Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Trasee si linii desfiintate
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Apr 2009 20:39:27    Titlul subiectului: 109003

Bogdan A. a scris:
Din cite imi amintesc eu, este vechea linie prin care ieseau/intrau vagoanele la depou, pe vremea cind depoul era singurul din Iasi si cind linia spre Podul de Piatra inca nu fusese pusa.

Corect.

Foto: imagine din interiorul depoului - se observa ce a mai ramas din linia respectiva.

Bogdan A. a scris:
Nu mai tin minte deloc bine (aveam vreo citiva ani), dar parca linia spre intrarea actuala spre depoul de la Gara a fost facuta cam pe dupa anii '80.

Chiar 1980.

Bogdan A. a scris:
Si daca tot sint aici, vreau sa va intreb: cit de departe mergea linia de pe Sararie?

Targusor Copou.

Atasez o harta realizata de Hans Lehnhart, ce surprinde situatia din 1966 (sunt si cateva foarte mici erori). Se observa:
- accesul spre/dinspre depou
- linia disparuta de pe Pacurari
- linia disparuta de pe Socola
- linia disparuta de pe Sararie
- linia disparuta dintre Fundatie si Piata Dimitrov (actuala Independentei)
- bucla de la Piata Dimitrov, utilizata intre 1962 si 1969 (despre ea am discutat in cadrul altui subiect dedicat amintirilor)
- linia de legatura de pe str. Triumf - disparuta si aceasta - intre Calea 23 August si Sararie (construita pentru asigurarea accesului spre/dinspre retea - si, implicit, depou - a vagoanelor de pe Copou si Pacurari dupa dezafectarea liniei dintre Piata Unirii si str. Dimitrov si pana la construirea celei de pe str. Banu)
- tronsoanele cu linie dubla si cele cu linie simpla existente in acea perioada.
Evident, atunci tramvaiele circulau in Tatarasi pe str. Ion Creanga.



IMG_1141.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.21 kb
 Vizualizat:  de 23049 ori

IMG_1141.JPG



Lehnhart.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.09 kb
 Vizualizat:  de 23049 ori

Lehnhart.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Apr 2009 22:37:04    Titlul subiectului: 109011

Hmmmm... sint vreo doua lucruri care mi se par complet aiurea in harta de mai sus. Ma rog, presupunind ca e o harta si nu o schema fara legatura cu realitatea.

Din Tg. Cucu pornea spre Sararie o linie de tramvai simpla, nu? Ok, atunci mi se pare cam ciudat ca din Tg. Cucu nu se poate ajunge in Copou si in Pacurari decit prin linia aceea simpla... cred ca rondul figurat din Dimitrov nu prea are ce cauta acolo, si nici legatura de sus, de la cucurigu, dintre Sararie si Copou... A fost asa ceva? Eventual prin Tirgusor?

Problema 2 e ca Copoul era legat de... hmm, Zona Industriala? prin tramvaiul 1, despre care stiam ca e cam cea mai veche linie, si ca trecea prin P.Ros, Palat, Tg. Cucu, Dimitrov, Copou. Din schema se intelege ca ar fi trebuit s-o ia pe linia simpla (imi si imaginez un V56 urcind batrineste pe Sararie... ha! da' de unde!) si undeva la capatul Copoului s-o ia la vale, sa faca rond in Dimitrov, sa intoarca inapoi in Copou si sa coboare pe Sararie. Scenariu fantastic, zau asa... sau gresesc?

Oricum, schema aia m-a cam lasat 5 minute fara replica. Poate lamuresti nitel, Radu? Multam.

A, si ca o chestie nelegata neaparat de topic: cind mai iese la strada V56-ul renconditionat? (sper ca nu i-am stilcit numele, n-am deloc memoria denumirilor, mai ales daca sint si cifre Smile ) As vrea sa ma plimb si eu o leaca cu el, de dragul vechilor timpuri si a amintirilor din copilarie... tare frumos mai facea motorul tramvaiului ala si tare frumos se mai legana cind mergea... of. Mi-e dor de el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 09:20:51    Titlul subiectului: 109016

Problema 1. Nu inteleg care ar fi problema cu accesul pe linia simpla de pe Sararie: de ce n-ar fi putut ITB-urile sa mearga pe linia de pe Sararie??? Doar pentru ca e linie simpla?!
Citat:
cred ca rondul figurat din Dimitrov nu prea are ce cauta acolo

Rondul din Piata Dimitrov a existat fie ca vrem noi sau nu.

