Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole pe ideea posibilei ilegalitati a maxi-taxi-urilor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mar 2010 14:22:23    Titlul subiectului: 124386

Nu am timp acum sa caut fotografii dar masinile tip cargo special numai pentru cargo nu au decupari pentru geamuri. O sa caut poze si o sa le pun pe forum.
Vreti nu vreti exista o categorie de masini care pot fi ori cargo ori de transport persoane. Asta este situatia. Masina de transport persoane in regim urban nu are nevoie de dotari multiple.
Si vorba aceea cine nu vrea, nu are decat sa nu le foloseasca.
Referitor la atelierele de reparatii si transformari : este absurd sa ne legam de ele fara motiv, numai asa ca nu ne plac noua maxi - taxiurile. Laughing Treaba asta sti cum suna ? Eu nu am voie sa-mi repar masina decat la fabrica producatoare ? Asta chiar este absurd.
In cadrul transformarii unui cargo in miniautobuz nu se intervine asupra structurii de rezistenta a masinii iar transformarea se face dupa niste reguli precise.
Voi stiti de exemplu ca nu aveti voie sa faceti o pana de cauciuc in mijlocul campului? Va spun eu nu aveti calificarea necesara pentru asa ceva. Spuneti - mi mie cu ce forta se strang suruburile de prindere a rotii? De unde stiti voi forta de strangere fara sa aveti cheie dinamometrica si fara sa cunoasteti valoarea fortei de strangere? Hai sa rezolvam pene de cauciuc, ce mare lucru, doar suntem soferi cu sute de mii de kilometri la bord.
Este mai periculos sa faceti voi un schimb de roata decat sa se prinda scaunele intr-un atelier specializat dupa un proiect calculat de firma producatoare si aplicat in ateliere autorizate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 242
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 08 Mar 2010 16:13:24    Titlul subiectului: 124393

Mai Andrei, tu chiar ne distrezi, zau asa. Ai putea sa te angajezi ca avocat pentru gruparea infractionala formata din operatori de maxi taxi, ateliere de modificat, primarii, RAR si ARR intr-un eventual proces cu noi, astia obsedati de autobuze, troleibuze, tramvaie si in general orice vehicul destinat unui transport de persoane civilizat. Sau esti deja angajat?

Imi place cum te faci ca nu vezi cum unii inchid ochii la neregulile celorlalti, dau autorizatii cum le dau, ne transporta cum ne transporta, iar apoi cand cineva ii arata cu degetul, ne pui in fata faptului implinit: a, nu va place, mergeti pe jos, au autorizatie, e legal, asa e si in Africa (de parca n-ai cunoste cum s-au dat autorizatiile).

Exemplul cu penele de cauciuc e foarte bine ales, tocmai pentru a ne arata cum iti construiesti gresit rationamentele (iti multumim pentru el, pentru exemplu, nu pentru rationament). Nu exista nici o legatura intre km parcursi de sofer si posibilitatea lui de a rezolva sau nu o pana.

De exemplu la masina mea am primit un manual si niste scule cu care sa pot schimba roata de rezerva. In manual este descris foarte detaliat procesul savant de schimbare a unei roti. La preconditii nu scrie (o fi vreo scapare) ca trebuie sa fii minim in anul 3 la Facultatea de rezolvat pene ca sa te apuci de asa ceva. Trebuie doar putina atentie.

Crezi ca daca era asa periculos scriau in manual cum se schimba o roata sau iti dadeau sculele necesare schimbarii rotii?!?

Si un pic off topic: pot sa-mi pun in semnatura un citat din tine? Ma refer la asta:
Citat:
Voi stiti de exemplu ca nu aveti voie sa faceti o pana de cauciuc in mijlocul campului? Va spun eu nu aveti calificarea necesara pentru asa ceva.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Mar 2010 16:15:48    Titlul subiectului: 124394

Legislatia actuala pare mult prea cusuta cu ata alba, cum se spune, cu "dedicatie" pentru dubagii, incepand de la faptul ca se spune explicit ca transportul public local se poate face DOAR cu autobuze, troleibuze sau tramvaie, pentru ca mai apoi, la definitii, microbuzul sa fie definit ca autobuz, desi eu cred ca trebuia sa fie definit ca mijloc de transport persoane, astfel incat daca se solicitau autobuze, sa fie autobuze, daca se solicitau microbuze, sa fie microbuze.

Cred ca intentionat s-a facut smenaria asta, ca sa poata "ocoli" si "interpreta" legea.

Trecand peste asta, ma leg foarte tare de faptul ca se cer "vehicule concepute si construite", eu din asta intelegand vehicule care au iesit din fabrica DIRECT cu destinatia de transport persoane, nu sa se faca ULTERIOR iesirii din fabrica diverse modificari si manareli, "autorizate" apoi pentru ca "asa e porunca".

Mai mult, ma leg de altceva: legea cere in mod expres diverse conditii pentru vehiculele de transport public, printre care - ca sa luam doar una acum - ca vehiculul sa aiba afisate in fata, in lateral si in spate indicativul si traseul pe care circula acel vehicul.

Un vehicul CONCEPUT SI CONSTRUIT pentru transport de calatori ar trebui sa dispuna din CONCEPTIE (proiectare) SI CONSTRUCTIE de locasuri speciale pentru afisarea rutei, iluminate corespunzator!

Daca veti fi curiosi sa verificati, TOATE vehiculele CONCEPUTE SI CONSTRUITE pentru transport de calatori dispun fie de afisaje electronice, fie de caseta de linie unde se pot afisa placutele de linie.

Ca un exemplu graitor, pana si batranele si depasitele tehnologic DAC/Rocar aveau casuta de linie EXACT acolo unde prevede legislatia!

Aratati-mi in schimb un astfel de cotet improvizat din duba de marfa care are DIN CONSTRUCTIE locasuri pentru afisat linia pe care circula!

E inadmisibil asa ceva!

Atentie, nu am ceva cu toate microbuzele, ci doar cu cele improvizate.

Uitati-va cum arata niste microbuze conforme carora nu le pot reprosa nimic!

De ce n-aduc d-astea?!? Pai fiindca exploateaza lipsa de informare si atitudine a calatorilor si "atitudinea" autoritatilor care par mai interesate de activitatea privatilor decat a societatilor din curtea proprie!

