Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind taxiurile
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 10:39:14    Titlul subiectului: Articole de presa privind taxiurile 106613

Criza economica ii loveste si pe taximetristi. In Bucuresti companiile de taximetrie au redus tarifele cu 15-10 %, in urma incasarilor scazute din primele doua luni ale anului. Articolul l-am gasit in Ziarul Financiar si il puteti aici

Citat:
Taximetristii din Bucuresti au redus tarifele cu 20%, dar clientii inca se lasa asteptati
Principalele companii bucurestene de taximetrie au micsorat tarifele cu 15-20% pe fondul reducerii la jumatate a comenzilor zilnice, insa, chiar daca "roata se invarte mai mult", incasarile sunt aceleasi.
In lunile ianuarie si februarie numarul comenzilor inregistrate de dispecerate s-a redus cu 50 - 60%, iar cele mai mari companii de taxi din Capitala au redus preturile de la o medie de 1,99 lei/km la 1,5-1,6 lei/km in speranta cresterii numarului de curse.
"Cred ca o astfel de strategie este gresita. A fost ca un efect de domino. Primele firme au redus preturile si toti a trebuit sa le urmeze pentru a ramane competitivi", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele Camerei Taximetristilor a Municipiului Bucuresti. Stefanescu detine si o companie de taximetre cu o flota de aproape 150 de automobile.
Potrivit Camerei Taximetristilor, in Bucuresti sunt inregistrate 9.500 de taximetre autorizate. Piata este controlata de cateva firme, precum Taxi 2000, Meridian Taxi, Taxi Cobalcesu, D'Artex sau Fly, care impreuna detin circa 60% din totalul taximetrelor autorizate.
"Au crezut ca daca vor reduce tariful vor avea curse mai multe, dar nu are niciun efect. Roata se invarte mai mult, dar incasarile sunt aceleasi, deci kilometri parcursi trebuie sa creasca", a adaugat Stefanescu.
Primii jucatori spun insa ca aceasta reducere a tarifelor nu poate fi mentinuta pe termen lung, iar pierderile au inceput deja sa apara.
"Am redus tariful cu 17,5%, pentru ajustarea la nivelul pietei, dar nu este o masura sustenabila. Marja in sectorul nostru este oricum mica, iar daca anul trecut am realizat targetul si chiar si profit, nu stiu daca se va intampla acest lucru si in 2009", a declarat Marian Mares, directorul general al companiei Meridian Taxi. Meridian detine o flota de circa 1.400 de taxiuri, din care 265 apartin firmei, iar restul partenerilor afiliati.
Taxi 2000, firma de aproximativ aceeasi marime cu Meridian, a redus tariful la 1,69 lei/km, in timp ce alte companii mai mici au adoptat strategii diferite. In timp ce Mavi Taxi a coborat pretul la 1,59 lei/km, companii precum Orient sau Taxi Titan au mentinut vechile preturi de 1,95 lei/km. "Ne propunem doar sa ne mentinem flota si numarul de angajati. 2009, cu ianuarie si februarie de obicei mai slabe, a inceput cu activitate mai redusa, veniturile au scazut, iar in acelasi timp cheltuielile au crescut usor", a adaugat Mares.
Taxi D'Artex, un jucator de marime medie, a redus tarifele cu 20%, la 1,59 lei/km insa motivul nu a fost realinierea la miscarea din piata, ci reducerea comenzilor zilnice.
Efectul reducerii pretului pe kilometru nu a fost inca cuantificat in acest caz deoarece masura a fost adoptata cu mai putin de o saptamana in urma.
"De la circa 600-700 de comenzi pe zi am scazut la 300, iar cand soferii au inceput sa plece am micsorat preturile. Speram sa aiba efect pentru ca nu ne putem permite sa avem masini care sa nu mearga", a declarat Luminita Clenciu, de la firma de taxiuri D'Artex.
Compania are 93 de masini proprii si aproape 80 de parteneri. In luna ianuarie, in urma plecarilor unor soferi din cauza reducerii comenzilor, D'Artex a trebuit sa gareze 10 automobile.
Potrivit datelor Camerei Taximetristilor Municipiului Bucuresti, un taxi realizeaza cel putin 5-6 curse zilnic, cu o distanta parcursa de circa 100 de kilometri si un plan de incasari mediu de 170-180 de lei.
In aceste conditii, incasarile zilnice din sector ajung la mai mult de 400.000 de euro zilnic, iar anual valoarea curselor efectuate poate ajunge la mai mult de 140 de milioane de euro. Spre comparatie, in 2007 Regia Autonoma de Transport Bucuresti a inregistrat o cifra de afaceri de 162,6 milioane de euro.

Doua lucruri interesante am remarcat in acest articol, daca datele prezentate sunt corecte. In 2007 RATB-ul a avut o cifra de afaceri de peste 162 milioane euro, in timp ce valoarea totala a curselor cu taxiurile in Bucuresti, inregistrata intr-un an poate ajunge la 140 de milioane de euro. Asta inseamna ca taxiurile ar avea o pondere destul de importanta in transportul calatorilor de suprafata...

