Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro si contra sistemului maxi-taxi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 20:07:21    Titlul subiectului: 104586

M-as bucura daca ar fi frecventa de 10 minute. Inainte de a intra particularii tin minte ca frecventa era 60 de minute in cazul 16 si 17, 7-le era ca si inexistent, iar 13-le il asteptam vreo 20 minute si era operat de niste rablagite de DAC-uri in cre iarna inghetai de frig. Si pe atunci aveam 12-13 ani, deci stiu foarte bine ce se intampla prin 1998 cu transportul in comun.

In strainatate de exemplu in Austria, imi spunea cineva de pe alt forum care a fost in Austria, exista in paralel cu firmele de stat si firme private insa diferenta e ca l;a ei si firmele private au autobuze si sistemul de tiketing e acelasi. Adica un bilet cumparat de la automatul din statie e valabil pe orice autobuz indiferent ca e al firmei de stat sau a unei firme particulare.
Cum ar fi sa fie si la noi sa se doteze particularii cu midibuze si sa se egalizeze sistemul de Tiketing, incat acelasi bilet sa fie valabil atat pe Braicar cat si pe TCF, MINIBUS, Aventin, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 20:45:42    Titlul subiectului: 104590

Da si eu m-as bucura sa se intoarca legendarile trasee in curtea Braicar , cat despre articulate erau mai bune decat dubele de azi in care esti ca un cartof. Sad oricum dupa aceasta greva Primaria sigur va face licitatie pentru autouze noi competitive asta inseamna fara BMC-uri Evil or Very Mad Licitatia in care a a castigat BMC(cea din decembrie) este amutita de catre aceasta greva dar maia les de implicarea Primarie si s-ar putea sa nu mai vina 25 de BMC-uri!

Eu nu sunt deacord cu aceste firme private care nu au soferi destul de bine pregatiti pentru transprtul in comun!Nu mi se pare in regula sa fuga cu 90 de Km/h la ora 19:00 pe Sos Buzaului,microbuzul fiind plin ochi! Evil or Very Mad Daca li s-ar da midibuze ar intra in toti participantii la trafic fiind goana dupa bani.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 11:26:25    Titlul subiectului: 104612

Am mai spus-o, starea transportului public desfasurat de regiile foste de stat este si ea precara, in multe localitati, nu neg realitatea si nici nu vreau s-o cosmetizez.

Insa eu acuz interesele majore ale celor din primarii si consilii locale si ale celor cu dube care, impreuna, au numai de castigat de pe urma starii actuale, pe care o intretin si o promoveaza.

Eu asta acuz, faptul ca exista interese de a se mentine starea asta, interese ca transportul "de stat" sa fie menitnut in conditii precare, sa aiba tarife destul de ridicate, nu se investeste in infrastructura etc. Se justifica prin faptul ca nu sunt bani, dar pe de alta parte baga pe trasee zeci si sute de privati/dubagii care ofera si ei conditii la fel de precare, doar ca opresc unde vrea clientul, gonesc ca nebunii etc. Sunt bagati pe aceleasi trasee pentru a parazita si falimenta firmele "de stat", adica se muta banii din incasari, care ar putea ajunge la "stat" la privati.

E un cerc vicios: cica nu se fac investitii in autobuze, in retele pentru ca nu sunt bani, dar se permite ca banii sa fie luati de privati, care nu fac nici o investitie!

Asa, daca ar fi numai firmele "de stat", ne-am chinui 1-2 ani, dar dupa aia am calatori civilizat. Dubele/maxi-taxi si cei care le ocrotesc nu vor decat sa se propage la nesfarsit starea asta, fara sa se schimbe nimic, ca banii lor in conditiile astea ies! Mai o "sponsorizare" la cine trebuie si gata, ai traseu si faci transport cu cotete numite pompos maxi-taxi! Nici macar midibuze precum Autosan sau Isuzu nu si-au luat! De ce ar face-o daca nu sunt obligati?!?

D-aia trebuie taiat in carne vie, eliminat cancerul maxi-taxi, care a distrus aproape complet sistemul de transport civilizat din Romania.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bobo_bob



Data înscrierii: 06/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Oct/2010
Mesaje: 56
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 21:27:39    Titlul subiectului: 104645

Sunt de acord cu tine(stefan_br) despre caracterizarea celor de la maxitaxi: în goană după bani, mașini pline etc.; însă nici Braicarul nu este mai drept. Chiar și autobuzele sunt foarte pline și unii șoferii merg repede, făcând în plus și niște curbe periculoase. Cât despre tramvaie ce să spun: același lucru; în special la tramvaiele cu traseul 22, 23 unde la stația P-ța Mare se aglomerează, în special de bătrâni, care au multe sacoșe (într-un caz mai rău: cărucioare) și totodată se pun în fața ușii de coborâre/urcare, pe unde nu poți să treci. Dar în alte situații, mai sunt și bunici cu nepoți lor de 5 ani care te roagă să te dai de pe scaun cu textul: "Tu ești mai mare, lasă-l și pe asta micul să stea jos la geam".
_________________
http://mbs-club.blogspot.com/ Join In!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 21:44:39    Titlul subiectului: 104649

Dupa ce ca este un haos total in Braila ce spuneti voi acolo ca Braicar detine controlul il detine in mare parte datorita primariei , iar despre particulari sunte-ti cam nedrepti ei adica eu ma urc in ce vreau chiar daca la ora actuala is conducator auto de BMC dar eu nu vreau sa le sariti in cap deoarece eu incerc sa le protejez. Deoarece am prieteni printre ei care stiu cum este sa fii huiduit la drumul mare de catre cetatenii. Se duce o lupta crancena pe piata de transport braileana deoarece unele firme particulare vor disparea pe viitor cum ar fi minibus 2002 care este cea mai slab cotata pe piata de transport in comun , iar despre celelate cum ar fi Mantrans sau Tcf vor ramane pe piata Braileana. In unele sensuri iubesc si eu trasportul in comun si incerc sa il protejez sa le fie la toti bine. Iar soferii de la mantrans pe majoritatea ii cunosc si stiu cat de greu le este sa se trezeasca la 3 dimineata si sa ajunga acasa la 22 . Eu imi protejez prietenii deci imi place sa fie liniste si ordine pe strazile Brailei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 22:06:44    Titlul subiectului: 104654

Desigur ca in Romania nu vom putea scapa de dubari datorita unor oameni care le place sa fie inghesuiti ca un cartof si zgaltait in toate gropile.Nu mi se pare adevaraata afirmatia lui ady_br89 cum ca dubarii sunt injurati si mai degraba calatorii sunt injrati de catre unii soferi artagosi ce nu stiu decat sa fuga dupa bani ne tinand cont de viata pasagerilor.Anca un lucru urat la acesti soferi de pe dube apare dupa ce coboara unii oameni care nu puteau sa deschida usile sau care au anuntat statia prea greu.Mi-e sila de ei cand ii vad cum rad de oamenii batrani sau cum vorbesc ei despre afacerile lor in timp ce conduc.La capetele de linie ale autobuzelor se intalnesc ca la razboi si planifica traseul in continuare si se conformeaza ce autobuze au in fata.Este un peisaj dezolant si trist pentru o Ramanie ce spera sa fie civilizata! Sad
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 22:08:58    Titlul subiectului: 11019 104655

Orasul asta nu este extraordinar de mare cum sunt cele din occident incat atat privatii cat si regiile de transport public sa fie nevoite sa-si achizitioneze autobuze/midibuze. Un numar fix de autobuze pentru regie si un numar fix impus de microbuze (incarcate doar in limita locurilor disponibile pe scaune) pentru privati plus tramvai si troleibuz este arhisuficient pentru Braila. Numarul vehiculelor din parcul auto pot creste DOAR IN MOMENTUL IN CARE ACTUALUL PARC N-AR FACE FATA ceea ce pentru Braila nu cred ca este cazul.

Pe langa asta, pe stradutele din cartiere se poate opri si la cerere dar in oras, in zona centrala si pe marele artere, sa se opreasca DOAR IN STATII AMENAJATE SPECIAL separat de cele ale Braicar. Maxi-taxi trebuie sa fie ceva ajutator, complementar Braicar, sa aiba statii si sa opreasca acolo unde nu opreste autobuzul sau tramvaiul, nu sa fie o alternativa chinuita a aceluiasi lucru...

Diferenta intre pretul unei calatorii cu maxi-taxi si una cu tramvaiul sau autobuzul exista doar in capul tau. Pentru ambele variante scoti din buzunar 1 leu pentru o calatorie. Dar te iert presupunand ca n-ai pus niciodata piciorul in Braila... Very Happy

Traseele care au devenit nerentabile pentru Braicar din simplul motiv ca autobuzele ardeau motorina de pomana au fost "predate" maxi-taxi-urilor.

Cand a aparut maxi-taxi in Braila pe la mijlocul anilor '90 a circulat pe trei trasee mari si late: Viziru-Centru-Vidin, Viziru-Buzaului-Centru-Gara si Viziru-Piata Mare-Chercea. Nimic altceva! In momentul in care au inceput sa-si faca de cap si pe alte trasee, s-a luat atitudine si au fost create alte trasee separate de Braicar (imi amintesc si acu vechile "tablite" de traseu - scrise pe foi A4, la calculator, cu albastru si deasupra indicativului de traseu era desenat un castel...).

Primul traseu maxi-taxi anihilat a fost cel ce se suprapunea pe linia lui 5 si a fost transformat in actualul 35. Apoi a fost creat vechiul 12 pe ruta Vidin-Dunarea-Hipodrom-Viziru-Buzaului pentru cei care aveau traseu ce se suprapunea pe linia lui 17.

