Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Iminenta despartire de troleibuzul sibian
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 01:55:09    Titlul subiectului: 107327

Iata ce aflam si din Tribuna

Troleibuzele trag pe dreapta

În scurt timp, rețeaua de troleibuze din Sibiu va fi amintire. Pentru că nu mai sunt viabile și costă foarte mult, municipalitatea și societatea Tursib se gândesc să înlocuiască troleibuzele cu alte mijloace de transport. "Exploatarea unui troleibuz este de 4 ori mai scumpă decât a unui autobuz. Cum trebuie să facem economie, am pus această problemă în cadrul Tursib, de renunțare la troleibuze. Tursibul va face o evaluare, eu aștept să primesc răspunsul", a spus primarul Klaus Iohannis.
Pentru că rețeaua este foarte veche și nu își mai arată rentabilitatea, ar exista posibilitatea înlocuirii ei. Primarul spune, însă, că acest lucru ar presupune costuri enorme, costuri pe care nici Primăria și nici societatea Tursib nu și le-ar permite. (L. B.)


Mi era teama ca deranjat fiind, primarul le va scoate, insa un lucru este cert: omul este profund dezinformat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 08:03:13    Titlul subiectului: 107333

Adio, troleibuze!SIBIU STANDARD
Administratia publica intentioneaza sa scoata troleibuzele de pe traseele din Sibiu pe motiva ca sunt costisitoare.

Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a anuntat, ieri, ca in cadrul Tursibului se lucreaza la o evaluare, alaturi de o firma de consultanta, care vizeaza troleibuzele aflate in exploatarea societatii de transport in comun. "Exista o discutie referitoare la troleibuze. Acestea se misca foarte greu si nu sunt fiabile in comparatie cu autobuzele. Este de patru ori mai scumpa exploatarea unui troleibuz decat cea a unui autobuz. Avand in vedere ca trebuie sa facem economii, este posibil sa scoatem troleibuzele din utilizare. Intretinerea are costuri enorme", a declarat Johannis.

In momentul de fata, Tursib are pe trasee sapte troleibuze. "Vrem sa mai introducem unul in orele de varf. Exista acest studiu facut de Sobis Trenkwalder si preluat de firma de consultanta din Dresda, care lucreaza acum pe el la calcule matematice ce vor fi, ulterior, puse in realitate. Deocamdata nu putem scoate troleibuzele pentru ca nu avem cu ce sa le inlocuim", spune Adrian Popa, directorul Tursib. Cele mai noi troleibuze din parcul Tursib au 20 de ani vechime si au fost aduse in perioada 2002 - 2003. Potrivit lui Adrian Popa, transportul public sibian a crescut cu 25 la suta fata de anul trecut. Zilnic, sunt parcursi 13.000 de km, sunt transportati 70.000 de calatori, iar mijloacele de transport fac 22.000 de opriri.


www.sibiustandard.ro

Nu stiu ce se mai poate face!!!....Inca insist...primarul impreuna cu Directorul Tursib nu au auzit de fondurile nerambursabile ptr a reface reteaua de troleibuze si pentru a se innoi parcul de vechicule electrice!!!

Trebuie facut ceva! Nu se poate ca Sibiul sa ramana fara troleibuze din cauza unor amarati care debiteaza numai tampenii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 31 Mai 2009 20:52:08    Titlul subiectului: 111789

Din cate am aflat in curand se va organiza la Ploiesti un simpozion pe tema troleibuzelor la care va fi prezent si Directorul Tursib,Adrian Popa cu tema:

,,DEZAVANTAJELE TROLEIBUZULUI IN SIBIU,,

Cum poate un asemenea om sa conduca Tursibul? Rusine sa ii fie.

Amintiri... 1-#243 pe T4
2-#244 pe T5
3-#237 pe T8
4-#221 pe T5
5. - 6. Troleibuze pe T2...
7. #222 pe T1.....



si2lq9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.92 kb
 Vizualizat:  de 19564 ori

si2lq9.jpg



si4tm6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.54 kb
 Vizualizat:  de 19564 ori

si4tm6.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.36 kb
 Vizualizat:  de 19535 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.8 kb
 Vizualizat:  de 19535 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.97 kb
 Vizualizat:  de 19533 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.01 kb
 Vizualizat:  de 19533 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.63 kb
 Vizualizat:  de 19531 ori

7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 20:03:14    Titlul subiectului: 111822

bogdan17 a scris:
Din cate am aflat in curand se va organiza la Ploiesti un simpozion pe tema troleibuzelor la care va fi prezent si Directorul Tursib,Adrian Popa cu tema:

,,DEZAVANTAJELE TROLEIBUZULUI IN SIBIU,,

Cum poate un asemenea om sa conduca Tursibul? Rusine sa ii fie.

