Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kombat
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 17/Ian/2019 Mesaje: 2 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 26 Iun 2015 11:27:41 Titlul subiectului: |
179813 |
|
Cred că este vorba de o linie de vreo 6m lungime:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.8 MB |
Vizualizat: |
de 11639 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 26 Iun 2015 12:33:16 Titlul subiectului: |
179814 |
|
luk777 a scris: | In statia Tesatura este o bucata de linie de vreo 2 metri .Imi poate spune cineva la ce si cand a fost folosita? |
Plăcile de beton cu segmente de șină, rezultate în urma lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai, au fost amplasate pe post de peroane provizorii. Și pe celălat sens se pot observa plăci de beton însă așezate invers.
Sistemul de șine încastrate în beton nu a fost utilizat pe tronsonul din Țesătura.
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | In mare graba:
- "peroane" provizorii la Tesatura si Moldoplast;
- finalizare betonari si montare de borduri in triunghiul de la CET si incepere asfaltare. |
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 26 Iun 2015 20:49:24 Titlul subiectului: |
179823 |
|
Scuze nu am stiut lungimea
|
|
Sus |
|
|
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 95 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 03 Iul 2015 19:55:54 Titlul subiectului: |
179982 |
|
Am putea pune in acest topic si linia dintre Baza 3 si Tutora ? La cum arata linia orice om ar crede ca este desfiintata
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 16:38:38 Titlul subiectului: |
180008 |
|
Linia spre Tutora,a inceput sa se arate la fata.
Chiar saptamana asta 2 mucitori coseau iarba de la Metalurgica ,si au ajuns pana la statia Unirea.
Nu stiu ce traseu va circula pana la Tutora,mai ales dupa desfintarea tronsonului Podul de Piatra-Podul Ros,nu cred ca ar fi rentabil traseul 11 si 5 traseu comun din Dacia - Metalurgica,mai degraba vad un traseu
Tg.Cucu-Tutora.
In 2 saptamani vom vedea....
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 17:45:01 Titlul subiectului: |
180011 |
|
cipricherr a scris: | mai degraba vad un traseu Tg.Cucu-Tutora. |
"Vezi"... pe baza de ce? Nu zic c-o fi sau n-o fi bine ce zici, dar obisnuieste-te sa-ti argumentezi zicerile de duh!
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 18:39:44 Titlul subiectului: |
180012 |
|
Eu nu vad util un traseu Tutora - Tg. Cucu. De ce? Pentru ca cine vine Tomesti coboara la Baza 3 si ia 1, 7 sau 8 si ajunge in Tg. Cucu foarte usor. Sau merge cu 29 pana la casa sindicatelor si ia 30 si ajunge la gara, sau 19. Daca ia 19 in sens invers ajunge in CUG.
Care mai e rostul unui trasei Tutora - Tg. Cucu, cand 29 are legatura cu aproape toate zonele orasului?
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 19:05:13 Titlul subiectului: |
180013 |
|
Atunci ai sa desfiintam tramvaiul spre Tutora pt ca exista traseul Unistil 29.
De ce s-a mai bagat cursa speciala Baumax-Tutora,daca circula 29 .
Totusi exista linie de tramvai pana la Tutora si este pacat sa renuntam la ea.
Sunt mai multe optiuni de traseu dar nici una nu va da randament,pt ca spre Tutora sunt calatori doar in orele de varf.
Argumentul din zicerile de duh spune cam asa:
Desfiintarea traseului inel 1 si 13.
Traseul 13 sa ramana pana in Tatarasi Nord.
Traseu 1 Copou-Podul Ros-Baza3,iar in orele de varf pana la Tutora.
Ce ziceti?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 20:23:41 Titlul subiectului: |
180016 |
|
Si daca abonamentele si biletele ar fi aceleasi si valabile la ambii operatori, ce argument ai mai avea sa dublezi 29 cu tramvaiul?
Bun, in situatia actuala, cand legitimatiile de calatorie nu sunt valabile de la un operator la altul... Tu ai impresia ca acea cursa speciala (2 autobuze care plimba aer in cea mai mare parte a timpului) produce macar 1% din cat consuma?