Si nu inteleg ce tot spui acolo ca microbuzele ar avea si locuri in picioare! Nu am mai auzit asa ceva!

Daca te uiti pe inscriptiile din microbuze - acolo unde patronii sau soferii nu dezlipesc autocolantele cu pricina (oare o fi legal? Ca parca legea spune ca trebuie afisate, oare soferii n-ar trebui sanctionati SI pentru asta?!?) - scrie doar "XX+Y locuri pe scaune" (salon+sofer sau salon+bancheta fata, acolo unde aceasta nu a fost desfiintata) si atat, pe cand la autobuze se mentioneaza explicit si numarul de locuri in picioare!

De altfel si in diversele reportaje pe care le gasesti si aici in Arhiva video, politia vorbeste de ilegalitati precum "imbarcarea de calatori peste numarul de locuri pe scaune", nu de "depasirea cu mai mult de 5 a numarului de locuri pe scaune" sau alte bazaconii similare!

Mai mult, eu cer ca unui microbuz de 19 locuri caruia i s-a dezafectat bancheta fata sa-i fie redusa capacitatea la DOAR 17 locuri, adica sa fie scazute cele 2 desfiintate, care nu mai exista FIZIC.
Sau poate asta te deruteaza pe tine, faptul ca sunt trecute 19 locuri, dar sunt doar 17 scaune si tu de aici intelegi ca ar avea voie sa ia sardele si in picioare, ceea ce nu-i adevarat?!?

Sa nu mai vorbim ca nu exista niciun fel de protectie pentru cei care stau cocosati langa usa fata si bord, in caz de frana brusca sau impact, aia apot zbura oricand prin parbriz!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mar 2010 16:49:20    Titlul subiectului: 124397

Ceea ce trebuie sustinut este modificarea legislatiei. Cu asta sunt de acord, cat priveste legalitatea circulatiei microbuzelor cu regurile actuale acestea circula perfect legal.
Ca tot suntem la capitolul legislatie, treaba cu definitia autobuzului si microbuzului evident ca este trasa de par.
Cu privire la penele de cauciuc poti sa-ti faci pana pana la primul atelier unde trebuie sa-ti rezolvi problema in mod profesionist.
Stiti de exemplu ca roata de rezerva la autovehiculele SUA are alte dimensiuni fata de roata originala ?. Exact pentru acest caz, iti rezolvi problema si poti merge "schiop" cu viteza redusa pana la prima vulcanizare. (Si 100 mile in unele cazuri)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Mar 2010 22:21:17    Titlul subiectului: 124406

Are autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul locuri in picioare pe scara? De asta se fac acum LF, ca sa dispara scarile? Oare cum s'a simtit femeia aia care la o frana brusca a intrat cu capul la geamul separator de langa usa (autobuzul 4491, acum 2 ani, ca sa nu spuneti ca inventez). Sau cam prin aceleasi autobuze de fabricatie straina, unde te tii de tavan sau de lampi (daca ajungi la ele), pentru ca nu ai nicio bara la indemana? Sau calatorii din tramvaiul 415(I) din Iasi cand a fost lovit de MAZ si a fost strambat asa de tare incat a fost casat?
Sau pe vremea cand mergeam cu DAC'ul pe un traseu pe atunci urban si rasuna din cabina soferului "eu sunt Alladin, Alladin, hai fetito freaca lampa mea putin", spre deliciul calatorilor?
Aveti idee cat umbla un taximetrist fara pile la videan ca sa-si reinnoiasca autorizatia, licenta si toate prostiile alea pe langa care trece orice smecher ca un fly (musca)? Asa se intampla si cu dubele, ca si cu totul in tara asta. Dai o spaga si "merge si asa".
Daca ar fi transportul, dar si infrastructura, ca in tarile civilizate, ar putea sa fie si 1 maxitaxi la 100 locuitori. Vrea poporul legatura din 10 in 10 minute dela Cucuiata pe strada Cucubaului unde e circa financiara, sa fie. Asa poate nu am mai merge pe scari in tramvaie si nu am mai da cu capul in geamurile destepte de mercedes fara aer conditionat.
Nici macar mizeriile alea de dube de marfa nu ma deranjeaza. Sa se urce vitele si boii in ele, ca sa se separe de restul. Restul sa aiba insa alternative.

P.S. in seara aceasta am vazut pe Antena 1 sau 3 un reportaj despre piratii soselelor, dar era vorba atat de microbuze, cat si de autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 10:23:07    Titlul subiectului: 124414

Conform unei stiri difuzate pe TVR2 (o puteti urmari, inregistrata, in Arhiva Video Tramclub), transportatorii se plang (chiar ei ?!? ) ca atestarile profesionale se acorda prea usor Shocked unor persoane care nu au calificarea necesara!

Mai mult, Ilie Anghel, presedintele FNCOTR, afirma ca s-au constituit grupuri de taximetristi pirati care nu platesc taxe, ceea ce, desigur, pe noi nu ne mira, ci doar pe ei.

Cea mai amuzanta treaba e ca "transportatorii" se vaita de mama focului ca au sesizat Guvernul asupra neregulilor, dar nu sunt bagati nici ei in seama.

Mai mult, Vlad Stefanescu, presedinte COPTAR, afirma EXPLICIT ca exista grupuri de interese, in special din jurul Ministerului Transporturilor, care pur si simplu NU VOR sa aplice legea!

Transportatorii pretind ca daca nu li respecta drepturile, vor demara ample proteste, in toata tara, pe 23.03.2010.

Ca o paranteza, sa va dau un exemplu unde duce hotia "da RRomania":
La Slobozia (Ialomita), era initial un operator, Transloc Slobozia, care facea transport civilizat, cu autobuzele.

La un moment dat, s-a dat liber la hotia la drumul mare si au aparut capusele maxi-taxi care au exterminat rapid societatea de transport cu autobuze.

Privatii pareau stapani absolutii, ramasi singuri pe mosie.

Ei, dar ce credeti ca s-a intamplat si se intampla si acum?!? Pai au aparut niste "smecheri" si mai si, taximetristii! Ce fac astia? Pai inainte sa plece microbuzul, pleaca si ei in cursa si in statiile din parcurs opresc si "invita" calatorii din statii sa mearga cu ei, la acelasi tarif ca la maxi-taxi!
Si, evident, doritori se gasesc, inclusiv eu, decat sa stau inghesuit intr-o cotineata maxi-taxi, mai bine merg cu taxi-ul.

