Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro si contra sistemului maxi-taxi
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2008 07:57:02    Titlul subiectului: 93633

Primaria ar trebui sa-i scoata pe acesti transportatori din oras deoarece incurca traficul auto din Braila. De exemplu saptamana trecuta un sofer de pe aceste microbze a iesit sa-l bata pe un sofer al Braicarului pentru ca l-a atentionat sa ii dea voie in statie. Din fericire s-a potolit si a trecut din nou la volan asta dupa ce l-a injurat pe soferul autobuzului. Nu stiu cum un primar poate accepta acest lucru.

Alt lucru interesant este la statia Kaufland unde se strang in statia Braicar unde ii intampina niste indivizi ce striga traseul...asa ceva numai in Braila vezi. Desigur sunt si alte aspecte negative dar si pozitive ale acestor transportatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 14:06:08    Titlul subiectului: 93971

Nu sunt de acord cu scoaterea Maxi-Taxiurilor. Daca i-ar scoate, s-ar gasi o scuza ca Braicar nu are autobuze suficiente pt a prelua traseele lor. Si v-ar conveni sa dati de ex 2 lei pt o cursa intre Viziru si Vidin cu schimbatul la Hipodrom in loc sa dati doar 1 leu?

De ce sa dati 2 lei si sa schimbati Autobuzul 4 in Bariera Calarasi, apoi sa mergeti inca nu stiu cat pe jos pana la statia lui 2?

Cand se poate foarte simplu sa luati un 16 sau un 17 si sa dati doar 1 leu?

Solutia nu e desfiintarea maxi-taxiurilor, ci disciplinarea in trafic a soferilor. Am fost de n ori la Galati si acolo sunt mult mai multe linii de maxi-taxi ca la noi. Sunt vreo 50 de linii de maxi-taxi si acolo toti soferii sunt disciplinati in trafic si nu se bat pe calatori.

1. Si transportatorii particularii ai dreptul sa isi castige existenta.
2. Ce sustineti voi e instigare la monopol
3. Aceste dube ofera avantajul ca mergi direct la destinatie platind doar 1 singura calatorie fara sa mai schimbi n autobuze
4. Fiti siguri ca daca am fi fost atat de bogati precum SUA nu apareau maxi-taxi, ci apareau autobuze particulare.

Partea proasta e ca in Romania mai nimeni nu isi permite sa cumpere autobuze. Iar Braicarul e de stat si o anumita parte de pret il subventioneaza statul, daca nu chiar 100%
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 15:35:29    Titlul subiectului: Re: Maxi-Taxi 93975

Eu nu stiu ce ti-au oferit tie placut aceste dube in afara de faptul ca sunt multe. Dubele trebuie scoase cu prima ocazie pentru ca nu corespund normelor europene, gandeste-te putin: mai bine stai intr-un articulat decat intr-o conserva. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2008 21:04:25    Titlul subiectului: 94000

Disciplina intre soferii de max-taxi la Galati? Cred ca e o gluma proasta. Nu sunt 50 de trasee, sunt mai putine insa sunt deservite de un numar urias de microbuze. La orele de varf se calatoreste in stil barbar, in plus "concurenta" pentru statiile comune este accerba, ajungandu-se de multe ori la nerespectarea semnelor de circulatie (semafoare, indicatoare de cedarea prioritatii, ...). In plus, gradul de confort este scazut, multe maxi-taxi din Galati nu au geamuri cu deschidere sau aerisiri superioare. Maxi-taxi-urile contribuie la haosul urban, blocheaza benzi de circulatie in asteptarea calatorilor (nu ca in acel moment microbuzul n-ar fi deja plin)... se injura birjareste, am avut chiar ocazia sa asist la mai multe conflicte intre soferi. Disciplina e o utopie cand spui "transport privat la Galati".
La Braila, din cate am inteles, situatia e cu putin mai buna decat la Galati insa, chiar daca s-ar organiza traseele tot nu cred ca situatia s-ar imbunatati. Principiul de baza in cazul transportatorilor privati il constituie castigurile, care, in majoritatea imprejurarilor variaza ca valoare (numar clienti, numar de curse, importanta traseu...) Chiar daca s-ar stabili o oarecare organizare intre Braicar si transportatorii privati, aceasta nu va fi respectata. S-a incercat si la Galati o solutionare similara insa rezultatele nu au fost cele asteptate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Iun 2008 07:58:33    Titlul subiectului: 94065

Sheena a scris:
1. Si transportatorii particularii ai dreptul sa isi castige existenta.
Asa este, dar in mod civilizat, nu ca in evul mediu (microbuze arhipline, incalcarea regulilor de circulatie). Ti-as recomanda sa mergi cu microbuzul de Stancuta-Polizesti de la Autogara din Braila, sa vezi cum intra mai bine de 35 de insi intr-un microbuz de 19 locuri.
In legatura cu microbuzul de Stancuta-Polizesti, nu inteleg de se se aglomereaza asa tare. Majoritatea calatorilor coboara in comuna Tufesti. Exista multe curse catre Tufesti-Gropeni, dar totusi multa lume merge la Tufesti cu microbuzul de Stancuta (care are doar o cursa la patru ore).
Sheena a scris:
2. Ce sustineti voi e instigare la monopol
Pana la urma ar trebui sa ne intoarcem la definitia de baza a acestui vehicul. Pentru ce a fost el creat? La o cautare sumara pe internet apare definitia: Vehicul creat pentru transportul persoanelor pe distante scurte, sau pentru transferul turistilor de la aeroport/gara la hotel. Nicidecum pentru transportul in comun sau transportul preorasenesc pe distante medii sau lungi.
Sheena a scris:
3. Aceste dube ofera avantajul ca mergi direct la destinatie platind doar 1 singura calatorie fara sa mai schimbi n autobuze
Daca BRAICAR-ul ar reconfigura traseele si ar avea mai multe vehicule, practic microbuzele ar incepe sa dispara incet-incet de la sine. Un numar mare de microbuze in Braila sau intr-un oras in general inseamna deficiente mari ale retelei de transport in comun a orasului.
Sheena a scris:
4. Fiti siguri ca daca am fi fost atat de bogati precum SUA nu apareau maxi-taxi ci apareau autobuze particulare.
Nu am fost in SUA. In Franta insa, in orasele mici fiecare familie are una sa doua masini, automobilul fiind principalul mijloc de deplasare, in orasele medii baza o reprezinta transportul in comun pe baza de autobuze sau mai nou tramvaie in timp ce in orasele foarte mari baza o reprezinta metroul, tramvaiul (in utimii ani) sau autobuzele. Mai sunt si troleibuze in cateva orase cum ar fi Lyon.
De asemenea in Franta nu exista microbuze pe transportul preorasenesc, ci autobuze (cateva curse pe zi), iar pe langa asta reteaua feroviara a francezilor este mult mai intinsa si mai bine pusa la punct decat in Romania.
Acum nu putem compara Braila cu orasele americane, care au alta configuratie a strazilor. Braila ca si alte orase din Europa au o istorie mult mai mare decat orasele din SUA, au alta configuratie a strazilor (strazi inguste), ceea ce are implicatii si asupra transportului in comun.