Problema 2. Aici e nevoie sa ne uitam putin mai atent la schema. Avem urmatoarele trasee:
- 1 Gara - Tg. Cucu - Nicolina - Socola;
- 1 barat Copou - Piata Dimitrov;
- 2 Pacurari - Piata Dimitrov;
- 3 Gara - Tg. Cucu - Abator;
- 4 Tg. Cucu - Sararie;
- 5 Gara - Tg. Cucu - Nicolina - Baza 3 - Fabrica de Ulei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 12:17:37    Titlul subiectului: 109020

Nu s-ar putea suprapune respectiva harta a traseelor peste una actuala a Iasului pt a se intelege mai bine?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 13:34:59    Titlul subiectului: 109024

Nu e nimic gresit pe harta din perspectiva identificarii liniilor de tramvai existente si a traseelor. Mai mult, sunt reprezentate corect si bretelele. Micile erori tin de directiile unor strazi, denumiri, puncte cardinale. Repet, sunt erori total nesemnificative.

Explicatiile pe care le-am dat despre legatura Piata Unirii-Fundatie se gasesc la
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1328&start=110
Inainte de ruperea legaturii Dimitrov-Piata Unirii (1962), traseul 1 era Copou-Socola, iar traseul 2 Pacurari-Abator. Intre 1962 si 1967 traseul 1 a fost "rupt" in traseele 1 (Gara-Socola) si 1 barat (Copou-Piata Dimitrov). Dupa 1967 (cand a fost pusa in functiune legatura Fundatie-Piata Unirii prin str. Banu) traseul 1 a revenit pe itinerariul Copou-Socola, functionand astfel pana in 1969, cand a fost desfiintata linia de pe Socola. De atunci traseul 1 a mers pe ruta Copou-Podu Ros-Baza 3. Intre 1962 si 1969 (cand a fost desfiintata linia din Pacurari) traseul 2 a fost scurtat pana la Piata Dimitrov.
In perioada 1962-1967 vagoanele de pe traseele 1 barat si 2 puteau sa ajunga la trasee, respectiv sa se retraga la depou, doar pe Sararie, utilizand racordul de pe str. Triumf, construit special pentru a servi acestor scopuri. Se observa pe harta si bretelele de acces construite (in Copou, pe Sararie si in Tg. Cucu).

Atasez o alta harta realizata de Hans Lehnhart, prezentand situatia din 1972. Si aici apar cateva erori nesemnificative, dar si o greseala la doua capete de linii (capetele traseelor 1 si 2 din Zona Industriala sunt inversate). Se observa faptul ca, desi nu se mai circula pe ele, liniile din Pacurari, de pe Socola si de pe Dimitrov inca existau la momentul vizitei in Iasi a autorului hartii.



Image108.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.37 kb
 Vizualizat:  de 22962 ori

Image108.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 13:47:10    Titlul subiectului: 109025

StefanMz a scris:
Problema 1. Nu inteleg care ar fi problema cu accesul pe linia simpla de pe Sararie: de ce n-ar fi putut ITB-urile sa mearga pe linia de pe Sararie??? Doar pentru ca e linie simpla?!


Pai 1. fara statii de emisie-receptie (care am inteles ca au fost introduse relativ tirziu, impreuna cu Tatra, nu?), fara oameni care sa semnalizeze din aproape-n aproape daca e libera bucata de linie simpla pina la urmatorul loc unde pot trece tramvaiele unul de altul, mi se pare destul de plauzibil sa fi fost mai mult de citeva cazuri in care doua tramvaie ITB sa se intilneasca (lent) bot in bot. Si sa dai inapoi intr-un ITB nu cred ca era un sport prea placut. 2. Mi s-a parut ciudata lipsa legaturii directe Tg. Cucu-Dimitrov-Copou. Am mai intrebat-o pe maica-mea, care-i ieseanca din tata-n fiu si ea nu-si aminteste ca traseul asta sa fi fost intrerupt din alte cauze in afara de cele de reparare a liniei sau executie a rutei de pe linga Liceul National.

Si era o nedumerire, nu o afirmatie ca sigur nu s-ar fi putut. N-am zis "daca eu nu cred ca se poate, atunci chiar n-a fost asa". Nu-s chiar asa de prost.

StefanMz a scris:
Citat:
cred ca rondul figurat din Dimitrov nu prea are ce cauta acolo

Rondul din Piata Dimitrov a existat fie ca vrem noi sau nu.


