Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 18:33:42    Titlul subiectului: 113524

La Politehnica se poate pleca cu galben din mai multe motive. Eu unul zic ca se pleaca asa din motive de sig. circ. pt. ca se poate sa se gatuiasca la intrare in Eroilor pe abatuta. De la NG la 1 DEC. se leaca la ordin de circulatie de aia este rosu. Respect!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 21:01:36    Titlul subiectului: 113530

Aceasta poza este a userului herminedirt.
Cu sagetile galbene am scos in evidenta 2 semnale luminoase care fiecare indica un "M" (M mare de tipar). Stie cineva ce semificatie are acest semnal luminos ? Poate userul contra ne mai ajuta inca odata. Precizez ca cele mai multe "M"-uri le-am vazut pe tronsonul NG 1 (2) - A.S. ( Anghel Saligny).



1.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.25 kb
 Vizualizat:  de 13262 ori

1.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 16:51:57    Titlul subiectului: 113628

Am observat ca se monteaza LCD-uri in statiile de metrou cu informatii despre magistrala, urmatorul tren, etc... In cate statii se monteaza toate astea? Mie personal mi se pare o initiativa foarte buna. Ar fi super sa fie mai in toate statiile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 22:44:08    Titlul subiectului: 114325

Poate imi raspundeti la o intrebare.
BM - ul (de pe M 1) de la Eroilor spre Unirii pleaca cu rosu + alb, de la Izvor cu VERDE si de la Unirii din nou cu rosu + alb. Stie cineva de ce ? (Astazi 20 Iulie, aproximativ pe la ora 17,30)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Iul 2009 19:12:05    Titlul subiectului: 114419

Raspuns pt. andrei11. Acelea nu sunt semnale luminoase sau indicatoare luminoase. Acelea le-au pus desteptii de ingineri de la metrou, care au facut un proiect "amplu" pe tema semnalizarii prezentei tensiunii in tunel. Asa ca in loc sa inlocuiasca becurile din acele cutii, ei auhotarat sa puna pe peretele cutiei o instalatie de craciun Laughing M-ul acela asta inseamana: prezenta tensiune. Ei nu au de unde sa stie ca seamana cu un semnal luminos pentru ca ei lucreaza la CROITORIE nu la METROU Laughing . As vrea sa citeasca unul dintre desteptii astia ce am scris, si sa dea o explicatie. Sunt foarte multe chestii care sunt facute si gandite nu cu capul ci cu c...l.Respect!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 12:33:39    Titlul subiectului: 115326

Asa cum se vede si in Schema 1, statia Republica are 2 linii. Din statie se pleaca in 2 directii principale, spre Costin Georgian si spre Pantelimon. Spre Costin Georgian se iese de la linia 2 cu semnalul de iesire Y 2 (punctul “4” din schema) iar spre Pantelimon se iese in final cu semnalul X 1 (punctul “3” din schema)
Din Pantelimon se iese spre Republica cu semnalul Y 2, iar de la depou la statia Pantelimon se intra cu X 2 si XF2.
Intrebari :
1) De ce linia 1 din Republica se transforma in linia 2 in Pantelimon
2) Daca in Pantelimon avem o singura linie, dar numita linia 2 ( pentru ca din Pantelimon spre Republica se iese cu Y 2), unde este linia 1 ?
3) De ce de la depou se intra in Pantelimon cu X 2 – si nu cu Y cum ar fi normal
4) De ce din depou se intra cu semnalul XF2 (punctul “1” din schema) care sugereaza o intrare pe contrasens (in Romania de obicei circulatia se face pe dreapta)
Denumirea de XF2 – sensul X2 linie falsa, sugereaza o venire de la depou pe contrasens. Si asa ar fi trebuit ca la semnalele de la intrare in Pantelimon dinspre depou sa avem Y si YF si nu X2 si XF2.
In schema nr 2 am vrut sa arat exact acest lucru, si anume cand se vine pe contrasens din Grozavesti sau Militari la Eroilor avem semnalele de intrare in statie XFG sensul X, directia Grozavesti, linie falsa, respectiv XFM – sensul X directia Militari, linie falsa.
Reamintesc, in Romania la liniile duble cand se vine pe contrasens semnalul de intrare poarta automat indicativul “F”.( pe langa alte indicative)



Schema 1.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.27 kb
 Vizualizat:  de 12854 ori

Schema  1.png



Schema 2.jpg
 Descriere:
Semnale statia Eroilor
 Mărime fișier:  66.47 kb
 Vizualizat:  de 12854 ori