A fost, pe 16 aprilie. Si nu, nu ii e rusine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 20:47:00    Titlul subiectului: 113305

Am citit de pe un alt forum totul despre ce s-a intamplat la Conferinta de la Ploiesti.Se pare ca acest ,,director,, de 2 bani daca ii putem spune asa s-a mai facut o data de rusine,intrucat s-a dus la acel seminar cu tema ,,Dezavantajele troleibuzului in Sibiu,,.Tare ma bucur ca foarte multi l-au criticat cu tema aceasta,aducand niste argumente mincinoase care se contraziceau cu cele ale celor de la Cluj sau chiar din Salzburg!!!Popa a spus ca viteza este mica datorita retelei invechite(desi nu cred ca arata chiar atat de rau pe cat acesta zice) dar si aglomeratia din Sibiu. Daca a facut prostia sa scoata T1 de la Gara,normal ca a pierdut niste clienti.
De exemplu acum cateva zile la ora 15.00 troleibuzul T2 era foarte plin.Daca s-a marit frecventa autobuzelor/troleibuzelor,normal ca s-a constat o crestere de calatori pe traseele respective precizand ca cei mai multi calatori ii are A12,urmat de A17.
La capitolul troleibuze Popa a precizat faptul ca traseul T2 are 4,000 calatori / zi ,T1 si T5 au 2,000 calatori / zi .Apoi a urmat traseul A 5 cu 6,000 de calatori,un traseu care putea cu usurinta transformat in troleibuz.

Nu stiu cat va dura acest proces greu care se duce asupra troleibuzelor si cand o sa auzi ca Tursib cumpara troleibuze.Degeaba,intrucat noutatile in domeniu nu au ajuns la urechile lui Popa(macaze de viteza,elemente pe care Sibiul le detine deja si care ar putea fi folosite).De asemenea am observat ca unele elemente K+M care sustin reteaua au inceput sa cedeze,unele mai au putin si se rup.dar cui sa ii pese???!

La sfarsit atasez o poza gasita pe internet si care ne aduce amintiri placute.



0002001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.34 kb
 Vizualizat:  de 19384 ori

0002001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 23:19:40    Titlul subiectului: 113317

Cei de la Trolleymotion au contactat firma din Dresda care are o colaborare fructoasa cu Tursibul! Si cei din Dresda au incercat sa puna intr o lumina buna troleibuzul, insa nu au avut nici o sansa. Sub iminenta indrumare a lui Popa, primarul il asculta cu neclintire! troleibuzele sunt lasate sa moara, nu s a mai investit nimic in ele, reteaua inlocuita in 2003 si achizitia ultimelor troleibuze tot atunci au mai impins desfiintarea spre 2009. Eu cred ca pana in iarna nu vor mai exista troleibuze in Sibiu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 23:46:25    Titlul subiectului: 113319

Sa nu gandim negativ,Radu!Daca chiar se ia aceasta decizie trebuie facut cum au facut cei in Ploiesti cu tramvaiul 101.Eu sunt sigur ca vom reusi!In acest caz trebuie luata legatura cu soferii de la Tursib,si cu presa.
Nu putem lasa ca un ,,director imbecil,, sa distruga o istorie,sa ne ruineze o pasiune.Nu putem lasa ca troleibuzele din Sibiu sa dispara...ar fi o mare pierdere pentru toata lumea.!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2009 00:22:31    Titlul subiectului: 113320

La Ploiești nu am avut de-a face cu un director imbecil. Practic, angajații RATP au făcut scandal. Pe când la Tursib... chiar directorul vrea să scoată troleibuzele, șeful de la rețele iese la pensie, iar șoferii abia așteaptă să ajungă pe autobuze, de unde mai și pot lua ,,ceva" din rezervor. Practic... nu mai ai cu cine să menții un transport cu troleibuze acolo Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2009 12:03:32    Titlul subiectului: 113333

Fapt concret: Nu exista autobuze care sa inlocuiasca troleibuzele actuale la aceeasi frecventa. E adevarat ca in garaj mai sunt destule Rocaruri si Ikarusuri, dar e clar ca Popa nu vrea sa le reactiveze (ar fi facut'o pentru T5). Deci pana nu se cumpara autobuze, troleibuzele nu dispar. Si anul acesta nu se cumpara. Ramane de vazut bugetul pe 2010, dar pana atunci e mult si se pot intampla si mai multe. Singura problema e lipsa de vointa a lui Popa, nu pensionarea sefului retelistilor. Ba chiar si lipsa de vointa a primarului, pentru ca Popa nu este decat un angajat al Consiliului Local. Daca primarul se plange de activitatea acestuia si de neclintire, sa il schimbe! Ceea ce nu se intampla, domnia lui Popa la volanul Tursibului a fost recent asigurata pe inca 4 ani (da, a mai "castigat" un mandat).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 01:09:49    Titlul subiectului: 113368

