Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Secu
Data înscrierii: 03/Mar/2009 Ultima vizita: 29/Apr/2021 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 12:39:15 Titlul subiectului: Autobuze - discutii tehnice |
113459 |
|
Ma intereseaza daca stie cineva din cunostintele sale generale, docuemntatiile gasite pe internet ori carti sau de unde pot afla dimensiuni si mase ale subansublurilor de autobuze, cum ar fi: motor, ambreiaj, schimbator de viteze, radiator etc. Adica, motorul are x kg, iar ca dimensiuni Lxlxh. Bineinteles, nu vreau sa fie exact, ci aproximativ. Sper sa gasesc aici ajutorul de care am nevoie pentru ca imi trebuie la licenta. Multumesc anticipat |
|
Sus |
|
|
synguratycul95
Data înscrierii: 17/Iul/2011 Ultima vizita: 30/Sep/2016 Mesaje: 1 Locație: Pantelimon (jud. IF)
|
Trimis: Lun 05 Ian 2015 11:25:26 Titlul subiectului: Re: #4644, #4645 si #4666 |
176281 |
|
Stie cineva ce e butonul acela? Are astfel de simbol: (O).
Ai aflat de acel buton? |
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2016 10:33:38 Titlul subiectului: Re: #4644, #4645 si #4666 |
184639 |
|
Acel buton din dreapta de il tot apasa soferii la semafoare, este un fel de pedala de frana. Ca sa nu stai la semafor cu piciorul pe frana, apesi si blocheaza automat rotile. Sa ii spunem, un fel de frana de mana deblocabila la apasarea acceleratiei. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 19:17:28 Titlul subiectului: |
184705 |
|
Astfel de butoane au toate autobuzele si troleibuzele moderne. Si la Cluj Iveco-urile, Irisbusele Citelis si Solaris-urile Urbino au astfel de butoane. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Mar 2017 21:09:34 Titlul subiectului: |
188763 |
|
Autobuzele Mercedes Citaro inafara de retarder au si frana de motor cu obturarea evacuarii cum era la Dac? |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 08 Mar 2017 11:23:37 Titlul subiectului: |
188769 |
|
Dacurile aveau frana prin evacuare? Nu am auzit niciodata zgomotul. Daca stau sa ma gandesc, nu am auzit niciodata zgomotul asta la autobuze sau camioane in Europa, numai in State. Aici i se spune jake brake.
Din ce stiam in EU nu e voie asa o frana ca e riscul sa blocheze rotile din spate si sa intre vehiculul in patinaj. Numai la vehicule mai grele, camioane grele (gen TIR, basculanta cu 4 punti, autocare cu 3 punti) am auzit. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 08 Mar 2017 11:34:48 Titlul subiectului: |
188770 |
|
Eu am fost cu un IK256 in anii 90 si avea aceast tip de frana, am auzit si la IK 280 interurbane din Ungaria. Era un buton pe schimbatorul de viteze prin care se activa.
Daca stau sa ma gandesc am vazut si la DAC 117 din Tg. Mures un buton rosu pe schimbator, acum nu stiu la ce se folosea, poate era doar de decor sau poate era la fel ca la Ikarus. |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Mar 2017 13:08:04 Titlul subiectului: |
188797 |
|
Toate DAC si Ikarus au avut frana de motor pe evacuare. Actionarea ei se facea prin apasarea butonului de oprire al motorului. Unii si-l pozitionau unde le era mai usor. Sunetul se auzea foarte frumos din cabina soferului sau de afara. Vizionati filmuletul si identificati sunetul.
https://www.youtube.com/watch?v=38tKgPhaAJA |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 10 Mar 2017 19:53:10 Titlul subiectului: |
188825 |
|
Da, se aude in film, dar 260 ala are cutie automata. E mai subtil decat la ce am condus eu.
Despre Dac, nu am auzit niciodata zgomotul asta, decat poate la modele mai noi. La ce am condus eu, modelele din anii 80 nu aveau frana prin evac. ci numai cele noi de dupa 1998.
Am asculta pe youtube la cateva Dacuri si in afara de zgomotul diferentialului, nu e mai nimic la incetinire. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Mar 2017 21:32:27 Titlul subiectului: |
188827 |
|
Ba da, unele aveau de exemplu DACul 2068 avea pe evacuare si se auzea in cabina soferului la fel ca in filmulet. Intr-adevar la unele nu se auzea de aici rezulta ca doar le taia alimentarea cu motorina pentru a putea face oprirea motorului. IK4 am inteles din forumuri ca ar fi avut. Oricum nu se actiona automat la apasarea pedalei de frana, trebuia sa apese soferul pe buton daca vroia sa faca frana de motor. |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 11 Mar 2017 06:57:21 Titlul subiectului: |
188838 |
|
Am sa intreb cativa din garda veche, care ar sti. Daca exista, e foarte posibil sa nu fi functionat, mai ales ca trebuia actionat prin buton.
Dar avand cutie manuala, nu stiu de ce nu ar fi actionat cu frana de motor clasic, adica dand o viteza inapoi, si concomitent sa se actioneze frana. Asa sunt la camioane in state, ca putine sunt automate. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Apr 2017 11:45:42 Titlul subiectului: |
189764 |
|
Motivatia pentru care nu se retrograda intr-o treapta inferioara era probabil ca nu avea motorul in sine atata "contra" cat sa opreasca 12 tone numai in treapta iar trecerea in treapta inferioara implica ambreiaj (uneori dublu ambreiaj)+schimbarea manetei>>>timp pierdut si posibila marire a vitezei. De aceea se folosea obturatorul pe evacuare, mai simplu si rapid actionat de un buton.
Sistemul era intrucatva riscant la o transmisie manuala intrucat, cat timp era actionat, nu aveai voie sa calci ambreiajul si sa tai lantul cinematic, chiar daca incercai sa treci in viteza inferioara-se oprea instantaneu motorul. Dar...asta e, de existat a existat din fabrica, insa nu prea era utilizat de cei din oras (112-le). Insa pe Roman 111, mai ales cele care faceau curse de munte, era prezent si folosit destul de des. |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Apr 2017 12:32:46 Titlul subiectului: |
189766 |
|
La Roman 111 tot asa se auzea frana de motor in interior? Intreb deoarece la acest tip de autobuz gura de admisie impreuna cu filtrul de aer erau situate in spate langa motor pe cand la DAC si Ikarus filtrul de aer se afla langa cabina soferului. |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 24 Apr 2017 18:22:44 Titlul subiectului: |
189799 |
|
Si daca se oprea motorul la asa o franare, cu levierul la maxim, cum era pornit din nou motorul? Ca nu vad in schema electrica un calculator de control al reporniri, adica ceva care se stie ca motorul trebuie repornit.
Altfel daca scoti din viteza si iei piciorul de pe acceleratie, cand apesi din nou pe ambreiaj ar reporni motorul. _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 24 Apr 2017 21:57:02 Titlul subiectului: |
189803 |
|
Motorul nu avea cum sa se opreasca atat timp cat autobuzul era bagat intr-o treapta de viteza si rotile se invarteau! El se putea opri doar daca se scotea din viteza sau se apasa ambreiajul iar butonul franei de motor (exhaust brake) era apasat. |
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 27 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 22:46:27 Titlul subiectului: |
190713 |
|
La IK 4 se auzea exact ca in film, soferul nu actiona niciun buton, apasa doar pedala de frana. |
|
Sus |
|
|
|