Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro si contra sistemului maxi-taxi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2009 10:32:58    Titlul subiectului: 105048

Kaustik a scris:
De ce sa se aduca la noi tramvaiele, autobuzele si troleibuzele second-hand de la europeni??? DE CE SA FIM NOI LADA DE GUNOI A EUROPEI??? Chiar asa nu avem si noi fata de niste vehicule NOI??? Chiar asa nu mai avem niciun pic de onoare si demnitate in noi???
Ce preferi sa fii, lada de gunoi a Europei, sau cotetul de porci al tiganiei romanesti? Preferi vehicule second-hand, dar in stare buna, confortabile, moderne, sau dube "noi" care, oricat de "noi" ar fi tot tiganie, disconfort, jignire a demnitatii inseamna?
Tare mandri mai suntem noi cand nu e cazul si cand avem interesul... daca vorbim de onoare si demnitate, atunci vorbim despre orice, dar nu despre MAXI-TAXI, care e doar lipsa de demnitate, injosire. Sunt precum un tractor d-ala de tara, de CAP sau precum o caruta d-aia de asteapta in fata garilor de tara: daca nu ai ce face, le folosesti, dar ti-e rusine c-o faci...
Kaustik a scris:
De ce daca privatii au posibilitatea sa-si achizitioneze VEHICULE NOI, tu ii urasti atat de mult si ii vrei scosi de pe strazi??? Doar pentru ca ei pot si Braicarul nu???
Am mai explicat ca nu am nimic impotriva firmelor private care fac transport DECENT, CIVILIZAT. Ii laud pe UNISTIL Barlad, pe OPORTUN Bacau, pe DROBETA din Turnu Severin, pe ex-BMT din Medias. Desi sunt firme private, opereaza cu autobuze si ii apreciez enorm pentru asta. Deci n-am nimic cu privatii. Dar detest aceste imbecilitati de cotete "noi" - "maxi-taxi" - in care stai chircit si inghesuit doar ca sa "produca" pentru "ai nostri"...
Kaustik a scris:
Daca la pitesteni exista parteneriat public-privat in transportul in comun este pentru ca administratiei locale chiar ii pasa de transportul in comun din Pitesti si a investit in regia locala de transport iar apoi i-a ajutat si pe privati sa se dezvolte. Din punctul asta de vedere, toate respectele mele si toata stima si aprecierea pentru Pitesti. Dar daca la noi administratia locala face exact pe dos si se preocupa de ruinarea transportului public iti spun eu ca PRIVATII SE FERESC DE PARTENERIAT CU BRAICARUL din simplul motiv ca ei sunt pe propriile picioare, n-au nevoie de "ajutoare" si cu siguranta nu vor sa fie trasi in jos de Braicar. Privatii braileni nu sunt chiar atat de "prieteni buni" cu primarul si personajele din administratie, asa cum zici tu, ba din contra...
Pai parteneriatul public-privat mi se pare o ultima mana intinsa dubagiilor, o ultima sansa umana acordata; daca nu vor, sa fie eliminati si sa-si planga de mila pe la mitinguri, ramasi cu miile lor de jeguri "noi" pe care nu le va mai cumpara nimeni.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 20:55:28    Titlul subiectului: 11019 105557

Ii dau dreptate domnunui kaustik deoarece nu este vina noastra pentru ca voi va urcati in masinile noastre care nu pot avea capacitatea unui midibuz, circulatia este si asa aglomerata si se merge numai pe timp , mergem pe banii nostri. Pana la urma si la coada noi suntem platiti pentru voi nu pentru alcineva, deci meritam si noi sa aveam locul nostru in transportul Brailean si sa fim respectati atata timp cat cei de la Braicar nu va opresc intre statii si ne si injura pe deasupra.

Din cauza unor necunoscuti care si-au pus in cap sa scoata transportul particular definitiv din Braila, noi ne cerem drepturile in instanta si transportul Brailean va avea de suferit deoarece unele firme private nu vor iesi pe traseu in data de 16 fenruarie cerandu-si drepturile legale in instanta judecatoreasca si vor fi blocate arterele principale ale Brailei. Mentionez ca din acesta cauza ca nu exista o lege bine definita pentru transportul in comun de aceea vor declansa greva, voi reveni cu amananunte in data ce le aflu despre acesta greva a transportatorilor particulari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 10:49:48    Titlul subiectului: 105588

ady_br89 a scris:
Din cauza unor necunoscuti care si-au pus in cap sa scoata transportul particular definitiv din Braila, noi ne cerem drepturile in instanta
Crezi ca a venit un "necunoscut" de pe Luna sa scoata tigania maxi-taxi in afara legii, asa cum ar trebui, de altfel? Nu cred ca are vreun factor de decizie intentia asta, care m-ar bucura nespus. Dar oricum nu e vointa unui "necunoscut", ci eventual a unui foarte cunoscut de pe la voi...
Acum va plangeti acum ca nu mai puteti face mizeriile de zi cu zi calatorilor si transportatorilor civilizati...
ady_br89 a scris:
transportul Brailean va avea de suferit deoarece unele firme private nu vor iesi pe traseu in data de 16 fenruarie cerandu-si drepturile legale in instanta judecatoreasca si vor fi blocate arterele principale ale Brailei.
Ar fi cea mai buna idee sa faceti greva permanent, adica sa nu mai apara pe strazi molima maxi-taxi...
Pe bune, daca as face parte din Consiliul Local Braila, abia as astepta sa faceti aceasta greva si sa paralizati transportul public pentru o zi, as rezilia IMEDIAT contractele cu privatii. Ar fi o ocazie binevenita de asanare a transportului brailean, acaparat de a maxi-taxi...
Chiar mi-ai dat o idee, daca se face "greva" asta sa fac o petitie catre Consiliul Local Braila sa cer sa va elimine de pe trasee pentru nerespectarea contractului de concesiune. Parerea mea... Ce-as mai rade, sa faceti greva ca sa primiti dreptul de a fi eliminati de pe trasee. Laughing
ady_br89 a scris:
Mentionez ca din acesta cauza ca nu exista o lege bine definita pentru transportul in comun de aceea vor declansa greva
Intr-adevar, legea actuala e suspect de bine facuta in favoarea dubagiilor. O clarificare care sa readuca lucrurile in normalitate o astept de mult: INTERZICEREA FOLOSIRII IMPROVIZATIILOR NUMITE MAXI-TAXI IN TRANSPORTUL PUBLIC!
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 14:56:32    Titlul subiectului: 105595

Lucrurile au revenit la normal deoarece unii lideri privati au stiut sa isi impuna punctul de vedere asupra transportului din Braila , a declarat Punga Viorel director ar firmei minibus 2002 deci acum se vor face controale la sange asupra unor indivizi de pe maxi-taxi si vor fi pedepsiti conform legii . Deci ce spunea Catalin Ghita ca noi suntem niste ciudati in transportul in comun tin sa te anunt urmatoarele amanunte.

