Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul urban inainte si dupa epoca comunista

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 10:13:42    Titlul subiectului: Transportul urban inainte si dupa epoca comunista 111844

Se spune ca, in mare parte, in anumite orase ale tarii, transportul in comun nu a evoluat prea mult dupa ce epoca comunista a apus. In unele cazuri, "sufocate" de privatizari si de aspecte "bolnavicioase" ale transportului in comun (de ex. maxi-taxi sau concurenta neloiala a mai multor operatori) anumite autobaze s-au desfiintat, altele au intrat in incapacitate financiara si cu greu au gasit posibilitatea de a se "reabilita".
Cu mare tristete constat ca uzinele care produceau sute de autobuze pe an s-au desfiintat, in mare parte datorita mentalului "democratic". Desigur, nu neglijez nici scandalul care a "mocnit" pe parcursul mai multor ani intre cei de la Ikarus si cei de la Rocar.
Inainte de 1989 autobazele aveau multe mijloace de transport, din pacate nu toate erau insa grozav intretinute. Desigur, se permitea luxul sa se caseze un autobuz la 6-7 ani de la achizitionare intrucat altele se cumparau cu destula usurinta. Evolutiv, in perioada comunista, uzinele de autobuze bucurestene au cunoscut si puncte culminante precum si caderi. Poate ca cel mai nereusit exemplar - conform unui sondaj realizat de unul dintre colaboratorii mei - este DAC-ul scund, fie el articulat sau simplu, produs in cursul anului 1988, cu economie de piese.
Majoritatea traseelor pentru mijloacele de transport au fost construite in perioada comunista. Drumurile au fost adaptate pentru a suporta linii de tramvai sau pentru a permite bucle lejere pentru mijloacele de transport articulate. Se utilizau destul de multe trasee, insa in unele orase orarele de sosire sau plecare lasau mult de dorit, ele nefiind respectate.
De asemenea, in unele orase din tara nu s-a mai construit nimic dupa Revolutie in ceea ce priveste transportul in comun. Vezi uneori cate o forma bizara la marginea drumului, contorsionata, din metal ruginit, cu un panou subred, invadata de balarii si vag iti amintesti ca acolo era o statie de autobuz; pasesti prin buruienile inalte de langa foste artere de circulatie si descoperi cu uimire linii de tramvai abandonate...
Cat de ciudate sunt unele decizii... avantul comunist de a crea si sustine transportul local cu mijloace ecologice a stagnat si zic asta fiindca in tara se scoate in veselie retea si linii de tramvai in favoarea autobuzelor. In perioada comunista nu aveam noi habar de Euro 1, ce-i drept, si calatoream cu autobuze cu tobe sparte si motoare terminate care umpleau cartierele de trambe de fum inecacios. Acum avem autobuze nepoluante si prin urmare ne permitem in mod eronat sa renuntam la tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 11:59:37    Titlul subiectului: 111846

Sunt prea tanar pentru a sti exact cum a fost transportul in comun in Arad in perioada comunista (nascut in '86). Cu toate astea, am intrebat in jur si stiu sa va spun pe scurt cam cum se facea transportul in Arad, in special in anii '80.
De mult timp in orasul nostru transportul predominant (si in inca asa e) se facea cu tramvaie. Aveam 2 modele: Timis 2 si Tatra T4D. Tramvaiele circulau rar, ajungand sa fie extrem de aglomerate. Circulatia pe treptele tramvaiului cu usile deschise era o practica destul de des intalnite, in special in jurul orelor de varf cand muncitorii ieseau din mastodontii industriali.
Dupa comunism, primele tramvaie noi (din cate tin eu minte) au fost GT4. Au reprezentat o crestere semnificativa a calitatii fata de ceea ce aveam noi in parc pana in acel moment. Infrastructura de tramvaie a ramas in mare parte la fel ca dimensiuni, adaugandu-se doar ruta Fortuna - Zona Industriala Vest. Tot la capitolul "modificari" se poate adauga si unirea liniilor 7 & 8 cu liniile 17 & 18 prin realizarea unui pasaj pe sub calea ferata Arad - Timisoara. Unirea a fost un pas normal intrucat buclele de intoarcere pentru liniile descrise mai sus erau la cateva sute de metri.

