Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 11:40:11    Titlul subiectului: 138397

Da, asa este, dar eu nu am cunostinta ca BLA - ul sa fi functionat vreodata fara indusi. Cel putin in epoca "moderna" de prin anii '70 incoace. Oricum buna precizarea, eu cel putin intuitiv legasem BLA - ul de indusi in mod implicit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
armyuser



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2012
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 03 Ian 2011 18:59:54    Titlul subiectului: 138409

Eu am învățat separat cele două tipuri de echipamente. Este adevărat că între ele există un transfer de informație. BLA este un automat cu stări discrete, pus în operă de regulă cu relee gravitaționale. INDUSI fac parte dintr-o familie funcțională de echipamente destinată controlului punctual al vitezei. Ambele lucrează pornind de la principiul secționării căii într-un număr discret de resurse de trafic.

Sistemele astea mai noi - despre care se face vorbire pe la metrou - permit controlul continuu al vitezei trenului. Această abordare mai nouă este puternic corelată cu abandonarea concepției segmentate a căii (în secțiuni izolate sau ba, echipate cu circuite de cale de diferite tipuri) și perceperea ei ca o resursă de trafic continuă.

_________________
armyuser.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Feb 2011 21:17:23    Titlul subiectului: 140166

Asadar sistemul de siguranta a traficului cu care sunt echipate 10 sau 11 trenuri a cate 4 vagoane IVA este unul deosebit fata de sistemul de siguranta cu care sunt echipate trenurile care circula pe M1 / M 2 / M 3. Dealtfel, M 5 va avea alt sistem de siguranta diferit de cele de dinainte, asadar metroul bucurestean va avea in final 3 sisteme de siguranta total diferite si incompatibile. Trenurile de pe M 1 . M 2 . M 3 nu vor putea circula pe M 4 / M 5, iar cele de pe M 4 si M 5 nu vor putea circula decat pe magistralele proprii.
Prezint mai jos reglementarile de semnalizare valabile numai pe M 4. Evident trenurile de pe M 4 sunt dotate cu echipamente care pot citi numai semnalizarile de pe M 4.
Precizez ca pagina 4 nu exista dintr-o greseala a mea de numerotare, deci de la pag 3 se trece direct la pag. 5.



M 4 - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.77 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 1.jpg



M 4 - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.66 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 2.jpg



M 4 - 2a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.91 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 2a.jpg



M 4 - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.74 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 3.jpg



M 4 - 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.1 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 5.jpg



M 4 - 6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.73 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 6.jpg



M 4 - 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.42 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 7.jpg



M 4 - 8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.71 kb
 Vizualizat:  de 9091 ori

M 4 - 8.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Feb 2011 21:21:35    Titlul subiectului: 140167

Continuare


M 4 - 9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.66 kb
 Vizualizat:  de 9088 ori

M 4 - 9.jpg



M 4 - 10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.75 kb
 Vizualizat:  de 9088 ori

M 4 - 10.jpg



M 4 - 11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.57 kb
 Vizualizat:  de 9088 ori

M 4 - 11.jpg



M 4 - 12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.41 kb
 Vizualizat:  de 9088 ori

M 4 - 12.jpg



M 4 - 13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.89 kb
 Vizualizat:  de 9088 ori

M 4 - 13.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 288
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 18 Feb 2011 21:24:48    Titlul subiectului: 140168

Deci totul tine de semnalizare (trenurile si calea de rulare fiind la fel).
Aiurea ca nu au facut ceva standard, pe intreaga retea.
Chiar nu-i inteleg.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Feb 2011 22:50:31    Titlul subiectului: 140173

@boy4ever:
'Aiurea' e doar parerea ta 'de novice'...
Hai sa-ti dau un exemplu pe intelesul tuturor care sa te aduca mai aproape de 'adevar':
Sa luam ca perioda de referinta ultimii 20 de ani si sa presupunem ca vrei sa-ti instalezi un sistem 'home tv' de care sa fii mandru ca e 'tzatza de matza'...
Fiindca nu ai nici banii si nici conditiile sa-ti echipezi toate camerele 'din prima', rezultatul 'probabil' este urmatorul:
- pe hol ai un tv Sport alb/negru
- in prima camera ti-ai tras un tv color catodic Sony Trinitron;
- in a doua 'o plasma' coreeana;
- in a treia 'un LCD' chinezesc;
- pentru balcon visezi la ceva futuristic 3-4D cu 'holograme'...de productie martiana...
Ai 'prins 'spilul'???
Adicatelea ce e asa greu de inteles?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
armyuser



