Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiecte/idei privind reintroducerea troleibuzului in Braila

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2006 14:21:25    Titlul subiectului: Proiecte/idei privind reintroducerea troleibuzului in Braila 31308

PROIECTUL PROGRAMULUI DE DEZVOLTARE ECONOMICĂ ȘI SOCIALĂ A MUNICIPIULUI BRĂILA ÎN ANUL 2006 ȘI ÎN PERSPECTIVA 2007 - 2008
.............
10.-TRANSPORTURI În domeniul transporturilor, un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea echilibrată a economiei locale, precum și integrarea rețelei locale de transport în rețeaua județeană și națională. În acest context, obiectivele autorității locale vizează: -Reconfigurarea rețelei de străzi, prin: -lucrări de întreținere curentă și periodică a rețelei rutiere de străzi, alei și trotuare; -lucrări de consolidare și reparații capitale pe unele străzi, alei și trotuare din municipiul Brăila; -reabilitarea și modernizarea unor străzi, alei și trotuare; -reparații pe unele străzi cu pavele; -extinderea depourilor de tramvaie la S.C.BRAICAR-S.A.; -redimensionarea rețelelor de distribuție – S.C.BRAICAR-S.A.; -modernizarea liniei de tramvai pe strada Dorobanților; -revitalizarea transportului de călători cu troleibuze; -achiziționarea în regim de leasing a 20 de autobuze de medie capacitate; -achiziționarea a 30 buc. de automate de vândut bilete; -achiziționarea a 50 buc. de validatoare de bilete; -studii de fezabilitate privind implementarea și monitorizarea transportului public local de călători.
pmb.braila.astral.ro/main_site/proiect_dez_2005.pdf
Concret:
http://pmb.braila.astral.ro/main_site/program_2006.xls
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LucianGhergus



Data înscrierii: 29/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Oct/2016
Mesaje: 2
Locație: Paralimni (Cipru)

MesajTrimis: Mie 17 Ian 2007 10:02:42    Titlul subiectului: 44005

Personal consider că reintroducerea troleibuzelor în Brăila ar bi benefică doar în cazul în care: 1. traseele ar fi regândite sau făcute în baza unor studii asupra populației; 2. prețul abonamentului pe linii urbane ar ajunge la un nivel moderat, iar valabilitatea ar fi o lună de la momentul activării (după modelul din București, de exemplu). Mi se pare puțin probabil să fie transportul cu troleibuzul o "lovitură", atâta timp cât se va reintroduce linia 8 doar cu stațiile de la Hipodrom, Sf. Constantin, Dorobanți, Piața Mare, Gării, Gară, Autogară și retur! Oare i s-a alocat numărul traseului după numărul de stații Very Happy ?
Oricum, eu văd altfel structura liniilor de troleibuz și cred că ar fi necesare studii pentru a verifica necesitatea unora dintre cele care au funcționat, dar mai ales necesitatea introducerii unor linii noi (și mă gândesc la transformarea unor linii de autobuz în linii de troleibuz!).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 23:58:59    Titlul subiectului: 44367

