Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Coltul presei: Transurban dupa anul 2004

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2007 23:08:16    Titlul subiectului: Coltul presei: Transurban dupa anul 2004 80632

Evolutia economica a S.C.Transurban S.A. a avut de suferit in doua etape: prima etapa a fost cea de introducere si utilizare a troleibuzelor, iar a doua, mult mai dureroasa, a reprezentat-o introducerea si functionarea transportului particular, format din dubite si microbuze si… midibuze. Functionarea haotica a acestor… “licentiati” particulari a adus o pierdere economica insemnata atat pentru Transurban cat si pentru Troleibuzul. S-a incercat in nenumarate randuri adoptarea unui program de munca rentabil pentru toate cele trei forme de transport local insa… nu prea s-au inregistrat succese. Iata, in ordine cronologica, evenimentele care s-au succedat la Transurban dupa anul 2004. Pentru inceput, trei articole dintr-unul din ziarele locale ale nemtenilor:

Cotidianul Ceahlaul, editia din 2.02.2005
Titlul articolului: “Revolutie in transportul public de persoane?”


“Transportul public de persoane în Piatra Neamț va înregistra schimbări majore în perioada imediat următoare. În momentul de față, sistemul în cauză are numeroase lacune, care stîrnesc atît nemulțumirea tranportatorilor, cît și a pasage-rilor. Una dintre cele mai “dureroase” probleme este cea a firmelor de Maxi Taxi, care efectuează această activitate fără a avea temei legal. Mulți pietreni au reușit să își cumpere un minibuz sau un microbuz, după care, pentru a scoate un ban, au început să facă transport de persoane pe rutele consacrate ale orașului, respectiv 1 Mai - Dărmănești - Sarata. În ultimii doi ani, numărul acestora și a firmelor care dețin astfel de mijloace de transport, a crescut considerabil, ceea ce a dus la un declin financiar al celor două societăți mari de transport, Transurban și Troleibuzul. Au existat numeroase proteste ale salariaților celor doi mari operatori de transport. Foarte des, aceștia povestesc despre “furtul de clienți” pe care îl fac cei cu minibuze și microbuze, care nu respectă nici un orar și vin în stațiile de așteptare exact înaintea autobuzelor sau troleibuzelor. Pentru a reglementa această situație, municiplitatea a întocmit un Regulament al transportului în comun. Conform acestuia, pe traseele principale nu vor mai circula decît cei doi operatori mari, în timp ce firmele de Maxi Taxi vor asigura transportul public de persoane pe trasee secundare, făcînd legătura între cartiere, printre blocuri. Totul părea a fi în regulă, dar în ultimele zile au fost semnalate numeroase deficiențe în regulament. Aceasta, în condițiile în care el nici măcar nu este încă aplicat. “Am primit mai multe observații, în special de la șoferii de minibuze și microbuze. Aceștia cer, printre altele, ca pe unele trasee să existe o altă frecvență de circulație față de cea stipulată de noi. Spre exemplu, noi am spus că va trece cîte un minibuz la fiecare 20 de minute pe unul din trasee, considerînd că acesta este necesarul în zonă. Ei au cerut, în schimb, ca frecvența să fie de 10 minute, deoarece sînt foarte mulți astfel de operatori. Nu știm dacă le vom da cîștig de cauză în privința solicitărilor. Noi vrem să satisfacem nevoile cetățenilor, dar nu să sufocăm traficul”, susține viceprimarul Gheorghe Popescu.

Mai există o problemă: pe anumite străzi dintre blocuri, din cauza lățimii acestora, este aproape imposibil să se mai circule pe două sensuri, după ce vor fi introduse minibuze și microbuze. Astfel, se impune stabilirea unor sensuri unice, atît pe străzi din Precista cît și din Mărăței. Din acest motiv, municipalitatea a decis convocarea de urgență a comisiei rutiere, care să stabilească exact care vor fi străzile pe care se vor instaura aceste sensuri unice. După ce vor fi rezolvate și aceste probleme, se va trece la licitația de trasee. Nu vor putea participa la aceasta decît operatorii care au cel puțin două mașini în dotare. Persoanele fizice, cu un singur minibuz sau microbuz, vor putea să participe totuși la licitație, însă numai dacă se asociază cu alți operatori. Se speră că această acțiune, în urma căreia se vor atribui traseele secundare, va avea loc în jurul datei de 20 februarie. Traseele principale vor fi acordate în mod direct societăților Troleibuzul și Transurban. În acest mod se dorește și rentabilizarea celor doi operatori de transport în comun.”

Cotidianul Ceahlaul, editia din 18.02.2005
Titlul articolului: “Se inchide Transurban?”


"Transportul public de persoane ar putea intra în haos total. Societatea Transurban ar putea să își reducă activitatea în perioada imediat următoare, mai exact chiar de luni. Societatea din subordinea Consiliului Local a fost anunțată că de luni îi vor fi blocate conturile, ceea ce înseamnă că nu vor mai putea fi plătite salariile, dar nici combustibilul folosit de autovehicule. În primul rînd, această măsură va afecta pe cei 132 de salariați ai societății, însă vor avea de suferit și cetățenii din Piatra Neamț care nu vor mai avea cu ce să circule, înafară de microbuze și de troleibuze. De fapt, primarul Gheorghe Ștefan consideră că este vorba tocmai de o “mișcare” comandată de PSD, prin conducerea Consiliului Județean, închiderea Transurban urmînd a avantaja în primul rînd societatea Troleibuzul: “Aceste datorii încep din anul 2002. Mă întreb de ce abia acum încearcă să le recupereze în acest mod. Categoric este o problemă ce ține de avantajele unei persoane sau alteia. În acest caz, se dorește avantajarea societății Troleibuzul, care este a Consiliului Județean”, susține primarul Gheorghe Ștefan.

În același timp, Ioan Cucoreanu, managerul de proiecte al societății Transurban, amintește de gravele probleme sociale legate de această decizie a Direcției de Finanțe: “Administrația Financiară a venit în control la firma noastră pe data de 3 februarie. Anumite active ale societății noastre sînt sub sechestru, datorită datoriei de 20 miliarde lei pe care o avem din perioada 2002 - 2004 către bugetul de stat. De cînd a venit domnul Ștefan la conducerea Primăriei Piatra Neamț noi am reușit să achităm 3,7 miliarde lei, dar aceasta reprezintă numai datoriile curente. Acum ni se spune că au o recomandare, conform ordonanței 103, din luna ianuarie, să blocheze conturile la societățile cu datorii. Dar asta înseamnă că sînt 132 de oameni care nu au nici o vină. Noi am cheltuit deja bani pentru rentabilizarea societății, am dat 1,5 miliarde lei pentru repararea autobuzelor. Ca să nu mai spun că sînt oameni care își cîștigă de aici o pîine. Sînt șoferii, taxatoarele... În transportul local este un haos.

Avem în momentul de față în Piatra Neamț 86 de microbuze, din cauza cărora au scăzut încasările noastre cu 60%. Din acest motiv au scăzut și salariile, pentru că angajații noștri sînt plătiți în funcție de planul pe care îl realizează. Bineînțeles că au apărut și nemulțumirile”, spune Ioan Cucoreanu. Acesta mai subliniază faptul că odată cu blocarea conturilor societății, autobuzele Transurban vor fi în imposibilitatea de a mai circula pe străzile orașului: “Noi am fost anunțați că nu se vor bloca conturile, dar ni s-a mai dat un răgaz de două - trei zile. Dar noi am dat cec-uri pentru motorină, în valoare de 800 milioane lei. Dacă vom avea conturile blocate, cec-urile nu vor mai avea acoperire, iar noi vom fi considerați în imposibilitate de plată. Atunci nu vom mai putea să asigurăm combustibil la autobuze. Ca să nu mai spun că două dintre mijloacele de transport, cele două autobuze noi, de capacitate mică, sînt deja sub sechestru”, a mai spus Ioan Cucoreanu. În orice caz, dacă Transurban va intra în faliment, cel mai mult vor avea de profitat cei cu minibuze și microbuze. Adică cei din cauza cărora s-a ajuns la această situație de criză la operatorul de transport.”