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2012
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 06 Mar 2011 10:01:26    Titlul subiectului: receptoare TV 140763

As face precizarea că - desi atât de diferite - poti conecta toate acele receptoare TV la acelasi cablu, fără a avea probleme în decodarea semnalului util.

Nu acelasi lucru se poate spune despre chestiunea semnalizărilor din calea sau de pe lângă calea ferată. Smile

_________________
armyuser.blogspot.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Mar 2011 13:50:31    Titlul subiectului: 140768

Dar 'telecomanda' pentru aparatele alea de TV?
Dar alte surse si formate de semnal? Conditia ta de compatibilitate se refera numai la semnalul video analog (adica nivelul cel mai de jos), altfel te rog sa-mi spui si mie unde pot sa bag mufa HDMI la televizorul Sport...

Eu zic totusi ca am facut doar o analogie...bineinteles ca lucrurile nu sunt 'identice'...era doar un 'exemplu comparativ'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Mar 2011 23:12:31    Titlul subiectului: 140789

Diferenta este intre semnalul analogic (IVA) si digital (BM)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Mar 2011 20:02:00    Titlul subiectului: 141504

Astazi pe la orele pranzului de la statiile Izvor / Unirii I se pleca in veselie spre Timpuri Noi cu verde, IVA, BM, nu conta.
Asadar pleca metroul cu verde, se facea rosu, dupa circa 35 secunde rosu - alb care ramanea aprins pana cand sosea urmatorul tren in statie ( repet, putea sa fie si BM, nu conta ). Cand aproape oprea respectivul tren rosu - alb se transforma in verde si trenul pleca cu verde.
Alta anomalie : BM - ul de la 'Lujerului' la 'Pacii' pleca tot cu verde, dupa acelasi scenariu : verde, rosu, rosu - alb, verde.
Explicatii ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 00:20:25    Titlul subiectului: 141521

Albul este pentru trenurile cu ATP+ATO si verde pentru cele fara, rosu este rosu, iar cind se aprinde verde poti pleca mai departe. Posibil sa fi circulat la cale libera.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 00:33:02    Titlul subiectului: 141522

Semificatiile culorilor le cunosc, nu asta e baiul. Baiul este de ce dupa rosu se facea rosu cu alb - implicit ATP - ul era activ, ca apoi acest alb cu rosu sa se transforme in verde ? Asta e nedumerirea. Daca nu functiona ATP - ul dupa rosu nu trebuia sa apara rosu cu alb. Logic, nu ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 23 Mar 2011 00:36:39    Titlul subiectului: 141523

Daca Bombardier-ul pleaca pe verde, inseamna ca circula pe Manual+ATP. Daca pleaca pe alb+rosu, atunci circula pe ATP+ATO. Faptul ca circula pe manual are ca explicatie lipsa semnalului din cale pentru ATO. Ramele IVA pleaca pe verde obligatoriu! In cazul absentei si a ATP, atunci trenul circula in regim special Manual+15 (adica viteza maxima 15 km/h) pe raspunderea mecanicului. Bombardier-ele n-au alt sistem de siguranta a traficului, afara de ATP, n-au bobine pentru INDUSI.

Stai linistit, nu e caz singular, mi s-a intamplat de foarte multe ori sa vad Bombardiere pe Manual+ATP plecand pe verde din Eroilor, Unirii, Grozavesti, Gara de Nord... Vezi ca ti-am trimis mai demult Instructia de Semnalizare Metrou Bucuresti. Acolo se spune cand se pleaca pe verde si de ce in cazul trenurilor echipate cu sistem ATP-ATO Wink .

