Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2009 17:56:08    Titlul subiectului: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou 104343

Daca cel putin un vagon se afla la peron, actionarea semnalului de alarma franeaza direct metroul. In general asta se intampla frecvent, data fiind amplasarea prost gandita a butoanelor (gigantice de altfel!). Alte cazuri cand metroul pune frane bruste sunt cele in care prinde un semafor pe rosu, dar nu se intampla decat la Unirii 1 si la Eroilor, in rest metrourile asteptand la statia precedenta eliberarea tronsonului de semnalizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aly_106



Data înscrierii: 25/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Oct/2012
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2009 19:04:14    Titlul subiectului: 104348

Flo a scris:
Daca cel putin un vagon se afla la peron, actionarea semnalului de alarma franeaza direct metroul. In general asta se intampla frecvent, data fiind amplasarea prost gandita a butoanelor (gigantice de altfel!). Alte cazuri cand metroul pune frane bruste sunt cele in care prinde un semafor pe rosu, dar nu se intampla decat la Unirii 1 si la Eroilor, in rest metrourile asteptand la statia precedenta eliberarea tronsonului de semnalizare.
Asta s-a intamplat azi la statia Basarab (sens Piata Victoriei). Cand iesea din statie, a pus o frana foarte brusca. Dupa ce a pornit din nou, aceasi poveste.
_________________
Ruslana rules!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Feb 2009 21:37:07    Titlul subiectului: 1546 106769

Flo a scris:
Daca cel putin un vagon se afla la peron, actionarea semnalului de alarma franeaza direct metroul. Alte cazuri cand metroul pune frane bruste sunt cele in care prinde un semafor pe rosu...
Fals in ambele cazuri. Actionarea semnalului de alarma la metrou NU opreste trenul, este instiintat numai mecanicul printr-un semnal (optic si acustic)
La semafoare (nu conteaza care, cele clasice sau cele care nu se vad, am mai vorbit de ele) se intampla o desincronizare, si anume desi semnalul indica verde inductorul de semnal pus pe rosu nu este dezactivat. Cand trece primul boghiu pe acolo indusii fiind activati activeaza frana de urgenta a metroului. Semafoarele (si cele clasice, si cele oarbe, fara becuri) au 2 bobine in ele (bobinele sunt pe langa sine sau in cazul semafoarelor fara becuri chiar in cutiile cele negre de pe mijlocul terasamentului)(foarte mici,nici nu stii la ce folosesc). Bobina de 2000 Hz care este activata daca semnalul e pus pe rosu. Daca trenul trece, bobina fiind activata activeaza contactul de pe metrou echivalent si metroul franeaza brusc.Daca semnalul este pe galben (urmatorul semnal e rosu) este activata bobina de 1000 Hz. Aceasta bobina (cand e activa) declanseaza un cronometru la bordul metroului. Daca metroul nu-si micsoreaza viteza intr-un interval de timp ( de ex 10 sec) la o viteza prestabilita (nu stiu, sa spunem 60 km/h) metroul se opreste din nou. La aprox 25 m de semnalul care este pe rosu mai este o bobina de 700 Hz. Daca metroul trece peste aceasta bobina cu o viteza mai mare de 20 km/h de exemplu, iar se declanseaza frana de urgenta.Acestea sunt sistemele de siguranta pentru ca 2 metrouri sa nu se ciocneasca daca unul e oprit. Sper sa si functioneze.Dupa relatarile voastre inclin sa cred ca functioneaza. Cand un semnal e pus pe verde nu actioneaza nici o bobina din cele trei.