Din pacate, pana cand nu va exista un proiect de prelungire a liniei de tramvai pana in Tomesti si/sau zona Tepro-Rond Tutora nu va prinde din nou viata, indiferent sub ce forma, acea linie de tramvai nu se justifica a fi exploatata in continuare si ar trebui trecuta in conservare. Solutia e de a gasi o rezolvare astfel incat legitimatiile de calatorie RATP valabile in vehiculele care ajung la Baza 3/Tepro sa fie valabile si pe 29 pana la Rond Tutora. Asta in lipsa adevaratei rezolvari a problemei - legitimatiile de calatorie valabile indiferent de operator. Altfel, s-a ratat momentul pentru ca in Baza 3 sa fie realizata macar o linie de legatura, astfel incat intre Baza 3 si Rond Tutora sa se puna in circulatie un vagon cu doua posturi de conducere si usi pe ambele parti, care sa circule dupa un grafic bazat pe fluxul de calatori (similar tramvaiului care penduleaza in Zona Industriala din Oradea).
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 20:23:49 Titlul subiectului: |
180017 |
|
La 13 da cu minus. 13 trebuie si in Tatarasi, fara discutie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 20:28:20 Titlul subiectului: |
180018 |
|
cipricherr a scris: | Desfiintarea traseului inel 1 si 13.
Traseul 13 sa ramana pana in Tatarasi Nord.
Traseu 1 Copou-Podul Ros-Baza3,iar in orele de varf pana la Tutora.
Ce ziceti? |
Traseul 13 limitat la Tatarasi Nord este de o inutilitate desavarsita. Traseul 1 prelungit otova din Baza 3 pana in Tutora la orele de varf ar fi, de asemenea, o masura ineficienta. Cel mult s-ar putea prelungi unele curse, insa asta ar genera dezastru pentru intregul traseu, intrucat graficele ar fi date peste cap din cauza numeroaselor probleme de pe traseu care ar strica planificarea inteligenta a acestor curse. Deci, nu...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 20:38:56 Titlul subiectului: |
180019 |
|
Nu cred ca vom vedea tramvai pana la Tomesti. Exact ca atunci cand s-a scos pe repede inainte reteaua de troleu din Mircea.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 20:45:51 Titlul subiectului: |
180020 |
|
Eu zic (si nu doar eu - desigur, ma refer la specialisti) ca va fi, dar peste niste ani. Chiar si multi, dar candva va fi.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 21:28:13 Titlul subiectului: |
180021 |
|
Deocamdata, ca solutie de compromis, eu as prelungi traseul 7 din Baza 3 pana in Tutora. Are putine unitati, suplimentarea necesara ar fi minima, paguba ar fi mai mica. As incerca, pe de alta parte, sa fac si un test cu prelungirea doar a anumitor curse pana la Rond Tutora, pentru a vedea daca apar abateri grave de la grafic sau se poate merge pe o astfel de varianta.
In alta ordine de idei, darea in exploatare a liniei din CUG, cel mai probabil cu un traseu Copou - Podu Ros - CUG, va genera o serie de probleme in reteaua de transport actuala:
- traseul 41b ar deveni, probabil, 41, si ar putea avea (cel putin intr-o prima faza) parcursul Blocuri Ciurea - Podu Ros - Piata Eminescu (personal l-as duce doar pana in Podu Ros);
- inelul 1/13 s-ar suprapune pe o distanta foarte mare peste traseul Copou - CUG. Veti spune ca si pana acum se suprapunea cu autobuzul 41. Suprapunerea era gandita pana acum ca ajutor pentru 41, insa de acum inainte capacitatea de transport va creste pentru CUG, iar un ajutor ar veni si de la autobuzul care va fi mentinut pana in Podu Ros sau Centru. Asadar, va trebui vazut ce se va intampla cu traseele 1 si 13. O varianta ar fi eliminarea traseului 8 si devierea traseelor 1 si 13 prin Tudor. De aici se naste intrebarea la ce va mai fi folosita linia Podu Ros - Tesatura. De asemenea, suprapunerea 1/13 cu 11 pe tronsonul Tesatura - Dr. Savini genereaza o problema de eficienta din cauza cererii foarte mici (adaugata la incarcare slaba pe 1/13) de pe segmentul Baza 3 - Pod Metalurgie.
Sunt un milion de probleme care au nevoie de solutii. Anumite masuri se incearca deja a se intreprinde, dar vom discuta la momentul potrivit.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 22:08:53 Titlul subiectului: |
180022 |
|
Pana in Tutora nu vad ca solutie decat 5, in varianta in care a fost pana la inceperea lucrarilor de modernizare din Zona Industriala.