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 21:06:03    Titlul subiectului: 143829

La intrarea in statia Piata Unirii 1 dinspre Izvor, exista un semafor ce adesea mentine rama in tunel din cauza aglomeratiei in trafic (intre Piata Unirii si Timpuri Noi exista o distanta mai mare si se stationeaza mai mult in Piata Unirii, cauzand ambuteiaje de metrou, daca se pot spune asa)

Intrebarea ar fi de ce nu se pozitioneaza acest semafor undeva mai spre mijlocul distantei intre statii, dat fiind ca trenurile stationeaza intr-o curba cu o inclinatie destul de pronuntata a liniei (cred ca sunt 10-15 grade), calatorii din picioare fiind automat intr-o pozitie anormala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 21:27:11    Titlul subiectului: 143830

Pentru ca nu poti amplasa semnalele (se cheama "semnal", nu "semafor") orisicum, dupa ureche, asa cum nu poti amplasa macazele dupa ureche. Exista niste reguli stricte de amplasare a semnalelor in circulatia feroviara (metroul face parte din aceasta categorie) si niste distante precise care trebuie sa existe intre ele.

Foarte, foarte, foarte pe larg: intreaga distanta de la un capat la altul al unei magistrale (fie ea CF sau metrou) este impartita in blocuri de linie (in cazul circulatiei cu sistem de siguranta INDUSI) sau in circuite de cale (in cazul circulatiei in sistem ATC). Lungimea unui bloc de linie/circuit de cale este astfel calculata incat orice tren, indiferent de regimul de viteza in care circula, sa poata frana in situatiile speciale in conditii de siguranta, pe o distanta anume. v=dx/dt (v - viteza, dx - variatia distantei, dt - variatia timpului) este o veche lege a fizicii, "inca in uz" Smile . Nemtii - cum era de asteptat, majoritatea chestiilor inteligente le sunt atribuite - sunt "responsabili" cu inventarea sistemului INDUSI, cel care "a deschis calea" circulatiei feroviare moderne, in conditii de siguranta...

Uite, pentru lamurire, ai un link mai jos. L-am mai postat si cu alta ocazie. Este in engleza. Sper ca ajuta Wink .
http://www.railway-technical.com/index.shtml

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Mar 2012 20:14:09    Titlul subiectului: 153887

Caz concret de pozitionare a celor 4 macaze in cazuri de circulatie diferita.
De precizat ca cele 4 macaze sunt colerate permanent intre ele si ele nu pot avea decat pozitia indicata de mine.
Am exemplificat cu cazul particular al statiei 1 Mai, dar se poate aplica la orice grup de macaze de metrou / CFR aflat in exploatare. La metrou avem destule de acest gen. Inclusiv macazele de la Eroilor - schema de pozitionare a lor se reduce tot la ceea ce am exemplificat eu mai jos.
De precizat ca in caz de necesitate se poate intervenii si la fiecare macaz in parte, dar in exploatarea curenta ele sunt permanent in legatura si zavorate asa cum rezulta din schema.
Pozitionarea lor ca si in fig. 101 nu o s-o gasiti niciodata. In functie de trenul aflat in circulatie si avand cale libera totdeauna macazele se pozitioneaza asa cum sunt ele reprezentate.
Nota: Rog a fi corectat daca gresesc. Instalatia de la Gara de Nord CFR nu permite decat cale libera pentru 2 trenuri aflate simultan in miscare, tot ca si masura de siguranta.
Fig 1 - 4 - evident cand avem un singur tren in circulatie, fig 51 si 52 cu 2 trenuri in circulatie simultana.
Fig 101 - pozitionare imposibila.



Macaze 1 Mai.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.81 kb
 Vizualizat:  de 7367 ori

Macaze  1 Mai.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 00:45:08    Titlul subiectului: 153929

Va pot confirma ca trenurile BM ale M1 pe tronsonul comun pleaca cu ATO indiferent daca este rosu+alb sau verde simplu. Exista anumite situatii in care pleaca pe manual, dar asta numai cu confirmare de la dispecer. Cel mai probabil programatorii au fost "lenesi" si nu s-au mai complicat sa faca diferenta intre un BM si o IVA, asa ca toata lumea pleaca pe verde.