Din urmatorul articol aflam intentiile primarului de a mai achizitiona un credit BERD. Ghiciti printre altele pentru ce?

http://www.sibiustandard.ro/28195/sibiul-mai-imprumuta-10-mil-euro-din-toamna.html

Eu zic ca nu mai este nici o sansa. Silviu a incercat tot ce a putut dar din pacate primarului nu poti sa i schimbi conceptia. singura sansa: atunci cand acesta nu va mai fi, sa existe initiativa reinfiintarii acestui mijloc de transport
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 06:50:18    Titlul subiectului: 113369

Macar sa lase reteaua in conservare, asa cum se intampla in Iasi de exemplu.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 11:34:40    Titlul subiectului: 113373

Daca ne uitam bine pe www.sibiu.ro la Anunturi Publice putem vedea in format PDF fiecare orar al fiecarui traseu din perioada de vara.Acum vine bataia de joc din partea Tursibului care nici macar nu s-a deranjat sa schimbe orarele de circulatie cum sunt ele in vara aceasta.A fost de ajuns sa le lase asa cum au fost ele de vara trecuta!...Rusine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 09:28:02    Titlul subiectului: 114179

Titlu de prima pagina


Dispar troleibuzele


* Sibienii care folosesc mijloacele de transport în comun își vor putea face în curând abonamente unice, pe toate liniile cu doar 50 de lei pe lună * Imediat ce sistemul va fi pus în funcțiune, vor dispărea troleibuzele și vor exista 3 trasee principale și 7 secundare

Sibienii vor plăti mai puțin pentru călătoriile cu Tursibul. Municipalitatea introduce un nou sistem de transport public, pe bază de abonamente universale pe toate liniile. Aceasta este o nouă etapă în cadrul programului de modernizare a sistemului de transport public în comun în Sibiu, după ce, în primă fază, a fost modernizată flota de autobuze, a unor stații de așteptare și introducerea automatelor de bilete. Este doar un sistem de trecere. Municipalitatea se gândește și la introducerea unor bilete unice, eventual pe zile, dar pentru ca și acest lucru să fie pus în practică este nevoie de un sistem avansat de ticketing. Odată cu introducerea liniilor unice, transportul în comun în municipiul se va face pe 3 linii mari și la intervale de 10 minute. Atunci când sistemul acesta va intra în vigoare, în Sibiu nu se va mai circula cu troleibuzele. Chiar și așa, municipalitatea nu renunță la rețeaua pentru acest mijloc de transport, aceasta fiind conservată.

3 trasee principale

Din luna noiembrie vor fi configurate trei trasee principale și șapte trasee secundare ce vor face legătura între cartierele Sibiului și zonele centrale. Acestora li se vor adăuga cursele regulate care fac legătura între cartiere și zonele industriale. Noua configurare a rutelor Tursib a fost decisă de municipalitate în urma analizei studiului de trafic realizat la sfârșitul anului trecut de Primărie. Peste 9.000 de persoane care folosesc transportul public au fost chestionate cu privire la serviciile oferite de Tursib. "Vom parcurge o etapă importantă în această toamnă prin reconfigurarea traseelor Tursib și prin regândirea sistemului de abonamente. Consider că planul prezentat de consultantul VCDB Dresda va contribui la îmbunătățirea sistemului de transport public în comun, deoarece noile trasee vor fi configurate conform nevoilor călătorilor", a declarat primarul Klaus Iohannis.
Pe traseele principale cu indicativii 1, 2 și 5, autobuzele Tursib vor circula cu o frecvență de 10 minute la orele de vârf. Traseul numărul 1 va face legătura între Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Ștrand, cartierul Terezian și Viile Sibiului. Traseul numărul 2 va lega cartierul Broscărie, centrul Sibiului și cartierul Terezian. Traseul numărul 5 va transporta călătorii pe ruta cartier Valea Aurie – centru – Gară – cartier Terezian – cartier Țiglari.