Sunteți siguri că se dorește reabilitarea transportului cu troleibuzul în Brăila?
http://www.hotnews.ro/pp_articol_10732-Primarul-Brailei-doreste-falimentarea-a-doua-societati.htm
,,Primarul Brailei doreste falimentarea a doua societati
[Primarul Constantin Cibu]
Problema transportului public ar fi trebuit deschisa de mai multa vreme. Aceasta este opinia viceprimarului PD, Daniela Vasioiu care a precizat ca in cadrul unei conferinte de presa ca a solicitat in nenumarate randuri ca acest aspect sa fie dezbatut in Consiliul Local la fel cum a fost si cu salubrizarea municipiului.
Luna de luna am solicitat acest lucru, s-au dat termene dar nu s-au respectat, nu se doreste rezolvarea acestor probleme.
Indiferent ce se va intampla, atata vreme cat voi mai fi in aceasta functia pana la expirarea mandatului ma voi opune cu vehementa ca aceste sectoare de activitate sa treaca ilegal in gestionarea unor privati indiferent cat de mult isi doresc unii acest lucru". Viceprimarul a adus in discutie problema societatii Braicar pe care primarul doreste inca de la preluarea mandatului sa o desfiinteze.
A incercat fel de fel de metode dar nu au mers, a incercat separarea transportului electric de cel auto, a microbuzelor de restul transportului, a incercat si a reusit modificarea traseelor cu buna stiinta ale operatorilor privati desi legea interzice imperativ acest lucru, dar nu conteaza, tocmai pentru a diminua incasarile societatii Braicar si a o face neprofitabila. Cu toate aceste incercari, societatea a iesit in profit, ce-i drept minor".
Viceprimarul Vasioiu a precizat ca a avut loc si licitatia pentru externalizarea serviciului de control deoarece s-a observat ca exista o intelegere" intre controlori si conducatorii auto lucru care a dus catre diminuarea incasarilor.
Totodata viceprimarul a spus ca in urma discutiilor purtate cu directorul societatii, ing. Cornel Sandulescu s-au propus fel de fel de solutii cum ar fi descongestionarea municipiului de mijloacele de transport care sunt abandonate si care ocupa spatiile de parcare iar nimeni nu ia masuri.
Societatea a venit cu solutia ca pe cheltuiala proprie sa ridice aceste mijloace de transport urmand ca din valorificarea acestora, daca proprietarul nu il revendica, sa isi recupereze aceasta suma. Pentru aceasta solutie nu am primit raspuns din partea primarului".
O alta unitate care se vrea a fi decapitalizata" de primarul Cibu este Seroplant". Viceprimarul a precizat ca s-a gasit solutia taierii arborilor iar banii sa intre in contul celor doua unitati Seroplant" si Braicar dar nu s-a primit raspunsul nici la aceasta solutie.
Se doreste falimentarea societatilor care sunt in directa subordonare a Consiliului Local. Seroplant" are de primit 20 miliarde lei de anul trecut pentru servicii prestate si confirmate de catre municipalitate, bani care nu au fost primiti nici pana astazi. Evident ca nici contravaloarea serviciilor pe acest an nu a fost platita.
Din discutia purtata cu primarul Cibu si cu directorul Seroplant am aflat ca nu va primi niciodata banii pe care ii are de primit cu un argument care pe mine m-a lasat fara replica: directia nu are datorii la furnizori.
La un astfel de raspuns imi pun si eu intrebarea: cum a condus domnul primar o societate? Deci nu platim o datorie restanta pentru ca societatea nu are datorii la furnizori. Scopul falimentarii este, probabil, scoaterea la licitatie si a acestui segment si a adjudecarii acesteia de catre un client.
Am inteles ca deja s-a inregistrat la registrul comertului o societate cu profilul intretinere spatii verzi". Cu buna stiinta se doreste falimentarea acestor societati iar acest lucru a inceput de cand am ajuns in Primarie.
Probabil ca aceasta este politica pe care vrea sa o faca domnul primar: totul sa se externalizeze, municipalitatea sa nu mai aiba nimic, vedeti modul cum abordeaza problema, nu avem bani pentru teatru, pentru salubrizare, pentru caini, pentru intretinerea spatiilor verzi.
Trebuie sa ne spuna si noua despre acest mod de abordare si cand vine cu astfel de abordari trebuie sa aiba girul Consiliului Local si atunci poate face orice. Nu sa umble cu astfel de metode oculte pentru a-si realiza scopul".
In ceea ce priveste dorinta" primarului de a inchiria microbuzele Braicar-ului societatilor private pentru ca sunt neprofitabile, viceprimarul Vasioiu a explicat ca acest lucru nu este posibil deoarece Braicar este societate comerciala care functioneaza in baza legii nr.31 si care are un Consiliu de Administratie, o Adunare Generala, un director general care pune in aplicare hotararile Consiliului de Administratie si nu deciziile aberante ale primarului. Nu are nevoie de votul consilierilor locali ci de votul Consiliului de Adminsitratie al Braicar.
Orice propunere si discutie vis-a-vis de revigorarea acestei societati o poarta si cu mine. Acolo sunt specialisti nu oameni care sa raspunda la comenzi politice. Daca se va ajunge la asa ceva, ceea ce vreau sa nu cred, asta inseamna primul pas in vanzarea societatii".
Semnal de Galati-Braila, Ada Mihalian, 10 mai 2006"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2008 19:46:38    Titlul subiectului: 1160 88707

Dupa parerea mea troleibuzul nu va fi reintrodus asa de repede in Braila.
Un factor important este reteaua, care a fost neglijata in ultimi ani, ba chiar a si disparut pe unele sectoare.
Al doilea este nepasarea nimanui pentru acest mijloc de transport ecologic, dar si achizitionarea lor.