Stiti unde e cheia salvarii acestei linii? Poate nici nu va trecerea prin cap, dar e la autostrada Iasi - Tg. Mures. Autostrada=locuri de munca, locuri de munca=fabrici, fabrici=cerere de transport in comun.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 22:18:52 Titlul subiectului: |
180023 |
|
Am mai spus, soarta liniei de pe Splai e pecetluita. Zilele urmatoare se da drumul la Baza 3, se modifica traseele si se sparge Podu Ros. Din acel moment, linia de pe Splai devine istorie. Incrucisari CUG-Splai nu se mai pun si, in plus, incep cat de curand lucrarile pe proiectul de amenajare a malului drept al Bahluiului. 5 fie va deveni traseu de autobuz, fie nu va mai exista. Din perspectiva RATP si logic vorbind, 5 si 11 n-au ce cauta amandoua pe Iorga.
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2015 23:21:25 Titlul subiectului: |
180024 |
|
Sincer sa fiu daca ar prelua RATP-ul traseul 29 nu ar mai fi nici-o problema.
Ideia este ca traseul care pleaca din Tutota sa faca legatura cu Baza3 cu Tesatura dar si cu PodulRos.
Stiu ce spun..
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Iul 2015 00:57:27 Titlul subiectului: |
180025 |
|
Stii tu ce spui... Sigur...
Dar, in afara valabilitatii legitimatiilor de calatorie, de ce anume te deranjeaza ca 29 e facut de un alt operator si nu de RATP? E doar o intrebare menita a-ti intelege punctul de vedere, nimic pro sau contra din partea mea referitor la ce ai spus.
Si... te-am rugat de un miliard de ori sa nu-ti mai bati joc de limba romana si de cititorii acestui forum scriind cu picioarele. Priveste cum arata mesajul de mai sus!
|
|
Sus |
|
|
crissbc
Data înscrierii: 13/Iun/2014 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 08:40:47 Titlul subiectului: |
180039 |
|
O schimbare care ar trebui facuta in Iasi ar fi in zona CUG deoarece atat 41 cat si 27 sunt foarte foarte aglomerate atat in perioada in care elevii si studentii au vacanta cat si dupa perioada de vacante. Avand in vedere ca aceste trasee din zona cug si cug2 sunt foarte vechi, cand zona nu era atat de aglomerata ca acum, cred ar fi foarte necesara o schimbare. Atat 41 cat si 27 ajung la Biserica Inaltarea Domnului arhipline si dupa parerea mea prelungirea liniei 19 pana la Tehnopolis ar rezolva macar partial aceste probleme. Nu stiu care este situatia in zona Canta - Gara dar daca nu este atat de ocupat traseul atunci s-ar putea scurta pana la gara.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 08:55:14 Titlul subiectului: |
180040 |
|
Ceea ce propui tu este o culme a ineficientei. Chiar daca se observa ca traseele 27 si 44 (si, probabil, si 19, daca ar merge pana la CUG 2) au un numar rezonabil de calatori pe acest tronson, costurile de exploatare a acestui manunchi de trasee sunt mult prea mari in raport cu incasarile. Trebuie inteles faptul ca legaturi directe de oriunde pana oriunde nu sunt posibile, pentru ca, desi are un rol social de netagaduit, transportul public nu poate functiona ca un sac fara fund, ci trebuie sa existe un echilibru intre componenta sociala si cea financiara (nu este vorba de profit, pentru ca asa ceva e imposibil de obtinut chiar si in conditii normale de organizare, ci doar de un echilibru, astfel incat cheltuielile sa nu o ia razna, mergand spre scaderea calitatii prestatiei si chiar spre imposibilitatea asigurarii serviciului). Tronsonul CUG 1 - CUG 2 nu are nevoie de mai mult decat traseul de tramvai. Ceea ce trebuie facut, insa, tine de alte chestiuni:
- organizarea unui punct de transbordare in CUG 1;
- crearea de catre municipalitate a premiselor pentru respectarea graficelor de circulatie;
- introducerea abonamentului unic, valabil pe orice traseu, indiferent de operatorul de transport;
- introducerea biletului valabil in interval de timp, indiferent de numarul de vehicule utilizate si de operatorii de transport.