Traseele 7, 8, 13, 16, 17 au murit de la sine. Linia 7 se suprapunea pe 9 100% si circula aproape gol si a fost predat privatilor sub acelasi indicativ, la fel si 13 care era operat de articulate vechi si rablagite, circuland aproape goale si care si-au facut datoria cu succes atata vreme cat au fost functionale uzinele din zona sos. Baldovinesti si Laminorul de pe Transilvaniei. Liniile 16 si 17, desi erau "tinere" au cazut si acestea pentru ca se suprapuneau partial si cumulativ pe liniile 2, 4 si 10 si oricum cine ar fi avut nevoie sa circule de la Progresu in Viziru sau Radu Negru lua tramvaiul... Troleibuzul a picat treptat pentru ca nu a fost din start creat sa circule pe niste trasee rentabile pentru vehicule de capacitate mare. Dovada sta timpul scurt in care a circulat: 10 ani... Liniile 16 si 17 au fost predate ca atare privatilor iar linia 8 a fost modificata treptat pana a ajuns la ruta actuala.

Alte trasee maxi-taxi au fost: 1 (vechiul troleibuz), 3 (Vidin-Centru-Gara o reeditare a vechiului 3 al Braicarului), 18 (Centru-Viziru-Centura-Buzaului-Centru) si 21 (actualul 41). Traseul Gara-Centru-Viziru-Buzaului-Centru-Gara a fost pastrat ca un 4 barat.

Ulterior s-a renuntat si la aceste trasee si au fost create altele, ajungandu-se la situatia curenta.

Deci nu a fost nimic premeditat in actiunile primariei, nu s-a incercat distrugerea Braicar folosind drept instrument maxi-taxi. Traseele nerentabile care nu mai necesitau pentru executare vehicule de capacitate mare au fost predate privatilor, care aveau vehicule de capacitate mai mica. Nu se mai consuma combustibilul aiurea pentru autobuze care circulau goale. Nu s-a facut niciun blat intre primarie si cei 216 000 de locuitori ai Brailei in urma caruia calatorii urmau sa nu se mai urce in autobuzele de pe anumite rute, doar ca sa falimentezi in mod expres niste trasee... Nu-ti pare ca suna cam absurd?! Pur si simplu numarul persoanelor care foloseau acele rute a scazut si nu se mai justifica folosirea unui autobuz...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Ian 2009 10:58:54    Titlul subiectului: 104675

Kaustik a scris:
Orasul asta nu este extraordinar de mare cum sunt cele din occident incat atat privatii cat si regiile de transport public sa fie nevoite sa-si achizitioneze autobuze/midibuze. Un numar fix de autobuze pentru regie si un numar fix impus de microbuze (incarcate doar in limita locurilor disponibile pe scaune) pentru privati plus tramvai si troleibuz este arhisuficient pentru Braila. Numarul vehiculelor din parcul auto pot creste DOAR IN MOMENTUL IN CARE ACTUALUL PARC N-AR FACE FATA ceea ce pentru Braila nu cred ca este cazul.
Uite, eu am fost in multe orase si am avut ocazia sa studiez mai atent problema.
3 lucruri esentiale:
- nu am vazut maxi-taxi sau alt fel de vehicule de capacitate mica in nici un oras, indiferent cat de mic sau mare era acel oras! 2 exceptii: Metz din Franta, unde erau un fel de microbuze, insa dotate cu usi automate mari, precum cele de autobuz, cu podea coborata, folosite doar in centrul istoric, in scop turistic, pe trasee turistice. Nu erau mai mult de 5 calatori in ele; a 2-a exceptie, EschSurAlzette, un orasel din Luxemburg, unde erau midibuze, Mercedes Cito, insa erau folosite pentru ca traversau centrul si zonele pietonale, pentru ca in alte tari exista acea cultura de a inchide circulatiei auto anumite strazi, rezervate pentru plimbarea pietonilor. Atat!
Acele midibuze erau poreclite "culegatorii de betivani", la orele tarzii aceste midibuze "adunau" cetatenii mai "obositi" care ieseau din barurile si discotecile din centru.
- in toate celelalte orase am vazut numai autobuze de mare capacitate, simple, articulate sau dublu-articulate, troleibuze si tramvaie de toate felurile. Sa-ti iasa din cap prostia aia ca erau vehicule de mare capacitate din cauza ca era o cerere imensa, adica sa nu te astepti ca erau arhipline! Nu, nici vorba! Circulau cu cate 20-30 de calatori, uneori nici locurile pe scaune nu erau ocupate! Deci nu cererea imensa de transport a impus dotarea lor cu autobuze, troleibuze, tramvaie, ci bunul simt de a folosi in transportul public vehicule concepute pentru transport public, nu improvizatii si tiganisme romanesti gen maxi-taxi, dube modificate, cu usa din fata legata cu sfoara si alte asemenea...
- N-are legatura marimea orasului cu vehiculele de transport public. Cat de mic ar fi orasul, daca e nevoie de transport, se folosesc vehicule destinate pentru asa ceva! Uite, in Danemraca, Frederikshavn e un orasel micut, dar avea autobuze, cu program afisat! Si intr-un autobuz daca erau 10-15 calatori, insa erau tratati cu respect si demnitate, nu erau injositi sa calatoreasca ca sardelele in dube de marfa pe post de maxi-taxi!
Kaustik a scris:
Pe langa asta, pe stradutele din cartiere se poate opri si la cerere dar in oras, in zona centrala si pe marele artere, sa se opreasca DOAR IN STATII AMENAJATE SPECIAL separat de cele ale Braicar. Maxi-taxi trebuie sa fie ceva ajutator, complementar Braicar, sa aiba statii si sa opreasca acolo unde nu opreste autobuzul sau tramvaiul, nu sa fie o alternativa chinuita a aceluiasi lucru...
Unde s-a mai auzit de oprire "la cerere" in transportul public?!? In alt loc decat o statie amenajata?!? In strainatate orasele nu sunt maidane ca in Romania, sa faca fiecare ce-l taie capul...
Da, sistemul maxi-taxi ar putea fi ceva complementar si cu ideea asta n-am nimic, dar aceste maxi-taxi sa aiba trasee care sa nu se suprapuna DELOC cu traseele de autobuze, tramvaie si troleibuze. Adica n-au decat sa porneasca dintr-un capat de linie de autobuz si sa intre pe strazile inguste din cartiere pe unde nu sunt alte mijloace de transport. Dar evident ca dubagii nu sunt interesati de aceste trasee, unde ar fi bineveniti, ei vor doar halca cea mare, sa ia de-a gata trasee si calatori!
Kaustik a scris:
Deci nu a fost nimic premeditat in actiunile primariei, nu s-a incercat distrugerea Braicar folosind drept instrument maxi-taxi. Traseele nerentabile care nu mai necesitau pentru executare vehicule de capacitate mare au fost predate privatilor, care aveau vehicule de capacitate mai mica. Nu se mai consuma combustibilul aiurea pentru autobuze care circulau goale.
Fii serios, din moment ce acele dube sunt arhipline inseamna ca e cerere de transport mai mare decat capacitatea acelor improvizatii maxi-taxi, ori aia din Consiliile Locale nu stiu ce se intampla, ori sunt intereresati ca lucrurile sa decurga asa. Stii in ce tara esti, sunt camapanii electorale, sunt spagutele din care maimutoii sa-si ia jipane, sunt vilute, sunt atatea si atatea de facut, iar banii dubagiilor sunt la fix.
De ce te-ai stresa tu, politicianul, sa asiguri conditii civilizate, fara sa-ti iasa nimic, cand de la dubagii ori iti iese tie ceva, ori le iese sefilor tai?!?
Si lasa-ma cu teoria aia cu capacitatea, ti-am spus ca in Occident sunt vehicule mari si nu sunt arhipline, circula de multe ori goale, dar tot se folosesc vehicule de mare capacitate pentru ca alea sunt vehiculele facute pentru transport, pur si simplu, nu improvizatii gen maxi-taxi! Dupa teoria ta cu capacitatea, n-ai vrea ca transportul public sa se faca cu biciclete d-alea cu coviltir, precum in India? Sau cu motociclete cu atas? Ca sa fie rentabile... Fii serios, inspira-te din tarile civilizate, nu din tara de origine a tiganilor...

Uita-te la poze, sa vezi diferenta dintre vehiculele de capacitate medie si mica din Occident si mizeriile de la noi!
Pozele 1-3, Metz, Franta
Pozele 4-6, EschSurAlzette, Luxemburg

Cautati pe net sau uitati-va cu atentie la pozele de pe acest forum, de la sectiunea Europa de Nord si de Vest.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.26 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.61 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.42 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.27 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.08 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.18 kb
 Vizualizat:  de 12251 ori

6.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 05:40:55    Titlul subiectului: 11019 104721

Am fost in Vest, in Rotterdam, Haga, Amsterdam, Utrecht, Haarlem, s'Hertogenbosch, Middelburg... Cu alte cuvinte, am vazut aproape toata Olanda. Ce-am vazut acolo, nu as putea sa scriu nici intr-o zi si nu mi-ar ajunge un singur forum si nici suficiente cuvinte nu as avea sa descriu civilizatia care exista acolo, PE TOATE PLANURILE, nu doar a transportului public. Totul difera de jegul asta de tara, de la ultima bordura de pe marginea strazii si de la ultimul fir de gazon din parc, taiat la acelasi nivel cu restul firelor, de parca ar fi fost o tunsoare de par, pana la cea mai impunatoare cladire, sediu de banca, zgaraie-nori sau complex rutier (autostrazi supraetajate care cuprindeau pe langa vreo patru benzi de circulatie pe sens si linie de tramvai).

Totul in jurul meu mi se parea atat de firesc sa fie asa cum era incat in momentul in care am aterizat inapoi pe Otopeni si am intrat in Bucuresti (calatoria cu avionul dureaza 3 ore asa ca impactul si socul este mare pentru ca trecerea de la un peisaj la altul se face rapid) si am vazut ce-i aici, pur si simplu simteam ca ma cuprinde o stare de revolta si aproape ca-mi venea sa plang ca nu putem avea si noi asa ceva, nu pentru ca nu am avea bani (bani sunt, dar sunt putini si aia prost gestionati) dar PUR SI SIMPLU NU VREM SA NE FIE MAI BINE, nu vrem sa vedem adevaratele plagi ale societatii...

