Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tunele abandonate si vechiul traseu al M3
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 11:02:18    Titlul subiectului: 111137

Asta inseamna ca din diferite motive M 3 sa fi avut putin alt traseu pe sub Titulescu ? Sau in lipsa lui M 4 sa fi fost un tunel de jonctiune M 1 - M 3 ? Putin probabil, M 3 ca sa intre pe Titulescu trebuia sa intre pe abatere la macaz, putin probabil. Si invers la fel, sa vina pe abatere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 18:31:28    Titlul subiectului: 111165

Nu trebuia neaparat sa fie linii acolo spre Basarab, doar tunel. Ma gandesc ca din punct de vedere constructiv poate a fost mai simplu pt M1 sa intre sub un tunel similar drept de cativa metri decat sa intre in panta direct sub (si in) curba M3.
Mie tot nu-mi iese din cap de ce nu au mai facut M3 la -24m asa cum s-a vehiculat si au facut-o asa de aproape de suprafata ..
Poate are cine cunostinte la SC Metroul SA, proiectantul metroului...asa ne-am lamuri cu exactitate ce a fost acolo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 21:41:37    Titlul subiectului: 111174

N-au facut GdN suprapusa la - 24 m (aprox un bloc de P + opt) din economie, sunt ferm convins. Intr-adevar, statii inalte de 10 m (P + 2) ar fi aratat altfel, dar cu siguranta nu mai erau bani. GdN 2 sta marturie, precum si varianta din Scanteia care ne arata o suprapusa cu peron dreapta (asta chiar e stupid !) la care dupa aceea s-a renuntat la un nivel !
Nici nu stiu cum ar fi aratat fluxurile de calatori daca am fi avut suprapusa cu peron dreapta !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 06:58:56    Titlul subiectului: 111184

In legatura cu tunelele abandonate... mi se pare interesant ca singurele referiri de pe Google duc doar la Tramclub. Desi toate "investigatiile" noastre de aici ne conduc la ipoteza ca intr-adevar, exista indicii clare, incontestabile, ca fosta M3 trebuia sa treaca pe sub Titulescu, nu pricep de ce acest lucru foarte interesant si misterios nu mai e documentat pe nicaieri.
Cum ar spune ziaristii, aceasta informatie ar trebui verificata din 3 surse, dar... nu avem sursele care sa confirme sau macar sa infirme stirea. Chiar ma intereseaza acest subiect, si va rog sa postati linkuri catre indicii despre aceste tunele parasite, daca ati gasit ceva. Eu am mai gasit doar pe wikimapia.org o descriere sumara a acestor tunele, preluata tot de pe Tramclub.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 07:04:52    Titlul subiectului: 111185

Cei de la Metrorex sau Ministerul transporturilor nu au o evidenta a tunelurilor parasite ? Sau nu o fac publica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 08:58:37    Titlul subiectului: 111186

Cred ca noul pasaj din zona va dezlega misterul... de fapt, poate il va "aduce la lumina" la propriu, prin excavatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 21:57:37    Titlul subiectului: 111342

Am aratat aici pana unde ajung tunelele suprapuse M1 / M3 fata de liniile CFR pe portiunea GdN 1 - Basarab. De aici se vede ca ele ajung pana sub linia 10 CFR. Podul Basarab dezafectat trebuia plasat mai spre dreapta (iesea din schita) dar l-am schitat totusi pentru a veni in ajutorul celor care nu cunosc zona destul de bine.
Evident cu rosu intrerupt sunt tunelele M 3



Pozitionare tunele fata de liniile CFR.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.68 kb
 Vizualizat:  de 18137 ori

Pozitionare tunele fata de liniile CFR.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Blaugrana



Data înscrierii: 23/Mai/2009
Ultima vizita: 29/Mai/2009
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 19:09:26    Titlul subiectului: 111384

Acum am aflat si eu de ce spatiul liber pe la Polizu-Grivitei...ma miram de nu au pus unii mana sa faca vreun "Mall".

Totusi, nu prea inteleg, poate explicati mai babeste.