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 11:07:18    Titlul subiectului: 106615

Pai chiar are o pondere ridicata. Mai ales pe timp de noapte si in week-end. Daca numaram si calatorii multi care merg la Aeroporturi cu bagaje multe, cred ca ajungem la o cifra destul de consistenta.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Mar 2009 00:31:55    Titlul subiectului: 108295

Din cauza crizei, taximetristii din Bistrita si Sibiu au redus tarifele. Articolul, a aparut pe 10 martie si se gaseste aici

Citat:
Taximetriștii din Bistrița și Sibiu au redus prețurile
Forțați de criză, taximetriștii din Sibiu și Bistrița au scăzut prețurile pe kilometru. Metoda nu a dat însă rezultate în ambele orașe. Dacă în Bistrița numărul clienților a crescut simțitor, la Sibiu localnicii preferă în continuare transportul în comun.Prețuri de criză. Tarifele taximetrelor înregistrează o scădere drastică în ultima perioadă, astfel că acum sunt la nivelul celor din anul 2003. Mai multe firme din Sibiu au redus prețurile până la 98 de bani pe kilometru, însă, cu toate astea, sibienii prefera autobuzul sau mersul pe jos.
Între timp, taximetriștii sibieni se plâng că nu-și mai pot acoperi nici măcar cheltuielile zilnice.
Companiile de taxi din Bistrița au apelat la soluții de compromis ca să evite falimentul. luna trecută taximetriștii încasau 1,20 lei pe kilometru. Acum au coborât prețul la 99 de bani, în condițiile în care un bilet de autobuz e 1,5 lei. Decizie inspirată. Numărul de clienți a crescut cu peste o sută în fiecare zi. "De când a scăzut tariful pe kilometru, a crescut numărul de clienți cu aproape 100", spune un dispecer de la o firmă de taximetrie.
Oamenii preferă să meargă cu taxiurile pentru că au chiar mai puțin de plătit decât dacă ar alege autobuzul.
Nu același lucru se întâmplă la Sibiu, însă. Deși prețul pe kilometru a scăzut sub un leu, sibienilor pare să le placă mai mult mersul pe jos.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 00:20:58    Titlul subiectului: 108580

Probleme cu taximetristii la Cluj. O parte din ei risca sa ramana fara licenta. Articolul se gaseste aici

Citat:
Circa 200 de taximetriști protestează la Cluj-Napoca pentru că își vor pierde licențele
Circa 200 de taximetriști protestează la Cluj-Napoca pentru că își vor pierde licențele Vezi Galerie Articol
Marșul a pornit de la Sala Sporturilor "Horia Demian" și va ajunge, cu o viteză de 5km/h, la Primăria Cluj-Napoca. Protestul nu este autorizat de municipalitate.
Taximetriștii susțin că le va fi încălcat dreptul la muncă dacă municipalitatea nu va elibera noi autorizații după expirarea celor vechi.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Raimonda Boian, a declarat, joi, pentru NewsIn, că numărul autorizațiilor permise de lege se calculează în funcție de numărul de locuitori, motiv pentru care municipalitatea nu poate emite mai multe.
"În momentul de față există 2.771 de autotizații emise de primărie, iar numărul autorizațiilor de taximetrie permise de lege este de 1.200. Nu puteam emite autorizații noi pentru că nu ne permite legea", a afirmat Boian.
După 1 aprilie, taximetriștii cărora le expiră autorizația nu vor mai primi una nouă de la municipalitate. Acest proces va dura până când numărul taximetriștilor va fi de 1.200 în Cluj-Napoca.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 10:11:35    Titlul subiectului: 108587

Cea mai mare tampenie de cand e lumea asta: orar la taximetrie! Link aici. Se poate da click pe "Proiect hotarare" pentru a vedea documentul.

Aradon a scris:

CLM, spaima taximetriștilor
ARAD - Aleșii au hotărât că Aradul are prea multe taximetre și au redus drastic numărul autorizațiilor. Proiect hotărâre

Consilierii locali au decis, fără a sta prea mult pe gânduri, să reducă numărul autorizațiilor pentru transportul de persoane în regim de taxi de la 1.200 la 800. Chiar dacă au fost unele voci care s-au opus, la finalul dezbaterilor proiectul a obținut votul aleșilor și urmează să intre în vigoare.

Pentru a putea ajunge la numărul de 800 de taximetre, consilierii au stabilit și o serie de condiții, printre care se numără: decesul posesorului de licență, falimentul - în cazul companiilor sau abaterile care atrag pierderea autorizației.
Consilierul Claudiu Cristea și-a exprimat nemulțumirea față de acest proiect de hotărâre, solicitând să se supună votului un amendament prin care să fie păstrat numărul de taximetre. „Sunt anumite ore și zone din oraș când efectiv nu poți găsi un taxi. În plus, consider că ideea de a reduce numărul taximetrelor nu face decât să sprijine protecționismul, și să omoare concurența de pe piața transportului de persoane”.