Cotidianul Ceahlaul, editia din 22.02.2005
Titlul articolului: “Greva generala la Transurban”


"Cei 132 de salariați ai societății Transurban amenință cu declanșarea grevei generale, în condițiile în care nu se vor rezolva problemele acestei societăți, iar vinovații pentru starea actuală a operatorului de transport “nu vor ajunge după gratii”. O astfel de manifestare de protest ar avea efecte negative majore asupra transportului public de persoane de pe raza orașului, în condițiile în care Transurban este unul dintre principalii operatori în domeniu. Aceasta, fără a mai aminti de cei care au abonamente la Transurban și care vor avea mari dificultăți în a ajunge la locul de muncă.

Societatea în cauză este într-o situație financiară foarte dificilă, după ce conturile acesteia au fost blocate de Direcția Generală a Finanțelor Publice, gest motivat de o datorie de peste 22 miliarde lei pe care Transurban o are către stat. În aceste condiții, societatea poate intra în incapacitate de plată, ceea ce ar însemna imposibilitatea de a mai achiziționa carburant, adică sistarea activității. Dar, mai există o altă mare pro-blemă, cea a pîinii pe care o cîștigă salariații. Liderii celor două mari sindicate de la Transurban, cel al șoferilor și “Unirea”, consideră că aceasta este cea mai gravă pro-blemă, salariații Transurban ajungînd un mijloc de manipulare a opiniei publice, pentru reglarea unor conturi în plan politic, unul dintre principalii vinovați fiind Valerian Mihăilă, directorul Direcției Generale de Finanțe: “Salariații SC Transurban SA nu vor accepta să fie folosiți ca masă de manevră pentru reglarea unor conturi ce țin de anumite interese politice. Excesul de zel manifestat brusc de către domnul director Valerian Mihăilă precum și atitudinea acestuia, ne întăresc convingerile potrivit cărora aplicarea legii în cadrul Direcției Generale de Finanțe Publice Neamț se face discreționar, uneori chiar pe criterii numai de domnia sa cunoscute. Ne întrebăm retoric, dacă distinsul director Valerian Mihăilă a aplicat aceleași măsuri și în cadrul unor societăți cu capital privat, cu datorii mult mai mari decît cele ale Transurban, proprietatea unor baroni locali și care se plimbă în continuare în mașini luxoase fără ca nimeni să îi tragă la răspundere”, se arată într-un comunicat al celor două sindicate.

În același timp, liderii de sindicat își arată totalul dezacord față de întreținerea acestui scandal, în dauna unor oameni care nu vor altceva decît să muncească pentru a-și întreține familiile: “Hrana zilnică a copiilor acestora nu poate fi folosită pentru întreținerea unui scandal mediatic. Reamintim pe această cale domnului director Valerian Mihăilă, faptul că poziția noastră va rămîne fără echivoc. Nu vom sta cu brațele încrucișate și vom face orice este legal și uman cu putință pentru a avea grijă de familiile și copiii noștri, a căror soartă din nefericire vor s-o dicteze alții.
Alexandru Istrate, liderul sindicatului independent “Unirea și Ion Rotaru, liderul sindicatului șoferilor, susțin că, odată începută greva generală, protestul se va încheia doar în momentul în care vinovații “de dezastrul de la Transurban se vor afla acolo unde le este locul: după gratii!”: “Ne rezervăm dreptul de a sesiza în perioada imediat următoare Parchetul Național Anticorupție în vederea demarării de către acesta a unei anchete care să urmărească identificarea adevăraților vinovați de starea precară a societății. Vom înainta demersurile oficiale pentru informarea actualului ministru al Finanțelor, domnul Ionuț Popescu, despre atitudinea cel puțin suspectă a domnului director Valerian Mihăilă cît și a modului original de punere în practică a transparenței instituției pe care cu onoare, încă o mai conduce”.
Sindicaliștii au dat și un termen pînă la care așteaptă rezolvarea problemelor Transurban. Dacă pînă vineri la prînz nu vor primi un plan de reorganizare a societății, de la conducerea Transurban și conturile nu vor fi deblocate, vor picheta Direcția de Finanțe, Prefectura Neamț, Primăria Piatra Neamț, după care vor intra în grevă generală.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2007 23:36:34    Titlul subiectului: 80633

Autobaza din Piatra-Neamt se afla la marginea cartierului Darmanesti, pe malul Cuejdiului. N-as putea sa exprim valoric suprafata pe care o ocupa Transurban-ul. In 2001, curtea astfaltata din autobaza unde erau garate autobuzele nu mai era la fel de “ocupata” ca-n anii de dinainte de revolutie. Autobuzele se imputinasera, o parte au fost vandute (ca de exemplu 490), o parte “inchiriate” societatii Troleibuzul, o parte casate… Dupa lovitura economica a urmat problema terenului pe care se afla autobaza. Se considera ca o parte din suprafata de activitate a autobazei poate fi intrebuintata in alte… modalitati. Iata care ar fi una dintre aceste “alte modalitati”:

Cotidianul: Monitorul de Neamt, editia din 10.05.2006.
Titlul articolului: „Amenințarea“ Kaufland trimite bazariștii la Transurban


“Terenul pe care funcționează, în prezent, bazarul din Piatra Neamț trebuie eliberat în cîteva zile. Concernul german Kaufland, proprietarul suprafeței în cauză, vrea ca, de săptămîna viitoare, să înceapă construirea unui supermarket, intenție anunțată de mai bine de un an. Dan Câmpeanu, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Piatra Neamț, a declarat că pentru a răspunde solicitării, este foarte important ca vremea să permită mutarea chioșcurilor și tonetelor deschise în bazar. În prezent, sînt circa 200 de comercianți care își desfășoară activitatea acolo. Noul spațiu, în care se vor muta chioșcurile, este la garajul societății Transurban, din apropierea Școlilor Normale. Înainte de găsirea acestui spațiu administrat de societatea de interes local, fusese identificat un alt amplasament, pe strada Nicu Albu, la circa 1,5 kilometri distanță de actualul bazar. Suprafața disponibilă este de aproximativ 14.000 de metri pătrați, este betonată și are utilitățile asigurate. În bazarul ale cărui zile sînt numărate, chioșcarii plăteau, pentru suprafețele ocupate, între unul și două milioane de lei pe lună. Dacă bazarul ar fi fost mutat pe strada Nicu Albu, mișcarea era una temporară, pentru că autoritățile locale intenționau să găsească o altă suprafață disponibilă pe care două sute de chioșcari să își desfășoare activitatea. Noua destinație, pe terenul societății Transurban, este definitivă, conducerea Primăriei Piatra Neamț considerînd că este suficient de mare pentru a fi amplasate două sute de chioșcuri și tonete, sau chiar mai multe. Rămîne de văzut unde se vor muta mici comercianți de peste Prut, care de ani buni vînd lucruri mărunte pe tarabele din Bazar. Unii dintre ei s-au reorientat deja și și-au deschis punct de vînzare în Piața Agroalimentară Centrală din Piatra Neamț. Cert este că pietrenilor interesați de produsele vîndute de comercianții din Republica Moldova le va fi mai greu în a le achiziționa, chiar dacă bazarul va fi lîngă sediul societății comerciale Transurban, în capătul orașului.”

Cotidianul: Monitorul de Neamt, editia din 04.09.2006.
Titlul articolului: „Primaria cumpara teren de la Transurban”


“Adunarea Generala a Actionarilor de la societatea Transurban a decis sa vinda municipalitatii pietrene, potrivit unei decizii luate la sfirsitul lunii iulie, suprafata de 15.030 mp de teren, cu constructiile aferente, situate pe strada Darmanesti. Amplasamentul este folosit pentru reorganizarea bazarului, mutat din zona in care, la momentul actual, Concernul Kaufland construieste un supermarket. Suprafata vizata si constructiile aferente au fost evaluate la circa 7,1 miliarde de lei, bani pe care Primaria Piatra Neamt ii va plati societatii Transurban, hotarire pentru care a primit avizul Consiliului Local, in sedinta de la mijlocul saptaminii trecute.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Iul 2007 01:21:40    Titlul subiectului: 80752

O serie de materiale care prezinta situatia in care se gasea S.C. TRANSURBAN S.A. la sfarsitul anului 2006. Sursa acestor materiale o constituie MONITORUL DE NEAMT:

Cotidianul MONITORUL DE NEAMT. Editia din 24.11.2006
Titlul articolului : TRANSURBAN intra in moarte clinica