Abonamente mai ieftine

O altă măsură pe care Tursibul și Primăria Sibiu o vor lua se referă la regândirea sistemului de abonamente. Imediat după introducerea acestui sistem, sibienii vor plăti mai puțib abonamentul și se vor putea plimba prin tot Sibiul cu același abonament, care va fi numit abonament unic. Călătorii îl vor putea achiziționa pentru toate traseele Tursib la prețul standard de 50 de lei pe lună, diferențiat pe perioada de utilizare - o zi, două săptămâni, o lună. Avantajele acestui abonament sunt mobilitatea mai mare pentru călătorii care îl vor putea folosi pentru toate liniile, reducerea timpilor de așteptare în stații, călătorul putând folosi orice mijloc de transport care ajunge în stație cu destinația dorită de acesta, dar și reducerea costurilor pentru călători. "De exemplu, dacă cu un abonament pe o singură linie puteau fi efectuate 60 de călătorii pe lună la prețul de 70 de bani pe călătorie, cu abonamentul unic se pot efectua 180 de călătorii pe lună la prețul de 28 de bani pe călătorie. De asemenea, dacă un abonament pe 2 linii costă acum 62 lei, abonamentul unic pentru toate liniile va costa doar 50 de lei", a exemplificat primarul Iohannis.

*

La 17 august 1983, se introduce troleibuzul. Circula pe doua rute: T1 Gară-Cimitir și T2 Gară-Bd. Mihai Viteazu. Au fost aduse, de la ITB (Bucuresti) 20 de troleibuze de culoare albastră
Pe fondul marii crize de petrol din anii 70 dar, mai ales, a campaniei ilogice a comuniștilor de economisire a combustibilului, rețeaua de troleibuze sibiană se extinde, în anul 1985 Sibiul având 3 linii de troleibuz. La finele anilor 80, Sibiul deținea o retea de troleibuz foarte extinsă, majoritatea proiectelor fiind puse in aplicare. Retelele au fost dezvoltate in functie de interes, astfel noile trasee T4 si T5 legau cartierele Hipodrom și Valea Aurie de Platforma Industrială Est (Independența II, Balanța II, ICEMENERG). În anul 1990 in Sibiu erau aproximativ 10 trasee deservite de aproximativ 35 de troleibuze articulate de tipul DAC 117E dintr-un parc total de aproximativ. 55 de troleibuze.
După 1989 transportul urban din municipiul Sibiu cunoaste un declin accentuat, din cauza învechirii mijloacelor de transport, lipsa investițiilor, anularea unor trasee.
Reteaua de troleibuze din Sibiu este dezvoltata pe o lungime de 57 km

www.tribuna.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 09:31:05    Titlul subiectului: 114180

www.sibiustandard.ro

Troleibuzele dispar la toamnaSIBIU STANDARD : Sibiu - 17 Iulie 2009
Sibienii vor avea din noiembrie doar trei trasee principale de autobuze, plus altele sapte secundare. Odata cu troleele, dispar si abonamentele pe o linie.

Administratia locala a anuntat, ieri, implementarea unei noi etape "in cadrul programului de modernizare a sistemului de transport public in comun", dupa ce, in prima etapa, a fost modernizata flota de autobuze, unele statii de asteptare si au fost introduse automate de bilete.
In principal, noua etapa va aduce trei trasee principale, cu indicativii 1, 2 si 5, care sunt proiectate sa circule la o frecventa de 10 minute, la orele de varf. Traseul numarul 1 va face legatura intre Cimitirul Municipal, centrul Sibiului, cartierul Strand, cartierul Terezian si Viile Sibiului. Traseul 2 va lega cartierul Broscarie, centrul Sibiului si cartierul Terezian, iar cel cu numarul 5 va transporta calatorii pe ruta cartier Valea Aurie - centru - Gara - cartier Terezian - cartier Tiglari. Alaturi de aceste trei trasee secundare, alte sapte secundare vor face legatura intre cartiere si centrul orasului.
Reasezarea traseelor din oras va duce la disparitia celor sapte troleibuze folosite acum de Tursib. "Traseele cu troleibuze nu pot fi reconfigurate. Investitia pentru pastrarea troleibuzelor ar fi mai scumpa decat tot ceea ce facem acum. Inca nu este hotarat ce se va intampla cu aceste troleibuze, probabil Tursib va incerca sa le vanda. Retelele vor fi conservate pana se va lua o hotarare", a declarat primarul Sibiului, Klaus Johannis.
Etapa din noiembrie va aduce schimbari si in ceea ce priveste abonamentele - de la sfarsitul acestui an se va introduce un abonament unic. Calatorii vor putea achizitiona un abonament unic, pentru toate traseele Tursib, la pretul standard de 50 de lei pe luna, diferentiat pe perioada de utilizare (o zi, doua saptamani, o luna). Potrivit administratiei locale, acest tip de abonament va reduce costul unei calatorii de la 0,7 lei la 0,28 lei.
Aceste decizii au fost luate in urma analizei studiului de trafic realizat la sfarsitul anului trecut de Primaria Sibiu, in cadrul caruia au fost cuprinse aproximativ 9000 de persoane care folosesc serviciile Tursib. Printre concluziile studiului se numara si aceea ca jumatate dintre traseele actuale ale Tursib au o rentabilitate scazuta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 09:38:47    Titlul subiectului: 114182

