Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibilitatea introducerii troleibuzului in Tg.Mures
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Credeti ca ar fi rentabil introducerea troleibuzului in Tg.Mures?
Da
83%
 83%  [ 51 ]
Nu
6%
 6%  [ 4 ]
Nu stiu
9%
 9%  [ 6 ]
Voturi totale : 61

Autor Mesaj
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 297
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 12:17:20    Titlul subiectului: Posibilitatea introducerii troleibuzului in Tg.Mures 107075

Nu am fost de o vreme in Tg. Mures, dar vazand cum se dezvolta transportul din Mures m-am gandit sa deschid acest topic. Fiind oras, resedinta de judet (majoritatea oraselor avand troleibuz sau intentioneaza sa bage) si crescand si transportul in comun creste si poluarea. Troleibuzul ar fi un pas pentru reducerea acesteia.
Pentru prima faza as propune introducerea pe cel mai aglomerat traseu dupa care ce poate extinde reteaua.
Fonduri? De la Uniunea Europeana. Troleibuze noi articulatesi solo.
Prima propunere: Solaris Trollino 18 si MAZ 203.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 13:01:28    Titlul subiectului: 107079

Am votat NU. Petnru 100.000 locuitori, nu cred ca merita. In plus, acolo mai intai trebuie scapat de dube.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 15:46:19    Titlul subiectului: 107088

Duba nu mai circula asa multe maxim 15............orasul are aproape 150.000 mii locuitorii si eu zic ca ar merita efostul acesta dar din cate se vede primaria impreuna cu consiliul local nici macar nu se chinuie sa mai aduca vreo 40-50 de autobuze noi.
Asa ca troleibuz probail peste 3-4 ani Evil or Very Mad .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 16:29:05    Titlul subiectului: 107090

Nu are legatura neaparat cu numarul de locuitori al unui oras, ci cu structura retelei stradale a orasului, a liniilor de transport, a cererii de transport, a eficientei sistemului de management al societatii de transport etc.

Adica un orasel mai mic, dar dispus liniar, cu o strada principala, dar intens circulata si cu mare cerere de transport ar putea introduce troleibuz, in timp ce un oras foarte intins, cu multe strazi si trasee, dar cu cerere de transport relativ mica pe fiecare traseu nu ar avea sanse prea mari.

Eu zic ca trebuie sa analizati niste cazuri concrete, anumite linii/trasee, sa va ganditi daca e cerere, cam ce marime are cererea de transport, daca sunt deja montati stalpi cu sectiune sporita care sa poata sustine reteaua, daca traseul e parazitat de maxi-taxi, e-he, etc

Oricum, astfel de topice sunt mult jocuri de imaginatie, pentru ca dupa cum se vede, infiinatrea sau desfiintarea unui sistem de transport implica mult, nepermis de mult, partea politica, care pare mai receptiva la afaceri din care sa iasa bani multi si repede, asa ca...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 297
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 16:46:25    Titlul subiectului: 107091

Ce face Craiova? Transforma o linie de autobuz in troleibuz. Unele le introduc, cu mare efort altii le distrug... Tg. Mures de ce n-ar putea sa introduca troleibuzul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 21:03:58    Titlul subiectului: 107104

Am votat "nu stiu". Pe unele linii sigur ca ar fi rentabil transportul cu troleibuze, insa nu stiu in ce masura e rentabil sa construiesti o retea, cu sursa de alimentare, ateliere cu specialisti, etc pentru 2-3 linii de troleibuz.

In ceea ce priveste realitatea din Tg Mures, sunt de parere ca in urmatorii 10 ani mai mult ca sigur nu vom calatori cu troleibuze. Pe de o parte sunt interesele politice (patronul firmei de transport cu autobuze care a inghitit prin asociere societatea de transport local este "mana dreapta" a primarului), pe de alta parte un fel de psihoza cauzata de stirile de la ora 5: de cand un troleibuz a curentat mortal un calator la Brasov (daca imi amintesc bine), oamenii care traiesc in orase fara troleibuz si astfel nu au de a face cu aceste vehicule zilnic, se cam feresc de ele. Din cauza asta ma indoiesc de succesul unui eventual referendum, sau orice initiativa de genul.