Schema 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 19:38:20    Titlul subiectului: 115336

Raspund astfel. Laughing Intai sa vorbim corect Wink . Contrasens inseamna:ciculatie pe falsa. Aceste litere X Y, sunt repere la punctele de plecare. Dep. Ciurel este punct de plecare si este notat cu X. Dep. Militari este si el punct de plecare, deci in consecinta este notat cu X. Dep. Pantelimon nu este luat ca punct de reper, dar se iese pe X pentru ca se iese pe directa lui X2 ce coincide cu x linia 1 Republica pentru ca aceea este directa ei(geometrie).Deci: XFG- punct reper CIUREL, XFM- punct reper MILITARI. Pantelimon nu este reper. Lumea se incurca pt. ca in Pantelimon nu este decat o singura linie (aceea apartine lui X). In ROMANIA nu mai este normala circulatia pe partea dreapta Laughing vezi Nicolae Grigorescu- Linia de Centura scuze Anghel Saligny Laughing . Desteptii nostri ingineri asa stiu sa mearga: pe stanga (pentru ei nu este nici o problema). Respect!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Iun 2010 17:07:35    Titlul subiectului: 128835

Zilele trecute in statia Izvor spre Unirii 1 a stationat un BM destul de mult (circa 3 minute). In spatele lui, la intrare in statie astepta o IVA. Asadar rezula de aici ca IVA a plecat de la Eroilor fara ca BM - ul sa elibereze statia Izvor. S-a schimbat intre timp regula de circulatie pe tronsonul comun ? Precizez ca la intrarea in statia Izvor nu este semnal de intrare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Iun 2010 21:06:12    Titlul subiectului: 128861

Da? Sunt mirat de faptul relatat de tine. Normal nu trebuie sa dea liber in cazul cand un tren este in Izvor. Foarte ciudat. Sau operatorul a dat ordin de circulatie sa tina aproape, dar acest ordin se da pana la semnalul "cutare". Trenul nu putea pleca pe ROSU din neatentia echipei TEM pentru ca inductorul este activ. CIUDAT!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Iun 2010 23:37:34    Titlul subiectului: 129075

Uneori la IMGB Depou (Berceni) se pleaca direct si se trece pe linia normala undeva intre statie si intrarea in subteran (este un X sus, la finalul rampei), cam de cand s-a trecut pe ATO. Am fost cu un prieten pe acolo in primavara si am petrecut ceva timp analizand...
Cand am mers in statie ca sa ne intoarcem, ne-a indrumat casierita, ca primul pleaca de la peronul de la intrare (si am luat teapa, primul plecase celalalt).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 01/Dec/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 27 Iun 2010 23:53:35    Titlul subiectului: 129076

Care circulatie pe ATO Shocked ? Vrei sa zici ca pe M2 circula Bombardierele singure, fara pantof de mecanic in cabina?!? Mira-m-as Shocked . Nu cred, sincer, poate confunzi cu ATP, care este altceva si este implementat de ceva ani. Si totusi mi se pare o porcarie ce se petrece la IMGB, am sesizat si eu ca de la o vreme frecventa pe M2 a scazut si ma intrebam de ce naiba intarzie trenurile cand ar trebui sa fie unul la 2 minute.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 06:15:25    Titlul subiectului: 129078

Reactor are dreptate, pe M 2 se circula cu ATO. Mecanicul este in plus, nu are nici un rol, nici macar nu mai comanda usile la deschidere / inchidere. Deseori la ore fara aglomeratie metroul sta degeaba cu usile deschise secunde bune, am impresia ca sunt reglate la timp. Oricum la Unirii II si Universitate sensibil timpul de stationare este mai mare ca in restul traseului. Nici macar la cap de linie mecanicul nu mai are nici un rol, cand pleaca trenul spre rebrusment vad ca el sta cu mainile incrucisate, nu mai da nicio comanda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Iun/2018
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 12:29:18    Titlul subiectului: 129091

andrei11 a scris:
Reactor are dreptate, pe M 2 se circula cu ATO. Mecanicul este in plus, nu are nici un rol, nici macar nu mai comanda usile la deschidere / inchidere...
Nu circula cu ATC (Automatic Train CONTROL)? Confused Insa gresesti, conductorul deschide usile (dreapta/stanga), iar cand vrea sa plece apasa pe un buton, trenul anunta singur "Atentie..." apoi pleaca singur etc. Uneori insa conductorii il ajuta la oprire, doar foarte putin, nenecesar.

