Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Aug 2015 17:14:07 Titlul subiectului: |
181141 |
|
Spre deosebire de tine, eu traiesc cu reprezentarea prezentului, la care ma raportez pentru tratarea problemelor cotidiene, stiind, in acelasi timp, si ce inseamna eficientizare. De asemenea, am experienta si intuitie in acest domeniu, plus acces la date (apropo, eu nu ti-am sugerat sa monitorizezi ca la carte traseul 27 ca sa demonstrezi oficial ceva - stai linistit, traseele se monitorizeaza periodic si temeinic! - ci pentru a-ti argumenta, fara putere de tagada, afirmatiile in fata celor carora te adresezi pe acest forum). De altfel, daca esti atent, am prezentat pe forum - partea oficiala a demersului meu nu este relevanta acum si aici - niste propuneri de modificare de trasee pentru momentul redeschiderii circulatiei tramvaielor in Podu Ros si, ce sa vezi, din mai multe motive ce tin de realitatile prezentului, am mentinut un traseu de autobuz care dubleaza tramvaiul de la Tehnopolis pana in Podu Ros, desi, pe o organizare ca la carte, traseele de autobuz din Nicolina-CUG ar trebui sa plece radial din nodul CUG 1 - de pe maidanul din spatele brutariei, de exemplu, daca e posibil dpdv al proprietatilor, amenajat corespunzator ca terminal pentru autobuze, nu de la Selgros - catre zonele adiacente si catre una-doua destinatii mai departate. Din pacate, tu functionezi pe principiul "daca tot nu se poate cum trebuie, atunci distractie sa fie", ceea ce inseamna sfarsit inevitabil (sa nu incepi iar cu 19-le care arde gazul de pomana prin Canta in loc sa-l arda "eficient" pana la Tehnopolis, pentru ca stii foarte bine deja ca personal am o mare problema cu toate zonele care aduna nejustificat manunchiuri de trasee, iar pentru mine traseul 19 ar avea sens cu parcursul Dacia-Gara Internationala-Cantemir-Podu Ros-Socola-Poitiers-CUG 1, din mai multe motive, pe care nu ma apuc acum sa le insir din nou - propunerea face parte din ceea ce am spus mai sus, deci vine la pachet cu altele, astfel incat sa genereze ceva coerent, desigur). Mai mult decat atat, ai probleme mari de raportare la realitati. Cum poti sa afirmi ca pe traseul 27, intre doua statii terminale, se ingramadesc oameni ce reprezinta 2/3 din capacitatea de transport a unui autobuz (fie si intre orele 7 si 9)? Dar, hai sa zicem ca ar fi asa si ca 2-3 masini de pe 27 ar fi ceva mai aglomerate decat celelalte in acel interval orar. Solutia ta este sa prelungesc otova inca un traseu? |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Aug 2015 18:36:50 Titlul subiectului: |
181142 |
|
27 nu e asa de incarcat. Mai nasol e cu 121 care vine rar si e mai plin deobicei. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Aug 2015 18:44:37 Titlul subiectului: |
181143 |
|
Mai e un aspect: ceea ce inteleg multi prin eficientizare. Eficientizare nu inseamna profit, nu inseamna ca toate traseele au incarcare care acopera cheltuielile, ci asigurarea caracterului social al acestui serviciu public in echilibru cu aspectele financiare. Deci, trebuie sa asigur trasee secundare (care patrund in adancime in zonele rezidentiale, zonele de afaceri, etc., si asigura conectarea cu traseele principale), care de cele mai multe ori genereaza pierderi, dar sunt necesare pentru asigurarea mobilitatii populatiei, iar aceste pierderi asumate trebuie contrabalansate (fara pretentia de a le anula) de traseele principale. Peste toate acestea vine sprijinul municipalitatii, dar pentru o entitate care se afla in echilibru, nu care este tratata din toate partile ca un sac fara fund.
Si, inca ceva: felul in care traiesti ti-l asiguri singur, zacand sau actionand. Daca viata iti este nasoala si o lasi sa fie asa ca o fatalitate, a cui o fi, oare, vina? Sa doresti normalitate (deci, normalitate, de o banalitate crancena, nu extravagante) inseamna sa fii visator? Trist, romane, trist, daca tot ce vrei tu de la viata sunt conditiile minime... |
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Aug 2015 22:10:03 Titlul subiectului: |
181148 |
|
Traseele 1 si 13 inel,paguba mare in perioada de vacanta.