Prezent la ședința de Consiliu Local Municipal din această săptămână a fost și domnul Daniel Tomuța - președintele Camerei Taximetriștilor Arad, care a susținut proiectul de hotărâre accentuând faptul că: „Am fi de acord ca să se păstreze numărul taximetrelor, însă ar trebui să avem și condiții adecvate. În situația de față locuri de parcare pentru taxi sunt mult prea puține, de aceea susțin proiectul Consiliului”.

Alte reglementări

Mai mult, Consiliul Local a reglementat și numărul de mașini transport bunuri în regim de taxi, care nu va putea fi mai mare de 30, iar din cele 800 de taximetre licențiate, zece vor fi obligate să fie dotate cu rampă pentru persoanele cu handicap. Cât despre programul de funcționare a taximetrelor, CLM a decis ca de luni până joi acestea să circule între orele 05.00-10.00 și 14.00-18.00, vinerea programul urmând a fi extins și în intervalul 21.00-24.00. Pentru sfârșitul de săptămână taxiurile vor asigura transportul după cum urmează: sâmbătă - 07.00 - 12.00 și 21.00-24.00, iar duminică 08.00-13.00 și 21.00-24.00.

Punctaje de departajare
Pentru a putea obține licența de taxi se acordă puncte pentru:
capacitate cilindrică: 2 - 8 puncte
vechime autovehicol: 0-6 puncte
clasificare Euro: 1-4 puncte
volum portbagaj: 0-2,5 puncte
climatizare: 0-3 puncte
vechime taxi: 0-8 puncte
grad protecție: 0-7 puncte

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 10:37:41    Titlul subiectului: 108589

Din punctul meu de vedere daca se face cu cap nu e chiar asa mare tampenie, ba din contra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 21:51:47    Titlul subiectului: 108624

^ Mie sincer mi se pare o tampenie. Daca la 2-3 noaptea cineva vrea sa ajunga acasa (sa zicem ca a agatat o gagica in bar dupa ce a baut 1-2 pahare de vin) si nu are masina (si daca are, cu alcool nu e ok) ce face? O plimba pe jos? Nu prea cred... Deci treaba cu orarul e prostie intinsa la maxim.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 22:13:04    Titlul subiectului: 108626

Taxiul nu este autobuz ! Nu prea inteleg nici eu cum vine chestia cu orarul Laughing Taxiul vine la cererea clientului. Nu cumva se referea la programarea turelor articolul ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Mar 2009 22:34:47    Titlul subiectului: 108630

Citat:
Pentru sfârșitul de săptămână taxiurile vor asigura transportul după cum urmează

Cel putin din aceasta formulare, se intelege orarul de FUNCTIONARE, nu la programarea turelor.

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 10:18:12    Titlul subiectului: 122189

Conform unei stiri difuzata de Antena1, se pare ca, presati de criza economica, unii taximetristi ar fi dispusi sa reduca tarifele.

Conform acestei stiri, tariful maxim actual din Bucuresti ar fi de 1,7 lei/km si taximetristii ar vrea sa-l reduca la 1,2 lei/km, dar se opune ... tocmai municipalitatea bucuresteana.

O alta parte a taximetristilor se plangea insa ca si asa preturile de acum ar fi deja foarte mici si ca ei nu vor sa mai scada preturile.

E posibil ca scaderea asta a preturilor sa nu fie nimic altceva decat o frumoasa tentativa de dumping, adica practicarea unor preturi mici, care nu acopera costurile reale de exploatare, pentru o perioada limitata de timp, in scopul eliminarii concurentei. Fiind in Romania, unde autoritatile dorm pe ele sau sunt in complicitate cu "baietii destepti" din toate domeniile, ca doar "trebuie sa mananca si gura lor ceva", te astepti la orice.

Mai amuzant e ca, din spusele celor de la stiri, unii taximetristi ar fi redus deja, cu de la ei putere, tarifele practicate, expunandu-se riscului de amenzi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 12 Ian 2010 14:33:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 13:26:44    Titlul subiectului: 122192

De fapt tariful maxim admis in Bucuresti este de 3.50 lei/km, si diversi taximetristi-tepari independenti au acest tarif.

Dintre firmele mari, cei de la Fly Taxi au dubioasa onoare de a avea acest tarif maximal pentru cursele dinspre aeroport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 10:07:46    Titlul subiectului: 122244

Mai greu sa depistezi cum la o cursa care in mod normal costa 6 RONI taximetristul incaseaza de la un strain venit in oras 15 RONI si chipurile cu indulgenta...! Desi firi prudente, soferii de taxi galateni au fost surprinsi de controlul celor de la Rutiera si de la Protectia Consumatorului. Iar nereguli, oricat de 'oti au vrut sa para unii, tot au iesit la suprafata. Ca de fiecare data cand se organizeaza o astfel de actiune...
Articolul de mai jos apartine cotidianului local "Viata Libera", editia din 14.01.2010.