Cautam intotdeauna explicatia si motivele starii in care suntem in cu totul alta parte decat ar trebui! Spune-mi, te rog, conform acuzelor tale, cat crezi ca poate castiga o primarie din niste amarate de incasari pe bilete ale unor sarmani a caror unica sursa de venit este taximetria?!?!?!? Adevaratele surse de venit ilicite sunt delapidarile si fondurile europene destinate restructurarilor si reabilitarilor, care sunt varsate in conturile lor, ale mafiotilor care ne conduc destinele din '89 incoace. Ca sa-ti dau un exemplu, am vazut la stiri acum vreo 2-3 ani un reportaj cu un caz al unui primar dintr-o comuna de munte din judetul Neamt care si-a insusit aproape un milion de euro fonduri europene destinate reabilitarii unui amarat de drum forestier... Si cred ca am spus cu asta totul.

Iti spun eu ca seful Consiliului Judetean Braila, iubitul, adorabilul domn Bunea-Stancu are afaceri mult mai mari si interese pe masura de mari, decat sa stea si sa astepte sa-i intre in conturi incasarile maxi-taxi-stilor din Braila. Cred ca daca m-ar auzi ca-l acuz ca si-ar insusi sumele incasate de TCF pe linia lui 17 pentru a-si cumpara Jeep sau Mybach, l-ar bufni rasul...

Daca tu ai o problema personala cu aceste microbuze, nu incerca s-o transformi intr-o problema a intregii mase. Daca tu vezi intr-o zi ca usa unui microbuz este legata cu sfoara asta nu inseamna ca toate cele 150-200 de microbuze din Braila sunt la fel!!! Daca vezi intr-o zi un sofer recalcitrant asta nu inseamna ca toti cei 500 de soferi de microbuze sunt deviati mintal. Tigania, marlania, violenta verbala a unor soferi de pe BMC-uri nu le vezi, nu??? Pentru a mia oara, nu mai generaliza si nu-i mai baga in aceeasi oala pe toti!!! Chestia asta, tipicul asta l-am intalnit cu totii intr-o "epoca de aur" demult apusa, cand toti erau priviti si socotiti ca fiind la fel...

Cea mai moderna firma de transport privat din Braila este SC Gebamy Trans Impex SRL! Patronul a investit bani buni in masini noi (nu la mana a doua ca rablele Braicarului) care seamana ale naibii de bine cu cele pe care le-ai postat tu in fotografii. Singura diferenta este ca nu au usi comandate automat, dar nu cred ca asta ar fi intr-adevar o problema extraordinar de mare si fara solutionare. In rest, masinile sunt microbuze Fiat in oras pe liniile lui 8 si 31 si midibuze Isuzu pe linia lui 9 (vechile microbuze Renault si Volkswagen vor disparea in curand din curtea Gebamy) care au usile destul de mari, iar masinile sunt destul de inalte ca sa nu stai chircit in ele. Sunt masini care au fost achizitionate cu mari eforturi 100% din banii firmei, nu din subventii de la primarie, nu din mici atentii date de Bunea-Stancu, in urma unor contracte si afaceri dubioase...

Ca o comparatie cu "performantele" si "modernizarile" Braicarului, am sa povestesc un episod. Am un prieten olandez cu care am facut un mic "schimb de experienta": el s-a oferit sa-mi arate tara lui, iar eu pe a mea... In momentul in care a venit in Braila si a vazut ca la noi circulau DAF-uri si tramvaie care la ei circulau prin Rotterdamul anilor '70-'80, a inceput sa rada si sa-mi spuna ca atunci cand era el mic se plimba cu bunica lui cu acele autobuze... Cu parere de rau dar tramvaiele si autobuzele de la ei nu sunt harburi la mana a 7-a ca la noi, sunt NOI-NOUTE. Daca privatii au posibilitatea de a-si innoi parcul auto nu trebuie sa le sarim in cap si sa-i acuzam aiurea!

Exemplele pe care le-ai gasit tu cu microbuze provin culmea dintr-o tara care ne-a fost sursa de inspiratie, exemplu si "sora latina" de-a lungul anilor: FRANTA. Ce te face sa crezi ca insasi ideea de maxi-taxi nu provine chiar de la francezi?... Dar ca de obicei, romanul este inventiv si o adapteaza la starile lui de lucruri. Ca a fost prost inteleasa si aplicata, asta nu-i nimic. Nu-i prima data si nici ultima cand romanii vor intelege gresit anumite concepte venite din afara. Cusurul asta mai avem inca vreme sa-l indreptam. Ce ai impotriva faptului ca microbuzele sa opreasca la cerere?! Chiar nu vad de ce esti inversunat impotriva ideii asteia...

Intr-adevar in Olanda n-am vazut microbuze pe unde am umblat dar transportul in comun este IREPROSABIL SI INCOMPARABIL cu al nostru. Tramvaiele "plutesc" pe sine, nici nu simti cand circula (nici macar linia lui 41 nu se apropie de cele din Rotterdam) si nici nu trepideaza pamantul cand trece un tramvai, iar in autobuze ti-e mila sa te asezi sau sa atingi ceva la cat de ingrijite sunt. Sinele de tramvai au terasament cu traverse, sunt separate de restul strazii prin garduri si sunt dispuse undeva pe margine pentru a nu deranja circulatia. Pe toata tara (este si mica ce-i drept) exista o singura regie de transport in comun (GVU abreviat), biletele pe care le cumperi in Haarlem sunt valabile si-n Amsterdam. Soferii sunt amabili si-ti zambesc cand iti valideaza biletul si nu-ti inchid usile-n fata daca n-ai apucat sa te urci la timp cum fac badaranii din Bucuresti (care pe deasupra iti mai si rad in nas). Cand o sa fie si la noi ce-i la olandezi abia atunci sa ai dreptul de a arunca cu acuze in stanga si-n dreapta!!!

Daca la noi exista maxi-taxi ca si la francezi dar la olandezi nu exista este semn ca noi am adaptat o idee la cerintele noastre si nu vad ce-i gresit in asta. Ce-i gresit in ideea de a avea in paralel microbuze, autobuze si tramvaie si microbuzele sa opreasca la cerere in cartiere?! Chiar nu vad ce-i asa revoltator in asta?! De unde atata inversunare?! Vizavi de ce-ai spus tu cu oraselul danez: chiar as fi curios cum ar arata Faurei cu o linie de troleibuz intre gara si atelierele Grivita Rosie sau cum ar arata Ianca cu o linie de tramvai intre fabrica de zahar si centrul orasului? Cred ca cei care sunt din Braila acum rad pe seama acestei idei...

Pe de-alta parte, daca occidentalii isi permit luxul de a-si lasa sa circule autobuzele goale pe traseu asta nu inseamna ca noi putem acelasi lucru... Sau poate oi fi tu vreun magnat al petrolului si nu stiam eu si poti asigura cu motorina toate regiile de transport din tara... Noi nu suntem in stare sa achizitionam cateva autobuze NOI cu putinii bani pe care-i avem, dar ne permitem luxul de a arde gazul de pomana, gaz care devine din ce in ce mai scump (uita-te la tarile vestice care acum realizeaza ca petrolul devine o raritate si incep sa faca ceva in sensul modernizarii transportului... numai romanii nu... ca de obicei dealtfel...) si plus de asta ii mai si acuzam pe privati care incearca incet-incet sa aduca imbunatatiri in ograda lor...

Ca o incheiere, in Olanda principalul mijloc de transport nu este nici tramvaiul, nici autobuzul, ci... surpriza... bicicleta... Very Happy Asa ca n-am nimic impotriva unui proiect de implementare a acestui mijloc de transport si in Romania (piste speciale, semafoare separate etc... toate astea deja exista in Olanda).



100_5079.JPG
 Descriere:
Amsterdam. Parcare moderna de biciclete
 Mărime fișier:  194.7 kb
 Vizualizat:  de 12581 ori

100_5079.JPG



DSC01187.JPG
 Descriere:
Utrecht. Autobuz bi-articulat
 Mărime fișier:  136.58 kb
 Vizualizat:  de 12581 ori

DSC01187.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Vin 23 Mar 2012 03:39:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 11:12:37    Titlul subiectului: 104730

Kaustik a scris:
Totul in jurul meu mi se parea atat de firesc sa fie asa cum era incat in momentul in care am aterizat inapoi pe Otopeni [. . .] aproape ca-mi venea sa plang ca nu putem avea si noi asa ceva, nu pentru ca nu am avea bani (bani sunt, dar sunt putini si aia prost gestionati) dar PUR SI SIMPLU NU VREM SA NE FIE MAI BINE, nu vrem sa vedem adevaratele plagi ale societatii...
Uite, chiar tu imi dai dreptate: ti se parea FIRESC totul, inclusiv ca transportul public sa se faca cu vehicule special CONCEPUTE SI DESTINATE pentru a fi folosite pentru transport public!
Acele improvizatii de la noi, numite maxi-taxi, sunt oarecum similare cu acele TIR-uri tranformate in autobuze in Cuba, intelegi, niste improvizatii pur si simplu! Cand le-ai vazut p-alea din Cuba nu ti s-au parut anormale? Mie da. Maxi-taxi nu ti se mai par asa pentru ca te-ai obisnuit cu mizeria de la noi, dar daca le-ai vedea cu ochii unui strain, ai fi scarbit!