“Societatea Transurban intra in moarte clinica incepind cu luna decembrie. Nimeni nu poate spune de pe acum daca va mai fi resuscitata vreodata, insa este cert ca toata zestrea societatii Consiliului Local incepe sa fie impartita. Din luna decembrie, cei 37 de angajati vor fi transferati la Troleibuzul, ca divizie separata. Cu tot cu actualii sefi si cu tot cu autobuze. Ulterior, se va decide si viitorul societatii. „Practic, nu se pune cruce firmei Transurban. Noi ne-am gindit ca nu are rost sa avem doi mari operatori care asigura acelasi tip de transport de persoane, in speta Trolei-buzul si Transurban. Atunci, am hotarit ca ultima, care este o firma mai mare, sa preia si serviciul de transport cu autobuzele Primariei. Ne dorim ca toata echipa de la Transurban sa se transfere, ca o divizie a Troleibuzului. Am discutat si cu cei de la Troleibuzul si sint de acord. Pentru Transurban sint mai multe variante apoi: ori o inchidem, o reorganizam, ii dam o alta activitate, o tinem in stand-by in cazul in care vom mai avea nevoie de vreo societate, vom vedea. In prima etapa, insa, pe noi nu ne intereseaza soarta societatii Transurban, ci a echipei de acolo si a serviciului de transport pe care il presteaza. Important este ca serviciul si echipa sa nu aiba de suferit“, a declarat consilierul local Andrei Baciu, membru in AGA Transurban. Tot pentru interesul personalului angajat al societatii Consiliului Local s-a pronuntat si managerul acesteia, Ioan Cucoreanu: „Exista interes pentru ca angajatii sa nu sufere. La Troleibuzul vor avea salarii, vor primi bonuri de masa... La Transurban, acum, salariile se diminueaza pe zi ce trece din cauza datoriilor pe care trebuie sa le platim“. Acesta spune ca avintul spre Troleibuzul SA va avea si alte avantaje, printre care si programe de transport mai bine stabilite, trasee exacte, pentru ca acum exista o gindire comuna cu cei de la judet. Pe de alta parte, oamenii ramasi fideli societatii de transport cu autobuze nu prea stiu ce se va intimpla cu ei. In ultima perioada, a tot umblat vorba ca Transurban va fuziona cu Troleibuzul, iar ieri Consiliul Local a fost la un pas de a aproba lichidarea voluntara a societatii proprii. Proiectul avea la baza raportul privind situatia economico-financiara la data de 30 octombrie 2006.
Daca la sfirsitul anului 2005, Transurban inregistra datorii de peste 1,7 milioane de lei noi, la sfirsitul lunii trecute pierderile cumulate pe zece luni erau de aproape 300 de mii de lei noi. In acelasi timp, capitalul social al societatii a fost redus cu peste 15.000 de metri patrati de teren si constructiile aferente, tradus in lei - 58.690 de lei noi. Transurban a ajuns la valori negative cu activul net, ceea ce incepe sa contravina legii societatilor comerciale. In cele din urma, proiectul a fost retras de la dezbatere si va fi luat in discutie luna viitoare. Pina atunci, Transurban se va fi mutat, deja, in depourile de la Dumbrava Rosie.”

Cotidianul MONITORUL DE NEAMT. Editia din 5.12.2006
Titlul articolului: TRANSURBAN, in ape tulburi


“Consiliul Local Piatra Neamt se va întruni joi, în sedintă extraordinară, pentru a discuta, printre altele, despre lichidarea voluntară a societătii proprii de transport. Proiectul privind trecerea pe linie moartă a societătii Transurban a apărut ca urmare a discutiilor despre fuziunea acesteia cu firma Consiliului Judetean, însă pentru că Transurban are datorii, iar Troleibuzului îi merge bine, autoritătile au ajuns la concluzia că este mai benefică trecerea angajatilor si a autobuzelor locale în depourile celor de la judet.
Transferul celor 37 de salariati ai Transurban la Troleibuzul urma să fie făcut la începutul acestei luni. În urmă cu două săptămîni, directorul firmei cu subordonare locală, Ioan Cucoreanu, spunea că marele interes este pentru angajati, ca acestia să nu aibă de suferit. Acesta declara că salariile se diminuează pe zi ce trece la Transurban, din cauza datoriilor care trebuie achitate, si că, în schimb, la Troleibuzul se vor da lefurile, bonuri de masă, plus conditii de muncă (program de transport mai bine stabilit, trasee exacte etc). Ieri, directorul Cucoreanu nu stia nimic, decît că transferul angajatilor nu începuse: „Procedurile la un SA sînt mai complicate decît la un SRL. Trebuie acceptul AGA, al celor de la Consiliul Judetean, de la Troleibuzul, de la Consiliul Local. Nu s-a făcut transferul si nici nu stiu cînd se va face. Vom vedea după ziua de joi“. În principiu, acordul celor de la Troleibuzul există. Directorul de dezvoltare al acestei societăti a declarat că nu sînt impedimente pentru ca Troleibuzul să preia Transurban cu autobuze si angajati. „Nu se poate muta Transurban-ul ca un pietroi. Oamenii vor veni ca angajati noi, ceea ce înseamnă că trebuie să treacă prin somaj. În afară de asta, abia pe 7 decembrie se întruneste AGA a Troleibuzul ca să discute despre structura organizatorică, schema de personal, bugetul pe anul viitor... După data de 7, vom demara procedurile. Trebuie si o hotărîre de Consiliu Local care să modifice regulamentul de transport, pentru că, în acesta de acum, apare si Transurban. Sînt foarte multe lucruri de pus la punct. Noi sîntem, totusi, pregătiti să se întîmple din ianuarie. Acum, dacă din partea Transurban-ului se tergiversează... nu mai e treaba noastră“, a declarat Adriean Chirilă.“

Directorul Cucoreanu trece direct de la o societate la alta, pe aproximativ aceeasi functie

„Urmărim ca Troleibuzul să devină o unitate eficientă. În nici un caz nu vom prelua datoriile societătii Transurban. Personalul va fi preluat în urma unei selectii riguroase. Ne interesează foarte multă să realizăm un program de transport care să corespundă unor cerinte apărute pe parcurs si să eliminăm concurenta neloială care s-a făcut între cele două societăti de transport călători în comun“, a declarat Dumitru Badea, vicepresedintele Consiliului Judetean Neamt. După cum a precizat si Lorica Mihăilă, directorul societătii Troleibuzul, se lucrează la realizarea unui program comun, pe baza căruia să circule atît troleibuzele, cît si autobuzele preluate de la Transurban, si care vor duce cetătenii în localitătile limitrofe municipiului Piatra Neamt. De la Transurban, Troleibuzul va prelua circa 10, maxim 14 autobuze, adică acele masini care sînt într-o stare tehnică bună. Selectia personalului se va face pe baza unui examen, iar soferii care au avut tot felul de probleme de serviciu cînd prestau pentru Tarnsurban au sanse mici de a fi preluati de Troleibuzul. Fiecărui conducător auto i se va încheia cartea de muncă, iar dacă va sustine examenul si va trece de el cu brio va fi din nou angajat. Nu la fel stau lucrurile în cazul directorului Ioan Cucoreanu, manager de proiect la Transurban, care va deveni angajat al Troleibuzului fără examen, si va ocupa tot o functie de director, alta decît cea de director general.”