De preferat 13 TatarasiN-Copou si 8 Baza3-Copou |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 26 Aug 2015 08:59:39 Titlul subiectului: |
181150 |
|
Ti-am mai zis ca 13 doar pana in Tatarasi Nord e o aiureala si mai bine nu-l pui deloc decat sa-ti bati joc de oameni asa (la ce le foloseste celor din Tatarasi Sud, de la Flora sau Dr. Savini sa mearga cu tramvaiul 3 pana la Ateneu sau 11 pana in rond ca sa ia 13-le, cand pot merge pana in Targu Cucu, de unde ar lua 8 sau 9?! de asemenea, de ce sa scot niste tramvaie pe un traseu care nu ar folosi decat calatorilor dintr-o statie sau doua?! putina judecata, totusi...)... Daca am zis ca transbordarea e esenta eficientizarii transportului public, asta nu inseamna ca fragmentez aiurea trasee, ci ca le configurez pe niste criterii. |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 26 Aug 2015 17:59:29 Titlul subiectului: |
181152 |
|
Ai mare dreptate Radu cine nu cunoaste vorbeste sa se afle in treaba |
|
Sus |
|
|
prider
Data înscrierii: 20/Aug/2015 Ultima vizita: 23/Mai/2016 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 09:06:47 Titlul subiectului: |
181162 |
|
Deci pana la urma se scoate legatura gara - P Ros? Asta cu thread-ul celalalt cu "dezafectarea liniei P de Piatra - P Ros".
De asemenea, dupa ce se termina treaba in P Ros, o sa functioneze in sfarsit inelul Copou - TG Cucu - Tatarasi - P Ros - Copou / Copou - TG Cucu - P Ros - Tatarasi - Copou (13, respectiv 1)?
Doamne, de vreo 2/3 ani nu mai e asa traseul ala (cred), iar acum ca stau in Tatarasi si lucrez la Palas, tare bine mi-ar prinde acel traseu. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 10:44:22 Titlul subiectului: |
181164 |
|
Legatura Gara - Podu Ros este si ramane asigurata cu traseul 19 de autobuz. Tramvaiele 1 si 13 revin in inel prin Podu Ros dupa finalizarea lucrarilor in Podu Ros (cca. doua saptamani). Discutiile de mai sus sunt doar idei ale membrilor forumului, nu reprezinta nimic oficial. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 10:54:42 Titlul subiectului: |
181165 |
|
Deci, in doua saptamani se da drumul la circulatie pe 1 si 13 si in octombrie si la 9/9b? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 11:08:27 Titlul subiectului: |
181166 |
|
9 barat ala nu e stabilit clar ca va exista. A fost doar o idee si, pentru siguranta, a fost memorat si acel parcurs pentru afisajele GT 8-urilor.
Momentul reluarii circulatiei tramvaielor in CUG depinde de lucrarile premergatoare montarii stalpilor pe pasaj, care sunt complexe si deocamdata sunt doar partial in executie. De dorit, s-ar dori sa fie gata pana la inceputul lui octombrie. 1 si 13 n-au treaba cu lucrarile alea, deci vor reveni mai devreme, probabil cand va incepe scoala (mai dureaza cat se toarna straturile de beton si se lasa sa se matureze). |
|
Sus |
|
|
prider
Data înscrierii: 20/Aug/2015 Ultima vizita: 23/Mai/2016 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 16:12:25 Titlul subiectului: |
181171 |
|
Multumesc! Abia astept sa reintre in circulatie 13 si 1 - asa cum trebuie, nu tot felul de improvizatii. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 16:41:53 Titlul subiectului: |
181172 |
|
Personal cred ca legatura Podu Ros - Tatarasi ar trebui sa fie realizata pe un drum mult mai scurt, asa cum e normal, iar asta ar implica un traseu de autobuz pe Splai Drept/Mangeron (de exemplu, modificarea actualului traseu 121, dar ar mai fi si alte variante). In felul asta, s-ar mai acoperi si o zona privata in prezent de transport public. Din pacate, cum am mai spus, 1/13 se vor suprapune urias si fara rost peste 9, deci inelul ar trebui facut prin Tudor (iar 8-ul desfiintat). Basca, peste 9 se va suprapune uriesel si 41-le, care va intoarce la Piata Eminescu. Iar intre Podu Ros si Copou va ramane si 28. Dileala... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 19:18:01 Titlul subiectului: |
181175 |
|
Eu as rezolva asa aceasta problema.
