Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind taxiurile
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 28 Mai 2010 08:07:53    Titlul subiectului: 2010-05-28 127614

Despre... Legea Aspra a Taxiemtriei... Un articol apartinand cotidianului "Viata Libera", editia din 28.05.2010. Link-ul este: http://www.viata-libera.ro/articol-Atentie_pirati_ramaneti_fara_masini_2.html

"Criză în toate domeniile
Atenție, pirați, rămâneți fără mașini!


* Pentru taximetrie ilegală, Rutiera ridică plăcuțele de înmatriculare și certificatul pentru o perioadă de șase luni – timp în care mașina nu poate fi folosită *

În cazul în care studiile sau experiența s-au dovedit insuficiente și ați decis să faceți taximetrie-pirat, atenție mare: Legea are măsuri dure pentru voi!

„Începând din această săptămână, Poliția Rutieră Galați aplică noile prevederi – foarte dure – ale Legii Taximetriei”.

„Astfel, Ordonanța de Urgență a Guvernului numărul 34 din 2010 prevede ca acelor conducători auto care fac taximetrie ilegală să li se ridice plăcuțele de înmatriculare și certificatul pentru o perioadă de șase luni – timp în care mașina nu va mai putea fi folosită”.

În acest moment, în Galați sunt 550 de taxiuri și în jur de 70 de pirați. Numărul total de taximetre din întreg județul este de 850, pirații – în jur de 100 – regăsindu-se cu precădere în zona orașelor Tecuci și Târgu Bujor."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Sâm 19 Iun 2010 22:12:09    Titlul subiectului: 2010-06-19 128638

Este romaneasca, este nou-nouta, este masina introdusa in serviciul de taximetrie... Pai daca la Galati avem BMW-uri si Mercedes-uri clasa E pe post de taxiuri, de ce nu la Sibiu sa avem, in premiera, un Duster? Articolul de mai jos apartine cotidianului "Adevarul", editia din 19.06.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Taxi_Dacia_Duster_face_furori_in_Sibiu_0_283171767.html

"Taxi Dacia Duster face furori în Sibiu

Pe principiul „dai un ban dar stai în față”, o firmă de taximetrie din Sibiu vrea să iasă din criză prin investiții majore. A achiziționat o Dacia Duster de 12.000 de euro și de când a scos-o pe străzile orașului oamenii fac coadă ca să se plimbe cu ea.

Încă un giratoriu în Sibiu

La orice stație de taxi din oraș sau la orice semafor, Dacia Duster atrage privirile. Și de cele mai multe ori nu din necesitate, ci din curiozitate. Șoferul taxiului de teren, Constantin Băilă, spune că oamenii sună la dispecerat și cer în mod special mașina lui sau îl opresc în trafic doar pentru a merge cu Duster-ul. De altfel, de când luat-o în primire, acum câteva zile, mașina a fost foarte solicitată pentru drumuri în afara orașului, sibienii fiind curioși să vadă cum se comportă atât în oraș cât și pe teren mai accidentat.

“Am foarte mulți clienți, ne prea apuc să stau cu ea. Și cei mai mulți vor curse lungi să vadă pe pielea lor cum merge mașina. Pe taxi oricum nu au mai văzut așa ceva. Ieri de exemplu, am avut o comandă până la Râmnicu Vâlcea și înapoi, 200 de kilometri. Am mai avut comenzi la Gura Râului, la Cisnădioara, la Săliște, Păltiniș… dar am avut și oameni care s-au urcat în ea și au zis să mergem oriunde numai să vadă cum merge mașina”, spune Constantin Băilă, șoferul Duster-ului.

Strategie de marketing

Patronul firmei de taximetrie care a achiziționat mașina spune că la ei nu este tocmai o premieră, în trecut mai având mașini de teren pe taxi. În plus, totul este o strategie de marketing bine pusă la punct, desfășurată la un preț rezonabil: până la urmă mașina nu este exagerat de scumpă, nu consumă foarte mult și atrage clienții ca un magnet. „Eu personal am mers cu ea și mi se pare potrivită pentru taximetrie pe drumurile noastre. Eram sigur de la început că va avea impact, așa cum în 2004 am adus în firmă primele Logan-uri. Încercăm în perioada acesta să vedem cum merge treaba și dacă se păstrează la ritmul acesta în câteva luni ne gândim să mai achiziționăm și altele”, a declarat și Dorinel Săbădașu, patronul firmei de taximetrie.

Cât privește clienții, la ei problema e simplă. „Păi cum de ce am luat-o? Uitați-vă și dumneavoastră, între Logan-urile astea și mașina asta mare și frumoasă dumneavoastră pe care ați lua-o?”, spune Gheorghe Marian, un client. Duster-ul are același tarif ca orice taxi din Sibiu și consumă în medie 10 litri la suta de kilometri.

„Acum cinci ani am adus și Hyundai Santa Fe pe taxi și a fost o mașină care a avut succes”, Dorinel Săbădașu, patron firmă taxi



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.51 kb
 Vizualizat:  de 26335 ori

0.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.87 kb
 Vizualizat:  de 26335 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.17 kb
 Vizualizat:  de 26335 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 22 Iun 2010 22:52:41    Titlul subiectului: 2010-06-22 128794

Se pare ca Bucurestiul va scapa de firma Fly Taxi http://www.realitatea.net/fly-taxi-a-cerut-intrarea-in-insolventa_719813.html
Citat:
Fly Taxi a cerut intrarea în insolvență
Firma de taximetrie Fly Taxi a depus, pe 16 iunie, la Tribunalul București, o cerere de intrare în insolvență, care urmează să fie judecată de instanță pe 28 iunie.
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul ANAF, care prezintă restanțele la bugetul de stat și cele de asigurări sociale ale firmelor din România, Fly Taxi înregista, la sfârșitul lunii martie, peste 150.000 de lei restanțe, iar potrivit observațiilor afișate pe site, în cazul societății s-ar fi început procedura de executare silită.
Firma Fly Taxi a deținut, până în 2010, exclusivitatea pentru transportul pasagerilor de la Aeroportul Otopeni, în urma câștigării unei licitații intens mediatizate în mass-media.
Astfel, în 2004, firma Fly Taxi a câștigat o licitație pentru exclusivitate în ceea ce privește serviciile de taximetrie pe Aeroportul Otopeni, licitație la care nu ar fi avut acces toate firmele de taxi și care, potrivit unor informații apărute în presă la vremea respectivă, ar fi fost implicat ministrul Transporturilor la aceea vreme, Miron Mitrea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 25 Iun 2010 08:17:52    Titlul subiectului: 128917