Si exact asta e problema, o enunti, dar nu o aplici: PUR SI SIMPLU NU VREM SA NE FIE MAI BINE Daca vrem mai bine, facem lucrurile asa cum trebuie, normal, natural. Caram gunoi? Il caram cu masina de gunoi. Caram pamant? Il caram cu basculanta. Caram calatori in regim urban? Il caram cu vehicule de transport calatori in regim urban. Mai simplu nu se poate! D-aia nu progresam noi, pentru ca in loc de calea simpla si normala, preferam calea ocolita si improvizata! In loc sa reparam/inlocuim cu piese de schimb compatibile un lucru, il legam cu sarma s.a.m.d. ...
Kaustik a scris:
Spune-mi, te rog, conform acuzelor tale, cat crezi ca poate castiga o primarie din niste amarate de incasari pe bilete ale unor sarmani a caror unica sursa de venit este taximetria?!?!?!?
Poate n-ai prins ideea: nu Primaria ar avea de castigat, ci diverse personaje care capuseaza afacerea maxi-taxi... si care au interesul sa mentina "sursa" de venit...
Kaustik a scris:
Daca tu vezi intr-o zi ca usa unui microbuz este legata cu sfoara asta nu inseamna ca toate cele 150-200 de microbuze din Braila sunt la fel!!! Daca vezi intr-o zi un sofer recalcitrant asta nu inseamna ca toti cei 500 de soferi de microbuze sunt deviati mintal.
Da, unul are usa legata cu sfoara, unul n-are bare de sustinere, in unul n-ai lumina, ca, de, in duba de marfa originala nu erau becuri...
In foarte multe esti inghesuit ca o sardea, in multe nu ti se da bilet si tot asa. Multe si marunte, dar cand faci socoteala, se aduna...
Kaustik a scris:
Cea mai moderna firma de transport privat din Braila este SC Gebamy Trans Impex SRL! Patronul a investit bani buni in masini noi (nu la mana a doua ca rablele Braicarului) care seamana ale naibii de bine cu cele pe care le-ai postat tu in fotografii. Singura diferenta este ca nu au usi comandate automat, dar nu cred ca asta ar fi intr-adevar o problema extraordinar de mare si fara solutionare. In rest, masinile sunt microbuze Fiat in oras pe liniile lui 8 si 31 si midibuze Isuzu pe linia lui 9 (vechile microbuze Renault si Volkswagen vor disparea in curand din curtea Gebamy) care au usile destul de mari, iar masinile sunt destul de inalte ca sa nu stai chircit in ele. Sunt masini care au fost achizitionate cu mari eforturi 100% din banii firmei, nu din subventii de la primarie, nu din mici atentii date de Bunea-Stancu, in urma unor contracte si afaceri dubioase...
Aaa, nu e o problema ca stai inghesuit, nu e o problema ca te chinui sa urci si sa cobori prin acel culoar meschin dintre scaune... Aaaa, nu... Am mai spus-o, stiu ca si acolo lucreaza oameni, dar si ei trebuie sa inteleaga ca nu se mai poate face transport cu aceste improvizatii/maxi-taxi. Se pot gasi solutii de compromis, avantajoase pentru toate partile: se pot face parteneriate public-privat, precum la Pitesti, pot ramane privati, dar dotati cu autobuze, pot fi scutiri de redeventa, impozite, taxe etc pentru a stimula dotarea cu autobuze etc.
Dar orice ar fi, nu mai trebuie permisa circulatia unor improvizatii de vehicule de transport!
Kaustik a scris:
Exemplele pe care le-ai gasit tu cu microbuze provin culmea dintr-o tara care ne-a fost sursa de inspiratie, exemplu si "sora latina" de-a lungul anilor: FRANTA. Ce te face sa crezi ca insasi ideea de maxi-taxi nu provine chiar de la francezi?... Dar ca de obicei, romanul este inventiv si o adapteaza la starile lui de lucruri. Ca a fost prost inteleasa si aplicata, asta nu-i nimic. Nu-i prima data si nici ultima cand romanii vor intelege gresit anumite concepte venite din afara. Cusurul asta mai avem inca vreme sa-l indreptam. Ce ai impotriva faptului ca microbuzele sa opreasca la cerere?! Chiar nu vad de ce esti inversunat impotriva ideii asteia...
Pai tu citesti ce spui? Ca iarasi imi dai dreptate, desi te straduiesti sa ma contrazici: exact asta reclam eu, ca la noi se aplica GRESIT niste concepte relativ bune venite de afara! Cine ar avea ceva impotriva sa fie microbuze precum cele din Franta, cu usi automate, pe strazile nedeservite de Braicar?!? Ar fi nemaipomenit pentru toti. Dar eu reclam faptul ca se aplica GRESIT conceptul, introducand dube/maxi-taxi pe trasee solicitate, si pe deasupra parazitand si liniile Braicar-ului!
Kaustik a scris:
Cand o sa fie si la noi ce-i la olandezi abia atunci sa ai dreptul de a arunca cu acuze in stanga si-n dreapta!!!
N-avem cum sa ajungem acolo daca nu taiem si problema maxi-taxi de la radacina: cat timp exista astia va fi haos, incasarile se vor duce de colo-colo, iar cele de la privati in nici un caz nu se vor indrepta spre investitii majore, cel mult niste dube noi. Asa ca mai bine sa fie un operator mare, civilizat, capabil sa exploateze un sisterm modern, nu unul primitiv, taranesc, precum maxi-taxi.
Kaustik a scris:
Ca o incheiere, in Olanda principalul mijloc de transport nu este nici tramvaiul, nici autobuzul, ci... surpriza... bicicleta... Very Happy Asa ca n-am nimic impotriva unui proiect de implementare a acestui mijloc de transport si in Romania (piste speciale, semafoare separate etc... toate astea deja exista in Olanda).
Pai n-am nimic impotriva bicicletelor, din partea mea n-au decat sa prolifereze. Nu-mi plac, dar admit ca e o idee moderna si nu vad nimic rau in a fi implementata. Spre deosebire de maxi-taxi, pe care il consider putregaiul transportului public din Romania...
Kaustik a scris:
Ce-i gresit in ideea de a avea in paralel microbuze, autobuze si tramvaie si microbuzele sa opreasca la cerere in cartiere?! Chiar nu vad ce-i asa revoltator in asta?! De unde atata inversunare?!
Daca a fi NEVOIT sa calatoresti zi de zi cu aceste vehicule improvizate, daca te-ai "mirosi" zi de zi, precum cainii, cu ceilati alti 25 de calatori care-ti stau in spinare si care te preseaza la orice frana sau viraj, daca ai fi nevoit sa cobori la fiecare statie ca sa faci loc celor din spatele tau sa coboare, dar sa fii totusi atent sa apuci sa mai urci si tu inapoi, ai pune altfel problema.
Am calatorit asa cateva luni de zile, aproape zi de zi. De multe ori am preferat sa merg pe jos cativa kilometri decat sa indur aceasta umilinta cu voie de la Primarie. Dar gata, mi-a ajuns! Le-am cerut sa nu mai ia atat de multi calatori peste numarul de locuri, ca la 1-2-3 mai inchizi ochii, dar la 10-12 deja e revoltator. Imi raspundeau sfidator ca daca nu-mi convine, sa merg pe jos. Pana aici. Acum e gata, voi face tot ce pot sa elimina acesti maimutoi care cred ca ceea ce fac ei se cheama transport. Iar pe cei care cred ca am eu ceva cu ei, ii rog sa mearga zi de zi in acele conditii, pana le va veni si lor rau.
Kaustik a scris:
chiar as fi curios cum ar arata Faurei cu o linie de troleibuz intre gara si atelierele Grivita Rosie sau cum ar arata Ianca cu o linie de tramvai intre fabrica de zahar si centrul orasului? Cred ca cei care sunt din Braila acum rad pe seama acestei idei...
Ar trebui sa rada pe seama ideii, pe buna dreptate, dar ar rade de tine, pentru ca nu eu am enuntat o asemenea prostie, ci tu.
Eu am cerut doar ca acolo unde este nevoie de transport public, unde se infiinteaza o linie regulata de transport public, sa fie introduse vehicule destinate transportului public, adica autobuze, troleibuze, tramvaie, functie de marimea cererii si frecventei de transport. Pentru Faurei sau Ianca, exemplele date de tine, AUTOBUZUL e acel vehicul care trebuie folosit. Simplu.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 01:12:27    Titlul subiectului: 11019 104879

Faptul ca microbuzele sunt pline ochi nu este vina soferilor, este vina oamenilor de rand, pentru ca ei se inghesuie si continua sa se urce intr-o masina deja umpluta la refuz!!! Nu este nevoie sa te mai urci in masina daca vezi ca nu mai ai loc pe scaun si deja sunt 5 in picioare!!! Nu te trage nimeni de maneca, nu-ti pune nimeni pistolul la tampla sa urci!!! Poti renunta la a te urca in masina fiindca ai garantia ca in circa 2-3 minute va sosi o alta masina sau poti sa te urci linistit in autobuz sau in tramvai fiindca ai libertatea morala si legal constitutionala de a-ti alege cu ce vrei s-ajungi la destinatie, nu te obliga nimeni sa te urci in microbuze (poate daca tu si cei care sunt ca tine nu s-ar mai urca in microbuze nu s-ar mai umple si am circula asa cum vrei tu: civilizat). Sau daca esti vreun magnat si iti permite buzunarul, iti poti chema un taxi la scara ori de cate ori ai nevoie sa pleci undeva... Cazurile de soferi de maxi-taxi care sunt recalcitranti se pedepsesc penal, asa cum se pedepseste orice iesire de genul asta a oricarei persoane din tara asta... Repet, nu toti sunt la fel, nu toti trebuie bagati in aceeasi oala!!!

Chiar astazi am facut un test si am asteptat asa de chestie in statia de la Bariera orice autobuz care sa ma duca la gara (un 4 sau un 10, oricare ar fi venit primul), sa vad cat stau in statie s-astept... Am asteptat aproximativ 25 de minute pana a venit un 10 (o conserva de BMC umpluta la refuz), timp in care prin fata mea au trecut vreo trei microbuze pe 33, tot atatea pe 34, vreo doua pe 36 si un microbuz pe 42 la circa 2-3 minute unul de altul... Toate goale (oameni doar pe scaune si chiar scaune goale... in 42, in tot microbuzul de 16 locuri erau o fata si o batrana) sau cu maxim trei persoane in picioare. In concluzie, ajungeam cu maxim confort la gara de noua ori, daca as fi luat maxi-taxi... Si cica pe panoul cu "grafic orar" Braicar, linia 10 are o frecventa de 5 minute... Da, da, sigur...

