Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Noul traseu M3 (Preciziei - Anghel Saligny)
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 15:31:57    Titlul subiectului: 113474

Am mers si eu astazi pe noua M3. Concluzia: balamuc total. Mad

La Eroilor, toata lumea asteapta in continuare trenul de Republica, desi mecanicul anunta ca "trenul circula la statia piata Unirii". Multi se urca in el crezand ca intoarce spre Militari.

La Nicolae Grigorescu 2 (peronul nou) sunt multi calatori care asteapta acolo trenul de Linia de Centura, desi trenurile de aici merg acum la Dristor. Cate un angajat Metrorex mai trece prin statie, informandu-i pe cei care asteapta de schimbare. Foarte profesionist, n-am ce zice.

In vechea statie NG, multa lume ia trenul de Ldc crezand ca e cel spre Republica. Chiar m-am distrat vazand cata lume coboara la 1 Decembrie ca sa ia trenul inapoi, credeau pesemne ca o sa ajunga la Titan.Laughing

Cat timp am mers pe M3, am dat indicatii in dreapta si in stanga despre noul traseu. Nimeni nu parea sa stie de schimbare.

Ce nu inteleg este de ce intre 1 Decembrie si Anghel Saligny se circula... invers? Adica trenurile opresc cu peronul pe dreapta desi este statie clasica cu peron central. Din ce considerente tehnice s-a luat aceasta masura?

La Policolor si Linia de Centura au ramas vechile nume, insemnele din statii nu au fost schimbate.

Iata si cateva imagini:



2.JPG
 Descriere:
Tunelul cu probleme, dintre 1 Decembrie si NG
 Mărime fișier:  20.56 kb
 Vizualizat:  de 18600 ori

2.JPG



6.JPG
 Descriere:
Noile ceasuri de pe tronsonul NG - Anghel Saligny
 Mărime fișier:  28.3 kb
 Vizualizat:  de 18599 ori

6.JPG



4.JPG
 Descriere:
Monitor de informare in statia 1 Decembrie 1918
 Mărime fișier:  34.8 kb
 Vizualizat:  de 18599 ori

4.JPG



3.JPG
 Descriere:
Metrou plecand spre Dristor... pe contrasens :))
 Mărime fișier:  28.35 kb
 Vizualizat:  de 18599 ori

3.JPG



8.JPG
 Descriere:
Lujerului
 Mărime fișier:  28.4 kb
 Vizualizat:  de 18594 ori

8.JPG



7.JPG
 Descriere:
Preciziei
 Mărime fișier:  22.56 kb
 Vizualizat:  de 18594 ori

7.JPG



1.JPG
 Descriere:
Rama IVA pe M3 la Dristor 1
 Mărime fișier:  25.34 kb
 Vizualizat:  de 18594 ori

1.JPG



_________________
http://www.no3.ro


Ultima modificare efectuată de către herminedirt la Dum 05 Iul 2009 16:55:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 15:43:51    Titlul subiectului: 113475

S-a discutat mai problema circulatiei pe partea stanga. Ea a rezultat din particularitatile unirii noului tronson (NG-LdC) cu reteaua veche. Datorita faptului ca la NG nu a fost prevazuta din constructie a 3-a linie precum si a faptului ca imediat dupa NG1 urmeaza curba spre Titan nu exista alta solutie si s-a ajuns la aceasta improvizatie (peron nou la nivelul "etajului" statiei vechi, circulatie pe stanga intre NG si LdC precum si strapungerea vechiului tunel pe sensul spre centru undeva intre NG si Dristor1).Impresia mea este ca daca s-ar fi continuat tronsonul Ldc-NG acesta nu s-ar fi intalnit cu reteaua veche, fiind oarecum paralele.
Eu am insa alta nelamurire. Acum ca am mers si pe sensul care pana acum era blocat impresia mea este ca tunelul vechi pentru NG-Ldc era sapat pana foarte aproape de actualul macaz. In schimb pe linia cealalta pe care s-a circulat dus-intors tunelul vechi se termina putin mai devreme si se continua cu o potiune inelara turnata continuu si apoi cu portiunea rectangulara cu care se intra la noul peron. Este doar o impresie sau oare scuturile care au sapat cele doua tuneluri sa nu fi fost introduse in acelasi loc?