Din nou, o afirmatie nitel cam jignitoare, nu afirmam ceva, intrebam pur si simplu. Din partea mea, puteau sa fi fost N ronduri oriunde, nu ma incalzeste sau nemultumeste cu nimic, vreau doar sa aflu cum a fost.

StefanMz a scris:
Problema 2. Aici e nevoie sa ne uitam putin mai atent la schema. Avem urmatoarele trasee:
- 1 Gara - Tg. Cucu - Nicolina - Socola;
- 1 barat Copou - Piata Dimitrov;
- 2 Pacurari - Piata Dimitrov;
- 3 Gara - Tg. Cucu - Abator;
- 4 Tg. Cucu - Sararie;
- 5 Gara - Tg. Cucu - Nicolina - Baza 3 - Fabrica de Ulei.


Daca vine un strain acum si face o fotografie la situatia actuala, o sa observe multe ciudatenii: un tramvai 6 care circula pina in Tatarasi Nord, citeva linii inexistente (4, 8, de altele nu stiu pentru ca nu ma invirt in zona respectiva, dar parca n-am vazut nici 9, nici 10, nici 12), trasee in bucla si asa mai departe, si daca citeste cum stateau lucrurile cu doar citiva ani inainte ramine debusolat. Poate asa s-a intimplat si cu cel care a facut schita... zic POATE, nu afirm cu certitudine, si ridic problema spre a fi lamurita sau macar disputata.

Si daca se poate, fara sarcasme inutile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 14:03:20    Titlul subiectului: 109026

Hartile au fost realizate in momente cu circulatie normala (chiar si cu acea bucla din Dimitrov, circulatia era normala, pentru ca vorbim de o situatie care a tinut 5, respectiv 7 ani, nu cateva luni, ca in cazul devierilor actuale). Sigur, in prezent o situatie temporara tinde sa se prelungeasca nepermis de mult (ma refer la A. Panu-Palat), insa in vremea lui Lehnhart, a lui Oerlemans si De Groote realizarea pasajului de la Hala nu ar fi durat ani intregi. In cazul liniei din CUG, insa, incetul cu incetul, o situatie anormala s-a transformat in normalitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 17:10:54    Titlul subiectului: 109031

Citat:
Si daca se poate, fara sarcasme inutile...

Te rog sa ma scuzi, m-am exprimat pe un ton cam taios. N-am intentia sa jignesc pe nimeni si vreau sa purtam o discutie din care sa aflam cat mai multe informatii interesante. Inca o data, imi cer scuze.
Citat:
Pai 1. fara statii de emisie-receptie (care am inteles ca au fost introduse relativ tirziu, impreuna cu Tatra, nu?), fara oameni care sa semnalizeze din aproape-n aproape daca e libera bucata de linie simpla pina la urmatorul loc unde pot trece tramvaiele unul de altul, mi se pare destul de plauzibil sa fi fost mai mult de citeva cazuri in care doua tramvaie ITB sa se intilneasca (lent) bot in bot.

In primul rand, ITB-urile mergeau pe Sararie si pe portiunea de pe Triumf, doar cand intrau sau ieseau de pe traseul din Copou sau pentru cel spre Pacurari , in rest nu prea avea ce cauta pe acea portiune de linie simpla. Asta inseamna ca la momentul intrarii sau iesirii de pe traseu toate vagoanele mergeau in acelasi sens, deci n-ar fi avut cum sa se intalneasca "bot in bot".

In al doilea rand, pe Sararie nu era nevoie de statii de emisie-receptie pentru ca circulau doua vagoane pe traseul 4. Cele doua vagoane se intalneau undeva mai pe la mijlocul traseului unde era o portiune mica de linie dubla (a se vedea pozele lui Hans Oerlemans foto 26 si 27).

In al treilea rand, daca presupunem ca un ITB ar fi vrut sa intre sau sa iasa de pe traseu la alt moment al zilei, cand nu se retrageau toate celelalte vagoane, presupun ca ar fi asteptat un vagon de Sararie (traseul 4) care ori ar fi coborat spre Tg. Cucu (in cazul iesirii de pe traseu), ori ar fi urcat pe Sararie(in cazul intrarii pe traseu) si ar fi mers in spatele lui . In felul acesta nu s-ar fi produs nici un blocaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 17:25:47    Titlul subiectului: 109032

Locul de intalnire era denumit "la Varianta" - tramvaistii ieseni stiu care e sensul denumirii.
Pe a doua harta, in dreptul liniei de pe Triumf, scrie - traducere libera - ca e linie pentru manevre (nu pentru circulatie normala, pe trasee).