Mai pot preciza faptul ca troleibuzele 220, 231 si 233 au disparut, din 224 mai exista doar acoperisul si se pregatesc pentru casare 218,219,221,222,225,232. Mai raman active doar urmatoarele: 227,229,239, 236,237,238,240,241,242,243,244,245,246, mai exact 10 bucati. In conservare 210(singurul Rocar 212-ungator), 217,226,239( cel mai probabil vor fi casate si acestea). Interesant faptul ca 221 este primul troleibuz adus din Biel (685) care a fost tras pe dreapta inca in stare buna de functionare.
Nu mai pot spune decat "pe curand troleibuzelor in Sibiu"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 12:49:21    Titlul subiectului: 114190

Pacat....nu pot decat sa imi exprin profunda dezamgire.Eram sigur ca asa se va intampla,acesta va fi doar inceputul unui mare scandal in care Tursibul va fi in mijlocul atentiei.
Consider ca aceasta perioada este una de tranzitie,in urmatorii ani cu siguranta 100% troleibuzele vor reveni.

Pe curand troleibuze din Sibiu.... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 18 Iul 2009 12:06:23    Titlul subiectului: 114226

Din pacate nu stiu daca se mai poate face ceva pèntru a salva troleibuzele din Sibiu,intrucat interesele altora sunt mult mai mari.
Traseele T1 si T2 din cate am inteles nu vor mai fi deservite de catre autobuze.Ma intreb oare cum pot fi macar reconfigurate.Tronsonul cuprins intre Cimitir si Han Dumbrava va fi deservit cel probabil de catre autobuzul ce va merge in Muzul Satului,cu o frecventa foarte mare.
Zona Rahovei-Balanta la fel va ramane neacoperita,sau acoperita partial.

Sa nu mai vorbim de traseele ce ne sunt propuse de catre Tursib.Daca traseele 1 si 5 poate au ceva logica,traseu 2 cred ca va fi un total esec.

Sibiul,din toamna va deveni un oras plin de autobuze,un oras in care troleibuzele vor fi doar o amintire.....Ne consolam macar cu tramvaiul care nu se stie pentru cat timp va mai exista.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 14:25:18    Titlul subiectului: 114570

Revoltat de articolele de ziar despre disparitia troleibuzelor am trimis un mail la Tursib si priviti raspunsul:

,,Calculul de rentabilitate al troleibuzelor s-a facut foarte minutios si cu responsabilitate,,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 20:57:29    Titlul subiectului: 117166

Am facut o vizita in depoul Tursib unde situatia troleibuzelor este tot mai trista.
Astfel in depou mai exista doar 12 troleibuze functionale: 227,229,230,236,237,240,241,242,243,244,245,246
In conservare: 226,238,239
Pe langa acetsea mai exista garate 330 (intr o stare mai mult decat jalnica) si 217 (marele alb-ultima relicva)
Restul: nu mai exista, inclusiv ungatorul 210!!! (ultimul Rocar212).
Au fost casate in ultima luna: 218, 219, 220, 221 (functional), 222 (functional), 224, 225 (functional), 231, 232 (functional), 233

Vor mai rezista inca 2 luni Sad( dupa care vom deveni un prafuit oras provincial de mici dimensiuni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 21:40:48    Titlul subiectului: 117168

radu a scris:
Pe langa acetsea mai exista garate 330(intr o stare mai mult decat jalnica)
#330 NU aparține Tursibului și a sosit acolo complet, mai puțin o fâșie de tablă pe partea stângă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 22:35:54    Titlul subiectului: 117171

Nu apartine, dar se poate ajunge la momentul la care vor zice: luati-va jucaria si duceti-o unde stiti, asta in varianta in care nu pun autogenul pe el si pe urma intreaba: "aaaa, asta nu era al nostru?"
Chiar si Marele Alb poate risca sa ajunga ce ajunge alti mari albi pe la sfarsitul anului, la Craciun, adica sa se taie. Doamne fereste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 23 Oct 2009 14:05:45    Titlul subiectului: 118822

"Dispar troleibuzele

Legislativul local a votat fara ezitare pentru scoaterea din uz a troleibuzelor din Sibiu. Dupa sedinta Consiliului Local, ieri, s-a intrunit si Consiliul de Administratie al SC Tursib SA, societate aflata in subordinea municipalitatii. La propunerea directorului general, Ioan Popa, s-a acceptat modificarea contractului de concesiune, care prevede un nou mers al mijloacelor de transport public, un tarif mai mare si scoaterea din circulatie a troleibuzelor, incepand cu 15 noiembrie. „Se vor scoate din uz troleibuzele pentru ca sunt prea vechi si polueaza. In plus de asta, nu mai sunt moderne. Pentru a creste confortul calatorilor, vom introduce zece autobuze noi", a argumentat Popa.

