterioare a celor care le-au absolvit. În alte țări, fiecare școală poate prezenta câți dintre absolvenții săi au avut accidente și de ce gravitate, astfel încât angajatorul să cunoască pe cine trimite în trafic să transporte persoane în comun. PERICOL: șoferii ieșiți pe bandă rulantă din școli cu istoric pătat (dar necunoscut) ajung să conducă microbuze cu 10-18 oameni, plus cei acceptați să meargă în picioare.

Pirateria nu este pedepsită

Printre cauzele ascunse ale accidentelor se regăsește și faptul că transportul de persoane fără autorizare prealabilă nu este pedepsit de autorități. „Pe orice rută din România, oricine are un microbuz - indiferent de starea lui tehnică - poate să desfășoare transport în comun de persoane, chiar și regulat. La noi, tot ce riscă transportatorul în cauză este să-l interpeleze Garda Financiară; în alte țări, se confiscă mașina“, afirmă președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu.

El mai arată că firmelor care operează transport de persoane pe distanțe mai scurte de 50 de kilometri nu li se cer tahografe. „Dar tocmai mașinile ce străbat distanțe scurte, în orașe, fac mai mulți kilometri pe zi, iar șoferii sunt mai intens solicitați decât cei de cursă lungă. E absurd să nu li se monitorizeze, măcar cu ajutorul tahografului, evoluția din trafic.

O altă cauză identificată de liderul FORT este lipsa „carnetului provizoriu“, adică a acelui document care arată câte evenimente are la activ un șofer. În plus, capacitatea de transport este, în medie, cu 30% mai mare decât cererea de pe unele rute, în timp ce altele sunt suprasolicitate. În aceste din urmă cazuri, în loc să apară autocare sau cel puțin autobuze, transportatorii preferă să rămână tot cu microbuze și așa se supraaglomerează mașinile, conchide liderul patronal.

Informații suplimentare

Liderii asociațiilor de transportatori recomandă pasagerilor să se informeze temeinic asupra condițiilor în care urmează să călătorească și să refuze oferta dacă observă vreun neajuns (mașină în stare tehnică proastă, șofer care nu pare demn de încredere etc.).

„Ideal ar fi ca pe fiecare mașină să existe semnalistica necesară, de exemplu să aibă inscripționat numărul licenței de transport. Autovehiculele ar trebui să fie dotate și cu tăblițe de diverse culori și forme, astfel încât pasagerii să poată identifica pentru ce rute (locale, intrajudețene sau distanțe mai lungi) sunt autorizate să efectueze transportul“, spun specialiștii.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2010 14:58:17    Titlul subiectului: 124033

Un alt articol tare si mai la obiect:

http://www.cotidianul.ro/oras_scos_prin_parbriz-101339.html

"Oraș scos prin parbriz
20 Oct 2009 Adrian Vasiliu

Din 1990 și până azi, în România și-au pierdut viața în accidente rutiere peste 62.000 de oameni. Adică a dispărut un oraș ca Alba Iulia sau Zalău... De la începutul anului au avut loc peste 90 de accidente în care au fost implicate vehicule pentru transportul călătorilor.
Soferii bezmetici si masinile contrafacute au omorat sute de oameni pe drumurile patriei
20 Oct 2009 Soferii bezmetici si masinile contrafacute au omorat sute de oameni pe drumurile patriei

• August 2009 - Scânteia, județul Iași - un microbuz a fost lovit de un tren. 14 oameni au murit. Șoferul număra banii unui pasager când a traversat calea ferată.
• August 2009 - un microbuz a intrat pe contrasens, la Foltești, județul Galați, lovind o altă mașină. 11 persoane au fost rănite.
• Iulie 2007 - un autocar a fost lovit de un tren, în Gura Ocniței, Dâmbovița. Din cele 40 de persoane, opt au decedat, iar 27 au fost rănite.
• Mai 2007 - un microbuz a intrat pe contrasens, în apropiere de Turda, a lovit o mașină și s-a răsturnat.
Publicitate

Nouă persoane au fost rănite grav.
• Octombrie 2006 - un microbuz s-a ciocnit violent cu un autocamion pe DN7. Opt oameni au murit.
• Septembrie 2006 - un microbuz nu a acordat prioritate și a fost lovit de un autocar, la Bârlad. 12 persoane și-au pierdut viața, cinci au fost rănite grav.
• Noiembrie 2005 - un microbuz cu 26 de pasageri s-a izbit de un copac, la intrarea în Slobozia. Au murit 16 oameni, 11 fiind grav răniți.
Și din păcate, această listă a accidentelor cu microbuze este departe de a fi completă...