Parerea mea personala e ca per general, transportul in comun in Romania s-a dezvoltat in anii '70 dar mai ales '80. Din pacate, in ultimii aproape 20 de ani modificarile si imbunatatirile au fost infime sau inexistente. Exista insa sperante pentru viitor, pentru ca unele orase au inceput sa dea deja tonul lucrarilor de modernizare dar si al parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie. Nici posibilitatea ca sa se deschida o linie de productie de tramvaie in Romania nu e de neglijat!

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 13:35:20    Titlul subiectului: Re: Transportul urban inainte si dupa epoca comunista 111850

Amiralul Byrd a scris:
Inainte de 1989 autobazele aveau multe mijloace de transport, din pacate nu toate erau insa grozav intretinute.
Sunt de acord cu intretinerea deficitara, cauzata mai ales de lipsa pieselor de schimb, nu a mainii de lucru calificate. Pe atunci, oricat ar parea de ciudat, senzatia mea e ca erau oameni mai calificati ca acum.
De asemenea, se foloseau mult piese "reconditionate", care de fapt erau piese deja aproape terminate, care nu tineau mult si "cadeau" din nou.
Amiralul Byrd a scris:
Desigur, se permitea luxul sa se caseze un autobuz la 6-7 ani de la achizitionare intrucat altele se cumparau cu destula usurinta.
Sunt oarecum uimit de afirmatia asta, ma bazez pe observatiile facute la Medgidia (CT) pana in anul 1986, cand m-am mutat la Slobozia, si apoi intre 1986 si aproximativ 1995, cat am stat in Slobozia (IL).
Autobuzele nu numai ca nu erau inlocuite, ba din contra, mentineau in circulatie, cu mari eforturi, autobuze vechi, care abia se mai taraiau.
Imi aduc aminte si la Medgidia si la Slobozia de Roman-uri 112 in stare destul de precara sau de un DAC 117 vopsit in rosu tip ITB, cu care era o aventura sa urci rampa de acces extrem de inclinata care facea legatura intre podul peste Canalul Dunare-Marea Neagra si un cartier din Medgidia, numit "Orasul Nou", autobuzul abia se taraia, fornaia, scrasnea, cred ca abia urca cu 5-10 km/h...
Mai imi aduc aminte de o chestie, pe vremea aia existau anumite orase care aveau "prioritate" la repartitii, vehiculele noi ajungeau in orasele mari, precum Bucuresti, Constanta etc, iar de acolo autobuzele mai vechi erau redistribuite autobazelor mai mici din cadrul IJTL-urilor in cauza...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2018
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 15:51:22    Titlul subiectului: 111858