Suntem, probabil la inceputul unei noi forme de... transport. Ceva mult mai "precis" decat autobuzele sau microbuzele private. Taxiurile, intrebuintate tot mai frecvent in grupuri (scop comun destinatia), lucru care in unele cazuri se dovedeste mai avantajos sau... la fel de avantajos financiar vorbind precum transportul in comun. Cu cat un taxi are mai multe locuri, cu atat e mai bine. Daca, de exemplu, cu microbuzul sau autobuzul, pentru a ajunge din locatia A in locatia B, platesti 3 RONI (sa presupunem), pana in acea locatie, cu taxiul, platesti mai putin... De ce? Fiindca daca alaturi de tine mai calatoresc inca doua sau trei persoane, pretul se imparte la numarul de ocupanti. Desigur, o calatorie cu taxiul din A in B nu va costa - per total - 3 RONI (ca-n regimul privat cu tarif stabilit per calator) ci mai mult, insa "imparteala" te scoate mai avantajos.
Iata, postez mai jos un articol apartinand cotidianului "Adevarul", editia din 25.06.2010, unde, pe langa aspectul mentionat anterior, care vine in folosul taximetristilor, mai avem si... capriciile vremii care, de aceasta data le-a tinut isonul. Se intampla in Neamt...
Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Codul_galben_a_triplat_incasarile_taximetristilor_0_286771404.html

"Codul galben a triplat încasările taximetriștilor

Vremea ploioasă le-a adus profit taximetriștilorSingurii care nu s-au supărat pe vremea din această săptămână sunt taximetriștii din oraș, care au înregistrat în ultimele două zile încasări record pentru această perioadă.

Ploaia și frigul care au acoperit și județul Neamț în această săptămână au repus pe linia de plutire veniturile multor taximetriști din oraș, care în ultima vreme se plictiseau în stații. De trei ori mai mulți pietreni au apelat la serviciile firmelor de specialitate, iar șoferii „racolau" clienții chiar de pe trotuare.

Dacă într-o zi normală un taximetrist pietrean număra în medie încasări de 60- 80 de lei, în ultimele zile, cei mai mulți s-au bucurat de sume de trei ori mai mari.

„Nu pot să spun că mă bucur că avem parte de vremea asta acum, dar dacă pot să fac bani din asta, sunt mulțumit. Am o familie de întreținut și asta e cel mai important. În ultimele trei zile mi-am asigurat taxele pentru luna următoare", a spus Viorel Ciobanu, unul dintre taximetriștii din stația amplasată în fața complexului comercial Unic.

Un alt motiv care a dus la o creștere spectaculoasă a încasărilor este programul haotic al microbuzelor care tranzitează orașul.

„Dacă suntem trei persoane care merg în aceeași direcție și stăm în stații fără să vină niciun mijloc de transport, apelăm la un taxi. Plătim cam la fel, pentru că tariful se împarte la trei și ajungem până la scara blocului", a explicat Daniela Pântea, o clientă nouă a taxiurilor.

Odată cu vremea rea au revenit și „contractele" pe care unii taximetriști le-au încheiat cu angajații unor firme sau chiar cu părinții copiilor care trebuie să ajungă la școli. „Am primit din nou solicitări de la un grup de părinți de la Almaș ai căror copii învați în oraș. Cum ei nu pot să îi ducă dimineața la școală și autobuzul merge greu, mă duc eu cu taxiul. Două curse pe zi spre Almaș fac să încep altfel ziua de muncă", adaugă Adrian Fodor."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Iul 2010 09:16:25    Titlul subiectului: 129548

La Baia Mare s-a fumat "pipa pacii" in ceea ce priveste tarifele practicate de operatori. S-a stabilit astfel un pret marisor pentru cei cu dare de mana si probabil pentru cei cu buzunarul plin.
http://www.adevarul.ro/locale/baia_mare/Taximetristii_baimareni_au_ajuns_la_pace_0_292770911.html

"Taximetriștii băimăreni au ajuns la pace

Șase din cele șapte companii de taxi din Baia Mare au fixat tariful la 1,99 de lei/kilometru.Șase din cele șapte companii de taxi din Baia Mare au fixat tariful la 1,99 de lei/kilometru. Este cel mai mare preț de până acum. Firmele care au bătut palma n-au mai ținut cont nici de directivele Consiliului Concurenței, nici de doleanțele clienților și nici de criză.

Două zile. Joi și vineri. Atât a durat ultima bătălie din așa-zisul război al celor șase companii de taxi din Baia Mare. Iar sâmbătă au fumat „pipa păcii". Și au ajuns la un consens: tariful a fost fixat la 1,99 de lei/kilometru.

Un scurt istoric al „războiului" dintre companiile de taximetre din Baia Mare, început cu multe luni în urmă, ar limpezi situația la care s-a ajuns acum. Firmele s-au războit multă vreme pentru un tarif unic. Apoi pentru că nu erau de acord să-și vopsească mașinile în alb. După care, într-o nouă etapă, care a durat aproape două luni, s-au întrecut în ieftiniri. Iar la ultima din ele, șase din cele șapte firme au cerut să fixeze un tarif unic, dar mai mare decât tot ce fusese până săptămâna trecută.

Astfel, de sâmbătă, șase din cele șapte companii de taxi din municipiu au bătut palma, fixând un tarif unic: 1,99 lei pe kilometru.

Mara Taxi n-a intrat în horă

„Oaia neagră" în ceea ce privește tarifele unice practicate este patronul de la Mara Taxi, Cosmin Lakatos, care, susține el, a ținut cont de criza financiară care-i afectează și pe băimăreni. Cu toate acestea, tariful fixat de Mara Taxi, de 1,90 lei pe kilometru, cu doar 9 bani mai puțin decât concurența, nu pare să-l facă pe băimărean să simtă cu adevărat că a făcut vreo reducere consistentă. „Am luat în calcul o serie de variabile. Nu vreau nici să-mi pierd șoferii, ieftinind exagerat, însă nici clienții fideli, scumpind până la 1,99 de lei. Nu e nimic ilegal în faptul că am ales ca tariful să fie cu 9 bani mai scăzut față de cel practicat de celelalte companii de taxi din oraș", afirmă Cosmin Lakatos.

Investigații fără final la Consiliul Concurenței

Inspectorul coordonator de la Consiliul Concurenței Maramureș, Octavian Bandula, este surprins de fixarea noilor tarife. „Noi ne continuăm investigațiile. Nu pot preciza dacă cele șase companii din Baia Mare au fixat același tarif în urma unei înțelegeri făcute în prealabil. În acest caz, ar fi ilegal. Voi lua legătura cu patronii, ca să fac lumină în acest caz. Oricum, Consiliul Concurenței Maramureș s-a autosesizat cu privire la concurența neloială dintre companii în urmă cu vreo trei luni", explică Bandula.