La Eroilor vad ca au pastrat prioritatea de odinioara.Trenul care vine de la Industriilor are prioritate fate de cel care vine de la Gara, care se mai "odihneste" putin. Chiar de multe ori cel de la Gara este deja in statie cand soseste Industriilor si tot Industriilor pleaca primul (in cel de la Gara se anunta ca celalalt pleaca primul spre Unirii)
La Grigorescu nu mi-am dat seama care metrou are prioritate, dar am impresia ca este invers, cel de Gara.
Si tot la Grigorescu ceasul care indica timpul scurs de la plecarea ultimului tren se schimba indiferent in ce directie se pleaca (Republica sau LdC-Anghel Saligny). Shocked Nu puteau sa puna inca un ceas ?
Si ca sa termin cu Grigorescu am observat un lift facut din 2 tronsoane(un tronson te ridica de la nivelul peronului pana la nivelul vestibului si alt tronson, situat in alta parte te preia din vestibul). Este functional ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 16:17:38    Titlul subiectului: 113479

Dar intre 1 Decembrie si fosta Policolor nu este un X? Trenurile puteau intra din nou pe sensul obisnuit de mers.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 16:43:08    Titlul subiectului: 113482

Ce rost ar avea? Doar ca ne-am obisnuit noi sa se circule pe partea dreapta? Sa se schimbe sensul acolo ar insemna intarzieri si orice loc unde liniile se intersecteaza este un loc unde se pot intampla accidente. Si ce faci ca oricum la 1 Dec s-ar circula tot pe stanga, sa mai faci atata brambureala pt o singura statie Policolor (LdC nu se pune ca acolo se intra la linia libera). Am impresia ca acel x nici nu era in proiect.
Asa puteau bine-mersi sa sparga la NG ambele tuneluri si trenul care venea dinspre LdC sa intersecteze ambele linii ale M1. Si nu mai era nevoie de niciun peron nou la NG sau in cel mai rau caz puteau sa faca peronul nou la nivelul celor vechi, insa pe partea cealalta, daca spatiul pana la blocurile din jur pe permitea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 16:49:39    Titlul subiectului: 113483

Da, e complicata situatia. Dar oricum, sa lucrezi 20 de ani la niste statii si sa iasa o improvizatie din asta in care metroul circula pe stanga nu e tocmai elegant...

La Nicolae Grigorescu e iarasi o situatie ciudata. Cele doua trenuri care pleaca spre Dristor 1 sosesc practic in statii diferite. Solutia ar fi sa stai in capul scarilor si sa vezi care vine primul Laughing

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 16:56:02    Titlul subiectului: 113484

Asa ar fi fost si la Crangasi daca s-ar fi facut inelara, doua peroane diferite pentru GdN, dar macar acolo peroanele erau la acelasi nivel.
La NG se vede ca au improvizat. Intrebarea este cum era proiectul initial...
Oricum in alte tari se circula bine-mersi pe stanga...

Inca o chestie interesanta. Semnalul la Eroilor linia 2 se aprinde acum foarte greu, de parca s-ar astepta sa se vada care tren se apropie de statie (Preciziei sau D2)...Intr-adevar sunt momente cand vin 2 trenuri la rand pt aceeasi directie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iul 2009 20:23:28    Titlul subiectului: 113491

Iata situatia in statia Eroilor incepand cu ziua de ieri.


eroilor1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.65 kb
 Vizualizat:  de 18479 ori

eroilor1.JPG



_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 00:35:57    Titlul subiectului: 113500

La Nicolae Grigorescu chiar nu-i inteleg de ce au facut peronul al doilea pe partea dreapta (mergand spre Titan), unde este mult mai aproape de fudatia blocurilor, si nu l-au facut pe partea stanga, acolo unde este spatiul verde din fata blocurilor... Rolling Eyes De-asta se si circula pe stanga. Traversarea liniilor 1 si 2 s-ar fi facut undeva in zona curbei spre Titan fara probleme (ar pica undeva chiar sub intersectie) si n-ar mai fi fost nevoie de circulatie inversa... Trenurile spre Policolor le-ai fi luat de la peronul comun cu Republica si peronul al doilea ar fi fost exact opus unde este acum si acolo ar fi oprit trenurile dinspre Policolor. Macazul ar fi fost tot cam unde este acum, undeva intre Dristor si Salajan, dupa ce linia 3 ar fi coborat, venind dinspre supratraversarea M1. Ar fi iesit ceva aproximativ cum este la Eroilor. Singurul "neajuns" ar fi fost ca nu stii care tren va veni primul, cel dinspre Policolor sau cel dinspre Republica.