Deci conductorul NU sta chiar degeaba:
1. la capat trebuie sa dea start la ATC.
2. el deschide usile
3. el da comanda de START din statie (include: anuntul vocal, inchisul usilor, pornitul + traseul trenului ... toate acestea automat)
4. nu uitati ca au fost cazuri de sinucigasi si toate astea. Pai de exemplu cand a fost femeia aia la Unirii 2 de curand, traseul trenurilor a fost deviat total, trenul nu stie ce sa faca in asemenea situatii, cand trebuie sa schimbe capetele etc.

Un filmulet facut de mine la statia Universitate in ziua cu accidentul de la Unirii 2. Trenul a schimbat capul de mers, motiv pentru care ATC-ul s-a restartat si a anuntat prima statie de la capatul Berceni, adica Dimitrie Leonida.
http://www.youtube.com/watch?v=IfQkzRLVczM

Deci, sa nu credeti ca ATC-ul de la noi este stas sau ceva, si nici ca conductorul sta degeaba. Smile

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 14:52:22    Titlul subiectului: 129093

Esti sigur ca face ceva ? O sa mă mai uit si eu, dar din observatiile mele nu face nici o miscare cu mainile, nici cand opreste trenul in statie si nici cand pleaca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Iun/2018
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 16:10:02    Titlul subiectului: 129095

Am mers in cabina de la Berceni pana la Universitate, am fost foarte atent la tot ce a facut. Wink

Desi nu-i adevarat, sa ne gandim ca intr-adevar trenul ar face singur absolut tot, dar... de unde ar sti el cand sa inchida usile? Cred ca ai observat ca si la aglomeratie maxima trenul sta pentru a se finaliza urcarea/coborarea.

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 16:23:45    Titlul subiectului: 129099

ByOnu a scris:
[ . . . ] sa ne gandim ca intr-adevar trenul ar face singur absolut tot, dar... de unde ar sti el cand sa inchida usile?
Exemplul nu e prea bine ales, pot fi montati senzori de proximitate in zona usilor de acces, care sa nu permita tentativa de inchidere a usilor cat timp intr-un anumit perimetru se detecteaza prezenta unei persoane sau a unui obiect, exista probabil si asa-numitul sistem "om-in-usa" pe canaturile usilor de acces care determina re-deschiderea usilor atunci cand se constata ca usile intampina rezistenta la inchidere s.a.m.d.

Astfel, prin cumularea mai multor sisteme de acest fel, inchiderea usilor se poate face in siguranta, moment in care "programul" ar putea continua cu plecarea din statie s.a.m.d.

Dar sa nu divagam de la subiectul initial.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Iun/2018
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Iun 2010 16:28:24    Titlul subiectului: 129100

Da, ai dreptate, insa nu uitaca BM-urile NU au asa ceva...
O ultima idee: uiti ca traim in Bucuresti, mai alearga inca unu' si inca unu', si nu mai pleaca niciodata. Am vazut la bietele IVE mai veneau niste idioti care fugeau pe scari sa prinda trenul, unul a urcat si a tinut usa sa nu se inchida etc... Noi romanii mereu grabiti, dar nu facem nimic. Ce daca pierdem un tren, murim pentru 5 mins? Confused

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 01/Dec/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 29 Iun 2010 16:44:34    Titlul subiectului: 129152

Citat:
Reactor are dreptate, pe M 2 se circula cu ATO. Mecanicul este in plus, nu are nici un rol, nici macar nu mai comanda usile la deschidere / inchidere.
Citat:
Nu circula cu ATC (Automatic Train CONTROL)?
Cred ca faceti confuzii amandoi.

Trenurile Bombardier de la noi functioneaza cu sistemul ATP (Automatic Train Protection), care este un sistem de protectie al trenurilor, nu de comanda.

In mare, este vorba despre niste semnale radio transmise in permanenta prin intermediul sinei si rotii trenului (prima roata in sensul de mers - de aceea nu au Bombardierele motoare pe primul boghiu, defapt pe primul si ultimul vagon, cum au trenurile IVA... s-ar produce niste bruiaje intre semnalele radio ale sistemului si campurile magnetice ale motorului de toata frumusetea) la computerul de bord, semnale care-i spun cand sa incetineasca si cand sa opreasca, de pilda la intrarea in statii ii spune sa incetineasca pana la o viteza anume, apoi in dreptul peronului oprind. Alt exemplu este viteza la curbe, evident mai mica decat in cazul liniei drepte.