În ceea ce privește faptul că o singură companie din Baia Mare face notă discordantă față de celelalte, patronii firmelor care s-au aliniat la tariful de 1,99 de lei pe kilometru refuză să comenteze. „Nu mai vreau să declar nimic", arată Vasile Pașca - Galant. Nici Cristian Stoenică, patronul Stotax Baia Mare, n-a vrut să aibă vreo reacție.

Odată cu fixarea acestui tarif unic, stabilit la 1,99 lei pe kilometru, băimărenii vor circula cu taxiul la prețuri mai mare decât alte orașe din Ardeal.

Tarife practicate în:

Cluj Napoca - 1,79 lei pe kilometru

Zalău - 1,69 lei pe kilometru

Satu Mare - 1,7 lei pe kilometru
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 09:45:21    Titlul subiectului: 130895

Din ciclul urban, "unii oameni din epoca de piatra sunt (si) taximetristi", prezentam tragedia de mai jos; cazul suna a ura impotriva motociclistilor si razbunare primitiva decat a accident neintentionat... In fine, sa lasam Politia sa dea verdictul final.

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-_Motociclist_spulberat_de_un_taximterist_in_fata_clubului_Bamboo_0_306569849.html

"Motociclist spulberat de un taximetrist în fața clubului Bamboo din Mamaia

Motociclistul a fost târât pe o porțiune de 30 de metri
Polițiștii constănțeni sunt în alertă după ce un șofer de taxi a lovit un motociclist după care a fugit de la locul faptei. Victima este în stare critică.
Accidentul s-a produs în jurul orei 18.00 în fața clubului Bamboo din Mamaia. A existat un singur martor care a spus că cel care a provocat accidentul este șoferul unui Logan de culoare galbenă, mașină de taxi. Martorul a spus că motociclistul circula regulamentar pe banda 1 a bulevardului, moment în care taximetrul i-a tăiat brusc fața, schimbând benzile, de pe 2 pe 1. Motoclistul, un bărbat în vârstă de 40 de ani a pierdut controlul vehiculului, s-a dezechilibrat, a căzut și a fost târât de motocicletă pe câțiva zeci de metri. Motocicleta s-a oprit doar când a întâlnit o bordură.

Victima a fost transportată la spital în stare gravă. În scurt timp la fața locului s-au adunat mai mulți motocicliști, prieteni de-ai victimei. Polițiștii caută martori ai accidentului. Șoferul care a provocat nenorocirea riscă dosar penal."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2010 21:18:59    Titlul subiectului: 131026

... si din nou despre cum sa nu fim corecti. De bonuri de calatorie nici nu se discuta la Galati, asta doar daca indraznesti sa ceri in scopul in care calatoria respectiva se deconteaza (cazul unor institutii). In rest, daca ai "agatat" taxiul de la bordura sau din statiile amenajate, multi nu mai dau drumul la casa de marcat si prin urmare, daca nu le atragi atentia te trezesti la destinatie cu un tarif cam marisor.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-Taximetristii-cei_mai_amendati_soferi_0_308369216.html

"Taximetriștii sunt cei mai amendați șoferi din sudul Moldovei

Galați
Multe taximetriști nu eliberează clienților bonuri fiscaleÎn primele șase luni ale acestui an, Poliția Rutieră a aplicat aproape 2.000 de amenzi șoferilor de taxi din Galați. Opririle neregulamentare, viteza excesivă și starea deplorabilă a mașinilor - câteva dintre abaterile care au făcut din taximetriști recordmanii amenzilor.

Un raport întocmit de Poliția Rutieră Galați scoate în evidență o stare de lucruri îngrijorătoare. Taximetriștii din Galați și Tecuci au fost amendați de 1.924 de ori în prima parte a anului 2010, ce înseamnă o medie de aproape trei amenzi pentru fiecare șofer.

Legea bunului plac

Abaterile sunt dintre cele mai diverse, dar cele mai frecvente sunt opririle neregulamentare, viteza excesivă, nerespectarea stațiilor și trecerea pe culoarea roșie a semaforului.

„Unii taximetriști nu au înțeles nici măcar că trebuie să aprindă lampa verde dacă au client sau să emită bon fiscal după fiecare cursă", ne-a declarat comisarul șef Viorel Cojocaru din cadrul Poliției Rutiere Galați.

Mulți taximetriști riscă în fiecare moment să producă un accident din cauza stării tehnice deplorabile a mașinilor, ca să nu mai vorbim de lipsa licențelor de transport, execuție și transport.

Nici proprietarii de microbuze private nu se prezintă mai bine la aceste capitole. Șoferii de maxi-taxi nu opresc în stații, nu respect traseele și nici orarul stabilit de Primărie.

Taximetriștii recunosc că sunt vinovați de multe din abaterile amintite, dar susțin că vina nu le aparține în exclusivitate.

„De mai bine de un an Primăria trebuia să ne elibereze contractele de delegare de gestiune. Dacă taximetriștii le-ar fi avut, ar fi știut mai bine ce trebuie să facă. La microbuze s-a mai estompat fenomenul. Șoferii de microbuze opresc neregulamentar din cauza pasagerilor. Trag de ușă chiar dacă microbuzul nu a ajuns în stație, în special la orele de vârf", ne-a declarat Silviu Cârlan, președintele Camerei Taximetriștilor.

Pirații din taximetrie sunt în continuare o problemă serioasă. Este vorba practic de persoane care își folosesc mașinile personale pentru a transporta persoane în condiții greu de închipuit, rutele frecventate fiind DN 25, DN 26, DE 581, DJ 251 și DN 24D.

În ciuda numeroaselor razii organizate de Poliție, ARR și RAR, fenomenul nu a putut fi nici măcar diminuat."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.85 kb
 Vizualizat:  de 26099 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Aug 2010 10:59:14    Titlul subiectului: 132021

Iata cum va arata viitorul taxi londonez, creeat pentru Jocurile olimpice din 2012. Articolul se gaseste aici

Citat:
Lotus a creat un taxi pe hidrogen pentru Jocurile Olimpice de la Londra din 2012

Mașina arată ca binecunoscutele taxiuri negre londoneze, dar este propulsată de un sistem pe bază de hidrogen.

Primul taxi pe hidrogen din Londra va fi prezent pe străzile capitalei britanice cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2012.

Taxiul a fost creat de Lotus, o companie britanică faimoasă pentru succesul în Formula 1, cu ceva timp în urmă, și pentru mașinile sport precum Elise.