Ei, sa vedeti ce spume fac acum dubagii, cum ii vaneaza pe taximetristii pentru ca le "fura" clientii/marfa! E de-a dreptul amuzant sa-i vezi cat de disperati sunt pentru faptul ca sunt sabotati exact dupa metoda cu care au eliminat si ei Transloc-ul! Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 29 Mar 2010 09:40:09    Titlul subiectului: 2010-03-28 125122

Un articol din Jurnalul National pe aceasta tema
http://www.jurnalul.ro/stire-miscarea-de-rezistenta/soferul-de-maxi-taxi-sef-pe-duba-ma-sii-539884.html

"Șoferul de maxi-taxi, șef pe duba mă-sii!

de Sorin Anghel
28/03/2010

"Neamu' lu' manivelă" e mare cât China, iar exemplarele care fac parte din el sunt unice în felul lor. Șoferii de maxi-taxi nu s-au întâlnit niciodată cu civilizația și nici cu biletele de călătorie. Transportă pasageri ca și cum ar căra cartofi. Pentru ei, duba pe care o conduc este sacră precum un altar.
Trenurile și microbuzele de călători sunt într-o concurență acerbă. Se concurează care pe care. Care să ofere prețuri cât mai mari și condiții cât mai proaste pentru pasageri.

TRACTORIȘTI CU MUȘCHI

Șoferul de microbuz merită să fie bătut de cum și-a tras ma­și­na în stație. "Nu urcă nimeni! Mă duc să fumez o țigară. Pauză cinci minute." Cinci minute în care călătorii aflați lângă bordura peronului se comportă ca într-o grămadă ordonată de rugby. Șoferul, un manelist pursânge, îi privește cu dispreț. Se freacă cu mâna pe "burtoacă" și suflă fumul de țigară în văzduh. Are "treling dă firmă" și adidași din IDM.

CĂLĂTORIE ÎN SUFRAGERIE

Îi poftește pe pasageri în duba transformată la Mangalia în maxi-taxi cu un dispreț atât de mare, încât ai impresia că i-a invitat în sufrageria mă-sii. Dacă ar pune pe tetiere câte un mileu și pe bord un bibelou, ar fi ca la el acasă. Evident, loc de bagaje nu are. Deși el susține contrariul. În spatele dubei are un locaș în care n-ar încăpea nici o cloșcă. Dar, dacă el zice că are, ce rost are să-l contrazici? Te pui la mintea unui tractorist cu mușchi? Nu e destul că îți pui viața în mâinile lui, care cu dibăcie stăpânesc volanul și nu ratează nici o groapă?

"Pregătiți-vă să-mi dați și mie banii", spune pe un ton superior, de parcă ți-ar face un mare serviciu că te duce la destinație ca pe un sac cu cartofi. Dacă îi spui că trăiește de pe urma ta, ia foc. L-ai atins la punctul sensibil. Adică ce vrei să spui? Că el, care are antiradar și GPS, șade în banii tăi? Când îi ceri un bilet, gata, s-a terminat! Mai bine îl înjurai de mă-sa. Nici măcar nu știe dacă are așa ceva prin torpedou. Își amintește foarte vag cum arată.

ȘOFERUL, IDOLUL DISPECERULUI

După ce a pus mâna pe "cașcaval", stă de vorbă cu dispecerul. Ăla e imbecilul perfect. Dacă Brâncuși ar fi realizat o ope­ră numită "Imbecilul", exact ca el ar fi ară­tat. Nu e doar dispecer. E și "sifonul" patronului. N-are permis auto, d-aia e dispecer. Și tot d-aia idolul său este șoferul. Lui îi place să se închipuie interlop și vrea să facă "impresie la puștoaice" cu telefo­nul "taci-scrin" cu care dă "bip-uri" pe Cos­mote.

Are și o mapă în care își notează numărul pasagerilor. A jucat fotbal când era copil. A fost chiar și într-un cantonament. De acolo a rămas cu o amintire uluitoare legată de o mapă. Se afla cu colegii în restaurantul hotelului la care era cazată echipa, când pe ușă au intrat patru fete. Imediat, un ospătar le-a adus patru meniuri învelite în coperte de piele. "Ce bune sunt astea, frățioare!", a zis unul dintre colegii celui ajuns acum dispecer. El, cu un aer mai cerebral, a simțit nevoia să intervină. "Taci, dracu', din gură, mă! Crezi că se uită astea la noi?" "De ce să nu se uite, mă? Hai, frățioare, să le combinăm, să le du­cem pe cameră." "Astea sunt studente, mă. Nu vezi că stau și la restaurant cu nasul în carte? De când au venit s-au apu­cat să citească din mapele alea! Nu se uită astea la noi!"

Replica asta a stârnit râsetele coechipierilor săi și i-a curmat cariera cu cram­poane dispecerului de acum. Și-a frânt visele fotbalistice confundând meniul dintr-un restaurant cu mapa unor studente. Ghinion! Acum e nelipsit de pe hi5 și facebook. E cocalar de autogară. Colegul său, ăla cu duba, șofe­rul, îl expediază de fiecare dată.

CUTIUȚA MUZICALĂ

Călătoria este o adevărată "plăcere". Lumea e împărțită în două. Negri și albi. Bărbați și femei. Pământ și mare. În dubă sunt navetiști și "accidentați", adică ăia care merg pe ruta asta foarte rar. Prima tabără e cu șoferul. Sunt foarte apropiați. Știu tot despre el. Când și-a încărcat ultima oară cartelele pre-pay, când trebuie să meargă la o nuntă de la țară și cât îl fură pe patron în fiecare zi.

În cuget și simțiri îi unesc însă manelele. A doua tabără e cu Dumnezeu înainte. Se roagă! Se roagă să sară CD-ul. Se roagă să se ardă sistemul audio. Se roagă să vină ARR-ul, RAR-ul și cine s-o mai putea că să-l amendeze pe șofer, pe dispecer, pe șeful dispecerului, pe oricine, numai să le facă cineva ceva ăstora. Se roagă să vină Poliția, să-i ia talonul, să-i ia cuponul, să-i ia și tensiunea, numai să-i facă ceva celui care conduce duba transformată în cutiuță muzicală.