|
|
Sus |
|
|
crissbc
Data înscrierii: 13/Iun/2014 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 09:22:37 Titlul subiectului: |
180041 |
|
Avand in vedere ca niciunul din cele 4 puncte de la final n-au aproape nici o sansa sa fie implementate in urmatorii 3-5 ani ma gandeam ca solutia propusa de mine este mai usor de implementat. Nu prea inteleg totusi cum de aceasta solutie iti pare "o culme a ineficientei" avand in vedere ca se scurteaza un capat unde se suprapune cu inca 3 trasee cu 2.7km si se prelungeste in celalat cu 1,5km. Pe langa faptul ca posibilitatea de transbordare in CUG1 este cred ca cea mai greoaie din Iasi (aproximativ 300m) plus ca pe tronsonul Gara - Canta sunt suprapuse 3 trasee, cred ca situatia actuala e mult mai ineficienta decat solutia propusa de mine.
Nu mai iau in calcul ca o buna bucata din sectorul Canta-Gara este la mai putin de 100m de traseele de pe Pacurari.
Nu prea inteleg cum ar creste atat de mult costul de exploatare daca s-ar scurta 19 pana la Gara intr-un capat si s-ar prelungi celalalt capat pana la Tehnopolis.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 10:15:30 Titlul subiectului: |
180043 |
|
Nu am spus ca ar creste, ci ca ar fi [mult] prea mari in raport cu incasarile. Asta se intampla si in momentul de fata, cand intre Canta si Gara ar trebui sa existe doar un traseu de tramvai si nimic mai mult.
Despre transbordare am spus ceva esential: ar trebui organizat un punct de transbordare (loc este berechet sus), deci nu te raporta la ce exista in prezent!
Sansele ca schimbari BANALE sa aiba loc cat mai repede pot sa creasca daca boborul vrea si se implica, atunci cand municipalitatea lancezeste sau ia decizii anapoda. Altfel, se pierd multipli de 3-5 ani din viata fiecaruia efectiv aiurea. TOT ce am enumerat mai sus se incadreaza la capitolul BANALITATI usor de pus in practica.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 10:42:14 Titlul subiectului: |
180046 |
|
A, cred ca-ti dai seama ca si manunchiul de trasee de pe Poitiers e o mare dileala! Dar, asta e o alta poveste, ce trebuie explicata intr-un context mai larg, al reorganizarii totale, eficiente, a retelei de transport public. Ca idee, as spune ca, in viziunea mea (si, dincolo de intuitie si experienta, ma bazez pe principiile stiintifice de organizare a retelelor de transport public), pe Poitiers ar ramane un singur traseu, care ar face legatura intre CUG 1 si Tg. Cucu, via str. Bucium - Baza 3 - T. Vladimirescu - Pd. de Fier. Acest traseu ofera posibilitati de transbordare in cateva puncte importante ale retelei (in special la/de la tramvai). E socant, stiu, prin prisma obisnuintelor gresite formate in timp, ce au felurite cauze, dar la fel de socant este pentru specialistii din domeniu ceea ce vad astazi la Iasi si in Romania in materie de organizare a transportului public...
|
|
Sus |
|
|
crissbc
Data înscrierii: 13/Iun/2014 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 11:40:25 Titlul subiectului: |
180048 |
|
Eu cred ca capatul din CUG 1 nu se mai preteaza zilelor noatre. El a fost gandit acum cativa zeci de ani pentru combinat. De la capat si pana in statia de la Granit mai toate autobuzele merg cu 10-15 oameni in el, la fel de la Granit spre capat. In schimb din punctul meu de vedere, prelungirea traseului din CUG2 ar oferi un grad de ocupare a traseului semnificativ mai mare. Nevoia de masini si/sau trasee in CUG2 este mult mai mare, si se poate verifica asta in fiecare dimineata in intervalul 7-9 can toate masinile care ajung dinspre Tehnopolis la Biserica Inaltarea Domnului sunt arhipline. Asta mie mi se pare destul de relevant ca necesarul minim pentru zona CUG2 este
este semnificativ mai mare decat situatia curenta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 11:40:49 Titlul subiectului: |
180049 |
|
Sa mai zic ceva socant! Planul de transport vehiculat prin presa in urma cu vreun an ca fiind propunerea unor masteranzi de la TUIasi este o incercare de reorganizare bazata pe niste principii stiintifice corecte. Acel plan, insa, sufera din cauza lipsei de experienta si de intuitie a autorilor in acest domeniu, nu din alte motive...
|
|
Sus |
|
|
|