Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legislatie rutiera

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6067
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 09:46:52    Titlul subiectului: Legislatie rutiera 110712

Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, republicată
- modificată și completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.63/2006, publicată în Monitorul Oficial al România, Partea I, nr.792/20.09.2006;
- aprobată prin Legea nr.6/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.30/17.01.2007;
- modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr.69/28.06.2007

La Infracțiuni și pedepse, la art.85, alin. (2)

"Punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu număr fals de înmatriculare sau de înregistrare se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani."

Ce parere aveti? "Renumerotarile" de vehicule facute frecvent de diverse regii s-ar incadra aici?

In ce conditii este legala sau nu schimbarea "numarului de inregistrare", respectiv utilizarea unui "numar de inregistrare" diferit de cel alocat initial vehiculului?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 1784
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 13:56:13    Titlul subiectului: 110719

Numarul de inregistrare a unui autovehicul urban (e vorba desigur de tramvaie si troleibuze) se poate schimba, evident, fara sa fie ceva ilegal aici. Numai ca acel numar trenuie sa fie identic cu numarul care este scris si in certificatul tramvaiului (troleibuzului) un fel de certificat de inmatriculare de la auto.
Certificatul acesta propriu ptr tramvaie (troleibuze) nu stiu precis cine-l elibereaza, parca primaria, desi pot sa ma insel. Dar el este echivalentul Certificatului de Inmatriculare pe care-l stim de la auto.
Certificatul acesta are scris serie sasiu, serie motoare electrice, revizii tehnice - echivalentul ITP-ului auto, culoare, capacitate, viteza, greutate, dimensiuni anvelope, tip curent alimentare, voltaj, amperaj, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 15:22:52    Titlul subiectului: 110724

Numarul de inventar este piesa de baza atunci cand este vorba despre documente interne ale unitatii de transport. Fiecare vehicul, la fel ca orice alt obiect, este identificat in cadrul unitatii prin acest numar de inventar.

Numarul de parc este un instrument util in cadrul activitatii de exploatare. Exista unitati care utilizeaza numarul de inventar in intregime sau partial drept numar de parc.

Numarul de inmatriculare tine de prezenta vehiculului respectiv in trafic.

Catalin, tu faci trimitere la acea modificare a numerelor de parc. Sa stii ca se practica si la case mai mari (de prin Vest), fiind o chestie ce tine de "bucataria" unitatii. Problema e atunci cand numerele de parc nu "migreaza" singure.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6067
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 15:57:10    Titlul subiectului: 110811

http://www.realitatea.net/in-bucuresti--numerele-de-inmatriculare-ale-masinilor-vor-avea-trei-cifre_515641.html

"În București, numerele de înmatriculare ale mașinilor vor avea trei cifre

Direcția Regim Permise și Înmatriculări a atribuit numere de înmatriculare cu trei cifre autoturismelor înregistrate București, deoarece, în cel mult trei luni, combinațiile atribuite doar cu două cifre se vor termina, a declarat astăzi, într-o conferință de presă, chestorul Marian Tutilescu.

În prezent, în București sunt înmatriculate aproximativ 1.250.000 de autovehicule, iar serviciul de profil mai are la dispoziție puțin peste 155.000 de combinații de litere de atribuit numerelor cu două cifre.

Potrivit celor de la Serviciul de Înmatriculări București, aceste numere vor fi epuizate în două, maxim trei luni, urmând ca după aceea să se treacă la sistemul cu trei cifre."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 377
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 20 Iun 2011 14:50:40    Titlul subiectului: Scoala de soferi pentru Autobus (cat.D) 144735

Daca am permis de conducere cat. B, pot sa fac scoala pentru cat. D fara ca sa fac cat. C, C+E?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2012 16:56:18    Titlul subiectului: 159298

O intrebare despre tramvai ca vehicul rutier:
In lege, drumul public este definit astfel: "orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice."
In unele orase linia de tramvai iese din oras si are cale complet separata de trafic (Braila spre Lacu Sarat, Arad spre Ghioroc, Craiova etc...). Evident, liniile respective nu indeplinesc conditiile pentru a fi declarate drum public. Iar Politia Rutiera are atributii doar pe drumurile publice. Eventualele accidente de tramvai produse in situatiile specificate intra in competenta Politiei Rutiere? Poate aplica sanctiuni vatmanilor? Dar in situatia in care linia de tramvai este pe aceeasi platforma cu drumul, dar complet separata de traficul auto (ex: linia 41 sau 32 din Bucuresti)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 1784
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2012 17:48:58    Titlul subiectului: 159302

Tot prin lege, ce tine de ARR, liniile de tramvai din exteriorul oraselor sunt considerate ( legislativ vorbind ) ca fiind din oras. Asadar au regim juridic identic cu cele din oras.
Idem linia 32 / 41 sunt considerate drum public si politia rutiera are competente in cercetarea evenimentelor unde sunt implicate numai tramvaie.
Pot sa caut articolul de lege respectiv de la ARR, dar e mai greu de gasit fiind un singur paragraf iar eu in activitatea mea nu am apelat niciodata la el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community