Aglomeratie este si-n autobuze si-n tramvaie si mai ales in metrouri dar nu vrei tu sa vezi asta! Bagi mereu aceeasi placa, aia ca autobuzele sunt facute sa fie umplute la refuz!!! Dar de mirosurile, betivii si tiganii din tramvaie uiti de fiecare data!!! Plus de asta, mirosul si tigania se inmulteste cu trei in cazul unui autobuz, fiindca incap mai multi si chiar exista situatii de aglomeratie in care esti nevoit sa "dai jos" pe vreo cativa oameni ca sa cobori tu, chiar fiind in autobuz. Cel putin in microbuze nu urca betivii si huliganii fiindca nu-i lasa soferul sa urce!!! Ca nu sunt bare de sustinere sau lumina in masini, astea-s texte. Poate in Buzau e asa!
Aici ti-am zis, firma Gebamy este cea mai moderna firma privata de transport si continua sa se modernizeze pe banii lor!!! Azi am aflat ca au inceput sa introduca microbuze cu usi actionate automat de sofer. Tot azi am vazut c-au rectificat tariful pe linia lui 9: un leu in interiorul orasului, asa cum este normal. Deci actiunile anti-maxi-taxi nu-si prea mai au rostul...

Chestiunea traseelor pe care circula maxi-taxi precum si statiile in care opresc am expus-o in alte articole. Din punctul de vedere al organizarii transportului in comun, orasul Galati mi se pare foarte bine structurat. Microbuzele au statii separate, iar acolo unde au statie comuna cu Transurb-ul, sunt mentionate separat liniile Transurb si liniile maxi-taxi care opresc in acea statie. Tramvaiele, autobuzele, troleibuzele si microbuzele sunt solicitate in aceeasi masura, toate sunt pline si cu toate circula lumea. Au adus vad tramvaie si troleibuze (daca la Galati se poate, la Braila de ce nu), singurul neajuns sunt cutiile de alifie (cica midibuze Transurb) care circula pe 102. De ce n-or fi lasat doar troleibuzul, nu inteleg...

Chestia cu afacerile si cu castigatul din incasari eu tot n-am inteles-o... Mi-este greu s-o inteleg. Si privatii sunt platitori de taxe la stat asa cum este orice firma si orice persoana fizica din tara asta! Ba platesc niste taxe la depunerea cererii pentru dreptul de a circula de-ti piere pofta de a te apuca de taximetrie. Vilele, casele, pensiunile, apartamentele de lux, masinile si conturile din Elvetia ale oricarui individ din primarie sau consiliu judetean sunt facute asa cum se fac oricare in tara asta: afaceri ilegale, tunuri, specula cu terenuri, deturnari de fonduri europene, actiuni la firme falimentare care sunt vandute ulterior pe bucati, NU DIN NISTE BILETE PE LINIA LUI 34 SAU 8!!! De ce nu initiezi o campanie impotriva rechinilor din consiliile judetene sau din guvern ca sa nu ne mai fure pe noi amaratii si sa foloseasca banii pentru ce au fost destinati adica pentru investitii si modernizari in infrastructura de transport si initiezi petitii impotriva unor amarati care-si castiga existenta trezindu-se in fiecare zi la 5 de dimineata si lucrand pana la 5-6 seara?

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 10:21:36    Titlul subiectului: 104893

Cei de la maxi-taxi opresc minute bune in statiii tocmai pentru a se umple masina pana nu se mai inchide usa.tu ai lucrat la aie si le tii partea deci dupa parerea mea ii favorizezi fiindca le esti prieten.M-as bucura daca ai enumere toate bubele lor asa cum enumeri toate aceste critici.Eu recunosc ca si Braicarul este cu probleme dar ce tin de parcul de mijloace de transport.Nu am vazut sofer de la Braicar sa iasa cu bata la un sofer dupa maxi-taxi in timp ce nu pot iesi din statie! Evil or Very Mad
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 15:02:29    Titlul subiectului: 104904

Mi se pare normal s-astepti in statie sa ti se umple masina in cazul in care abia ai iesit pe traseu si n-ai pe nimeni in masina (in exemplul pe care l-am dat mai sus cu microbuzul de pe linia lui 42, intr-adevar soferul a stat vreo 5 minute in statie, dar in spate venise un 34 si a plecat fiindca nu mai avea rost sa stea daca nu urca nimeni). Anormal mi se pare faptul ca, dupa ce s-au ocupat locurile pe scaune si deja in picioare sunt 3-4 persoane, oamenii continua sa se urce. Daca oamenii nu se mai urca, soferul va pleca, nu-i tembel s-astepte aiurea in statie.

Scenele pe care le-ai spus tu, ca s-ar fi luat un sofer de tine ca n-ai vrut tu sa te urci in microbuz, nu sunt din senin. Ori te-ai urcat si dup-aia ai coborat, ori ai avut intentia de a urca si ai renuntat, incheind prin vreo replica dura adresata soferului. Din senin nu cred ca s-a luat ala de tine. A mai fost un caz similar celui povestit de tine, la care am asistat si eu, cu un cetatean care s-a razgandit si a coborat din microbuz dar soferul nu i-a zis nimic, cel mult a bombanit ceva nemultumit (sunt reactii firesti umane). Circul cu microbuzele de peste 20 de ani si in toti anii astia n-am vazut asa ceva ce-ai povestit tu si nici soferi care sa iasa cu bata la soferii Braicar. Concluzia: cazurile astea sunt, cum am mai spus, cazuri izolate si in astfel de cazuri se actioneaza ca atare, plangere la politie si dosar penal pentru tulburarea linistii publice si chiar vatamare corporala, in cazuri extreme in care chiar s-ajunge la violenta.

Nu tin partea nimanui, totdeauna am fost impartial si am condamnat orice ar fi venit din orice directie catre oricine. Nu sunt nici absurd si nici imoral sa-i sustin pe niste indivizi care tulbura linistea publica, chiar daca sunt soferi de microbuze. Daca ar fi fost acel sofer de care zici tu chiar dintre cei de la Gebamy, as fi reactionat la fel ca pentru oricare, daca as fi fost in situatia ta. M-as fi dus si la politie si la patron, ba i-as fi batut si obrazul de fata cu toti ca sa-l fac de ras (ca se simte el sau nu, e problema lui...)

Daca vrei sa le gasesc bube privatilor, le gasesc: nu elibereaza bilete desi le au in torpedoul masinii (intr-o vreme eliberau bilete si cat am fost eu taxator am dat bilet omului dar acum nu stiu de ce s-a renuntat la asta) si nu opresc in statii separate de cele Braicar. Problema biletelor se rezolva cat se poate de simplu, incepi sa le dai bilete oamenilor Smile . Acum probabil mi se va sari in cap si mi se va spune ca-i sursa de evaziune fiscala... Aiurea... Oricine urca in maxi-taxi in Braila stie ca-i biletul un leu si nimeni nu va da mai mult si niciun sofer nu va cere mai mult (cand am calcat prima data in Galati si am mers cu maxi-taxi, nestiind cat e biletul, am intrebat si mi s-a raspuns frumos: 1 leu - zic, aaa ca-n Braila... da, domnu...). In aproape toate microbuzele (nu vorbesc numai din Braila) e o foaie lipita in fata pe care scrie "X lei calatoria. Anuntati statia din timp". Suficient cat sa vada si romanii si strainii care chipurile, cum spune el, ar veni in vizita (in 98% din cazuri strainii nu vin neinsotiti de un om al locului intr-o tara necunoscuta asa ca...). Problema statiilor separate se rezolva cat se poate de simplu. Se amenajeaza locuri speciale separate de cele Braicar cu tablite pe care se trece denumirea statiei si liniile care opresc acolo, ca la Braicar (asa cum este in Galati dealtfel) si in unele locuri se pot lasa statii comune, nu deranjeaza pe nimeni, in conditiile in care maxi-taxi circula pe alte rute decat Braicar. In cartiere, pe stradute, se poate permite oprirea la cerere, nu-i nimic grav sau iesit din comun... Sau, ca sa multumim si pe domnul Catalin Ghita, statiile fixe se pot amplasa mai aproape unele de altele, functie de cate ori s-a cerut sa se opreasca in locurile respective, in urma unui "sondaj".

Din punctul de vedere al transportului in comun, orasul Galati mi se pare foarte bine organizat. Sunt brailean si, din cauza asa-numitului "patriotism local", nu-i prea simpatizez pe galateni, dar din punctul de vedere al transportului, n-am ce zice...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 16:36:04    Titlul subiectului: 104912

Kaustik a scris:
Mi se pare normal s-astepti in statie sa ti se umple masina in cazul in care abia ai iesit pe traseu si n-ai pe nimeni in masina

Ce tu reguli de desfasurare a transportului public, ce tu contracte, ce tu legi... Asta e Romania (in special cea de la est si sud de Carpati)...

Ca orice lucru contra firii, veti disparea si voi dubagiii mai devreme sau mai tarziu. Pacat, insa, de orasele a caror dezvoltare o incetiniti, impreuna cu cei care va tolereaza si va mangaie pe crestet.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 15:37:06    Titlul subiectului: 104947