Să-l oprească ăia cu radarul!!! Nici o șansă, friend! Merge ca melcu'! Când atinge 90 km/h se crede Schumacher. La viraje dă din cap ca limba unui cântar pe care tocmai ai pus o greutate. Ajuns la destinație, în loc de mulțumesc îi spui cu eleganță și sinceritate un duios "du-te dracu'!". Îi trântești ușa, să te țină minte toată ziua, să-i cadă din geam toate pozele cu Guță, Bursuc, Salam, Vulpe, Parizer și care or mai exista...
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 6144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Mar 2010 09:55:21    Titlul subiectului: 125123

Articolul are un sambaure de adevar dar este ... total neprofesionist scris. Jurnalistul a incercat probabil sa patrunda in atmosfera acestei lumi denumita generic Maxi Taxi. Sunt insa cazuri si cazuri, ar trebui sa mearga mai des cu maxi taxi reporterul ca sa vada cam cum sta situatia. Ar fi trebuit sa puna mai mult seama pe deficientele reale decat sa incerce sa faca un portret al soferilor si dispecerilor. Intr-adevar unii sunt asa cum i-a descris ziaristul, dar nu toti sunt asa, de exemplu pe ruta Fundulea-Bucuresti (microbuzele companiei AndTrans srl) avem un fel de "familie" navetistii ii cunosc bine pe toti soferii, relatiile dintre calatori si soferi sunt amicale. Ar trebui luat si acest aspect social in calcul pentru a incerca sa intelegem mai bine cum a patruns fenomenul Maxi Taxi in vietile noastre si de a incerca sa le oferim oamenilor o alternativa reala la transportul cu microbuzul.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 20 Iun 2010 21:37:57    Titlul subiectului: 128683

Ca sa vedeti si de ce nu se prea iau masuri impotriva maxi-taxi-stilor: pentru ca spaga e la putere in tigania asta de tara, iar pentru multi viata calatorilor transportati in conditii execrabile si/sau ilegale nu reprezinta nimic in fata tentatiei banilor.

Politistul din articolul de fata este una dintre exceptii si astea trebuie sa ne dea de gandit cat de mare este amploarea fenomenului spagii care face ca pe drumurile publice sa circule si sa faca "transport persoane" atatia retardati, cu vehicule in ultimul hal... Rolling Eyes Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/Calarasi-mita-politist-Naghi_Daniel-flagrant_0_282571974.html

"Călărași: Mită de 6.100 de lei, refuzată de un polițist

Ionela Stănilă

Vineri 18 iun 2010

Inspectorul principal Daniel Naghi a refuzat 6.100 de le

Inspectorul Daniel Naghi nu s-a lăsat corupt de un patron bucureștean.

Administratorul unei firme de transport persoane a venit la sediul Poliției Rutiere Călărași pentru a-i scăpa de amenzi în valoare de 40.000 de lei pe doi dintre angajații săi.

Inspectorul principal Daniel Naghi a refuzat să primească 6.100 lei de la un bărbat din Capitală. El i-a seseizat pe ofițerii Direcției Generale Anticorupție(DGA) - Serviciul Județean Anticorupție Călărași, care l-au prins în flagrant exact în momentul în care urma să-i dea banii polițistului.

Bucureșteanul, care este patronul unei firme de transport persoane, a venit la sediul Poliției Rutiere pentru a tranșa problema a două amenzi contravenționale pe care doi dintre angajații săi le primiseră cu o zi în urmă.„Pe data de 15 iunie 2010, în timpul unei acțiuni, pe raza orașului Fundulea, șoferii a două microbuze de transport persoane au fost amendați cu câte 20.000 lei fiecare pentru că nu aveau licență de transport. Unul dintre procesele verbale a fost întocmit chiar de mine, iar celălalt de un coleg. Le-am reținut plăcuțele și certificatele de înmatriculare, urmând ca pentru cele două vehicule să se suspende și dreptul de utilizare a mașinilor pe o perioada de șase luni,“ a declarat inspectorul Naghi.

Ca să scape de cei 40.000 lei amendă contravențională, patronul firmei de transport a venit la Călărași propunându-i inspectorului Naghi o sumă neprecizată de bani. Polițistul a refuzat să se lase mituit și a sesizat ofițerii DGA, care în cursul zilei de ieri au organizat flagrantul. Patronul bucureștean a venit la biroul inspectorului Naghi cu banii pregătiți și convins că va scăpa de amenzi. Numai că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg.

În loc să-i fie „radiate“ sancțiunile contravenționale, bucureșteanul s-a ales cu dosar penal pentru dare de mită, acum fiind cercetat în stare de libertate.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 21 Feb 2011 09:30:05    Titlul subiectului: 2011-02-18 140243

Fara comentarii... tara de rahat, cu autoritati impotente si jenante, in care noi, calatorii, ne lasam vietile pe mana unor retardati...

http://www.adevarul.ro/locale/targoviste/Patronul_Atyc-cercetat_penal_0_429557333.html

"Patronul Atyc, cercetat penal

Ion Obăgilă

Vineri 18 feb 2011

Târgoviște

Patron Atyc cercetat

Administratorului firmei de transport călători Grup Atyc Târgoviște, Cătălin Grigore, i s-au întocmit două dosare penale, pentru săvârșirea infracțiunilor de distrugere de documente și împiedicarea polițiștilor de a-și îndeplini sarcinile de serviciu.

Totul a plecat de la un control de rutină în trafic. Polițiștii de la Rutieră au identificat un șofer de autobuz care deținea două legitimații de serviciu, pe firme diferite. Oamenilor legii li s-a părut suspect acest lucru și au decis să verifice amănunțit situația.

