Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Canicula și transportul...
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 20:04:45    Titlul subiectului: Canicula și transportul... 28519

Am creat acest topic cu ocazia valului de caldura care ne chinuie patria. As vrea ca aici sa va spuneti oful cu privire la transportul pe o asemenea caldura, sa facem o statistica cu privire la cel mai bun vehicul pentru o asemenea vreme...
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 20:19:14    Titlul subiectului: 28522

Pai pe vremea asta caniculara cel mai bun mijloc de transport e metroul.Iar la suprafata in lipsa de A/C la autobuze cred ca cel mai bun este IK pt ca are trei trape si geamuri culisante f mari
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 20:23:57    Titlul subiectului: 28523

Într-un clasament al "confortului", de la "bine" la "rău" am putea avea:
(1) metrou (nu e expus direct la soare)
(2) tramvai (viteză de rulare mai mare cu "pauze" mai scurte, deci aerisire mai bună)
(3) troleu și autobuz (la orele de vârf stau la aceleași cozi ca și mașinile personale)
Mă întreb cum de nu a murit încă nimeni prin autobuze la orele de vârf, mai ales prin astea noi - "Merțane", la cozile enorme din locații precum Răzoare, 13 Septembrie, Eroilor, Știrbei Vodă, Magheru, Splai, (name it)

_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 21:58:42    Titlul subiectului: 28539

Eu prefer Dac-urile... cel puțin, pe unele linii puțin solicitate, unii șoferi merg cu ușile deschise la salon. Ca să nu mai vorbim de Dac-urile care au blocată complet (desființată) prima jumătate a ușii 1 și șoferii urcă/coboară prin salon (gen #1776). Aceia probabil merg cu prima ușă deschisă, deci se simte și în salon. Pe locul 2 se află Ikarus 260 cu ale lui geamuri enorme Smile Apoi Iveco...geamuri care se trag în jos ca cele de tren Smile ..o bijuterie. Apoi Daf și De Simon (cu precizarea că la acesta din urmă e indicat să nu stai în spate pe motor). Ultimele în preferințele mele pe asemenea vreme sunt Mercedes Citaro... azi m-am prăjit vreo 45 de minute într-un 122...gol. Nu-mi pot închipui cum e într-unul plin.
La troleibuze, cel mai bine se descurcă Ikarus 415T 51xx (cele cu geamuri mari). Apoi Saurer (mai ales cele cu geamuri culisante mari). Apoi Dac x12 și x17 și Rocar 412, 512, 812. Pe ultimul loc sunt Ikarus 415T 52xx cu geamuri lipite.
La tramvaie cel mai bine se descurcă T4R (geamuri asemănătoare celor de pe Ikarus 260) și Rathgeber (iarăși geamuri care se deschid destul de mult). Apoi V2A și V3A cu toate variantele și modernizările, care sunt ca niște cuptoare pe boghiuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 22:56:29    Titlul subiectului: 28546

Nu sunt de acord cu metroul ca find cel mai indicat, din moment ce Bombardierurile stau foarte prost cu aerisirea. Si intradevar, Mertzanele sunt cele mai proaste pe vremea asta... ma si simt aiurea sa zic asta, cand ma gandesc ca odata visam la ele... Crying or Very sad
Dar eu nu inteleg o chestie: producatorul lui Citaro nu s-a gandit ca aceste autobuze vor fi exportate si in zone mai calduroase? Putea sa faca geamurile mai practice pentru o astfel de clima. Sau ce, se gandeau nemtii ca toate regiile vor fi smechere si vor cere si AC la autobuzele cumparate...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 14:05:14    Titlul subiectului: 28587

În toate tarile civilizate se achizitioneaza cu AC, astfel s-a ajuns la dotare standard. Pentru ca au vrut sa prinda contractul cu RATB insa au scos AC-ul dar design-ul nu s-a modificat ca atare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 14:26:23    Titlul subiectului: 28591