Transportul privat are 90 % din Braila si au taxele platite la zi la Consiliul Local , traseele sunt bine definite pe timp , in tinp ce Braicar are cateva trasee care merg aproape goale cum ar fi cazul 2b-ului care are un program de insarcinata 6 ore pe zi , in timp ce Transeuropax merge din 10 in 10 minute la ANL-urile din Lacu Dulce . Deci se vede o mare diferenta intre particulari si Braicar , deci nu compara dubagii care stau cate 18 ore in volan in timp cei de la Braicar au un program ne definit .
Sambata au fost 3 masini mari si late pe traseul 2 in timp ce particulari mergeau ca in orice zi obisnuita din 4 in 4 minute traseele 16 si 17 , si traseele 8 si 31 cu frecventa lor obisnuita de 8 si 6 minute .

Am stat o ora intreaga sa plec la Hypermarket Armonia deoarece se defectase FLX si pana a venit YST am stat si am ingetat in statie la centru , mi se pare ceva anormal sa stau o ora la centru in timp ce masina trebuie sa aibe o frecventa de 30 de minute.Transportul in comun particular este foarte rentabil pe langa Braicar care are midibusele uzate fizic si moral care se strica si zac zile intregi in garaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 15:15:51    Titlul subiectului: 105597

ady_br89 a scris:
Transportul privat are 90 % din Braila si au taxele platite la zi la Consiliul Local
Nu i-am acuzat niciodata ca n-ar avea taxele platite! Nu intelegeti sau nu vreti sa intelegeti! Eu zic altceva: ca acesti dubagii isi platesc taxele corespunzatoare veniturilor declarate, eu ma leg de banii negri, banii proveniti de la calatorii care platesc, dar nu primesc bilet, de faptul ca supraincarca dubele... alte povesti...
ady_br89 a scris:
traseele sunt bine definite pe timp
O fi bine definit in timp pe hartie, dar pe teren e afisat si respectat? Aia e intrebarea....
ady_br89 a scris:
in tinp ce Braicar are cateva trasee care merg aproape goale cum ar fi cazul 2b-ului care are un program de insarcinata 6 ore pe zi , in timp ce Transeuropax merge din 10 in 10 minute la ANL-urile din Lacu Dulce . Deci se vede o mare diferenta intre particulari si Braicar , deci nu compara dubagii care stau cate 18 ore in volan in timp cei de la Braicar au un program ne definit
Tocmai ce spui tu ar trebui sa fie un motiv de desfiintare a sistemelor tip maxi-taxi! Poate nu stii tu, dar in transportul public de persoane sunt reguli precise privind numarul de ore in care un sofer are voie sa conduca... Evident, pe dubagii ii doare undeva ca stand 18 ore pe zi la volan pun viata calatorilor in pericol din cauza oboselii acumulate... Dar mi-ai dat o idee, o sa intreb daca dubagii astia pot face dovada ca au angajati, cu carte de munca si taxe platite, numarul de soferi necesari pentru 2 schimburi, plus rezerve. Daca nu, sa li se dea voie sa faca doar cateva ore de traseu...mi-ai dat o idee buna, sa-i "ajutam" pe dubagii sa aiba si ei program de "insarcinate", dupa cum zici tu, desi te referi la altceva, ce n-ai priceput tu bine din cauze naturale...
ady_br89 a scris:
Am stat o ora intreaga sa plec la Hypermarket Armonia deoarece se defectase FLX si pana a venit YST am stat si am ingetat in statie la centru , mi se pare ceva anormal sa stau o ora la centru in timp ce masina trebuie sa aibe o frecventa de 30 de minute.Transportul in comun particular este foarte rentabil pe langa Braicar care are midibusele uzate fizic si moral care se strica si zac zile intregi in garaj.
Pai si mie mi se pare anormal, dar de ce crezi ca nu se face nimic in sensul achizitionarii de autobuze noi sau second-hand, ca sa se asigure frecvente mai bune? Din aceasi cauza existenta in toate orasele atinse de boala maxi-taxi: ca sa se faca loc acestor privati abili, care stiu sa faca aproape orice ca sa iasa banul... mai "ung" pe unul, mai pe altul, mai o "cotizatie" in campania electorala etc... Asa ca, trage-i de urechi pe aia care nu se implica in dotarea Braicar cu vehicule suficiente si bune, ca multe orase au facut achizitii de mijloace de transport, chiar si vecinii vostri din Galati, ma indoiesc ca Braila nu are capacitatea economica necesara sa-si permita innoirea parcului de vehicule. Dar calatorii conteza mai putin, important e sa iasa banul la cine trebuie, ca sa alimenteze piramida corupta...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 05 Feb 2009 15:48:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 15:24:28    Titlul subiectului: 105598

Banii negri de care tot ne zici tu in articolul de mai sus le revin soferilor la sfarsitul zilei , deoarece ei stau in jur de 16 ore la volan prin acest fapt se deduc cheltuielile soferului care sunt infime intre 40-100 de ron din care isi iau ei ce au nevoie pe timpul traseului, acum depinde si la ce firma ai vazut ca soferii isi baga banii in buzunar desi eu nu imi bag banii in buzunar chit ca sunt cum zici tu un dubagiu daca nu stii nimic concret despre ce sa intampla in Braila nu ne mai aduce acuze la adresa noastra iar colegii mei au si ei dreptul sa manance si ei o paine nu numai trasnportul de stat.

Este incredibil cand vezi un sofer de la Braicar ca ia spaga si o imparte cu controlorii nu mi se pare ceva normal ca o firma precum este Braicar ca angajatii firmei sa ia spaga sa se intretina de pe o zi pe alta , acesta este una din problemele majore si cea de a doua si cea mai dureroasa este cea ca se fura din unitatea Braicar motorina , table , truse de scule si vopsea . Unde este legea sa fie pedesiti cei care fura din acesta inteprindere ? Mentionez ca noi nu suntem platiti facem legi in Braila , nu suntem noi cei care decidem cat stam pe traseu , fiecare sofer care lucreaza pe maxi-taxi are un program bine definit pe cand cei de la Braicar se plimba de pe un traseu pe celalat din nou unde este legea sa aibe un traseu bine pus la punct ? Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 15:39:16    Titlul subiectului: 105601

E incredibil! Lege? Reguli? Civilizatie? Da' de unde...