Pentru a fi clare lucrurile, mentionez ca toate informatiile date vin in urma studierii a 3-4 materiale documentare diferite pentru fiecare chestiune in discutie. Hartile pe care le-am atasat nu sunt sursa de informare, ci vin sa completeze grafic informatia primita din diversele materiale studiate.
Nimeni nu detine un adevar absolut, fiecare relateaza istoria asa cum a perceput-o, traind sau studiind evenimente. Putem doar, cu ajutorul a ce avem la dispozitie, dar si punand mintea la lucru, sa ne apropiem de realitate. Ideile, argumentele sunt oricand binevenite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 19:21:13    Titlul subiectului: 109036

De ce in capatul liniei de pe Sararie nu apare o bucla reprezentand un rond ci linia perpendiculara? Nu exista un rond?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2023
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 20:18:40    Titlul subiectului: 109043

Asa este si pe Pacurari. In Oradea sunt tramvaie care au loc de comanda si intr-o parte si in alta, au existat in Iasi tramvaie asemanatoare, niste ITB-uri speciale?
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 20:37:44    Titlul subiectului: 109044

Nu exista rond. Erau folosite vagoane "tip Iasi" (din ce se poate vedea in imaginile-document, exclusiv varianta Dorogan) cu posturi de conducere la ambele capete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
th3o4or



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2009
Mesaje: 11
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Apr 2009 11:53:45    Titlul subiectului: 110200

Exista, exact inainte de intrarea in depoul Dacia, pe partea dreapta, o linie care intra intr-o veche fabrica sau nu shtiu exact ce este acolo. As dori sa aflu si eu la ce servea aceasta si cand a fost folosita, daca poate cineva sa imi ofere detalii.
O alta linie parasita am vazut langa rondul din Tutora. Si despre aceasta as fi curios sa aflu la ce folosea. Am facut si doua poze cu ea, ma scuzati pentru pozitiile neinspirate din care au fost realizate, dar macar se intelege cate ceva.



SDC12134.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  302.19 kb
 Vizualizat:  de 22740 ori

SDC12134.JPG



SDC12135.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  260.37 kb
 Vizualizat:  de 22740 ori

SDC12135.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Apr 2009 12:12:51    Titlul subiectului: 110201

Linia din Dacia era folosita la descarcarea tramvaielor de pe platformele de cale ferata. Nu va mai fi utilizata.

Linia din Tutora facea parte dintr-un sistem de linii utilizate in anii '80 pentru gararea de vagoane ITB si Timis (inainte de darea in exploatare a depoului din Dacia), respectiv pentru stationarea ranforsarilor si a vagoanelor defecte. Pe partea cealalta a strazii, inainte de iesirea din rond, pornea o linie paralela cu strada, pana aproape de Tehnoton, linie utilizata pentru garare. Pe partea cu Ceramica mai exista o linie care ajungea pana la intrarea utilajelor in curtea fabricii (vezi fotografia de mai jos, apartinand lui Richard Lomas):



EPSON470Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.8 kb
 Vizualizat:  de 22678 ori

EPSON470Iasi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dey1986



Data înscrierii: 06/Iun/2011
Ultima vizita: 04/Dec/2023
Mesaje: 32
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Oct 2011 10:03:53    Titlul subiectului: 149165

Fostul rond 11 din Targu Cucu.


SANY0168.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  348.39 kb
 Vizualizat:  de 19888 ori

SANY0168.jpg



SANY0169.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  331.11 kb
 Vizualizat:  de 19888 ori

SANY0169.jpg



SANY0172.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.24 kb
 Vizualizat:  de 19888 ori

SANY0172.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 03 Oct 2011 17:01:54    Titlul subiectului: 149194

Si al lui 6 nu? Asta-i ca aia cu oul si gaina...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
solitaru



Data înscrierii: 07/Oct/2011
Ultima vizita: 27/Noi/2011
Mesaje: 3
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 22:24:28    Titlul subiectului: 149456

Probabil s-a referit la 11(?) pentru ca nu mai exista in forma aia. E in concordanta cu titlul topicului.
Chiar, pe ce traseu mergea tramvaiul care folosea iesirea aia din rond?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 09 Oct 2011 23:12:40    Titlul subiectului: 149459

Nu am inteles de ce ar eticheta cineva rondul ala musai drept "al lui 11", cand intai de toate a fost al lui 6. A fost si al lui 11, evident, de cand s-a infiintat 11-le incolo. Desigur, ne referim la 11 cu parcursul Canta-Gara-Tg. Cucu (sau, cum era numit la vremea sa, dupa tablele de traseu ale Tatrelor, "Canta-n gara cucu'").