Comportamentul bizar al semafoarelor se poate explica foarte simplu.

Rosu, nu ai voie sa treci oricum, indiferent cat de mult ai vrea. Daca ai ATP si incerci sa treci, se actioneaza frana de urgenta, ATO-ul pur si simplu te ignora.

Rosu+alb, se aprinde in general la 45 de secunde dupa ce a plecat trenul. Exceptie fac Eroilor si Nicolae Grigoresu, din motive evidente, sper.

Dupa 45 de secunde, este posibil ca un tren cu ATO sa poata sa treaca, chiar daca tunelul pana in statia urmatoare nu este gol. De ce? Pentru ca sistemul automat "stie" unde se afla fiecare tren si va adapta viteza asa incat sa nu se loveasca.
Acest lucru se intampla indiferent daca vorbim de o IVA sau un BM. Un BM poate pleca fara probleme la 45 de secunde dupa o IVA. Puteti sa observati asta la Eroilor uneori, trenul de la linia 3 pleaca foarte repede dupa cel de la linia 1.

De fapt situatiile sunt ceva de genul:

Pleaca primul un BM, rosu 45 de secunde, apoi rosu+alb; un eventual alt BM ar putea sa plece din statie dupa, sa zic, 50 de secunde, sistemul ATO garanteaza siguranta calatorilor. Chiar daca Metrorexul nu are curaj sa faca asta, nu inseamna ca nu este posibil. Daca cele 2 trenuri pleaca la un interval atat de scurt, trenul al doilea va avea un mers mai lenes, permitandu-i celui din fata sa castige teren.

Pleaca prima o IVA, rosu 45 de secunde, apoi alb+rosu; un eventual alt BM poate pleca, din nou, fara probleme.

Daca pleaca o BM/IVA, si urmatorul tren este o alta IVA, acest comportament nu mai e valabil. Dupa 45 de secunde, semaforul de unda verde pe ATO, dar IVA va pleca doar pe verde, cand tunelul pana la statia urmatoare este liber.

Acest lucru este din nou usor sesizabil la Eroilor. Trenul de la linia 1 pleaca de obicei la 2-3 minute dupa cel de la linia 3.

Problema cu Iva este ca ea nu poate sa citeasca instructiunile emise de placutele ATO. In schimb, placutele "stiu", prin senzori, ca o IVA a trecut p-acolo, si anunta toate BMurile de pe linia respectiva sa-si ajusteze viteza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 08:52:02    Titlul subiectului: 153933

moonshadow a scris:
Acest lucru se intampla indiferent daca vorbim de o IVA sau un BM. Un BM poate pleca fara probleme la 45 de secunde dupa o IVA. Puteti sa observati asta la Eroilor uneori, trenul de la linia 3 pleaca foarte repede dupa cel de la linia 1.
Eu personal n-am vazut niciodata ceva de genul acesta, adica o plecare la 45 secunde de la linia 3. Intr-adevar BM-ul pleaca mai repede (cam la 2 min), in timp ce IVA nu are verde decat la 3 min.
Aaa, ca in teorie se poate 45 sec, este cu totul altceva. Insa "viata bate filmul", iar daca se intampla cumva sa se plece sub 2 min, la Izvor sau la Unirii se va stationa la intrarea in statie, la 10-15 m de trenul aflat la peron. Am vazut de nenumarate ori acest lucru. Explicatia tine de timpul de stationare in statii, dat de numarul de calatori care urca sau coboara. Una este Unirii1, alta este Izvor/Mihai Bravu. La fel cum de nenumarate ori " adaptarea vitezei" a insemnat niste frane bruste Laughing


Ultima modificare efectuată de către sab la Vin 09 Mar 2012 13:48:30, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 13:48:00    Titlul subiectului: 153947

Dupa cum am spus, regula cu 45 de secunde nu se aplica la Eroilor sau Nicolae Grigorescu. Si sper ca iti dai seama de ce. Daca nu, iti voi explica mai pe indelete.

In schimb, in orice statie de "tranzit" in afara de cele doua, comportamentul este valabil.