Am atasat si o schema.



Propunere.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.38 kb
 Vizualizat:  de 18413 ori

Propunere.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 05:55:38    Titlul subiectului: 113501

Da, ar fi fost mult mai logic asa. Banuiesc ca trebuie sa fie o explicatie pentru carpeala pe care au facut-o, ceva ce noi nu stim.

Pana una alta iata situatia actuala la statia Nicolae Grigorescu:



ng-as.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.5 kb
 Vizualizat:  de 18404 ori

ng-as.JPG



_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 08:03:38    Titlul subiectului: 113502

Unde este acum NG 2 nu e nici o fundatie de bloc. Parerea mea sincera este ca initial cand s-au apucat de A.S. (Anghel Saligny) - Nicolae Grigorescu II au avut in vedere inelara si plasarea lui NG 2 perpendicular pe actuala NG1. Oricum trebuia un racord intre NG1 si NG2 pentru a putea sa ajunga metrourile la A.S.
Ceea ce ma mira este serpuirea tunelului intre NG 1 - 1 Decembrie. Cand erau luminile aprinse se vedea clar aceasta serpuire. Nu o inteleg. Sunt 2 motive pe care eu le vad :
- A avut loc un accident (alunecare de teren) care a serpuit tunelul - argument santierul care a durat acolo mai bine de 2 ani de zile
- Tunelul trebuia sa ajunga la NG 2 perpendiculara pe NG 1 si cand au schimbat proiectul au trebuit sa schimbe si traseul tunelului
Daca voi vedeti alte argumente, le astept cu placere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 16:22:50    Titlul subiectului: 11612 113516

Astazi am mai facut cateva ture pe M3 si am observat:
- calatorii s-au mai obisnuit cu modificarea, dar in continuare sunt confuzii. In special la Eroilor, unde lumea coboara din trenul dinspre Militari sa-l astepte pe cel de pe M1,
- o mare probleme este instalatia sonora din multe rame IVA, care nu mai functioneaza bine. In aceste conditii, cu toata buna-vointa mecanicilor de tren, calatorii nu pot fi lamuriti cu privire la modificari,
- pe tronsonul 1 Decembrie - Anghel Saligny ramele circula 90% goale,
- foarte derutante sunt hartile neactualizate din unele rame Bombardier de pe M1/M2. Ar trebui sa rezolve problema repede, multa lume se uita cu atentie la noile harti,
- am auzit numeroase discutii despre schimbarile de nume, si absolut toata lumea ironiza denumirile "Petrache Poenaru", "Dimitrie Leonida" si "Nicolae Teclu". Asta ca sa fie clar pentru toata lumea ca Metrorex a facut o tampenie colosala in aceste 3 cazuri.

Am citit undeva ca in cateva saptamani se vor baga ceva Bombardiere si pe M3. Cred ca ideal ar fi sa fie lasate cateva luni bune numai IVE, pana se obisnuieste lumea. Asa e simplu: vezi IVA, inseamna ca e spre Militari/Saligny, vezi BM inseamna ca e spre Gara de Nord/Republica. Daca se baga Bombardiere peste tot, chiar ca o sa fie un balamuc total.

Nu inteleg de ce Metrorex nu restaureaza un pic IVE-le. Daca la partea tehnica hai sa spun ca nu vor sa mai investeasca in niste trenuri care oricum nu vor mai trai mult, totusi, cat poate sa coste niste vopsea? Presupun ca odata cu venirea celor de la Scorseze nu se mai intra in depouri/remize ca in branza, deci nu vom mai vedea picturi rupestre in caz ca toate IVE-le ramase in exploatare ar fi revopsite.

Si in Bombardiere s-a cam acumulat jegul. Ma intreb daca cineva matura si spala vreodata interirorul trenurilor. La ce grija au de BM cei de la Metrorex, vor avea si acestea soarta IVE-lor, cat de curand.