In Braila secolului 21 si in general in toate orasele, transportul in comun bazat pe microbuze nu cred ca reprezinta un progres, ci mai degraba o intoarcere la evul mediu. Nu putem scoate insa dintr-o data microbuzele, trebuie pus incet, incet la punct reteaua de transport in comun.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2008 15:18:06    Titlul subiectului: 98404

Miercuri, 17 Septembrie 2008
Atac la maxi taxi

Inspectoratul Judetean de Politie va derula, incepand de astazi, o actiune indreptata impotriva soferilor care incalca anumite prevederi ale legii circulatiei, in special a celor de pe maxi-taxi. Dupa ce actiunea "Mopedula" s-a dovedit a fi un succes, rata contraventiilor celor care se deplaseaza pe doua roti scazand simtitor, Politia braileana va demara, incepand de astazi, o actiune indreptata impotriva soferilor care incalca anumite prevederi ale legii circulatiei. Adjunctului sefului

Sursa: Ziarul de Braila

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 10:41:13    Titlul subiectului: 98604

http://www.winmarkt.ro/Local-Proprietarii-de-maxi-taxi-lucreaza-la-negru-122-4715.html
Braila
Proprietarii de maxi-taxi lucreaza la negru

De ani de zile, la Braila in transportul public local si-au facut loc pe toate traseele transportatorii particulari de maxi-taxi, care au inteles la scurt timp ca este o afacere banoasa. Transportul particular de persoane s-a dorit a fi unul controlat de primarie, cu trasee licitate, dar regulamentul instituit de consilierii municipali a fost ignorat de cele mai multe ori, acoperiti de larghetea primarului municipiului.
De cealalta parte, soferii de la SC Braicar Braila, societatea de transport public local a municipalitatii, si-au aratat de mai multe ori nemultumirea fata de transportul de persoane in regim de maxi-taxi, amenintand cu miscari ample de protest. Acum, un raport prezentat de comisarii Garzii Financiare ne arata ca acesti "maxi-taxisti", sub masca unui contract, fac evaziune fiscala, fara sa-i doara capul.

In anul 2004, consilierii municipiului Braila au adoptat HCLM nr. 4, in care s-a instituit un regulament strict, ce a vizat organizarea si functionarea transportului public local. De atunci, tot ce s-a intreprins in transportul public local nu a generat decat mari nemultumiri, atat pentru calatori, cat si pentru soferii de la Braicar, care au spus ca au constatat pierderi importante in cadrul societatii, protejate de Primaria Braila. Una dintre supararile soferilor societatii Braicar a aratat in mai multe randuri faptul ca statiile de calatori sunt comune, iar accesul este blocat minute in sir. Cel mai grav aspect a fost ca, dupa licitarea traseelor concesionabile transportatorilor particulari, soferii de maxi-taxi au urmat tot rutele traficate de Braicar, evident mai avantajoase. Primarul liberal al Brailei, Constantin Sever Cibu, a colaborat indeaproape cu reprezentantii firmelor castigatoare la licitatia transportului public particular. In opinia unor consilieri locali si a viceprimarului Daniela Vasioiu, apropierea a fost prea mare, vadit ingaduitoare, primarul schimband traseele alaturi de maxi-taxisti fara sa informeze CLM la timp. Situatia a fost sesizata si la nivelul Prefecturii Braila, care a decis ca seful Serviciului Public de Transporturi, aflat in subordinea Primariei Braila, Dan Gheorghe, sa fie verificat de politisti si sa se declanseze chiar o ancheta penala. Acesta a incercat sa-l acopere pe primar de ilegalitatile savarsite, dar in cele din urma edilul Brailei a recunoscut ca a negociat unele trasee din transportul public local doar in scopul de a reglementa situatia in mod civilizat si eficient. El a spus ca acum situatia este cu mult mai buna si ca nu se mai poate vorbi de un haos in transportul public de persoane. Cu toate astea, mult-asteptatul proiect de hotarare al primarului Cibu, prin care practic sa se legalize traseele negociate, nu a intrat la dezbateri in fata consilierilor si nu sunt semnale ca va intra curand.

Transportatorii particulari isi vad
de treaba

Pana atunci, maxi-taxistii urmeaza calea propriului interes, iar buzunarele se umfla cu venituri ilicite, acoperite strategic de un contract cu Primaria Braila. Ca asa stau lucrurile ne-a confirmat comisarul-sef sectie Garda Financiara Braila, Marcel Constantin. "Din pacate, nu avem o cheie de control in astfel de situatii. Sub masca unui contract cu Primaria Braila, acesti soferi de maxi-taxi nu realizeaza decat evaziune fiscala subterana si castiguri considerabile. Ar trebui ca aceste masini sa fie dotate cu aparate de emitere a unui bon fiscal. Noi am efectuat in primele luni ale acestui an actiuni de control la un numar de 11 agenti economici operatori de transport persoane, patru agenti cu activitate de taximetrie, 13 agenti cu activitate de transport marfa si 88 de mijloace de transport marfa si calatori. Am aplicat 28 de sanctiuni contraventionale, in suma de 131 milioane RON, si au fost confiscate bunuri in valoare de 42 milioane RON. Noi am vazut ca acesti agenti economici nu elibereaza bilete de calatorie, nu au licente de transport si de executie, nu se inregistreaza in evidenta contabila cu documentele de incasari si de cheltuieli transport. Sunt mari sume de bani care se vehiculeaza, inregistrandu-se o evaziune subterana clara", a subliniat comisarul Constantin.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 26 Sep 2008 13:45:48    Titlul subiectului: 98821

"Primaria vrea transport mai civilizat, transportatorii vor preturi mai mari la bilete"

'* primarul Aurel Simionescu a purtat o discutie cu reprezentantii transportatorilor privati din municipiu, incercind sa ajunga la un consens cu acestia * solicitarile Primariei au fost legate de respectarea programului, dotarile masinilor si comportamentul civilizat al personalului * cele ale transportatorilor au fost legate de abonamentele gratuite acordate de Primarie si de pretul biletelor * legat de acest ultim aspect, primarul spune ca nu o sa dubleze in viitorul apropiat pretul biletelor la "Braicar"

Liliana SERBAN

"Primarul Aurel Simionescu incearca sa faca ordine in transportul de persoane particular. Acesta a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca a avut o intilnire cu reprezentantii transportatorilor privati, in cadrul careia le-a cerut acestora sa lucreze la dotari si la civilizarea personalului si sa faca tot posibilul pentru a respecta orarul stabilit. Asa cum ne-a informat edilul-sef, transportatorii au cerut, la rindul lor, sa se ia in calcul posibilitatea folosirii abonamentelor subventionate de primarie si pe maxi - taxi, dar si o eventuala majorare a pretului biletelor. "Le-am solicitat ca pina la sfirsitul anului sa isi definitiveze niste prioritati, legate atit de comportamentul in trafic, cit si de dotari si personalul angajat. Pentru ca se poarta in continuare discutii necivilizate in microbuz, se matura masina la capat de linie si se da totul pe jos, se incarca maxi- taxi peste numarul de locuri.... Le-am mai solicitat ca intr-o luna - doua, sa avem in statii tablite pe care sa scrie firmele care fac traseele respective si orele, ca sa vedem de ce nu respecta orarul", a comentat Simionescu. Acesta a precizat ca in ce ii priveste, transportatorii s-au aratat interesati sa stie daca dupa 2010, moment in care le expira autorizatiile, se va mai face transport privat in Braila: "Eu le-am zis ca trebuie sa asiguram acest serviciu catre populatie, atit prin mijloace de stat cit si private. Ei au mai avut o solicitare legata de abonamentele pe care noi le subventionam, anume daca pot beneficia si ei de ele, adica sa fie valabile aceste abonamente si pe microbuze. Este o idee interesanta, vom vedea in ce masura corespund....Vom mai purta la anul aceasta discutie", a mai adaugat edilul-sef. Simionescu a mai precizat ca o alta solicitare a transportatorilor a fost legata de pretul biletelor, care, spun ei, ar trebui sa coste 2 lei calatoria pentru ca afacerea sa devina profitabila. Primarul a precizat ca in mod sigur nu va dubla pretul biletelor la "BRAICAR": "Ei spun ca pentru a fi profitabil, pretul biletului trebuie sa fie 2 lei, ca de exemplu, la Constanta e 3 lei. Indiferent ce se va intimpla, noi nu putem dubla pretul. In plus, pretul biletului ar trebui sa reflecte si o calitate a serviciului, nu numai costul combustibilului. Vor sa ne convinga pe noi sa marim pretul...Asta e parerea lor", a incheiat primarul. "

sursa:http://www.obiectivbr.ro/index.php?pagina=rezultat.php[i]
[/i]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2008 14:30:56    Titlul subiectului: 98927