Oricum valorile care vi le-am dat acelea sunt (700; 1000;2000) si sunt ale CFR-ului. Metroul s-ar putea sa foloseasca alte valori, dar principiul este acelasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 13:14:48    Titlul subiectului: http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=h 106808

Daca nu ma insel sint 500, 1000, 2000 Hz frecventa de lucru, instalatia este aceeasi ca la CFR si alte tari pentru mai multe detalii http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://www.sh1.org/eisenbahn/rindusi.htm&ei=sbunSYHhHYmM_gbF8cHkDw&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dindusi%2Bi%2B60%26hl%3Dro%26sa%3DG[/url][/code]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 17:23:06    Titlul subiectului: 106819

andrei11 a scris:
Actionarea semnalului de alarma la metrou NU opreste trenul, este instiintat numai mecanicul printr-un semnal (optic si acustic)
Gresesti Razz
Opreste trenul instantaneu, daca vagonul la care e actionat semnalul este la peron. Mecanicul e instiintat (si functioneaza interfonul intre cabina si vagon) doar daca metroul este complet in tunel). Intreaba in stanga si in dreapta, si o sa te convingi Smile

Cu a doua chestie practic mi-ai dat dreptate. Nu stiam care e cauza opririlor bruste, dar se intampla exact in zone cu semafoare. Fie mecanicii nu sunt atenti (?), fie stiu ca oricum o sa se opreasca trenul si il lasa sa ruleze Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 18:22:06    Titlul subiectului: 106825

Flo a scris:
Opreste trenul instantaneu, daca vagonul la care e actionat semnalul este la peron.
Intrebare: Cum "stie" semnalul de alarma ca cel putin un vagon e intrat in statie si cum "stie" ca trenul e in tunel ?
Eu stiam asa: Cand se trage semnalul de alarma mecanicul isi continua mersul pana in statie. Daca este in statie nu mai porneste si vede despre ce e vorba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 21:25:09    Titlul subiectului: 106975

La BM e simplu, astea stiu exact cati m au parcurs ca au o sacosa de microcontrollere si procesoare.

Vreau sa punctez faptul ca nu e o problema in a se sti EXACT pozitia fiecarui vagon, ba mai mult, se calculeaza foarte multi parametri cinematici. Altfel nu ar fi posibila oprirea la punct fix pe infrastructura data.
Din constatarile practice, o apasare de semnal alarma cand trenul abia a plecat din statie (dar mai are vagoane in statie) chiar se soldeaza cu o franare foarte brusca. Apoi mecanicul incepe sa zbiere in difuzor, in vagonul cu pricina, sa i se comunice motivul actionarii. In ce ma priveste, am avut parte sa asist la cateva incidente d-astea la care cauza era una singura (si simpla): Butonul de actionare este asezat prost, exact in dreptul umarului.
E logic ca, in statie, actionarea semnalului sa duca la franare instantanee: poate e o problema, s-a agatat cineva de vagon, si in acest caz nu se permite riscul ca sa apara o intarziere intre semnalizarea in cabina si decizia conducatorului. In tunel, e altceva; si la trenuri, in multe tari, semnalul de alarma este DEZACTIVAT in tunele!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Apr/2017
Mesaje: 5944
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 12:33:43    Titlul subiectului: 106989

In cazul inductorilor caracteristicile lor sunt date in Hz: 500 Hz, 1.000 Hz, 2.000 Hz samd.

Nu are legatura cu curentul de alimentare pentru tractiune, adica chiar daca metroul e alimentat in 750 Vcc, pe tren sunt montati invertori/convertori care convertesc curentul continuu in curent alternativ, de diferite frecvente si tensiuni.

Un exemplu clasic este cel al lampilor fluorescente (neoanele) din vagoane care sunt alimentate la 220Vca/50Hz, cu toate ca sina III furnizeaza 750 Vcc, iar bateria de acumulatori furnizeaza tot curent continuu.

O alta precizare vizeaza sistemul de franare:

Actualmente cel mai modern sistem este frana electro-pneumatica. Cum functioneaza: Cand se intampla un incident, sa spunem un incendiu, calatorii actioneaza semnalul de alarma.
Daca trenul e in tunel si ar fi franat exact acolo, garnitura ar ramane blocata un timp destul de indelungat, pana la realimentarea conductei de aer a trenului.
In acest timp, incendiul s-ar propaga si din cauza spatiului ingust viata multor calatori ar fi pusa in pericol in special datorita gazelor toxice emanate de ardere si fumegare.