Cat despre trenurile care stationeaza cateva secunde la vreo 10-15 metri de statie, asta se mai datoreaza si faptului ca trenul din statie a petrecut mai mult timp facand schimbul de calatori.

Si da: franele bruste fac parte din "adaptarea vitezei". Pentru ca sistemul din trenul nr. 2 se adapteaza continuu la ce face trenul nr. 1. Daca trenul din fata a oprit intr-o statie si a stat acolo mai mult decat e nevoie, trenul nr. 2 va frana, mai violent sau mai bland, in functie de distanta fata de primul tren.
Nu poti sa faci totul "lin" in practica, doar in teorie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 13:57:36    Titlul subiectului: 153949

La Eroilor sau la Nicolae Grigorescu se incearca "teserea" trenurilor dupa parerea mea, adica pastrarea unui interval oarecum constant intre trenuri.
Daca pe M1 intervalul este de 6 min sa zicem, la fel pe M3, in ipoteza ideala ca intervalul de 6 min se pastreaza pe fiecare magistrala in parte la intrarea in Eroilor/NG, atunci daca s-ar pleca M1 dupa M3 la 45 secunde am avea un interval de sub 1 min intre trenuri si apoi unul de cca 5 min pana la urmatorul, adica nu este o succedare convenabila, sunt intervale mari de pauza.
Pe de alta parte acesta "intarziere fortata" de la Eroilor si Nicolae Grigorescu are si un alt rol, derivat din cel de mai sus, sa nu se stationeze prin statii, asa cum am aratat mai sus. Nu reuseste mereu "manevra" asta..
Oricum s-a investit bani intr-un sistem care trebuia sa asigure functionarea cu IVA si BM impreuna, iar practica a dovedit sa nu prea functioneaza astfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 14:08:08    Titlul subiectului: 153951

Se intampla foarte des situatia descrisa de tine.
Trenurile vin la un minut unul de celalat apoi 10 minute pauza. Am trecut prin situatia asta de multe ori.

Cat despre sistemul comun IVA-BM, nu prea avea cum sa mearga bine din moment ce IVA nu poate interactiona corect cu sistemul...

Oricum, mersul dupa 45 de secunde nu se poate mentine prea mult pe M1 din mai multe motive:
-primul si cel mai evident este lipsa de trenuri;
-al doilea ar fi numarul insuficient de calatori.

Pe M2 uneori se mai pleaca si la 90 de secunde, dar asta numai in orele de varf, cea ce inseamna ca sistemul ATO al BM-urilor poate face asta, dar nu este fezabil momentan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1769
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 14:53:47    Titlul subiectului: 153953

moonshadow.
IVA nu pleaca niciodata cu ATO, pentru ca pur si simplu nu-l are Laughing Exclamation Neavandu-l, nu-l poate folosi. IVA merge pe principiul "Cale Libera" dat de focul verde de la semnalul de iesire din TOATE statiile. Precum ai observat, indiferent ca sunt prevazute cu schimbatoare de cale sau nu, toate statiile de pe M 1 / M 3 au semnale la iesirea din statie.
Al doilea lucru sesizat de mine in expunerea ta, nu poti avea in acelasi timp si ATO si ATP. Sunt doua lucruri care se exclud ! Hai sa ne decidem mai intai ce avem, ATO sau ATP si apoi mergem mai departe cu discutiile.
Citat:
Dupa cum am spus, regula cu 45 de secunde nu se aplica la Eroilor sau Nicolae Grigorescu. Si sper ca iti dai seama de ce. Daca nu, iti voi explica mai pe indelete.
Fals ! Nu inteleg, explica de rog.
Dar mai intai hai sa lamurim notiunile : ATO, ATC, ATP, sa vedem ce avem pe M 1 / M 3.
In alta ordine de idei, o circulatie la sub 90 secunde, cu toate sistemele de siguranta functionale, este neoperabila pentru ca trenul ce vine din urma va opri inaintea statiei, in tunel, avand statia ocupata. Asadar degeaba dai drumul la 2 trenuri la un interval sub 1 minut si jumatate.
In practica, acest interval minim este de circa 2 minute, asadar un interval mai mic este unul strict "teoretic", neputandu-te folosi de el.
Si ca sa-i dau un subiect de gandire colegului nostru moonshadow, focul ALB din cadrul sistemului ATO / ATP, nu stiu care din ele functioneaza la ora actuala, se poate aprinde si la 5 secunde dupa trecerea trenului de semnal. Ghici unde ? ( cel putin in 3 locuri am vazut eu ! )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 16:20:06    Titlul subiectului: 153955

Unde am spus eu ca IVA are ATO?
Citat:
Fals ! Nu inteleg, explica de rog.
Din cauza principiului alternantei.