Se decide soarta Transurban

”Consiliul Local a fost la un pas de a aproba lichidarea Transurban, în urmă cu două săptămîni. Proiectul avea la bază raportul privind situatia economico-financiară la data de 30 octombrie 2006 si a fost retras în ultimul moment. Dacă, la sfîrsitul anului 2005, Transurban înregistra datorii de peste 1,7 milioane de lei noi, la sfîrsitul lunii trecute pierderile cumulate pe zece luni erau de aproape 300 mii de lei noi. În acelasi timp, capitalul social al societătii a fost redus cu peste 15.000 de metri pătrati de teren si constructiile aferente, tradus în bani - 58.690 de lei noi. Operatiunea a făcut obiectul unei hotărîri de Consiliu Local, însă nu a fost înregistrată si la Registrul Comertului, pentru că AGA nu a fost de acord, iar cenzorii de la Transurban cu atît mai putin, preferînd să-si dea demisia din functii. Cert este că Transurban ajunge la valori negative cu activul net, ceea ce începe să contravină legii societătilor comerciale. Lichidarea voluntară va fi dezbătută joi de alesii municipali, iar viitorul Transurban va fi stabilit în functie de vot. Tot în urmă cu două săptămîni, unul din membrii AGA Transurban spunea că societatea ori va fi închisă, ori va fi orientată spre un alt obiect de activitate, sau chiar tinută în stand-by pentru situatiile în care municipalitătii îi mai trebuie vreo societate pentru anumite investitii. „În prima etapă, însă, pe noi nu ne interesează soarta societătii Transurban, ci a echipei de acolo si a serviciului de transport pe care îl prestează. Important este ca serviciul si echipa sa nu aibă de suferit“, declara consilierul local Andrei Baciu.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Iul 2007 01:24:35    Titlul subiectului: 80753

Alte materiale jurnalistice prezentand viitorul sumbru al TRANSURBAN-ului cat si masurile ce urmeaza a fi abrogate de Consiliul Local:

Cotidianul Ceahlaul. Editia din 02.03.2007
Titlul articolului : Autobuzele Transurban se mută la Direcția de Finanțe


”Parcul auto al societății Transurban s-ar putea muta în fața Direcției Generale a Finanțelor Publice. Aceasta ar putea fi una dintre cele mai drastice acțiuni de protest pe care o societate pietreană o efectuează în urma blocării conturilor de către direcția ce reprezintă Ministerul Finanțelor în teritoriu. În urmă cu mai bine de o săptămînă, Direcția Finanțelor Publice a luat decizia blocării conturilor Transurban din cauza unor datorii ale operatorului de transport către bugetul de stat a căror cuantum trece de 20 miliarde lei. Odată cu blocarea conturilor nu au mai putut fi plătite nici salariile angajaților, dar nu s-au mai putut achiziționa nici cantitățile de combustibil necesare pentru buna funcționare a acestei societăți. “Nu știu pentru cît timp vom mai avea combustibil să funcționăm. Poate fi pînă vineri, sîmbătă, sau pînă luni”, susține Lucian Popescu, președintele Consiliului de Administrație de la Transurban. “Noi am făcut dosar conform codului de procedură fiscală la

Administrația Financiară prezentînd impactul social al unei astfel de măsuri. Ne-am prevalat de această posibilitate legală pentru a solicita suspendarea deciziei Direcției de Finanțe. Miercuri (n.r. astăzi) dosarul ar trebui să ajungă pe biroul domnului director Valerian Mihăilă, care poate, conform legii, să aprobe cererea noastră, dar la fel de bine poate să o respingă”, mai spune Lucian Popescu. Tot el spune însă că, în cazul în care decizia directorului finanțăelor nemțene, Valerian Mihăilă, va fi negativă, este posibil ca toți șoferii de la Transurban să treacă la acțiuni de protest spontane, respectiv la un marș al autobuzelor pînă la Direcția de Finanțe de pe bulevardul Traian. Ar fi o situație fără precedent, mai ales că numărul mare al autobuzelor ce s-ar aduna în fața Direcției de Finanțe ar bloca circulația pe una dintre principalele artere de circulație ale orașului.

“Situația este una foarte gravă. Eu, ca președinte al Consiliului de Administrație de la Transurban, nu trăiesc din această indemnizație pentru calitatea pe care o dețin. În schimb, pentru salariații de acolo este singura sursă de venit. Iar blocarea conturilor înseamnă neplata salariilor”, mai spune Lucian Popescu. Mai rămîne acum ca, pînă în momentul în care sindicaliștii vor decide demararea acestui protest, să le mai rămînă și combustibil pentru a scoate autobuzele din garaje și să le ducă pînă pe bulevardul Traian.”

Cotidianul Ceahlaul. Editia din 08.03.2007

Titlul articolului : Transurban și Troleibuzul vor fi scoase la vînzare


Atît Primăria Piatra Neamț cît și Consiliul Județean Neamț se pregătesc de privatizarea societăților din subordine. Primul semnal în acest sens a fost dat de către primarul Gheorghe Ștefan, care a anunțat încă din urmă cu cîteva săptămîni că se pregătește privatizarea societăților din subordinea Consiliului Local. “Pentru eficientizarea activității, toate aceste servicii publice trebuie privatizate. Urmează ca juriștii societăților să găsească cele mai bune soluții în acest sens. Mai ales că privatizarea acestor societăți ar rezolva și problema datoriilor pe care municipalitatea le are către acestea, banii în cauză putînd fi utilizați pentru alte activități benefice orașului nostru. Vor rămîne fonduri pentru alte lucrări”, spunea Gheorghe Ștefan. Lucian Popescu, președintele Consiliului de Administrație de la Transurban, una din societățile din subordinea Consiliului Local, spune că ar exista mai multe soluții pentru privatizarea acestui agent economic, de la scoaterea la vînzare și pînă la aportul de capital din partea unui agent economic interesat. Consiliul Local este în acest moment acționar unic la Transurban (care se ocupă cu transportul public de persoane), Publiserv (pentru întreținerea infrastructurii stradale a orașului), Salubritas (pentru curățenia municipiului), Urban (care administrează piețele și oboarele) și AQUA CALOR (furnizorul de energie termică).

Exemplul a fost luat și de către Consiliul Județean, care se pregătește ca în cel mai scurt timp posibil să privatizeze două din cele trei societăți la care este acționar unic sau majoritar. “În cazul a două societăți putem discuta despre demararea procedurilor de privatizare. Este vorba de Drupo și Troleibuzul. La APASERV nu avem cadrul legal pentru demararea acestui proces, în condițiile în care se implementează un program ISPA”. Dan Constantin a anunțat că la prima ședință a Consiliului Județean va cere acordul de principiu pentru demararea procedurilor de privatizare în cazul Drupo și Troleibuzul. Trebuie menționat faptul că, într-un fel sau altul, deja au început procedurile pentru privatizarea societății Drupo, care se ocupa de întreținerea curentă a drumurilor județene. Societatea a pierdut dreptul de a presta această activitate prin concesionare directă, urmînd a se înscrie la licitație, alături de celelalte firme de profil din județ. “Drupo este o societate comercială care nu are nimic în plus față de alți agenți economici. Noi vom împărți județul pe sectoare și vom face licitații, selecții de oferte sau negocieri directe, funcție de valoarea lucrărilor pe tronsoanele de drumuri”, a precizat Dan Constantin.

Nu se poate da un termen exact în care se vor privatiza toate aceste societăți. Mai ales că, după ce vor fi încheiate toate procedurile legale de demarare a privatizării, mai sînt necesari și ofertanții, care să fie interesați de respectivele societăți. În schimb, privatizările nu îi vor afecta foarte mult pe cetățeni. Principalul dezavantaj pentru societățile privatizate, acolo unde este cazul, va fi pierderea subvențiilor. Teoretic, acest lucru va duce la creșterea prețurilor. Însă, apariția unei concurențe reale va împiedica acest lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Iul 2007 22:59:38    Titlul subiectului: 80770

De multe ori, s-a vehiculat la Piatra-Neamt, ideea de fuziune intre Troleibuzul si Transurban. Aceasta idee am auzit-o pentru prima oara la sfaristul anilor 90 cand, Troleibuzul era la inceputurile dezvoltarii sale. Dorinta de fuziune a avut princpala cauza:
-adaptarea dificila a celor de la Troleibuzul;
-scaderea rentabilitatii a celor de la Transurban.
Ideea de unire a societatilor s-a pus din nou, prin 2005-2006, datorita concurentei neloiale promovate de transportul privat de persoane. Prima care a abandonat lupta a fost Transurban-ul, despre care se spune c-a functionat ultimii ani ( cei dinainte de 2006) in pierdere. Iata o serie de articole:

Cotidianul MONITORUL DE NEAMT – Editia din 27.10.2006
Titlul articolului :Transurban si Troleibuzul, primul pas spre fuziune


• Consiliul Local Piatra Neamt a aprobat un elaborarea unui proiect de fuziune între cele două societăti