„Anual, în România mor între 3.000 și 3.500 de oameni în accidente rutiere. În 2008 se aflau în penitenciare 494 de condamnați pentru accidente rutiere. Dintre aceștia, 56 pentru ucidere din culpă“, spune Claudiu Cremănuță, coordonator al Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație - AVAC . Tot el mai arată că în 58% din accidente vinovați sunt șoferii, urmați de pietoni, cu 24% din cazuri. În 2007, 35 de persoane au fost condamnate pentru ucidere din culpă și 971 pentru infracțiuni contra circulației pe drumurile publice. Anul trecut, doar patru persoane au fost condamnate la închisoare pentru ucidere din culpă în accidente auto, în vreme ce 263 de persoane au primit condamnări definitive pentru infracțiuni contra siguranței rutiere.

Microbuzele morții zburdă pe șoselele patriei...

Statisticile arată că accidentele cu microbuze de călători s-au înmulțit în fiecare an. Multe din aceste vehicule provin din furgoane de marfă transformate în microbuze pentru călători - o practică răspândită, dar de multe ori dăunătoare siguranței traficului rutier. Prin țară, în special în zonele cele mai sărace, încă mai circulă sute de „jafuri pe roți“, aduse la mâna a doua sau a treia din țările vestice, în ultimii 15 ani.

Inițial, deșeurile pe roți erau tăiate și transformate în microbuze în Turcia, până ce persoane orientate de la noi și-au dat seama că se pot scoate bani frumoși din această afacere. O dubă de marfă luată cu 7 sau 8.000 de mărci din Germania, în anii ’90, se putea transforma în microbuz cu circa 5.000 dolari. Pe un traseu inter sau intrajudețean, o astfel de mașinărie dubioasă nu avea voie să producă mai puțin de 1.200-1.500 de dolari lunar, bani curați, în buzunarul patronului. Asta după fentarea Fiscului, desigur, așa cum procedau majoritatea transportatorilor. Ca o dovadă a sumelor uriașe care se învârteau în jurul transportului de călători stau nesfârșitele scandaluri de mită și de ilegalități care însoțeau fiecare licitație de trasee și licențe de execuție.

Apoi au apărut și la noi firme „specializate“, care prin tot felul de garaje dubioase tăiau caroseria dubelor de marfă, puneau geamuri și scaune aduse din Turcia, din orașul Bursa... și, gata, microbuzul „nou“, tocmai bun să alerge pe șosele, plin cu călători.
Comisarul-șef Călin Lupșa, șeful Biroului Control Tehnic din Brigada de Poliție Rutieră, spune că la accidentele cu microbuze nu de puține ori au fost găsite scaunele pasagerilor aruncate la mulți metri afară din mașină, dovadă a lucrărilor de proastă calitate făcute cu ocazia transformării. De altfel, poliția a și fost parțial scoasă din joc de când i s-a luat dreptul de a controla licențele transportatorilor.


Nu există studii referitoare la modificarea caracteristicilor mașinilor transformate. S-au făcut doar niște simulări statice pe calculator asupra rezistenței caroseriei, la Facultatea de Transporturi din Institutul Politehnic București. Modelul virtual al unei dube transformate în microbuz a fost pus cu roțile în sus, urmărindu-se dacă structura caroseriei rezistă sub propria greutate. E drept, modelul de pe ecranul calculatorului a rezistat, însă o testare reală, pe o dubă adevărată, nu s-a făcut niciodată. Iar pe calculator nu s-a făcut nici măcar o testare dinamică, să se vadă cum ar rezista caroseria dacă, de exemplu, o dubă cu 15 persoane se dă peste cap, la 90 km/h, sau dacă suferă un impact frontal.
Despre confortul călătorilor, ce să mai vorbim. Suspensiile unei dube proiectate pentru căratul cartofilor sau al cărămizilor sunt mult mai rigide decât cele pentru călători. Scaunele, în unele cazuri, au prinderi subdimensionate față de solicitările la care sunt supuse în caz de impact.