La Eroilor circulatia nu se face pe principiul "primul care vine, primul care pleaca". Acelasi lucru se intampla si la NG. Poti sa le privesti pe cele doua statii drept statii terminus ale magistralei pestrite M13.

Bineinteles, sunt si exceptii, cand, de exemplu, un tren de Republica se retrage la depou.

Plus prezenta trenurilor IVA incurca situatia. Asa cum am mentionat mai sus.
Citat:
Si ca sa-i dau un subiect de gandire colegului nostru moonshadow, focul ALB din cadrul sistemului ATO / ATP, nu stiu care din ele functioneaza la ora actuala, se poate aprinde si la 5 secunde dupa trecerea trenului de semnal. Ghici unde ? ( cel putin in 3 locuri am vazut eu ! )
In ce statie ma rog se intampla asta?

Oricum, exemplul este irelevant, trenurile nu se pot afla la 5 secunde distanta unul fata de altul, este fizic imposibil, poate decat daca unul din ele circula fara calatori.

Ca o consecinta la cele de mai sus, este ok ca semnaul alb sa se aprinda la 5 secunde dupa ce pleaca trenul, petru ca oricum al doilea tren nu este asa aproape, iar pe tronsonul din fata se circula cu viteza foarte mare, permitand astfel primului tren ca castige o distanta considerabila fata de un eventual al doilea tren.

Oricum, am spus de ceteva ori deja ca circulatul la 45 de secunde sau cand se aprinde lumina alba nu este posibila din mai multe motive.
Spun doar ca in cazul in care un tren ar pleca la 45 de secunde dupa celalat, calatorii nu ar fi pusi in pericol.

Am mai zis, si mai repet o singura data.

Calatoritul la 45 de secunde este posibil numai cu ATO.
Eventualul tren care ar pleca la 45 de secunde va avea un mers mai grijului decat trenul din fata, pentru ca semnalele de conducere sunt in continua schimbare. Se pot pune frane bruste, se poate stationa cateva secunde in tunel, se poate merge cu viteza melcului, numai normal nu se va merge.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 12:45:26    Titlul subiectului: 154022

Combinatia rosu+alb nu cred ca inseamna ca urmatorul tren poate trece. Dupa opinia mea, inseamna ca sistemul ATP este functional in zona respectiva. Am observat intr-adevar si eu ca albul se aprinde repede daca semnalul precede macazuri. Alb stins poate insemna ca sistemul ATP nu este pregatit pentru urmatorul tren, in eventualitatea in care acesta s-ar afla foarte aproape, caz in care semnalul rosu ordona oprirea neconditionata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:51:45    Titlul subiectului: 154117

Alte cateva aspecte ale sistemului ATO

Pe M3, BM-urile merg acum in ATO, cel putin pe tronsonul comun.

In statiile de intoarcere de pe M1/M2, chiar daca se trece cu ALB+Rosu, se merge pe manual, ori manual+ATP.

In statiile de pe tronsonul comun M1/3, in afara de Eroilor si NG, se pleaca cu verde, indiferent daca este IVA sau BM. BM-urile merg bine merci cu ATO.

IVA de pe M4 nu are pilot automat.

Mai sunt situatii in care mecanicii plictisiti trec pe Manual+ATP. Nu stiu daca asta este permis, dar se intampla des pe M1 si M2.

Mecaniul poate prelua oricand controlul trenului actionand maneta aceea de aceleratie. Am impresia ca sistemul functioneaza la fel ca la avioane. Daca mecaniul actioneaza ceva manual, sistemul trece pe manual+ATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community