Foarte rapid, a sosit la fața locului Cătălin Grigore care s-a repezit și, pe geamul mașinii de poliție, a sustras documentele respective, pe care le-a distrus. Patronul și șoferul de la Atyc au fost conduși la sediul Poliției. Cătălin Grigore a refuzat să dea declarație. Cazul este în continuare în cercetare."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 09:19:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 929

MesajTrimis: Vin 25 Feb 2011 09:27:38    Titlul subiectului: 2011-02-24 140416

Ca sa vedeti cat de departe s-a ajuns cu infractionalitatea in pseudo-transportul maxi-taxi:

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-_Transporta_pasageri_la_negru_0_433157185.html

"Constanța: Transporta pasageri la negru

Antonia Maer

Joi 24 feb 2011

Constanța

Șoferul a fost descoperit în urma unui control de rutină

Un șofer este cercetat de polițiștii constănțeni după ce a fost prins în timp ce transporta pasageri ilegal. Cirpian Vizireanu (35 de ani) niciuna dintre licențele necesare.

Microbuzul a fost oprit în Medgidia pentru un control de rutină de polițiști și inspectori ai Registrului Auto Român. Deși nu avea actele necesare pentru transport de persoane Vizireanu avea foaie de parcurs și elibera bilete emise de firma Serv Com Adrian, deși proprietarul mijlocului de transport nu avea nici un contract de închiriere pentru micorbuz, cu firma respectivă.

Polițiștii au confiscat banii încasați de la călători, în speță 99 de lei lei. Acum polițiștii fac cercetări pentru a stabili dacă nu cumva microbuzul era folosit la negru. Proprietarul autovehicului și administratorul firmei Serv Com Adrian sunst cercetați pentru evaziune fiscală."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 09:18:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Sep/2016
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 09:17:34    Titlul subiectului: 2011-07-27 146621

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/Operatiunea_Bus_trage_microbuzele_pe_dreapta_0_524947534.html

"Operațiunea "Bus" trage microbuzele pe dreapta

27 iulie 2011

Autor: Bogdan Vladu

Giurgiu
Microbuzele au fost trase pe dreapta de polițiștii giurgiuveni

Săptămână plină pentru reprezentanții Poliției Rutiere Giurgiu. Mai multe echipaje formate din agenți de poliție vor lua la puricat microbuzele și autobuzele de transport călători în cadrul unei acțiuni intitulate „Bus”.

„Acțiunea din această săptămână este una amplă, în conformitate cu planul operațional al organizațiilor polițiilor rutiere din Europa, TISPOL. Vom fi ajutați în demersul nostru de colegi de la Autoritatea Rutieră Română” a declarat pentru „Adevărul” comisar-șef Marian Popescu, șeful Poliției Rutiere Giurgiu.

Conform acestuia vor fi oprite în trafic toate autovehiculele care transportă pasageri, avându-se în vedere respectarea legilor în vigoare. „Vom controla licențele de transport ale șoferilor, atestatul profesional și vom cere dovada Inspecției Tehnice Periodice. De asemena vom verifica dacă șoferii au respectat timpii de odihnă și dacă transportă mai mulți călători decât prevede legea” a mai spus Marian Popescu.

Cele șapte echipaje de poliție care vor monitoriza și controla traficul din județ vor lucra în două schimburi, câte opt ore fiecare. Acestea vor fi coordonate de un ofițer al Poliției Rutiere Giurgiu.

16 șoferi au fost deja amendați
Acțiunea „Bus” a început prost pentru aproape jumătate dintre conducătorii autobuzelor și microbuzelor oprite în trafic de „rutieriștii” giurgiuveni. Astfel, dintre cele 39 de mașini de transport călători, 16 au fost cu probleme iar șoferii acestora buni de plată. Conform șefului Poliției Rutiere Giurgiu, valoarea totală a amenzilor din prima zi se ridică la 6.300 de lei.

În opinia reprezentanților Poliției Rutiere, cele mai multe probleme apar pe traseele din mediul rural, drept pentru care majoritatea echipajelor de control sunt poziționate în nordul județului, cu precădere pe DN5 București – Giurgiu și DN6 București – Alexandria."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 14:48:47    Titlul subiectului: 148311

Iata ca se confirma ceea ce banuiam/stiam cu totii, manaria din legislatia romaneasca privind definirea autobuzului unde, din condei, cotinetele maxi-taxi au fost asimilate autobuzelor, desi n-au nimic in comun cu un mijloc de transport public URBAN... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro//financiar/Biletele_de_microbuz_s-ar_putea_scumpi_cu_25_0_538146846.html

"[ . . . . . . ]

Mai mult, potrivit unei întâmpinări transmise de Uniunea Română de Transport Public (URTP), „trebuie evitată asimilarea în categoria de autobuz a vehiculelor de tip minibus-microbuz, evitându-se astfel utilizarea incorectă față de călători a unei categorii de vehicule cu capacitate mică în condiții improprii". URTP reamintește că într-o Directivă europeană autobuzele sunt cele cu mai mult de 22 de locuri pe scaune, nu cu mai mult de 9 - cum se prevede în proiectul viitoarei ordonanțe.

[ . . . . . . ]"


Mai clar de atat nu se poate: "URTP reamintește că într-o Directivă europeană autobuzele sunt cele cu mai mult de 22 de locuri pe scaune, nu cu mai mult de 9"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 13:01:01    Titlul subiectului: 151446

http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/Calarasi-transport-persoane-microbuz-sanctiuni-nereguli_0_588541691.html#

"Transportul de persoane, un dezastru! Microbuze cu inspecția tehnică expirată de 4 ani

10 noiembrie 2011

Autor: Ionela Stănilă

Zeci de polițiști, reprezentanți ai Registrului Auto Român și de Drumurile Naționale au verificat, în perioada 7-9 noiembrie 2011, legalitatea desfășurării transportului rutier public de mărfuri și persoane.

Au fost verificate 143 de autovehicule, fiind constatate 39 de abateri. Cele mai multe deficiențe au vizat nerespectarea legislației privind transporturile publice, taximetria, nerespectarea perioadelor de conducere sau de odihnă, a obligației privind portul centurii de siguranță, a capacității de transport, lipsa inspecției tehnice periodice și depășirea vitezei legale. Polițiștii au aplicat amenzi în valoare de 42.730 lei. De asemenea, au fost retrase și 3 certificate de înmatriculare, fiind dispuse și 2 imobilizări a mijlocului de transport.