Cel mai cald e in V2B , V2A ! Sa vedem cum o sa fie in V3A-LF...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 17:53:48    Titlul subiectului: 28638

Citaro pe canicula e sauna daca este umplut peste jumate din capacitatea sa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 19:59:23    Titlul subiectului: 28656

Citaro-urile RATB au fost comandate fără AC în salon, nu au aer condiționat decat la sofer!
Și cel puțin la șofer merge...mi s-a făcut demonstrație ieri.
Apropo, știți că este un Mercedes Citaro FĂRĂ aer condiționat? #4151. S-a defectat de la început, dar nu a fost (și nici nu cred că va fi reparat...). Apoi șoferul l-a modificat să meargă cu prima jumătate de ușă deschisă... apoi a fost modificat să nu mai meargă cu ușa deschisă... deci ăla chiar e un cuptor!
Nu știu dacă îl repară. Dacă s-a stricat din vina șoferilor sau a personalului de întreținere atunci reparația nu e moka și RATB-ul nu vrea să bage bani. Plus că așa consumă mai puțină motorină.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2018
Mesaje: 132
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2006 21:13:59    Titlul subiectului: 29026

Faptul ca Citaro are geamuri micute care se deschid ff putin este tocmai pentru ca sint dotate de aer conditionat si cu climatizatoare care fac frig vara si cald iarna si care practic fac sa nu fie umezeala la orice temperatura. Cel putin in Italia, sint ermetic inchise si la usi si la geamuri pentru a conserva temperaturile.
Multe Citaro in Roma au aerul conditionat defect si de multe ori fac efectul sauna. Cel putin aici ai speranta ca in putin timp se repara sau se reincarca... Embarassed

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 25 Aug 2006 17:26:54    Titlul subiectului: 31812

1. Nu demult, din cauza unei depresiuni barice care activa în Europa Centrală și Europa de vest, aerul cald din zona Saharei a fost forțat să se deplaseze spre nord-est, ajungând în Europa Răsăriteană; evident a fost afectată și zona Caucazului și a Mării Caspice
2. Valul de căldură s-a resimțit serios în data de 21.08. Pur și simplu, vântul te încălzea; dacă în zilele anterioare căldura a fost suportabilă pe litoral, în 21.08 a fost, pur și simplu, sufocant. Vă dați seama că, cei care se suiau în autocarele firmelor Metropolitan și Transevren (firme care "înlocuiesc" vechile linii 12 și 11 de pe litoral)aveau toate șansele să se aleagă cu o răceală zdravănă. Ca fapt divers, unele autocare și microbuze care fac relația Constanța-Techirghiol încă mai au cifra 11)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2007 16:07:39    Titlul subiectului: 77838

Cel mai bun vehicul pentru canicula mi s-a parut troleibuzele Ikarus 415 T, din prima serie, care se afla la depoul Vatra Luminoasa. Cele de la Bujoreni au geamuri mult mai mici (seamana cu cele de la Citaro) si nu sunt glisante.
Daca ar pune AC pe toate Citarourile cred ca nu ar fi nici o problema chiar daca afara ar fi 40 de grade. Ramane de vazut ce va fi vara asta (care se anunta foarte fierbinte).

_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 17:55:23    Titlul subiectului: Re: Canicula și transportul... 80415

bogdan_buc a scris:
sa facem o statistica cu privire la cel mai bun vehicul pentru o asemenea vreme...


Cel mai bun vehicol mi s-a parut autobuzul Iveco. Am avut ocazia sa circul cu el de cateva ori zilele astea, si daca au geamurile deschise, se facea curent si era destul de bine inauntru, chiar daca erau aglomerate. E drept ca au geamurile mai mari decat Citarourile.
In ceea ce priveste aceste autobuze, chiar daca au modificat geamurile, si acum sunt culisante, mare efect nu prea se observa. Daca sunt numai 10-15 calatori in autobuz, si trapa cu toate geamurile sunt deschise mai merge. Daca sunt mai mult de 20 de calatori si autobuzul mai mult sta blocat prin trafic e deranj mare. Ieri am circulat cu un 133, destul de plin la ora 5. A fost teroare, pana si scaunele si barile de sustinere erau calde, iar autobuzul circula pe bulevardul Dacia cu viteza melcului, din cauza traficului aglomerat de la acea ora. Nu am mai suportat caldura si m-am dat jos la prima statie si am mers pe jos pana acasa. Le-as recomanda calduros primarului si directorului RATB sa circule pe la ora patru dupa masa cu un Citaro sa vada si ei cat de "inutil este sistemul de aer conditionat pe autobuzele noi".