De accea, cand calatorii actioneaza semnalul de alarma, pe bordul mecanicului se aprind semnale de avertizare, dar mecanicul poate alege el momentul cand sa opreasca, de regula in statie, in acest timp avertizand si echipele de interventie. In statie calatorii pot fi evacuati mult mai usor si li se poate asigura asistenta.

Cu inductorii e cu totul alta poveste, ei tin de siguranta circulatiei, n-au nici o treba cu semnalul de alarma.
Acesti inductori sunt plasati in dreptul semafoarelor sau a indicatoarelor de restrictii de viteza si au rolul de a verifica automat daca viteza trenului se inscrie in parametrii ceruti, adica, de exemplu, sa fie sub 30 km/h la macazele in abatere sau chiar 0 km/h in dreptul semafoarelor pe rosu.

Daca trenul depaseste un inductor al semaforului pe rosu sau are viteza mai mare in dreptul unui inductor de restrictie de viteza, trenul este franat automat.

Depasirea unui inductor se lasa cu consecinte asupra mecanicuilor pentru ca fiecare tren are un fel de "cutie neagra", un dispozitiv care inregistreza permanent, grafic, mai multi parametri precum viteza de circulatie iar la depouri sunt persoane care se ocupa cu verificarea acestor benzi iar mecanici care au abateri sunt sanctionati.

Nu e de glumit cu asa ceva, am facut mai multe insotiri pe metrou si in cadrul unei calatorii am depasit de 2 ori inductorii, franarea a fost violenta, iar mecanicii se cam crispasera, deja 2 inductori "luati" se puteau lasa cu consecinte destul de grave....

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Lun 02 Mar 2009 14:24:03, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2017
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 16:44:43    Titlul subiectului: 106998

Mai am totuși o nedumerire, de ce apar aceste frânări bruște și pe M2 (între stații)? Am înțeles că metroul nu este controlat de mecanici acolo, dacă sistemul este automat de ce depășește viteza sau trece pe roșu? Primește și calculatorul penalizare? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Apr/2017
Mesaje: 5944
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 17:05:38    Titlul subiectului: 107000

Trenurile de metrou noi sunt controlate prin intermediul unor dispozitive speciale plasate intre sine, dispozitive distincte de inductorii clasici.

Acelea regleaza viteza functie de mai multi parametri, e posibil ca scaderea/sporirea vitezei sa nu se faca usor, ci abrupt, adica indiferent de viteza initiala a trenului in dreptul unui dispozitiv, la trecerea peste el sa i se comande strct 10 km/h, sa zicem, franand brusc.

In functie de gradul de incarcare a unui tren inertia poate fi diferita, astfel incat un tren gol sa ajunga cu o viteza mai redusa in dreptul dispozitivului si socul franarii sa nu se resimta, in timp ce un tren plin, cu inertie mai mare, sa ajunga cu viteza mai mare si sa fie franat mai violent. Dar astea sunt doar speculatii, cert este doar ca trenurile noi sunt controlate prin acele dispozitive (vopsite in galben, unele) plasate intre sine.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 22:05:35    Titlul subiectului: 107034

Acele placute galbene nu controleaza trenul. Ele sunt doar niste simple balize cu mesaj fix, parte a sistemului ATP.
Explicatii foarte detaliate gasiti la http://www.ertms.com/2007v2/what_levels.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 23:09:14    Titlul subiectului: 107045

Catalin Ghita a scris:
Actualmente cel mai modern sistem este frana electro-pneumatica. Cum functioneaza: Cand se intampla un incident, sa spunem un incendiu, calatorii actioneaza semnalul de alarma...
Cel mai modern sistem este frina recuperativa , sistenul de care vorbesti se afla pe tren de cind au fost proiectate
La apasarea butonului de alarma avertizarea este numai optica si acustica

Numai trenurile de generatie noua au surse statice (convertoare sau invertoare) la cele vechi sint cu motor - generator (convertizoare) , aceste dispozitive au fost scoase si inlocuite cu surse statice pina si la tramvaie , dar este mare diferenta de putere intre ele.