"Șmecherii noi și vechi
Taximetriști controlați de Poliție și Protecția Consumatorului


* Suntem trași în piept, dar cu voia și neglijența noastră * Cereți bon, dacă vreți să aveți dovada că ați mers cu taxiul *

Comisarii Protecției Consumatorului Galați împreună cu polițiștii de la Rutieră au verificat taxiurile și respectarea drepturilor consumatorilor la transportul în regim de taxi. În cadrul acțiunii, au fost controlați 52 de prestatori de servicii.

Unde este lista cu tarife?

Constant a apărut problema neafișării pe portiera din față a valorii tarifului pe kilometru și pe oră. De asemenea, comisarii au constatat lipsa ecusonului cu numele și fotografia șoferului. În majoritatea cazurilor, nu exista, în interiorul mașinii, lista cu tarifele practicate.

Cu bagajele atârnânde

Transportul bagajelor pasagerilor se face uneori ignorând capacitatea portbagajului și fără ca acesta să se închidă corespunzător. Multe aparate de taxat au fost găsite defecte sau deconectate de la sistemul de tarifare.

Fără bon la final de cursă

Consumatorii sunt deja familiarizați cu serviciile de taximetrie făcute cu lampa de taxi așezată pe cupolă, cu luminile stinse, și cu aparatul de taxat oprit. Patru taximetriști au fost prinși în flagrant, ei neeliberând bon fiscal la sfârșitul cursei.

Condică de reclamații aveți?

Verificările oamenilor legii au demonstrat că operatorii economici nu dețin o evidență a reclamațiilor primite de la consumatori. Pentru nerespectarea prevederilor legale, s-au dat 41 de sancțiuni, din care 26 de avertismente și 15 amenzi, în valoare totală de 5.000 lei.

Obligațiile taximetriștilor

Clienți de taxi, aflați de la noi că toți operatorii au obligația înscrierii, pe portiera din față, a valorii tarifelor de distanță în lei per kilometru. Înscrierea trebuie să fie vizibilă de la minim cinci metri. De asemenea, trebuie să puteți vedea ecusonul cu numele și fotografia conducătorului auto.

Verificați înainte de începerea cursei dacă aparatul de taxat este în stare de funcționare. Solicitați la încheierea cursei bonul fiscal, pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea sau siguranța serviciului.

„La Galați, spre deosebire de restul regiunii – care cuprinde și județele Vrancea, Brăila, Tulcea - nu a fost cazul să suspendăm activitatea vreunei firme de taximetrie”, confirmă comisarul Mărioara Gătej, din cadrul Protecției Consumatorului.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 10:42:09    Titlul subiectului: 122248

Catalin Ghita a scris:
Conform acestei stiri, tariful maxim actual din Bucuresti ar fi de 1,7 lei/km si taximetristii ar vrea sa-l reduca la 1,2 lei/km, dar se opune ... tocmai municipalitatea bucuresteana.

Exista si tarife de 1,19 lei/km, in cazul firmelor Pelicanul, Taxi AS, sau unii taximetristi de Ilfov, la polul opus avem tarife de 1,99 lei/km in cazul firmei Grant Taxi sau bineinteles si mai mari in cazul FlyTaxi.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 19:50:47    Titlul subiectului: 122278

Azi dupa masa un taxi a luat foc in Bucuresti, chiar in fata cladirii Guvernului, la Piata Victoriei. Circulatia in zona a fost blocata o perioada de timp. Articolul se gaseste aici

Citat:
Un taxi a luat foc în fața Guvernului
Șoferul și cei trei pasageri au reușit să iasă la timp din mașină. Traficul a fost deviat în zonă.
Un taxi a luat foc în centrul Capitalei. În ajutorul șoferului au sărit mai multe persoane cu extinctoare, însă incendiul nu a putut fi stins.
''Am văzut flacăra în mers, la o roată, pe partea dreaptă. Era o flacără foarte mică. Am intervenit cu stingătoarele. Aveam trei clienți în mașină, doi adulți și un copil. Am ieșit la timp toți. Mașina nu avea probleme tehnice'', a spus șoferul mașinii.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 09:04:45    Titlul subiectului: 122307

La Ploiesti taxiurile unei firme au autocolont cu TARIF DE VARA 1,19 lei, sau pe altele de la alte firme si-au pus autocolant cu TARIF DE CRIZA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 30 Ian 2010 10:54:18    Titlul subiectului: 122903

Daca in oras (Galati) taximetristii mai sunt - catusi de cat - tinuti in frau de politie si cei de la Protectia Consumatorului, in comunele si localitatile adiacente, oamenii par sa-si cam faca de cap. Desigur, nu sunt multi insa "breslasii" stiu unde si cand sa se pozitioneze. Totusi, ulciorul nu merge de multe ori la apa...
Articolul de mai jos apartine cotidianului "Viata Libera", editia din 30.01.2010. Link-ul: http://www.viata-libera.ro/articol-Taximetrie_ilegala_2.html

"Barboși
Taximetrie ilegală


În zona stației CFR Barboși, Polițiștii de la Transporturi i-au prins miercuri pe Săvel T., de 37 de ani, din satul, Bucești comuna Ivești și Marian P., de 24 de ani, din comuna Negrilești, satul Slobozia-Băneasa, care făceau taximetrie neautorizată cu autoturismele proprietate personală.