Inteleg ca trebuia sa fie o alta locatie a peronului statiei Gara de Nord 1 de pe M1 dar l-au mutat mai sus spre iesirea de la Gara? ( Wikimapia ).
Inainte sa fie M1, linia Gara de Nord-Dristor 2 era numita M3 cu terminus la Gara de Nord 1?
A fost unita apoi cu M1 care venea dinspre Crangasi si ca sa nu se schimbe metroul au facut un alt tunel sa mearga in continuare dar a fost abandonata vechiul tunel?
Care ar fi problema cu noua linie? E ceva in neregula cu faptul ca nu s-a pastrat veche ruta Gara de Nord-Victoriei?
Inteleg ca intre Gara si Basarab tunelul de M4 directia 1 Mai trece sub/peste linia M1 astfel incat sa se ajunga la forma initiala a statiei Basarab, intotdeauna mi-am pus problema asta avand in vedere si faptul ca nu am circulat niciodata cu M4 pana la Gara de Nord 2.
Ce ar fi sub Titulescu? Exista un tunel care sa fi fost gandit astfel incat metroul sa circule intre Victoriei si Gara de Nord pe sub Titulescu?
Si atunci care e faza cu 2 statii suprapuse? Exista o statie abandonata aflata sub/peste actuala Gara de Nord la un alt nivel de adancime?

Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sensation



Data înscrierii: 02/Iun/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2009
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 08:40:56    Titlul subiectului: 111896

Ce se stie de "gaura" de metrou de langa Gradina Botanica, pe partea dreapta a gradinii botanice(cum stai cu fata la intrare) pe o straduta (dr.Brandza) si pare un tunel cu o pancarda acces interzis.
Zvonurile sunt ca trebuia sa fie o statie gandita de Ceausescu pt acel metrou special,insa in afara locatie mai putin la vedere intrarea aceasta este f mare.

Intrarea pare ca este pt masini, pt ca panta nu este mare si are parca instalate in asfalt niste sarme metalice groase pt aderenta presupun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 16:17:05    Titlul subiectului: 111918

O sa te dezamagesc, nu este nici o intrare secreta desi face parte din constructia metroului ! Putina istorie nu strica.
Statia Eroilor - pentru ca de ea este vorba a fost o statie deschisa cu ocazia primului tronson - Timpuri Noi - Semanatoarea, in Nov. 1979. Odata cu finalizarea santierului de la statia Eroilor, s-a finalizat in proportie de 100% si podul subteran unde M 1 sensul spre Eroilor trece PE SUB M 3 precum si tronsonul de circa 200 m din M 3 de la acest pod subteran pana la Gradina Botanica. Recapitulare : In Nov 1979, din M 3 s-a facut in proportie de 100 % si bucatica de la Eroilor la Gradina Botanica. Santier la suprafata, a fost construit de echipa ce a asigurat constructia lui M 1 de la Eroilor la Grozavesti. Atunci s-a facut si acea intrare pe care ai semnalat-o. Acum punem punct, s-a refacut reteaua stradala, canalizarea, etc.
Prin Iulie 1981 s-au apucat de Militari. Intre Politehnica si Eroilor au pus de asta data numai 2 cartite in loc de 4, ele au plecat de la Politehnica spre Eroilor. Aceasta practica numai cu 2 cartite in loc de 4 mai este aplicata si in alte locuri unde distanta dintre statii este mai scurta, nu dau exemple aici.
Si distatnta Politehnica - Eroilor este mai scurta, de la Politehnica este o portiune de circa 200 m de constructie la suprafata, apoi se intra cu cartitele pe sub gradina Botanica, se face o curba la stanga, drept, o curba mare la dreapta si se ajunge in capul strazii Dr. Brandza unde s-a facut jonctiunea prin Ianuarie 1983 cu lucrarea facuta cu aproape 4 ani in urma.
Prin acea rampa au scos cele 2 cartite. Asta este toata povestea rampei de pe str. Dr Brandza ! Nici un tunel secret, garantat !