La inceputul anilor '90, cand 11-le inca mai avea parcursul de mai sus, traseul 7 a fost readus pe sinele orasului, insa cu un alt parcurs fata de anii '80: Gara-Tg. Cucu-Copou (din cauza confuziilor care apareau din cauza parcurgerii portiunii Piata Unirii-Tg. Cucu-Piata Unirii si catre un capat, si catre celalalt, tramvaiele circulau cu table continand numarul traseului si exclusiv destinatia finala de pe fiecare sens, tablele fiind intoarse la capetele de linie). Traseul 11 a disparut cand traseele 16 si 16 barat au fost prelungite pana in Canta. Dupa ce la conducerea RATC a venit doctorul Ciomu al traseelor, nenea Garlea (blestematul an 1997), 16 si 16 barat au disparut, a fost reinfiintat vechiul traseu 11 (Canta-Gara-Tg. Cucu), insa purtand numarul 7 (nu mai retin cand a disparut gluma aia numita 7 despre care am povestit mai sus), iar dupa desfiintarea autobuzului 47 (Dacia-Tatarasi) a fost infiintat traseul de tramvai 11 pe care il stiti si azi.



Untitled-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.24 kb
 Vizualizat:  de 19726 ori

Untitled-2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 11 Oct 2011 19:06:52    Titlul subiectului: 149505

S'ar putea spune ca gluma aia de 7 e un fel de extensie a celebrului traseu 'CUCU-COPOU". Mai exista cumva traseul asta si daca da, de ce nu primeste si el un numar ca toate celelalte?
Un alt traseu disparut, si efemer si "fara numar", a fost infiintat in perioada cand linia 2 avea vagoane Timis sau, mai inainte, V56 modernizate: "DACIA-CANTA".

Mai exista pe undeva vreo schema a liniilor in zona legaturii Sararie-Copou si Sararie-Tg.Cucului (in Tg.Cucului)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Apr/2023
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Oct 2011 03:49:57    Titlul subiectului: 149539

Chiar nu s-a putut recupera nimic din acel fragment de linie? Asa de repede a disparut (s-a furat)?
http://www.bzi.ro/110-ani-de-istorie-a-tramvaiului-scosi-la-suprafata-pe-sararie-foto-245866

"110 ani de istorie a tramvaiului scosi la suprafata pe Sararie

Joi, 13 Octombrie 2011

Constructorii care lucreaza la reabilitarea arterelor din proiectul de dezvoltare a Axei Culturale au facut o descoperire importanta zilele trecute. Acestia au dat de fosta linie de tramvai de pe Sararie, inaugurata la inceputul secolului trecut. O bucata din linia pe care s-a circulat acum 110 ani a fost descoperita, dar a ajuns la fier vechi, spre disperarea celor de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Acestia doreau sa recupereze macar o parte din istoria de un secol a tramvaiului iesean. Tramvaiele au circulat pe Sararie intre anii 1901 si 1977, cand autoritatile au decis sa desfiinteze ruta. Dupa aceasta, o parte din linie a fost ingropata sub asfalt. "Noi am vrut sa recuperam acea bucata de sina pentru a o depune la mini-muzeul nostru. Din pacate, se pare ca s-a pierdut sau a ajuns la fier vechi. Era o parte foarte importanta a istoriei noastre", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Oct 2011 08:47:48    Titlul subiectului: 149541

Din pacate, e dificil de monitorizat ce se intampla acolo. RATP nu are nici o legatura cu lucrarea de pe Sararie, iar pentru mine e destul de peste mana sa ajung zilnic in zona (mai mult, in cursul unei zile se pot intampla multe, deci degeaba zic ca seara nu am gasit nimic, pentru ca nu pot sti ce a fost peste zi). Am fost anuntat de doua ori pana acum, de persoane fara legatura cu santierul, ca s-a gasit sina, insa, mergand imediat pe santier, nu am gasit nimic. Chiar ieri am fost anuntati si am mers imediat cu o masina de la RATP, pentru a fotografia si a incerca sa recuperam o bucata de sina, in ideea de a o pastra. Numai ca nu am gasit nimic altceva decat ce gasisem cu o seara inainte (cateva traverse, care se vad si in pozele de la BZI), iar muncitorii se ingramadeau sa ne asigure ca nu au gasit sina (daca ziceau adevarul sau ascundeau ca au gasit si au furat-o si isi asigurau si terenul pentru viitoarele descoperiri, nu am de unde sti). Singura varianta sa vedem care e realitatea ar fi sa stam (cei pasionati) pe santier cat se lucreaza. Ori... Si mai e ceva: daca, intr-adevar, a fost scoasa cu ani in urma, cand s-o mai fi lucrat la strada, si chiar nu mai exista?...