Indivizii nu aveau licență de transport, ei alegându-se cu dosare penale pentru nerespectarea regimului de transport public rutier de persoane."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Ian 2010 23:49:16    Titlul subiectului: 122937

Totusi in zona rurala este ceva comun, nu neaparat taximetrie ilegala, dar sunt cei cu Dacii din dotare care mai iau 2-3-4 oameni in masina contra cost pana la urmatorul sat, sau cel mai apropiat oras. Si eu am mers de multe ori asa cand am avut delegatii prin tara.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 31 Ian 2010 02:35:22    Titlul subiectului: 122944

La o adica ar trebui "urechiati" si toti soferii care te iau la "ia-ma, nene" pe marginea drumului national sau la iesirea din sat. Pana la urma o fac pe barba lor, pe riscul lor, iau la intamplare pe cineva necunoscut in masina si-l duc pana in satul vecin, peste doua sate sau la resedinta de judet, pe bani. Se cheama luat la ocazie. Nu au o taxa fixa la kilometru, iau cat il lasa inima pe om. Asta nu inseamna ca fac taximetrie, se iveste o ocazie, ia omul si aia e. Probabil articolul se refera la cei care fac asta frecvent, care stau la coltul ulitei si asteapta "clientii" care au nevoie sa mearga la comuna sau la resedinta. Dar pana la urma si chestia asta cat de frecvent o poti face. Nu sunt in fiecare zi constant oameni care au nevoie sa ajunga undeva, poate o data la 3-4 zile, o saptamana, etc. Sunt sate practic rupte de lume, rupte pana si de satul resedinta de comuna, ce sa mai vorbim de resedinta, in care o amarata de Dacie 1300 e mana cereasca. Sunt batrani care nu se pot deplasa, copii care trebuie sa ajunga la scoala si un vecin c-o rabla de Dacie face toti banii. Bine, ca de fapt in situatiile astea nu se iau bani - e vorba de consateni, vecini care se cunosc, amici prieteni, tovarasi de pahar... totul se rezolva si cu o sticla de vin sau de tuica, nu e nevoie neaparat de bani. Daca regia de transport si-ar face treaba si ar trimite autobuze in satele vecine resedintei, cum e in cazul de fata, sau catre comunele componente din judet, "taximetristii" de ocazie n-ar mai exista.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Ian 2010 11:37:11    Titlul subiectului: 122950

Articolul de mai sus se refera la fenomenul de "agatare al clientilor" cu masini care "se vor a fi taxiuri". Zic ca se vor a fi taxiuri fiindca ba soferii au licenta expirata, ba masina nu are RAR-ul sau ITP-ul la zi, ba lipseste casa de taxat, ba nu sunt afisate tarifele...
Sa discutam acum si exemplul clasic: in cele mai multe cazuri, falsii taximetristi lipesc pe portiere autocolantele pentru taxi (autocolante reprezentand succesiunile de patratele albe si negre) si gata, dom'le, iata taxiu bun de plimbat clienti. Astfel de cazuri sunt frecvente prin comunele si localitatile limitrofe Galati-ului (si nu numai).
De exemplu, pentru a comenta putin articolul de mai sus, de la Barbosi pana la Galati avem autobuz din 30 in 30 de minute (jonctiunea de trasee 21/31). O parte din taximetristii care "stau la panda langa gara", nu au nici o tangenta cu taximetria. Majoritatea locuiesc in Barbosi si doresc sa faca un ban prin transportul calatorilor din gara Barbosi spre periferii sau spre cartierele din Galati. Imi amintesc ca erau dese cursele de taxi pe linia lui 31. Era chiar si punct de stationare pentru taxiuri in fosta statie de capat a lui 31 din Micro 19... Gaseai acolo tot felul de ciudati... bine si inteles, fara atestate sau alte documente legale. Te urcai doar daca doreai sa mergi spre Barbosi sau spre alte localitati invecinate (Sendreni, Filesti, Poarta C.S.G.). Acesti taximetristi nu se prea indurau sa te duca prin centrul orasului (stiau ei ce stiau...) existau insa si cativa mai "curajosi". Acest fenomen s-a restrans treptat in Galati din doua motive:
-expansiunea firmelor de taximetrie (numai GT-ul si Samatax-ul au fiecare, in jur de 300 de masini, imprastiate prin tot orasul si prin imprejurimi);
-raziile facute de Politie si de Protectia Consumatorului, precum si cea din urma cu vreo 3 ani care a avut loc la capatul lui 31 din Micro 19 si din care a rezultat un teanc marisor de dosare...
In prezent, falsii taximetristi au loc de "rendez-vous" in localitatile din afara orasului (unde fie vine autobuz, fie nu) precum si-n zona ANL-urilor de la Gara C.F.R. sau in Bariera Traian. Ce-i drept, in Bariera sunt mai putini, si asta fiindca acolo se apeleaza mereu la metoda "ia-ma nene"... De fapt, ceea ce fac acesti presupusi taximetristi este un fel de "ia-ma nene" repetat, cu tarif impus inainte de cursa sau negociat dupa incheierea cursei (oricum o dai este mai mare decat cel scos de casele de taxat ale taximetristilor "de firma"). Toleram insa si aceasta forma ilicita; multi dintre noi atunci cand au o urgenta sufla si-n iaurt...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 23:17:26    Titlul subiectului: 123601