Informatii despre functionare indusi gasiti aici http://www.sh1.org/eisenbahn/rindusi.htm mai sus este in variacta tradusa , singura "cutie neagra "este sistemul se masurare si inregistrare a vitezei.


Ultima modificare efectuată bygy007 la Lun 02 Mar 2009 23:24:56, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 23:20:09    Titlul subiectului: 107048

Catalin Ghita a scris:
Trenurile...sunt controlate prin intermediul unor dispozitive speciale...distincte de inductorii clasici.
Acelea regleaza viteza functie de mai multi parametri, e posibil ca scaderea/sporirea vitezei sa nu se faca usor, ci abrupt, adica indiferent de viteza initiala a trenului in dreptul unui dispozitiv, la trecerea peste el sa i se comande strct 10 km/h, sa zicem, franand brusc.
Nu e asa cu siguranta. Un semafor nu poate sa treaca de la liber la interzis trecerea decat intr-un caz de forta majora (om pe linie in statie de exemplu). El nici nu poate trece prin comanda simpla, la biroul de miscare trebuie spart un gemulet pe post de sigiliu (sau ceva echivalent) ca sa poti schimba un semnal din liber in stop. Se mai poate schimba si in caz de intrerupere a liniei, de exemplu pe portiunea Gara - Victoriei sau pe M 1 pe splai deraiaza un tren din sens contrar si intrerupe si linia cealalta. Atunci semaforul se pune automat pe rosu (dar trebuie sa intrerupa cumva calea de rulare).
Deci un semafor care indica interzis sau restrictie de viteza (cale abatuta) in mod categoric are in fata lui un alt semafor care indica acest lucru, reducerea de viteza facandu-se progresiv.
Ceea ce se intampla are o cauza banala, desi semaforul este pe liber cu viteza stabilita, indusul e blocat pe rosu si opreste trenul.Nu are de suferit mecanicul sub nici o forma. In momentul in care se trece cu trenul pe semnal rosu se inregistreaza pe cutia neagra. Daca semnalul este verde nu se inregistreaza, cu toate ca indusul e blocat si opreste trenul. Cutia neagra inregistreaza in concluzie culoarea semaforului si nu starea indusului. Treaba asta e valabila atat la semafoarele clasice (fixe) cat si la semafoarele mobile(de la bordul trenului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 23:50:15    Titlul subiectului: 107053

Cum stie cutia neagra culoarea lumnii semaforului? Singura legatura intre instalatia de semnalizare si tren (altul decat BM pe un sector ATP) este prin cuplajul rezonant INDUSI. Care, in cazul exemplificat de tine, e blocat pe "STOP"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 00:07:22    Titlul subiectului: 107056

Nu sunt asa de sigur de ce spui. Trecerea pe semnal rosu este una din abaterile cele mai grave. Trebuie sa fie o coleratie intre indus si culoare.Indusi defecti(care sunt blocati pe rosu) au fost de cand lumea.Esti sigur ca nu se transmite cutiei culoarea semaforului ? Atunci trecerea pe rosu (metrou/Cfr) nu ar mai fi sanctionabila de loc (indus defect).Sau se verifica si semnalul prevestitor? Ar fi o solutie. Daca prevestitorul nu indica nimic, inseamna ca semnalul era pe liber cu indus blocat. Poate ma lamuresti, ar fi interesant de stiut!
florin a scris:
Mai am totuși o nedumerire, de ce apar aceste frânări bruște și pe M2 (între stații)?

Pe M 2 exista in continuare BLA ? Daca da inseamna ca intre 2 statii sunt 3 - 4 sectoare BLA, deci 3 - 4 semafoare intermediare.Sa-mi spuna si mie cineva de unde provine prescurtarea ATI (tot de pe M 2)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 10:52:33    Titlul subiectului: 107069