Pot spune ca la Iasi suntem norocosi ca am scapat de molima asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 13:15:09    Titlul subiectului: 105673

O petitie care ma unge la inima, iata ca oamenii incep sa ia atitudine impotriva parazitilor din transportul public, acele maxi-taxi total improprii pentru transportul public urban.
Bravo, omule!

http://www.domnuleprimar.ro/primar-afisare-sesizare.php?s=29134&message=ok

"Obiectiuni la licentele de transport

Proiect de hotarare a Consiliului Local Municipal Braila privind: Aprobarea Regulamentului de acordare a licentelor de traseu si a autorizatiilor de transport in domeniul serviciilor de transport public local in Municipiul Braila
Persoanele interesate pot depune in scris propuneri, sugestii, recomandari privind proiectul de hotarare la adresa de mail iondragan@primariabr.ro pana la data de 20 februarie 2009..

OBIECTIUNI

La art.5 rezulta ca prestarea serviciului de transport public de persoane prin curse regulate se efectueaza cu autobuzul fara microbuze asa cum este precizat la art.2 pct.2a.
La art.9 caietele de sarcini eliberate pana acum nu se mai suprapun cu traseele actuale ceeia ce presupune ca acestea sunt ilegale.
La art.12 se stabileste in mod direct modalitatea de atribuire prin procedura de licitatie in contradictie cu art.7 care prevede si alte modalitati de atribuire.
La art.15 â??daca nu s-a prevazut altfel in contractul de efectuare a serviciului de transport public de persoaneâ??, acest paragraf da posibilitatea de a incheia contracte cu prevederi care depasesc caietul de sarcini si pot da nastere la â??acte aditionaleâ?? ca cele incheiate pana acum care au dus la modificarea semnificativa a traseelor.
La art.33 apare interdictia ilegala ca prestatorul serviciilor de transport public de persoane cu autobuze sa mai faca transport special de persoane.
La art.47 cum se poate modifica autorizatia de transport daca titularul isi schimba denumirea aceasta insemnand ca este o alta societate comerciala.
La art. 62-Retragerea autorizatiei de transport- de ce nu apare si cazul de efectuare a transportului in mod necorespunzator sau cazurile de suspendare repetata a autorizatiei.

In incheiere vreau sa subliniez faptul ca legea prevede efectuarea transportului public local cu autobuze urbane adica cu autobuze care au si locuri in picioare si nu cu microbuze care constructiv au numai locuri pe scaune si sunt pretabile numai la transportul intrajudetean un statiile nu sunt atat de dese ca in mediul urban.
De asemenea datorita actelor aditionale incheiate traseele microbuzelor au parti comune care depasesc limita legala
, pe o bucata de traseu putand circula pana la 4 linii diferite si daca adaugam si autobuzele.... De aceasta cauza traficul rutier municipal este super aglomerat.
Incercati sa va imaginati Braila fara atatea microbuze, fara stationari prelungite in statii, cu calatori care circula cu bilete si nu cu banii la soferi.....

cu stima Surdeanu Liviu
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2009 11:50:48    Titlul subiectului: 105709

Priviti un grafic al traseului 16 , este cel incercuit cu negru , mentionez ca transportatorii particularii merg contra timp si pe bani multi spre multumirea Brailenilor .


Grafic particular 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.1 kb
 Vizualizat:  de 13818 ori

Grafic particular 1.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Feb 2009 14:40:29    Titlul subiectului: 105725

Cum se facea, oare, ca ieri eram la Braila si pe unde intorceam capul dadeam cu privirea de o multime de autobuze si midibuze ale Braicar?! Nu stiu care e situatia pe trasee, intrucat nu am intentionat sa observ circulatia autobuzelor, insa cu certitudine lucrurile nu stau asa cum le prezentati voi. Intoxicati lumea cu povesti de-ale voastre, poate-poate veti fi crezuti ca sunteti culmea civilizatiei in transportul public. Am vazut ieri de ce pe-aici, pe forum, va tot plangeti de tramvaiele aduse din Viena, ba ca-s intr-un fel, ba ca-s in altul. In fapt, va roade ca lumea chiar e incantata de ele, ca in conditiile unei cai de rulare nu tocmai de invidiat reusesc sa se descurce excelent.
Dar, trebuie sa recunosc, voi cei cu microbuzele aveti dispecerizare... "fiuuuuuuuu, ba Florine, hai, da-i drumu'". Dispecerul? Un cretinoid (isi merita pe deplin descrierea, dupa cum vorbeste si se comporta) dotat cu hartie, pix si cos de gunoi pe post de "office". Faceti transport public, nu?!


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Sâm 07 Feb 2009 15:06:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2009 20:41:03    Titlul subiectului: 105981

Transportul privat de calatori brailean e pe drumul cel bun. Sambata seara am circulat din Bariara catre Gara cu un microbuz al firmei Trans Europax, pe linia lui 42, si nu mare mi-a fost mirarea cand am primit bilet (nu numai eu ci toti care urcau in microbuz). Plus de asta, deasupra capului soferului am observat lipit un grafic de circulatie.

Deci daca se vrea, se poate!!!

"Lumea" incantata de tramvaiele vieneze de care vorbesti tu sunt pensionarii care au liber pe tramvai. Normal ca sunt incantati sa circule gratis cu tramvaiul si sa se plimbe... (nu ca as avea ceva impotriva acestei gratuitati; la pensiile pe care le au merita sa ajunga si ei cu usurinta unde au treaba).