Transportul in comun pe timpul guvernarii comuniste a avut trei etape.
Prima a fost perioada reconstructiei si introducerii planificarii de stat, moment in care s'au stabilit anumite prioritati si posibilitatile de crestere, in functie de celelalte ramuri industriale.
A doua faza a coincis cu crearea unei industrii nationale de vehicule (1954 - camioane la Brasov, 1955 - tramvaie la Craiova, 1958 - autobuze la Bucuresti), ceea ce a dat posibilitatea dezvoltarii transportului urban in multe orase mici si mijlocii precum si suplimentarea parcului in orasele mari pentru a asigura conditii cat de cat civilizate.
Etapa a treia a debutat aparent sub semnul innoirii, la sfarsitul anilor '60, odata cu urbanizarea si indstrializarea accelerata. Achizitionarea unor noi licente pentru motoare diesel, camioane si autobuze, un nou model de tramvai de mare capacitate, metroul, sistematizarea oraselor, au dat senzatia de relaxare dar ceea ce a urmat dupa 10 ani a fost un regres iremediabil in anii '50.
Anul 1990 a gasit 70% din Romania la stadiul de santier neterminat, cu o populatie frustrata si nici o directie de urmat. Ceea ce traim astazi este efectul planificarii gresite si fortate, nici nu avea cum sa fie altfel.
Pe marginea ideii de a reinfiinta o industrie constructoare, nu sunt un specialist in economie si/sau statistica dar cred ca ar trebui facut un studiu in domeniu pentru o perspectiva corecta. De exemplu, autobuze. Care este necesarul urban actual, cat poate absorbi piata interna din productia proprie, care sunt fondurile pe care si le permit municipalitatile si cat poate fi subventionat de la bugetul national, cum se raporteaza costurile achizitiei din import contra costurilor de a mentine in functiune o uzina, se poate subventiona un producator local sau i se pot oferi facilitati financiare, se poate face o oferta unei companii cu experienta pentru a deschide o linie de productie aici? Sunt doar cateva din intrebarile si problemele care privesc chestiunea transportului urban (si din ce in ce mai mult cel interurban). Idem si la tramvaie. Cel mai probabil, nu se va misca nimic in directia asta, pentru ca inainte de vehicule noi nu avem macar drumuri pe care sa mearga si nici semne nu sunt ca se vor face curand.
Tramvaiul cred ca e o situatie aparte, desi nu va avea o revenire spectaculoasa in orase, este o solutie aproape obligatorie pentru zonele metropolitane sau suburbii. Aradul a fost un exemplu remarcabil cu celebra sa linie pe care a circulat "Sageata Verde" dar ramane de vazut daca edilii zilelor noastre vad lucrurile "altfel".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2009 14:12:28    Titlul subiectului: 111952

Sunt de acord in privinta modului in care se reparau mijloacele de transport in comun in "epoca pre-comunista". Intr-adevar, imi amintesc de perioada in care s-au schimbat cutiile de viteze automate cu cele manuale si care nu au influentat in mod negativ functionarea autobuzelor, precum si modificarile in saloane - o parte din piesele si ornamentele de calitate inferioara cu care erau dotate autobuzele autohtone din generatia anilor 1988-1989 au fost schimbate cu altele mai robuste, preluate de la autobuze fabricate in perioada 1982-1986. In privinta pieselor de schimb, autobazele au trecut prin cateva "crize" impuse de "ratiunea economica comunista": cu totii cred ca ne amintim de autobuzele care aveau geamuri inlocuite cu table, burdufuri rupte prin care puteai vedea strada si pietonii cu destula usurinta, faruri preluate de la tractoare sau camioane, masti si alte accesorii inlocuite sau modificate... In privinta calatoriilor, la orele de varf te simteai ca in Cuba: se mergea la inghesuiala, de multe ori pe scarile mijloacelor de transport si chiar in afara acestora, agatat de usi sau doar tinandu-te de colegul din fata ta... pe vremea aceea eram la liceu si era mare grozavie pentru noi, pustii, sa calatorim agatati de usi ca maimutele in jungla... In mare parte se intampla asa fiindca orarele de functionare ale mijloacelor de transport erau prost concepute. Cine mai lua in seama atunci anunturi de genul "constructia autobuzului nu permite plecarea acestuia cu usile deschise", cand insasi soferii decuplau acest mijloc de siguranta?
Mai era pe urma "marea cacialma" cu schimbarea numerelor de parc pentru a "pacali ITP-ul". Adica un autobuz era casat iar numarul lui il primea un altul care nu avea sansa sa treaca de revizie. In multe orase din tara am intalnit si am auzit de astfel de cazuri, care atunci se faceau "cu inchideri de ochi" tot din cauza economiei si care acum sunt interzise.
Reparatiile au avut si ele "istoria lor". Se spune ca mecanicii erau "formati" sa repare si sa "combine" piese de la mijoacele de transport autohtone cu cele de la mijloacele de transport unguresti (Ikarus) si cehoslovace (Skoda). Activitatea lor s-a desfasurat pe mai bine de un deceniu, timp in care au prins experienta. In prezent, in lipsa uzinelor Rocar, autobazele detin o colectie pestrita de mijloace de transport: MAZ-uri, MAN-uri, BMC-uri, Steyr-uri, Mercedes-uri, Volvo-uri... Reparatiile lor ridica, in momentul de fata, anumite probleme atunci cand se defecteaza. Probabil ca dupa o perioada de experienta, mecanicii nostri vor redobandi experienta si agilitatea "de odinioara".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 11:47:16    Titlul subiectului: 117078