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Mie 03 Iun 2009 21:02:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 17:04:40    Titlul subiectului: 111920

Acum mai foloseste la ceva locul respectiv?
De la Politehnica pana la un moment dat trenul circula in tunel rectangular, vine o "trecere" un fel de rost de ventilatie si se intra in tunele sapate, care se termina (se unesc sensurile) spre Eroilor, inainte de traversarea liniilor spre Grozavesti.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 17:55:40    Titlul subiectului: 111924

Desi suntem cam off-topic...La cativa metri de aceasta, tot in Gradina Botanica, dar spre Splaiul Independentei, exista o constructie asemanatoare. Probabil, asa cum banuiesti si tu, la ora actuala sunt spatii pentru ventilatie.
Mie mi se pare interesanta gura de aerisire dintre Eroilor si Izvor. Desi la suprafata nu pare cine stie ce, comunica la nivelul tunelului in 2 locuri. Si este foarte luminata pentru o gura de aerisire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sensation



Data înscrierii: 02/Iun/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2009
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 22:57:22    Titlul subiectului: 111937

Ok,multumesc mult pt lamuriri.Dar totusi,oare e inchis?Ca banuiesc ca nu e liber pt oricine sa intre pe acolo.
Poate data viitoare cand am drum sa cercetez mai atent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2009 17:09:05    Titlul subiectului: 111964

Acea galerie este luminata deoarece in interstatia respectiva se afla grupurile de ventilatie - acolo duc tunelurile care se vad din metrou si nici altundeva, spre Casa Poporului (desi nu e exclus ca de acolo sa fi facut legaturi spre metrou (in niic un caz luminate vizibil, dacat daca este nevoie).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightfever



Data înscrierii: 06/Iun/2009
Ultima vizita: 02/Iul/2009
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 23:05:35    Titlul subiectului: 113069

Va impartasesc o informatie interesanta: intre Universitate si Piata Romana exista doua tuneluri suprapuse.

Cel prin care circula trenurile este destul de adanc si avand in vedere ca a fost constuit prin sapare si acoperire, intre el si suprafata mai exista un tunel gol, iar accesul se face printr-o usa speciala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 23:58:25    Titlul subiectului: 113076

Tunelul de deasupra este mai lat decat tunelul de metrou si in conceptia lui Ceausescu acolo trebuia sa fie o mare parcare subterana. Existenta lui este cunoscuta de multa vreme. O parcare subterana gata sa fie data in folosinta este si la Piata Victoriei. In cazul celor 2 parcari potentiale singurul lucru care trebuie sa-l facem este sa construim niste rampe de acces. Am impresia ca acest lucru depaseste puterea de judecata a inginerilor nostri constructori, care, vezi doamne, probabil ca nu au invatat asa ceva la facultate. Evident ca sunt rautacios, mai degraba cred ca sunt interese de bani multi sa nu dam in folosinta cele 2 parcari.(masini ridicate, etc). Cota sinei este la minus 10 - minus 12 m acolo (adancime mica spre medie)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nightfever



Data înscrierii: 06/Iun/2009
Ultima vizita: 02/Iul/2009
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 00:21:48    Titlul subiectului: 113082

Nu e vorba de ingineri, sunt multi care se pricep si pleaca in strainatate unde sunt platiti mai bine, chiar daca e nevoie sa presteze munci mai joase.

Problema e la cei care ne conduc, care momentan se ocupa cu furatul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2020
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 15:13:39    Titlul subiectului: 113969

Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor.
_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1.cremsnit



Data înscrierii: 23/Iun/2009
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 17:47:12    Titlul subiectului: 113974

Citat:
Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor.

Daca e adevarat, ma gandesc ca acel racord ar putea fi un ciot din viitoarea prelungirea a M4. S-ar putea sa gresesc sau sa nu fi citit cu atentie caci din cate am mai citit prin alte topicuri am aflat o informatie: ca M4 (GdN 2 - CFR Progresu) ar fi fost gandita prin '88, dar modificata din pricina unor neintelegeri cu privire la importanta economica, astfel incat M4 a ajuns sa se intinda doar pana la Laromet. Sper sa nu gresesc. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 09:51:36    Titlul subiectului: 113996