_________________
http://www.no3.ro


Ultima modificare efectuată de către herminedirt la Lun 06 Iul 2009 16:56:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 02:21:28    Titlul subiectului: 113542

Am o intrebare legata de constructia tunelurilor intre statiile 1 Decembrie si Policolor. Cumva in jumatate din distanta dintre cele doua statii tunelurile au fost executate prin excavatie la suprafata si cealalta jumatate cu ajutorul "cartitelor"? De unde intrebarea asta, pentru ca se vede clar din tren ca la iesirea din statia 1 Decembrie peretii sunt drepti, de felul celor pe tronsonul Semanatoarea - Timpuri Noi, pe o bucata buna de drum, liniile nefiind despartite, apoi urmeaza un spatiu imens cu tavan inalt, ceva ca o "incapere", ca o camera dar nu foarte lunga, ci doar inalta (presupun ca pe acolo au introdus utilajele, sunt "ramasitele" lucrarii in sine), apoi tunelurile sunt circulare. Daca da, de ce au construit acea portiune prin excavatie la suprafata? Cumva din cauza dificultatilor impuse de sol?
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 22:42:06    Titlul subiectului: 113668

Asa este, pur si simplu asa a vrut Ceausescu, trimisese cartitele la Bulgari pentru metroul din Sofia care nu a mai apucat sa se faca. Se raportase ca s-au terminat tunelele - lucru neadevarat - si le-au fost luate cartitele.

Ai nostri oameni din conducerea Metrorex chiar nu pot sa calculeze numarul de trenuri si timpii de parcurs dintre statii pentru a nu se mai incurca cu tronsonul comun M 1 / M 3 ? E de rasul lumii, azi am avut treaba pe sectiunea Eroilor - Dristor I si evident am asteptat o IVA. Aceasta IVA a stat in statia Eroilor 4 minute, la Izvor 1 minut si la Unirii inca 2 minute (cronometrate de mine, nu ma luam dupa ce spuneau ei in microfoane). Minutele care vi le-am spus au fost IN PLUS fata de cele 50 secunde care se acorda metroului de cand opreste efectiv in statie si pana ce demareaza.
Si am inteles ca in majoritatea cazurilor sunt disfunctionalitati.
Chiar nu sunt in stare sa calculeze timpii de pornire de la cap de linie ?
Nu stiu de ce se incapataneaza sa fie pe sectiunea comuna un metrou cu un metrou ? Ce am observat, a inceput lumea sa se prinda de schema. Ca sa respect adevarul la Eroilor am pierdut ceva timp si am vazut destule disfunctionalitati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 22:48:04    Titlul subiectului: 113669

Daca un tren are o viteza comerciala diferita decit celalalt, sau apar defectiuni la trenuri ce crezi ca se intimpla ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 22:58:57    Titlul subiectului: 113671

Ce am observat eu azi la Eroilor, Politehnica statea in tunel vreo 2 minute sa plece M 3 care era deja la peron, apoi statea la peron inca 3 - 4 minute. Sau se intampla alta treaba, ajungea M 3 la peron, astepta vreo 2 - 3 minute sa vina si M 1 la peron, pleca M 1 si dupa vreo 3 minute pleca si M 3
Azi la Eroilor am stat destul sa observ miscarea. Sunt convins ca si la NG e aceeasi treaba, dar e mai greu de observat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
aly_106



Data înscrierii: 25/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Oct/2012
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 08:49:44    Titlul subiectului: 113683

Am mers si eu cu noul tronson si mi se pare o schimbare extrem de benefica.

Intervalul de succedare pe tronsonul comnun M1 + M3 (Eroilor - Nicolae Grigorescu) este de 1-2 minute.

De obicei parcurgeam distanta intre Gorjului si Dristor 1 in 45-50 de minute. Acum, totul se reduce la 20 de minute daca trenul nu stationeaza la Eroilor.