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_br89



Data înscrierii: 21/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Aug/2009
Mesaje: 113
Locație: Braila (Pata Alba)

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 10:39:27    Titlul subiectului: 106010

Eu lucrand la firma mantrans care detine 2 trasee 33 si 34 am sesizat ca in ultimul timp cand iau masina de la parc , mi se cere sa iau si un top de 200 de bilete care le dau pasagerilor care se urca in microbuzul meu.
Pai initial nu se dadeau bilete incepand cu ora 7 dimineata deoarece biletele se vand in 3-4 curse maxim , si apoi cand mai mergi si contra timp unde sa mai dai si tu bilete ca pe toate le vinzi in 2-3 ore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 246
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 10:57:35    Titlul subiectului: 106012

Nu v-ar fi rusine, nu va mai suport. Auzi, vi se termina biletele? Pai nu mai pleca in cursa. Cand vinzi tu 200 de bilete in 3-4 curse. iei 50 de oameni intr-un microbuz de 18, nu? Ati distrus peste tot in tara si ce mai era transport cat de cat civilizat mana in mana cu autoritatile locale. Si acum mai aveti si tupeu a vorbiti de corectitudine? Adica pana acum furam, dar acum suntem mielusei. Puteti sa vorbiti cat vreti, va cunoastem prea bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 11:30:21    Titlul subiectului: 106018

Kaustik a scris:
Sambata seara am circulat din Bariara catre Gara cu un microbuz al firmei Trans Europax, pe linia lui 42, si nu mare mi-a fost mirarea cand am primit bilet
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Da' de ce te-ai mirat asa de tare, ca doar sustii ca totul e in regula la sistemul maxi-taxi, ca se dau bilete....
ady_br89 a scris:
am sesizat ca in ultimul timp cand iau masina de la parc , mi se cere sa iau si un top de 200 de bilete care le dau pasagerilor care se urca in microbuzul meu.
Cum in ultimul timp?? Da' pana acum cum se proceda, nu va dadeau bilete deloc? Sau si mai putine de 200?
Sau 200 de calatori e numarul declarat pentru impozite, restul sunt banii aia negri de care va tot povestesc eu?...
ady_br89 a scris:
si apoi cand mai mergi si contra timp unde sa mai dai si tu bilete ca pe toate le vinzi in 2-3 ore
Cum?!? Se vindeau toate biletele pe care le primeati in 3-4 curse? Si dupa aia ce faceati? Nu mai dadeati bilete?
Si ce faceati, mergeati contra timp? Shocked Cu calatori in masina??!
Ori va bateti joc de noi, ori in Braila anormalitatea a ajuns sa para normalitate!
E revoltator!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 14 Feb 2009 12:01:34    Titlul subiectului: 106059

Am surprins astazi o discutie despre trasnportul privat de persoane din Braila si, printre altele, am aflat ca biletele se pot cumpara si de la puncte de distribuire, nu numai de la soferi. In plus, am auzit ca in microbuze s-au montat validatoare pentru bilete si ca in unele cazuri exista indivizi care supravegheaza corectitudinea calatorilor (nu ai perforat biletul esti dat jos din microbuz).
Daca ceea ce am auzit este corect, inseamna ca la Braila nu se intentioneaza de nici un fel renuntarea la microbuzele particulare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 12:43:59    Titlul subiectului: 106990

http://www.ziaruldebraila.ro/eveniment/haos_in_transportul_de_persoane.html

"Haos în transportul de persoane

Scris de Laurențiu Aramă
luni, 02 martie 2009

Conducătorii de maxi-taxi comit cele mai multe nereguli, însă nimeni nu îi sancționează, de cele mai multe ori. Consilierii locali au aprobat un regulament menit să îi disciplinizeze pe transportatori.
Transportul în comun desfășurat de operatorii particulari și de societatea municipalității, “Braicar”, îi nemulțumește pe consilierii locali municipali, care au ridicat unele aspecte negative privind circulația microbuzelor, autobuzelor și tramvaielor, în cadrul ședinței de Consiliu, de vineri.
Social-democratul Alexandru Coadă a vorbit, în special, despre indisciplina din trafic și de încălcarea legislației de către transportatorii privați. „Dacă ne referim la transportatorii privați, o să constatăm că fac evaziune fiscală pe față, fără niciun fel de jenă, și nimeni nu intervine. În ceea ce privește calitatea transportului, fie că mergi cu «Braicar», fie că mergi cu cei din privat, asculți numai manele. Ar trebui să auzim înainte de sosirea într-o stație: «urmează stația Călărași I, stația Viziru» sau nu știu care, nu manele, că îți distrugi și auzul, nu mai spun că pun foarte tare muzică”, a spus Coadă. Acesta a solicitat Serviciului de Transport Public Local de Călători (STPLC) al CLM să își facă simțită prezența și să îi controleze mai mult și mai bine pe transportatorii particulari.
La rândul său, democrat liberalul Florin Cîrligea a susținut că, mai multe zile la rând, în anumite mijloace de transport în comun ale SC „Braicar”, compostoarele nu au funcționat, iar călătorii nu au avut posibilitatea să își composteze biletul. Nici modul în care își desfășoară activitatea transportatorii particulari nu îl mulțumește pe reprezentantul PD-L. Aș dori să mergem până la ridicarea licenței de transport pentru cei care nu respectă traseele sau pentru cei care fac evaziune fiscală. La o abatere sau la a doua abatere automat să li se ridice dreptul de a efectua transport public pe raza municipiului Brăila. Cei din domeniul maxi-taxi întorc unde vor, la jumătatea traseului dacă nu au călători, nu mai respectă traseul până la capăt, nu au orar de funcționare, absolut nimic. Ei circulă numai în momentul în care au clienți. În orele acelea moarte, în perioada în care nu sunt călători, o să observați că nu își respectă graficele, a afirmat Cîrligea.
Un nou regulament
Discuția s-a purtat cu ocazia aprobării regulamentului pentru efectuarea serviciilor de transport public local în municipiu, a indicatorilor de performanță și a caietului de sarcini pentru STPLC Brăila.
Forma finală a regulamentului a rezultat în urma unei dezbateri publice organizate de municipalitate, la care au participat reprezentanții SC “Braicar” și ai transportatorilor particulari. Aceștia au avut câteva observații și au făcut câteva propuneri de îmbunătățire a regulamentului care au fost acceptate de către consilierii locali.
Printre prevederile regulamentului figurează și cea conform căreia contravențiile se constată și se aplică, potrivit competențelor, de către personalul Serviciului de Transport Public Local de Călători și alți împuterniciți ai primarului municipiului Brăila.
"

Hai, ca se poate, scapati odata de corvoada maxi-taxi!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest BR



Data înscrierii: 12/Mar/2009
Ultima vizita: 01/Aug/2011
Mesaje: 1
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 13 Mar 2009 09:08:38    Titlul subiectului: transport civilizat 107826

Exista in aceasta tara o lege a transportului public local care stabileste impreuna cu alte acte normative modul de desfasurare a transportului local. De ce nu se aplica si la Braila la fel ca in alte mari oras?
De ce anume este nevoie pentru a avea un transport civilizat si in siguranta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adelo_9149



Data înscrierii: 25/Aug/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 74
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 22:07:57    Titlul subiectului: 119153

O singura durere in suflet am si aceea este ca totul la noi in Braila, se invarte in jurul acelor "caractite" care circula pe majoritatea traseelor fiind acele maxi-taxi . Iar acum tin sa va anunt public urmatoarele lucruri aflate de la un sofer al Braicar S.A. si inca 2 colegi de ai dansului tot soferi ai acestei societati . In data de 29-10-2009 orele 12:00 si terminandu-se la ora 15:00 a avut loc o convocare a tuturor soferilor si vatmanilor firmei Braicar S.A.