Puști imberbi și inconștienți la volanul hârburilor

Prof. dr. ing. Cristian Andreescu, șeful catedrei Autovehicule Rutiere din Facultatea Transporturi, ridică și problema celor care conduc aceste mașini-hibrid: „Sunt șoferi fără experiență, tineri și zănateci, unii mari vitezomani. Dar sunt vinovați și patronii firmelor de transport care îi suprasolicită. Cunosc cazuri în care șoferi de microbuz au făcut într-o zi 1.000 km. Este inuman și dărâmător pentru oricine. Mai este apoi problema supraîncărcării mașinii, cu multe persoane care stau în picioare, ceea ce duce la dezechilibrarea ei și la ridicarea centrului de greutate, lucru periculos pentru siguranța transportului. De asemenea, starea tehnică precară a unor autovehicule, lipsa verificărilor tehnice, defecte ale sistemelor de direcție, de frânare, ale anvelopelor, toate acestea pot deveni cauze ale unor accidente“. Și tot dânsul propune o soluție la tembelismul unor șoferi de microbuze: „Testare psihologică specială și practică de câțiva ani la transportul de marfă înainte de a trece la transportul de călători. Mașinile ar trebui dotate obligatoriu cu limitatoare de viteză, la 80 sau 90 km/h, să zicem, așa cum au TIR-urile“. Iar problema oboselii la volan ar putea fi rezolvată prin obligativitatea introducerii tahografelor la toate microbuzele, nu doar la cele de după ianuarie 2007.

Conf. dr. ing. Daniel Iozsa, prodecan al Facultății Transporturi, a testat și a avizat tehnic câteva dube transformate, care au corespuns la solicitarea statică. Problema o reprezintă marea diferență dintre dubele testate și cele care circulă pe șosele - nu există nici o garanție că cele transformate cu ani în urmă și încă aflate în circulație au vreo asemănare tehnică cu cele testate în laborator. În ultimii ani, nebunia cu furgoanele de marfă tăiate și transformate în microbuze de călători s-a mai domolit, Registrul Auto Român introducând reguli mai stricte, conforme cu legislația europeană.

Virgil S. a fost vreme de mai mulți ani șef de coloană la o firmă de microbuze din județul Vaslui. Iată ce amintiri are el despre acea perioadă: „Aveam mari probleme cu puștii pe care-i angaja patronul. Cei mai mulți erau zărghiți rău de tot, se credeau Dumnezeu când erau la volan. Îi tot repetam patronului să nu-i mai angajeze, că intrăm în belea din cauza lor, dar dumnealui îi convenea, că le dădea bani mai mult nu decât da. Îi controlam pe traseu (îmi puneam o pălărie mare până peste ochi și niște ochelari cât roata carului, să nu mă recunoască) și mă speriam cum mergeau - cu o mână schimbau caseta cu manele, cu cealaltă țineau telefonul și volanul îl țineau cu burta! Aveau alături câte o șulfă blondă culeasă din căminul cultural și, la 100 pe oră, o pipăiau la tricou. Bilete dădeau din doi în șapte, că trebuia să-și scoată și ei cumva salariul, plus un milion sau un milion jumate pe tură zilnic, pe care trebuiau să-l dea la firmă“.

Din 547 de zile, doar două fără morți pe șosele

La nivelul întregii țări, în perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008 nu a existat nici o zi fără un accident de circulație. Doar în două zile -27.02.2007 și 21.03.2007 - nu s-a înregistrat nici un deces din accidente rutiere.