Revenind la vise Smile
S-a vehiculat in cadrul mai multor discutii pe forumuri posibilitatea unei linii metropolitane de troleibuz de la Azomures (sau chiar din satul Cristesti sau Ungheni), prin zona centrala, pana la Selgros (comuna Ernei). In ceea ce priveste liniile urbane care ar putea fi deservite de troleibuz (ma refer la numarul de calatori), acestea ar putea fi 4, 17, 18, 19+20, 23, 43 etc. Dar de aici vine o intrebare de ordin tehnic:
Pe ce rampa poate urca un troleibuz obisnuit plin de calatori?
Intreb asta, pentru ca majoritatea traseelor aglomerate implica cel putin o urcare destul de serioasa, unele chiar doua (in special dealul de la Spitalul Judetean si bulevardul 1848 din cartierul Dambu Pietros).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 297
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 16:12:19    Titlul subiectului: 107171

Stirile de la ora 5 exagreraza... Nu am zis de "rable" ci troleibuze noi. Care e cea mai mare panta din Tg. Mures?
Avand in vedere ca motorul electric e puternic cu (,) cuplu mare posibil sa urce pante mari. Daca nu recomandarea mea ar fi sistemul dual de alimentare, electric-diesel.
In Elvetia troleibuzele urca pe o panta de 10% dar voi verifica care este panta maxima...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 20:07:21    Titlul subiectului: 107193

Nu am fost niciodata in TG.Mures dar dupa graficele de circulatie de pe site-ul firmei Silentina parese ca linia 4 sau/si 23 ar fi cea/cele mai potrivita/e pentru troleibuz. Acum depinde cat de greu se circula prin oras ce pante trebuie sa urce si partea cea mai importanta este ce fel de troleibuze ar trebui aduse.

Ce fel de mijloace de transport circula pe 4 si 23 ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 21:59:31    Titlul subiectului: 107210

Pe linia 4 circula autobuze Maz, uneori si autobuze Mercedes o305g si chiar Volvo-uri, dar din pacate mai circula si dube Iveco.
Pe linia 23 circula doar autobuze si articulate si scurte.

Dupa parerea mea, cea mai mare panta e de la uracrea in Dambu Pietros, iar pe linia 23 troleibuzul necesita o curba grea si imediat urcare in sus, am observat si la autobuze, aproape reusec sa urce ma refer la articulate, dar si la Maz-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 22:25:44    Titlul subiectului: 107212

Nu am date exacte, dar "ochiometric" as zice ca pe linia lui 4 urcarea pe Bul.1848 e de 6-7% in zona cea mai abrupta, iar la intoarcere tot pe la 6%.

Linia 23 include acelasi bulevard 1848, cu diferenta ca 4 vine dinspre gara pe str Budiului si incepe urcarea fara probleme majore, pe cand 23 venind dinspre garaj are de abordat un viraj strans si foarte abrupt (as risca sa spun ca pe o portiune scurta de aproximativ 10 metri depaseste 12%). Linia 23 mai contine si urcusul de la spitale, de care pe traseul vechi cu urcare pe serpentina de la Spitalul Judetean ar fi scapat cu 5-6%, pe cand cu traseul inversat are o portiune scurta de 8-9% care nu poate fi abordata cu viteza din cauza intrarii inguste (si oricum nu te poti baza pe avant pentru ca traficul te poate obliga sa opresti).
Am sa incerc sa caut pe wikimapia intersectia in cauza (Budiului cu 1848) si voi reveni daca gasesc ceva care merita vazut.

