Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 26 Oct 2005 08:27:44 Titlul subiectului: 000000 |
346 |
|
Or mai exista vagoanele acelea de transportat sine, care aveau boghiuri EP ?
Imagine de la Situl R A T B
Ultima modificare efectuată de către Tom la Joi 27 Oct 2005 13:44:30, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 27 Oct 2005 14:13:16 Titlul subiectului: |
456 |
|
Imi aduc aminte acum cativa ani de un tramvai ca cel din poza de mai sus care facea curba dinspre Titulescu spre Grivitei (sau invers) ... bine, era varianta cu cabina patratoasa si pantograf de V3A...
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 27 Oct 2005 21:02:28 Titlul subiectului: |
502 |
|
bercenicity a scris: | imi aduc aminte acum cativa ani de un tramvai ca cel din poza de mai sus care facea curba dinspre titulescu spre grivitei (sau invers) ... bine, era varianta cu cabina patratoasa si pantograf de V3A... | Mai sunt niste tramvaie din acestea, cum spui tu, cu cabina patratoasa. Sunt de transportat sine. Aveau si remorci, pe vremuri.
Cel mai ciudat tramvai EP modificat are numarul 002 (sau 001, nu mai stiu). L-am vazut de mai multe ori in zona bd.Mihalache, dar nu am avut aparatul foto la mine. Partea de jos lipseste complet intre boghiuri (adica se vede tot sub el), iar in spate are ceva ca un "balcon", ca unele modele de autobuz Saviem din Franta.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 27 Oct 2005 23:47:45 Titlul subiectului: |
525 |
|
Aceasta este "betoniera pe sine"!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 11:00:55 Titlul subiectului: |
557 |
|
Un Ep interesant, RATB 6007 sau 6097, este folosit prin Depoul Bucurestii Noi. Scuze pentru calitatea pozei, dar "zoom digital" asta inseamna...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.38 kb |
Vizualizat: |
de 42033 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 10:40:57 Titlul subiectului: 0000000000 |
3667 |
|
Mai exista in Bucuresti varianta modernizata, numita EP-V3A, adica EP cu echipamente de V3A, realizate intre 1976 si 1980.
Aceste tramvaie au circulat pana in 2000 ca vagoane de calatori. In 1995 a aparut primul utilitar transformat din EP. In prezent nu mai sunt decat utilitare, care au inlocuit vechile V58'uri pentru acest serviciu.
Nu inteleg de ce unele vagoane utilitare au pastrat numerele vechi, in timp ce altora li s'au dat numere din acestea: S01,S02 si S03. Este "S" nu "5".
Cred ca fiecare depou are vagoane cu plug, cel putin cate 3-4 / depou.
Sunt 2 variante: cele vechi, pe boghiu tip V56 si cele mai noi, cu 2 boghiuri si 2 cabine.
EP'urile arata cum arata, dar nici V56 nu aratau mai bine. Pot sa mai reziste inca 10 ani de acum inainte.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 16:28:26 Titlul subiectului: |
5503 |
|
Acum iata si un fel de tramvai neobisnuit, pare un plug de zapada. Are numarul 03
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.03 kb |
Vizualizat: |
de 41784 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 28 Dec 2006 09:18:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 20:28:39 Titlul subiectului: |
5530 |
|
Mare raritate sunt aceste vagoane pe strazile capitalei.
Am vazut un astfel de vagon in halele URAC. Avea numarul 02. RATB are 3 astfel de vagoane, numite de S'B-Atlas: SchneefrÀse (freza de zapada). Cam asa si arata chestia aia din fata. Numerotarea lor se suprapune cu a vagoanelor cu plug. De ce ? Numai RATB stie.
Mai exista un tip de tramvai care era numit magarus si era atractia fotografilor care vizitau depourile din Bucuresti (erau de la reviste si asociatii de prieteni ai tramvaielor din alte tari).
Nu am reusit sa aflu daca magarusi erau vagoanele 998 (3 buc !) de la URAC sau aceste vagoane de zapada, sau daca este vorba de ceva mai vechi si disparut.
Vagonul din poza lui Cata este destul de vechi, el apare pe Eurotrams intr'o poza veche alb-negru de pe la inceputul anilor '80.
In anii '80 erau multe Ikarus de interventie, care aveau ceva portocaliu in schema de culoare, dar nu imi mai amintesc exact cum era. Autobuzele aveau prima usa normala, dar primul segment era blocat in stilul autobuzelor din vremea respectiva. Aveau o fereastra, iar restul era modificat. Aveau usa in spate, asa cum probabil au si cele de acum.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 20:53:04 Titlul subiectului: Masini de interventii vechi------ |
56404 |
|
Acei măgăruși nu erau V56 sau V58? Unele păreau a avea boghiuri de V3A...cel puțin așa îmi păreau mie...nu am mai văzut din 1996 (de când aveam...7 ani)...erau niște vagoane mici, galbene, dintre care unele aveau roțile chiar la mijloc, și se balansau îngrozitor față-spate(credeam că se vor răsturna). Toate erau modificate, ușa 2 fiind ușă specială pt. urcat/descărcat marfă. Deasemenea, unele aveau în interior și câteva scaune ca de V3A (probabil pentru muncitori).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 14:28:04 Titlul subiectului: |
59244 |
|
1. - 2. Utilitarul 03.