Toate acestea sunt setate in computerul de bord, toate campurile de viteza, valorile vitezei. Iarasi, daca "se petrece" ceva pe linie, schimbari de cale, obstacole, etc., computerul va primi in permanenta "instructiuni" ce sa faca: sa opreasca, sa incetineasca, sa mearga cu viteza redusa...

Sistemul ATP nu se ocupa insa si de operarea trenului, plecarea lui de pe loc, etc. de aceste lucruri se ocupa mecanicul. Mecanicul, la plecarea de pe loc, apasa concomitent doua butoane de pe bord, pe care scrie "Demaror". Trenul pleaca de pe loc si de restul se ocupa ATP-ul, pana la urmatoarea oprire.

Usile se deschid tot de mecanic. Tot pe bord exista doua comutatoare rotative, unul pe care sunt doua pozitii, "General" si "Local", si unul pe care sunt trei pozitii, "Stanga", "Inchis", "Dreapta". Comutatorul pentru "general" si "local" face referire la modul de deschidere al usilor, daca usile se deschid toate odata pe o parte sau daca se deschid individual de calator. Celalalt comutator e lesne de inteles pentru ce e. Dupa ce trenul a stat intr-o statie de pilda cu usile pe dreapta deschise si e timpul ca sa plece (iarasi, cel care hotaraste cat se sta in statie este mecanicul si nu ATP-ul, bineinteles daca exista semnal de "cale libera" si nu e rosu), mecanicul comuta de pe "dreapta" pe "inchis". Se aude celebrul anunt de inchidere al usilor, dupa care usile se inchid. Atentie asadar pentru cei care au obiceiul sa mai se arunce intre foile usilor dupa anunt: nu mai injurati mecanicul ca e al naibii si nu mai lasa un pic usile; dupa ce a mutat comutatorul, el nu mai are nicio vina ca usile nu mai stau putin mai mult deschise. Nu e ca la trenurile IVA, unde anuntul era separat de actionarea usilor!

In afara de acestea, mecanicul mai are o "sarcina" in timpul mersului, aceea de a apasa pe o pedala, la un anumit interval de timp (5 sec, daca imi amintesc eu bine), doar pentru o fractiune de secunda. Aceasta procedura nu are efecte asupra operarii trenului, este strict o masura de securitate, ca trenul "sa stie" daca mecanicul e bine, daca i s-a facut rau, daca a murit, etc. Daca trec mai multe secunde decat intervalul stabilit in care trebuie actionata pedala si mecanicul nu a calcat-o, trenul se opreste automat! Plus de asta, asa cum a mentionat si user-ul By0nu, mai avem si sinucigasi... Cine ar mai actiona frana de urgenta, frana care se actioneaza manual (e un buton rosu mare, undeva in dreapta bordului, de felul celor care se actioneaza pocnindu-le cu pumnul Smile )? Statiile nu sunt prevazute cu sisteme de siguranta, peretii aceia de sticla cu degajamente doar in dreptul usilor...

Sistemul ATO face referire la operarea automata a trenului (Automatic Train Operation). Acest sistem intr-adevar face ca trenul sa mearga singur, fara mecanic. Impreuna, cele doua sisteme, ATP si ATO, compun sistemul de control automat al trenului, ATC (Automatic Train Control). La noi in Bucuresti momentan singurul implementat pe trenuri este ATP-ul.

Cam asa se conduce un Bombardier... Voluntari? Laughing

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Iun 2010 18:08:36    Titlul subiectului: 129154

Eu la ATO m-am referit, nu la ATP; stiu ce sunt ambele. Pe M2, ATP este functional de cativa ani, insa stiam ca s-a implementat si ATO, de cand se circula cu cate un singur mecanic in cabina.
In alta oridine de idei, trimit astazi un mail la Metrorex si sper sa aiba bunavointa sa ne lamureasca pe toti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Iun 2010 22:35:32    Titlul subiectului: 129162

Pai pe ATC (ATO la tren) se circula si pe M1-3 de ceva timp
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Dec/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 00:17:32    Titlul subiectului: 129166

Kaustik a scris:
In mare, este vorba despre niste semnale radio transmise in permanenta prin intermediul sinei si rotii trenului (prima roata in sensul de mers - de aceea nu au Bombardierele motoare pe primul boghiu, [...] s-ar produce niste bruiaje intre semnalele radio ale sistemului si campurile magnetice ale motorului de toata frumusetea)
Nu mi-e clar cu bruiajele astea. Stiti de ce intreb? Am vazut montate casete gen "ATO" (ATC) si la locomotivele electrice de generatie mai noua (CFR). Pai acolo nu interfereaza sistemele cu circuitele electrice ale motoarelor din primul boghiu? Si nu e vorba de 750 V Laughing !