Punctele de vedere au fost expuse public:
1 - Schimbarea statiilor transportatorilor particulari.
2 - Inlaturarea lor daca este posibil (dar nu se poate in orasul nostru).
3 - Reinnoirea unui contract de munca, care tin sa precizez ca nu a fost respectat nici pana la ora actuala deoarece soferii si vatmanii nu au vazut prime de sarbatori sau bonuri de masa.
4 - Shimbarea unor sefi care nu isi fac treaba.
5 - Numeni nu va iesi pe traseu la data stabilita grevei generale care va fi pe termen nederminat, nici macar cursele speciale nu vor iesi.

Aceste lucruri sunt reale din cauza acelor dubagii care dupa ce trag in statiile Braicar, isi fac de cap prin orasul nostru. Soferii de la Braicar sunt sufocati de aceste exemple negative care si asa fac umbra degeaba pe traseu.
Tin sa anunt public toti cetatenii Brailei ca s-a trimis o sesizare de catre soferi si vatmani la Judecatoria din Braila prin care cer "sa li se aprobe o GREVA PE TERMEN NEDETERMINAT, deoarece conditiile contractului colectiv de muca nu au fost repectate"
Un lider de sindicat a relatat urmatoare: "Ori noi, ori ei ca si asa noi suntem cei care tragem nu cei de la birouri care stau si dorm nu este asa ceva normal , ca pana la urma noi muncim pentru distractia lor si a particularilor care se lafaie pe banii nostri"
In concluzie cer si demiterea unor sefi care nu isi fac treaba asa cum trebuie, dar si refacerea infrastructurii si innoirea parcului auto.

Daca nu se indeplinesc aceste cereri cred ca cei la Braicar vor intra in greva generala si iar va domni haosul si particularii isi vor face de cap.

_________________
BR-16-YZU "Regina Parcului Braicar"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 10:43:47    Titlul subiectului: 139326

La orice control, nereguli masive la bisnitarii privati cu maxi-taxi-urile... Evil or Very Mad :

Eu as propune introducerea obligatiei ca la urcarea in orice duba/maxi-taxi calatorii sa fie pusi sa semneze ca stiu si accepta riscurile la care se expun in timpul calatoriei cu astfel de improvizatii specifice tarilor bananiere si oamenilor innapoiati.

http://www.adevarul.ro/locale/braila/Braila-_Soferii_de_maxi-taxi_au_fost_luati_la_verificat_de_politisti_0_418158313.html

"Brăila: Șoferii de maxi-taxi au fost luați la verificat de polițiști

Adriana Baranga

Duminică 30 ian 2011

Brăila

Polițiștii au acționat pentru asigurarea fluenței traficului

Polițiștii brăileni au aplicat amenzi în valoare de aproape 40.000 lei, au ridicat în vederea suspendării două permise de conducere și au retras două certificate de înmatriculare, toate acestea în ultimele două zile.

Polițiștii de la Serviciul și Biroul Poliției Rutiere, împreună cu specialiști de la A.R.R. și R.A.R., au acționat zilele acestea pe arterele din municipiul și județ pentru asigurarea fluenței traficului și verificarea legalității transportatorilor de persoane în regim maxi-taxi.

De asemenea, polițiștii au mai verificat starea tehnică a autovehiculelor de transport persoane, pentru prevenirea unor evenimente rutiere cauzate de defecțiuni tehnice, dacă șoferii respectă timpii de odihnă și dacă sunt transportați mai mulți călători decât capacitatea maximă admisă a autovehiculului.

Pe parcursul acestor acțiuni, polițiștii au constatat 83 de contravenții dintre care 64 la șoferii de maxi-taxi și au aplicat amenzi în valoare de 39.342 lei. Patru șoferi de maxi-taxi au fost depistați că nu eliberau bilete de călătorie, iar doi nu dețineau atestat.

[ . . . . . . . . . . ]"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Aug/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Mar 2011 05:05:15    Titlul subiectului: 140589

Un articol din 2001: http://www.ziaruldeiasi.ro/local/braila/dubele-quot-braicar-quot-contra-quot-ford-quot-si-quot-mercedes-quot~ni1nrn

"Dubele "Braicar" contra "Ford" si "Mercedes"

Data publicarii: 15/01/2001

O analiza a situatiei din transportul public de persoane din municipiu

Conceptul de "maxi-taxi" a aparut inainte de 1989 si acest serviciu a fost introdus, desigur, de fosta IJTL - Intreprinderea Judeteana de Transport Local - actuala "Braicar" SA. In acei ani, maxi-taxi insemna de fapt un fel de curse rapide, efectuate cu microbuze TV de productie romaneasca - asa-numitele "dubite". Acestea circulau in general pe traseul 4 si opreau cam din 3 in 3 statii. O astfel de calatorie rapida costa 5 lei
pe vremea aceea, adica de 4 ori mai mult decit o calatorie cu autobuzul, care costa 1 leu
si 25 de bani.

Nu comentam cum se desfasura transportul public in anii '80. Democratia, insa, a schimbat cu mult fata problemei: in primul rind pentru ca in cele mai multe sectoare a facut posibila aparitia concurentei. De data aceasta, concurenta reala, venita din partea investitorilor particulari. Si, cum era de asteptat, mai devreme sau mai tirziu si in transportul public trebuia sa apara acest fenomen - de altfel, extrem de benefic, asteptat, dorit si normal. Primul sector al transportului de persoane vizat de concurenta particulara a fost taximetria. Incet-incet, sectorul particular a reusit sa se impuna atit de bine, incit, practic, societatile de stat - "Braicar" si "Braitax" au disparut total de pe piata - ultima societate fiind, de fapt, lichidata. Explicatia e simpla: sectorul de stat nici nu avea cum sa mai traiasca prea mult. La stat totul era posibil: masini neintretinute, vechi, tarife mai mari, iar soferii - care lucrau pentru un salariu fix - trageau mai mult pentru ei decit pentru societate - ba o canistra cu benzina, ba o piesa de masina
, ba "n" curse neinregistrate pe ceas
etc. Privatizarea a schimbat, insa, problema: soferul era acum propriul sau patron iar interesul era clar: trebuia sa munceasca serios pentru a avea cu ce trai.