Apoi:
Preluate din "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.
3. Vagon dotat cu plug
4. Vagon de polizat șina
5. Vagon de tractare
6. Bonus, Ep #6085.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.65 kb |
Vizualizat: |
de 37352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.75 kb |
Vizualizat: |
de 37352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.24 kb |
Vizualizat: |
de 37352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.34 kb |
Vizualizat: |
de 37352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.45 kb |
Vizualizat: |
de 37352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.92 kb |
Vizualizat: |
de 37351 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 27 Apr 2006 20:09:47 Titlul subiectului: |
21556 |
|
EP'urile de nisip (vagoane basculante) au disparut probabil odata cu necesitatea lor. Stiu ca mergeau destul de des prin Giulesti in 1985-1986. Am vazut si fotografii unde erau mai multe la un cap de linie, dar nu stiu unde. Pozele nu le pot publica aici.
Vagoanele mici de deszapezire nu erau EP chiar daca aratau la fel in partea din fata. Erau ceva pe doua osii. De fapt inca mai sunt.
Vagoanele de polizare si cele de tractare ca in pozele de mai sus par a fi actualele vagoane cu turbofreze. Am vazut si alte fotografii mai recente in care ele nu aveau turbofreze.
Un alt aspect interesant este ca vad ca unul din ele are numarul 4. Cred ca la un moment dat exista un utilaj mai ciudat pe post de vagon de sudat, care avea numarul 1 si un vagon in stilul V56, dar modificat, pentru uns linii (exista foto pe situl RATB). Aceta din urma avea numarul 5. Cred ca 2,3 si 4 sunt actualele 01, 02 si 03. Explicatia numerelor diferite (care se suprapun cu ale plugurilor) pare a fi ca aceste vagoane tineau de sectia de linii.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Lun 22 Mai 2006 06:36:21 Titlul subiectului: i8i88 |
60584 |
|
Joi seara venind de la Constanta pe la Policolor in jurul orei 23:30 circula spre Ozana un tramvai Ratgheber cu remorca din modelul acela cu usi care se pliau intr-o parte din care nu mai exista in circulatie. Pe el la traseu scria UTILITAR si la exterior nu era modificat in nici un fel. In inerior functiona iluminatul cu neon si atat in vagonul motor cat si in remorca se vedeau cate trei rezervoare din fibra de sticla dreptunghiulare imense pline cu un lichid care se tot balansa in mers. Stie cineva la ce foloseste acest vagon ?
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 22 Mai 2006 09:24:04 Titlul subiectului: |
60588 |
|
Acel vagon este VAGONUL STROPITOARE.
Este destinat spalarii liniei de tramvai ingropata, cu jet de apa sub presiune. Este o realizare RATB-ETE Dudesti, impreuna cu serviciul de proiectare al RATB. Este foarte important sa scoata nisipul din canalul sinei. Simplu.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 11:12:21 Titlul subiectului: |
28769 |
|
Iata o masinarie pentru lucrari de linii peste care am dat in Giulesti. Incet si tare greu, dar totusi se mai si lucreaza pe linia lui 44...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.42 kb |
Vizualizat: |
de 41060 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
starchild
Data înscrierii: 25/Dec/2005 Ultima vizita: 26/Ian/2007 Mesaje: 1
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 18:23:13 Titlul subiectului: |
28796 |
|
Am vorbit 1 minut cu muncitorii de pe aceasta utilitara si am aflat ca rolul ei este sa alinieze/centreze "fin" sina asezata manual de muncitori si ca avanseaza (a se citi "poate avansa") 2 km pe zi . . .
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 22:00:42 Titlul subiectului: |
62726 |
|
Uite-l pe S01 în partea cealaltă a URAC-ului, înainte să se parcheze la umbră:
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 20:39:36 Titlul subiectului: |
62923 |
|
Iata si un utilitar pe care nu il vazusem de mult #6073 si utilitar S02 acum cateva zile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.02 kb |
Vizualizat: |
de 38749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
273.97 kb |
Vizualizat: |
de 38748 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 22:09:13 Titlul subiectului: |
62934 |
|
Se observă că #6073 are în interior scaune de V3A nemodernizat.
Și iată-l pe #6073 din alte unghiuri:
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 08 Aug 2006 19:13:20 Titlul subiectului: |
63394 |
|
Au inceput sa foloseasca V2B-urile pe post de utlitare. Astazi l-am vazut pe #4037 in zona Bucur Obor cu vreo 4 mecanici in el si mergea catre P-ta Iancului, ceea ce ma face sa cred ca a iesit din Urac.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 10:59:23 Titlul subiectului: * Tramvaie de marfă |
63455 |
|
Unul dintre motivele pentru care se vrea a se închide fabricile din interiorul Bucureștiului este că acestea se mai pot aproviziona cu materii prime și nu își mai pot livra produsele la timp din cauză că transportul cu TIR-urile a fost interzis între oerele 6? AM și 20 (8 AM).
