Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 21:11:42 Titlul subiectului: |
31591 |
|
Iata un tramvai utilitar al RATB: turbofreza.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.36 kb |
Vizualizat: |
de 26593 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.87 kb |
Vizualizat: |
de 26593 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 21:15:27 Titlul subiectului: |
31592 |
|
Vagon plug.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.71 kb |
Vizualizat: |
de 26522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.33 kb |
Vizualizat: |
de 26522 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 21:35:50 Titlul subiectului: |
31595 |
|
Vagon plug bidirectional.
Cifra 1 scrisa pe usa indica probabil capatul vagonului, ca la vagoanele de metrou sau la cele bidirectionale din Germania: ex 023A sau B.
Aceste vagoane sunt prevazute cu posturi de odihna pentru personal, in cazul in care meciul cu iarna intra in prelungiri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.07 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.16 kb |
Vizualizat: |
de 26509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 21:47:36 Titlul subiectului: |
63897 |
|
Catalin Ghita a scris: | Ideea cu tramvaiele de marfă nu e o așa mare noutate, ITB-ul a făcut multe experimente înainte de '90.
Iată o poză cu un astfel de tramvai de marfă. Din păcate, în ciuda insistențelor mele, mi s-a spus că nu se știe dacă originalul acestei poze mai există și/sau unde e... | Originalul s-ar putea să mai existe. Un vagon foarte asemănător cu cel din poză, dar transformat în polizor (fața este la fel dar i s-au pus 2 semnalizatoare pe lateral, iar numărul este același, #001) se află în depoul secției linii de lângă Dep. Titan. Nu am putut fotografia acolo, dar vagonul se vede din depou, de la gard. Este vopsit în exact aceeași schemă de culoare. E foarte posibil să fie cel din poza din URAC, dar modificat.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 21:53:49 Titlul subiectului: |
31599 |
|
Vagoane utilitare ex-EP/V3A. Se numesc VU-95.
Ele au in general usa din mijloc modificata sau chiar daca este normala, pe acolo se descarca materiale cu ajutorul unei macarale montate in interior. In alte vagoane, descarcarea se face printr'o usa din spatele vagonului.
Unele vagoane nu au nici macara si sunt chiar destul de apropiate de forma originala. Cele care nu au usa in partea din spate au si post de conducere in spate pentru manevre.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.49 kb |
Vizualizat: |
de 26480 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.55 kb |
Vizualizat: |
de 26480 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.8 kb |
Vizualizat: |
de 26480 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 22:02:51 Titlul subiectului: |
63901 |
|
Plugurile 01 si 18 din pozele de mai sus semana rau de tot cu basculantele mentionate in postul meu anterior. Pacat ca nu le-au casat!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 22:04:35 Titlul subiectului: |
31605 |
|
Exista 3 vagoane denumite S01, S02 si S03. Celelalte si-au pastrat numarul de EP/V3A. Din seria celor de la Bucurestii Noi (6107..6172), a ramas doar 6133. Acesta are particularitatea ca acoperisul sau a ramas in mare parte in forma EP'urilor originale. Off-topic: 6133+6333+6357 a fost penultimul tramvai cu 2 remorci de la Bucurestii Noi, pe linia 45.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.54 kb |
Vizualizat: |
de 26467 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Trix la Mar 22 Aug 2006 22:05:10, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 22:04:42 Titlul subiectului: |
63904 |
|
Și totuși, #6050 pare să aibă un post de conducere în spate, chiar dacă ,,fundul" lui e format din 2 uși de Rathgeber care se deschid:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.25 kb |
Vizualizat: |
de 24782 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 22:09:35 Titlul subiectului: zzzzzzz |
31609 |
|
Da, si ele pot avea post de conducere, asa este, dar acesta este amplasat lateral. Referitor la mesajul de mai sus, din seria 6107..6172 mai exista 6047 ex 6140, vopsit in culoare roz ca tramvaiele Faur. In prezent este insa in reparatii si probabil ca nu va mai iesi roz.
Iata si un tramvai reconstruit din V56, posibil fostul vagon 253, singurul la care s'a montat boghiu in loc de truck. Modelul este denumit VU-93. Particularitatea fata de utilitarele V56 este ca are usa de materiale si pe partea stanga.
Ca sa nu apara discutii ca nu are 3 becuri si 2 geamuri, atat el cat si EP'ul din fata lui sunt retrase din circulatie de multa vreme. S21 este un prototip care nu a circulat prea mult.
RATB a transportat marfa pentru diverse obiective comerciale. Nu stiu cat a functionat sistemul si nici cat a functionat linia de la Delfin, dar ITB/RATB a transportat marfa.
Au existat V56 (cele utilitare) + remorci atat acoperite cat si descoperite, atat remorci V56 cat si V12 si probabil si altele mai vechi.