"Dubele "Braicar" contra "Ford" si "Mercedes"
Data publicarii: 15/01/2001

O analiza a situatiei din transportul public de persoane din municipiu

Conceptul de "maxi-taxi" a aparut inainte de 1989 si acest serviciu a fost introdus, desigur, de fosta IJTL - Intreprinderea Judeteana de Transport Local - actuala "Braicar" SA. In acei ani, maxi-taxi insemna de fapt un fel de curse rapide, efectuate cu microbuze TV de productie romaneasca - asa-numitele "dubite". Acestea circulau in general pe traseul 4 si opreau cam din 3 in 3 statii. O astfel de calatorie rapida costa 5 lei pe vremea aceea, adica de 4 ori mai mult decit o calatorie cu autobuzul, care costa 1 leu si 25 de bani.

Nu comentam cum se desfasura transportul public in anii '80. Democratia, insa, a schimbat cu mult fata problemei: in primul rind pentru ca in cele mai multe sectoare a facut posibila aparitia concurentei. De data aceasta, concurenta reala, venita din partea investitorilor particulari. Si, cum era de asteptat, mai devreme sau mai tirziu si in transportul public trebuia sa apara acest fenomen - de altfel, extrem de benefic, asteptat, dorit si normal. Primul sector al transportului de persoane vizat de concurenta particulara a fost taximetria. Incet-incet, sectorul particular a reusit sa se impuna atit de bine, incit, practic, societatile de stat - "Braicar" si "Braitax" au disparut total de pe piata - ultima societate fiind, de fapt, lichidata. Explicatia e simpla: sectorul de stat nici nu avea cum sa mai traiasca prea mult. La stat totul era posibil: masini neintretinute, vechi, tarife mai mari, iar soferii - care lucrau pentru un salariu fix - trageau mai mult pentru ei decit pentru societate - ba o canistra cu benzina, ba o piesa de masina, ba "n" curse neinregistrate pe ceas etc. Privatizarea a schimbat, insa, problema: soferul era acum propriul sau patron iar interesul era clar: trebuia sa munceasca serios pentru a avea cu ce trai.

In ceea ce priveste transportul in comun, concurenta a aparut, destul de timid, imediat dupa anul 1990 - cind firma "Brainita Taxi International" a incercat, cu citeva dubite romanesti, sa presteze activitate de maxi-taxi, dar nu a tinut.

"Braicar" si-a vazut linistita de treaba citiva ani buni, cind, totusi, nu prea aveai ce sa-i reprosezi cu privire la frecventa - in comparatie cu alte orase - si nici la confort - pentru ca nimeni nu stia ca se poate mult mai bine. Inghesuiala, insa, exista din belsug, si in special la ore de virf. Desigur, oamenii injurau in draci cind circulau cu cite un "autobuz cu burduf", care scirtiia din toate incheieturile si care lasa impresia ca mai are putin si se rupe in doua - oricum, cind ploua, nu se putea sta in dreptul burdufului, facut ferfenite in cele mai multe cazuri. Nu trebuie uitate tramvaiele, la care nici usile nu se inchideau iar cind ploua nu se mai putea sta pe nici un scaun. Multi braileni, liceeni pe vremea aceea, nu uita calatoriile pe scari, distractia din momentele in care vreun calator mai slab de muschi cadea de pe scara, in plin mers, sau faptul ca mai aveai motive sa chiulesti de la prima ora.

Multi nu uita iernile in care se mergea pe jos la scoala si la serviciu - pentru ca autobuzele si tramvaiele inghetau prin orase. Deh, ce vremuri!

1997 - anul de gratie

Apoi, ceva imbunatatiri au mai aparut: s-au adus tramvaie nemtesti si autobuze DAF si IKARUS - la mina a doua, desigur - si s-au casat autobuzele articulate, dar cam atit. "Braicar" a ramas agatat in vremurile de demult, imaginea transportului prestat de aceasta raminind aceeasi, in general: ca la stat. In plus, nu trebuie uitate grevele angajatilor "Braicar" sau tramvaiele care, pe ici pe colo, mai luau foc, pline cu calatori - noroc ca nu s-au inregistrat incidente grave la acest capitol.

Asa stind lucrurile, multi au sesizat ca pe aceasta piata e loc de ceva nou. Practic, "Braicar" parca-i invita pe transportatorii particulari sa-si faca aparitia. Si, in 1997, normalul s-a produs. Au aparut microbuzele particulare. La inceput timid, cu citeva masini, apoi din ce in ce mai curajosi, mai multi si mai bine dotati. Fara un cadru reglementat la inceputurile sale, acest sector privat s-a dezvoltat incet-incet, pina cind "Braicar" a simtit ca pierde serios teren.

Dezvoltarea transportului in comun privat n-a fost chiar simpla, dar eficace si urmind o cale extrem de fireasca. Fiecare intreprinzator particular si-a cautat, prima data, un microbuz cit mai ieftin cu putinta, pentru ca nu era neaparat nevoie de cine stie ce confort - mai prost ca cel oferit de autobuzele "Braicar" nici nu se putea. Dar era loc pentru alte avantaje: viteza de deplasare mult mai mare, frecventa mult mai buna si un pret cit mai apropiat de cel al "Braicar", eventual chiar mai mic. Astfel, microbuze marca Barkas - sovietice - sau micutele Damas au impinzit municipiul. Oamenii au vazut atunci ca pot ajunge mult mai repede la destinatie, intr-un oarecare confort, si dintr-un capat al orasului intr-altul - pe liniile 16 si 17, pina atunci, autobuzele circulind cam ca trenul: din ora in ora, adica. La acestea s-a mai adaugat si faptul ca te puteai urca sau cobori intre statii - ceea ce venea, din nou, in sprijinul calatorilor, astfel ca microbuzele particulare au devenit preferatele celor mai multi braileni.

Supararea "Braicar"

Cum era de asteptat intr-o astfel de situatie, "Braicar" a inceput sa reactioneze. De la declaratii de genul "concurenta neloiala", "piraterie", "mafie", "golaneala", "ilegalitati" etc., la greve spontane si blocarea circulatiei cu tramvaie si autobuze. "De ce pe traseele noastre? De ce in statiile noastre? De ce fara bilete? De ce fara grafic? De ce fara un cadru reglementat?" - punea problema "Braicar". Si, intr-un fel, avea dreptate. Iar lupta dintre cele doua tabere s-a aprins si mai tare. Microbuzele apareau in statii, de multe ori cu citeva zeci de secunde inaintea autobuzelor. Intreceri pe sosele, blocarea de statii - fie de catre o tabara, fie de catre cealalta, incidente intre soferii de pe microbuze si autobuze, chiar altercatii, uneori. Cu alte cuvinte, o situatie tensionata, care dureaza de trei ani si nu pare ca se va rezolva prea usor nici macar acum. Era momentul sa intervina autoritatea locala: Primaria si Consiliul Local.

Primaria intervine

Interventia acestora nu a rezolvat nicidecum situatia, ba chiar, uneori, mai tare a incurcat lucrurile. Cel putin aceasta a fost tot timpul impresia celor prinsi mereu la mijloc: calatorii. Mai mult, se lasa impresia ca, de fapt, se incearca favorizarea "Braicar". Intronarea legii in transportul in comun a fost, de fapt, principalul argument si scop al primariei si CLM - aceasta cerind-o, de fapt, si "Braicar". "Nu ne temem de concurenta, dar sa fie una legala" - spunea conducerea societatii la care Consiliul Local este actionar unic.