Mașina arată, pe dinafară, ca oricare alt taxi negru tradițional din Londra și cântărește 2,6 tone.
Dar dacă ești înăuntru, senzațiile sunt altele: accelerează de la 0-100 km pe oră în 15,5 secunde, mai încet față de alte mașini normale, dar cu 7 secunde mai repede decât taxiurile negre londoneze.

Sub capota binecunoscută se află piesele cu adevărat speciale. Roțile din spate ale mașinii sunt mișcate de două motoare electrice - deși nu este o mașină electrică convențională, pentru că bateria cu litiu nu este principala sursă de energie.

Mașina are și un sistem de celule care transformă hidrogenul în electricitate. Motoarele electrice pot fi astfel alimentate fie de baterie, fie de sistemul pe hidrogen, fie de amândouă.

Taxiul eco are zero emisii, întrucât nu are țeavă de eșapament. Mașina scoate doar vapori de apă.

Noul vehicul dorește să facă din Jocurile Olimpice de la Londra din 2012 un eveniment cât mai prietenos cu mediul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 20 Aug 2010 07:27:28    Titlul subiectului: 2010-08-19 132145

Un episod tipic romanesc, din care, ca de obicei, nu lipsesc "smecherii de doua parale".

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-_Trei_indivizi_l-au_lasat_pe_un_taximetrist_fara_masina_0_319768532.html

"Constanța: Trei indivizi l-au lăsat pe un taximetrist fără mașină

Trei bărbați au ajuns pe mâna Poliției, după ce s-au certat cu taximetristul care îi dusese până în Călărași pentru că nu s-au înțeles la bani.

Polițiștii din Murfatlar, împreună cu echipaje ale Serviciului Poliției Rutiere Constanța, au organizat un filtru pentru a reține trei indivizi care fugiseră cu mașina unui taximetrist. Cei trei bărbați l-au tocmit pe taximetrist de la Constanța să îi ducă la Călărași, la o rudă. Au ajuns la Călărași unde au consumat băuturi alcoolice, iar pe drumul de întoarcere, ajunși în Medgidia, s-au iscat discuții cu privire la suma pe care cei trei o datorau taximetristului, care au degenerat în ceartă. Unul dintre ei l-a înjunghiat pe Grigoraș Tăbăcaru, șoferul de taxi. Speriat, acesta a fugit din mașină, cei trei bărbați plecând mai departe cu mașina.

Florin Eusebiu Spirea, de 22 de ani, din Năvodari, Marcel Argint, de 50 de ani, din Constanța și Florin Ionescu, de 26 de ani, din Constanța, au fost reținuți în Murfatlar. Spirea a fost dus la Spitalul Municipal medgidia pentru îngrijirea unei răni superficiale în zona toracelui, suferită în timpul încăierării cu taximetristul."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.43 kb
 Vizualizat:  de 25942 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Dum 29 Aug 2010 16:59:33    Titlul subiectului: 2010-08-28 132632

Din ciclul aberatii legislative: taximetristii independenti trebuie sa plateasca retroactiv CAS-ul pe ultimii 5 ani. Articolul se gaseste aici

Citat:
Taximetriștii independenți, obligați să plătească CAS retroactiv pe ultimii cinci ani

Noul sistem de plată a contribuțiilor sociale îi nemulțumește și pe taximetriștii independenți care lucrează ca persoane fizice autorizate. Deși erau obligați și până acum să achite contribuțiile sociale, mulți taximteriși nu plăteau, de exemplu, dările către bugetul de sănătate. Acum, ei au aflat că sunt obligați să achite toți banii pe care nu i-au dat în ultimii ani.

Taximteriștii independenti alegeau să achite doar contribuția la bugetul de pensii, nu și pe cea pentru sănătate sau șomaj. Nimeni nu i-a întrebat însă nimic timp de ani de zile. Acum au aflat că vor trebui să scoată din buzunar banii pe care nu i-au plătit timp de 5 ani.

"Nu am putut să plătesc pentru că nu am avut din ce să plătesc. Iar când am fost la Casa de Sănătate mi s-a cerut o sumă din urmă, undeva la o sută de milioane. Bani pe care noi nu-i avem", a declarat un taximetrist.

"Trebuia ca la impozitul pe venit să ne vină acasă o înștiințare, ai de plată atât. Dar nu am primit niciodată nimic. De ce să fie obligatoriu? Dacă eu vreau să mă duc la o clinică privată", a adăugat alt taximetrist.

Câteva sute de taximtriști independenți din Capitală s-au strâns sâmbătă în fața Sălii Polivalenete pentru a decide ce e de făcut.

"Mă forțează să plătesc la stat asigurările de sănătate. Am fost și mi-a facut calculul. 90 de milioane. O să facem o grevă fiscală să nu plătim nimic, nicun ban", a dedclarat un taximetrist.

Reprezentanții taximetriștilor independenți au cerut explicații autorităților și amenință că vor da statul în judecată.

"Să vedem răspunsul celor de la Casa de Sănătate. Sunt sume foarte mari, pe care nu le putem achita și nu avem de unde. Vom trece la acțiuni în justiție", a declarat Viorel Radu, reprezentat al taximetriștilor independenți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 12:17:34    Titlul subiectului: 132663

Nicio lege nu se aplica retroactiv, asta este un articol din Constitutie. Un stat care nu-si respecta propria Constitutie poate trage obloanele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 19:25:48    Titlul subiectului: 132681

Din pacate legea s-a aplicat abuziv, nu numai in cazul taximetristilor independenti.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Sâm 04 Sep 2010 20:15:57    Titlul subiectului: 2010-09-04 132917

Generalitati despre modul in care taximetristii isi fac meseria: http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Unde_parcheaza_un_taximetrist-_Unde_vrea_0_329367323.html

"Unde parchează un taximetrist? Unde vrea!

Stațiile de autobuz, intersecțiile și trecerile de pietoni au devenit locuri de parcare, pentru taximetriști. Indolența conducătorilor de taxi din București a devenit proverbială, dar polițiștii spun că, în ultima perioadă și cei din provincie au început să încalce regulile de circulație.

Taximetriștii sunt ușor de recunoscut: trec pe roșu, depășesc fără să se asigure, se „bagă în fața” șoferilor care circulă corect sau parchează în stațiile de autobuz, treceri de pietoni sau chiar în colțul intersecției. Iar cine are „ghinionul” să îi stea în drum, se alege, sigur, cu o întreagă „colecție” de înjurături și amenințări. Polițiștii spun că șoferii de taxi sunt greu de „educat”, pentru că ei consideră că aceste ilegalități sunt de fapt drepturi pentru categoria din care fac parte.

