Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre inceputurile transportului public - trasuri si birje

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Feb 2009 17:42:52    Titlul subiectului: 106247

Cred ca ar trebui, macar adus aminte cate ceva, despre birjele si trasurile ce au existat in Bucuresti. Fiindca -nu-i asa?- fac si ele parte din istoria transportului public sau in comun. Caci nici despre tramcarurile de pe la 1900 nu prea s-a scris. Din pacate nu sunt un istoric ale acestora, insa voi cauta sa aduc ceva imagini. Sa nu ignoram partea educativa a acestui site-forum.
Sper sa existe interes din partea forumistilor...

Incep cu o imagine care, e drept, nu reprezinta trasuri, dar e interesanta. E facuta in fata Hanului Verde, han ce se afla pe marginea Dambovitei, ceva mai sus de hanul lui Manuc, colt cu Selari. Pe acel loc s-a construit in anii 30 un bloc ce exista si azi (la parter are/avea un magazin de mobila)...



tramvai aprox1920 pe str halelor la podul Rahovei.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  624.09 kb
 Vizualizat:  de 28983 ori

tramvai aprox1920 pe str halelor la podul Rahovei.jpg



IMGP7384.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  358.43 kb
 Vizualizat:  de 28983 ori

IMGP7384.jpg



_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Feb 2009 18:04:51    Titlul subiectului: 106249

Alte cateva poze frumoase, vechi si interesante de la inceputul transportului in comun din Buc


pta teatrului 1890Dushek fiul.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.42 MB
 Vizualizat:  de 28976 ori

pta teatrului 1890Dushek fiul.jpg



pta teatrului 1890.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  788.89 kb
 Vizualizat:  de 28976 ori

pta teatrului 1890.jpg



tramvai 1895 zona lipscani.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  444.91 kb
 Vizualizat:  de 28976 ori

tramvai 1895 zona lipscani.jpg



tramvai 1895 zona lipscani2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.65 kb
 Vizualizat:  de 28976 ori

tramvai 1895 zona lipscani2.jpg



_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
swq2009



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 13/Mar/2010
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2009 23:49:26    Titlul subiectului: 106406

Primul tramvai din Bucuresti a fost cel cu cai care a fost infiintat in 1872. I-au pus ,,numele" 1 si a circulat de la Obor pana pe Cal.Grivitei (daca nu ma insel). Apoi in 1894 s-a infiintat primul tramvai electric cu ,,numele" 14.
Apoi au fost infiintate din ce in ce mai multe tramvaie. Au hotarat sa le faca prima data de la 1 la 30 (pt. ca autobuzele erau de la 31). Daca nu ma insel dupa 90 s-a hotarat ca tramvaiele sa fie de la 1 la 59, troleibuzele de la 60 la 99 si autobuzele de la 100 la 399. De la 400 autobuzele erau cele preorasenesti. 500 erau maxi taxiuri-le (tot dupa '90 parca) iar de la 600 la 799 erau cele naveta. Ulterior in 2005 (sau 2006) a fost linia naveta 70037 care a circulat intre Dep. Militari si Valea Argesului.
Radu 0707 are niste Poze excelente. In pozele 5-6 se vede cum in Lipscani circula 1. Dar cu tramvai electric fiindca cel cu cai a disparut linia 1 a functionat cu tramvai electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 09:19:42    Titlul subiectului: 106419

Foarte interesante si pozele cu omnibuse de pe Lipscani. Cand au aparut primele trasee de omnibus, si cati calatori putea sa transporte un omnibus ?
Alta intrebare referitoarela tramvaiele electrice. Cu ce tensiune functionau, cand au aparut pentru prima data ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
swq2009



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 13/Mar/2010
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 18:41:56    Titlul subiectului: 106447

In 1894 s-a infiiintat tramvaiele electrice. Eu stiu ca la infiintare s-a circulat cu un omnibus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 19:01:13    Titlul subiectului: 106451

O sa mai postez cat de curand. Ma bucur ca exista interes si pentru transportul cu tractiune animala sau, ma rog, pentru inceputurile transportului PUBLIC... Foarte interesante mi se par acele omnibusuri (astea sunt?) precum cel din Pta Teatrului de mai sus, vehicukle care nu mergeau pe sine. Cred ca au fost inlocuite cu tramvaie, treptat, odata cu dezvoltarea retelei de sine...
_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 21:31:04    Titlul subiectului: 106453

Pana la sfarsitul anilor 70 plaja de numerotare era de 1-30 tramvaie, 31-80 autobuze (sarindu-se in anii 70 si in intervalul peste 100) 81-99 troleibuze. Dat fiind numarul tot mai mare de trasee la finele deceniului 8 s-a decis o noua schema de numerotare, valabila de la 1 mai 1981:
tramvaie: 1-59 (intervalul 50-59, cu mici exceptii, rezervat liniilor speciale si naveta; liniile barate xistente la acea data aveau prima cifra diferita: 3b - 31, 12b -32, etc)
troleibuze: 60-99 (la fel in cazul baratelor, eliberate de constrangeri: 94b -74, 83b - 73, etc)
autobuze: 100-199 - liniile normale de la 31-80
200-299 baratele si cursele
300-399 liniile rapide
400-499 fostele linii de noapte asignate prin litere
maxi-taxi 500-599
600-699 curse speciale, agrement
700, 800 si alte indicative pana la 900 trasee de serviciu si curse directe.
Prin 1929 inca mai existau cateva linii cu cai, pregatite pentru electrificare.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
swq2009