In perioada dinaintea Revolutiei orarele mijloacelor de transport in comun erau destul de slab puse la punct in anumite orase. Stateam de multe ori in statii cate 30-40 minute sa apara cate un mijloc de transport corespunzator locatiei unde doream sa ajungem. Acum stam mai putin, asta e adevarat, insa nu inseamna sa calatorim mai bine ca atunci...
In perioada comunista, pentru tarile "estice" autobuzul "favorit" insemna Ikarus-ul. Iar in materie de tramvaie dominau Tatrele.
In orasele cu caracter industrial transportul era o aventura. Pe langa cursele locale erau cele "conventie" (denumirea provine de la intelegerea (conventia) dintre fabrica, combinatul, santierul respectiv si autobaze) care de multe ori impresionau prin... aglomeratie. Imi amintesc, de exemplu, la Galati, sosirea tramvaiului 3 in Micro 20... In bucla dintre strazile Stadionului si Otelarilor rula foarte incet, sa nu se rastoarne peste oamenii agatati pe scari si tampoane... Mai conta atunci regulamentul? Mai conta atunci autocolantul acela care sustinea ca mijlocul de transport nu poate pleca din statie cu usile deschise?!
Autobazele aveau in perioada comunista o multime de mijloace de transport. Se acorda destul de multa atentie infrastructurii, dorindu-se favorizarea tramvaielor si a troleibuzelor insa nici autobuzele nu erau neglijate. Si cu toate acestea, orarele de functionare erau nemultumitoare...
Atasez mai jos doua poze din anii '80. Ambele sunt facute in Bucuresti. Sursa de unde le-am preluat: http://www.flickr.com
Va mai amintiti de aceste conditii de calatorie, cand de voie, de nevoie, ne transformam in cascadori?



Piata Universitatii - decembrie 1984.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.45 kb
 Vizualizat:  de 14596 ori

Piata Universitatii - decembrie 1984.jpg



Crangasi, 1982.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.13 kb
 Vizualizat:  de 14596 ori

Crangasi, 1982.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 08:58:26    Titlul subiectului: 117131

Eu am circulat cu mijloacele de transport in comun ale ITBv inca din anii 60, copil fiind. Nu pentru ca eram obligat sa ma duc la "munca" departe de casa, scoala mea fiind la distanta de 1 statie de 16 de casa, dar imi placea sa ma plimb.
Am folosit autobuze si trolee, astea existau atunci in Brasov si as spune, cu lipsa de competenta a unui copilas, ca erau destul de multe. TV-uri, iar mai tarziu Skode. Sigur ca era o aglomeratie teribila, sigur ca in masini putea a benzina si a fum (trec peste mirosurile biologice) de ti se facea rau, dar stiu precis ca anumite linii (16-le meu, de exemplu) avea orar fix (erau exact 2 masini in traseu si plecau la fix si la si jumate de la capete), stiai la ce ora sa te prezinti in statie ca sa-l prinzi.
Cand m-am mutat in Rosiori, in 1981, am gasit aici un sistem de transport cu autobuze, erau vreo 3 sau 4 linii, cu orarul de plecari in functie de mersul trenurilor (adica daca soseai in Gara de Nord cu un accelerat sau rapid erai sigur ca gasesti un autobuz gata de plecare).
Era bine, era rau? O fi fost rau, daca edilii orasului au gasit cu cale sa renunte la transportul ,public.
Rezultatul? Cat e de mic orasul asta si cati oameni sunt plecati la munca in strainezia, pe strazile principale e aglomeratie de masini, nimeni nu respecta pe nimeni si nimic (reguli sau parteneri de trafic). Nu trebuie sa fii inginer sau politist ca sa intelegi ca si in alte orase transportul in comun e deficitar si oamenii prefera sa circule cu masina proprie, desi e mai scump si mai riscant (eu zic ca senzatia de confort ca esti boier la volanul masinii tale e falsa, daca te gandesti cate aventuri ai intr-un drum de doi-trei kilometri).
Eu, unul, as abandona bucuros Hyundaiul in curte si as merge la scoala cu autobuzul. De ce sa imi fie frica sa dau o nota justa pt ca elevul respectiv ar putea sa ia masuri impotriva geamurilor masinii mele, asa cum iau impotriva cuciucurilor de la bicicletele colegilor?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 12:28:03    Titlul subiectului: 117940