Un semnal rosu este INTOTDEAUNA precedat de un semnal galben. O analiza a unu incident de trecere peste un semnal "rosu" va fi precedata de o trecere peste inductorul semnalului anterior galben (semnalizata la bordul trenului). O cautare pe google despre INDUSI va gasi cateva pagini, din care rezulta ca un singur inductor blocat pe rosu nu inseamna ca semnalul e intr-adevar e pe rosu. Mai exista si inductoru de la 250m parca inaintea semnalului... N-am gasit acu' pentru ca n-am timp sa caut, dar mi-aduc aminte ca am citit cate ceva pe tema asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 15:45:33    Titlul subiectului: 107087

In principiu fiecare "foc" este comandat de catre un releu cu multe perechi de contacte in functie de culoarea semaforului activeaza inductorii respectivi acestia sint niste bobine cu condesatori de diferite valori , cind este activat un inductor din linie la trecerea trenului emite un semnal daca acest semnal este rezonant cu cel din cale actioneaza frina , cutia neagra de care vorbiti doar inregistreaza activarea pe o anumita frecventa

se pare ca nu ati citit acolo este expusa si functionarea

• Partea 1:
• Elemente de bază
• Teoria de funcționare
• Track parte Echipament
• Partea 2: Detalii
• Partea 3:Cum de a conduce
• Partea 4: limitele de viteză și Indusi
Basics Elemente de bază
. "Indusi" este un acronim provenit din "Indu ktive Si gnalsicherung", sau inductive semnal de protecție.. Oficial pe termen este PZB, pentru P unktförmige Z ug b eeinflussung, "spot-înțelept tren de control", spre deosebire de Linienzugbeeinflussung (LZB), liniar tren de control.
. Indusi de a fost introdus în 1934, cele mai multe semnale de sârmă-au fost încă exploatate semaphores, astfel încât nu au nevoie de alimentare cu energie.. Ideea este de a preveni rularea unui semnal roșu în aproape orice împrejurare.
Această comunicare are loc prin magneți. care sunt montate în partea dreaptă a dreptului de transport feroviar.. A similar magnetul este montat pentru a locomotivei., Locomotiva a magnet continuu emite câmpuri magnetice cu frecvențe de 500, 1000 și 2000 Hz, respectiv.
De trackside conține un magnet pasivă rezonanță circuit care este reglat la una din aceste frecvențe și poate fi pornit (activă) sau de jos (inactiv).

. În cazul în care trecerea este închisă, de rezonanta circuit este shorted, astfel încât să nu poată răsuna și, prin urmare, magnetul este inactiv.. În cazul în care trece este deschisă, și în trecut, se află un magnet de locomotiva a magnetului, acesta va începe resonating la frecvență corespunzătoare, astfel extragerea de energie de la locomotiva a magnet și reducerea tensiunii din respectivele rezonanță circuit a Loco a magnetului de unele 80-90 %.
. Având în vedere că trackside magnet devine său de energie de la Loco a magnet de inducție, în sistem, în principiu, nu are nevoie de o sursă de alimentare trackside de lucrări și, prin urmare, perfect chiar și cu sârmă operate semafor semnale.. În cazul în care comutatorul este condus de o solenoid (de exemplu, este o electro-magnetice releu) conectate de exemplu, la un semnal luminos de culoare, o putere lipsă vor pleca comutatorul deschis, așa că magnetul va fi activ.
Teoria de funcționare
Teoria de funcționare este (teoretic) destul de simplu (Dacă s-ar fi simplu, practic, nu ar fi
În cazul în care semnalele arată clar (cu viteză de linie), magneții sunt inactive și, prin urmare, nu au nici o influență în tren.. Dacă un semnal arată opri, atunci toate magneți sunt active.