Eu cred ca daca Braicar nu mai are de gand nimic in privinta reintroducerii troleibuzului in Braila, mai bine ar scoate toata reteaua si ar recicla-o.
Astfel cu banii obtinuti si ceva ajutor sa se ocupe de reteaua de tramvaie, ca e varza. Poate ar mai achizitiona si ei vreun tramvai ceva mai nou, nu toate tramvaiele muncite si aruncate in Braila ca si cadou. Sa ma iertati, dar intr-o zi te poti trezi in cap cu vreun element din fosta retea sau pe masina.

Alt motiv ar fi si aspectul urat deoarece nu sunt vopsite acele console care sustin cablurile. Eu unul sunt pentru reintroducerea troleibuzului, dar in Braila acest gand cred ca a apus de mult timp. Mai bine nu ar mai pacali lumea cu acest proiect de reintroducere a lor, ca nu vad nimic. Singura varianta de reintroducere ar fi electrificarea liniilor 2, 4 si 10 deoarece fostele linii nu prea aveau un traseu important si din acest motiv au fost eliminate pe rand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2008 07:48:00    Titlul subiectului: 93632

Campania electorala face minuni mari in Braila in ce priveste infiintarea unor noi linii de troleibuz.
Un candidat independent se bate cu mana in piept ca daca iese primar va achizitiona troleibuze. Acesta nu este singurul caz, mai sunt cam 3 care spun ca vor reintroduce troleibuze, ba chiar si autobuze noi.

Daca va intereseaza, am conceput eu o linie de troleibuz.
Traseul ar fi urmatorul :Sos Baldovinesti - Bd Dorobanti - Calea Calarasi - Viziru 3 si retur.
Traseul s-ar suprapune mult peste linia de tramvai 23 asa ca ar putea fi scoasa deoarece are 3 statii in plus fata de traseul 22 si cineva ar putea sa aiba ideea de a o desfinta.

Intorcandu-ne la troleibuze, eu zic ca ideea mea nu e rea. Cred ca o s-o propun primarului deoarece este interesanta.

Troleibuzele se pare ca s-au desfiintat deoarece au aparut dubele care circulau pe aceleasi traseie si troleibuzele au devenit nerentabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 01:12:59    Titlul subiectului: 96215

Tare as vrea sa mai vad si eu troleibuze la Braila, insa vad ca nu se mai doreste acest lucru. Nu am vazut pe nimeni sa se apropie de reteua de troleibuz sa o repare. Si dupa felul in care arata, nici nu cred ca o sa se mai oboseasca cineva sa o repare. Necesita investitii foarte mari. Si cred ca oricum mai avantajos ar fi inlocuirea totala, o retea care sa dureze o garantie de cativa ani decat carpeala si sa se strice zilnic. Am observat de exemplu ca pe anumite tronsoane lipsesc bucati din fire, un fir e intreg insa al 2-lea e lipsa. In anumite zone cele 2 fire sunt impletite. Insa am si eu o curiozitate. Oare de ce sunt impletite cele 2 fire, in anumite zone? cand le-au impletit? Si oare cine le-a impletit? Electrica sau tuciurii?

O idee ar fi ca sa se dea jos vechea retea si cu ea sa se faca o parte a noii retele. Sa se electrifice liniile 2 4 10 macar. Apoi sa se cumpere cabluri noi si sa refaca reteua veche de la 0. Din cate observ doar partea fireleor este problematica. Caci suportii de fier de pe stalpii de iluminat sunt in perfecta stare. Dar partea de cablui, elementi, si altele legae de retea, merita cel mult nota 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iulian_mihalache2006



Data înscrierii: 28/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 13
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 10:59:09    Titlul subiectului: 96225

Ai dreptate, nu s-ar merita inlocuirea retelei vechi (carpirea ei), ci mai degraba sa se electrifice liniile existente.
Referitor la impletirea cablurilor, cei de la Braicar s-au ocupat de acest lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 16 Noi 2008 03:40:04    Titlul subiectului: 101162

Ce ati spune daca, in schimbul reabilitarii liniilor de tramvai, le-am inlocui total cu linii de troleibuze (care sa urmeze aceleasi trasee si sa fie codificate cu aceleasi numere 21, 22...), ba mai mult sa fie electrificate si majoritatea liniilor de autobuz (ma gandesc aici la liniile 2, 4, 10, fostele 16, 17 iar pe langa acestea sa fie create altele sau repuse in circulatie cele de genul fostului troleu 1) si nu toate liniile de autobuz pentru evitarea supraaglomerarii retelei electrice cu intersectii mari de cabluri (spun aici ca autobuze de genul 5 si 3 sau cele preorasenesti sa ramana in continuare autobuze)?