Autobuze de 2 milioane de euro

Pentru a achizitiona 10 autobuze noi, directorul Tursib a solicitat suplimentarea imprumutului de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) cu inca 2 milioane de euro. Anul trecut, Tursib a beneficiat de 5 milioane de euro de la BERD, pentru intregirea parcului auto, cu autobuze moderne. Din 15 noiembrie, va avea 10 autobuze noi, euro 5, de 12,5 metri lungime, cu maxim 90 de locuri pentru calatori. In acest moment, parcul auto al Tursib numara 81 de autobuze functionale, din care 12 sunt mai vechi de 20 de ani.

Transira vrea transport ecologic

Consilierii locali au votat proiectul de hotarare pentru scoaterea din uz a troleibuzelor fara sa tina cont de opozitia Asociatiei Transira, care s-a aratat revoltata de decizia municipalitatii de a elimina transportul electric. Valurile facute de insusi presedintele asociatiei nonguvernamentale, Silviu Sintea, nu au reusit sa-i impresioneze pe consilieri. Sintea argumenta ca troleibuzele trebuie sa ramana in functiune deoarece nu polueaza. „In mod normal, Primaria ar trebui sa decida daca mai tine sau nu contractul cu Tursib. Noi o sa avem grija sa vorbim cu cei de la Bucuresti, pentru a incheia acest contract, deoarece trebuie sa existe o autoritate competenta care sa rezolve aceasta nedreptate", ameninta Silviu Sintea. Insa directorul general Ioan Popa nu ia in seama protestele Transira. „Ce Transira? E doar o asociatie nonguvernamentala. Nu vreau sa comentez nimic despre ei sau despre sesizarile lor!", a spus, iritat, Popa.
"

http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/cresc_taxele_si_impozitele_75237.html

Din pacate Popa s-a dovedit un nesimtit si fara regret spun acest lucru.Uraste acest sistem de transport si clar ca vrea sa il extermine...si se pare ca a reusit!...Sad

Nu cred ca se mai poate face nimic pentru salvarea troleibuzelor...
___________________________________________________________________________________________

Proiectul de Hotarare, votat joi , prin care se doreste renuntarea la transportul cu troleibuze in municipiul Sibiu si inlocuirea lor cu autobuze starneste reactii in randul societatii civile. Agentia Non-Guvernamentala Transira critica aspru hotararea consilierilor locali si spune ca aceasta contravine campaniei Uniunii Europene de a promova transportul in comun cu ajutorul troleibuzelor care este mai ecologic.

VIDEO:

http://www.antena1sibiu.ro/stiri/fara-troleibuze_26098.html
___________________________________________________________________________________________

"Adio, troleibuze!

După 26 de ani de funcționare, troleibuzele din Sibiu vor fi desființate în 15 noiembrie anul acesta. Primul troleibuz, așa cum îl cunoaștem, a circulat la Sibiu în 17 august 1983. Mai întâi au fost date în folosință două linii T1 și T2. Apoi treptat proiectul a fost extins pe mai multe linii. ,,Lucram pe vremea aceea la instalat cabluri. Se lucra până seara târziu să dăm lucrarea gata. Eram așa de mândri. Păcat că acum totul va fi desființat", își amintește nea Nelu, fost angajat al Tursib. Joi, Consilierii Locali au votat desființarea tuturor liniilor de troleibuz și înlocuirea lor cu autobuze. "Starea tehnică a parcului de troleibuze este precară datorită vechimii de peste 20 de ani și rulajul mare", motivează cei de la Tursib această înlocuire.