Si, astfel, s-a pus problema respectarii unor trasee - care sa poarte alte numere decit cele ale "Braicar" (34 in loc de 4, 32 in loc de 2, 40 in loc de 10, 35 in loc de 5, 47 in lor de 17 etc.) - sa se infiinteze alte statii decit cele ale "Braicar", sa se fixeze o frecventa, sa se elibereze bilete... In plus, s-a stabilit ca aceasta activitate sa poata fi prestata doar cu microbuze cu cel putin 9 locuri (8+1).

Transportatorii au fost, desigur, nemultumiti la rindul lor. "De ce sa-mi impuna cineva mie, firma privata, cum sa circul si cind sa circul? De ce alte statii? De ce sa nu lasam calatorul, care stie unde e statia din cartierul sau, sa aleaga intre «Braicar» si noi?"

Transportatorii particulari nu intelegeau, atunci, ca transportul in comun este un serviciu public si ca trebuie sa respecte niste reguli clare. La rindul sau, "Braicar" nu a inteles ca trebuie sa faca si altceva pentru imaginea sa si pentru clientii sai in afara de a-i critica tot timpul pe maxi-taxisti, iar Primaria nu a inteles ca orice actiune indreptata impotriva transportatorilor particulari - justificata sau nu, obiectiva sau subiectiva - se va intoarce tot impotriva ei pentru ca, orice ar fi facut pentru a separa cele doua tabere va nemultumi calatorul. Si, pe de alta parte, calatorii nu au inteles de ce trebuie sa asiste la acest razboi?

Transportatorii - progres, "Braicar" - regres

Doua aspecte trebuie evidentiate in ceea ce priveste evolutia din ultimii ani a celor doua sectoare din transportul public in municipiu: "Braicar" a demonstrat ca nu se poate integra eficient si rapid unei economii de piata, in timp ce transportatorii particulari au aratat-o din plin.

In primul rind, "Braicar" a ramas aceeasi societate - ca imagine si calitate a serviciilor - de ani si ani de zile. Aceleasi autobuze, aceeasi frecventa deficitara, acelasi stil de lucru. Practic, nu a schimbat nimic - cu exceptia celor citeva autobuze second-hand. N-a facut decit sa mentina si chiar sa sporeasca nemultumirea majoritatii calatorilor in ceea ce priveste serviciile oferite. Ceea ce e si mai de neinteles e faptul ca, in toti acesti trei ani de concurenta, nu a stiut sau nu a reusit sa ofere un serviciu alternativ, cu adevarat concurential. Si a avut alti sapte ani inainte la dispozitie. Sa privim cum stau lucrurile in Galati: societatea comerciala omologata de acolo - intr-un climat concurential mai vechi si mai dur decit la Braila - a stiut, cit de cit macar, sa se adapteze. Vezi mini-buzele superbe, marca Isuzu, noi, care se ridica la asteptarile calatorilor: sint moderne, rapide si eficiente. Vezi Bucurestiul, unde marea majoritate a autobuzelor sint fie marca "Rocar de Simon" (romano-italiene), fie DAF, dar sint cu totul altceva: viteza, confort, modernitate (acces pe baza de cartele magnetice, avertizoare sonore si video cu privire la statiile de pe parcurs etc.). E de tot risul ideea de a se aduce, la Braila, citeva mini-buze hibrid - cu motor romanesc si caroserie sovietica "Zil" - care nici mai repede nu merg, nici nu consuma foarte putin si nici nu atrag printr-un confort deosebit. Cu acestea credea "Braicar" ca-i va contracara pe operatorii particulari?

Ce-au facut, in schimb, particularii? De la Barkas-uri, Damas-uri si fel de fel de vechituri, ei au inteles sa investeasca in masinile lor. Incet-incet, hirburile au disparut aproape in totalitate, cumparindu-se microbuze din ce in ce mai bune, mai noi si mai mari. Coincidenta a facut ca, exact cind "Braicar" cumpara mini-buzele sovietrice "Zil", un transportator particular sa aduca primul "Mercedes-Sprinter" - o adevarata bijuterie - cu 17 locuri individuale, cu TV si aer conditionat, cu mocheta... Un astfel de mini-buz autocar ar putea face foarte bine curse Bucuresti-Berlin, Viena sau spre oricare dintre marile orase europene. Si, incet, incet, in special dupa ce li s-a impus ca nu pot presta transport de persoane decit de la 10 locuri in sus, numarul masinilor demne de ceea ce inseamna transport la nivelul standardurilor occidentale a crescut.

Pro si contra

Analizind la rece situatia, au si transportatorii particulari destule bile negre. Intr-adevar, cei mai multi dintre ei nu respectau si nu respecta o serie de reguli: nu elibereaza bilete, nu-si respecta traseele, nu respecta un grafic, incalca de multe ori reguli de circulatie, se intrec intre ei pe sosele la viteze ametitoare, isi incarca microbuzele cu mult peste capacitatea din talon, limbajul multor taxatori si soferi lasa de dorit, comportamentul si tinuta acestora de asemenea etc. Da, exista o imagine de "smechereala si pacaleala" (ca sa-l citam pe directorul general al "Braicar") pe care si-au creat-o unii dintre transportatori. Da, multi lucreaza "la negru". Maxi-taxistii trebuie sa inteleaga ca e musai sa se supuna unui grafic, unor trasee, sa elibereze bilete, sa nu mai opreasca pe unde le vine, sa-si angajeze doi soferi si doua taxatoare cu carti de munca daca doresc sa circule toata ziua, sa circule intr-adevar toata ziua si nu doar cind le convine, dar...

Dar e clar ca circula mai bine decit "Braicar" - in seara de Revelion sau in dimineata de Anul Nou o serie de maxi-taxi circulau, in timp ce autobuzele nu prea - mai des si mai repede, ofera un confort mult sporit, cu alte cuvinte, calatorii sint multumiti. Exista ingesuiala si in microbuze, dar asta fie din vina celor care accepta sa urce in asemenea conditii, fie din cauza ca ar fi nevoie de mai multe microbuze, pentru a face fata cererii. Si e elocvent faptul ca, desi au statii separate de cele ale "Braicar", oamenii aleg deja in ce statie vor astepta si cu ce se vor deplasa. E elocvent atunci cind vezi ca foarte multi prefera sa se inghesuie intr-un microbuz, decit sa circule lejer, pe scaun, intr-un autobuz.

Pe de alta parte, sa privim spre autobuzele "Braicar". Avantaje ar fi urmatoarele: poti circula cu abonament, te poti deplasa, totusi, in oras si... cam atit. Dezavantaje: disconfort, hoti de buzunare, mizerie, nu gasesti in orice statie bilete, circula greoi, e frig iarna, circuli pe scari dimineata, astepti prea mult in statii, tiganii circula fara bilet, in vazul controlorilor, esti agresat verbal de unii dintre acestia, cersetori, cind da inghetul nu mai circula aproape nici un autobuz etc. Asta e situatia.

Capacul

Decizia Primariei si a CLM de a-i scoate pe transportatorii particulari de pe traseele "Braicar" a pus capac situatiei din transportul in comun. De fapt, ce a insemnat asta? Din nou inghesuiala prin autobuze, din nou asteptare, din nou injuraturi, din nou frig, din nou nervi, din nou nu mai ai cu ce sa ajungi din Vidin in Viziru - decit dupa zeci de minute de asteptare, din nou hoti de buzunare, din nou nemultumire in rindul calatorilor.