Cred ca ar fi mult mai bine pentru ca intretinerea si reparatiile la sistemul de rulare al tramvaielor e dificil si costisitor (aici pot sa aduc in vedere reabilitarile cailor de rulare din Bucuresti care conduc la blocaje in circulatie, zgomot, praf, nervi... stiti voi mai departe) comparativ cu cel al troleibuzelor. In plus, intre cele doua nu exista diferente din punctul de vedere ecologic. Troleibuzele sunt relativ mai usor de manevrat, se pot "strecura" cat de cat spre deosebire de tramvaie care merg in acelasi loc si mai mult uneori ingreuneaza traficul din intersectii datorita dispunerii lor pe axul strazii.

N-ar fi o tragedie renuntarea totala la tramvaie acolo unde se poate. In Brasov, spre exemplu, s-a renuntat de ceva ani la tramvaie (inlocuite cu troleibuze care circula pe aceleasi linii) si acum circula in oras doar troleibuze si autobuze. In Ploiesti exista doua linii de tramvai (101 si 102), doua de troleibuz (201/202 si 44), iar restul sunt autobuze. In orase ca Braila, Galati, Ploiesti ca si in multe alte cazuri se pot inlocui tramvaiele cu troleibuze si se pot electrifica unele linii de autobuz. In orasele mari ca Bucurestiul sau Timisoara de exemplu nu prea "functioneaza" ideea, e greu de pus in practica si aici se pot reabilita liniile de tramvai.

Braila este intr-adevar printre primele orase din tara cu tramvai dar nu putem ramane melancolici Smile si de dragul lor sa le pastram in continuare. Bunicii nostri au trait ceva, noi traim altceva.Smile Trebuie sa mergem mai departe si s-alegem ce e mai bine, mai comod pentru noi.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 16 Noi 2008 13:15:29    Titlul subiectului: 101170

Nici vorba sa se renunte la tramvaie. Eu una nu doresc aceasta. Mai bine s-ar renunta la maxi-taxi si inlocuirea lor cu troleibuze. Ar rezulta o poluare mai mica si nu ne-am mai confrunta nici cu inghesuiala. 2 iepeuri impuscati dintr-un foc. Luand exemplu Piatra Neamt-ului. Nu au microbuze particulare ci troleibuze detinute de o societate particulara separata de regia de transport care opereaza doar cu autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2008 08:01:23    Titlul subiectului: 101203

Kaustik a scris:
Ce ati spune daca, in schimbul reabilitarii liniilor de tramvai, le-am inlocui total cu linii de troleibuze (care sa urmeze aceleasi trasee si sa fie codificate cu aceleasi numere 21, 22...)
Braila este printre primele orase din tara care au avut tramvai, aici tramvaiul are si o traditie, nu putem sa il scoatem pur si simplu. Daca in unele orase cum ar fi Brasov sau Constanta tramvaiul are o istorie mai recenta, in alte orase gen: Braila, Galati, Bucuresti tramvaiul are un trecut mult mai mare. Mie mi se pare ca reteaua de tramvai este foarte bine gandita asa cum este, daca se doreste se pot reintroduce troleibuze pe vechile lor trasee din 1999.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2008 17:13:22    Titlul subiectului: 101228

Este o ideie la care m-am gandit si eu pt. linia 23, chiar am si scris pe un caiet acest lucru. Este o ideie pe care o agreeez doar in cazul liniilor 22 si 23.
Linia 21 este un pic mai dificila, dar crerd ca ar putea fi mutata pe BD Cuza. Insa o linie de tramvai nu cred ca poate fi scoasa, este vorba de linia 24 si, de ce nu, si 25. Linia 24 face legatura dintre oras si combinat. Iar linia 25 ae putea fi una turistica pe care ar circula tramvaiul de epoca sau mai multe tramvaie vechi.

Revenind la reteaua de troleu, poate stii tu de ce a inceput sa fie descompletata. Iar ideea pe care ai spus-o tu este buna si trebuie sa fie auzita de Primar. Oricum succes daca vrei sa lupti pt acest lucru.