Fără licență

Pe 8 noiembrie, pe DN 3B, în localitatea Gâldău, oamenii legii l-au depistat pe Encea E., în vârstă de 55 de ani, din comuna Borcea, județul Călărași, care făcea transport de persoane cu un autobuz. Din verificările efectuate a rezultat că vehiculului îi expirase inspecția tehnică periodică din data de 10 noiembrie 2007. De asemenea, s-a stabilit că operatorul de transport nu deține licență de transport persoane și nici certificat de transport în cont propriu. Drept urmare, societatea a fost amendă cu 20.000 de lei și au fost reținute plăcuțele cu numerele de înmatriculare. A fost luată și măsura de suspendare a dreptului de utilizare a vehiculului pentru o perioadă de 6 luni.

Mașină cu defecțiuni

Pe DN31, altă surpriză. Ion D., în vâsrtă de 52 de ani, se urcase la volan, deși nu era în regulă. Microbuzul marca Ford cu care transporta persoane avea montate mai multe locuri decât numărul total înscris în certificatul de înmatriculare și cel de clasificare, Mașina prezenta și defecțiuni tehnice. În urma controlului s-a mai constatat că microbuzul nu era dotat cu aparat tahograf, operatorul de transport fiind sancționat contravențional cu amendă în valoare de 8.000 lei. "

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 15:47:37    Titlul subiectului: 151856

http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/Calarasi-transport-persoane-licenta-politie_0_624537900.html

"Transport de persoane, în ilegalitate. O firmă din Ilfov efectua curse fără licență de traseu

9 ianuarie 2012

Autor: Ionela Stănilă

Două microbuze ale aceleiași firme ieșeau pe traseu și efectuau transport de persoane, deși nu dețineau licență. Polițiștii de la Serviciul Rutier și cei de la Investigarea Fraudelor le-au întrerupt cursele, iar patronul societății urmează să fie cercetat penal.

Acțiunea a avut loc pe 7 ianuarie 2012 la Fundulea și a vizat combaterea evaziunii fiscale și verificarea respectării legislației în domeniul transportului public de persoane. La ora 09.15, a fost depistat Vasile S., în vârstă de 37 ani, din orașul Fundulea, care a efectuat transport rutier de persoane pe ruta Fundulea – București, fără a putea face dovada deținerii licenței de traseu. Un sfert de oră mai târziu, Gheprghe N., în vârstă de 60 de ani, colegul său, a dat nas în nas cu oamenii legii. El ieșise pe traseul București-Fundulea-Măriuța în aceelași condiții. Fără licență. Anchetatorii spun că ambele microbuze de transport persoane aparțin aceleiași societăți comerciale din județul Ilfov, cercetările urmând să fie extinse și asupra administratorului firmei."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 6144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 21:04:07    Titlul subiectului: 151892

Bineinteles ca ii cunosc, doar mai merg din cand in cand cu maxi-taxi la Fundulea cand nu functioneaza autocarul institului de la Fundulea. Baietii de la politie au prins doar doi soferi fiindca exista telefoane mobile si probabil s-au anuntat unii pe altii si ceilalti au disparut de pe traseu. Din pacate in urma jocului de-a sorecele si pisica dintre autoritati si patronul firmei respective au de suferit ... navetistii. Cum industria in "orasul" Fundulea nu prea mai exista, cel mai mare angajator ramanand institutul de Fundulea (mai este Procera si Chemwaters, dar nu absorb asa de multa forta de munca), majoritatea trebuie sa faca naveta pana la fabricutele aflate pana in Bucuresti (Malvina sau Makita) sau sa mearga in Bucuresti. Cand vine o razie, maxi nu mai circula iar calatorii care nu au nici o vina risca sa ramana fata servici.
Eu as propune totusi confiscarea microbuzelor gasite in legalitate, poate asa i-ar forta pe soferi sa intre in legalitate. Am mai povestit despre aceste situatii pe la topicele de la cafenea. Din pacate CFR-ul, desi a modernizat integral linia pe Bucuresti-Constanta, nu este o alternativa viabila, mai nou se practica reducerea numarului de vagoane pe personalele de pe ruta Bucuresti-Fundulea-Lehliu-Ciulnita-Fetesti. Am ajuns la personale cu ... 2 vagoane, la acelasi numar de calatori (majoritatea blatisti).
Razii ca astea sunt destul de dese, microbuzele ies de pe traseu si pe urma reintra. De obicei politia+ARR-ul vin inainte de Branesti, inainte sa intri pe podul peste calea ferata, e oarecum o noutate ca razia a venit in Fundulea. Microbuzele dupa cum se prezinta au fost de marfa si apoi cu caroseria modificata, marca IVECO.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 10:50:56    Titlul subiectului: 152562

Iata ce riscati cand calatoriti cu cosciuge rutiere maxi-taxi!
Priviti in ce hal a ajuns gioarsa rutiera!
Iata la ce conduce combinatie dintre vehicule improvizate si "soferi" tampiti, facuti la norma!
Cand urcati in maxi-taxi, intrebati-va daca veti mai cobori vii din el. Si nu veti mai urca!

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Un_mort_si_patru_raniti-intr-un_grav_accident_pe_DN_1-la_Predeal_0_637736303.html

"Un mort și patru răniți, într-un grav accident pe DN 1, la Predeal

31 ianuarie 2012

Autor: Ionuț Dincă

Din microbuz nu a mai rămas decât un morman de fiare. Foto: Adevărul

O persoană a murit, iar alte patru au fost rănite grav, marți dimineață, după ce microbuzul în care se aflau s-a ciocnit cu un autobuz în care se aflau militari.

UPDATE 10.30 Cei zece militari aflați în autobuzul implicat în accident se întorceau din Afganistan. „Erau militari care se întorceau din Afganistan. Aceștia veneau dinspre București și urmau să fie distribuiți către unitățile de care aparțin, din mai multe județe din țară", a spus Cosmin Giosanu, de la Poliția Rutieră Brașov. Șoferul autobuzului cu militari a fost rănit ușor, însă a refuzat să fie transportat la spital.

Accidentul s-a produs în jurul orei 5.00, după ce șoferul unui microbuz a vrut să depășească un tir. Șoferul nu s-a asigurat corespunzător, iar microbuzul s-a ciocnit cu un autobuz care venea din sens opus. În autobuz erau militari care se întorceau din Afganistan. „Erau zece militari care se întorceau din Afganistan. Aceștia veneau dinspre București și urmau să fie distribuiți către unitățile de care aparțin, din mai multe județe din țară", a spus Cosmin Giosanu, purtătorul de cuvânt al Poliției Rutiere Brașov.