. La distanță de semnal, acolo este un magnet 1000 Hz. În cazul în care este detectat, conducătorul auto trebuie să recunoască faptul că el a înțeles de semnal de la distanță, apăsând un buton atenția în decurs de 4 secunde, sau frânele vor fi aplicate.. Ulterior, el trebuie să-și reducă viteza de tren până la un anumit nivel într-o anumită distanță, vezi, de asemenea, detaliile de mai jos.
. În cazul în care limita de viteză este depășită, frânele vor fi aplicate.
. Înainte vine un magnet 500 Hz, în cazul în care viteza este verificat din nou, chiar și față de o limită inferioară. Toate acestea sunt pentru a se asigura că, chiar și în cazul în care conducătorul auto recunoaște de la distanță de prudență, dar nu suficient de frână sau nu frana de la toate, principalul semnal nu este trecut la pericol.
. La principalele acolo este un semnal de 2000 Hz magnet. whithin the safety overlap after the main signal. Acest magnet va determina o frânare de urgență, atunci când detectat activ de loco, si astfel de tren va veni într-un punct de siguranță suprapun după principalele semnal. ( (Există întotdeauna o scurta distanta dintre principalele semnal și un pericol punct, care poate fi de exemplu, un punct, o trecere sau un tampon.)
Track side Equipment Track parte Echipament
. Un magnet 1000 Hz este plasat cu un semafor sau culoare lumină distanță de semnal, cu un Hl sau asociere (Ks) semnal care funcționează ca semnal de la distanță sau combinate, cu un nivel de trecere a semnalului, și cu un stand-alone îndepărtat semnal farfurie post în cazul în care anunta o culoare lumina semnal pentru Falschfahrbetrieb (greșit linie funcționare). . Rețineți că, în perioada rămasă din Indusi paginile pe care le va referi la Hl și care servește drept Ks semnale îndepărtate semnale ca "semnale de distanță".
distanță, precum și principalele semnal, de obicei, la aproximativ 250 m înainte de principalele semnal sau 450 m înainte de punctul de pericol, și
a 2000 Hz magnet is placed at the main signal. a 2000 Hz, se află un magnet puse la principalele semnal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 23:51:13    Titlul subiectului: 11119 107119

Intrebare: Cum evita ATP - ul ciocnirea intre 2 trenuri? ATP -ul si BLA-ul sunt acelasi lucru?

ATC - ul si semafoarele fixe se cam bat cap in cap. Daca ai ATC (semafoare mobile, montate in tabloul de comanda al trenului), nu prea isi mai au rostul semafoarele fixe. Pe M 2 semafoarele fixe nu mai sunt de mult. E drept, pe M 2 circula numai BM -uri care asa s-au nascut ele, cu semafoare mobile la bord. De fapt ma exprim eu gresit, nu sunt chiar semafoare mobile in sensul clasic al cuvantului, dar indeplinesc acelasi rol. Si de ce acum din GdN 1 spre Victoriei se pleaca cu verde, si pana acum cu galben clipitor ?
Adica cum trebuiau schimbate semafoarele? Alea vechi ce aveau?

Au un X rosu sub ele ceea ce inseamna ca semaforul nu trebuie luat in consideratie. Se aprinde ATC - ul. Cele 2 semafoare ATC si cel fix se exclud reciproc. Daca sunt, dar nu se iau in considerare, cum ar veni "ma uit la ele dar nu le vad" (d.p.d.v. al mecanicului)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 00:02:36    Titlul subiectului: 107120

ATP-ul, in mare, inseamna un sistem complex care stie pozitia fiecarui tren si parametri liniei din fata fiecarui tren. Pozitia si parametri sunt dati de catre balizele fixe dintre sine. Astfel, orice tren este franat automat daca nu are cale libera sau daca exista vreo restrictie.
LE: Exista si un server central, care comunica cu trenurile prin intermediul sinelor; In fata primelor osii de BM exista cate 2 "cutiute": eliberatoarele de cale si antenele ATP. ATENTIE! Cititoarele de balize sunt tot sub vagoanele remorca (primul si ultimul vagon) dar nu trebuie confundate cu antenele ATP.
In poza vedeti antena si eliberatorul de cale.