Deci, cam asta e ce am gasit ieri si alaltaieri (e chiar in dreptul redactiei BZI, putin mai jos de iesirea str. Oastei in Sararie):



IMG_1895.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.98 kb
 Vizualizat:  de 19563 ori

IMG_1895.JPG



IMG_1896.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  148.48 kb
 Vizualizat:  de 19563 ori

IMG_1896.JPG



IMG_1985.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.43 kb
 Vizualizat:  de 19563 ori

IMG_1985.JPG



IMG_1986.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.33 kb
 Vizualizat:  de 19563 ori

IMG_1986.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 13 Oct 2011 18:31:03    Titlul subiectului: 149555

De cap sa le ramana... Cum sa apuci sa mai pozezi (ce sa mai zic de pastrat ca obiect cu o istorie in spate) vreun capetel de sina de pe Sararie, cand baietii veseli de pe santier o fura pe rupte?! Am primit astazi confirmari peste confirmari ca s-a gasit, intr-adevar, sina... Asa ca hai sa mergem la pichetat santierul de-acum, pana jos, in Tg. Cucu! Hal de tara...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dey1986



Data înscrierii: 06/Iun/2011
Ultima vizita: 04/Dec/2023
Mesaje: 32
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 20 Oct 2011 16:48:39    Titlul subiectului: 149749

Lucrarile din Targu Cucu la noul Palat de justitie au scos la lumina portiuni de linie.


sdadasda.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.08 kb
 Vizualizat:  de 19371 ori

sdadasda.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 19 Iun 2013 19:31:52    Titlul subiectului: 165246

Acum ca tot au inceput lucrarile la soseaua Nicolina si asta va readuce si tramvaiul spre CUG, sa ne aminitim de un traseu disparut si uitat de multa vreme.
Dupa ce au aparut liniile 9 si 10, la cateva luni a aparut si o linie 11 (Canta - Gara - Podul Ros - CUG). Nu stiu cat timp linia 11 a avut acest traseu si nici nu-mi amintesc cand s'a modificat traseul intre Canta si Tg. Cucului.
Cu putin timp inaintea aparitiei liniei 13, cineva mi-a spus ca se va infiinta acea linie (13) cu capat in Tatarasi Sud (astazi rondul e desfiintat, pentru cine nu cunoaste orasul). Persoana respectiva mi-a spus si de traseul liniei 12, insa nu stia nimic de linia 11. A existat un moment in care traseul a fost modificat, iar ulterior a urmat modificarea liniei 7, intai cu capatul la gara si apoi total modificat intre Gara, Gara Nicolina si apoi pe traseul vechi pana in Tatarasi. In 1989, la Canta intorceau doar 2, 11 si 14.

As rezuma deci cateva intrebari legate de aceste trasee
1. Cand a aparut linia 11 si care a fost traseul initial (daca a existat altul decat cel de mai sus)?
2. Cand a fost modificat 11 pe traseul Canta - Tg.Cucului?
3. Rondul vechi din CUG a mai fost vreodata folosit dupa finalizarea linei pana la capatul actual? Daca da, a mai fost vreodata capat de linie sau a fost folosit doar in cazuri speciale?
4. Care a fost traseul initial al liniei 7 si cand s'a infiintat ea? In fotografiile lui Richard Lomas, linia 7 era actualul 2 (de fapt 2 prelungit pana in zona industriala), iar 2 ar fi putut sa fi ramas 2 original. In 1983 nu mai exista, iar 7 (Gara - Centru - Podul Ros - Tatarasi Nord) a aparut mai tarziu si era scris in statiile din centru dupa linia 8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
luk777



Data înscrierii: 01/Iun/2015
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 95
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2015 09:49:05    Titlul subiectului: 179812

In statia Tesatura este o bucata de linie de vreo 2 metri .Imi poate spune cineva la ce si cand a fost folosita?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 2 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community