herminedirt in topicul: Tronsonul 1 Mai-Laromet a scris:
Sa nu ridicam acum in slavi comunismul pentru ca a construit o retea de metrou. Sa nu uitam ca la constructia acestuia au murit oameni, s-a lucrat in niste conditii demne de sclavagism. Nu cred ca mie, sau tie, sau oricui, i-ar conveni sa isi jertfeasca viata doar ca generatiile viitoare sa beneficieze de... metrou.

Nu ridic in slavi pe nimeni si nimic. Am subliniat doar ca pe vremea aceea, asa cum era, se facea ceva. Da, conditiile erau grele dar nu cred ca in afirmatia mea ma gandeam la asta, ci mai mult la furtul, la delasarea, la smecheria de acum, la toate aspectele ce reprezinta acum cancerul oricarei lucrari de infrastructura din Romania. Nu mi-as dori sa se ajunga la jertfa de vieti omenesti, desi vezi si tu cati oameni mor pe santiere si acum in capitalism, si de ce? Pentru ca unii nu asigura conditiile elementare de munca si angajeaza muritori de foame care pentru o paine ar face orice. Chiar sa si moara. S-a murit in comunism se moare si acum.
Comunismul a construit ceva. Bun, rau, dar pana acum in 20 de ani nu am vazut mari lucrari capitaliste la infrastructura. Metroul este doar un exemplu. Preferai sa nu construiasca nici macar o statie si sa avem acum in 20 ani 2-3 statii deschise doar sau cine stie cate santuri sapate fara finalitate, sau poate zeci de planuri , studii de fezabilitate si o caruta de bani aruncati pe fereastra? Si un oras si mai sufocat? Hai sa privim partea plina a paharului. Nu sunt comunist, nu sunt de acord cu multe foarte multe din aspectele acelor vremuri, dar trebuie sa fim de acord (cei care vrem, normal) ca fara infrastructura creata atunci, ne era cu mult mult mai greu acum. Asa cum a fost ea facuta, si cu sacrificiile de atunci.
Trebuie o mana forte, un om decis care sa conduca tara asta....fara sa intrecem masura, bineinteles. Si poate asa o sa se faca treaba bine si la timp si fara sa moara oameni. Accidente se pot intampla oricand si cu oricine, si in tara cea mai capitalista din lume. Daca in locul lui Ceausescu era Carol I si strict pe partea de transporturi si infrastructura erau aceleasi lucrari, cu aceleasi sacrificii, nu ti-ai fi dorit pe unul ca el acum ca sa se faca ceva in tara? Tot e no.2 cel mai iubit roman, fara macar a fi fiu al tarii.
Bine, sa nu ridicam in slavi comunismul pentru ca a construit metroul. Desi nu o faceam. Dar, cum zici tu. Nu o fac. Retrag afirmatia. Ii multumesc doar. Pentru ca daca ma pui sa ridic in slavi capitalismul pentru vreo lucrare de o asemenea anvergura si importanta, nu as sti ce sa aleg.....20 de ani dusi pe apa sambetei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 01:40:21    Titlul subiectului: TRANSPORTUL URBAN INAINTE SI DUPA EPOCA COMUNISTA 118969