Se anunță prin stații

Amenzile de la poliție nu-i mai sperie demult, mai ales că în cazul unor razii ale oamenilor legii, taximetriștii se anunță între ei prin stații. Potrivitrapoartelor Brigăzii de Poliție Rutieră a Capitalei, de la începutul anului, până la 31 august, 8.166 de taximetriști au fost amendați, pentru opriri și staționări ilegale, cu peste 160% mai mulți decât în perioada similară a anului trecut, când s-au înregistrat doar 3.138 de amenzi. Sancțiunea nu este însă descurajatoare. Pentru oprire se dau 2-3 puncte amendă și 2 puncte de penalizare, iar pentru staționare, 4-5 puncte amendă și 3 puncte de penalizare. Punctul de amendă este 60 de lei.

„Sunt waiting”

În cazul în care sunt prinși că staționează ilegal, aceștia găsesc drept scuză faptul că este în așteptarea clientului :” Sunt „waiting” șefu`, plec acuma, cum vine clentul!`”. De multe ori chiar pleacă, dar doar pentru puțin timp, până trece „garda”, apoi se reîntoarce la locul lui.
Oamenii se plâng că nu pot să se urce în autobuze, din cauza taxiurilor parcate chiar în stație sau că nu pot să se asigure când traversează, pentru câ taximetriștii opresc pe trecerile de pietoni. Și ceilalți șoferi au plângeri împotriva șoferilor de taxi, pentru că aceștia au obiceiul să șicaneze în trafic și parchează chiar în colțurile intersecțiilor."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.33 kb
 Vizualizat:  de 25794 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 12 Oct 2010 20:48:43    Titlul subiectului: 2010-10-12 134663

Sa vedem acum si romanii nostri de peste hotare... ajunsi taximetristi. Iata ca suntem fruntasi in Madrid. Mai mult sau mai putin legal insa, noi romanii, suntem obisinuiti cu orice modalitate de a munci.

http://www.adevarul.ro/international/romani_in_spania/brazilieni-bulgari-columbieni-criza-disensiuni-nationalitati-nou_veniti-poligloti-romani-spanioli-taximetristi_0_352165234.html

"Taximetriștii români din Madrid, invidiați de colegii spanioli: "Parcă-s roboți. Muncesc neîntrerupt!"

Taximetriștii români și bulgari, acuzați de "veterani" că muncesc prea mult și acceptă condiții proaste. Criza din construcții a "aruncat" în taximetrie 5000 de oameni în ultimul an și jumătate, în special români și bulgari. "Parcă ar fi roboți", se plâng spaniolii și latinoamericanii, taximetriștii veterani, despre noii veniți, "din Est".

"Parcă ar fi mașini, nu se opresc din muncă". Miguel e columbian și șofer de taxi în Madrid. Se simte indignat de apariția taximetriștilor "din țările din Est". "Muncesc și muncesc și acceptă condiții dure", insistă Miguel, referindu-se la taximetriștii români și bulgari. Colapsul construcțiilor a făcut ca în taximetrie să apară peste 5.000 de angajați noi, de cele mai variate naționalități, în doar un an și jumătate, conform estimărilor asociațiilor sindicale ale taximetriștilor, relatează El Pais.

Sunt de toate naționalitățile. "Chiar și spanioli din alte regiuni", spune Jose Manuel, îmbrăcat într-un pulover de culoarea vinului. Mulți ajung taximetriști după ce au ocupat locuri de muncă mai apropiate domeniului: șoferi de autobuz, camionagii sau distribuitori.

"Muncim și 15 ore pe zi, plătindu-ne singuri benzina"

Unii dintre acești salariați semnează un contract pentru un anumit număr de ore, dar sunt obligați să facă mult mai multe. "Ajungi să muncești și 15 ore încontinuu și aproape mereu în cele mai rele schimburi, noaptea, și trebuie să-ți plătești singur combustibilul", se plânge Florin, român. Florin are doi ani de când lucrează ca taximetrist. Nu vrea să fie fotografiat. "Și numai pentru că vorbesc mă poate costa locul de muncă", murmură precaut.

Mai mulți taximetriști, sub protecția anonimatului, reclamă că sunt obligați să semneze actele de demisie în alb, fără dată, încă de când încheie contractul de angajare. "Dar asta nu se întâmplă doar străinilor, ci și spaniolilor. Tuturor", spun ei. Bulgarul Peter muncește de dimineața în stația din Legazpi. Colegii lui vorbesc frumos despre el. Nu au de ce se plânge de acesta, pentru că "este un simpatic". Muncește mult, "dar este sociabil, nu ca alții care nu socializează decât între ei".



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.24 kb
 Vizualizat:  de 25595 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Sâm 15 Ian 2011 18:22:27    Titlul subiectului: 2011-01-15 138860

Inca o razie efectuata in Bucuresti, multi taximetristi prinsi cu mata-n sac. Articolul se gaseste aici

Citat:
Razie în Capitală: Mulți taximetriști au primit amenzi pentru nereguli

Au primit amenzi de zeci de mii de lei, iar unii dintre ei au rămas fără certificate de înmatriculare sau permise. Li s-a întâmplat vineri seară mai multor taximetriști din Capitală, pe care polițiștii i-au găsit fără atestat, cu permisul suspendat sau cu aparatul de taxat modificat.

Polițiștii bucureșteni au dat amenzi în valoare de 42.000 de lei, în trei ore de verificări

"Noi suntem vânați peste tot, credeți că strângem atâția bani, pentru orice chestie, n-ai voie să oprești, pune-te în mișcare. Am luat amendă, asta este", spune un taximetrist.

Deși amenzile sunt mari, taximetriștii nu renunță la ilegalități. În trei ore de verificări, polițiștii au dat aproape 150 de sancțiuni.

"Ați văzut peste tot, această activitate se desfășoară normal și eficient. La noi, probabil, s-a înțeles greșit, în numai câteva minute au fost sancționați 8 conducători auto care nu au respectat normele legale, care nu aveau documente, atestate sau licențe", a afirmat comisarul șef Vasile Daniel.

Polițiștii i-au băgat în sperieți pe taximetriști, care s-au retras din curse
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 22:57:01    Titlul subiectului: 2011-01-31 139371

Un taximetrist care a accidentat un pieton si a fugit de la locul accidentului a fost prins dupa cateva zile. Articolul se gaseste aici

Citat:
Un taximetrist a lovit o femeie pe trecerea de pietoni și a fugit de la locul accidentului

Un taximetrist din Capitală a fost arestat preventiv după, ce în urmă cu câteva zile a lovit un pieton care traversa regulamentar pe trecerea de pietoni. Șoferul autoturismului a fugit de la locul accidentului înainte de sosirea poliției. Acesta a fost prins cu ajutorul camerelor de supraveghere din intersecție.

n imagini se vede cum victima traversează pe culoarea verde a semaforului și o izbește în plin pe femeie. Șoferul își lasă victima aproape inconștientă pe șosea și își continuă drumul fără nicio remușcare.