Are "Braicar" dreptate cind spune ca trebuie respectata legea? Are. Are Primaria dreptate cind spune ca transportatorii particulari in mare parte nu o respecta? Are. Dar au calatorii dreptate cind spun ca transportatorii particulari sint mai buni, ca nu trebuiau scosi de pe traseele "Braicar", ca acum e mult mai rau decit inainte? Au. Au dreptate calatorii cind spun ca vor sa fie lasati sa aleaga intre "Braicar" si maxi-taxi ce mijloc de transport doresc, spre orice destinatie din oras? Au. Au dreptate calatorii sa injure Primaria? Cam au. Primaria nu a inteles ca, de fapt, nerespectarea legii de catre o parte sau alta nu e problema calatorilor si ca nu acestia trebuie sa sufere. E problema Politiei, a Garzii Financiare, a justitiei sau a Primariei. Dar pentru asta nu trebuie sa sufere si calatorii. Incalca legile maxi-taxistii? Bun, sa raspunda cei care o fac, nu toti. Sa mai vorbim despre taxele de protectie platite de unii transportatori pentru a fi lasati in pace? Nu vorbim, dar vorbesc ei intre ei. Au dreptate cind spun ca "Braicar" este favorizata? Cam au. Pai, si "Braicar" incarca autobuzele peste capacitate, si soferii "Braicar" opresc intre statii - pentru cunoscutii lor - nici autobuzele nu-si respecta graficele. Desigur, iar e treaba institutiilor abilitate. Daca e sa se faca ordine, sa se faca. Nimeni nu e impotriva. Dar nu prin scoaterea maxi-tax-urilor de pe traseele "Braicar". Cel putin nu asta doresc calatorii. Ei vor sa fie lasati sa decida singuri in ce se urca. (Mircea DOAGA)"

sursa:http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/dubele_quot_braicar_quot_contra_quot_ford_quot_si_quot_mercedes_quot_57207.html


In acest articol din 2001 va este prezentat dezastrul care a dus la disparitia multor trasee ale Braicar, dar si modul de infiltrare a dubelor in Braila.

Pe vremea aceia era un Primar pe nume Anton Lungu care a lasat in voia sortii transportul brailean.
Tot el a scos troleibuzele din Braila si nu a modernizat Braicarul si tot el promitea in anul 2004 la alegeri ca le va reintroduce....bine ca nu a mai iesit Primar ca de nu Braicar nu cred ca mai era. Ce-i drept el a adus autobuzul Man in Braila si a facut licitatia pentru primele 20 de BMC-uri, care sunt niste esecuri totale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 18 Noi 2008 01:07:59    Titlul subiectului: 101239

Eliminarea totala a microbuzelor particulare nu ar fi o idee prea buna.

Sunt firme particulare de transport care merita sa-si castige si ei banul lor, nu mai este ce era in anii '90, nebunia aceea in care oricine avea bani isi cumpara microbuz si se apuca de taximetrie, pe aceleasi linii ca ale Braicarului, conducand la falimentarea in buna masura a traseelor (liniile 7, 8, 13, 16, 17 din aceste motive nu mai exista).

Acum exista o oarecare organizare a traseelor, microbuzele au trasee separate de autobuze si tramvaie si se suprapun in mica masura (acest lucru se poate intari prin impunerea unei "reguli" care sa nu permita operatorilor de maxi-taxi sa se suprapuna mai mult de 20-25% pe o linie Braicar... acuma daca ei nu ar respecta aceasta regula si altele cum ar fi respectarea propriilor lor statii, conducerea prudenta, taierea biletelor etc. care intra in sfera bunului-simt - in cazul unor patroni de firme sau soferi fiind absent - atunci se pot "aplica pedepse dure" care depind de imaginatia fiecarui primar in parte, oricare ar fi el).

Nu uitati ca a existat pe la inceputul anilor 2000 o idee din partea primarului de atunci (sa-i fie tarana usoara) sa elimine microbuzele din peisajul transportului brailean din motivele pe care le-am spus mai sus (suprapunerea peste Braicar,...) si din cauza ca unele microbuze devenisera periculoase datorita curselor de tipul "care ajunge primu' la Concordia", initiate de unii soferi idioti si s-a ales cu un protest de toata frumusetea si cu Calarasiul partial blocat... Atunci a luat decizia separarii traseelor de cele ale Braicar si interzicerea microbuzelor care nu apartineau unei firme de transport autorizate (idee foarte buna dealtfel).

Cat despre ceea ce aud uneori ca unii patroni sunt bine pusi pe la primarie sau ca au pile la primarie, mi-e cam greu sa cred asta pentru ca intre "cei de la maxi-taxi" si "cei de la primarie" intotdeauna a existat o aversiune.

Sunt de parere ca intr-un stat democratic (sau macar care se vrea a fi democratic) fiecare are dreptul lui de a-si castiga existenta printr-un concurs corect fara eliminarea inechitabila a adversarului, interzicerea "participarii" lui la acelasi "joc" ca si tine doar pentru ca tu sa ai totul. Ce daca firmele de transport particular sunt mai eficiente uneori decat Braicarul prin transport mai rapid, si castiga teren in fata lor? Niciun patron n-a avut macar curajul sa-i treaca prin cap sa propuna interzicerea Braicarului pentru "ineficienta"!!!

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Vin 23 Mar 2012 02:36:35, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Mar 18 Noi 2008 20:54:50    Titlul subiectului: Braicar Versus Maxi-taxi 101257

Braicar este o firma buna dar cu soferi care lasa de dorit si cu o conducere care imi da impresia ca este incapabila sa duca lucrurile la un bun sfarsit.
Cat despre cei de pe maxi-taxi am numai cunvinte de lauda ca stiu sa duca lucrurile la un bun sfarsit. Cel mai exemplu elocvent este firma Tcf care are 70 de microbuse Mercedes Sprinter si un Renault Master, mentionez ca acesta firma a fost infiintata in 2002 si pune monopol pe traseele externe cat si pe cele interne 16 si 17 si soferii sunt foarte ingaduitori, nu ca cei de la Braicar sa nu ia oamenii din statie sau sa injure prin mijloacele de transport. Deci in concluzie mai mult imi plac cei capabili sa aduca la bun sfarsit, adica cei pe care ii numiti voi dubari.
Deci cei dupa maxi-taxi vor pune monopol pe traseele Braicar daca tot se doarme la acesta firma in continuare abia astept sa vad Braicarul cum isi pierde din faima si din reputatie daca tot mai tin acele BMC-uri pe traseu care nu sunt bune chiar de nimic pe cand cei particulari vin cu ceva nou intotdeauna.



03-11-08_1228.jpg
 Descriere:
B-42-VXE maxi-taxi apartinand firmei TCF IMEX pe o strada din Brailita dupa program
 Mărime fișier:  26.75 kb
 Vizualizat:  de 33917 ori

03-11-08_1228.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 18 Noi 2008 21:25:16    Titlul subiectului: 101261