Fiecare epoca are si parti bune si rele. Copil fiind, pe acea vreme calatoream prin Ploiesti cu vechile tramvaie romanesti, cu autobuzele IK4 si Roman112 si ma simteam fericit. Nu stiu daca copiii din ziua de azi mai sunt fascinati de mijloacele moderne de transport de acum, daca sunt curiosi cum functioneaza asa cum eram noi. Cu toate astea recunosc ca m-am bucurat cand au aparut tramvaiele de la Potsdam cu toate ca nu erau noi, dar atunci asa pareau, sau autobuzele MAN si BMC. Inevitabil lumea evolueaza iar copiii nostri nu vor cunoaste adevarata valoare a acelor vehicule, in schimb nu vor mai suferi de frig, canicula, fum, praf, zgomot exagerat etc. Asa ca nu ne ramane decat sa conservam ceea ce ne-a mai ramas in amintirea acelei epoci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Iul/2018
Mesaje: 1087
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 19 Ian 2010 20:58:01    Titlul subiectului: 122519

Un film despre formarea controlorilor ITB.
http://bluecat.dap.ro/?p=122

Cele 48 de minute ale filmujlui merita, mai ales prin scenele de trafic si vehiculele care apar. Ca subiectul, stim cu toti cum sta traba in practica.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 22:08:34    Titlul subiectului: 123684

Am regasit o revista "Autoturism" din 1987. Prezinta, pe o jumatate de pagina, partea Expozitiei TIB (Tirgul International BUcuresti) 1987, cu realizarile in domeniul transportului. Interesant, din punctul nostru de vedere, este troleul DAC 317 ET aflat in prim plan si autobuzul de alaturi. Eu ma uit si la Oltcitul din plan secund, am avut si eu unul doar un an mai tarziu.


tib 87 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.57 kb
 Vizualizat:  de 13395 ori

tib 87 1.jpg



_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2013 14:57:19    Titlul subiectului: 168179

Nu as putea sa spun ca ceea ce era inainte de 1989 era transport in comun. era un fel de transport de marfa de persoane in comun.
Ma uitam din nou, deunazi pe niste filmulete facute de diversi turisti straini pe la inceputul anilor 90 in Bucuresti si la Brasov sau Constanta si pur si simplu am ramas stupefiat de halul in care eram. Ma uitam la parcul auto atit cel de turisme cat si la cel de tranport in comun. Era absolut jalnic, nici macar in India nu cred ca era in acel hal. Pur si simplu eram transportati in niste conserve ordinare, de cea mai joasa calitate, a unei productii interne jalnice care nu corespundea absolut nici unui standard normal de calitate. Ce sa mai vorbim despre afisarea informatiei sau astfel de lucruri cand mobila stradala pentru transport public nici macar nu era in gandul cuiva.
Am trait niste vremuri absolut sinistre din acest punct de vedere, vremuri pentru care eu, personal, nu am absolut nici un fel de nostalgie sau de recunostinta. Ma refer aici strict la domeniul transportului in comun.
Si acum revin in secolul 21, unde am fost absolut stupefiat de niste poze facute de un neamt sau asa ceva la Tg. Jiu, la care am si comentat.
Autoritatile de acolo nu au absolut nici un fel de scuza pentru parcul cu care isi desfasoara activitatea. Cum poti sa tii acele cutii de conserva, cand azi vorbim de vehicule electrice si de parcuri eoliene si astfel de lucruri, tu, municipiu, sa te prezinti in halul ala! Caror standarde de calitate corespund acele sinistre vehicule comuniste? Atentie, nici macar nu am pomenit de Uniunea Europeana sau asa ceva.
Ma gandesc la un simplu fapt, ca orasul lui Brancusi ar putea fi vizitat de niscaiva turisti care poate au aflat trecand pe la cimitirul de pa Montparnasse ca Brancusi avea origini aici. Si vin si ei sa vada orasul memorabil in care marele artist francez (asta e adevarul, oricat ne mintim noi pe noi insisi) s-a nascut. Si vine turistul si zice: hai nene sa merg cu autobuzul acolo, si da de porcariile alea! Cam ce credeti ca va spune sau va gandi omul ala cand se urca in alea si o sa zdrangane si o sa puta a emisii de gaze si o sa vada fuml ingrozitor scos de alea? Ce va zice oare?
De aceea mi s-ar parea normal, ca oricat de nostalgic ai fi, sa protestezi vehement impotriva incremenirii intr-un timp sinistru a acestui serviciu...
Pur si simplu, nu se poate asa in secolul 21!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community