Fanii troleibuzelor contra-atacă

Asociația Transira se opune vehement înlocuirii troleibuzelor din Sibiu "Proiectul consființește distrugerea transportului ecologic cu troleibuze, distrugere începută încă din anul 2006, asupra căreia am atras atenția în mod repetat", declară pe site-ul asociației, președintele acesteia, Silviu Sîntea. La ora actuală rețeaua de troleibuze din Sibiu măsoară cca 24 km cale simplă de rulare. Aceeași lungime a rețelei de troleibuze o are Timișoara. Diferența constă în faptul că în municipiul de pe Bega circulă 50 de troleibuze noi și se dorește extinderea rețelei de troleibuze și achiziționarea a cel puțin încă 10 troleibuze, iar în municipiul de pe Cibin circulă 7 troleibuze.
,,Se amintește de faptul că o comisie tehnică din cadrul pri­măriei a consta­tat că troleibuze­le actuale sunt vechi, că starea rețelei electrice și a substațiilor de redresare este nemulțumitoare și că troleibuzele produc blocaje în trafic. Chiar dacă aceste constatări ar fi corecte se naște o întrebare firească: de ce nu s-au luat măsurile corespunzătoare pentru a nu se ajunge la starea precară a transportului electric sibian? Ce este mai viabil: să desființăm infrastructura existentă (valoarea acesteia, finanțată cu bani publici, este de cca 1 milion euro) sau să alocăm fonduri pentru modernizarea infrastructurii?", se întreabă Sîntea.
Pe forumul asociației se poartă discuții intense despre salvarea sistemului de troleibuze la Sibiu de specialiști și fani ai acestor mijloace de transport din toată România.

7 noiembrie

La această dată susținătorii troleibuzelor vor veni la Sibiu pentru a circula o ultimă dată cu acest mijloc de transport la Sibiu. "Datorită faptului că ne mai despart puține zile până la sfârșitul troleibuzului sibian, m-am gândit să lansez o invitație doritorilor de plimbare cu troleibuzul! Data cea mai bună am stabilit-o pentru 7 noiembrie. Asta este exact penultima sâmbătă cu troleibuz în Sibiu! Putem să ne plimbăm cu troleibuzul pe cele 2 trasee rămase (oarecum și trasee istorice)", așa sună invitația adresată fanilor.

Istoria troleibuzelor în județul Sibiu

În data de 17 august 1983, datorită eforturilor directorului de atunci, Căpraru, se introduce troleibuzul, acesta circulând pe două rute, fiind aduse din București (ITB) 20 bucăți troleibuze de culoare albastră, cu numerele de inventar cuprinse între 228-247. Rețeaua de troleibuze se va extinde treptat, fiind aduse la Sibiu troleibuze articulate noi, dotate cu trăgătoare. Se mai aduc și troleibuze uzate IT București. Pe măsură ce troleibuzele învechite se casează, echipa de troleibuze a IJTL Sibiu (fosta IT Sibiu) se înnoiește continuu. Autobuzele și troleibuzele vechi erau trecute în conservare, pentru piese de schimb, într-un depou situat pe str. Preot Baca. Acest loc este acum teren arabil.
Trebuie menționat faptul că în 1989 se dă în folosință prima linie de troleibuz din municipiul Mediaș, județul Sibiu, T1 Gară - Automecanica. Se aduc de la Sibiu câteva troleibuze vechi de probă și mai apoi 4 troleibuze uzate IT București, vop­site portocaliu în­chis, păstrându-se numerotarea prac­ticată la Sibiu. Alte troleibuze sibiene care au luat drumul Me­diașului sunt în cir­culație și astăzi, cu același număr de inventar.
După eveni­men­tele din de­cem­­brie 1989 acti­vitatea de tran­sport urban din municipiul Sibiu cunoaște un declin accentuat, la fel ca toate regiile de transport din ța­ră: mijloace de tran­sport vechi, lip­­sa investițiilor, tra­­see anulate. După tergiversări, se în­ființează actuala so­cietate TUR­SIB (aflată în subordinea Con­siliului Local) care, treptat-treptat se va pune pe picioare. Au fost achiziționate din Weimar 5 troleibuze Skoda 14Tr03. A fost adus și un troleibuz din Geneva (GENF).
Și-au făcut apariția troleibuzele românești moderne, troleibuze ar­ti­cu­late și nearticulate ROCAR. Se primesc și 4 troleibuze Volvo FBW donație de la TL Lausanne. Aceste troleibuze moderne, deși având ani buni în cârcă, au păstrat multă vreme numerele de inventar din Lausanne (chiar și tăblițele cu traseele originale, de exemplu 1 La Maladiere - Bellevaux).
Apar după o vreme troleibuzele din Biel (Bienne), dar și autobuzele din Belarus de tip MAZ, achizi­ționate în leasing de la S.C. Dunărea Galați.
S-a realizat și înlocuirea unei părți a rețelei de troleibuz din Sibiu (tronsonul Calea Dumbrăvii - Gară) cu componente Siemens ale rețelei de troleibuz din Kapfenberg. Cei din Kapfenberg au mai colaborat cu România, troleibuzele lor fiind aduse la Mediaș, dar și în Sarajevo.