atp.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.31 kb
 Vizualizat:  de 16726 ori

atp.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 23:36:36    Titlul subiectului: 107222

andrei11 a scris:
Intrebare : Cum evita ATP - ul ciocnirea intre 2 trenuri ? ATP -ul si BLA-ul sunt acelasi lucru ? Multumesc.
Mai multe detalii despre functionarea ATP gasesti aici http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Train_Protection
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 00:17:43    Titlul subiectului: 107530

andrei11 a scris:
Fotografia lui Rosetti61 cu displayul lamureste multe
In GdN 1 au dat din nou drumul la semafoare.Stie cineva de ce ? Le scosesera total.Vad ca spre Victoriei se pleaca cu verde acum, in trecut se pleca cu galben clipitor. Au intervenit schimbari in culoarea semafoarelor ?
Zilele acestea s-a extins ATC-ul care era pana la Basarab (dinspre Republica), pana la statia Piata Victoriei. Pe perioada cat se lucra la extinderea sa (intre Basarab-Piata Victoriei), semafoareele erau desfiintate pentru ca trebuiau schimbate, iar unde era un semafor desfiintat, mecanicul cerea de la dispecer autorizatia de a pleca mai departe.

Pe M2 exista semafoare fixe, cel putin in Piata Victoriei 2, in alte statii nu m-am uitat atent, dar sigur mai sunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 08:30:25    Titlul subiectului: 107542

Semafoarele fixe de pe M2 au 4 focuri: cele 3 clasice (rosu, galben, verde presupun) si inca unul verde cu indicatia ATP. Cand un tren pleaca din statie indicatia ATP se stinge si se reaprinde dupa ce trenul trece de macazuri (probabil dupa ce elibereaza zona de interlocking).

Si pe M1 sunt semnale cu 4 focuri, insa in loc de ATP verde e "alb lunar". Un tren de tip IVA (fara echipament ATP pe el) are voie sa treaca numai pe rosu+alb, nu si pe rosu.
Dupa ce trece un tren, se stinge albul o perioada. Oricum, cand exista focul ATP sau alb lunar aprins, nu cred ca se tine cont de culoarea rosie daca trenul are ATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 15:43:38    Titlul subiectului: 107561

Nu are sens o treaba, si anume cand se aprinde ATP-ul ar trebui sa se stinga rosu ( asta daca ar fi semnal cu 4 lumini).Crucea in "X"de langa semafor inseamna ca acesta nu mai trebuie sa fie luat in considerare.(parerea mea)
Pe de alta parte azi in GdN 1 spre Victoriei nu se mai iesea cu VERDE, ci cu ROSU + ALB.
Si mai e o treaba suspecta, semnalizarea in teorie nu tine cont de tipul vehiculului ! Pe M 1 sunt si BM - uri, majotitatea, dar mai prinzi si o IVA.Pai cum vine treaba asta, BM-urile se iau dupa un anumit semnal iar IVE-le de alt semnal ? Nu e in regula dpdv teoretic !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 15:56:38    Titlul subiectului: 107562

Din Gara de Nord 1 catre Victoriei nu se iesea cu verde, ci cu galben intermitent 1Hz, ceea ce inseamna liber pe macaz 20km/h in abatere. Acum rosu+alb inseamna ca ai voie sa treci, rosu inseamna ca nu ai voie sa treci. E mai complicat atata timp cat pot coexista trenuri ATP si trenuri "manuale".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 16:20:23    Titlul subiectului: 107563

Sambata cand am stat 3 ore aproape intre GdN 1, 2 si Basarab se iesea cu verde din GdN 1 in ambele directii.Azi am fost pe acolo si se iesea cu ROSU + ALB si spre Victoriei si spre Basarab.Sunt un fan al semafoarelor Cfr si Metrou, nu pot sa-mi scape asemenea lucruri ! Ma uit special la semafoare ! Mai pune la socoteala ca prin 23 februarie cand am trecut pe acolo nu era nici un semafor ! Este adevarat, initial cand nu era vorba de ATP se iesea cu galben clipitor.Tot pe vremuri semaforul spre Victoriei avea 3 culori deosebite de celalalte + o indicatie,si anume :
DE SUS IN JOS :
- sageata care indica iesirea pe firul din stanga(se lumina cand iesirea se facea pe stanga)
- Galben clipitor
- Alb lunar ( cand trenul se ducea la remiza)
-Rosu
Ai mai vazut pe toata reteaua de metrou un astfel de semafor ?


Ultima modificare efectuată andrei11 la Lun 09 Mar 2009 16:44:45, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community