Cei doi mari operatori de transport de călători din Piatra Neamt au făcut primul pas spre fuziune. Consiliul Local Piatra Neamt, cel care a si avut initiativa de a uni Troleibuzul cu Transurban, a aprobat, ieri, elaborarea unui proiect de fuziune a celor două societăti. Acesta va fi realizat de o persoană independentă de Consiliul Local si de Consiliul Judetean, pentru a nu fi lansate, apoi, acuzatii de favoritisme. Asta pentru că Troleibuzul este societatea CJ Neamt, iar Transurban apartine CL Piatra Neamt. În plus, asa prevede si legea, după cum sustine consilierul PSD Adriean Chirilă, director la Troleibuzul SA.
Prin urmare, legislativul local a hotărît, ieri, în unanimitate fuzionarea celor două societăti pe baza unui proiect elaborat si aprobat de adunările generale ale actionarilor lor. Ideea este motivată de „necesitatea sporirii eficientei si calitătii activitătii prestate de principalii operatori de transport în cadrul serviciului de transport public de călători“. Primăria Piatra Neamt s-a adresat, deja, Consiliului Judetean, în virtutea realizării acestui plan, cerînd acordul pentru initierea proiectului local. CJ n-a avut nimic împotrivă, dovadă că, vinerea trecută, vicepresedintele Dumitru Badea a dezbătut subiectul „acasă“ la Troleibuzul. Societatea CJ ar fi de acord cu unirea cu Transurban sub aceeasi marcă, însă numai după ce un expert va spune că e bine să se producă fuziunea. De altfel, directorul de dezvoltare a societătii Troleibuzul a si sesizat problema în sedinta de Consiliu Local.
„As vrea ca hotărîrile celor două consilii - local si judetean - să concorde si să fie respectate întocmai. Să fie elaborat acest proiect de fuziune pentru că, pînă la urmă, Consiliul Local se angajează să cheltuiască niste bani pe acest proiect. Este treabă serioasă si grea, si pe bani multi. Să se respecte întocmai etapele legale“, a spus consilierul local Adriean Chirilă.
Pe de altă parte, este firesc ca sefii de la Troleibuzul să nu fie prea încîntati de fuziune, pentru că se laudă cu profit pe societate, în timp ce Transurban are miliarde de lei pierderi. Drept e că nici nu mai primeste subventii de la municipalitate si se descurcă din activitătile prestate, pe cînd Troleibuzul are cota de la CJ în fiecare an. Toate aceste aspecte vor fi studiate si înglobate în materialul expertului ce va analiza cît de benefică este fuziunea celor doi „mamuti“ ai transportului local. Concluziile sale vor fi prezentate, după cum a opinat consilierul local Cornelia Tudorancea, cît mai tîrziu posibil. „Atîta o să propuneti să se facă, încît o să tergiversati tot proiectul“, i-a spus liberala lui Adriean Chirilă.

Cotidianul MONITORUL DE NEAMT – Editia din 4.01.2007
Titlul articolului: Fuziunea dintre Transurban si Troleibuzul, în ceată


• demersurile au stagnat, cel mai probabil din lipsă de timp • reprezentantii Troleibuzul sînt îngrijorati de repercusiunile pe care le-ar avea majorarea preturilor biletelor si abonamentelor •
Desele si lungile discutii purtate, în 2006, pe tema fuziunii societătilor Transurban si Troleibuzul, nu au ajuns, pînă acum, la nici un rezultat.

Desi, spre sfîrsitul anului trecut, preluarea mijloacelor de transport ale Transurban de către Troleibuzul devenise aproape o certitudine, situatia rămîne, deocamdată, foarte neclară. Conducerea societătii Troleibuzul a declarat că a avansat mai multe posibilităti de rezolvare a problemei, dar, ca urmare a lipsei de timp, nu au putut fi perfectate actele cu reprezentantii Primăriei Piatra Neamt. Colac peste pupăză, în ultimele zile ale anului trecut, societatea Troleibuzul a fost fortată de împrejurări să încheie un contract cu E.On - furnizorul de electricitate, acceptînd să cumpere energie electrică la un pret mult mai mare decît cel practicat în perioada în care purta discutiile pentru preluarea activitătii de la Transurban. În aceste conditii, sînt sanse maxime ca biletele si abonamentele de călătorie pe troleibuze să se scumpească simtitor, iar Transurban să meargă în continuare pe aceleasi preturi la bilete, nefiind motive pentru aplicarea de majorări. Astfel, Troleibuzul s-ar confrunta cu o acută lipsă de călători, acestia avînd toate motivele să aleagă autobuzele care circulă pe aceleasi trasee ca si troleibuzele Consiliului Judetean. Nu poate fi trecută cu vederea nici prezenta microbuzelor care asigură transportul local si care ar putea prelua clientii Troleibuzul. „Noi am avansat fel de fel de acte ca să preluăm autobuzele de la Transurban aflate într-o stare tehnică bună, dar, din lipsă de timp, nu s-a perfectat nimic. N-am reusit să semnăm acordul cu Primăria Piatra Neamt, ca să preluăm activitatea de la Transurban. În mod normal, această preluare nu ar trebui să fie imposibilă. Primăria Piatra Neamt sustine că am impus niste conditii drastice, dar nu este asa. Nu se poate subventiona de la judet tot transportul urban de călători, în conditiile în care Transurban acordă gratuităti în cazul a peste 3.000 de persoane. Este logic ca măcar pentru acestea municipalitatea să suporte subventiile. Este adevărat că noi sîntem în concurentă cu Transurban, dar mai acerbă este problema cu microbuzele, care circulă cum si pe unde vor, mai mult sau mai putin legal“, a declarat economist Lorica Mihăilă, director general al SC Troleibuzul.
În cadrul discutiilor purtate de reprezentatii Consiliului Local - unic actionar al SC Transurban, si cei ai Consiliului Judetean - unic actionar al SC Troleibuzul, s-a stabilit ca 10-14 autobuze să fie preluate de societatea de interes judetean. Acestea ar urma să fie conduse de soferi de la Transurban care ar avea de sustinut un examen. Nu la fel ar sta lucrurile în cazul managerului de proiect de la SC Transurban, Ioan Cucoreanu, care ar urma să ocupe o functie de director, nu cea mai înaltă, fără a sustine concurs

Cotidianul CEAHLAUL – Editia din 15.01.2007
Revoluție în transportul local

Călătorii cu mijloacele de transport în comun din Piatra Neamț resimt cel mai bine schimbările apărute în ultima perioadă în acest domeniu. Și, în general, este vorba de inconfort și de nemulțumiri. De cîteva zile, microbuzele sînt pline, oamenii stau ca într-o conservă, iar unii sînt obligați să aștepte și cîte jumătate de oră pînă la apariția unui alt microbuz cu care să călătorească, pentru că nu au mai avut loc în cel care venise primul. În același timp, troleibuzele sînt foarte lejere, găsești tot timpul loc, însă foarte puțini sînt cei care doresc să se urce într-unul. Coincidență, toate acestea se petrec după ce a avut loc preluarea autobuzelor de către Troleibuzul și dispariția de pe străzi a mijloacelor de transport sub sigla Transurban. Prima impresie, în momentul în care vezi îmbulzeala din microbuze, este că s-a redus numărul autobuzelor și troleibuzelor care fac curse. Numai că nu acesta este motivul: “Nu s-a redus numărul de autobuze și troleibuze din trafic. Aglomerația la microbuze a provenit și pentru că noi am introdus acest sistem de validare, de bilete. La noi, șoferul nu mai dă biletele cu un leu. Oamenii spun că le vine greu să cumpere bilete din punctele de distribuție. Asta e, începutul este greu, mai ales pînă cînd vom băga și distribuitoarele automate de bilete. Nu ne oprim aici, chiar dacă e un moment mai greu pentru noi”, a precizat Adriean Chirilă, director al Troleibuzul.

“Eu nu mai merg cu troleibuze!”
Factorii de decizie în domeniu ne asigură că totul se petrece în folosul călătorului. Dar, momentan, pietrenii care folosesc acest gen de transport beneficiază doar de îmbulzeală și înjurături. În mare parte, acest lucru se datorează sumei de 40 de bani pe care pietrenii trebuie să o plătească în plus dacă se urcă într-un troleibuz. “Nu îmi este rușine să spun, dar eu nu dau patru mii de lei în plus, doar pentru că așa m-au obișnuit ei pînă acum. Adică să mă urc în troleibuz și să plătesc la șofer. Mai degrabă mă urc într-un microbuz. E aglomerat, dar știu că ajung și mai repede unde vreau eu”, spunea un călător, care a preferat microbuzul. “Eu am fost și mi-am luat nepoțeii de la școală - spunea o femeie mai în vîrstă, care era cu doi copilași. Nu aveam încă 12 mii de lei, ca să iau trei bilete din troleibuz. Șoferul mi-a zis că pot lua bilete mai ieftin din stație. Am coborît cu copiii și i-am zis că vin imediat. Am luat biletele, însă el a închis ușile și a plecat. Apoi a venit un microbuz, însă eu nu mai aveam bani... A trebuit să aștept un alt troleibuz. De acum nu voi mai face niciodată așa. Stau liniștită și aștept microbuzul, nu mă mai urc în trolee”.