_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Apr/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 10:01:35    Titlul subiectului: 80428

si eu am coborat ieri din 300 la Romana pentru ca ma sufocam, geamurile frigeau iar aerul era irespirabil.
La 44 grade afara cam cate grade or fi in Citaro , a masurat cineva???
Este inadmisibil sa proiectezi doar cinci gemulete la ditamai autobuzul....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2018
Mesaje: 1087
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 11:03:58    Titlul subiectului: 80431

HORIA a scris:
Este inadmisibil sa proiectezi doar cinci gemulete la ditamai autobuzul....
Citat:
Suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine
Ultimul citat nu se potriveste la romani, care, pentru a nu parea saraci, doneaza troleibuze la rusofoni si trimit trupe in Irak.
Dar, pentru ca era mai ieftin sa ia autobuzele fara aer conditionat, le-au luat asa, chiar daca designul si configuratia geamurilor era pentru aer conditionat. La romani, merge si asa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2018
Mesaje: 304
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 07:41:26    Titlul subiectului: 80459

HORIA a scris:
cam cate grade or fi in Citaro, a masurat cineva???
da, am masurat eu. 42, fix.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Iul 2007 08:22:55    Titlul subiectului: 80505

Nu credeam ca o sa ajung sa-mi fie dor de ramele de metrou Astra...... Insa pe caldura e crima in Bombardiere! Mai ales daca il iau dimineata spre Pipera de la unirii 2 si e supra aglomerat pana la Victoriei (desi circula la 3 minute), in metrou abia se poate respira. Si cum ma tin te tavan (deh, stau in usa si acolo nu sunt bare), simt acel flux anemic de aer ce intra prin aerisirile de pe acoperis...... Cred ca si in Astra aerisirirea era mai buna, chioar si cu geamurile inchise, caci nu am transpirat niciodata asa decat in Movia.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 00:17:08    Titlul subiectului: 80554

Azi am facut un mic experiment. Inarmat cu un termometru digital am masurat cat de cald este intr-un tramvai (un V3-A de pe linia 42), intr-un autobuz nou (Mercedes Citaro, de pe linia 300) si intr-un troliebuz (Ikarus 415 T). Intervalul la care am facut masuratorile a fost intre orele 17 si 18.15, cand afara erau aproximativ 39 de grade.
Experimentul este destul de empiric, l-am facut mai mult de distractie si ca sa imi fac cat de cat o idee, in ce mijloc de transport este mai suportabil vara.

In tramvaiul 42 (V3A) , termometrul s-a stabilizat la 42 de grade fix.



Captured 2007-7-22 00072.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.17 kb
 Vizualizat:  de 14883 ori

Captured 2007-7-22 00072.JPG



Captured 2007-7-22 00073.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.68 kb
 Vizualizat:  de 14883 ori

Captured 2007-7-22 00073.JPG



_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 00:19:08    Titlul subiectului: 80555

Intr-un Citaro fara aer conditionat, cu geamurile larg deschise (mai bine zis gemuletele), termometrul s-a stabilizat la valoarea de 43,8 grade.


Captured 2007-7-22 00076.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.73 kb
 Vizualizat:  de 14882 ori

Captured 2007-7-22 00076.JPG



Captured 2007-7-22 00077.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.03 kb
 Vizualizat:  de 14882 ori

Captured 2007-7-22 00077.JPG



_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 00:22:20    Titlul subiectului: 80556

Si in final, intr-un troleu Ikarus 415 T (din prima serie, cele cu geamuri mai mari, culisante) termometrul s-a stabilizat la 42,8 grade. Desi era racoare doar cu 1 grad fata de Citaro, mie personal mi s-a parut mult mai racoare in troleu. Probabil datorita curentului de aer mai puternic.