"În majoritatea țărilor europene se luptă pentru transportul electric, că este ecologic. Iar noi vrem să scoatem din Sibiu singurul mijloc de transport care nu poluează. Ar fi un afront pentru toți cetățenii orașului dacă ar retrage transportul electric", a declarat presei Vasile Cinăzan, șoferul troleibuzului nr. 237 din Sibiu.
"

http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&id=1109&sursa=articole&titlu=Adio, troleibuze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 23:27:08    Titlul subiectului: 118897

Eu sunt uimit ca au rezistat si atata. Anul trecut am avut ocazia de a vizita Sibiul si m-am ingrozit cand le-am vazut in ce hal aratau.
Planul de exterminare a troleibuzelor din Sibiu, sunt convins ca a fost elaborat de mult pentru ca este copie la indigo cu situatia transportului electric din Brasov (un alt exemplui find Ploiesti, cu tramvaiele). Intentionat au fost lasate de izbeliste tocmai pentru ca locuitorii, calatorii sa isi doreasca eliminarea lor, iar in momentul in care se vine cu ideea inlocuirii troleibuzelor/ tramvaielor cu autobuze, toata lumea este fericita.

Pentru Domnul Popa, un troleibuz second hand intr-o stare buna de functionare se poate achizitiona din Elvetia cu preturi intre 25.000 - 40.000 euro.
Luna aceasta de exemplu compania de transport din LUZTEN, vinde 5 articulate HESS/VOLVO/KIEPE - este doar un exemplu de rezolvare a unei probleme chiar si in lipsa unor fonduri substatiale.

Dar Domnul Popa nu duce lipsa de bani, cu 2 milioane euro se puteau cumpara 8 troleibuze solo noi noute.

Eu totusi sper ca acea linie de troleibuz de care se vorbea in master palnul de dezvoltare a infrastructurii din Sibiu sa se realizeze in anii ce vor veni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 08:43:51    Titlul subiectului: 118903

Eu sunt optimist si cred ca lucrurile nu vor ramane asa.Mai mult ca sigur ca troleibuzele vor reveni...chiar si cu o pauza de 1-2 ani,atunci cand la conducerea Tursib va veni o noua echipa si o data cu aplicarea ideii traseului de troleibuz din Materplanul de Transport Urban.
Sunt curios ce se va intampla cu Marele Alb si troleibuzele actuale pentru ca nimeni nu le vor vrea mai mult ca sigur.
Sa speram ca Tursib nu se va apuca se demonteze parti din retea pentru ca atunci va fi mult mai grav.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 13:15:06    Titlul subiectului: 118917

Proteste si petitii pentru troleibuze:

http://www.adevarul.ro/rss/articol/sibiu-proteste-si-petitii-pentru-troleibuze.html

Adevarul a scris:
Cele 10 secunde în care consilerul local Eugen Mitea a citit proiectul numărul unu de ordinea de zi a ultimei ședințe de Consiliul Local de la Primăria Sibiu, urmat de încă cinci secunde în care consilierii prezenți au ridicat mâna cu unanimitate de voturi, au consifințit moartea definitivă a transportului în comun realizat în urbea de pe Cibin cu troleibuze.

Vremurile în care „buburuzele“ roșii, ecologice, circulau pe traseele cu care sibienii sunt obișnuiți de zeci de ani, vor apune definitiv în 14 noiembrie, atunci, când vor avea loc ultimele drumuri ale troleelor prin Sibiu. Conform deciziei Consilului Local, la propunerea Trusib SA și la sugestia mai multor oameni „cu greutate“ din Primărie, printre care și primarul Klaus Iohannis, troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze, pentru că nu se mai justifică menținerea lor „în viață“.

„Starea tehnică a troleelor este precară, iar piesele de schimb pentru ele nu se mai fabrică nici în Elveția“ au justificat cei de la Tursib, în explicațiile date consilierilor.

Asociația Transira, cea care s-a încăpățânat să încerce salvarea de la pieire a troleibuzelor, a decis să găsească o altă formă de a determina administrația locală revină asupra decizie de scoatere din folosință a troleibuzelor. Inginerul Silviu Sântea spune că oamenii din Sibiu vor fi puși în temă de ce înseamnă troleibuzele, printr-o mini-scrisoare ce o vor primi în cutiile poștale.

„Actuala conducere a SC Tursib SA nu a solicitat niciodată fonduri pentru achiziționarea unor troleibuze noi. Asta este doar unul din abuzurile făcute de Tursib. O să dăm mii de petiții și fluturași în tot orașul, pentru ca oamenii să știe că totul a fost făcut premeditat. Dacă în alte orașe s-a ținut cont de opinia locuitorilor, de ce să nu fie și la Sibiu, la fel“, spune președintele asociației Transira. Petițiile vor fi distribuite în tot Sibiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community