Iata un screenshot de wikimapia pe care am marcat cele doua trasee si continuarea lor comuna in intersectia adusa in discutie de Andrei.



budiului-1848_ptTramclub.jpg
 Descriere:
Intersectia Blu. 1848 cu str. Budiului. Albastru = 4, Rosu = 23, Portocaliu = traseu comun
 Mărime fișier:  55.14 kb
 Vizualizat:  de 12813 ori

budiului-1848_ptTramclub.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 297
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 12:03:29    Titlul subiectului: 107249

Dupa spusele voastre as zice ca linia 4 are un urcus mult mai usor. In plus poate aborda virajul mult mai usor. Cum se descurca articulatele pe aceste doua linii?
23ul din cauza virajului, daca ar fi troleibuz i-ar sari mereu captatoarele. Liniile se pun la 4 metri si calculand diferenta dintre baza si varf ar fi o diferenta de 1.2m care ar duce linia la 5.20. Daca arcul nu poate tine pe linie captatorul va sari mereu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 05 Mar 2009 15:33:19    Titlul subiectului: 107274

Articulatele se descurca binisor, urca incet dar bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 21:17:39    Titlul subiectului: 107379

Daca nu ma insel ar fi cam 4 linii unde nu sunt chiar asa de pante mari: 6, 11, 12, 17. 6 si 11 sunt aproape identice, au trafic redus de persoane, deci nu merita, 12 trafic mediu, nu ar merita investitia si 17 e aproape comun cu 43, dar flux mai redus de calatori, datorita ca nu urca pe bul. 1848. Problema nu este numai a pantelor, dar si traficul in sensul ca as fi curios cum ar porni un troleibuz plin pana la refuz pe panta de la P-ta Bernady.

Ideea nu e rea, avand in vedere ca orasul este in forma de T, cu 3 "vene" principale: Gheorghe Doja, Bul 1 Decembrie 1918 si Centru - Revolutiei. Dar totusi nu as vede daca ar merita investitia pt. cateva linii numai. Mai bine as putea sa-mi imaginez niste autobuze cu hidrogen , daca tot vorbim de ecologie.

http://www.youtube.com/watch?v=znGmFONDP9Y
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 06 Mar 2009 23:22:40    Titlul subiectului: 107397

dm a scris:
Mai bine as putea sa-mi imaginez niste autobuze cu hidrogen , daca tot vorbim de ecologie.
Sau mai simplu cu gaz (vezi Irisbus Citelis CNG), dar din nou ne confruntam cu pretul ridicat si cu nevoia de personal specializat, ca si la troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 15:54:49    Titlul subiectului: Re: Posibilitatea introducerii troleibuzului in Tg.Mures 109337

Deci ca dovada a vointei pana si Tg.Jiu-l isi mareste flota de trolee prin fonduri europene, de ce nu putem si noi sa ne marim flota de autobuze sau sa facem un studui de fezabilitate in privinta introducerii troleibuzului.Pana si UE ne ajuta cu bani dar noi nu suntem atat de capabili incat sa i gestionam.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2012 21:03:13    Titlul subiectului: 158185

De ce sa nu bage troleibuze? Pentru ca cei care au votat cu NU, e simt intr-un oras cu vreo 10-20 de mii de locuitori! As sugera 5 linii:
1: Masini de Calcul-Corina-Fortuna-Izvor-Centru-Spital-Centru (depinde de caroserie sau de greutatea masinii,c u curbele de la Spital sau cele de la Cetate)-Poli 2-Busteni-Poclos-Cutezantei-Depou (Masini de Calcul,mai scurt) 2: Bega-Dambu(ori Gara)-Centru-Unirii-retur
3, 7: Noiembrie-Centru-Ady Endre-retur
4: Sapienta-Fortuna-Pandurilor-Rapid-Izvor-Gara-ERP (Promenada Mall)-retur
5: Unirii-Tudor-retur Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2012 23:29:24    Titlul subiectului: 158191

S-a discutat mult despre introducerea troleibuzului. Idea e ca nu prea ar merita investitia, plus ca ai un sistem legat. Oricum avem strazile inguste si masini multe, un troleibuz "legat" de cabluri nu prea ar merita pentru un oras asa mic. Plus, ca fluxul de calatori nu este constant. In afara orelor de varf autobuzele circula goale.