In ceea ce priveste transportul in comun, concurenta a aparut, destul de timid, imediat dupa anul 1990 - cind firma "Brainita Taxi International" a incercat, cu citeva dubite romanesti, sa presteze activitate de maxi-taxi, dar nu a tinut.

"Braicar" si-a vazut linistita de treaba citiva ani buni, cind, totusi, nu prea aveai ce sa-i reprosezi cu privire la frecventa - in comparatie cu alte orase - si nici la confort - pentru ca nimeni nu stia ca se poate mult mai bine. Inghesuiala, insa, exista din belsug, si in special la ore de virf. Desigur, oamenii injurau in draci cind circulau cu cite un "autobuz cu burduf", care scirtiia din toate incheieturile si care lasa impresia ca mai are putin si se rupe in doua - oricum, cind ploua, nu se putea sta in dreptul burdufului, facut ferfenite in cele mai multe cazuri. Nu trebuie uitate tramvaiele, la care nici usile nu se inchideau iar cind ploua nu se mai putea sta pe nici un scaun. Multi braileni, liceeni pe vremea aceea, nu uita calatoriile pe scari, distractia din momentele in care vreun calator mai slab de muschi cadea de pe scara, in plin mers, sau faptul ca mai aveai motive sa chiulesti de la prima ora.

Multi nu uita iernile in care se mergea pe jos la scoala si la serviciu - pentru ca autobuzele si tramvaiele inghetau prin orase. Deh, ce vremuri!

1997 - anul de gratie

Apoi, ceva imbunatatiri au mai aparut: s-au adus tramvaie nemtesti si autobuze DAF si IKARUS - la mina a doua, desigur - si s-au casat autobuzele articulate, dar cam atit. "Braicar" a ramas agatat in vremurile de demult, imaginea transportului prestat de aceasta raminind aceeasi, in general: ca la stat. In plus
, nu trebuie uitate grevele angajatilor "Braicar" sau tramvaiele care, pe ici pe colo, mai luau foc, pline cu calatori - noroc ca nu s-au inregistrat incidente grave la acest capitol.

Asa stind lucrurile, multi au sesizat ca pe aceasta piata e loc de ceva nou. Practic, "Braicar" parca-i invita pe transportatorii particulari sa-si faca aparitia. Si, in 1997, normalul s-a produs
. Au aparut microbuzele particulare. La inceput timid, cu citeva masini
, apoi din ce in ce mai curajosi, mai multi si mai bine dotati. Fara un cadru reglementat la inceputurile sale, acest sector privat s-a dezvoltat incet-incet, pina cind "Braicar" a simtit ca pierde serios teren.

Dezvoltarea transportului in comun privat n-a fost chiar simpla, dar eficace si urmind o cale extrem de fireasca. Fiecare intreprinzator particular si-a cautat, prima data, un microbuz cit mai ieftin cu putinta, pentru ca nu era neaparat nevoie
de cine stie ce confort - mai prost ca cel oferit de autobuzele "Braicar" nici nu se putea. Dar era loc pentru alte avantaje: viteza de deplasare mult mai mare, frecventa mult mai buna si un pret cit mai apropiat de cel al "Braicar", eventual chiar mai mic. Astfel, microbuze marca Barkas - sovietice - sau micutele Damas au impinzit municipiul. Oamenii au vazut atunci ca pot ajunge mult mai repede la destinatie, intr-un oarecare confort, si dintr-un capat al orasului intr-altul - pe liniile 16 si 17, pina atunci, autobuzele circulind cam ca trenul: din ora in ora, adica. La acestea s-a mai adaugat si faptul ca te puteai urca sau cobori intre statii - ceea ce venea, din nou, in sprijinul calatorilor, astfel ca microbuzele particulare au devenit preferatele celor mai multi braileni.

Supararea "Braicar"

Cum era de asteptat intr-o astfel de situatie, "Braicar" a inceput sa reactioneze. De la declaratii de genul "concurenta neloiala", "piraterie", "mafie", "golaneala", "ilegalitati" etc., la greve spontane si blocarea circulatiei cu tramvaie si autobuze. "De ce pe traseele noastre? De ce in statiile noastre? De ce fara bilete? De ce fara grafic? De ce fara un cadru reglementat?" - punea problema "Braicar". Si, intr-un fel, avea dreptate. Iar lupta dintre cele doua tabere s-a aprins si mai tare. Microbuzele apareau in statii, de multe ori cu citeva zeci de secunde inaintea autobuzelor. Intreceri pe sosele, blocarea de statii - fie de catre o tabara, fie de catre cealalta, incidente intre soferii de pe microbuze si autobuze, chiar altercatii, uneori. Cu alte cuvinte, o situatie tensionata, care dureaza de trei ani si nu pare ca se va rezolva prea usor nici macar acum. Era momentul sa intervina autoritatea locala: Primaria si Consiliul Local.

Primaria intervine

Interventia acestora nu a rezolvat nicidecum situatia, ba chiar, uneori, mai tare a incurcat lucrurile. Cel putin aceasta a fost tot timpul impresia celor prinsi mereu la mijloc: calatorii. Mai mult, se lasa impresia ca, de fapt, se incearca favorizarea "Braicar". Intronarea legii in transportul in comun a fost, de fapt, principalul argument si scop al primariei si CLM - aceasta cerind-o, de fapt, si "Braicar". "Nu ne temem de concurenta, dar sa fie una legala" - spunea conducerea societatii la care Consiliul Local este actionar unic.

Si, astfel, s-a pus problema respectarii unor trasee - care sa poarte alte numere decit cele ale "Braicar" (34 in loc de 4, 32 in loc de 2, 40 in loc de 10, 35 in loc de 5, 47 in lor de 17 etc.) - sa se infiinteze alte statii decit cele ale "Braicar", sa se fixeze o frecventa, sa se elibereze bilete... In plus, s-a stabilit ca aceasta activitate sa poata fi prestata doar cu microbuze cu cel putin 9 locuri (8+1).