Neamțu’ nu cunoaște România
Alexandru Brătileanu, expert auto: „Pentru construirea unei platforme de auto lucrează zeci de specialiști, proiectanți, ingineri, designeri etc., care au împreună sute de ani de școală și de meserie în domeniul auto. La noi venea Gică Fasole, cu clase câte are și trenu’, cu dalta și bomfaierul și se apuca, de capul lui, să strice ce au făcut nemții. O tâmpenie tehnică, care aducea mulți bani. Și azi mai sunt destule coșciuge umblătoare din astea. M-a vizitat odată un coleg expert auto din Germania, tobă de carte omul; a văzut câteva modele de dube nemțești la noi și s-a mirat. Mi-a zis: «Credeam că știu tot ce mișcă în producția auto germană, dar la voi am văzut niște modele de care habar nu aveam că există». I-am spus să stea liniștit, că nu s-a prostit, dar nu i-a cunoscut pe marii constructori auto de prin garajele și subsolurile României.“

Autoritățile ies la bătaie
În luna septembrie, Direcția Rutieră, Autoritatea Rutieră Română și Registrul Auto Român au organizat o acțiune comună, la nivel național, de control al microbuzelor cu capacitatea între 8+1 și 16+1 locuri. Au fost verificate 9.777 autovehicule, fiind aplicate 2.998 sancțiuni contravenționale: 80 pentru nerespectarea perioadelor de conducere sau de odihnă; 133 pentru încălcarea legislației transporturilor rutiere publice; 127 pentru nerespectarea capacității de încărcare a autovehiculelor; 361 pentru defecțiuni tehnice; 113 pentru lipsa inspecției tehnice periodice; 2.184 pentru încălcarea normelor rutiere, cum ar fi nepurtarea centurii de siguranță, folosirea telefonului mobil în timpul mersului etc. Polițiștii au reținut 71 permise de conducere, dintre care 2 pentru consum de alcool, și au retras 550 certificate de înmatriculare. În 14 cazuri polițiștii au dispus măsura imobilizării autovehiculelor.
"
__________________________________________________________________________
Comentarii ?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 05 Mar 2010 16:41:26    Titlul subiectului: 124309

Iata, preluate de pe un site al unui "carosier" de dube cum se face transformarea din dube in microbuze: in functie de capacitatea de transport a dubei, pot "rezulta" diferite combinatii de numar de locuri pentru pasageri:

"Mercedes Benz Sprinter de 3500 Kg

* 5+1 locuri
* 8+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 6940 mm
* 14+1 locuri, intrare prin față, lungime vehicul 6940 mm
* 14+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 6940 mm
* 12+1 locuri, intrare prin față, lungime vehicul 7345 mm
* 12+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 7345 mm

Mercedes Benz Sprinter de 3880 Kg

* 14+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 6940 mm, cală bagaje 2 stele
* 16+1 locuri, intrare prin față, lungime vehicul 6940 mm
* 16+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 6940 mm

Mercedes Benz Sprinter de 4600 Kg

* 17+1 locuri, intrare laterală, lungime vehicul 6940 mm
* 19+1 locuri, intrare prin față, lungime vehicul 7345 mm

FORD TRANZIT de 3500 Kg

* 5+1 locuri, intrare laterală
* 8+1 locuri, intrare laterală
* 15+1 locuri, intrare laterală

FORD TRANZIT de 4250 Kg

* 16+1 locuri, intrare laterală
* 17+1 locuri, intrare laterală

IVECO DAILLY 50 C

* 19+1 locuri, intrare laterală"

Pai cum facem, ca parca, pentru a fi autobuz (sau microbuz, subdiviziune a autobuzului) parca vehiculele trebuiau sa fie "concepute si construit pentru transportul de persoane", or astea sunt in cel mai evident mod posibil modificari/deturnari ale scopului initial pentru care au fost concepute dubele!

''autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roți și o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto''

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 1775
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Mar 2010 19:13:11    Titlul subiectului: 124319

Desi sunt off topic, te rog frumos spune-mi si mie care sunt diferentele intre cele 2 masini. Puteam sa dau si alte exemple, dar ideea conteaza.
De pomana va legati voi de transformari, nimeni pana acum nu a aratat clar care sunt diferentele intre un microbuz de persoane si unul de marfa. Legislatia internationala este clara in privinta asta, ca sa fie microbuz de persoane, conditiile care trebuie indeplinite sunt urmatoarele :
- distanta dintre scaune de minim ..... ( sunt 4 categorii )
- salonul sa fie iluminat
- salonul sa aiba caldura
- persoanele aflate in picioare sa aiba elemente de sprijin ( bara)
Nu inteleg pana la urma care este problema. Ca se circula cu mai multe persoane decat e voie, asta este alta problema.
Si am mai spus odata tot pe aici, se face confuzie intre traseele urbane, traseele judetene si traseele interjudetene.
Inca odata, aratati - mi diferenta intre cele 2 poze. Dupa cum se vede la masina de marfa exista loc pentru geamuri pentru a fi transformata in masina de persoane. Sau credeti ca sasiurile sunt diferite la cele 2 tipuri ?
Microbuzul de marfa are loc de prindere al scaunelor din constructie Microbuzul de marfa si de persoane au acelasi sasiu
Deci sasiul este conceput si construit pentru a fi si microbuz de marfa si microbuz de persoane. Iar marea filozofie de prindere a scaunelor in podea este data tot de producator, nu este inventie romaneasca. Pana si la iluminarea salonului, uitati-va intr-un microbuz de marfa ca sunt lasate locasurile pentru lampi. ( Pentru transportul marfa cargoul are o singura lampa, nu 2 sau 3 ca la microbuzele de persoane). Dar locasurile sunt in plafon deja decupate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 5982
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 05 Mar 2010 19:33:20    Titlul subiectului: 124320

Cele 2 masini prezentate de tine sunt amandoua conforme deoarece sunt concepute si construite fiecare pentru destinatia sa - asa au iesit din fabrica - constructorul, producatorul garanteaza pentru ele.

In cazul microbuzelor provenind din dube prin carosare/re-carosare de catre firme ale unor neica Dorel de prin RRomania, rezulta niste masini care nu au nicio treaba - de foarte multe ori - cu produsele originale care ies pe poarta fabricii de microbuze/dube, incalcand treaba aia cu "concepute si construite pentru transportul de persoane pe scaune", pentru ca dubele din care fac astia microbuze NU sunt concepute si construite pentru transportul de persoane, ci pentru carat marfa, asadar microbuzele provenind din dube NU au fost concepute pentru destinatia care le-a fost atribuita ULTERIOR conceptiei (proiectarii) si construirii (fabricatiei).

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 1775
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Mar 2010 23:13:24    Titlul subiectului: 124327

Atelierele sunt autorizate de RAR si nu sunt ale lui Dorel. Daca sunt ale lui Dorel la urmatoarea autorizare pica testul. Eu am lucrat mult timp la un atelier de reparatii combine si era controlat la sange de cei de la Semanatoarea in fiecare an.
Am pus o intrebare in fotografie, o repet, locul acela pentru geamuri este pus asa, la deruta ? Este clar ca PRODUCATORUL a prevazut ambele variante din fabrica pe acelasi sasiu iar cargoul se poate transforma in persoane si dupa ce iese masina din fabrica Ceea ce sustii tu este clar ca nu are temei, aceste masini sunt concepute si construite ca sa fie folosite si asa si asa cu o minima transformare care se poate face si in ateliere autorizate OK, spune-mi te rog de ce cargoul din imagine are loc pentru geamuri ?
Sa stii ca pentru transportul urban nu - ti trebuie cine stie ce confort gen beculet ptr cafea, lumina pentru citit noaptea sau ventilator daca ai chef sa fumezi in masina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Mircea G



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Ian/2016
Mesaje: 19
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Mar 2010 07:07:45    Titlul subiectului: 124331

Acea caroserie, chiar daca are "semnele" de geam, nu inseamna ca a fost facuta asa pentru a fi decupata ulterior. Este o varianta ieftina si desteapta a fabricantului. Panourile nu sint decupate, in varianta duba, iar prin modelul ramas se asigura o buna rezistenta impotriva vibratiilor tablei caroseriei. O mica smecherie, dar care, repet, nu inseamna ca duba poate fi facuta pentru transport persoane.
_________________
MG@
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 1775
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Mar 2010 10:34:42    Titlul subiectului: 124333