Numai de dragul de avea troleibuz nu cred ca merita. Mai bine autobuze electrice (ca si cel testat de BKV in Budapesta: http://www.youtube.com/watch?v=oOZpgTip-gc) Nu ai cabluri deasupra strazilor, nu esti dependet de retea, nu sar captatoarele etc. Cu o incarcare totala a bateriilor se putea 250 km cu pasageri si AC pornit. Pretul este cu 50% mai mult decat a unui autobuz conventional, insa UE poate finanta 80% din achizitie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 16 Iun 2013 14:17:06    Titlul subiectului: 165179

@dm,poate ca orasul este mic,dar macar nu vor exista (multe) ambuteiaje,deoarece cred ca vor fi scoase semafoarele (in proportie de 75-80%).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 16 Iun 2013 23:20:19    Titlul subiectului: 165183

Cum adica vor fi scoase semafoare? Acum se instealeaza din ce in ce mai multe, pe Gh. Doja s-a pus pe o portiune sa fie sincronizate si sa ai "unda verde". Se incearca pe viitor ca toate semafoarele din oras sa fie sincronizate, sau cel putin cele de pe arterele principale. Cu alte cuvinte, traversezi orasul fara sa te opresti la o intersectie sau trecerede peitoni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 13:36:25    Titlul subiectului: 165577

Sau cele din centru,care tot ”în lanț” se luminează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 15:37:12    Titlul subiectului: 165580

Si apropo de ambuteiaje, poate ca orasul este mic, dar nu sunt drumuri ocolitoare. Sunt cateva cartiere mari (Tudor, Dambu, 7 noiebrie) intre care exista doare una, maxim 2 drumuri de legatura. Acum gandeste ca pe niste strazi 1 sau 2 benzi / sens trebuie sa incapa tot traficul de tranzit si tot traficul din oras, si mai trebuie si masini parcate pe marginea drumurilor.

Daca te uti la harta orasului, aceste aseamana cu o litera T:

Cod:
(CLUJ->)COMBINAT----------------CENTRU-----------------7 NOIEMBRIE (<-REGHIN)
                               ¦
                               ¦
                               ¦
                               ¦
                               ¦
                               ¦
                           TUDOR
                    (BUCURESTI ^)


Ei pana cand orasul nu va avea o centura ocolitare, sunt convins ca o retea de troleibuz numai ar incurca circulatia. Mai bine autobuze electrice sau cu incarcare rapida in statii decat o retea fixa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 11:34:28    Titlul subiectului: 165824

Există deja acel proiect de centură ocolitoare între Ernei și Ungheni.
Poate prin 2015 va fi gata. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 11:56:09    Titlul subiectului: 165826

Da, insa din cate stiu mai intai se va face Corunca - Ernei. Desi s-a promis ca licitatia va fi facuta pe data de 17 iunie, nu s-a miscat nimic in aceasta directie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
c4n1b4lul



Data înscrierii: 16/Aug/2012
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 36
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 15:54:29    Titlul subiectului: 165829

Încă nu poți să știi. Shocked Că poate căpușele locale promit doar pentru voturi.

Cum în Brașov se scot semafoarele, dar și tramvaiul, și în Mureș nu se pot introduce troleibuze?? Păi Mediașul are, la fel și Botoșani tramvaie, dar sunt totuși orașe la fel de mici ca Târgu-Mureș?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 646
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 16:31:39    Titlul subiectului: 165830

Gandeste-te in ce perioada s-a introdus la Medias troleibuzul. Pe vreamea aceea nu se facea calcul daca merita sau nu investitia, trebuia facut. Da, daca ai un sistem este mai usor de intretinut, dar ca sa faci din 0 te gandesti de 2 ori daca merita sau nu. Nu ma intelege gresit, as dori foarte mult sa avem troleibuze si la Mures, insa nu vad pentru care linie ar merita investitia. Spre Combinat nu prea a mai ramas nimic, numai combinatul, acolo sunt calatori de 3x ori pe zi, cand se face schimbul, spre Spital ai o panta destul de mare, nu stiu cum s-ar descurca acolo, si sa nu uitam ca nici fluxul de calatori nu este constant, de obicei dimineata intre 7-9, si dupa masa intre 13-17 sunt autobuzele pline, in rest se plimba cam goale.

Cum am zis, eu vad viitor in autobuze electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community