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 13/Mar/2010
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 22:14:09    Titlul subiectului: 106456

Bine spus rosetti61. Multumesc ca mai corectat. Daca observi in anii '70 autobuzele de la 31 aveau acelasi traseu cu cele de-acum (43-143 Bucur Obor-Baicului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 22:30:34    Titlul subiectului: 106459

Radule, omnibusul sau tramcarul este precursorul tramvaiului pe sine. Practic era o cutie pe roti cu platforme in fata si in spate pe unde se facea accesul in interiorul acesteia. Omnibusul apare in Bucuresti in anul 1848 ca initiativa unui anume Samuel Rosenthal ulterior incepand sa se dezvolte mai multe trasee, toate insa de initiativa privata (apud. Alex. Cebuc, Din istoria transportului de calatori in Bucuresti)
Tramvaiul cu cai apare insa in Bucuresti ca un raspuns la omnibuse sau mai bine zis la proastele drumuri ale orasului. Dat fiind ca mare parte din acestea erau pline de hartoape s-a adoptat ideea tramvaiului cu cai care ruland pe sine de fier, cum zic sursele vremii, nu mai zgaltaia pasagerii ca tramcarul.

P.S. Dl. Fruntas infanter, iti zice ceva?

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Feb 2009 23:26:05    Titlul subiectului: 106465

Mersi mult Impiegatule! Foarte bune informatiile!!
Mai pun 2 poze de la pe la 1900.

Prima poza e un detaliu. ...dinspre Lipscani spre Sf. Gheorghe. As data-o dupa masina din care se vede putin in stanga catre 1910 (?)

A doua poza e o vedere (detaliu) din Pta sf Anton, viitoarea Pta de Flori. Informatiile sunt numeroase, nu numai legate de transport ci si de costum, arhitectura, etc. Nu apar tramvaie, ci doar trasuri. Sunt de remarcat chivutele cu bidinele lungi pt spoit casele. Poza asta e inainte de ww1.

A treia, ceva mai tarzie. E la Obor. E statie de microbuze. Se poate citi traseul celui din fata cu nr.17



la sf gheorghe.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.87 kb
 Vizualizat:  de 28735 ori

la sf gheorghe.jpg



in pta sf anton.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  575.26 kb
 Vizualizat:  de 28735 ori

in pta sf anton.jpg



la_obor_anii20.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.38 kb
 Vizualizat:  de 24041 ori

la_obor_anii20.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Sâm 21 Feb 2009 22:11:29    Titlul subiectului: 106502

Mai degraba as spune de autobuze particulare. Microbuzele la vremea respectiva nu existau. Din contra asa aratau autobuzele la acea vreme mai ales primele.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 00:14:57    Titlul subiectului: particulare dar organizate... 106573

Toate acele microbuze au acelasi nr. 17. Exacta ca si astazi era o firma care te ducea din centru la Obor...
_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 08:02:09    Titlul subiectului: 106581

In ce zona a Oborului este facuta poza cu microbuzele ? Cumva in zona Halelor Obor ?
Referitor la trasuri, din batrani stiu ca in perioada interbelica strada Episcop Radu (situata in apropiere de Mihai Eminescu) se mai numea generic "strada vizitiilor" (cand Bucurestiul se termina pe la Stefan cel Mare).

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 09:06:07    Titlul subiectului: 106586

Detaliu la poza cu microbuzele


la obor anii20 detaliu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  315.51 kb
 Vizualizat:  de 28598 ori

la obor anii20 detaliu.jpg



_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Mai 2009 21:19:54    Titlul subiectului: alta trasura 110377

Un detaliu dintr-o poza a lui F Duseck ne arata o trasurica langa gardul Azilului Domnita Balasa.[img][/img]


trasura la balasa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.46 kb
 Vizualizat:  de 27973 ori

trasura la balasa.jpg



_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu 0707



Data înscrierii: 16/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Mai 2009 21:22:04    Titlul subiectului: 110378

Detaliu mai larg al imaginii de mai sus. A se observa vechiul amplasament al statuii lui F Storck...


curtea Domnitei Balasa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  282.13 kb
 Vizualizat:  de 27968 ori

curtea Domnitei Balasa.jpg



_________________
http://art-historia.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Noi 2010 21:48:04    Titlul subiectului: 136334

Hotelul Continental si ... trasurile.

http://upload.moldova.org/romania/old/romania-old-68.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.52 kb
 Vizualizat:  de 24049 ori

2.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community