Iata ca la Suceava, daca stii sa lasi la pret poti avea, la sfarsitul unei zile de taximetrie ilegala, buzunarasul plin cu banuti... Prin urmare, nu trebuie sa fii taximetrist cu acte in regula, ci un om cu putina imaginatie, cunoscator de "vaduri de ridicare" in ceea ce priveste clientii si... a, da: posesor de autoturism. Articolul postat mai jos apartine cotidianului "Adevarul de seara", editia din 01.02.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/suceava/Taximetristii-pirat-preferati_celor_legali_0_200380191.html

"Taximetriștii-pirat, preferați celor legali

Taximetriștii-pirat stau la periferia orașului. La fiecare ieșire din oraș pot fi văzute minim cinci mașini pe post de taxi neautorizat gata să plece spre orice destinație din județ. Șoferii ilegali câștigă și până la 100 de lei într-o zi.

Pirații auto iau între doi și șase lei pe cursă, în funcție de destinație. Pasagerii sunt mulțumiți că ajung mai repede și cu 30 de minute uneori față de cazul în care ar fi așteptat un autobuz. „De fiecare dată când trebuie să ajung la țară merg la ocazie. Autobuzele sunt rare și, dacă aș sta după ele, m-ar prinde noaptea în autogară“, ne-a declarat Viorel Gherasim, lucrător comercial, care voia să ajungă la Șerbănești.

„S-au înmulțit ca ciupercile după ploaie“

Pentru a face rost de clienți, taximetriștii-pirat s-au așezat strategic, la fiecare ieșire din oraș. Zilnic pot fi observate cel puțin cinci autoturisme la vânătoare de pasageri către Bosanci, Fălticeni, Câmpulung, Botoșani, Rădăuți sau Dorohoi. „S-au înmulțit ca ciupercile după ploaie. Oriunde te duci, este cel puțin un șofer care să te întrebe unde mergi“, ne-a spus Daniel Pituleac, șofer. Un transportator de ocazie norocos câștigă zilnic 100 de lei. Pentru o singură cursă cu patru pasagteri șoferul bagă în buzumar cel puțin 20 de lei.


„Uneori fac și cinci curse pe zi. Ies câțiva bani însă, după ce plătesc reparațiile, benzina și cele necesare, rămân cu puțini bani. Sunt buni și ăia, căci altă sursă de venit nu am“, a precizat Lucian Toderașcu, șofer. O cursă rapidă nu înseamnă neapărat și un confort pe măsură. „În viața mea nu mai merg la ocazie. Am venit odată de la Dorohoi rugându-mă să nu am accident. Deși ploua și era curbă, șoferul gonea cu 100 la oră. Oamenii ăștia-s nebuni“, a spus Florin Pintilie, student. Cei mai nemulțumiți sunt taximetriștii legali, care rămân fără clienți. „Eu stau toată ziua și mă chinui să fac 20 de lei, iar el face atât doar la o cursă. Ar trebui verificați și pedepsiți aspru pentru ceea ce fac“, a spus nemulțumit Vasile Damian, taximetrist.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Mar 2010 08:06:29    Titlul subiectului: 124906

Exista o... ierarhie (care rimeaza la fel de bine cu situatia creata, adica anarhie) in ceea ce priveste "furatul" calatorilor: microbuzele private fura calatorii regiilor de transport subordonate de Primarii sau C.L.-uri iar taximetristii "pirat" fura calatorii microbuzelor private.
Ultimul specimen de transportatori s-a raspandit cu generozitate in toata tara si, in fiecare oras ocupa locuri strategice, acolo unde stie ca este "vad de calatori" precum si ca Politia face o razie la Sfantu' Asteapta... La Galati, aceste zone ar fi: Gara, Trecere Bac, Piata Centrala dar si Bariera Traian si din cand in cand, Micro 19, capatul vechi al liniei 31.
Iar Primaria si C.L.-ul fac ceea ce stiu ele mai bine sa faca in aceasta privinta: adica nimic.
Mai jos, un articol din cotidianul "Adevarul", editia din 22.03.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/galati/Piraterie_in_taximetrie-_case_de_marcat_masluite_si_dispecerate_fantoma_0_229177233.html

"Piraterie în taximetrie: case de marcat măsluite și dispecerate fantomă

Unii taximetriști nu ezită să încalce legea pentru a face bani în plus. Călătoria cu taxiul a devenit un risc. Casele de marcat și aparatele de taxat sunt măsluite, iar siguranța călătorului este aproximativă.

Taximetria în Galați se desfășoară în prezent pe principiul „cine are mai mult tupeu, rămâne cu clienții". Dovada este că peste 30 de mașini pirat s-au amplasat strategic în stațiile din Piața 30 decembrie, Gară și trecere BAC.