HORIA a scris:
Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor.
N U

Niste explicatii necesare : In general, ceea ce vedem noi in statii este nivelul 2 al statiei. Sub acest nivel mai exista un nivel, nivelul nr 1. Ceea ce am vrut sa exprim eu prin acel "NU" categoric este ca nu exista nici o legatura subterana intre remiza de la GdN 1 si parcul din fata Ministerului Transportului.
Nici nu ar fi folositoare pentru metrouri, ar fi trebuit cumva sa fie un traseu in panta ca sa pot face legatura cu un tren. Legatura intre M 1 si M 4 exista asa cum se cunoaste, si este intre GdN 1 si Basarab 4
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Sep 2009 14:50:51    Titlul subiectului: 116483

Schimband un pic subiectul, pana la urma stie cineva daca in timpul forajelor pentru pilonii pasajului Basarab au dat peste vechile tunele de pe Titulescu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 06 Sep 2009 20:18:14    Titlul subiectului: 116492

Am reusit sa fotografiez intrarea "secreta" de la Gradina Botanica, de pe Dimitrie Brandza. Intrarea este paralela cu gardul gradinii si era folosita pentru introducerea si scoaterea utilajelor cand a fost construit racordul spre Militari.


Intrare metrou utilaje.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  366.51 kb
 Vizualizat:  de 16198 ori

Intrare metrou utilaje.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 07 Sep 2009 17:28:32    Titlul subiectului: 116549

La Pasajul Basarab au probleme cu fundatiile unor piloni de pe Grivita datorita unor spatii nefolosite de la metrou - pot fi spatii tehnologice rezultate de la constructie sau ramasitele fostului traseu.
E vorba de portiunea dinspre Gara a Caii Grivitei.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doctorusat



Data înscrierii: 01/Ian/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2019
Mesaje: 28
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 22:41:33    Titlul subiectului: 117783

Acel spatiu tehnic nu mai are legatura cu tunelul si este folosit pe post de ghena de gunoi Very Happy, si cotet pt cainii maidanezi, casa pt boschetari si alte utilizari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Oct 2009 08:47:49    Titlul subiectului: 118513