Femeia este preluată de o ambulanță și transportată la spital pentru îngrijiri. În mai puțin de 48 de ore, cu ajutorul imaginilor de pe camera de supraveghere, taximetristul care a provocat accidentul este identificat de polițiști, iar câteva zile mai târziu, este arestat prevetiv pentru vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului și ștergerea urmelor accidentului fără acordul echipei de cercetare la fața locului.

Din pacate in capitala si nu numai sunt probleme cu taximetristii, care cred ca sut deasupra legii. Nu vreau sa generalizez dar o parte dintre ei cred ca daca au un taxi in dotare, pot sa treaca pe ce culoare a semaforului vor, sau au impresia ca pietonii trebuie sa le dea prioritate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 01:16:06    Titlul subiectului: 139388

Nu se intampla doar in Bucuresti... "Eroii" astia cred c-au prioritate in orice imprejurare si traiesc cu convingerea ca strada este a lor. Daca gresesc, li se pare normal sa fie scuzati si intelesi fiindca isi petrec viata la volan (scuza penibila in comparatie cu soferii regiilor de transport in comun!) daca gresesc altii, ii fac albie de porci... Oricum o dai, taxiul pe strada ar trebui sa simbolizeze respect si ingaduinta. Asa, ca intre suveranii atotcunoscatori.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 14 Iun 2011 00:02:35    Titlul subiectului: 2011-06-14 144556

in lipsa de... prea mult transport local, se acorda autorizatii... Deh, trebuie compensate anumite... lipsuri.

http://www.ziarulceahlaul.ro/local01.php

"Se dau autorizații de taxi

Municipalitatea pietreană intenționează să atribuie 14 autorizații de taxi, la care foștii deținători au renunțat din diverse motive ori le-au fost restrase pe motiv de neplată a redevenței. Acestea vor fi acordate în funcție de punctajul calculat pe baza criteriilor de departajare aprobate de legislativul local în 2008, în funcție de vechimea mașinii, clasificarea acesteia conform normelor de poluare europene, volumul porbagajului și echiparea cu instalație pentru aer condiționat. Vor mai conta dotările suplimentare ale vehiculului (perete despărțitor între conducătorul auto și clienți - 7 puncte; dispozitiv de monitorizare GPS și de plată prin intermediul cardului - cîte 5 puncte), numărul de airbaguri, numărul anilor de cînd transportatorul desfășoară o astfel de activitate, posibilitatea asigurării prezenței mașinii în activitate de cel puțin 8 ore pe zi.
Se pot înscrie transportatorii autorizați aflați deja pe listele de așteptare, iar cererile pot fi depuse la sediul primăriei pînă pe 15 august, ora 11.00. Rezultatele vor fi anunțate pe 29 august. Primăria anunță că pentru autorizațiile de taxi rămase neatribuite se va organiza, a doua zi, o nouă procedură, la care poate participa orice transportator autorizat. Conform legislației în vigoare, primăriile eliberează autorizații de taximetrie în funcție de numărul locuitorilor care domiciliază pe raza unității administrativ-teritoriale; în municipiul Piatra Neamț pot fi acordate 441 autorizații."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2011 23:30:57    Titlul subiectului: 2011-06-16 144588

E dreptul lor...

http://www.viata-libera.ro/articol-Taximetristii_galateni_protesteaza_miercurea_viitoare_in_Capitala_2.html

"Peste o săptămână
Taximetriștii gălățeni protestează, miercurea viitoare, în Capitală


Câțiva taximetriști din municipiul Galați participă, săptămâna viitoare, la un protest în Capitală. Manifestația, organizată de Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI), este programată a se desfășura miercuri, pe 22 iunie, și are ca scop promovarea unor schimbări în breaslă.

„Cerem modificarea Legii taximetriei, combaterea pirateriei de pe piață și ajustarea tarifelor. Ce se întâmplă la Galați se întâmplă în toată țara”, a declarat, ieri, pentru „Viața liberă”, președintele ADTI, Viorel Radu.

Dintre gălățeni se vor alătura protestului de la București șoferii de pe mașinile Taxi Lasimar, au precizat reprezentanții companiei. De altfel, aceștia din urmă ajută la înființarea unei filiale ADTI în orașul nostru.

Să mai spunem că, doar în ultimele luni, Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți a mai ieșit în stradă pentru a cere eliminarea plății retroactive a contribuției la bugetul asigurărilor de sănătate pe ultimii 5 ani de către persoanele fizice autorizate, pentru a protesta față de scumpirea exagerată a carburanților și pentru a reclama presupuse abuzuri și nerespectări ale Legii taximetriei săvârșite de funcționari ai Primăriei Capitalei."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 10:39:52    Titlul subiectului: 2003-04-25 146790

http://www.evenimentul.ro/articol/numarul-taximetrelor-s-ar-putea.html

"25-04-2003

Numarul taximetrelor s-ar putea micsora simtitor

HotNews.ro | Stiri non-stop
29.07.2011
· Comunitatea analistilor financiari-bancari: BNR ar putea decide miercuri mentinerea dobanzii cheie la 6,25%
· China: Ridicarea plafonului de indatorare in SUA, nefasta pentru economiile emergente. Lumea este din nou ostatica disputelor interne din America
· Profitul BCR a crescut cu 7,8% in cel de-al doilea trimestru, la 82 milioane lei
· Metrorex a pus in functiune 35 de automate de vandut cartele de calatorie
· Cod galben de ploi torentiale in vestul, centrul si nordul tarii, pana sambata seara

Numarul taximetrelor s-ar putea micsora simtitor
• cel mai scazut tarif este la Iasi, iar cel mai mare – la Botosani