Eu nu sustin scoaterea tramvaiului, ci ca daca nu poate fi sustinut financiar un proiect de refacere a infrastructurii pe Bd Dorobanti sa se renunte la linia 22 si 23 dar sa fie activate linii de troleibuz in locul acesta. Astfel s-ar crea un beneficiu inedit. Linia 22 ar merge din bariera spre Viziru si ar face o legatura extraordinara, iar linia 23 ar face legatura cu sos Buzaului Bd Doronbanti si cartierul Chercea. De asemenea o noua legatura si noi trasee s-ar putea face va voi da cateva exemple.
Linia 23b Selgros-Sos Rm. Sarat-Bd Dorobanti-Sos Buzaului-Depoul de tramvaie Radu Negru. si retur
Linia 22Vidin-Calea Galati-Bd Dorobanti-Viziru 3 si retur
Linia 23 Sos Baldovinesti-Bd Dorobanti-SOS Buzaului-Depoul de tramvaie Radu Negru si retur
Linia 8b Hipodrom-Sos Scolilor-Bd Dorobanti-Calea Galati-Vidin si retur
Linia 1 Hipodrom-Sos Scolilor-Bd AL. I. Cuza-GARII-GARA C.F.R.-Autogara si retur.
Aceste trasee ar face o paleta larga de legaturi intre cartierele Brailei si ar fi destul de ieftin tinand cont ca unele trasee au reteaua aproape 100% iar altele in mica parte deci mai ramane doar vointa.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 18 Noi 2008 00:32:28    Titlul subiectului: 101238

Ca sa "motivez" oarecum alegerea inlocuirii lor pot spune ca reabilitarea si intretinerea unei cai de rulare este destul de greoaie si necesita investitii mult mai mari decat intretinerea unei perechi de fire... Am vazut in Bucuresti cand au schimbat sinele pe soseaua Colentina, Stefan cel Mare, MIhai Bravu, Oltenitei si in multe alte locuri cat de greu e si cat chin e. Intr-adevar sinele nou montate sunt de o calitate ireprosabila si cand mergi cu tramvaiul prin aceste locuri e alta viata, nu te mai clatini in toate partile de parca zici ca acu' acu' te rastorni cum inca e prin multe locuri in capitala.

Sinele nou montate sunt pe pat fibrotextil acoperit cu nisip fin amestecat cu pamant rosu si pietris de granulatie medie avand si un "schelet" din plasa sintetica si perfect terasat peste care au venit cu traversele partial din beton (sunt din beton doar acolo unde vin montate sinele in rest sunt din bare dintr-un otel mai usor, incastrate in beton). Sinele sunt confectionate dintr-un otel special (au o culoare neagra si la contactul rotilor tramvaiului in timpul mersului scot un zgomot diferit mult mai placut) si sunt deja "imperecheate" direct prin traverse, altfel spus arata precum sinele acelor trenulete de jucarie pe care le asamblai direct.

La intersectii, piesele de intersectie precum si macazele sunt dintr-o bucata si nu mai sunt cum erau odata: sinele normale indoite mecanic cu o presa hidraulica, sudata ulterior iar apoi taiata pentru a crea santul ce formeasa "inima de incrucisare", conducand adesea la ruperea sudurii.

Sinele sunt sudate termoelectric, lipsint clasicul "rost de dilatare" suparator fara a exista pericolul deformarii lor la diferentele de temperatura mari, iar intre sina si traversa de beton, la locul de prindere de traversa exista un mic amortizor patrat din cauciuc. Sinele sunt ingropate in asfalt (in unele locuri ca de exemplu Calea Rahovei sau bulevardul Timisoarei sinele sunt lasate libere si arata frumos ca o cale ferata), dar nu exista contact fizic intre asfalt si sina, ci se lasa un oarecare spatiu de circa 3-4 cm care se umple cu bitum cu rol amortizor si pentru a preveni spargerea asfaltului din cauza gerului si ghetii (bitumul face priza mai buna cu otelul decat asfaltul... ca o mica gluma, factorul de mediu care totusi i-a venit de hac bitumului n-a fost gerul ci, culmea, caldura torida din Bucurestiul varatec...).

Toata lucrarea necesita un sant imens pe mijlocul bulevardelor, lat cat doua autobuze si adanc cat o jumatate din inaltimea unui autobuz, blocaje pe ambele sensuri datorita utilajelor care montau piesele de cale...... Incerc sa-mi imaginez cum ar arata Dorobantiul sau Calarasiul in toiul unei astfel de reabilitari... Sinele sunt moderne dar de obicei ce-i modern e complex si ce-i complex e greu de intretinut. Se zice ca noile cai de rulare au o durata de viata mai mare si nu necesita intretinere atat de mare ca cele vechi dar la cum monteaza "Doreii" nostri sinele si la cum lucreaza, am serioase dubii in privinta asta...