Au existat troleibuze Roman speciale de marfa: 01..18, precum si troleibuze obisnuite utilizate pentru marfa: Roman112 5132.
Sistemul nu s'a dovedit prea rentabil, deoarece traficul de marfa incurca pe cel de calatori, iar aprovizionarea trebuia facuta fie seara sau noaptea, fie dimineata devreme. Pentru noapte insemna ca vatmanii trebuiau platiti suplimentar, iar contravaloarea serviciilor nu stiu cat acoperea costurile regiei.
Este posibil ca ITB/RATB sa fi transportat diverse marfuri de la unele obiective pentru uz propriu, de exemplu pentru bufeturi sau mini-magazine din incinta sectiilor sale, care daca exista sau existau ar evita situatia cand vatmanul opreste sa-si ia paine, asa cum spun unii ca ar fi vazut.
EP/V3A utilitare au aparut in 1995, cand deja disparuse sistemul de transport marfuri.
Atentie !
Toate fotografiile de mai sus sunt realizate cu aprobarea si sprijinul RATB. Ele au ca scop exclusiv informarea iubitorilor de tramvaie si popularizarea mijloacelor de transport RATB si a tuturor tipurilor de vehicule existente in parcul regiei.
Unele vehicule sunt retrase demult din circulatie, iar fotografiile nu urmaresc aspectul actual al acestora, ci valoarea istorica si pentru unii sentimentala a lor.
Este interzisa publicarea acestor poze in alte locuri decat forumul sau forumurile comunitatilor de prieteni ai mijloacelor de transport sau siturile autorilor fotografiilor. Fotografiile nu pot fi comercializate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.38 kb |
Vizualizat: |
de 26462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.35 kb |
Vizualizat: |
de 26462 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Trix la Mar 22 Aug 2006 23:06:11, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 10:14:49 Titlul subiectului: |
63919 |
|
Intr-o poză veche cu acel vagon plug, el seamănă bine cu vagoanele polizor:
Într-un "Muncitorul I.T.B." de la mijlocul aniilor '50 am o poză cu aceste vagoane polizor.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 21:35:49 Titlul subiectului: |
63930 |
|
Este posibil ca turbofreza sa fi fost montata mai tarziu pe aceste vagoane, care probabil ca au fost utilizate initial ca polizoare, adica au avut instalatia de polizare montata pe ele.
Si acum exista un plug cu nr. 07 care are instalatie de polizare.
Conform S'B-Atlas, RATB detine urmatoarele vagoane utilitare:
Turbofreze:
- 01 (1960)
- 02 (1960)
- 03 (1970)
Pluguri+transport:
- 01 (1963)
- 02 (1965)
- 03 (1970)
- 04 (1971)
- 05..07 (1970)
- 08??? - nu l-am vazut si nu apare in atlas
- 09..13 (1976)
- 14 (1979)
- 15??? - nu l-am vazut si nu apare in atlas
- 16 (1976)
- 17, 18 (1979)
- 19..21 (1982)
Pluguri bidirectionale:
- 22 (1985)
- 23..31 (1986)
- 32..35 (1987)
Magarusi:
Stropitoare:
- 2416+3474 (1957) Rathgeber M4.65
- 004 (1976)
EP/V3A:
- 6002 (1976)
- 6007 (1976)
- 6037 (1978)
- 6047 (1981) ex 6140
- 6050 (1979)
- 6053 (1981) ex 6095
- 6067, 6068 (1979)
- 6073 (1981) ex 6098
- 6077, 6079, 6085, 6089, 6090 (1980)
- 6091 (1978) ex 6041
- 6094, 6096, 6097, 6099, 6133 (1981)
- S01, S02, S03
Alte utilitare:
- S21 (1993) ex 253?? - VU93 ex V56
- 001, 002 - vagoane polizor
- 7x, 8x - mai multe remorci pentru sare, platforme cu macara &c.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 21:46:13 Titlul subiectului: |
31669 |
|
Iata vagonul de sare.
In a 2'a poza se observa si remorca V12 care a circulat prin oras cu reclame sau cu orchestra la ziua RATB acum cativa ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.03 kb |
Vizualizat: |
de 26342 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104 kb |
Vizualizat: |
de 26342 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 21:50:42 Titlul subiectului: |
31670 |
|
Vagoane platforma cu macara.
Iata aici un film cu vagonul 06 in depoul Giulesti. La rugamintea conducerii RATB, am scos o parte din imaginile cu depoul pentru ca aratau cam urat in acel moment.
Filmul poate fi vizionat Aici.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.64 kb |
Vizualizat: |
de 26104 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.92 kb |
Vizualizat: |
de 26104 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.6 kb |
Vizualizat: |
de 26104 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 24/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 21:59:36 Titlul subiectului: |
63933 |
|
Remorca de culoare mov cu macara, este fost Vagon remorca al tramvaiului V56 sau V58.