„Circulă cu case de marcat măsluite. Impulsurile sunt primite din alte surse. Sunt persoane fizice autorizate care merg și cu doi lei pe kilometru, dar sunt unii care încasează și 2,5 lei pe kilometru. Reacția Primăriei și a celor de la Finanțe a fost zero până acum", ne-a declarat președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați (COTAR) din România, Silviu Cârlan.

Acum a apărut o nouă modă: înființarea dispeceratelor fantomă. Se deschid azi, iar peste două zile dispar. Între timp, atrag bună parte din proprietarii care fac taximetrie pe cont propriu, dar nu plătesc taxele la stat.

"Nu am nimic cu ei. Este bine că se înființează, dar nu trebuie să cultive ilegalitatea", susține președintele COTAR Galați.

În transportul județean haiducia a îmbrăcat altă formă. Numeroși proprietari de mașini mici se așează în fața microbuzelor și le fură călătorii, plecând cu câteva minute înaintea curselor regulate.

Guvernul are acum în lucru un proiect de ordonanță, în baza căreia RAR va putea ridica plăcuțele de înmatriculare și certificatele mașinilor care nu au licență de transport persoane.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 23 Mar 2010 00:17:33    Titlul subiectului: 124954

Este amuzant cum niste masini mici fura calatorii microbuzelor. O fi ceva ca in imaginea atasata mai jos (sursa http://www.englishrussia.com ).
Si cum vor demonstra ca masinuta mica fura calatorii microbuzelor? E de acum interzis sa faci autostopul? Nu va mai opri nimeni din cauza ca e concurenta neloiala la dube?



Lada.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.28 kb
 Vizualizat:  de 32984 ori

Lada.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Mar 2010 22:12:55    Titlul subiectului: 125265

O sa spuna mai incolo probabil ca biciclistii fura clientii taximetristilor Laughing
Revenind la topic in Money.ro a aparut un articol despre o noua lege conform careia taxiurile vor putea lucra doar pe aria localităților pentru care au obținut autorizații. Articolul se gaseste aici
Citat:
Război total pe piața taximetriei: O lege încaieră localnicii cu provincialii. Scad tarifele

Taxiurile vor putea lucra doar pe aria localităților pentru care au obținut autorizații, în caz contrar riscând a li se ridica plăcuțele de înmatriculare și a primi amenzi usturătoare, potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului. Proiectul normativ creează premisele unui război total pe piața taximetriei pentru că firmele de taxi din localitățile limitrofe marilor orașe din România vor scădea masiv tarifele și asta pentru că mai pot lucra doar la comandă.

Staționarea taxiurilor în locurile de așteptare a clienților situate în altă localitate decât localitatea de autorizare care a emis autorizațiile taxi ale acestora este interzisă, se arată în Legea Taximetriei numărul 38/2003. Conform Ordonanței de Urgență 109/2005, modificată, paragraful va fi înlocuit cu “se interzice staționarea taxiurilor în altă localitate decât localitatea de autorizare, în vederea efectuării de transport rutier public de persoane, în regim de taxi”. Cu alte cuvinte, taximetriștii cu autorizație eliberată de altă municipalitate decât cea pe a cărei rază se află nu vor mai avea voie să stea pe stradă pentru a lua clienți. Dacă totuși vor fi prinși de Poliție și reprezentanții Primăriei că fac așa ceva riscă o amendă cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei și ridicarea plăcuțelor de înmatriculare.

În București, cea mai mare piață de taximetrie din țară, patronii firmelor cu autorizații eliberate de Municipalitate jubilează: pot în sfârșit să scape de taximetriștii cu autorizații eliberate de primăriile limitrofe care le-au făcut zile negre prin tarifele extrem de scăzute pe care le practicau. “E foarte bine. Fiecare să facă taximetrie în orașul lui. Acum dacă duc un client la Constanța nu mai am voie să stau acolo ca să iau alt client către București și așa e și normal să fie. Poate scăpăm și de ilfoveni care ne sabotau cu tarifele lor de dumping. Mai mult ca sigur că s-a făcut un lobby serios pentru această lege”, ne spune Nicolae Trușcă, directorul Taxi Cobălcescu. Potrivit acestuia se revine, astfel, la o situație de normalitate.

Între “taximetriștii ilfoveni”, atât de huliți de firmele bucureșetene, cel mai mare este Taxi Pelicanul. Până în urmă cu o lună mașinile companiei afișau un tarif de 1,19 lei pe km, cel mai mic din piață, atrăgându-și ura celorlalte firme care au înregistrat o scădere severă a numărului de clienți care migrau către cele mai ieftine taxiuri. Acum au un tarif de 1,39 de lei, ca majoritatea celorlalte firme. Cu noua lege, însă, Pelicanul primește o lovitură în plin pentru că este practic scos de pe străzile bucureștene. “Vor să ne distrugă. Urmăresc să facă monopol pe București să-și facă ei jocurile. E o cârdășie între firmele de taxi și reprezentanți din Primărie care au șantajat Guvernul. Ei zic că luptă împotriva pirateriei dar ce pirat sunt eu, când eu îmi plătesc toate taxele și impozitele la stat”, zice Mihai Ghișă, patronul Pelicanul. Acesta spune că va reveni la tariful de 1,19 lei pentru a putea lua comenzi. “Există o prevedere în Legea Taximetriei care nu a fost modificată și anume că mă pot duce să iau clienți în oraș la cererea lor expresă. O să lucrăm la comandă cu cele mai mici tarife iar dacă vom fi abuzați de autorități îi vom copleși cu procese. Mergem și la Bruxelles”, afirmă Ghișă.