Kaustik a scris:
Faptul ca microbuzele sunt pline ochi nu este vina soferilor, este vina oamenilor de rand, pentru ca ei se inghesuie si continua sa se urce intr-o masina deja umpluta la refuz!!
E revoltator ceea ce spui! Calatorii se grabesc sa ajunga la servici, la scoala, la etc, etc. Daca nu au alta alternativa in intervalul orar respectiv, ce sa faca bietii oameni?!? Sunt constransi sa se inghesuie in dube, ca se grabesc, nu merg la distractie! Sau poate crezi ca le face placere sa se inghesuie in dube si sa umple de bani o turma de dubagii?!? Daca politia si-ar face treaba, ar da la amenzi acestor dubagii incat acestia ar refuza sa mai ia calatori in picioare sau ar baga mai multe dube.
Kaustik a scris:
Chiar astazi am facut un test si am asteptat asa de chestie in statia de la Bariera orice autobuz care sa ma duca la gara (un 4 sau un 10, oricare ar fi venit primul), sa vad cat stau in statie s-astept... Am asteptat aproximativ 25 de minute pana a venit un 10 (o conserva de BMC umpluta la refuz), timp in care prin fata mea au trecut vreo trei microbuze pe 33, tot atatea pe 34, vreo doua pe 36 si un microbuz pe 42 la circa 2-3 minute unul de altul... Toate goale (oameni doar pe scaune si chiar scaune goale... in 42, in tot microbuzul de 16 locuri erau o fata si o batrana) sau cu maxim trei persoane in picioare. In concluzie, ajungeam cu maxim confort la gara de noua ori, daca as fi luat maxi-taxi...
Asta e o alta acuza grava adusa sistemului parazitar tip maxi-taxi: faptul ca aceste dube circula mai mereu in fata autobuzelor, "aspirand" majoritatea calatorilor platitori. Am mari dubii ca respecta vreun orar, iar faptul ca orarul nu este afisat cum trebuie in statii, cu ore si nu cu ferecvente, imi sporeste banuielile ca la mijloc e o manarie bine ticluita, o favorizare a infractorilor pe fata...
Kaustik a scris:
Mi se pare normal s-astepti in statie sa ti se umple masina in cazul in care abia ai iesit pe traseu si n-ai pe nimeni in masina (in exemplul pe care l-am dat mai sus cu microbuzul de pe linia lui 42, intr-adevar soferul a stat vreo 5 minute in statie, dar in spate venise un 34 si a plecat fiindca nu mai avea rost sa stea daca nu urca nimeni).
Shocked Dubagii au regim special, nu au si ei orar afisat si respectat?!? Nu, se cred pe tarlaua lor, fac ce-i taie capul...
Kaustik a scris:
Daca vrei sa le gasesc bube privatilor, le gasesc: nu elibereaza bilete desi le au in torpedoul masinii
. . . . . .
Problema biletelor se rezolva cat se poate de simplu, incepi sa le dai bilete oamenilor Smile[ . . . . ]Oricine urca in maxi-taxi in Braila stie ca-i biletul un leu si nimeni nu va da mai mult si niciun sofer nu va cere mai mult (cand am calcat prima data in Galati si am mers cu maxi-taxi, nestiind cat e biletul, am intrebat si mi s-a raspuns frumos: 1 leu - zic, aaa ca-n Braila... da, domnu...).
Ai inteles cumva ca se calatoreste fara sa se plateasca?!? Nu, nici vorba! Evaziunea fiscala inseamna cu totul altceva: soferii de dube incaseaza banii, dar "uita" sa rupa si bilete si baga banii in buzunarul propriu sau al "patronului", fara sa plateasca taxele si impozitele aferente!

In momentul in care imi spui ca e ... normal sa stai sa freci duda pe traseu sau in statii daca nu ai calatori, deja trecem la alte probleme... Chiar ai crezut ca asta e ceva normal?!? Aoleu... Laughing

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 16:00:18    Titlul subiectului: 104951

Dubarii chiar circula in fata autobuzelor iar cand ad ca este lume multa in statie si este un autobuz in statie se baga in fat ocupandui statia.Acetse cazuri le intalnesc zilnic la KAUFLAND,Spitalul Judetean,Telefoane,Winmarket si alte statii.Este chiar dureros cand te uiti la acest raliu jucat de particulari. Evil or Very Mad Din cate stiu eu acum vor bilet de 2 lei..adica sa jefuiasca oamenii care si asa traiesc cu greu din pricina crizei!Barimi daca ar fi civilizati,ar avea midibuze,ar avea grafic si multe probleme rezolvate..atunci as accepta 2 lei calatoria!Cei de la TCF au un mare tupeu in a cere primariei 2 lei pe cursa!Cum pot spune ei ca vor 2 lei pe cursa cand merc cu 80 Km/h pe Sos Buzaului?Un lucru imbucurator este faptul ca unii braileni au inceput sa inteleeaga cum stau lucrurile si s-au orientat spre Braicar spre disperarea dubarilor!!
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 20:31:55    Titlul subiectului: 104961

SE PLATESC TAXE ASA CUM PLATESTE ORICE CETATEAN SAU FIRMA DIN TARA ASTA!!!

Pe portierele oricarui microbuz vrei tu si sa ai vezi ca sunt trecute NUMELE FIRMEI, numarul de criteriu al vehiculului in cadrul firmei, precum si seria si numarul AUTORIZATIEI DE FUNCTIONARE A FIRMEI din data de XXXX!!!

Chestia cu inghesuitul in microbuze este falsa! N-are rost sa te urci daca stii ca peste doua minute vine altul!!! De exemplu, asteptatul in statie pentru o masina care sa ma duca la gara... Daca in situatia aia nu m-as fi plimbat si chiar as fi avut nevoie s-ajung la gara, probabil as fi pierdut trenul din cauza Braicarului!!! La inceputul articolului spuneai sa se introduca mai multe microbuze pe traseu ca sa nu mai stea lumea inghesuita si mai apoi acuzi privatii ca le sufla calatorii Braicarului... Mai multe masini pe traseu inseamna o masina la un interval de timp si mai scurt. Intervalul de timp de asteptare scade proportional cu numarul de masini de pe traseu.

Nu sunt vinovati de graficele Braicarului cei de pe maxi-taxi!!! Ei sunt vinovati ca autobuzele vin atat de rar!!! Daca un tramvai sau un autobuz 4 vin la 20 de minute omul trebuie sa stea s-astepte Braicarul in timp ce prin fata lui trec vreo 4-5 microbuze spre gara?!?! Pai, va cred si eu, ma, ca va sufla maxi-taxi calatorii si ca lumea se inghesuie la microbuze daca voi abia mergeti si abia veniti in statie!!! Omul de rand va alege si se va urca in mijlocul de transport care-l poate duce la destinatie intr-un timp cat mai scurt.

Am fost de fiecare data impartial si am punctat atat minusurile cat si plusurile, atatea cate au fost, INDIFERENT IN DREPTUL CUI SUNT!!!

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 22:18:42    Titlul subiectului: 104965

Kaustik din cate inteleg tu nu mai locuiesti in Braila ci in Bucuresti!La fel cum tu nu mai stiai ca serviciu de control nu mai era realizat de firma YNG-YANG asa acum nu stii situatia actuala!Nu cred ca un midibuz drebuie sa plece in tromba din statie a sa cum placa dubarii si nu cred ca trebuie sa mearag cu 70 Km/h in oras..aceste lucruri le vad la dubari! Evil or Very Mad Imi pare rau ca autoritayile din Romania nu vad aceast balamuc din transportul in comun.Eu nu mai vreau dubari in niciun oras din romania...pot sa ia curse externe caci acolo nu ma supar dara si acolo merg cu viteza excesiva!Dimineata autobuzele vin in urmatorul interval:
Linia 10: 4-5 minute
Linia 4: 4 minute
Linia 2: 3minute
Linia 5:7-8 minute
Linia 2b:15-22 minute
Linia 3:30-40 minute
Linia 21:4-5 minute
Linia 22:5-6 minute
Linia 23:20:25 minute
Celelalte trasee vin dupa un anumit orar deoarece sunt curse externe!
Cat despre aglomeratia din mijloacele de transport Braicar sunt aglomerate fiindca lumea nu mai suprta sa stea ca un cartof in duba si mai bine in autobuz unde este mai mult loc si mai bine aerisit,iar aici poti fi sigur ca soferul nu merge cu mai mult de 50Km/h!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 00:29:47    Titlul subiectului: 104976

Daca la rubrica "Locatie" scrie Bucuresti asta nu inseamna ca nu stiu ce se intampla in orasul meu. Sunt nascut si crescut in Braila si vin destul de des in oras pentru a-mi vizita rudele si pentru ca e acea chemare a locului natal pe care o simt mereu (daca are vreo relevanta pentru tine asta). Da, locuiesc in Bucuresti si mi se pare firesc sa scrie "Bucuresti" la locatie, ca doar aici ma situez in momentul in care vorbesc cu tine (e logica unui copil de gradinita...). Daca vrei sa stii, cunosc destul de bine situatia transportului in comun si din Galati si din Ploiesti, pe langa Braila sau Bucuresti. Daca vrei, special pentru tine, la locatie pot scrie "Galati, Braila, Ploiesti, Bucuresti-Ilfov"... Nu mi-e greu... Sau pot trece "Braila" cand sunt in Braila, "Bucuresti" cand sunt in Bucuresti, sau oricare alta locatie... Eventual vorbesc si cu administratorul forumului poate reuseste conceperea unui sistem GPS special pentru a ma putea localiza permanent, ca sa apara pentru tine si cei ca tine la rubrica "Locatie" locatia mea in orice moment, inclusiv cand sunt in locul unde merge imparatul singur si pe jos......

Cat despre control, eu n-am provocat niciodata incidente intre mine si control, eu am fost provocat... Mi-am luat bilet la fiecare calatorie cu mijloacele Braicarului... 1 leu nu este o suma exorbitanta si nici nu m-a facut pe mine suma asta... Mi-este indiferent cine controleaza, vreau doar sa existe corectitudine printre controlori. Adica daca il controlezi pe un sarman rupt, slab si vai de mama lui si-i dai si amenda (ca-ti trebuie tie bani de-o bere sau o prajitura cu nevasta-ta in oras si nu-ti permite buzunarul), sa-l controlezi si p-ala care este cat un munte, are tatuaje pe brat si la gat lantul de aur cat lantul vapoarelor de la santier... Sau cocosi sunt cu cine pot si cu cine nu pot sunt gugustiuci si le-o fi frica?...

Chiar as trai sa vad intr-o zi o cursa de microbuze cu plecari in tromba de pe loc cu 70 la ora si curbe luate spectaculos prin alunecare, cu frana de mana trasa... Genul de curse din filmele americane cu curse ilegale de masini... Pentru informatia ta, si microbuzele ca si BMC-urile au limitator de viteza (vorbesc de microbuzele Gebamy... celelalte microbuze de la alte firme sunt destul de vechi ca la prima tentativa de a depasi 60 la ora sa inceapa "sa traga" motorul...) iar in afara localitatilor poate sa-ti intepeneasca piciorul pe pedala de acceleratie dusa-n podea; mai sus de 80-85 km/h nu sare... Plus de asta, indiferent ca microbuzele circula in oras sau in afara, sunt dotate cu electrodiagrame (sunt acele "radiouri" negre care au un display electronic cu viteza si kilometrii parcursi, kilometrii "din bordul masinii"). In interior exista un dispozitiv electronic conectat la circuitul kilometrajului, dispozitiv asemanator cu seismograful, care inregistreaza pe o hartie rotunda, din centru spre exterior, ca pe un disc pick-up, toate intervalele de viteza cu tot cu perioadele de franare si accelerare, sub forma unor peak-uri. Diagrama arata ca o diagrama seismica, doar ca este foaia rotunda, si aparatul are o precizie foarte mare. Orice depasire a vitezei apare pe diagrama... Daca esti sofer pe microbuz si te opreste politia, te pune sa-i arati diagrama si dac-ai depasit viteza, ai incurcat-o... Si invers, daca te opreste politia si te acuza c-ai fi depasit viteza, tu-i arati frumos diagrama drept dovada... Si, apropo, diagramele nu pot fi falsificate...