De cand au intrat pe piata braileana acesti dubari au cautat sa fie stapanii soselelor si sa distruga transportul public de tot. Eu ii fac vinovati pentru scoaterea troleibuzului si am si afirmatii si dovezi ce imi pot fi confirmate de cei din Braila.Troleul a fost desfiintat fara niciun drept de apel si in secret total.
Acesti viermi au reusit sa preia traseul 8 ajutati de unii politicieni locali si cu timpul au pus mana si pe importante trasee ale Braicar. Pe baza acestora Primarul Lungu (acesta era primarul Brailei pe acea perioada si el este vinovatul distrugerii Braicar si aparitiei dubelor) le-a dat cadou liniile Braicar si a reusit sa-i lase ani buni pe alte trasee paralele cu cele de autobuz. Tot datorita dubelor modernizarea Braicar a stat pe loc si sta in continuare. Lumea este inghesuita ca sardinele in aceste microbuze care stapanesc niste trasee imense si circula fara niciun grafic.
Inca un lucru ce strica imaginea acestui frumos oras sunt cozile formate in unele zone mai importante ale Brailei a unor cozi de dube unde soferii sunt asteptati de niste dubiosi care le furnizeaza informatii despre ce alte dube mai sunt in fata sau ce autobuze au trecut.
Ocupa abuziv statiile Braicar si nu lasa autobuzele sa intre in statie in unele cauze iesind cu bata la soferi si amenintandu-i. Aceste evenimente sunt reale si am fost martor la mai multe. Calatorii desi au facut scandal au fost luati peste picor de catre acesti smecheri de cartier ce-si mai spun transport in comun...SA LE FIE RUSINE CU INJURATURILE CE SI LE ADRESEAZA FATA DE COPII MICI! Exclamation .
Oare de ce Politia nu ii pedepseste si sta la panda dupa un amarastean sarac pentru al prinde pe picior gresit iar pe acestia si altii ii lasa sa circule cum vor?
Aceste dube fac curse fulger pe marile artere si tot ei ii injura pe participantii la trafic care nu au nicio vina. In Chercea ma bine mergi pe jos decat sa mergi cu dubele unde soferii asculta manele oribile, fumeaza si merg cu 20 de km la ora.
Daca ar fi sa enumer toate problemele lor mi-ar trebui un roman, dar ma rezum la atat momentan.
Desigur nu toti sunt la fel exemplu dau cursele 8, 33, 34 si 36 care sunt patronate mai bine, iar soferii nu pun viata calatorilor in pericol sau sa spuna: "Ce ,nu va comvine, dati-va jos eu nu sunt autobuz!".
Desigur nici Braicarul nu trebuie felicitat dar este intr-un progres si cred ca va reusi sa repare din discrepanta dintre ei si si dubari!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 09:37:14    Titlul subiectului: 101415

Tin sa te anunt ca la ora actuala Braicar este in plin picaj datorita midibuselor de slaba performanta si care se strica tot timpul , nu aud un sofer al Braicarului sa nu se planga de aceste bombe pe 6 roti care pun in pericol vietile calatorilor si nu in ultimul rand cei de la Braicar zic numai vorbe goale. Cat despre particularii care circula in Braila am observat ca cei de pe traseele din Chercea nu sunt tocmai la locul lor si care merg pana in centru fulger cu aproape 60 km/h. Stefan tin sa te anunt ca cei de pe maxi-taxi au graficul lor si nu merg dupa cum ii taie capul , am observat mai pe toate traseele de maxi-taxi ca soferii sunt dotati cu pagere care le indica cate minute au de cand au plecat din capatul liniei. Iar cei de pe traseul 8 daca nu ar avea acel pager cum ar face o masina cursa in 1h si 10 minute ? Este adevarat ca cel putin in ultimul timp alearga masinile ca la raliuri si opresc sa ia calatorii chiar daca nu sunt in statie ceea ce Braicarul nu face ca daca am pierdut autobuzul trebuie sa astept sa vina altul cel putin 15 minute in statie, pe cand cei de pe maxi-taxi pun monopol pe tot ce le pica in mana inclusiv traseele Braicar deci am numai cuvinte de lauda pentru cei de pe maxi-taxi ca au si masini bune si grafice nu ca la Braicar stau in statie sa imi vina autobuzul cam 15 minute eu nu cred ca nu exista om care sa nu se planga de atmosfera dezolanta si ostila a soferilor Braicar , pe cand particularii isi vad de treaba lor dar risca in orice moment sa fie dati afara deoarece nu si-au facut datoria asa ca cel mai bine ar fi sa ii lasam si pe cei de pe maxi-taxi sa manance si ei o paine nu sa ii jignim cum fac cei de la Braicar .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 13:45:38    Titlul subiectului: 101423

Mie soferii de maxi-taxi mi-au aratat mapele cu Grafice. Poate ma pot intelege cu unul din soferi si sa fac poza la un astfe de gafic ca sa il arat atat tie cat si tuturor de pe acest forum care spuneti ca maxi-taxi nu au grafic.
In al 2-lea rand cum tu nu mai calatoresti cred de mult cu microbuzul ai ramas la imaginea aceea din 1998-1999 tin sa te informez ca de mult nu mai sar maxi-taxistii cu bata unii pe altii sau cu cei de la braicar. Asta se intamp,a de cand traseele nu se mai suprapun 100% cu cele ale Braicar si nu mai exista certuri. In plus acei dubiosi de care spui tu am asistat mereu la discutii intre acei asa zisi dubiosi si soferi de maxi-taxi la Piata Mare. Ii informeaza despre dubele care au trecut inainte si se asigura ca soferii isi respecta graficul. Braicarul nu intra in discutiile intre acesti informatori si soferii de maxi-taxi. In Chercea soferii mergeau cu 20 km pe Comuna din Paris datorita starii deplorabile a acestei artere principale. Dupa remedierea acesteia nu va mai fi aceasta situatie. In plus pe Moldovei acum maxi-taxi circula cu 50-60 la ora!

In legatura cu liniile pe care au aparut maxi-taxi cu usi automate a disparut din vocabularul soferilor: "Coboara cineva la statia x?" Opreste in statie apasa usa o deschide si cand nu mai e nimeni de urcat sau coborat apasa din nou si usa se inchide automat. Se comporta ca niste soferi de autobuze. Incet incet cu modernizarea si soferii isi schimba naravurile.

Pe 8 si 31 am observat ca nu mai intreaba statiile, doar la cele cu usa automata. Nu am zis pe toate dubele. Iar Grafic tip Mapa este pe 13, 33,34, cel putin acolo am vazut eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 21 Noi 2008 14:23:15    Titlul subiectului: 101425

Am calatorit cu un 41 chiar acum o saptamana iar soferul intreba statiile si lumea spunea daca vrea.
La grafice pe 35, 41 si alte cateva trasee parca graficul este un om ce sta intr-o statie (ex P-ta Mare)si urca si spune la cate minute e cel din fata si daca a trecut vreo alta duba a altor societati.
Despre incidentul cu bata s-a intamplat in luna Martie cand un sofer de pe un 17 a oprit in fata unui 5 si a iesit sa-l ameninte fiindca il claxona sa intre in statiex iar dubarul nu vroia sa iasa, chiar daca statia lui nu era acolo.
Cei din Chercea asculta manele care suna groaznic si fumeaza de te ineci, asta nu e transport civilizat.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Dum 23 Noi 2008 12:27:52    Titlul subiectului: 101537

Dubele sunt masini de marfa doar adaptate transportului de persoane. De'asta nu pot fi considerate mijloace civilizate pentru transportul in comun, in primul rand ca nu sunt sigure. Sunt masini inguste si inalte ce se pot rasturna mult mai usor decat un autobuz (doar un exemplu de nesiguranta). Aproape nicaieri in lumea civilizata nu exista transport cu dube. Am vazut doar in Barcelona, doar ca:
-sunt operate tot de autoritatea metropolitana de transport in comun
-sunt un fel de incrucisare intre midibuz si duba. Mai mare ca o duba, mai mica decat un midibuz
-sunt doar cateva, care circula in doua circumstate (si numai acestea doua): fie pe un traseu din centru, pe stradute inguste si cu declivitate pronuntata, pe unde celelalte vehicule ale autoritatii de transport (Mercedes Citaro articulat, tramvaie) s'ar descurca prea greu, fie in regim de "taxi in comun", la comanda mai multor persoane sau la comanda unor persoane cu dizabilitati care nu locuiesc in imediata apropiere a unei statii obisnuite de transport in comun.