_________________
Ruslana rules!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 13:48:45    Titlul subiectului: 113698

E clar ca deocamdata au cam dat-o in bara cu ritmicitatea. Nu este ceea ce trebuie sa fie. Si nu inteleg de ce, se poate calcula. Pe sectiunea Dristor II - Grozavesti M 1 pierde vreo 6 - 7 minute aiurea, practic distanta intre trenuri S -A MARIT in loc sa se micsoreze, acum vine un metrou la 10 - 11 minute. Nu cred ca s-a urmarit asa ceva.
Trebuie urgent sa se inlocuiasca toate IVE - le si sa se dea drumul la ATC, sa se poata circula la intervalul minim de siguranta ( cred ca este un metrou la 90 sec).
Si sa nu se mai incapataneze ca pe traseul comun sa circule un metrou cu un metrou. Am vazut situatii cel putin curioase la Eroilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 14:13:45    Titlul subiectului: 113699

Din ce am inteles, BM daca sunt incarcate peste o anumita limita (80% sau ceva de genul), se limiteaza automat la 60 km/h. IVA nu are vreo asemenea limitare. Daca pe tronsonul comun exista portiuni unde se poate merge cu 80 km/h si se afla un BM full pe-acolo, acesta va merge cu 60 km/h. O IVA din spatele lui merge cu limita maxima... Aici vad una din cauzele micsorarii distantei intre trenuri, IVA fiind nevoita sa astepte in statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 14:42:59    Titlul subiectului: 113700

Ma indoiesc. E vorba de un calcul care se face maxim in clasa a - 8 - a. Pe vremea mea (in antichitate, eu in clasa a 8 - a am invatat treaba asta).Ok, nu era cu metrouri, era cu robinete si cu o cada de baie. Principiul este acelasi. Nu este permis sa se intample ce se intampla acum. E incopetenta. Nu poti sa ai mai multe metrouri in circulatie decat pana acum si intervalul sa se mareasca intre ele.
Cred ca un neajuns este ca se circula pe sistemul de "Cale libera". In conditiile acestea, chit ca tin si eu oarecum la IVE, pun o intrebare : Cand scapam de ele ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 18:40:53    Titlul subiectului: 113703

Kaustik a scris:
La Nicolae Grigorescu chiar nu-i inteleg de ce au facut peronul al doilea pe partea dreapta (mergand spre Titan), unde este mult mai aproape de fudatia blocurilor, si nu l-au facut pe partea stanga, acolo unde este spatiul verde din fata blocurilor... Rolling Eyes De-asta se si circula pe stanga. Traversarea liniilor 1 si 2 s-ar fi facut undeva in zona curbei spre Titan fara probleme.

Tocmai ca traversarea nu s-ar fi facut deloc fara probleme,poate chiar aici este cheia. In mod cert exista motive pentru care s-a preferat solutia actuala si sunt destul de puternice. Parerea mea este ca nici nu se putea face altfel decat s-a facut si o sa explic de ce.

Intr-adevar cel mai logic ar fi fost o statie ca la Eroilor cu peroanele la acelasi nivel si in care sa ai posibilitatea de a te sui in oricare din trenurile spre Unirii de la acelasi peron. Aceasta solutie cade clar din cauza curbei M1 spre Titan si a distantei mici intre statia NG1 si curba, insuficienta pentru o sub/supratraversare si o revenire la nivelul M1.