Pe 20 aprilie a intrat in vigoare Legea 38, referitoare la transportul in regim de taxi, insa deocamdata nu exista si norme de aplicare, care vor fi elaborate, dupa cum spun autoritatile, in cel mult o luna. Pina atunci, reprezentantii primariilor trebuie sa stabileasca numarul taximetrelor ce isi vor desfasura activitatea in orase. Noua lege prevede si noi sanctiuni, amenzile putind ajunge pina la 100 milioane lei.
Iasi – Pina acum au avut loc doua intilniri intre reprezentantii Primariei si cei ai taximetristilor in incercarea de a se stabili un numar fix de taxiuri. Sefii municipalitatii au propus sa nu fie peste 1.600, in timp ce taximetristii au cerut sa fie stabilit la 2.500. Decizia va fi luata in sedinta CLM de pe 7 mai. "Din totalul care va fi aprobat, taximetristii independenti vor reprezenta doar 30 la suta, restul urmind sa fie reprezentat de masini apartinind societatilor. Acum, raportul este invers", ne-a spus dl Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice a Primariei. In ceea ce priveste tarifele, acestea sint cuprinse intre 4.490 si 4.990 lei/km, iar pornirea costa 6.900 lei.
Botosani – "In prima sedinta a CL vom pune in discutie un proiect prin care sa se stabileasca numarul maxim de taxiuri pentru municipiu. Personal, cred ca nu sint necesare mai mult de 300, insa ani buni ne-am straduit, fara nici un rezultat, sa facem «curat» in acest domeniu", ne-a spus viceprimarul Florin Ghiorghita. Acum, in oras sint aproape 400 taximetre care, de pe 15 ianuarie, au fost vopsite in galben. Daca soferii acestora sint prinsi fara aparate de taxat, se aplica amenzi. Dar nu s-a reusit o aliniere a tarifului – firmele practica tarife intre 8.000 si 10.000 lei/km, independentii continua sa incaseze chiar si 15.000 lei/km, la care se adauga 5.000 lei pentru pornirea masinii.
Piatra Neamt – Nici aici consilierii locali nu au ajuns la un consens privind activitatea de taximetrie. Acum in municipiu sint 400 de taxiuri, dar este posibil ca numarul acestora sa scada. Mai mult, consilierii au propus ca toate taximetrele sa fie vopsite cu galben, cel putin pe jumatate, dar deocamdata majoritatea taxiurilor galbene sint ale firmei deputatului Iulian Tocu. Culoarea si numarul taxiurilor urmeaza sa fie stabilite in urmatoarea sedinta a CL, la fel si numarul locurilor de parcare. In ceea ce priveste tariful, acesta este de 6.000 lei/km, la care se adauga suma aferenta pornirii – 4.500 lei.
Vaslui – CL va dezbate problema taximetrelor in sedinta din luna mai. In prezent, in municipiu exista peste 200 de taximetristi, majoritatea apartinind de una dintre cele doua firme de profil. Exista doua statii oficiale: una vizavi de Palatul Prefecturii, iar cealalta la Gara, insa multi taximetristi aleg si alte locuri, cum ar fi statiile de autobuz ale Transurb. Tarifele se discuta "la mica intelegere", fiind in jurul a 10.000-12.000 lei pentru un kilometru. (Madalina Popa, cu sprijinul subredactiilor ASIS)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Aug 2011 23:38:00    Titlul subiectului: 147655

Din nou despre meseria de taximetrist... Avand in vedere situatia economica actuala, tot mai putini apeleaza la serviciile "de lux" iar o parte dintre ei au neplaceri...

http://www.viata-libera.ro/articol-Nu_mai_e_taximetria_o_afacere_buna__2.html

"În dezbaterea aleșilor, regulament nou
Nu mai e taximetria o afacere bună?


* Drepturi și obligații egale pentru clienți, taximetriști și dispeceri * Operatorii de transport public local de călători, obligați să efectueze la intervale regulate de timp dezinfecția mijloacelor de transport *

Criza a afectat, se pare, și taximetria. Potrivit șefului Serviciului Transporturi din cadrul Primăriei municipiului Galați, Adrian Mirică, în prezent, în Galați, circulă mai puține taxiuri decât sunt autorizate. Șeful Serviciului Transporturi susține că, deși sunt eliberate 850 de autorizații, în oraș nu circulă decât aproximativ 700 de mașini. Nici vorbă de listele lungi de așteptare ale celor dornici să se implice în această activitate, liste care existau acum un an, doi.

Chiar dacă taximetria nu mai e la fel de înfloritoare cum era, un nou regulament privind organizarea și desfășurarea transportului de persoane în regim taxi și în regim de închiriere în Galați se află în dezbaterea aleșilor locali, atâția cât n-au plecat încă în vacanță. Deocamdată, documentul se află pe masa Comisiei de Servicii și Transporturi a CL. După cum am aflat de la Adrian Mirică, documentul a fost deja avizat.

Noul act nu face decât să îmbunătățească regulamentul care există din 2008 și despre care se poate spune că a fost făcut cam în grabă, pe genunchi, motiv pentru care trebuia upgradat.

Prevederile actului au fost negociate cu toate părțile interesate și acceptate de operatorii-dispeceri și de asociațiile profesionale din Galați.

Mirică mai spune că noul regulament nu va schimba cu nimic numărul de taxiuri care circulă în oraș și nici tarifele practicate pe kilometru.

Drepturi și obligații

Operatorii de transport public local de călători sunt obligați să facă la intervale regulate de timp dezinfecția mijloacelor de transport.

Taximetriștii vor fi obligați să aibă ținută corespunzătoare și aici regulamentul prevede clar că „nu se permite desfășurarea activității în maiou, papuci, șlapi, pantaloni scurți, bustul gol". Ținuta trebuie completată cu un comportament civilizat și preventiv în relația cu clientul.

Au tot dreptul să refuze un client aflat în stare avansată de ebrietate, care are un comportament agresiv sau care îi solicită efectuarea unui transport ilicit.

Șoferul de taxi are misiunea să-l transporte pe client la destinație pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta, pe căi circulabile care nu pun în pericol siguranța călătorului a taximetristului sau starea tehnică a mașinii.

Principalele obligații ale clienților sunt: să achite prețul de transport, să-i acorde de sprijin taximetristului în cazul agresării sau accidentării acestuia în timpul transportului și să nu ocupe scaunul de lângă taximetrist dacă nu poartă centura de siguranță."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Sep 2011 00:58:03    Titlul subiectului: 149064

La Galati:

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Numarul-taxiurilor-Galati-putea-redus_0_562743970.html

"Numărul taxiurilor din Galați ar putea fi redus de la 850 la 600

În Galați sunt 850 de mașini de taximetrie, Foto:Bogdan Dimofte
Propunerea urmează să fie dezbătută de membrii Comisiei de servicii publice, comerț și privatizare din cadrul Consiliului Local. Subiectul a intrat în atenția aleșilor întrucât în ultimul timp s-au înregistrat foarte multe cereri de renunțare la autorizații pentru serviciul de transport în regim taxi.