In Braila nu cred ca e cazul sa vorbim de asa organizare a transportului, ca sa nu mai zic ca accesul persoanelor cu dizabilitati este practic INTERZIS in dube, ceea ce oricum contravine legii. Evident ca in Barcelona dubele aveau rampa de acces si suficient loc inauntru pentru persoanele cu dizabilitati.

In Romania nicaieri nu exista o motivare serioasa pentru a exista dube. Decat acolo unde transporta cartofi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 23 Noi 2008 12:57:44    Titlul subiectului: 101538

Nici in autobuzele sau in tramvaiele din Braila nu pot calatori persoanele cu dizabilitati...

Cred ca microbuzele au rost si ele in Braila sau in oricare alt oras pentru a acoperi tot orasul cu un mijloc de transport in comun si atata vreme cat nu se suprapun prea mult peste Braicar, un lucru cat se poate de firesc, totul e-n regula.

Situatia Barcelonei ar fi valabila si la noi. Si noi avem stradute inguste, locuite de oameni care au si ei nevoie s-ajunga undeva in oras. Cat despre echiparea mijloacelor de transport in comun cu rampe si locuri speciale pentru handicapati, indiferent ca-i maxi-taxi, autobuz sau tramvai, nimeni nu-i opreste pe patronii de firme de transport sau pe sefii din Braicar s-achizitioneze si astfel de masini.

Cat despre statutul microbuzelor, am tot spus-o: SUNT FIRME PRIVATE DE TRANSPORT, pe langa cele a consiliului local si in orice stat capitalist exista FIRME PRIVATE SI FIRME DE STAT.

Nesiguranta de care vorbeai tu nu prea e fondata. Nimeni nu face curse cu microbuze, alunecari spectaculoase cu rotile patinand pe asfalt sau nu ia curbe de 90 de grade cu 100 la ora.

Din cauza a doi trei tarani care conduc dubele nu-i poti baga in aceeasi oala pe toti si nu-i poti desfiinta pe toti. Fiecare are dreptul de a-si castiga o paine. Atata vreme cat nu mai e dezordinea din anii '90 si toti soferii sunt angajati ai unei firme autorizate, totul e in ordine, iar taranii de care vorbesti tu sunt cazuri izolate si pot fi dati afara instantaneu si dati exeplu pentru ceilalti - care fac la fel patesc la fel. Exista metode civilizate de penalizare, usoare dar dureroase. Incearca tu sa-i desfiintezi pe "dubari" cum le spui tu si atunci te desfiinteaza ei pe tine, in cazul in care ai fi primar - ai sa te trezesti in fata primariei cu vreo 150 de dube, Calarasiul blocat, si nu un sofer cu bata ci vreo 200... Sa te vad atunci pe unde mai scoti tu camasa...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 23 Noi 2008 13:35:52    Titlul subiectului: 101539

Vad ca toata lumea ma critica pentru atacurile mele asupara maxi-taxi.La inceput mi-au placut si mie dar cu timpul am avut parte de niste experiente neplacute si mi-am schimbat parerea in rau..nimeni nu ma poate schimba sa-mi placa dubarii.Eu ii respect pentru munca depusa si pentru serviciul in slujba comunitatii dar nu imi place modul lor de functionare si compartamentul unor soferi.Atentie nu ma leg decat de cativa!
Braicar este o companie cu managment comunist care inca traieste undeva in anii '80.Aceasta companie de stat a fost schingiuita de fostul Primar, Anton Lungu care incet,incet a distrus Braicar si i-a creat datorii imense pentru care era sa fie desfiintata in 2004,2005.Cu timpul Braicar a pierdut transportul cu troleibuzul,unele trasee principale si a casat autobuzele articulate odata cu troleele.In anii '90 nimic nu s-a miscat in materie de achizitii tramvaiele si troleibuzele luand foc pe strada iar autobuzele venind foarte greu.Iarna cand era ger si ningea mult tramvaiele nu mai circulau din pricina zapezii si nici troleibuzele iar oamenii mergeau ca niste eschimosi prin zapada.Autobuzele degerate veneau greu iar inauntru era mai ger ca afara geamurile avand pe ele flori de gheata.In anul 2000 Primarul a reusit sa elimine troleibuzul si mai tarziu si articulatele facand o intrare triumfala dubelor aduse din epoca de piatra ale particularilor.Braicar a inceput sa pice si a intrat in greva lumea fiind ingramadita in piticile dubite si carati precum cartofii.
Fiind suparati ,cei de la Braicar au reactionat si au cerut scoaterea dubelor dupa traseele lor.Acest lucru s-a intamplat dupa cativa ani.In 2000 totusi Primaria a reusit cel mai mare import de tramvaie SH la numar fiind peste 30.La vremea aceia era un lucru fabulos mai ales ca tramvaile romanesti (V3-A ,TIMIS si TATRA)nu prea mai faceau fata. Primele tramvaie roamnesti care au picat au fost batranele V3A iar cele ramase au fost transformate in V2A, desigur si o parte din Timisuri au fost casate.In ziua de azi Braicar inca mai are in depouri istoria.....adica vechile mijloace de transport (exceptie fac troleibuzele,DAC articulat,V3-A)iar cei pasionati le pot vizita.Acum noul Primar vrea sa schimbe transportul in comun dar deocamdata sta totul pe loc.In 2008 Braicar a schimbat compostoarele cu unele moderne,a reparat statiile,a adus un tramvai de epoca si inca 6 normalesi a revenit la controlorii proprii..in plus Primarul a introdus abonamente gratuite si pe autobuz(valabile pentru pensionari)
In 2009 se asteapta sosirea unui lot de autobuze si midibuze(MAZ sau MAN) aducerea a inca 5 tramvaie Vieneze,modernizarea sau desfiintarea liniei de tramvai si aparitia troleului sau scoaterea retelei!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Lun 24 Noi 2008 14:04:53    Titlul subiectului: 11019 101588

Transportul public este o alta mancare de peste decat piata libera capitalista. Orice centru urban mare are o coordonare centralizata a transportului, nu isi face Gheorghe traseu de duba ca asa vrea el, ca (vezi-doamne) e capitalism si e voie. E necesara centralizarea transportului in comun si nu faramitarea lor intre diverse firme, unele de stat, altele private, care sa faca ce vor ele. Pot exista si transportatori de stat, si privati, dar coordonati de o aceeasi autoritate metropolitana de transport (si la Galati + Braila este foarte posibil). Daca legea transportului public va fi modificata astfel incat sa existe o diferentiere clara intre autobuz si microbuz si sa se specifice la fel de clar ca transportul public de persoane se face doar cu autobuze, troleibuze si tramvaie (nema microbuze!), privatii n'au decat sa isi cumpere autobuze si gata. Asta inseamna normalitate, nu dubari la tot pasul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 24 Noi 2008 17:00:26    Titlul subiectului: 101599

Transportul public este o alta mancare de peste decat piata libera capitalista. Orice centru urban mare are o coordonare centralizata a transportului, nu isi face Gheorghe traseu de duba ca asa vrea el, ca (vezi-doamne) e capitalism si e voie.

Traseele operate de firmele private de transport au fost SCOASE LA LICITATIE de catre primarie, iar firmele au venit pe rand la primarie si cine a oferit mai mult pentru respectiva ruta i-a fost incredintata catre operare. Acesta este cazul FOSTELOR TRASEE BRAICAR care au devenit nerentabile pentru ei (8, 9, 13, 16, 17). Baietii de la Braicar, cand au vazut ca nu-si mai scot bani pe ele si umbla cu autobuzele goale pur si simplu "le-au vandut" operatorilor privati, ca si cum ar fi fost "o creatie proprie" pe care s-au cerut "drepturi de autor" daca vrei sa le folosesti. Perfect democratic pana aici.