Vis-a-vis de graficul tau: mama daca pierde tramvaiul de 6:15 dimineata, care trece pe Dorobanti la statia de unde urca ea sa se duca la munca, indiferent ca-i Chercea sau Vidin, a intarziat la munca, fiindca urmatorul tramvai e la fara 20 sau fara un sfert... Nu are rost sa ma mai cert aiurea cu tine pe subiectul frecventei autobuzelor si tramvaielor... Vorbesc degeaba si nu-mi place...

Referitor la ce-ai zis la sfarsit: altfel spus, vorba romanului, aceeasi Marie dar cu alta palarie... Ce mi-e aglomeratia din autobuz, ce mi-e aia din microbuz...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 10:42:51    Titlul subiectului: 104980

Kaustik a scris:
Mai bine i-ai cauta p-aia din primarie sa vezi ce fac cu banii DE LA NOI TOTI, nu numai de la firmele private de transport!!! Si daca vrei sa verifici legalitatea firmelor private n-ai decat sa te uiti pe portierele oricarui microbuz vrei tu si sa ai vezi ca sunt trecute NUMELE FIRMEI, numarul de criteriu al vehiculului in cadrul firmei, precum si seria si numarul AUTORIZATIEI DE FUNCTIONARE A FIRMEI din data de XXXX!!! Poti sa le scrii pe ceva si sa le verifici unde vrei tu!!!
Nu contest ca firmele si microbuzele ar fi in regula si legalitate, eu ma leg de tigania de pe traseu, de supraaglomerare, de nerespectarea unor orare, de stilul haotic de conducere, de faptul ca nu se dau bilete etc...
Kaustik a scris:
Mai multe masini pe traseu inseamna o masina la un interval de timp si mai scurt. Intervalul de timp de asteptare scade proportional cu numarul de masini de pe traseu.
Sistemul maxi-taxi isi propune inca din start sa obtina profituri cat mai mari in termen cat mai scurt, indiferent de legalitate si de conditiile oferite calatorilor.
Pentru maxim de profit, se cumpara niste dube janghinoase, cat mai putine, si se incarca cat mai mult. Nici prin cap nu le trece acestor nesimtiti sa introduca mai multe vehicule pentru a lua calatori doar in limita locurilor. Nu, ei vor scumpirea biletelor, ca sa aiba si mai mult ptofit.
Pai sa ne gandim: daca aceste dube nu fac fata din punct de vedere al capacitatii, inseamna ca nu sunt apte pentru acel traseu si trebuie inlocuite cu autobuze de mare capacitate. N-am nimic impotriva privatilor, daca vor sa ramana pe trasee, sa-si ia autobuze si n-au decat sa ramana. Daca se incapataneaza sa-si bata joc de calatori, transportandu-i ca pe sardele, atunci sa fie eliminati si aduse firme dotate cu autobuze. Sper ca in scurt timp piata transporturilor sa se deschida si sa vina in Romania firme mari din Vest, cu autobuze, care sa termine total afacerea asta tip maxi-taxi.
Kaustik a scris:
Pai, va cred si eu, ma, ca va sufla maxi-taxi calatorii si ca lumea se inghesuie la microbuze daca voi abia mergeti si abia veniti in statie!!! Omul de rand va alege si se va urca in mijlocul de transport care-l poate duce la destinatie intr-un timp cat mai scurt.
Cvilizat inseamna asa: orare de circulatie si pentru autobuze si pentru dube, in fiecare statie. Cei care nu respecta orarul din fiecare statie, penalizati, in bani. Asta ca sa nu mai goneasca dubagii ca dementii ca sa ia fata autobuzelor.
Si nici sa nu mai opreasca unde ii taie capul.
Vei vedea ca in conditii egale, deci concurenta reala, calatorii vor alege autobuzul. Ceea ce fac dubagii acum e concurenta neloiala si ar trebui pedepsita inclusiv prin ridicarea licentei.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 15:33:31    Titlul subiectului: 104997

In viziunea unora dintre voi privatii sunt un fel de clan mafiot, o retea interlopa bine pusa la punct, o adunatura de puscariasi scapati de la Aiud sau Gherla, niste elemente antisociale, puse pe strazi pentru a face afaceri ilegale sub umbrela anumitor personaje din administratia locala, niste asasini profesionisti in costum si la cravata, pusi pentru a ucide cetatenii, nu brutal cu arma, ci elegant, urcandu-i in microbuze apoi, printr-o actiune kamikaze, sa se opreasca cu masina cu tot cu oameni in ea in primul stalp...

Decat sa se complice atat cu microbuze care costa destui bani (doar tu ai spus-o ca vor profit mare in timp cat mai scurt), nu ti se parea mai simplu daca dubiosii din administratia locala faceau afaceri direct cu interlopii braileni (daca nu cumva deja o fac) care se ocupa cu traficul de droguri, arme si carne vie sau cu marii afaceristi care ingroapa statul si cetatenii, fac nevazute fonduri europene de milioane de euro, distrug fabricile si le vand la fier vechi, afaceri din care ar castiga mult mai mult decat din biletele maxi-taxi???

Daca tot ii astepti pe vestici cu flori, paine si sare, pregateste-te sa te tepuiasca si mai tare si intr-un stil si mai finut decat o fac romanii nostri...
Tu crezi ca vesticii vin in tarile sarace din fostul bloc sovietic, intr-o tara frumoasa si cu potential, ca a noastra, special ca sa ne cultive si sa ne invete pe noi ce-i bine si ce-i rau??? Ei nu-si pierd vremea cu tarile foste comuniste ca sa le ridice si pe ele din mizerie... Ei vad in tarile in curs de dezvoltare din estul Europei cea mai ieftina piata de desfacere si cea mai ieftina forta de munca, un loc cum nu se poate mai bun din care sa storci toate resursele ca sa te dezvolti pe tine, vestic fiind! De-asta am fost primiti cu bratele deschise de Uniunea Europeana... Tu crezi ca neamtului sau englezului ii convine sa investeasca in Romania sau Serbia pentru ca romanii sau sarbii sa-i ajunga din urma??? (ipotetic vorbind si prin reducere la absurd, fiindca lucrul asta nu se va intampla niciodata) Nu cred!!! Unde isi mai exporta ei produsele, unde mai fac ei vanzare, pe seama cui se mai dezvolta ei daca romanii se desteapta miraculos si reusesc sa-i ajunga din urma?!? Nimic pe lumea asta nu e gratis, totul se plateste!!! "Fondurile europene nerambursabile" nu sunt chiar asa de "nerambursabile"... Gasesc europenii o metoda sa-i dam inapoi cumva... Neamtul sau oricare occidental spune: vreti sa va dezvoltati, nu prea mult, bineinteles? Atunci imi dati muncitori si resurse (petrol, curent...) Salariile se platesc cand isi aduce aminte patronul si asa mai departe... (am destule exemple daca vrei dar depasesc cadrul acestei discutii).

Noi vedem Europa de Vest ca pe un Mesia... Facem tot ce spune Europa, fara sa ne gandim daca e bine sau daca putem suporta economic directivele (marim preturile - si nici asta nu suntem in stare sa facem ca lumea - ca sa le avem ca-n Vest dar abia ne ducem traiul cu 200-300 de euro pe luna... ca un exemplu, am pe cineva, o ruda in Vest, care mi-a spus ca la noi litrul de lapte e de doua ori mai scump ca-n Olanda... plus de asta, am auzit la stiri intr-o zi ca uleiul e de doua-trei ori mai scump ca-n Vest... Shocked ).

Un stat fara o economie puternica si competitiva la export este o piata de desfacere care absoarbe orice vine din afara, deci profit pentru vestici!!!

Asa ca daca speri ca occidentalii sa "revolutioneze" transportul in comun brailean, asteapta-te ca sa-ti ceara de la Plantelor la Piata Mare nu 1.5 lei, ci vreo 3-4 lei... Cererile de acum ale privatilor au sa-ti para un fleac...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Mar 27 Ian 2009 16:22:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 15:58:08    Titlul subiectului: 104999

