Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Sep 2012 12:19:27    Titlul subiectului: 158580

Pe magistralele 1 și 3 sunt prevăzute parcursuri optice și RAS optic (regim automat semnalizare).
Spre exemplu, pleacă tren din Piața Unirii, după ce se eliberează circuitul de după semnal se face parcurs în ATP (semnalul trece pe alb-roșu), apoi după ce următorul semnal este depășit, semnalul din Unirii trece pe liber (verde).
Astfel se poate face circulație și cu BM-uri și cu IVE, care nu au sistem ATP îmbarcat.
În parcursul optic, BM-ul încă primește telegrame (informații despre viteza stabilita, curba de viteză, declivitate, distanța până la următoarea restricție etc).
Pe 1 și 3 au rămas semnale de ieșire și în zona macazelor, cele de bloc au dispărut.
Pe 2 au dispărut și cele de ieșire, sunt acoperite doar zonele cu macaze, iar pe M4 e alt sistem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2012 21:00:56    Titlul subiectului: 158775

BM primeste constant semnale prin sina. Daca nu primeste, actioneaza frana de urgenta, indiferent daca merge sau nu cu ATO.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tedexy



Data înscrierii: 17/Ian/2008
Ultima vizita: 06/Apr/2015
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Ian 2014 15:42:15    Titlul subiectului: 170167

Salut si La multi ani!

O simpla intrebare am si eu. Poate cineva sa-mi explice ce inseamna "X1, X2. XP1, Y2, YF, XM,YP1....." etc. de pe tablitele atasate semnalelor luminoase? Si mai mult, poate cineva sa explice care este schema logica dupa care se pun aceste denumiri semnalelor?

Deasemenea, va rog daca mai are cineva diagramele acelea de trasee cum sunt cele din pagina a treia a acestui topic, i-as ramane profund recunoscator daca mi le-ar da si mie.

Multumesc anticipat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Ian 2014 16:17:01    Titlul subiectului: 170171

In cazul semnalelor de iesire, X sau Y se refera la capatul statiei si numarul indica linia pt care se aplica semnalul.
Semnalele de intrare au un simplu indicator X sau Y. XP sau YP sunt cele de parcurs, intre semnalele de intrare si cele de iesire si se folosesc atunci cand ai posibilitatea de a face mai multe parcursuri de circulatie intr-o zona cu macaze.
M sunt semnale de manevra, Bl semnale de bloc automat si Pr prevestitoare, care prevestesc semnalele de intrare.
XF si YF sunt semnale pentru directia pe falsa, adica invers sensului normal de circulatie pe partea dreapta.
La noi la metrou, capatul X este cel dinspre depou, luandu-se in considerare depoul Militari, Berceni, Ciurel si Dristor 2 si Gara de Nord 2. La CFR am vazut ca se ia in considerare Bucurestiul spre exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tedexy



Data înscrierii: 17/Ian/2008
Ultima vizita: 06/Apr/2015
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Ian 2014 20:58:28    Titlul subiectului: 170184

Salut,

Informatii Concise si la obiect.

Legat de diagramele precizate ma poate ajuta cineva ? Stiu ca odata erau postate pe aici pe forum dar linkurile nu mai sunt valabile. Dunt sigur ca cineva trebuie sa le mai aiba pe PC. Va rog frumos!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 18 Ian 2014 00:06:20    Titlul subiectului: 170524

Nu mai circulasem de cateva luni bune cu metroul, cand am mers azi mi-au atras atentia niste "chestii" albastre luminoase, le-am incercuit in cea de-a doua poza.

Poza e facuta in statia Gara de Nord, insa am mai vazut astfel de "chestii" si prin alte statii, ce anume reprezinta ele ? Rolling Eyes



P1500896.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.94 kb
 Vizualizat:  de 3013 ori

P1500896.jpg



P1500896b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.11 kb
 Vizualizat:  de 3013 ori

P1500896b.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Ian 2014 09:45:08    Titlul subiectului: 170526

Semnele acelea "F" / "M" reprezinta o vizualizare optica ca exista tensiune in retea.
Sunt inca de la inaugurare, (1979 ) Very Happy dar erau albe si numai cu becuri. Habar nu am de unde vine denumirea de "F" sau "M".
Vezi acelasi subiect tratat pe larg in paginile acestui topic ( la pag nr 3 ) inca din data de 6 Iulie 2009.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 363
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 10 Aug 2016 14:10:54    Titlul subiectului: 186113

M-ar interesa cum functiona sistemul de semnalizare si dirijare a circulatiei la metroul bucurestean in 1990, inaintea introducerii sistemelor ATO si ATP!

Din cate am inteles, functiona similar cu sistemul de centralizare electrodinamica si bloc automat de linie.

Astfel, corectati-ma daca gresesc, fiecare statie unde existau macazuri aveea semnale de iesire, semnale de intrare si semnale prevestitoare ?
Cum erau pozitionate becurile si ce indicatii puteau da acele semnale de iesire, de intrare si prevestitoare de la metrou in 1990 ?

Apoi linia dintre doua statii (cu macazuri) era impartita in sectoare de bloc automat de linie, iar la capatul acestor sectoare existau semnale de trecere a blocului automat de linie ? Cum erau pozitionate becurile si ce indicatii puteau da aceste semnale ?

De asemenea, existau la metrou in 1990 semnale de manevra identice cu cele de la CFR ?

Ce fel si ce tipuri de electromecanisme de macaz si pentru actionarea sabotilor de deraiere erau folosite la metrou ?


Controlul si comanda tuturor sectiunilor izolate, semnalelor, macazelor, sabotilor de deraiere si opritoarelor fixe se realiza exclusiv din dispeceratul de la Piata Unirii ?
Acesta era dotat -din ce am vazut intr-o poza mai veche- cu o luminoschema verticala, montata pe un perete.

Sau existau si in statiile cu macaze posibilitatea de a controla local (dintr-un birou de miscare aflat in accea statie) macazele, semnalele si sectiunile izolate din accea statie ?

Ma gândesc ca ar fi trebuit niste circuite electrice foarte lungi si costisitoare, ca de exemplul sa poti controla si actiona un macaz din statia Pipera, tocmai din dispeceratul de la Piata Unirii!

Pana in ce an a fost utilizat la metrou sistemul SCB existent in 1990- cu centralizarea electrodinamica, semnale si sectoare de bloc automat de linie ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2016 11:03:55    Titlul subiectului: 186118

Descarca instructia in calculatorul propriu apoi studiaza pe indelete si cu rabdare. Ai acolo tot ce-ti trebuie.
http://www.scritub.com/administratie/legislatie/INSTRUCTIA-DE-SEMNALIZARE94611513.php
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 363
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 11 Aug 2016 11:16:41    Titlul subiectului: 186119

Va multumesc! Totusi, as vrea sa aflu si cateva date de natura istorica, privind sistemele de semnalizare si dirijare a circulatiei la metroul bucurestean!

-Pana in ce an s-au utilizat exclusiv sistemele de semnalizare existente in 1990 la metrou ?

-In ce an a inceput introducerea altor sisteme de semnalizare la metrou (ATP, ATO, etc), decat cele existente in 1990 ?

-Pe magistrala 4 am inteles ca exista un sistem mai special de dirijare a traficului! In ce an a fost introdus ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Aug 2016 11:25:47    Titlul subiectului: 186128

Nu stiu sa-ti raspund decat in legatura cu M 4. De la inceput de cand s-a deschis traseul pana la 1 Mai. Vezi si tu cand s-a inaugurat, de la inceput a fost cu actualul sistem de siguranta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community