In cazul celorlalte trasee ale operatorilor privati care nu sunt foste trasee Braicar, fie au fost la fel creatia primariei si au fost incredintate oricui a vrut sa opereze pe ele, fie AU FOST IDEEA PROPRIE A FIRMELOR PARTICULARE (aici pot sa-ti exemplific linia 31 a celor de la Gebamy care este 100% creatia patronului acestei firme) si in acest caz patronul firmei X a venit in fata primarului cu propunerea de traseu ori de extensie a celui deja existent si daca primarul a fost de-acord, a putut deveni operabil respectivul traseu.

Firmele private de transport oricum platesc taxe la primarie pentru operare in oras, nu sunt total "rupti de lume" si in niciun caz nu-si fac de cap asa cum spui tu, ca-si fac trasee pe unde-i taie capul. ORICE PROPUNERE AJUNGE IN FATA PRIMARULUI SI DACA ESTE APROBATA DEVINE OPERABILA, DACA NU, NU!!!

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Lun 24 Noi 2008 20:58:14    Titlul subiectului: 101615

Orice om are dreptul sa faca alegerea intre transportatorii privati si cei de stat. Ce atata valva pentru cei de la Braicar, va dau ei de mancare si nu am stiut. Dupa parerea mea din cate vad eu Braicar se duce usor de rapa fiind doborat de firmele de transport privat si aceste fiind Gebamy Trans (8 si 31 cu o frecventa de trecere prin statii de 8 minute si respectiv 6 minute) , Tcf Imex (16 si 17 cu o frecvebta de trecere prin statii de 4 minute la ambele trasee) , Aventin ( care are traseele 36,41 si 35) , Mantrans ( care are traseele 33 si 34 mentionand ca aceste microbuze merg la Hypermarket Carrfeour) , Minibus 2002 (avand traseul 13 ). Si sa va mai adic o veste Braicar iese din traseul Hypermaketului Carfeour de la 1 decembrie bagandu-se Gebamy Trans pe traseele deja stiute de voi cu 2 midibuse Isuzu , deci chiar la asta ma asteptam la detronarea Braicarului de pe traseul Hypermarket Carfeour,dar stati linistiti ca graficele nu vor suferi mari modificari. Deci eu sunt in totalitate de acord cu cei de pe maxi-taxi ca si ei au dreptul sa manance o paine nu numai Braicaru. Iar Stefane nu prea cred eu ca tu daca ai fi primar ai desfiinta dubarii deoarece ei si au drepturile lor si nu prea cred eu ca ai vrea sa te trezesti cu toate firmele de transport public privat in fata primariei cu vreo 300 de microbuze si cu Calea Calarasilor blocata , deci parerea mea eu iti garantez ce cei de pe maxi-taxi se vor retrage in 2010 cand le expira licentele deoare nu prea se lasa ei ingaduiti de stat. Mentionez ca un Maxi-taxi este mai eficient decat un midibus al Braicarului .

Sigur un maxi-taxi este mai eficient decat jafurile ce zac cu diferite probleme in garajul Braicar , numai cand ma gandesc asa tot mai buni is baietii dupa maxi-taxi si au o frecventa de trecere prin statii care ii avantajeaza ce putin din perspectiva mea deoarece stau in Brailita pentru ca mai mereu merg inspre oras si pana cand vine autobuzul nr 2 trec cam 3 masini de la Tcf , asa ca nu am nimic de zis asupra baietilor care isi duc tot greul in spate adica cei pe care tot ii numiti voi dubari asa ca jos palaria pentru ei pentru ca is civilizati si nu urla la oameni cum vezi numai la Braicar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2008 14:02:03    Titlul subiectului: 102215

Ini pare rau dar nu e o ideie buna sa vad microbuze pe trasee ca 2,2b,4,5,sau 10,pur si simplu nu ar face fata si ar fi o mare greseala.Ce spui tu este un vis, nu ceva ce va fi realizat.Primaria Braila este actionarr majoritar in cazul Braicar iar aceasta societate nu poate face ce ii trece prin cap unui sef.Sa nu uiti ca traseele de tramvai sunt foarte aglomerate iar Primaria va investi din 2009 in calea de rulare poate si o revenire a troleibuzului.Iar daca ne gandim la calitatea midibuzelor nu putem da vina numai pe ele ci si pe mecanici si soferi.Am vazut autobuze ingrijite si autobuze neingrijite.Eu am trimis iar un e-mail Primarului la care am avut grija sa ating 4 puncte critice legate de transportul in comun.Cand voi primi un raspuns voi pubkica pe forum raspunsul ca si in cazul infrastructurii d etramvai de pe BD Dorobanti unde am primit un raspuns imbucurator.
Revenind la traseele gratuite catre Careefour 1 ma bucur pentru aceste aparitii dar pentru cumparaturi mai mari nu pre cred ca un om poate incapea in asa ceva.Oricum vom vedea pe viitor daca lumea este multumita sau nu. Smile

Pna la urma se pare ca ne certam pe o tema stupida. Este o tara democratica ce da dreptul firmelor particulare sa actioneze pe trasee locale cu acordul Primariei.In Braila se pare ca Braicar si maxi-taxi se hranesc reciproc din aceiasi oala.Cel mai corect ar fi infiintarea unei singure companii ce sa fie un arbitru pentru maxi-taxi si braicar si sa-i coordoneze iar cine calca stramb sa fie sanctionat.O alta ideie ar mai fi asocierea privatilor cu Braicar ca la Pitesti.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2008 18:20:10    Titlul subiectului: 102222

Eu cred ca brailenii ar prefera un autobuz de mare capacitate in locul unui microbuz de 16 sau 19 locuri. Sa fim seriosi.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 11 Feb 2009 12:50:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2008 19:30:18    Titlul subiectului: 102226

Eu nu sunt de aceeiasi parere cu tine, pentru ca de cand s-a introdus transportul gratuit spre Carrfeour Promenada iti spun eu ca este mult mai bine decat sa stai inghesuit intr-un midibus si asa depasit de capacitate , am simtit-o pe pielea mea ca nici nu aveam loc sa cobor din midibus pentru ca era supra-aglomerat de blatisti si golani. Iar decand sau introdus microbuzele numai este la fel ca in cutiile de chimbrit numite midibuse. Pur si simplu acesta adevarul midibusele erau foarte aglomerate de tot felul de specimene care mergeau "fara bilet" iar de cand sau introdus aceste microbuze particulare totul a revenit la normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2008 21:26:02    Titlul subiectului: 102237

Ady se pare ca tu nu ai vazut cum gandeste lumea in cealalta parte a Europei!Acolo transportul in comun apartine de stat si este modern.Nu sunt pe strazi dube care merg prea tare sau prea incet iar daca sunt firme particulare au autobuze si trasee cu grafice exacte puncte de informmare ,depou ,etc.Braila are o aglomerare urbana extrem de mare pe tot intinsul Dunarii fapt ce ar face ca dubele sa se umple de la prima statie.Elevii nu pot calatori pre bine cu aceste dubite deoarece nu au loc si ii deranjeaza si pe ceilalti.De ce in Braila sa fie o harababura cand in alte orase precum Timisoara de simti excelent cu autobuzul,troleibuzul si tramvaiul.Tu urasti Braicarul fiindca nu are autobuze moderne dar nici societatea nu stie sa le ingrijeasca si nici populatia.Nu stiu cum ai vedea tu un traseu de tramvai (linia 22) cu maxi taxi in loc de tramvaie!Cred ca toata lumea ar injura deoarce au bagaje multe ca doar nu vin de la plimbare.....microbuzele astea nu au fost facute pentru transportul in comun ci pentru transportul oamenilor de la aeroport la hotel si alte drumetii restranse !! Evil or Very Mad Exclamation
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community