Kaustik a scris:
Daca tot ii astepti pe vestici cu flori, paine si sare, pregateste-te sa te tepuiasca si mai tare si intr-un stil si mai finut decat o fac romanii nostri...
Tu crezi ca vesticii vin in tarile sarace din fostul bloc sovietic, intr-o tara frumoasa si cu potential, ca a noastra, special ca sa ne cultive si sa ne invete pe noi ce-i bine si ce-i rau??? Te inseli, prietene! Ei nu-si pierd vremea cu tarile foste comuniste ca sa le ridice si pe ele din mizerie... Ei vad in tarile in curs de dezvoltare din estul Europei cea mai ieftina piata de desfacere si cea mai ieftina forta de munca, un loc cum nu se poate mai bun din care sa storci toate resursele ca sa te dezvolti pe tine, vestic fiind! De-asta am fost primiti cu bratele deschise de Uniunea Europeana... Tu crezi ca neamtului sau englezului ii convine sa investeasca in Romania sau Serbia pentru ca romanii sau sarbii sa-i ajunga din urma??? (ipotetic vorbind si prin reducere la absurd, fiindca lucrul asta nu se va intampla niciodata) Nu cred!!! Unde isi mai exporta ei produsele, unde mai fac ei vanzare, pe seama cui se mai dezvolta ei daca romanii se desteapta miraculos si reusesc sa-i ajunga din urma?!? Nimic pe lumea asta nu e gratis, totul se plateste!!! "Fondurile europene nerambursabile" nu sunt chiar asa de "nerambursabile"... Gasesc europenii o metoda sa-i dam inapoi cumva... Neamtul sau oricare occidental spune: vreti sa va dezvoltati, nu prea mult, bineinteles? Atunci imi dati muncitori si resurse (petrol, curent...) Salariile se platesc cand isi aduce aminte patronul si asa mai departe... (am destule exemple daca vrei dar depasesc cadrul acestei discutii).
Ma crezi ca sunt intru totul de acord cu ideile tale privind faptul ca Romania este destinata ca pentru cel putin niste ani buni sa fie o simpla piata de desfacere? Sunt perfect de acord. Sunt de acord si cu faptul ca nu vom primi nimic "gratis". Dar tocmai pe asta ma bazez: sper ca U.E. sa sesizeze oportunitatea de a transforma Romania intr-o piata cu potential urias pentru a-si vinde, chiar si la suprapret, autobuzele, troleibuzele si tramvaiele de calitate mai slaba - ca pentru Est - sau chiar sa aduca la noi autobuze, troleibuze si tramvaie second-hand, care sunt mult mai bune decat cele din prezent si infinit mai bune decat cotetele dubagiilor. Intre rau (dube) si mai-putin-rau (autobuze, troleibuze, tramvaie, chiar si second hand), aleg fara ezitare modernizarea.
Pentru asta insa ar trebui sa oblige prin lege ca transportul public sa se faca cu vehicule NORMALE de transport si sa elimine fara regrete, brutal, tigania maxi-taxi. Eu asta sper.
Da, vreau sa platesc 2 sau 3 lei/calatorie, dar sa merg civilizat, nu cu cotete ambulante, ca sa umflu buzunarele unor nesimtiti. Insa fii linistit, prin vest tarifele nu erau atat de mari si probabil oricum erau raportate la salariile de acolo; la noi ar fi mult mai mici, caci in conditii de management occidental si civilizatie impusa, costurile ar fi mult reduse, iar serviciile dimensionate dupa necesar.
E nevoie de capacitate, pui autobuze mai dese; e nevoie de mai putin, pui autobuze mai rare s.a.m.d.
Adica vei sti ora la care trece autobuzul, iti vei putea fixa ceasul dupa autobuz, nu vei sta in statie ca prostul asteptand autobuzul, pentru ca in final sa te sui in orice cotet, speriat sa nu ramai in statie, in lipsa unei informari corecte si pertinente...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 20:53:02    Titlul subiectului: 11019 105018

De ce sa se aduca la noi tramvaiele, autobuzele si troleibuzele second-hand de la europeni??? DE CE SA FIM NOI LADA DE GUNOI A EUROPEI??? Chiar asa nu avem si noi fata de niste vehicule NOI??? Chiar asa nu mai avem niciun pic de onoare si demnitate in noi??? Chiar asa nu se gaseste nicio persoana competenta, fie ea si straina (desi nu simpatizez deloc cu teoria patronului strain... am motive destule), care sa investeasca in fabrica Rocar si in fabrica de tramvaie Timis ca sa avem si noi vehicule noi???

Imi iubesc tara si nu suport sa vad ca este bataia de joc a Europei!!! N-am ajuns groapa de gunoi a nemtilor sau olandezilor, in materie de tramvaie sau autobuze!!! M-am saturat sa vad pe strazile Brailei toate jafurile de tramvaie si autobuze, toate rebuturile de la altii pe care noi le luam de bune si se strica la prima cursa, toate rablele, ca sa ne rada strainii care vin la noi si sa spuna ca se plimbau cu tramvaiele astea bunicii lor!!!

Chestiunea tipului de autovehicule (midibuz sau microbuz) pe care l-au achizitionat privatii l-am mai discutat iar si iar si iar... Daca la momentul respectiv nu s-a putut achizitionarea unui autobuz sau midibuz din cauza imposibilitatii financiare, s-a achizitionat un microbuz cu banii care erau. Cand s-au mai strans bani, s-a mai cumparat unul si tot asa...

DECI SE VREA SI SE POATE MODERNIZAREA dar atunci cand sunt bani, nu cand comanzi tu sau altul sau cand si cum vrei tu sau altul!!! Daca erau bani dinainte, privatii si-ar fi luat din start autobuze ca doar ti-am mai zis, nu sunt nici rau-intentionati si nici absurzi sau batuti in cap, dar pur si simplu n-au fost bani!!! Dupa posibilitati si-au luat intai microbuze proaste (Ford-urile Transit care circulau inainte) apoi si-au luat altele mai bune iar acum se incearca si introducerea midibuzelor... Asa se face cand pleci de jos si vrei sa faci SINGUR SI LEGAL bani in tara asta de rahat: intai incepi cu ceva mic care te poate ridica apoi te ridici usor-usor... Dar de unde sa stii tu?!... Tu nu stii decat s-acuzi si sa improsti cu noroi... Ai facut sau macar ai incercat sa faci vreodata bani singur ca sa poti sa traiesti?! Probabil daca ai fi facut ai fi stiut ce inseamna si ai fi inteles!!!

Exista o vreme cand doream scoaterea tramvaiului din Braila, datorita infrastructurii dezastruoase si investitiilor imense ce trebuiesc facute in reabilitare, si inlocuirea lui cu troleibuze, dar acum am revenit la sentimente mai bune. Am vazut cat de vital este tramvaiul pentru braileni (cam cum este metroul in Bucuresti) si AM INTELES importanta lui.
Plus ca tramvaiul este o traditie de peste 100 de ani in Braila. Am vazut ca in Bucuresti s-a putut reabilitarea unor cai de rulare (si inca se mai fac reabilitari) si mi-am zis ca daca in alte orase se poate, in Braila de ce nu s-ar putea, mai mult chiar, reintroducerea troleibuzului pe niste trasee rentabile... Dar daca moliile din administratia locala mananca banul public pentru altceva decat ce trebuie, o sa asteptam mult si bine revitalizarea transportului public brailean!!!

Daca la pitesteni exista parteneriat public-privat in transportul in comun este pentru ca administratiei locale chiar ii pasa de transportul in comun din Pitesti si a investit in regia locala de transport iar apoi i-a ajutat si pe privati sa se dezvolte. Din punctul asta de vedere, toate respectele mele si toata stima si aprecierea pentru Pitesti. Dar daca la noi administratia locala face exact pe dos si se preocupa de ruinarea transportului public iti spun eu ca PRIVATII SE FERESC DE PARTENERIAT CU BRAICARUL din simplul motiv ca ei sunt pe propriile picioare, n-au nevoie de "ajutoare" si cu siguranta nu vor sa fie trasi in jos de Braicar. Privatii braileni nu sunt chiar atat de "prieteni buni" cu primarul si personajele din administratie, asa cum zici tu, ba din contra...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 27 Ian 2009 21:16:46    Titlul subiectului: 105020

Nu te supara Kaustik, dar in 5 ani Braila isi va schimba fata fata de ce este acum!Nus tiu daca te-ai mutat definitiv din Braila dar iti pot garanta ca daca vor exista bani suficienti Baricar va avea si tramvaie noi si autobuze noi si troleibuze!Braila nua re un buget colosal in cat sa aiba in vedere numai modernizarea anuala a Braicar dar in ultimi ani(cam din 2004) au inceput sa se modernizeze in mai multe puncte de vedere!
2004 Achizitaia a 19 midibuze BMC.
2005 Achizitia a 10 tramvaie Duewag din Rotterdam (tramvaiele aveau vreo 12-13 ani o varsata acceptabila maia les ca au fost pe gratis)si scoaterea rablelor de pe traseele 22,23 si 24.
2006 Achizitia a 10 midibuze BMC
2008 Primirea a 6 tramvaie E1 si a unui tramvai de epoca!
Printre aceste achizitii ce stau in mijloace de transport Braicar a introdus automate de bilete,validatoare noi cu inscriptionare,statii moderne sau renovate,grafice afisate pe stalpi,s-au scos vreo 25 de autobuze vechi de pe trasee iar cele ramase fac curse speciale si trasee secundare.
Ar fi multe de scpus despre modernizarea baricar dar eu ma rezum la cateva lucruri mai importante.Eu va garantez ca pe viitor Braicar se va moderniza si va avoi arat o perspectiva de viitor pe 5 ani.
1 Achizitia de autobuze noi(intre 25-50 de autobuze)
2 Modernizarea infrastructurii de tramvai ,care va incepe in acest an)
3 Crerea de trasee noi.
4 Imbunatatirea conditiilor de munca pentru angajatii braicar si modernizarea societatii.
Inca alte lucruri care sunt mai greu de realizat si la care tin sa fie realizabile ar fi:introducerea troleibuzelor in cel mai scurt timp,infiintarea de noi trasee,aducerea de autobuze articulate pe traseele aglomerate si intervale de sosire a mijloacelor de transport in comun intr-un timo cat mais curt!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2009 00:59:31    Titlul subiectului: 105035

M-as bucura daca pe liniile 2, 4,5 si 10 ar fi articulate in paralel cu BMC si frecventa intre vehicule pe aceste linii sa fie 2-5 minute (in realitate, nu doar pe stalpi)
Iar pe liniile lui 8 si 31 ale lui Gebamy si 16 si 17 ale TCF sa circule Midibuze Cobra, Isuzu si Prestiji.
Pe linia 13 nici eu nu cred ca merita ca vreun autobuz sa arda motorina aiurea. Sunt suficiente microbuzele. Indiferent a cui va ramane traseul.
De exemplu asta seara la ora 18 am fost singura in microbuz. M-a luat doar pe mine din Chercea, m-a adus la bulevard apoi s-a retras. Pe traseul 13 nu e aglomeratie deloc si se circula foarte civilizat si in microbuze. Mai ales ca se succedeaza la 3-5 minute.
Si a inceput sa urasc Braicarul deoarece liniile pentru PIC si Armonia sunt gratuite doar pentru clienti. In plus chiar daca am card de fidelitate pentru PIC am, stat sa inghet 1 ora, finca primul microbuz nu a vrut sa opreasca sa ma ia la PIC, in statie fiind deja 2 midibuze BMC era un 2 si un 10. si chipurile nu avea loc sa opreasca fndca era ocupata statia. Tin sa precizez ca in acel moment in statie erau doar cele 2 midibuze ale Braicarului, care ocupasera alveola.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community