„Sunt foarte multe taxiuri care stau pe dreapta pentru că nu au clienți. Sunt taximetriști care merg cu un tarif sub cel practicat pe piață și înregistrează pierderi imense. Nu mai pot face față și renunță. Aproape în fiecare zi, la Serviciul de Transporturi din Primărie se înregistrează șapte-opt astfel de cereri. Acesta este și motivul pentru care dorim să reducem numărul”, ne-a declarat consilierul Daniel Apetrăchioaie.

Reducerea numărului de taxiuri stârnește însă nemulțumirea șefului Camerei Taximetriștilor care spune că nu a fost chemat la discuții de către membrii Comisiei de Transport.

„Până nu va fi votat noul regulament privind activitatea serviciilor de transport în regim taxi, nu se va schimba nimic. Trebuie făcută un pic de ordine. Cât privește reducerea numărului de taxiuri, noi nu am fost consultați. Așteptăm să fim chemați la discuții pentru a ni se prezenta motivele”, ne-a declarat Silviu Cârlan, șeful Camerei Taximetriștilor din Galați.

Dacă va primi avizul comisiei de specialitate, acest subiect va face obiectul unui proiect de hotărâre. În Galați, sunt șapte operatori-dispeceri: ACJ Globe Tour, Albertini, As, Lasimar, Samatax, Taxi 949 și Transtax. În total, aceștia au 850 de mașini de taximetrie."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.21 kb
 Vizualizat:  de 23914 ori

4.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Sep 2011 00:59:59    Titlul subiectului: 149065

Si...

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Reguli-pirateria-evaziunea-fiscala-taximetrie_0_562743977.html

"Galați:Reguli noi pentru a stopa pirateria și evaziunea fiscală din taximetrie

În Galați sunt 850 de mașini de taximetrie.

Aleșii locali urmează să aprobe un nou regulament privind activitatea serviciilor de transport în regim taxi. Noul proiect va introduce dispeceratelor obligativitatea cazierului profesional, dar și un tarif maxim de 2 lei pe kilometru.

Proiectul a primit avizul comisiei de transport și va fi inclus pe ordinea de zi a ședinței de CL de mâine. „El prevede obligativitatea unei note de fundamentare între dispecerat și propietarul mașinii. Prin această notă se vor justifica anumite cheltuieli care țin de întreținerea mașinii. S-a introdus obligativitatea cazierului profesional și vom propune ca tariful maxim să fie de 2 lei/km. Ei pot circula și cu un tarif de 1 leu/km dacă le convine”, ne-a declarat consilierul Daniel Apetrăchioaie.

Silviu Cârlan, șeful Camerei Taximetriștilor din Galați, este convins ca noul regulament va face puțină curățenie și în ceea ce privește pirateria și evaziunea fiscală practicată de unii taximetriști.

„Sunt taxiuri care circulă prin Galați având inscripționate siglele unor dispecerate inexistente pentru a induce în eroare călătorii. Sunt taximetriști care practică pirateria și nu dau niciun ban la stat. Sperăm ca acest regulament să fie votat și să facă puțină ordine. Nu se poate să fentezi Legea la nesfârșit”, a precizat Cârlan"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 23:57:58    Titlul subiectului: 151716

Conflict intre taximetristi la aeroportul Henri Coanda (Otopeni). Se pare ca s-a folosit si un pistol cu bile. Articolul se gaseste aici

Citat:
Panică la Aeroportul Otopeni: Răfuială cu împușcături între taximetriști

Răfuială între taximetriști la Aeroportul Otopeni. Conflictul a izbucnit între taximetriștii cu autorizație pentru a opera pe Aeroportul Otopeni și cei care nu au o astfel de autorizație. Un taximetrist a fost rănit.

Miercuri seară, la ora 21, a avut loc un prim incident între taximetriștii autorizați să facă curse pe Otopeni și alții care nu au astfel de autorizație. Cele două tabere s-au agresat verbal. Jandarmii au intervenit și au reușit să îi potolească.

"În jurul orei 21, Am primit un apel pentru aplanarea unui conflictîn zona exterioară a Aeroportului. Ne-am deplasat la fața locului cu un echipaj, am intervenit pentru aplanarea conflictului", a declarat Florin Hulea, purtător de cuvânt Jandarmeria Română.

În jurul orei 23, taximetriștii fără autorizație au venit cu întăriri și au declanșat un nou scandal. Din primele informații, se pare că s-a tras cu un pistol cu bile de cauciuc.

"Echipajul nostru SMURD de prim ajutor a fost solicitat să intervină pentru acordarea de prim ajutor unei persoane de sex masculin, în vârstă de aproximativ 40 de ani, în fața Aeroportului Otopeni. Persoana suferise o contuzie la unul dintre brațe, însă a refuzat asistența și transportul la spital. Era vorba de un șofer de taxi", a declarat Simion Petruș, purtător de cuvânt ISU Ilfov.

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni, a confirmat conflictul: "Confirm că a avut loc o altercație între taximtriști. S-au auzit și niște focuri de armă.Se pare că e vorba de un pistol cu bile".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2012 00:34:21    Titlul subiectului: 151872

De la Roman, jud. Neamt:

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Transportatorii-invitati_sa-si_prelungeasca_autorizatiile_pentru_acest_an_0_623937759.html

"Transportatorii, invitați să-și prelungească autorizațiile pentru acest an

Autorizațiile taxi se pot viza până pe 3 februarie
Începând cu 9 ianuarie, autoritățile locale așteaptă transportatorii din Roman să-și vizeze autorizațiile taxi pentru anul 2012.

Pentru vizarea autorizațiilor, patronii firmelor de taximetrie trebuie să complete o cerere tipizată și să aducă copii după certificatul de înregistrare al firmei, dovada faptului că mașinile pe care le administrate sunt ale lui, copie după asigurarea pasagerilor și a bagajelor, copie după autorizația de transport și copie după autorizația taxi. De asemenea aceștia trebuie să-și elibereze un certificat fiscal de la Direcția de Taxe și Impozite Locale. Următorul pas este achitarea unei părți din taxa pentru locul de așteptare a clienților, plata taxei de vizare anuală și a celei de autorizare.

În total, aceștia trebuie să scoată din buzunar 12 euro per mașină pentru locul de așteptare a clienților, 50 de lei viza taxa de vizare anuală, 350 lei autorizația de transport, valabilă 5 ani și 350 lei pentru autorizația de taxi

Taximetriștii independenți și-au înființat propriul dispecerat

Dosarele sunt așteptate până pe 3 februarie, la Biroul Unic din cadrul Primăriei Municipiului Roman, în fiecare zi, în intervalul 09.00- 12.00. Autorizațiile se pot lua din același birou, la două zile după depunere."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community