Captured 2007-7-22 00081.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.33 kb
 Vizualizat:  de 14881 ori

Captured 2007-7-22 00081.JPG



Captured 2007-7-22 00082.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.76 kb
 Vizualizat:  de 14881 ori

Captured 2007-7-22 00082.JPG



_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 10:40:59    Titlul subiectului: 80565

Ar fi interesanta si o comparatie Astra - Bombardier... pe la aceleasi ore.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 14:47:45    Titlul subiectului: 80567

1. Pe canicula, Astra Irisbus 12 se descurca acceptabil. Asta in conditiile in care:
-nu are AC
-partea mobila a geamurilor e mica
E drept ca langa usa a III-a caldura e mai mare, dar nu cred ca s-a ajuns vreodata la temperaturi de 40 de grade.
2. In ce parte a autobuului Mercedes Citaro s-a ajuns la aproape 44 de grade Celsius?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 16:55:04    Titlul subiectului: 80571

M-am dus la mijloc. La motor era si mai cald, iar in fata ceva mai racoare. De aceea m-am gandit sa fac un fel de medie.
Tramvaiul 42 a stat la umbra, vis-a-vis de spitalul CFR, dar vis-a-vis de Agronomie a stat vreo 5 minute sa ajute o vatmanita de pe 43-ul de pe contrasens, care se pare ca avea o problema tehnica.
Nu stiu daca autobuzul 300 a stat la soare sau umbra, desi l-am luat chiar de la capat nu m-am uitat atent. Pot sa spun ca pe Ion Mihalache a mers numai la umbra si cu 30-40 km/ora, si nu a avut un grad mare de umplere.
Troleibuzul 86 l-am luat de la Piata Sfintii Voievozi, cat am mers cu el a fost pe la umbra.
Dar cum am spus experimentul a fost destul de empiric, am vrut sa imi fac doar o idee, cam cat de cald este pe diferite mijloace de transport in comun. A fost un impuls de moment, am avut termometrul la mine si am zis hai s-o fac si pe asta. Probabil ca se poate face ceva mai stiintific, cu conditii standard de experimentare pe fiecare tip de mijloc de transport in parte, nu stiu daca are interesul RATB-ul si PMB-ul sa o faca Laughing
In ceea ce priveste metroul, in zilele astea cei care circula cu el, indiferent de model le spun un singur lucru: FERICITILOR !!!
Nu se compara metroul (fie el IVA sau Bombardier) cu cuptoarele pe roti care circula la suprafata (dupa cum le numea un user).
Am fost azi atat cu o rama noua cat si cu o rama veche si mi s-a parut foarte racoare in amandoua. La Armata Poporului chiar la iesire din statie, simti cum "te pocneste" curentul de aer cald care vine de la suprafata.......

_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 20:23:10    Titlul subiectului: 80575

Mai depinde si de zona unde circula mijlocul de transport, daca e umbra sau soare, daca e abia plecat de la cap de linie insorit sau e de ceva timp pe un traseu cu viteza maricica.
Astra castiga detasat fata de orice Bombardier!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2007 08:46:55    Titlul subiectului: 80588

Acum vin si eu si intreb: ce fel de AC trebuie sa aiba aceste masini ca sa faca fatza arsitei? Nu vor face fata la traficul bucurestean si pe deasupra vor manca o gramada de motorina, pe care tot noi, vrem-nu vrem, o platim. Dar daca asta e moda, cui te poti impotrivi?
Nu AC ar trebui ci niste ventilatoare foarte bune montate in masini. Oricum vom comenta la anu pe vremea asta cand vor veni primele masini cu AC, sa vedem, pe cine mai dam vina...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community