Cargoul din imaginea de mai sus si microbuzul de transport persoane sunt facute pe acelasi sasiu si au aceeasi motorizare. Iar locurile de geam sunt chiar pentru geam si nu pentru nu stiu ce vibratii in caroserie. Nu am mai auzit in viata mea de inginer mecanic ca un autoturism este calculat pentru a-i vibra caroseria. Sau poate s-au mai schimbat standardele de proiectare si acum asa este mai "cool" sa-ti vibreze caroseria. Recunosc ca am terminat facultatea in antichitate si atunci poate erau alte reguli.
Asa cum am mai spus si sustin afirmatia aceste masini au fost proiectate si construite pentru a indeplini o dubla functie, de cargo sau de persoane. Ele din proiectare si constructie sunt dotate cu echipamentul de prindere a scaunelor in podea, cu iluminarea salonului cu 2 becuri in loc de unul cum este in varianta cargo si cu locul de prindere a barelor pentru calatorii care stau in picioare.
Vad ca in continuare va faceti ca nu intelegeti ca sunt 3 tipuri de transport de persoane transport urban - de aceasta ne legam noi, transport judetean si interjudetean. Cele 3 tipuri de transport au reguli diferite , iar legislatia actuala este luata dupa cea europeana.
Numai in transportul urban se accepta pasageri in picioare. Pentru microbuzul in discutie se accepta maxim 5 persoane in picioare care pentru stabilitate au la dispozitie bare de sustinere care sunt dimensionate si prinse conform regurilor acceptate, dupa indicatiile celor de la RAR si nu dupa cum vrea Dorel sa prinda barele.
Prin diverse hotarari de guvern sau de Consilii Judetene anumite curse judetene sunt asimilate curselor urbane, cum ar fi Bucuresti - Popesti Leordeni, - Piatra Neamt - Dumbrava Rosie, Bacau - Lilieci, Constanta - Navodari, Constanta - Eforie Sud, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
gavryll



Data înscrierii: 10/Dec/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2016
Mesaje: 23
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Mar 2010 11:15:40    Titlul subiectului: 124334

Cu totii stim cum se autorizeaza asemenea ateliere si, mai ales, cum se face omologarea la RAR.
Daca este asa de simplu si nu este nici o problema de ce nu ne cumparam dubite pe care sa le transformam ulterior in masini de familie cu care ne ducem copiii la scoala si sotia la servici?
Si apropo de tipurile de transport: microbuzele (fie din fabrica, fie modificate) nu au ce cauta in transportul urban.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2017
Mesaje: 1775
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Mar 2010 11:26:31    Titlul subiectului: 124336

Faptul ca unele ateliere nu sunt tocmai in regula - intram deja pe un alt teritoriu. Nici eu nu sunt de acord cu asa ceva si ar trebui sa dispara urgent.
De ce esti contra microbuzelor in transportul urban si cel asimilat acestuia ?
Am facut 17 ani naveta cu Stefanestiul - acum o fac cu Mogosoaia. De foarte multe ori ajung in orasul Pantelimon. Aceste trasee le fac numai cu microbuzele. Transportul in comun pus la dispozitie de RATB pentru aceste trasee este un dezastru, chiar cand aveau monopol de piata.
La Stefanesti am beneficiat chiar de reduceri (abonament). Exista abonament si pentru elevii care invatau in Bucuresti.
Spuneti - mi si mie de ce sunteti contra unui astfel de microbuz de lung parcurs ( interjudetean)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2017
Mesaje: 7984
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Mar 2010 21:56:59    Titlul subiectului: 124360

Nu ma pricep la transformari si, pe bune, in prostia mea imi imaginam ca alea sunt elemente menite a da o imagine mai acatarii masinii. Nu m-am gandit nici macar pentru o clipa ca la carosare s-a mers pe principiul "Uite cartonul cu marcajul pentru decupare, spor la decupat!". Lipseste desenul cu foarfeca. Oare cum ar fi aratat dubanul ala cu niste tabla uniforma de sus pana jos si din fata pana in spate?!
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community