Prevederile actului normativ citat lasă loc de interpretări și se poate ajunge foarte ușor la abuzuri, crede Lucian Marin, directorul Taxi Meridianul. Astfel, un taximetrist provincial care aduce un client în București și oprește pentru o cafea poate fi sancționat de autorități pentru că se poate crede că își așteaptă clienții pe stradă. La fel un taximetrist bucureștean care duce un client în provincie riscă același lucru. “Trebuie stipulate foarte clar în lege condițiile în care poate fi sancționat un taximetrist. Teoretic legea este bună, însă mă aștept la o ripostă dură din partea ilfovenilor. Ca să poată lua multe comenzi vor scădea, drastic tarifele, și atunci vom avea iar o problemă. Într-o lună mă aștept la un război pe față, în București”, crede Marin. Potrivit acestuia erau de preferat consultări cu “ilfovenii” înainte să se facă lobby pentru această lege.

În București există 10.500 de licențe de taximetrie. Mai lucrează, însă, oficial, încă 700 de taxiuri cu autorizații eliberate de primăriile din localitățile limitrofe. Neoficial sunt circa 2.000. Una dintre problemele ridicate de ilfoveni este liberul acces la autorizații. “De ce doar patru autorizații la mia de locuitori, în București. Să se dea liber la autorizații și cel mai bun să câștige. De ce să mi se refuze mie un număr mai mare de autorizații dacă eu am servicii mai bune și prețul mic”, exclamă patronul Taxi Pelicanul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 09:08:28    Titlul subiectului: 125286

Cei mai fericiti azi sunt taximetristii. Deja lumea a inceput sa se bata "la propriu" pe taxiuri. Articolul si un filmelet se gasesc aici
Citat:
Haos în trafic - bătaie pe taxiuri, la propriu.

Protestul spontan al șoferilor de la RATB a declanșat un adevărat haos în trafic. În încercarea de a ajunge mai repede la serviciu, oamenii se bat pe taxiuri, la propriu.

Trafic de coșmar, în această dimineață, după ce greva spontană de la RATB a blocat Capitala. Încercând să ajungă mai repede la serviciu, oamenii au ajuns să se bată pe taxiuri, la propriu.

Aproximativ 2.000 de șoferi bucureșteni de troleibuze, autobuze și tramvaie au refuzat, în această dimineață, să iasă cu mașinile pe traseu. Angajații Regiei Autonome de Transport București se plâng de reducerea salariilor.
Totusi nu inteleg disperarea unor oameni dusa la extrem. Greva RATB-ului este un eveniment neprevazut, chiar vine apocalipsa daca intarziem cu o ora la munca si trebuie sa asistam la scenele astea penibile ? Chiar am devenit noi mai constinciosi decat nemtii sau japonezii ? Nu cred, suntem mult mai disperati....
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 21 Apr 2010 09:30:37    Titlul subiectului: 126099

La noi, la Galati, atunci cand se face o razie se anunta din timp; se spune, in limbaj urban, ca este "ziua taxiurilor". Ei bine, soferi, ati fost instiintati. Maine - ca sa nu fiti prinsi cu fofarlica - veti fi mai civilizati, veti incerca sa nu mai manariti aparatul de taxare si veti repsecta circulatia asa cum foarte rar o faceti. Politia va are in vizor doar o singura zi si prin urmare cred ca puteti sa faceti un efort de bun-simt pentru a evita un posibil pocinog. Dupa aceea, cu totii stim ca se va reveni la vechile naravuri...
Apropos, pe cand o noua verificare la microbuzele private? Nu de alta dar astazi dimineata, un sofer privat se intreba foarte retoric - cu privire la articolul postat mai jos - cand va fi ziua microbuzelor private, sa dea si el bilet la calatori si sa nu mai bea pana la 2 dimineata ca sa aiba o...figura senina.
Sursa: cotidianul "Viata Libera", editia din 21.04.2010. Link-ul: http://www.viata-libera.ro/articol-Rutiera_verifica_taxiurile_2.html

"Razie
Rutiera verifică taxiurile


„Miercuri, 21 aprilie, Poliția Rutieră Galați va verifica activitatea taximetriștilor gălățeni și actele acestora”, a declarat Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al instituției.

„Vor fi avute în vedere starea psiho-fizică a șoferilor și respectarea echipamentului standard de pe mașinile de taxi”, încheie purtătorul de cuvânt.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community