Mai ramane varianta care s-a executat, un peron mai sus, dar pe partea cealalta. Iata cateva motive pentru care acest lucru a fost imposibil.
1. Dupa cum se stie noul peron este exact la nivelul vestibulului statiei vechi. Asta inseamna ca intre tunelurile M1 si M3 acolo nu este mai mult decat nivelul planseului . In cazul in care s-ar fi supratraversat M1 pe partea cealalat ar fi insemnat ca in locul supratraversarii tuneul M3 sa stea exact peste tunelul M1 sau sa fie o distanta foarte mica, ceea ce nu cred ca ar fi fost in regula, avand in vedere ca la construirea M1 nu s-a prevazut acest lucru. Trebuie sa existe ceva distanta intre tuneuri. Dupa cum se stie la GdN trebuia sa fie statie suprapusa si tuneluri suprapuse ori proiectul a fost modificat si inca destul de brutal, posibil tocmai pentru ca exista o astfel de problema de structura in astfel de cazuri de suprapunere.... Dar sa spunem ca nu exista o astfel de problema structurala/de rezistenta .In acest caz ca sa rezolve problema supratraversarii in cazul in care peronul ar fi fost pe partea cealalta la NG ar fi trebuit oprita circulatia pe M1 si refacut complet tunelul in zona intersectiei. Asta ar fi insemnat cativa ani de calvar acolo (ma refer atat la circulatia metroului cat si la cea de suprafata, este intersectie importanta acolo..)
2. tunelul M3 pare sa fie un pic mai jos decat M1 (dupa cum se stie la intrarea in NG2 metroul urca puternic). Asta ar fi insemnat ca daca peronul ar fi fost pe partea cealalta tunelul M3 sa fi intersectat in urcare tunelul M1 exact in curba spre Titan. Aici este foarte important pana unde erau construite tunelurile noi, dar parerea mea ca destul de aproape de statia NG1, posibil sa fi trecut chiar si de intersectie (am pus o linie albastra in schita de mai jos).Acest lucru nu-i mai dadea M3 spatiu suficient sa urce astfel incat sa nu se intersecteze cu M1
3. dupa cum se observa in imagine la iesirea din statia NG spre Dristor exista doua blocuri iesite in bulevard (le-am marcat cu mov). Acesta ar fi incurcat foarte mult constructia peronului pe acea parte, daca nu cumva ar fi facut-o imposibila. Peronul nou (respectiv tunelul nou) ar fi fost foarte aproape de fundatiile aceloror blocuri . (apropo, noul peron este undeva pe mijlocul bulevardului, nu se apropie nici pe departe de blocuri...)
In concluzie s-a ales solutia cea mai simpla, chiar daca ea a condus la o circulatie pe partea stanga pentru 2 statii. Chiar nu inteleg de ce incomodeaza asa mult acest lucru.
Toata problema pleaca de la faptul ca actuala statie nu a fost gandita din constructie ca un nod. Daca ar fi fost asa ar fi trebuit sa arate altfel sau sa aiba alt amplasament. Chiar nu inteleg cum ar fi aratat statiile perpendiculare acolo, avand in vedere ca NG este destul de departe de intersectie, iar un tunel de legatura pana la o eventuala statie situata dupe ce se lua curba spre statuie ar fi insemnat un parcurs lung pentru calatori. (am figurat cu portocaliu posbilul amplasament al statiei NG2 in cazul constructiei magistralei inelare)
Intr-adevar este posbil ca actuala linie spre Dristor1 sa fi fost doar un racord si poate ca racordul s-ar fi facut pe partea cealalta, nu pe partea spre Dristor. Tunelul pare destul de vechi judecand dupa culoarea betonului, Din pacate este foarte slab luminat sa vedem daca a fost modificat sau nu.



Grigorescu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.64 kb
 Vizualizat:  de 17761 ori

Grigorescu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 19:37:28    Titlul subiectului: 113706

Nu pot contrazice rationamentul lui Sab, are argumente. Am incercat sa fac si eu diverse scheme dupa ce am vazut acest text si mi s-au parut fortate.
Lansez o provocare. Am atasat si o schita foarte simplificata, care se adreseaza mai ales cunoscatorilor. Imi puteti spune si mie de ce tunelul lui M 3 dupa ce iese din NG 1 are forma descrisa de mine ? Cat timp a fost in lucru era luminat si i-am putut admira forma serpuita, acum cand este in exploatare nu avem decat sa ne uitam dupa luminile rosii ale unui tren. Eu cred ca este o forma unica a tunelului, el logic trebuind sa aiba o forma dreapta.



Traseul lui M 3.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  5.85 kb
 Vizualizat:  de 17745 ori

Traseul lui M 3.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 20:51:35    Titlul subiectului: 113713

Este rezultatul inchiderii santierului dupa Revolutie si a inundatiilor care l-au deformat. Probabil nu s-au mai chinuit sa-l indrepte dupa ce a "fugit" pamantul, l-au lasat asa. Nu cred ca a fost sapat asa de la bun inceput, n-aveau motive sa-l sape asa, ca doar nu ocolea radacinile copacilor...