Transportatorii au fost, desigur, nemultumiti la rindul lor. "De ce sa-mi impuna cineva mie, firma privata, cum sa circul si cind sa circul? De ce alte statii? De ce sa nu lasam calatorul, care stie unde e statia din cartierul sau, sa aleaga intre «Braicar» si noi?"

Transportatorii particulari nu intelegeau, atunci, ca transportul in comun este un serviciu public si ca trebuie sa respecte niste reguli clare. La rindul sau, "Braicar" nu a inteles ca trebuie sa faca si altceva pentru imaginea sa si pentru clientii sai in afara de a-i critica tot timpul pe maxi-taxisti, iar Primaria nu a inteles ca orice actiune indreptata impotriva transportatorilor particulari - justificata sau nu, obiectiva sau subiectiva - se va intoarce tot impotriva ei pentru ca, orice ar fi facut pentru a separa cele doua tabere va nemultumi calatorul. Si, pe de alta parte, calatorii nu au inteles de ce trebuie sa asiste la acest razboi?

Transportatorii - progres, "Braicar" - regres

Doua aspecte trebuie evidentiate in ceea ce priveste evolutia din ultimii ani a celor doua sectoare din transportul public in municipiu: "Braicar" a demonstrat ca nu se poate integra eficient si rapid unei economii de piata, in timp ce transportatorii particulari au aratat-o din plin.

In primul rind, "Braicar" a ramas aceeasi societate - ca imagine si calitate a serviciilor - de ani si ani de zile. Aceleasi autobuze, aceeasi frecventa deficitara, acelasi stil
de lucru. Practic, nu a schimbat nimic - cu exceptia celor citeva autobuze second-hand. N-a facut decit sa mentina si chiar sa sporeasca nemultumirea majoritatii calatorilor in ceea ce priveste serviciile oferite. Ceea ce e si mai de neinteles e faptul ca, in toti acesti trei ani de concurenta, nu a stiut sau nu a reusit sa ofere un serviciu alternativ, cu adevarat concurential. Si a avut alti sapte ani inainte la dispozitie. Sa privim cum stau lucrurile in Galati: societatea comerciala omologata de acolo - intr-un climat concurential mai vechi si mai dur decit la Braila - a stiut, cit de cit macar, sa se adapteze. Vezi mini-buzele superbe, marca Isuzu, noi, care se ridica la asteptarile calatorilor: sint moderne, rapide si eficiente. Vezi Bucurestiul, unde marea majoritate a autobuzelor sint fie marca "Rocar de Simon" (romano-italiene), fie DAF, dar sint cu totul altceva: viteza, confort, modernitate (acces pe baza de cartele magnetice, avertizoare sonore si video cu privire la statiile de pe parcurs etc.). E de tot risul ideea de a se aduce, la Braila, citeva mini-buze hibrid - cu motor romanesc si caroserie sovietica "Zil" - care nici mai repede nu merg, nici nu consuma foarte putin si nici nu atrag printr-un confort deosebit. Cu acestea credea "Braicar" ca-i va contracara pe operatorii particulari?

Ce-au facut, in schimb, particularii? De la Barkas-uri, Damas-uri si fel de fel de vechituri, ei au inteles sa investeasca in masinile
lor. Incet-incet, hirburile au disparut aproape in totalitate, cumparindu-se microbuze din ce in ce mai bune, mai noi si mai mari. Coincidenta a facut ca, exact cind "Braicar" cumpara mini-buzele sovietrice "Zil", un transportator particular sa aduca primul "Mercedes-Sprinter" - o adevarata bijuterie - cu 17 locuri individuale, cu TV si aer conditionat, cu mocheta... Un astfel de mini-buz autocar ar putea face foarte bine curse Bucuresti-Berlin, Viena sau spre oricare dintre marile orase europene. Si, incet, incet, in special dupa ce li s-a impus ca nu pot presta transport de persoane decit de la 10 locuri in sus, numarul masinilor
demne de ceea ce inseamna transport la nivelul standardurilor occidentale a crescut.

Pro si contra

Analizind la rece situatia, au si transportatorii particulari destule bile negre. Intr-adevar, cei mai multi dintre ei nu respectau si nu respecta o serie de reguli: nu elibereaza bilete, nu-si respecta traseele, nu respecta un grafic, incalca de multe ori reguli de circulatie, se intrec intre ei pe sosele la viteze ametitoare, isi incarca microbuzele cu mult peste capacitatea din talon, limbajul multor taxatori si soferi lasa de dorit, comportamentul si tinuta acestora de asemenea etc. Da, exista o imagine de "smechereala si pacaleala" (ca sa-l citam pe directorul general al "Braicar") pe care si-au creat-o unii dintre transportatori. Da, multi lucreaza "la negru". Maxi-taxistii trebuie sa inteleaga ca e musai sa se supuna unui grafic, unor trasee, sa elibereze bilete, sa nu mai opreasca pe unde le vine, sa-si angajeze doi soferi si doua taxatoare cu carti de munca daca doresc sa circule toata ziua, sa circule intr-adevar toata ziua si nu doar cind le convine, dar...

Dar e clar ca circula mai bine decit "Braicar" - in seara de Revelion sau in dimineata de Anul Nou o serie de maxi-taxi circulau, in timp ce autobuzele nu prea - mai des si mai repede, ofera un confort mult sporit, cu alte cuvinte, calatorii sint multumiti. Exista ingesuiala si in microbuze, dar asta fie din vina celor care accepta sa urce in asemenea conditii, fie din cauza ca ar fi nevoie de mai multe microbuze, pentru a face fata cererii. Si e elocvent faptul ca, desi au statii separate de cele ale "Braicar", oamenii aleg deja in ce statie vor astepta si cu ce se vor deplasa. E elocvent atunci cind vezi ca foarte multi prefera sa se inghesuie intr-un microbuz, decit sa circule lejer, pe scaun, intr-un autobuz.

Pe de alta parte, sa privim spre autobuzele "Braicar". Avantaje ar fi urmatoarele: poti circula cu abonament, te poti deplasa, totusi, in oras si... cam atit. Dezavantaje: disconfort, hoti de buzunare, mizerie, nu gasesti in orice statie bilete, circula greoi, e frig iarna, circuli pe scari dimineata, astepti prea mult in statii, tiganii circula fara bilet, in vazul controlorilor, esti agresat verbal de unii dintre acestia, cersetori, cind da inghetul nu mai circula aproape nici un autobuz etc. Asta e situatia.