Dar nimeni nu a zis că este intrezis să transporți marfă pe linia de tramvai!
Fabrici precum Timpuri Noi, Hesper, UMEB au linie de tramvai lângă ele, deci și prin urmare se pot instala linii de tramvai până în curtea respectivelor fabrici.
În ceea ce privește modalitățiile de transport am identificat 3:
- 1. Să existe niște locomotive electrice cu un design asemănător acesteia: http://ratt.stfp.net/DataT/X/n/0-D2:1.jpg
Locomotiva ar avea însă 4 sau 6 axe. În cazul trenurilor mai grele ar fi cuplate 2 locomotive. Locomotivele, pentru reducerea zgomotului, ar avea roți bi-bloc.
- 2. Mărfare automotoare: având mai multe roți motoare, distribuția puterii motoare ar fi făcută mai eficent
- 3. Locomotivă diesel-hidrauluică cu 2-3 vagoane - ar face oare față o șină în genul celei de Bd. Dinicu Gloescu sau Str. Cuțitul de Argint față la o asemenea sarcină (nu vreau tramvaie de marfă pe acolo, doar ziceam tipul șinei).
O altă problemă rămasă de rezolvat ar fi dealurile foarte înclinate - de ex., de oridunde ai veni la Timpuri Noi trebuie să urci sau să cobori un deal!
O soluție ar fi linie cu cremalieră - dacă tot se înlocuiește șina pe Șerban Vodă s-ar putea instala așa ceva. Dar, pe de altă parte mă întreb, cum putea sp urce trenul (chiar neîncărcat) pe linia de cale ferată care exista pe Str. Cuțitul de Argint, că e destul de înclinat dealul!
Cred că ar putea să folosească ceva EP/V3A utilitare, sau de ce nu V56 utilitare!
Mă întreb cum ar merge o L.D.H. sau o L.D.M. (Locomotivă Diesel-Mecanică) pe 2 osii pe linia de tramvai, cu 1-2-3-4 vagoane? Când au lucrat la linia lui 41 am zărit o L.D.E. pe linia de tramvai!
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 11:10:45 Titlul subiectului: |
63457 |
|
Nu imi pare a fi o solutie prea buna. O problema ai mentionat-o tu, cu dealurile prea inclinate si sinele fragile, deci pentru a fi fezabil asa ceva, ar trebui investitii din partea Ratb, care ar trebui recuperate cumva, deci preturile pentru folosirea acestei infrastructuri ar fi foarte mare, si deci nici o fabrica nu l-ar folosi.
Cealalta problea e impactul asupra transportului de pasageri, care nu cred ca ar tolera pra bine niste vagoane de marfa trecand pe langa ei pe peron... Plus ca fabricile or avea acces la liniile de tramvai, dar mai trebuie un acces si la gari de marfa, acces pe care stiu ca nu il avem.
In concluzie, nu e tocmai stralucita ideea aceasta, poate ca era fezabil daca Ratb era o regie particulara care trebuia sa castige profit.
Stiu ca linia de la Delfinului era construita cu scopul aprovizionarii daca nu ma insel, dar sunt curios, cum ar fi vrut sa aduca marfa pe linia de la Delfinului? Cu utilitare sau cu trenuri? Poate gasim un termen de comparatie, facem un studiu de fezabilitate, il propunem RATB-ului. . .
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 16:29:54 Titlul subiectului: |
63498 |
|
Pe mine ma enrva zgomotul facut de basculantele postate mai sus. Locuiesc chiar langa fostul lor capat de la Barajul Dunarii, unde erau incarcate cu pietris si intorceau pe bucla de la Alba. Toate astea la 2 AM!
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 01:27:40 Titlul subiectului: 00000 |
63863 |
|
... iată un plug, #02:
Și acum o freză, tot #02:
Uitați-vă cu atnție la freză, apoi la acest vagon polizor din Timișoara, produs de AEG:
În Dep. Victoria am am găsit un utilitar ciudat, dotat cu controller de Thomson:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 09:58:31 Titlul subiectului: |
63868 |
|
Freza din depoul bucurestean si vagonul polizor de la muzeul din Timisoara sunt identice ca model si ambele sunt produse la STB. Cel putin la vagonul din Timisoara se poate observa cu usurinta tipul de truc prezent la vagoanele ITB V5x. De asemenea, inscriptia STB este usor de remarcat. Inscriptia de pe vagonul din Timisoara si mentiunea din SB Atlas cu privire la producator sunt total gresite.
Cele doua locomotive AEG din Timisoara, mentionate in SB Atlas, sunt cu totul altceva. Au fost folosite pentru transporturi industriale de la/catre fabrica de bere. Daca mai exista, cel mai probabil se afla in curtea fabricii. Pana cand misterul existentei lor fi-va risipit (ii putem ruga pe timisoreni sa ne ajute in acest sens), marturii exista pe CD040 BS si intr-un material video filmat in anul 1996 (ambele fiind materiale comerciale).
|
|
Sus |
|
|
|