Ce vedeti in poza 1 la BM este montat si la locomotivele electrice (CFR) de tip mai nou.
NU confund cu indusii (poza 2) care sunt prezenti in continuare la locomotivele electrice. Si IVA are indusii din poza 2, dar pe interior, nu pe exterior ca la CFR. Nu stiu daca BM -urile sunt "dotate" cu indusi



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.03 kb
 Vizualizat:  de 11851 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.48 kb
 Vizualizat:  de 11851 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 01/Dec/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 00:29:49    Titlul subiectului: 129167

Da, sunt dotate cu sistem INDUSI si Bombardierele. Sistemul ATP nu are o functionare permanenta, el poate fi scos din functiune, tot de mecanic, de la bord, prin apasarea a doua butoane concomitent, situate in partea stanga a bordului acolo unde este panoul de comanda al computerului de bord, similar ca in cazul butoanelor demarorului. Scoaterea din functiune a ATP-ului nu se face in timp ce trenul este in miscare, ci doar in statie si doar in anumite conditii Exclamation Din momentul in care ATP-ul este dezactivat, trenul se conduce manual, clasic, similar ca trenurile IVA, doar ca nu are atatea manete (exista o mica mansa - joystick - in partea stanga jos a bordului; impinsa inainte va comanda plecarea trenului, trasa inspre inapoi va comanda oprirea lui - functie de cat de tare impingi/tragi de el, trenul accelereaza/franeaza... ceva similar cu pozitiile manetei reostatului la tramvaie, dar nu la fel!), asculta de semnalizarea clasica (va pleca pe verde, NU pe alb+rosu, ca atunci cand avea ATP-ul) si are in functiune INDUSI. Cine nu ma crede, poate sa verifice chestia asta intr-o zi cand are norocul si prinde Bombardiere pe M3, in oricare din statiile de pe tronsonul comun. O sa vada ca Bombardierul pleaca pe verde si e condus manual.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 19:01:24    Titlul subiectului: 129197

Tin sa contrazic afirmatia ca BM-ul are indusi. Ce se vede in fotografie sunt antenele ATP. BM-ul cand circula cu ATP izolat o face conform instructiei in vigoare cu max. 60 km/h, la culoarea verde a semnalului sau la ordin de circulatie dat de operator. Cand are ATP-ul izolat nu mai are sistem de siguranta, de aceea se spune ca daca la prima statie nu se repune ATP-ul in functie, se debarca si se retrage din circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 01/Dec/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 19:56:19    Titlul subiectului: 129199

Si trenurile IVA pot pleca cu ordin de plecare dat de dispecer prin statie, asta nu e o problema, ceva iesit din comun.

Nu cred ca dupa deconectarea ATP-ului, trenul Bombardier nu mai are niciun fel de sistem de protectie in functiune pe el. Se deconecteaza ATP-ul de pe circuitul liniei (ATP-continuu) dar se activeaza ATP-ul baliza atunci (ATP-intrerupt), daca nu are INDUSI. Iese din functiune antena mica din dreptul rotii si intra in functiune antena de sub osie, cea mare. ATP-ul baliza e ceva similar cu INDUSI, nu trebuie sa treci de baliza (cazul in care este rosu), pentru ca se actioneaza frana. Cand e verde, baliza este suntata si poti trece peste ea.

Nu este obligatoriu ca, daca ai primit ordin de cale libera pana la urmatoarea statie, in acea statie sa reconectezi ATP-ul linie. Pe tronsonul Eroilor-Salajan, Bombardierele de pe M3 circula absolut dintr-o parte in alta pe semnalizarea clasica (liber pe verde), deci cu ATP-baliza de la un cap la altul.

Intrebare de baraj: ce te faci cand conduci un Bombardier pe portiunea Eroilor-Industriilor sau Salajan-Saligny? Speri sa fii un mecanic mana-iute si sa manevrezi joystick-ul cu atata indemanare cat sa opresti Bombardierul la fix, fara sisteme de siguranta care sa-ti ofere calmul nervilor?... Practic ca pe un tramvai?... Very Happy

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 10/Iun/2018
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Iun 2010 20:24:19    Titlul subiectului: 129201

bygy007 a scris:
Pai pe ATC (ATO la tren) se circula si pe M1-3 de ceva timp
Stiam doar de M1, deoarece are parcul full BM. Totusi, straniu, se circula tot cu doi oameni in cabina.
Fata de cei care stau saracii singuri in cabina pe M2... Cool

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 3 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community