Merge și cu tupeul
Cei mai cu tupeu, circulă și acum cu zece mii de lei cu troleibuzele, deși nu și-au luat bilet din stație. Întind bancnota de un leu, spun “bună ziua” și trec. Șoferul își bagă banii în buzunar și totul s-a rezolvat. “Se întîmplă și la noi acum, pentru că șoferii mai iau banii. Vom rezolva acest lucru cu echipele de control. De asemenea, Consiliul Local va stabili și amenzi, pentru că numai pe baza unei hotărîri putem să le acordăm. Momentan este stabilită o amendă de 100 de lei de către Consiliul Județean, dar, pe raza municipiului, ne trebuie cea de la Consiliul Local”, a mai spus Adriean Chirilă. Cu alte cuvinte, amenda actuală este una mai mult formală, în condițiile în care ea nu poate fi aplicată pe raza municipiului?

Pietrenii nu știu să valideze biletele
Dar, dacă momentan este o stare de real disconfort, rămîne speranța. Iar dacă ceea ce anunță conducerea Troleibuzul se va îndeplini, atunci va fi mult mai bine pentru toți călătorii. Important este ca și dumneavoastră să validați biletele pe care le-ați cumpărat din stații: Acestea trebuie introduse cu partea colorată în jos și lăsate cîteva secunde. Astfel, pe partea albă, unde există săgeata, va apărea un cod, care reprezintă data și ora la care a fost validat biletul. E adevărat că foarte mulți își cumpără bilet, nu îl validează (pentru că nu știu cum, dar sînt destul de corecți încît să arunce mai apoi biletul, deși acesta mai e încă valabil). Dar, în funcție de modul în care se va evidenția afluxul de călători conform validării biletelor, va fi făcut noul program de transport: “Programul de transport se va îmbunătăți. Noi am luat măsuri și avem o primă aprobare de la Consiliul Județean pentru a lua validatoare de bilete și pentru autobuze. Acele sisteme de validare, cu computerele pe care le au, ne dau toate informațiile de care avem nevoie în trafic. Știm de la o zi la alta cum să intervenim și să asigurăm programul cel mai bun pentru călători. Să corectăm și anomaliile care apar. De asemenea, programele vor fi afișate și în stații, pentru ca omul să știe cînd să vină în stație”, a precizat directorul Troleibuzul. Totul se va întîmpla de la 1 martie.

Bilete valabile și pe microbuze?
După această dată, biletele cumpărate din stații vor putea fi folosite și pe microbuze: “Vor fi obligați și cei de pe microbuze să își introducă aceste validatoare, astfel încît să fie un sistem unitar pe municipiu. Va fi un singur fel de bilet, care va putea fi utilizat pentru orice mijloc de transport în comun. În felul acesta vor fi controlați și despre modul în care își fac programele de transport”, a mai spus Adriean Chirilă.
Ideea e că un astfel de sistem, cu validator (microbuzele nu au nevoie de două astfel de aparate) și computer, costă cam 700 de Euro. Adică o cheltuială în plus.
Să sperăm că, pînă la urmă, totul va fi bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Iul 2007 23:15:04    Titlul subiectului: 80771

Puternicele dereglari economice cat si nerentabilitatea TRANSURBAN-ului au condus la o serie de controverse, discutate si lamurite prin intermediul cotidianului MONITORUL DE NEAMT. In acea vreme se zvonea ca TRANSURBAN-ul va fi stearsa de pe harta transportatorilor locali.

Cotidianul MONITORUL DE NEAMT – Editia din 22.01.2007
Titlul articolului: Lichidarea Transurbanului deschide sezonul afacerilor cu transportul local


Inevitabilul s-a produs; Societatea de transport local Transurban din Piatra Neamt a fost împinsă în operatiunea de lichidare voluntară, după o actiune conjugată si prelungită a Primăriei si a Consiliului Local. Se spune în presă că autobuzele Transurbanului au fost transferate societătii Troleibuzul, ceea ce nu poate fi adevărat. Mai mult ca sigur Transurbanul a cedat Troleibuzului dreptul de folosintă a acestor autobuze, contra unei redevente, probabil, ocazie cu care acesta din urmă a asigurat că va mentine în functiune traseele autobuzelor în oras, cît va putea.
Cum va mai functiona de acum înainte serviciul de transport local de persoane, în conditiile în care societatea de transport local, societate aflată în proprietatea Consiliului Local, a dispărut?
Lichidarea societătii Transurban, fără a pune nimic în loc, nu înseamnă decît un singur lucru si anume că Primăria împreună cu Consiliul Local a hotărît să cedeze integral transportul public local de persoane sectorului privat. Transportul de persoane în municipiul Piatra Neamt, definit de lege ca transport local, va fi atribuit spre executare societătilor private de transport, detinătoare de autobuze si microbuze. Serviciul de transport local de persoane rămîne în continuare atributul exclusiv al Consiliului Local în ce priveste organizarea si asigurarea. La licitatia de atribuire a licentelor de traseu de către Primărie se va putea prezenta si societatea Troleibuzul dar numai în conditia în care aceasta va avea o sectie specială, dotată cu autobuze si troleibuze, care vor executa numai curse locale si care va avea gestiune contabilă separată. Societatea Troleibuzul este o societate de transport public de persoane în trafic judetean, neavînd nici o atributie în organizarea transportului local, pînă în prezent. Preluînd autobuzele Transurbanului, societatea Troleibuzul va trebui să decidă dacă realizează o divizie separată pentru asigurarea totală sau partială a transportului local în Piatra Neamt.
Dacă Troleibuzul nu va lua o astfel de decizie, si îmi este teamă că vor exista presiuni în acest sens, atunci Consiliul Local Piatra Neamt va atribui toate traseele locale operatorilor privati, cei mai cîstigati fiind detinătorii de microbuze, pe care si asa Primăria i-a scăpat de sub control.

„Viceprimarul Mihaela Stoica ne sfătuie că nu are rost să facem speculatii“

Dacă va dori să preia sarcina Transurbanului de a asigura transportul local, în conditiile impuse de lege, bineînteles, societatea Troleibuzul nu va beneficia de acelasi tratament ca Transurban în ce priveste atribuirea licentelor de traseu.
Conform Legii nr.51/2006 privind serviciile de utilitate publică, Consiliul Local poate atribui în concesiune directă executarea serviciului de transport propriei societăti Transurban, dar în cazul societătii Troleibuzul, aflată în proprietatea Consiliului Judetean, concesionarea se atribuie numai prin licitatie publică. În urma căreia societatea Troleibuzul poate obtine, sau nu, licentele de traseu, deoarece aceste licente vor deveni extrem de accesibile operatorilor privati, care se vor prezenta la licitatie. Conform noilor legi, transportul judetean de persoane se mută din sfera de autoritate a Autoritătii Rutiere Romîne în sfera de autoritate a Consiliului Judetean.
În aceste circumstante, Troleibuzul va fi mult mai interesată să execute transport judetean, decît transport local. Astfel se va dovedi că de actiunea de dotare a societătii Transurban cu autobuze second-hand italiene în 2006 va beneficia, în final, transportul judetean si nu cel local. Personal, am o cu totul altă părere.
Dacă Troleibuzul nu va beneficia de subventie în cazul transportului local, în competitie cu eficienta costurilor în cazul troleibuzelor, toate noutătile second-hand vor fi trimise la fier vechi.
Una din solutii, în vederea realizării atît a transportului local, cît si a transportului judetean, de către societatea Troleibuzul este crearea unei asocieri de dezvoltare comunitară de către Consiliul Judetean, în care să fie atrase toate localitătile care vor fi deservite de această societate. Orice altă initiativă riscă să nu depăsească calificativul de „Amatorism“.
În mai multe rînduri, în acest material, am făcut trimitere la prevederile legale. Printre altele este vorba si de Legea transportului local, care este în lucru si care va intra în vigoare la 21 martie a.c., odată cu celelalte legi privind serviciile de utilitate publică. Mi-am permis să avertizez în legătură cu aceste aspecte, precum si cu altele, persoane din Consiliul Judetean, din Consiliul Local, din conducerea societătii Troleibuzul.
Reactia unanimă a fost ridicarea din umeri, lucru pe care nu-l pot imita. În rest, rămîne să urmărim cu interes dacă transfuzia cu autobuze de culoare portocalie administrată societătii Troleibuzul va fi contagioasă pentru troleibuzele acesteia. Cît despre soarta terenului pe care s-a aflat Transurban, viceprimarul Mihaela Stoica ne sfătuie că nu are rost să facem speculatii cu ce se va întîmpla, pentru că astfel nu facem decît „să vindem pielea ursului din pădure“.
O asigur pe doamna vice că nu ne facem nici o grijă, pielea a fost vîndută deja. E chestie de timp să aflăm cui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 11:25:15    Titlul subiectului: 80809