Se observa structura trenului de rulare (forma cutiilor de osie, asezarea suspensiilor pe cutiile de osii, cadrul-truc etc).
Ultima remorca galbena pe care scrie: ,,Dep. Colentina" are un truc de V56 sau V58. Se vede clar! Poate e chiar un fost vagon modificat V5x!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 22:04:49 Titlul subiectului: |
63935 |
|
In anii '80-'90 existau chiar vagoane platforma, cu sau fara macara, transformate din V56 si care pastrasera forma originala, cat ramasese dupa decuparea acoperisului si a partii superioare a peretilor, cam ca remorca V12 din poza de mai sus, fara structura aceea cu blabla FM. Existau chiar remorci in forma celor de pasageri, dar cu multe ferestre inlocuite cu tabla.
In prezent, cam tot ce numim transport de marfuri cu tramvaiul este de fapt transport tehnologic.
Mai demult existau chiar V3A care transportau materiale intre depouri. Unul din ele (un V3A nemodernizat galben) avea o placuta pe care scria "APROVIZIONARE" si mai tragea uneori si cate un boghiu. Primul EP/V3A nemodificat pe care l-am vazut transportand materiale a fost 6047, fara remorca. Dar a reaparut ca vagon de calatori cu remorca.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 00:39:44 Titlul subiectului: |
64503 |
|
Un lucru eu nu-l înțeleg la vagoanele utilitare de deszăpezire unidirecționale (cele bidirecționale au controller de V3A): au fost așa de la început sau sunt modificate pe alte trucuri?
De exemplu, freza #01, care mie mi-a părut a fi pe truc de Thomson.
Iar controller-ul - surpriză - Alsacia-Thomson (Als-Thom):
Cu număr de serie de... STB (nu ITB sau RATB):
Este posibil ca ,,locomotiva" pe aceeași caroserie de la Timișoara să aibe controller AEG și de aceea să fie considerată AEG.
Acum plugul (unicul cu polizor) #07. El pare să aibe truc de V56/V58:
Iar controller-ul este Thomson-Houston:
...cu serie de STB:
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 18 Sep 2006 12:42:27, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:07:56 Titlul subiectului: 40 |
42528 |
|
Să vedem și restul tramvaielor speciale.
Freza #01 (Dep. Alexandria)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.24 kb |
Vizualizat: |
de 25170 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.33 kb |
Vizualizat: |
de 25170 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.3 kb |
Vizualizat: |
de 25170 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.74 kb |
Vizualizat: |
de 25170 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:12:37 Titlul subiectului: |
42530 |
|
Peria #01. Acest model de vagon se numește 1VU. Cel din imagine aparține Depoului Titan.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.28 kb |
Vizualizat: |
de 25162 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.79 kb |
Vizualizat: |
de 25162 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:13:40 Titlul subiectului: |
42532 |
|
Freza #02 (Dep. Titan)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.33 kb |
Vizualizat: |
de 25158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.95 kb |
Vizualizat: |
de 25158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.89 kb |
Vizualizat: |
de 25158 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:14:15 Titlul subiectului: |
42533 |
|
1VU #02 (Dep. Titan):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102 kb |
Vizualizat: |
de 25155 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.73 kb |
Vizualizat: |
de 25155 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:15:19 Titlul subiectului: |
42534 |
|
Freza #03 (Dep. Militari):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.29 kb |
Vizualizat: |
de 25152 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.41 kb |
Vizualizat: |
de 25152 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:17:52 Titlul subiectului: |
42536 |
|
1VU #03 și vagonul stropitoare #004, ambele în Dep. Victoria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.13 kb |
Vizualizat: |
de 25147 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.57 kb |
Vizualizat: |
de 25147 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.16 kb |
Vizualizat: |
de 25144 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:21:44 Titlul subiectului: |
42538 |
|
1VU #05 în Dep. Bucureștii-Noi și #06 în Depoul Giulești:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.88 kb |
Vizualizat: |
de 25071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.91 kb |
Vizualizat: |
de 25071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.51 kb |
Vizualizat: |
de 25071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.07 kb |
Vizualizat: |
de 25071 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:23:04 Titlul subiectului: |
42539 |
|
#07 (dotat și cu polizor, ca și #06) în Dep. Alexandria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.28 kb |
Vizualizat: |
de 25051 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.2 kb |
Vizualizat: |
de 25051 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.17 kb |
Vizualizat: |
de 25051 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.89 kb |
Vizualizat: |
de 25051 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 00:24:22 Titlul subiectului: |
42540 |
|
#09 (Dep. Victoria), #10 (Dep. Alexandria)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.57 kb |
Vizualizat: |
de 24874 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.35 kb |
Vizualizat: |
de 24873 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|