Asa ca mi s-a parut mai simplu si mult mai ieftin investitia in sistemele de prindere si in firele de troleibuz decat in calea de rulare a tramvaielor.

Vechile trasee de troleibuze au disparut atat de repede pentru ca din start nu erau rentabile si in unele locuri se suprapuneau mult cu tramvaiul (linia Cool. Daca ar fi fost rentabile din start ar fi existat si acum deci e greu de imaginat ca vor reaparea vechile linii de troleibuz in aceeasi configuratie.

Cat despre tramvaie am motivat mai sus alegerea facuta. Treaba cu traditia e relativa... Eu unul as schimba traditia cu ce e mai comod si mai usor, mai ieftin de exploatat. Daca a existat "puterea" de a renunta la tramvaiele cu cai asa va exista si "puterea" de a renunta la tramvaiele electrice. La multe lucruri s-a renuntat in decursul timpului in favoarea celor noi mai bune.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 16:41:14    Titlul subiectului: 105532

Dupa nenumarate scrisori si interventii la adresa Primarului am reusit sa aduc in discutie activarea troleibuzului. Am primit un e-mail de confirmare prin care mi se aduce la cunostinta ca se va discuta in cadrul unei sedinte aceasta problema.Voi face pe cat posibil ca anul acesta sa se inceapa lucrarile la infrastructura troleibuzului si voi aminti Primariei de fondurile nerambursabile de la U.E.! Smile

"Stimate domnule ***** Stefan,"


"Cu toti stim ca mijloacele de transport tip "troleibuz" au capacități de transport similare autobuzelor, fiind în același timp nepoluante, ieftine și mult mai silențioase. Din păcate, costul execuției și întreținerii instalațiilor de alimentare cu energie este semnificativ, chiar daca troleibuzul constituie o alternativă viabilă la transportul cu autobuzul."

"Din fericire, la nivelul municipiului Braila exista deja infrastructura necesara reluarii serviciului de transport public cu troleibuzul - chiar daca in anumite zone este lipseste instalatia, insa mijloacele de transport trebuie sa fie moderne."

"Am luat in calcul sugestia dumneavoastra, ramane sa analizam propunerea si din punct de vedere financiar."

"Cu respect"

"Primar"

"Aurel Gabriel Simionescu "

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 18 Mai 2010 11:04:09    Titlul subiectului: 127225

In pliantul de prezentare primit de la personalul Braicar este mentionata intentia autoritatilor locale si a Braicar de reabilitare a transportului electric cu troleibuze.

Sigur ca simpla intentie declarata nu inseamna neaparat ca se va si face sau ca se va face pe termen scurt, insa merita semnalata diferenta semnificativa de abordare, una e sa sa spuna ca se doreste re-infiintarea transportului cu troleibuze, ca la Braila, si alta e sa se spuna ca troleibuzul incurca circulatia, ca face, ca drege, cum declara mintile "luminate" din alte orase din Romania...



3zzzz.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.53 kb
 Vizualizat:  de 23268 ori

3zzzz.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 15:10:05    Titlul subiectului: 150840

stefan_br in alt topic a scris:
In prezent doar fostul traseu 1 ar fi rentabil, desigur, in ideea disparitiei concurentei private...

Daca nu ai aflat inca, 36 si 42 au disparut. Acum pe traseul fostului 1 concurenta privata ar fi numai pe Bd. Cuza intre Garii si Winmarkt, adica doar o statie, si pe Scolilor intre Grivitei si Hipodrom. Nu e mare branza. Numai ca nu se vrea sa se reabiliteze troleibuzul si asta nu din vina privatilor, ci din vina LENEI autoritatilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 15:18:36    Titlul subiectului: 150841

Sheena a scris:
Daca nu ai aflat inca, 36 si 42 au disparut. Acum pe traseului fostului 1 concurenta privata ar fi numai pe Bd Cuza intre Garii si Winmarkt. Adica doar o statie si pe Scolilor intre Grivitei si Hipodrom.

Din pacate, concurenta inca exista. Un om care sta in Hipodrom sau care vrea sa ajunga pe B-dul Cuza va lua fie o duba (din Hipodrom), fie un 4 sau 10 (din sud). Daca vrem sa ajungem din Hipodrom in Centru, fireste ca vom alege un privat, care vine la 5-6 minute, fata de un troleibuz care ar veni la peste 8 minute. In momentul actual, fostul traseu 1 ar fi numai bun de un BMC.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community