Am pornit de la un interviu care a fost postat pe forumul nostru mai de mult, si anume din revista “Univers Ingineresc” – un interviu cu d-l ing. Gh Buzuloiu –
“ Propuneri de modernizare a Garii de Nord ”
Interviul contine unele aspecte interesante privind lucrarile la metroul bucurestean din zona garii, aspecte sustinute la vremea respectiva si de userul Sab, dar care au trecut prea usor de comentariul nostru pe forum. La inceputul articolului sunt postate si doua schite, schite asupra carora mi-am indreptat atentia in mod deosebit.
Un prim aspect ce reiese din acest interviu este faptul ca initial statia de metrou GdN a vrut sa fie construita in fata hotelului Nord. Din articol nu reiese clar daca la vremea respectiva se avea in vedere realizarea magistralei inelare – cu precadere a asa numitei “ ramuri mici ” – si anume sectiunea Granitul ( Cora) – Gara. Totusi demolarile masive din zona Piata Victoriei – str dr. Felix – str Buzesti – str Polizu sugereaza acest lucru. La vremea respectiva userii Sab cat si Rosetti 61 au sugerat un traseu al lui M 3 pe sub aceste strazi. Tot din articol reiese cu certitudine ca de acest proiect constructorii s-au apucat aproximativ in luna decembrie anul 1984 – marturie sta pe de o parte afirmatiile d-lui ing Buzuloiu cat si actuala remiza ( cu 4 linii) a statiei GdN 1 din fata hotelului Nord. Configuratia actualei remize sugereaza ca statia era una clasica, tind sa cred ca avea 2 linii si peron central. Tot nu –mi dau seama unde ar fi trebuit sa fie plasata statia pentru M 3, daca era statie separata, statie suprapusa cu M 1, sau daca trecerea de la M 1 la M 3 s-ar fi facut fara rebrusment (asa cum este acum)
Totusi – tot din reportaj reiese- statia Basarab era in actualitate
Aici apare un aspect interesant. D – l ing propune in anul 1985 o statie de metrou suprapusa –care ar fi trebuit sa fie plasata undeva intre muzeul CFR si Piata Garii – intersectia bulevardelor Gh. Duca – cu Calea Grivitei, partial sub Calea Grivitei, partial sub spatiul existent intre Calea Grivitei si liniile CFR., paralel cu liniile CFR.
Statia de metrou avea 2 peroane identice suprapuse de tip insula ( peron central) cu 2 cote extrem de interesante, si anume statia superioara undeva la minus 18 metri iar statia inferioara undeva la minus 24 metri.
Cotele statiilor sunt demonstrate de mine foarte logic. – vezi schitele atasate. Interesant la aceste schite sunt urmatoarele aspecte, si anume :
- Existenta unui pasaj pietonal transversal pe statii si care ar fi unit statiile de metrou cu bulevardele ce marginesc gara CFR ( Dinicu Golescu si Grivitei) precum si cu acces direct la peroanele CFR.
- Existenta unei parcari subterane la primul nivel
- Sacrificarea unei parti a constructiei garii CFR ( de pe coltul cu actuala statie de metrou si cu casele de bilete) si construirea in acelasi stil arhitectural a unei noi constructii inalta de 8 etaje pe un nou aplasament – vezi schita atasata.
Culmea este ca si aceasta varianta a fost luata in calcul, deoarece pentru realizarea ei trebuia daramat integral Muzeul CFR, lucru inceput la un moment dat. Faptul ca s-a demolat o aripa a muzeului – aripa care in configuratia actuala putea sa ramana, nu incurca pe nimeni – vezi schita, ne indica noua faptul ca varianta mentionata a vrut sa fie construita la un moment dat.
Recapitulare :
Ce avem in acest moment ? Avem o remiza cu 4 linii la gara – ceea ce indica faptul ca in primul moment au vrut sa construiasca statia de metrou in dreptul hotelului Nord. In argumentarea acestei afirmatii stau si demolarile masive din zona Piata Victoriei – dr. Felix – Buzesti – Polizu.
Mai avem o aripa a muzeului CFR daramata, ceea ce indica ca varianta din schita anexata era in actualitate, si nu orice fel de actualitate, ci una foarte apropiata.
De ce am notat eu M3 la nivelul inferior iar M 1 la cel superior – invers e cum este acum. Tot mai de mult userul Catalin Ghita a postat pe forum 5 variantae posibile ale amplasarii statiilor din zona garii pentru cele 2 magistrale ( M 1 si M 3). In 2 din cele 5 variante M 3 este la o cota foarte adanca ( minus 21 respectiv minus 24 metri), iar in 3 variante este pe palier cu M 1, dar nici odata mai sus de cota minus 11 metri. Acest lucru mi-a sugerat mie ca totdeauna M 3 a fost gandita la nivelul inferior.
Desi cele 2 variante de proiect erau in executie la un moment dat ( asa cum am demonstrat ) totusi – nu stiu cand – s-a renuntat la ele si apare o alta varianta – cea actuala, cunoscuta de noi sub denumirea de “ schita lui Rosetti ” care a avut bunavointa sa scaneze almanahul Scanteia editia 1986.
Interesant ca si aceasta varianta se mergea pe ideea unei statii suprapuse dar de aceasta data Cu M 3 venind pe deasupra lui M 1 – cota statiei de adancime fiind mult mai sus, undeva pe la minus 13 metri.
De ce s-a renuntat la suprapusa – ne vom ocupa alta data de acest aspect.
Cum alta data ma voi ocupa si de statia GdN 2 – care sugereaza din start o statie suprapusa, statie ce ar fi avut sanse sa fie realizata in locul actualei statii GdN 1

Interviul intreg cu d-l ing Buzuloiu se gaseste la urmatoarea adresa :
http://www.agir.ro/univers-ingineresc/propunere_de_modernizare_a_garii_de_nord_din_bucuresti_1853.html



GdN - proiect initial 1.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.11 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

GdN - proiect initial 1.png



GdN - proiect initial 2.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  572.28 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

GdN - proiect initial 2.png



GdN - proiect initial 3.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.02 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

GdN - proiect initial 3.png



Zone demolate.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  619.17 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

Zone  demolate.png



Almanah 86 - I.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  617.09 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

Almanah 86 - I.png



Almanah 86 - II.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  590.18 kb
 Vizualizat:  de 15301 ori

Almanah 86 - II.png



10_17_2009_10_04_53_am_105.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.17 kb
 Vizualizat:  de 15185 ori

10_17_2009_10_04_53_am_105.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 3 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community