În urma impactului și-a pierdut viața șoferul microbuzului înmatriculat în Covasna, iar alte trei persoane din aceeași mașină au fost grav rănite.Șoferul avea 29 de ani și era din Târgu Secuiesc. Și șoferul autobuzului cu militari a fost rănit, însă a refuzat să fie transportat la spital.

Reprezentanții ISU Brașov au intervenit cu un echipaj de descarcerare, un echipaj SMURD și trei ambulanțe, iar operațiunea pentru scoaterea victimelor din mașină, care era un morman de fiare, a fost dificilă, din cauza gerului. „A fost o intervenție deosebit de dificilă ținând cont că erau minus 23 de grade Celsius. A trebuit să decopertăm microbuzul, să înlăturăm bordul. Mașina era un morman de fiare“, a precizat Ciprian Sfreja, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Brașov."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 6144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Ian 2012 19:51:54    Titlul subiectului: 152577

Bine ca pe contrasens s-a aflat un autocar si nu o masina mica, astfel s-ar fi repetat drama provocata de Huidu anul trecut. Zona asta parca este blestemata, se intampla foarte multe accidente. De vina cred ca este frustrarea romanilor, acestia nu vor sa mearga in coloana. Pentru majoritatea pare o mare umilinta sa mearga in coloana pe portinuea asta a DN 1. Ok, sunt de vina autoritatile ca nu au facut nici pana acum autostrada Bucuresti-Brasov, dar ... ce facem acum, taiem linia continua in curbe, intram pe contrasens si omoram nevinovati care circula normal ? Parerea mea personala este ca trebuie neaparat separat prin parapeti de beton sensurile pe DN 1 in regiunea Valea Prahovei. Sau a doua varianta sa impanzeasca zona cu camere de luat vederi. Macar sa nu mai moara lumea, fiindca tot timpul sunt accidente, ori in zona asta ori la Timisul de Sus.
Referitor la soferii de microbuze, oare cate firme de transport persoane respecta regula aceea cu numarul maxim de ore pe care poate sa conduca un sofer pe zi ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2012 14:16:49    Titlul subiectului: 154497

Iata, un nou accident, in care sunt implicati si copii...
Daca e adevarata cifra vehiculata, poate dubagii explica ce cautau 21 de calatori intr-o duba care, probabil, are CEL MULT 19 locuri! Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/buzau/accident-morti-soc-DN1-Buzau-21_de_morti-yahoorss_0_671333195.html

"Accident de microbuz cu 21 de răniți

27 martie 2012

Autor: Alina Brebenel

Microbuzul implicat în accident transporta 21 de persoane, dintre care 16 copii

Pe DN25, a avut loc un accident de microbuz în care se aflau aproximativ 20 de persoane. Microbuzul s-a răsturnat, iar în urma impactului, mai multe persoane au fost rănite. 16 dintre acestea sunt copii. Nu au existat morți.

Accidentul s-a produs pe DN 1 B, aproape de intersecția cu DN 2 (E85), în județul Buzău, în zona cunoscută sub numele de "Hanul lui Țintă". La un moment dat șoferul microbuzului a încercat să vireze pe DN1B, în județul Buzău și a fost acroșat de o mașină. Victimele sunt în drum către Spitalul Municipal Buzău.

Erau 16 copii în microbuz, membrii ai unui ansamblu folcloric din Suceava.

Mai multe ambulanțe au fost trimise la fața locului pentru a acorda primul ajutor răniților, al cărui număr nu se cunoaște deocamdată.

Conform Poliției Județene Buzău, traficul în zona în care s-a produs accidentul este restricționat pe un sens."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 11:02:09    Titlul subiectului: 157574

Se anunta noi controale "neanuntate" la "transportatori", ghici ce, iar o sa prinda cativa "fraieri" care vor fi dati ca exemple, asta in timp ce mafiotii cei mari vor fi "cuminti" cele cateva zile de control, dupa care vor reveni iar la metehnele lor deja "traditionale" in Tara Tiganeasca... Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/tulcea/CONTROALE_Soferii_de_autobuze-prea_agresivi_in_trafic_0_742725859.html

"CONTROALE Șoferii de autobuze, prea agresivi în trafic

24 iulie 2012

Autor: Claudia Petraru

Prea multe autobuze implicate în accidente rutiere (arhivă)

În săptămâna 23 – 29 iulie 2012 este planificată a se derula acțiunea BUS&TRUCK, referitoare la verificarea vehiculelor destinate transportului rutier public de persoane și de mărfuri.

În acest sens, vor fi organizate acțiuni comune de control în trafic, de către Poliția Rutieră împreună cu reprezentanții I.S.C.T.R. și R.A.R.

Obiectivele prioritare ale acțiunii sunt: reducerea riscului de victimizare prin accidente rutiere, verificarea legalității transportului rutier public efectuat, precum și controlul stării tehnice al vehiculelor rutiere.

Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române a constatat că în ultima perioadă a crescut numărul sesizărilor referitoare la nerespectarea normelor legale de efectuare a transportului public, cele mai frecvente fapte reclamate fiind maniera agresivă de conducere, efectuarea unor depășiri riscante, neacordarea priorității vehiculelor și pietonilor, efectuarea altor curse decât cele permise de licența de traseu, efectuarea în mod ilegal a unor curse regulate sub masca unora ocazionale speciale, nerespectarea prevederilor graficelor de circulație.