Din cate am aflat, la pierderile financiare rezultate in urma faptului ca tot mai putini pietreni calatoresc cu mijloacele de transport TRANSURBAN si TROLEIBUZUL se mai adauga si cele de incorectitudine ale soferilor si implicit ale calatorilor. Am implicat in discutie si TROLEIBUZUL S.A. intrucat, o mare parte din autobuzele TRANSURBAN au ajuns acolo si e bine de stiut – consider eu – soarta pe care o au sub noua conducere.

Cotidianul Ceahlaul – Editia din 19.08.2006
Titlul articolului : Campanie împotriva celor care călătoresc clandestin


Cele două mari societăți de transport public de persoane din Piatra Neamț, Transurban și Troleibuzul, au demarat o campanie pentru eliminarea incorectitudinii în privința biletelor. Ce se întîmplă? Mulți dintre cei care au călătorit în Piatra Neamț cu autobuzele sau troleibuzele au înapoiat măcar o dată biletul șoferului sau taxatoarei, la finalul călătoriei. "Este un gest de mulțumire față de șofer, care are atîtea probleme, că doar are și el familie. Mai mult nu pot, dar 10 mii acolo, tot e ceva", explica un călător, imediat după ce a înapoiat un astfel de bilet. De fapt, șoferul cîștigă 10 mii de lei, pentru că dă biletul altcuiva, călătorul nu riscă nimic, pentru că are dovada plății în cazul unui control, numai că societățile de transport sînt prejudiciate. Dacă într-o zi un șofer primește 10 bilete, este vorba de un prejudiciu de 30 de milioane de lei pe lună. Calculat la toate mijloacele de transport, este vorba de cîteva zeci de milioane, cu care atît Troleibuzul, cît și Transurban ar fi putut plăti cîteva datorii, sau salarii. Nu trebuie să uităm un anumit aspect: sînt foarte mulți șoferi corecți, care refuză biletele, sau le iau și le aruncă imediat. Însă, există și la fel de multe excepții. Iar această situație este cunoscută de conducerile celor doi operatori de transport. Așa că, pe geamurile autobuzelor și troleibuzelor au apărut în ultima perioadă tot felul de afișe. Cei de la Troleibuzul fac un apel la călători "să nu mai jignească șoferul returnîndu-i biletele". Normal, nu toată lumea a înțeles acest lucru, dar situația este una mai bună. La Transurban, conducerea a fost mai tranșantă, solicitînd călătorilor stoparea acestor "furturi". Și nu se referă numai la returnarea biletelor, ci și la acei călători care dau banii, dar îi fac semn șoferului că nu mai vor bilet: "Cetățeni, cereți bilet de călătorie! Nu încurajați furtul". Într-un fel, este păcat că s-a ajuns la astfel de mesaje, dar a fost vorba de o ultimă soluție care mai putea fi pusă în aplicare. Dacă aceste fenomene nu s-ar fi întîmplat, pe lîngă altele, probabil că în momentul de față pietrenii ar fi circulat cu mijloace de transport moderne.


Cotidianul Ceahlaul – Editia din 3.10.2006
Titlul articolului : Călătorii sînt rugați să contribuie la legalitatea transportului


Societatea comercială “Troleibuzul” va introduce, începînd cu data de 1 ianuarie 2007, sistemul de autotaxare pe toate traseele. Demersurile pentru achiziționarea aparatelor de autotaxare sînt avansate, montarea acestora se va face pînă la 1 decembrie, astfel că în ultima lună a acestui an se va experimenta sistemul - aflăm de la doamna Lorica Mihăilă, directorul general al societății. Asta, după ce au dispărut din schemă toate taxatoarele, 60 la număr. De altfel, de anul trecut și pînă acum, această societate de transport călători a disponibilizat circa o sută de oameni în total, de la 280 cîți avea anul trecut, “Troleibuzul” a rămas cu 180. Motivul: concurența neloială în transportul de călători din Piatra Neamț, care a funcționat ani de-a rîndul cu acordul tacit al autorităților, deși se atenta la buna funcționare a singurului serviciu de transport ecologic din județ. Dar acesta e alt subiect, rămas, din păcate, la fel de fierbinte.

Firma Troleibuzul a disponibilizat toate taxatoarele pe care le-a avut pe trasee, munca lor fiind preluată de către șoferi. Aceștia primesc pentru activitatea pe care o fac în plus un spor de gestiune și un mic procent din încasările aduse de pe traseu. Nu cîștigă - aflăm - un spor foarte substanțial din asta, dar, oricum, își completează salariul care, nici acesta nu este foarte mare. Acceptabil însă, avînd în vedere faptul că unitatea este, în parte, subvenționată de stat. La rîndul lor, șoferii sînt controlați zilnic, dar în măsura în care pot fi acoperite atîtea trasee de un singur echipaj pe schimb. Însă, cu tehnologia actuală de comunicare telefonică, e destul să ajungă echipajul de control într-o stație că în acel moment află toți șoferii de pe trasee că trebuie să fie în regulă.

“Vineri, 29 septembrie - ne spune doamna Mihăilă - am primit un telefon de la un călător. Un șofer de-al nostru, Hociung Nicolae îl cheamă, luase bani de la toți călătorii dintr-o stație fără să taie un bilet. Am ajuns la timp cu un echipaj de control și l-am controlat în traseu. Avea bilete revîndute (din alte curse), bilete culese de la călători pe care le ținea ascunse pe sub preșul din cabină, călători fără bilete. I-am desfăcut contractul de muncă, tot în acea zi. Nu putem tolera un asemenea comportament. Noi îi mulțumim și pe această cale celui care ne-a sunat. Nu-l cunoaștem, dar ne-a făcut un mare serviciu. Tot pe această cale, facem un apel la călătorii noștri să nu concureze la ilegalitatea transportului pe troleibuze prin refuzul de a primi bilet sau înapoierea acestuia, la coborîre, șoferului, obicei pe care-l mai practică unii. Îi rugăm insistent să solicite bilet atunci cînd urcă în autobuz și achită transportul și să ne sesizeze telefonic ori de cîte ori constată că șoferii nu sînt corecți. Colaborarea cu călătorii ne este de mare folos pentru disciplinarea șoferilor. Controlul îl facem și noi, prin echipajele noastre, pe ei îi instruim zilnic, le spunem șoferilor să nu încalce disciplina, dar nu putem urmări fiecare om permanent, minut cu minut. De altfel, sesizarea oricăror alte abateri ale șoferilor de la un comportament corect ne poate fi de folos în activitatea noastră și pe viitor, după ce vom introduce autotaxarea și șoferii nu vor mai avea această răspundere”.