Totusi cred cu tarie ca s-ar fi putut construi peronul pe acea parte, daca nu mai sus, atunci mai jos decat M1. Este vorba doar de un peron foarte ingust care cred ca ar fi incaput pe acel spatiu verde si nu musai fix in dreptul statiei vechi, ci putin "trasa" mai spre piata, chiar daca acel capat al presupusei statii ar fi fost traversata putin de curba M1 spre Titan, totusi sa nu uitam ca si la Piata Victoriei M2 traverseaza statia Victoriei de pe M1 la unul dintre capete, fara probleme. Peronul ar fi fost pe partea dreapta, iar tunelul ar fi fost cu putin sub cel deja existent, iar cand s-ar fi produs jonctiunea intre Dristor si Salajanului, ar fi descris usor o curba spre dreapta, apoi spre stanga si macaz. Sab, mi-am permis sa modific schema ta si am mai realizat inca una cu propunerea mea.



grigorescu_242.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.33 kb
 Vizualizat:  de 17712 ori

grigorescu_242.jpg



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.25 kb
 Vizualizat:  de 17707 ori

untitled.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 20:58:20    Titlul subiectului: 113714

Kaustik a scris:
Totusi cred cu tarie ca s-ar fi putut construi peronul pe acea parte, daca nu mai sus, atunci mai jos decat M1. Este vorba doar de un peron foarte ingust care cred ca ar fi incaput pe acel spatiu verde si nu musai fix in dreptul statiei vechi, ci putin "trasa" mai spre piata, chiar daca acel capat al presupusei statii ar fi fost traversata putin de curba M1 spre Titan, totusi sa nu uitam ca si la Piata Victoriei M2 traverseaza statia Victoriei de pe M1 la unul dintre capete, fara probleme.

Nu uita ca statia Victoriei a fost construita de la inceput asa, adica jumatatea de statie de pe M1 care este sub M2 s-a facut inca din timpul constructiei M2 . Acolo nu este o subtraversare ulterioara. Nu poti sa te apuci sa sapi asa pe sub tunele si inca la adancime mica. Solutia ar fi implicat o subtraversare a M1 la mare adancime.
Si nu uita de blocurile pe care le-am incercuit.
Solutia aplicata, chiar daca ciudata,a fost mai simpla. Una este sa sapi prin excavatie deschisa si sa construiesti peronul la adancime (foarte) mica si alta este sa construiesti o statie sub un tunel pe care trebuie sa-l mentii functional in timpul constructiei....
Si nu uita ca tunelurile erau executate in 89. Ar fi insemnat demolarea lor si executarea altora la mai mare adancime....Daca lucrarile porneau de la zero, poate ar fi mers, dar asa cine se apuca sa faca lucrari de asemenea anvergura ?
Mai gandeste-te si la modul cum s-ar fi facut accesul din statia veche catre un peron nou la mare adancime ? Asa n-au construit nici macar o treapta acolo (puteau sa nu faca nici macar accesul de pe cealalta parte a bulevardului, solutia tot era functionala la NG2 cu doar doua sparturi in vestibul...)
Intrebare. Isi aduce aminte cineva ca acolo sa fi fost oprita circulatia pe sensul spre Policolor pentru construirea accesului nou de pe cealalta parte a bd Camil Ressu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 21:41:13    Titlul subiectului: 113720

Eu imi aduc aminte de un santier de durata in acea zona, prin anii '90 Question Sau chiar la inceputul anilor 2000... Din cauza asta tramvaiul 27 a circulat deviat mult timp (pe linia lui 19), iar pe Camil Ressu (dupa intersectia cu Liviu Rebreanu) circula 30, care intorcea intr-un S.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 1817
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 21:49:30    Titlul subiectului: 113723

sab a scris:
Intrebare. Isi aduce aminte cineva ca acolo sa fi fost oprita circulatia pe sensul spre Policolor pentru construirea accesului nou de pe cealalta parte a bd Camil Ressu?

Nu inteleg intrebarea, este vorba de pasajul pietonal care da pe partea cealalta a bulevardului ? N-au oprit ei circulatia trenurilor la gara cand au facut pasajul subteran Basarab.
herminedirt a scris:
Eu imi aduc aminte de un santier de durata in acea zona, prin anii '90

Santierul dateaza din 1 ian 1989 (am fost foarte atent la data) apoi abandonat, inchis, apoi redeschis din nou
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community