Amintim faptul că în ultimele luni numărul accidentelor rutiere în care au fost implicate autobuze a crescut simțitor."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 6144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 11:47:26    Titlul subiectului: 157576

Nu vreau sa fac politica, dar radacinile mafiei din transporturi isi are originile din vremea "PSD"-ului cu a lui Miron Mitrea & friends Si ghici cine e acum iar la putere Laughing
Eu as face o modificare in legislatie. As interzice prin lege ca pentru transportul de calatori sa fie folosite dubele care au fost de origine de marfa si apoi "modificate" in dube de calatori. Ar trebui specificat foarte clar in lege ca pentru transportul calatorilor sa fie vehicule special construite pentru calatori, nu dube de ... marfa.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 13:55:56    Titlul subiectului: 157581

Iar pornim o discutie fara rost. Nu exista dube de marfa / dube de calatori.
Producatorul creeaza autovehiculul care poate fi transformat sau in auto de marfa sau in auto de calatori, depinde cum vrea muschii fiecaruia.
Problema este a atelierelor care transforma aceste masini ca nu sunt chiar in regula. Aici e problema. Asadar nu mai marsati in aceasta directie, nu exista dube de marfa si dube de calatori dpdv al vehicului. Vehiculul este acelasi, este identic. Conteaza cine face adaptarea.
Evident ca e mai greu sa-l transformi din marfa in calatori si mai usor sa-l transformi din calatori in marfa.
Din calatori in marfa trebuie sa demontezi tot de pe el si sa-l "dotezi" cu un perete despartitor intre scaunul soferului si compartimentul de marfa.
Invers este mult mai greu.
Depinde cine o face si in ce scop.
Exista mai multe tipuri de masini transport persoane, clasificate in numar de stele.
Pe voi va supara altceva de fapt ( in principal evaziunea fiscala ) si nu transportul cu astfel de midibuze.
Pentru extrem de multe trasee costul de intretinere / de exploatare a acestui tip de midibuz este pe departe mult mai atragator decat costurile pentru un autobuz. Si pe multe trasee nu se justifica autobuze.
Si daca ar fi autobuze "normale'' evaziunea fiscala ar fi in floare.
Desi si aici e de discutat.
Exemplu : .
Aveti un apartament de inchiriat, il inchiriati unei firme de frizerie.
Cum stabiliti chiria ?
O chirie fixa sau functie de numarul de tunsori ?
Ganditi-va inainte ca sa sariti cu "evaziunea fiscala".
La fel, cand iau pe cineva cu autostopul iar acela imi da 10 lei pentru cursa, de fapt este evaziune fiscala. Idem la benzinarie cand îi dau baiatului de acolo 3 lei ca sa-mi stearga parbrizul.
Blablabla...
Mai vorbim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 6144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 14:14:34    Titlul subiectului: 157584

andrei11 a scris:
nu exista dube de marfa si dube de calatori dpdv al vehicului. Vehiculul este acelasi, este identic.

Adica tu spui ca suspensiile vehiculului de marfa sunt aceleasi ca la cel de calatori ? Laughing
Nu prea cred

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 5849
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 14:54:16    Titlul subiectului: 157587

andrei11 a scris:
Pe voi va supara altceva de fapt ( in principal evaziunea fiscala ) si nu transportul cu astfel de midibuze.
Inseamna ca nu ai inteles mare lucru... Rolling Eyes Pe mine unul cel mai tare ma supara folosirea unor vehicule care nu sunt destinate prin constructie pentru transport public URBAN, ci, eventual, pentru excursii, pentru carat muncitori, pentru dus-adus elevi la/de la scoala etc.
Apoi, ma deranjeaza faptul ca nici macar asa cum sunt nu respecta un minim de reguli, adica sa nu mai ia calatori in picioare etc.
Apoi ma deranjeaza foarte tare faptul ca sub pretextul "concurentei", sistemul maxi-taxi e organizat ca un sistem mafiot/pirateresc, nu au facut decat sa se suprapuna peste traseele normale de autobuz si apoi, incet-incet, sa le falimenteze, pana cand n-au mai ramas decat ei. La un moment-dat din cauza concurentei neloiala eventualii doritori de a face transport civilizat cu autobuze vor fi sufocati, exemplul Buzaului e de manual, autogarile au fost acaparate de tot felul de janghine de dube din cimitirele de masini ale Europei, autobuzele ramanand in numar foarte mic si doar pentru motivul ca au bagat un autobuz de 45 de locuri pe un traseu cu 80-90 de calatori, adica trasee foarte aglomerate unde nici macar autobuzele alea nu fac fata, ar fi fost nevoie ori de mai multe autobuze, ori de articulate.
Cum ai da-o, tu, calator, tot in conditii jalnice calatoresti... asta ma deranjeaza, nu neaparat evaziunea alora. E si aia o chestie, dar nu atat de deranjanta, eu unul le cer bilet si, de voie, de nevoie, trebuie sa-mi dea...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 27/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2012 15:59:40    Titlul subiectului: 157588

Da, aici sunt de acord cu tine.
Trebuie trimis pe traseu un autobuz care sa corespunda numarului de calatori care folosesc ruta respectiva.
Sunt perfect de acord ca incarcarea autobuzului peste limita maxima admisibila este interzisa.
Sunt de acord ca pentru cursele care ies din localitate, cu exceptia mijloacelor de transport care sunt considerate mijloace de transport in comun nu pot exista calatori in picioare, conform reglementarilor in vigoare.
Autobuzele urbane de tip "maxi taxi" (care nu sunt considerate mijloace de transport in comun ) pot lua ( prin lege ) un numar maxim de 22 persoane ( am mai discutat acest aspect, nu mai reluam, am dat si literele de lege ), deci practic maxim 4 persoane in picioare.
Pentru a putea efectua transport de persoane in regim urban cu persoane in picioare, singurul element cu care trebuie dotat autovehiculul respectiv este sa aiba bare de sustinere. ( si are Laughing ).
Pentru ca un autovehicul sa fie considerat autovehicul pentru transport in comun al persoanelor, trebuie :
1) Sa aiba bare de sustinere ( asta au toate )
2) Sa aiba usi pentru schimbul rapid al calatorilor care urca si/sau coboara, deci minim 2 usi. ( maxi taxi - urile nu au, de aceea ele nu pot fi considerate autovehicule pentru transport in comun ).
Prin regim urban este inclus si transportul metropolitan, de exemplu Constanta - Eforie Sud.
Astept critici.
nu mai insistati cu cele 22 persoane ( deci 4 in picioare ) pentru maxi taxi, s-a discutat / lamurit acest aspect, asa scrie in lege, asa facem.
guest, nu prea inteleg ce au suspensiile cu restul. Habar nu am, dar de unde stii ca nu trebuie inlocuite si suspensiile ? Producatorul, prin constructia sasiului, asigurand gabarit / locas de prindere pentru ambele tipuri de suspensie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community