Cand as reabilita linia din Dancu as face un Rond undeva pe la Abator. Acolo ar intoarce 13.
1 - Pana in Tutora prin Tudor
9 - Prin Podu Ros, cu 7 cu tot.
41 pana in Podu Ros. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Aug 2015 19:36:17 Titlul subiectului: |
181178 |
|
Propuneri pentru rond la Abator sau Tatarasi Sud a facut si RATP...
Problema e ca 1 in Tutora serveste mai putin decat 7 dus acolo (cu 7 ar veni direct calatori din Canta, pe cand cu 1 nu vin prea multi din Copou). Deci, daca s-ar putea rupe inelul 1/13, solutia ar fi desfiintarea lui 1, mentinerea lui 8 asa cum e si modificarea lui 7 dupa cum am mai spus. Sigur, asta intr-o varianta de organizare romaneasca, pentru ca solutia corecta e o cu totul alta organizare a intregii retele de transport public (incluzand tramvaiul). |
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 11:45:42 Titlul subiectului: |
181240 |
|
1.Linia 9 va avea statie la Hotel Europa si Sala sporturilor, avand in vedere scurtarea traseului 41?
Ar trebui si ca traseele spre Tudor sa aibe statie la Hotel Europa.
2.Pana la urma ce se mai stie despre traseele care vor fi atunci cand linia Podu Ros va fi finalizata? Ce traseu ar merge in Tutora? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 19:27:23 Titlul subiectului: |
181242 |
|
1. Nu. Cica, daca vrei sa cobori acolo, ghinion, mergi pe jos din Targu Cucu sau de la Moldova... Sau iei autobuzul, ca doar de aia se reabiliteaza liniile de tramvai...
2. Cel mai probabil (spun asa pentru ca nu e oficializat inca nimic) 1, 9, 13. Tutora e un subiect deschis inca, dar cel mai probabil vor ajunge acolo cateva curse de pe 11, sub indicativul 11 barat (deci, inca nu e luata o decizie). |
|
Sus |
|
|
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 19:41:33 Titlul subiectului: |
181243 |
|
De ce 11B? Se poate da 2. A existat traseul 2 Dacia - prin N.Iorga - Baza 3 - Tutora acum vreo 10 ani...
Totusi ar trebui renumerotate traseele deorece sunt goluri. 2,3,4,5,10,12 nu mai exista. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 21:04:05 Titlul subiectului: |
181246 |
|
Traseul 2 era din Canta.
"11 barat" mai mult din inertie. Oricum s-ar numi aceasta ramura, 11-le va deveni un cosmar dpdv al dispecerizarii "manuale"... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 21:27:36 Titlul subiectului: |
181247 |
|
Nu va mai fi dispecer la Rond Tutora? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 01 Sep 2015 21:37:06 Titlul subiectului: |
181248 |
|
Nu. Dispecer nu mai e acolo inca de dinaintea intreruperii circulatiei tramvaielor. Dar nu neaparat de aici provine problema. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Sep 2015 13:52:38 Titlul subiectului: |
181318 |
|
prider a scris: | Multumesc! Abia astept sa reintre in circulatie 13 si 1 - asa cum trebuie, nu tot felul de improvizatii. |
A fost definitivata planificarea valabila de luni, 14 septembrie, si traseele 1 si 13 sunt prevazute a circula normal, prin Podu Ros. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Sep 2015 14:49:24 Titlul subiectului: |
181322 |
|
Poti sa o pui pe site? Sunt interesat sa o vad si eu. Daca se poate, bineinteles. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Sep 2015 21:10:31 Titlul subiectului: |
181324 |
|
Pe site-ul RATP va fi publicata saptamana viitoare, iar aici n-o pot pune anterior publicarii sale oficiale. Spune, punctual, ce vrei sa stii! |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Sep 2015 23:40:26 Titlul subiectului: |
181328 |
|
Sunt si traseele de pe CUG prinse? Ceva modificari, in afara de traseul 5? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Sep 2015 23:47:49 Titlul subiectului: |
181329 |
|
Raspunsul e "nu" la ambele intrebari. Desigur, se revine la programul normal de circulatie odata cu inceperea scolii, deci vor fi mai multe vehicule pe majoritatea traseelor. |
|
Sus |
|
|
|