Capacul

Decizia Primariei si a CLM de a-i scoate pe transportatorii particulari de pe traseele "Braicar" a pus capac situatiei din transportul in comun. De fapt, ce a insemnat asta? Din nou inghesuiala prin autobuze, din nou asteptare, din nou injuraturi, din nou frig, din nou nervi, din nou nu mai ai cu ce sa ajungi din Vidin in Viziru - decit dupa zeci de minute de asteptare, din nou hoti de buzunare, din nou nemultumire in rindul calatorilor.

Are "Braicar" dreptate cind spune ca trebuie respectata legea? Are. Are Primaria dreptate cind spune ca transportatorii particulari in mare parte nu o respecta? Are. Dar au calatorii dreptate cind spun ca transportatorii particulari sint mai buni, ca nu trebuiau scosi de pe traseele "Braicar", ca acum e mult mai rau decit inainte? Au. Au dreptate calatorii cind spun ca vor sa fie lasati sa aleaga intre "Braicar" si maxi-taxi ce mijloc de transport doresc, spre orice destinatie din oras? Au. Au dreptate calatorii sa injure Primaria? Cam au. Primaria nu a inteles ca, de fapt, nerespectarea legii de catre o parte sau alta nu e problema calatorilor si ca nu acestia trebuie sa sufere. E problema Politiei, a Garzii Financiare
, a justitiei sau a Primariei. Dar pentru asta nu trebuie sa sufere si calatorii. Incalca legile maxi-taxistii? Bun, sa raspunda cei care o fac, nu toti. Sa mai vorbim despre taxele de protectie platite de unii transportatori pentru a fi lasati in pace? Nu vorbim, dar vorbesc ei intre ei. Au dreptate cind spun ca "Braicar" este favorizata? Cam au. Pai, si "Braicar" incarca autobuzele peste capacitate, si soferii "Braicar" opresc intre statii - pentru cunoscutii lor - nici autobuzele nu-si respecta graficele. Desigur, iar e treaba institutiilor abilitate. Daca e sa se faca ordine, sa se faca. Nimeni nu e impotriva. Dar nu prin scoaterea maxi-tax-urilor de pe traseele "Braicar". Cel putin nu asta doresc calatorii. Ei vor sa fie lasati sa decida singuri in ce se urca. (Mircea DOAGA)"

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2011 12:30:01    Titlul subiectului: 140961

Saracii, mai ca iti vine sa le plangi de mila... Evil or Very Mad
Alta acum, dubagii se plang ca n-au profit! Sincer? Mi-ar pare tare bine sa fie adevarat si nu o simpla "gogoasa" de presa si sa dispara "de la sine" aceasta boala a transportului public, numita maxi-taxi... Twisted Evil

http://www.adevarul.ro/locale/braila/Transportatorii_braileni_sunt_gata_de_rascoala_impotriva_scumpirii_carburantilor_0_441556049.html

"Transportatorii brăileni sunt gata de răscoală împotriva scumpirii carburanților

Dorin Udrea

Joi 10 mar 2011

Brăila

Transportatorii spun că dacă prețul la carburanți nu scade, vom cumpăra alimente mult mai scumpe

Șoferii de taxi sau cei de pe microbuzele maxi-taxi se plâng că încasările de la clienți nu le ajung să-și plătească combustibilul. Majorarea continuă a tarifului la benzină și motorină a început să se simtă în prețurile celorlalte produse, în special în magazinele sătești, din cauza costurilor mai mari de transport.

Puține sunt motivele care au determinat de-a lungul timpului o asemenea unanimitate de opinie a brăilenilor, cum a reușit în ultima perioadă să provoace scumpirea repetată a carburanților.
Mulți dintre bărileni au renunțat pe cât posibil la utilizarea propriilor autoturism pentru transportul de acasă la serviciu, situație tot mai evidentă în trafic mai ales în zilele în care vremea este ceva mai prietenoasă.

Există însă și categorii de utilizatori al căror trai depinde enorm de prețul carburanților, cum este cazul transportatorilor.
„Când s-a stabilit actualul tarif la taxi, nici cea mai scumpă benzină nu trecea de patru lei, iar motorina era la 3,27 lei. La actualul tarif, nu putem să avem profit. Pe de altă parte, nici nu putem crește prețul la rândul nostru, pentru că și așa stăm degeaba. Guvernanții să ia măsuri, nu să ne mintă toată ziua că ăsta-i preț corect sau că ar fi cel mai mic preț din Europa, să țină cont că și noi avem tot cele mai mici venituri din Europa", ne-a declarat Marian Adetu, taximetrist.

O stare acută de nervozitate domnește și printre operatorii maxi - taxi.
„Nu putem să scumpim biletul, pentru că și așa nu avem clienți decât la orele de vârf. Braicarul ne face concurență la sânge cu abonamentele, inclusiv cele cu tarif redus ale pensionarilor, iar noi am ajuns să transportăm mai mult elevi care merg la școală. În cursul zilei avem patru-cinci călători în mașină, la cât costă acum carburantul ne este imposibil să trăim", a declarat Marcel Buzoianu, șofer pe maxi taxi.


[ . . . . . . ]"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adelo_9149



Data înscrierii: 25/Aug/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 74
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 19 Mai 2011 10:04:12    Titlul subiectului: 143688

Nu cred ca ar fi normal sa disponibilizeze Braicar , peste 100 de angajati din cauza CLM-ului al Brailei. Ar fi cazul ca domnul Bunea Stancu sa nu isi mai dea acordul pentru functionarea particularilor, ca dansul da lincente pe transportul public brailean.
De ce nu este in stare sa dea si din conducerea Braicarului angajatii care sunt certati cu regulile de interior si sefii care nu isi fac treaba.
Pe langa aceasta ar fi cazul sa numai arunce pisica moarta de la unul la celalalt, la noi daca se vrea ceva ba se face la 6-12-18 luni de ce? Din simplu motiv ca domnul Bunea Stancu nu vrea sa elibereze licente de transport, exemplul cel mai elocvent este linia 42 (Gara - Cuza - Hipodrom - ANL Lacu Dulce) din simplul motiv ca linia nu este rentabila si de aceea s-a hotarat sa fie bagat un microbuz provizoriu care, saracutul de el, sta 30-45 de minute sa plece. De ce nu s-au luat masuri ???

_________________
BR-16-YZU "Regina Parcului Braicar"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community