Așa cum spune și directorul unității, corectitudinea transportului este dată în mare măsură și de comportamentul călătorilor. Ei pot influența în bine și pe cei cîțiva șoferi - puțini, e adevărat, dar sînt - care calcă strîmb. Iar prin asta pot contribui la un transport civilizat în viitor. Pentru că veniturile necesare achiziționării de noi mijloace de transport nu vor mai lua alte căi decît cele legale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2007 21:40:49    Titlul subiectului: 80877

Inca un fragment de articol din presa locala referitor la lichidarea Transurban-ului:

Cotidianul Monitorul de Neamt – Editia din 23.02.2007
Titlul articolului: Demersuri pentru sprijinirea transportului în comun


“Conducerile Consiliului Judetean Neamt si Primăriei Piatra Neamt s-au întîlnit joi, 22 februarie, pentru a pune la punct strategia de sustinere a societătii Troleibuzul. Luna trecută, societatea Transurban, care apartinea Consiliului Local Piatra Neamt, a donat 28 de autobuze către Troleibuzul, societate care apartine administratiei publice nemtene. Troleibuzul a preluat si o parte dintre salariatii societătii Transurban, care urmează a fi desfiintată. Cel mai sigur, Consiliul Local Piatra Neamt va vinde ceea ce a mai rămas de la societatea proprie - terenuri, constructii, pentru a recupera din datoriile de peste 20 de miliarde de lei vechi pe care le-a acumulat această societate. După ultimele prevederi legale, Consiliul Judetean nu mai are voie să sprijine transportul de călători, iar societatea Troleibuzul, fără acest sprijin, are un viitor sumbru. Legea spune că doar consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor pe raza cărora trec mijloacele de transport în comun pot sprijini prestatorii de astfel de servicii cu fonduri.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 01 Sep 2007 22:22:44    Titlul subiectului: 82278

Iata un material datand din anul 2005 in care se prezinta modificarea unor trasee locale detinute, in acea perioada, de S.C. TRANSURBAN S.A. Sursa de la care am preluat materialul prezentat mai jos este http://www.primariapn.ro :

PRIMARIA MUNICIPIULUI PIATRA NEAMT
NR. 43502 / 21 10. 2005


EXPUNERE DE MOTIVE

In baza prevederilor art. 3.02 din HG nr. 828/2003 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de calatori conform carora “ programele de circulatie se stabilesc de catre serviciul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, tinandu-se seama de propunerile persoanelor fizice sau juridice, si au in vedere asigurarea satisfacerii fluxurilor de calatori pe toata durata zilei”, a prevederilor art. 11.04 din aceeasi hotarare conform carora “ pe durata concesionarii autoritatea locala poate decide, in cazuri bine justificate tehnic, economic si social, modificarea traseelor, anularea unor trasee, introducerea de noi trasee, modificarea programelor de circulatie, prin hotarare a consiliului local “,
Avand in vedere procesul verbal nr. 43446/21.10.2005 incheiat cu ocazia consultarii SC Transurban SA, reprezentata prin dl. Ioan Cucoreanu,
Luand in considerare raportul de specialitate al Compartimentului Control Transporturi din cadrul Directiei Audit Corp Control si Autorizari nr. 43502/21.10.2005
Propun analizei si aprobarii Consiliului Local al municipiului Piatra Neamt urmatoarele modificari ale traseelor si graficelor orare stabilite prin HCL nr. 125/2005:
1. Prelungirea traseelor pe care circula autobuzele SC Transurban SA care au capat de linie la Sarata 2 ( linia 2, linia 7, linia 8, linia 9) pana la Peco Ursulet, astfel:
a) Linia 2 : Ocol – Peco Ursulet;
b) Linia 7 : Peco Ursulet – Speranta;
c) Linia 8 : Piata Centrala – Peco Ursulet;
d) Linia 9 : Peco Ursulet – I.V.V.
2. Prelungirea traseului nr. 13 Punte Strand – I.V.V. pana la Sarata 1, astfel:
Linia 13 : Sarata 1 – I.V.V. cu urmatoarele statii intermediare : R.A.R.- Punte Strand – Independentei – Gara - Piata Centrala – Alimentara 28 – Piata Maratei – Statie Salvare- Dumbravei – Horticom – I.M.C. – C.P.L.
3. Prelungirea traseului nr.25 care are capat de linie 1 Mai pana la Peco ( Bontas ), astfel :
Linia 25 : Peco ( Bontas) – Bloc 40
4. Modificarea capatului de linie 1 Mai la Statie Salvare pentru traseele 24 si 26, astfel :
a) Linia 24 : Statie Salvare – Liceul Auto;
b) Linia 26 : Statie Salvare – Cimitir Borzoghean.
5. Modificarea traseului nr. 20 Sarata 2 – Batca Doamnei astfel:
Linia 20 : Bloc 40 – Batca Doamnei cu urmatoarele statii intermediare : Troita – Orion – Aurora – Casa Armatei – Teatrul Tineretului – Gara – Restaurant Caprioara – Strand – Ponton , cu frecventa de 3 masini active + 30% rezerve.
6. Modificarea traseului nr. 24 1 Mai – Liceul Auto astfel :
Linia 24 : Statie Salvare – Liceul Auto cu urmatoarele statii intermediare : Piata Maratei – Lamaitei – B.C.R. – Spital – Petrodava – Vanatorul si Pescarul – Ecoului ( prin Pictor Grigorescu )/( intoarcere pe str. Burebista)– Florilor – Liceul Auto.
7. Modificarea traseului nr. 23 Bloc 40 – Liceul Auto astfel :
Linia 23 : Bloc 40 – Liceul Auto cu urmatoarele statii intermediare : Alimentara 86 – Troita – Orion – Aurora – Casa Armatei – Teatrul Tineretului – Gara – Vanatorul si Pescarul- Ecoului (prin str. Pictor Grigorescu)/( intoarcere pe str. Burebista) – Florilor
8. Reducerea numarului de microbuze pe traseul nr. 22 de la 4 masini active +30% rezerve la 2 masini active + 30 % rezerve.
9. Anularea traseului nr 27 CZAD – Liceul Auto.
De asemenea , in temeiul art. 23.04. lit. c din HG nr. 828/2003 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de calatori, potrivit caruia “ pentru incurajarea dezvoltarii transportului public local de calatori, operatorilor de transport li se pot acorda si alte facilitati, in conditiile legii, respectiv: c) scutiri de taxe si impozite locale “, avand in vedere numeroasele solicitari ale operatorilor de transport si luand in considerare faptul ca , in aceasta perioada nu s-au obtinut veniturile scontate ca urmare a faptului ca majoritatea traseelor secundare sunt inca in formare, propun si scutirea de plata redeventei pana la 1 noiembrie 2005 si, de asemenea , perceperea doar pentru zilele lucratoare.

INITIATOR
PRIMAR
GHEORGHE STEFAN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 18 Iul 2009 14:30:49    Titlul subiectului: 114230

Exista o zicala... "cine sapa groapa altuia cade singur in ea". Derivand, ajugem la o anomalie groteasca, ceva de genul: "iti sapi groapa si te arunci singur in ea", constient de adevarul zicalei de mai sus... Cam asa s-a intamplat si la fostul Transurban Neamt, cu putin timp inainte de faliment. In loc sa se incurajeze achizitia de autobuze, edilii au preferat transportul cu maxi-taxi, care in acea vreme avea o influenta mult mai slaba decat in prezent. Intr-un fel, au existat oameni care au dorit prabusirea Transurban-ului... Exista zvonuri ca au fost acte intentionate de distrugere a societatii, pe motiv ca era prost dotata (autobuze foarte vechi si conditii precare la locurile de munca) si ca functiona in pierdere (concurenta cu Troleibuzul cat si cu microbuzele particulare). S-ar fi putut face mai multe pentru Transurban... imprumuturi, autobuze noi (dat fiind ca ultimele achizitii erau din prima jumatate a anilor 90) insa s-a preferat, dupa cum sustine domnul din articolul de mai jos, concurenta "pe fata", de cea mai proasta speta posibila...
Articolul de mai jos a fost preluata de la adresa http://www.evenimentul.ro unde a fost publicat la 24.07.2004

"Piatra Neamț • În lipsa unor reglementări pentru transportul în regim de maxi-taxi
Microbuzele circulă nelegal!


Situația transportului public în comun stîrnește în continuare dispute. Unul dintre membrii Adunării Generale a Acționarilor a SC Transurban SA, societate ce aparține CL, Andrei Baciu, este de părere că operatorii de maxi-taxi ar trebui încurajați, nu îndepărtați. "Concurența nu poate fi decît benefică. Astfel, ar crește calitatea serviciilor către călători. După părerea mea, aceste microbuze nu se află în legalitate, singurul lor păcat fiind că nu respectă orarele. De aceea, poate mai rezistă și SC Transurban, că noi respectăm orarele", ne-a spus dl Andrei Baciu, care este și consilier local PNL. În Piatra Neamț nu există nici o reglementare legală în legătură cu regimul microbuzelor și poate de aceea se consideră că circulă nelegal."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community