Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Universitate (etapa 1)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 15:01:43    Titlul subiectului: Si ministerul zice la fel 117026

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a semnat cu Banca Europeana de Investitii (BEI) un imprumut de 300 milioane de euro pentru linia de metrou Drumul Taberei - Universitate, deoarece in 22 noiembrie acordul de imprumut urma sa expire, a anuntat joi ministrul de resort Radu Berceanu, potrivit NewsIn.

"Am finalizat cu semnaturi cu tot imprumutul de 300 milioane de euro pentru un tronson extrem de important si necesar de metrou si anume Drumul Taberei - Universitate".
Berceanu a mai precizat ca BEI si-a exprimat dorinta si este de acord sa mareasca imprumutul cu cat ar mai fi nevoie, dar cu conditia ca partea romana sa suporte restul cheltuielilor.

Tronsolul Drumul Taberei - Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon si are o lungime de 6,1 kilometri. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii, respectiv Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor. Costurile totale ale magistralei sunt estimate la 740 milioane de euro.

Sa inteleg ca a "cazut" Bucla ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 17:25:26    Titlul subiectului: 117031

Eu cred ca au 2 proiecte: unul mai recent cu bucla, 9km si 14 statii si altul de dinainte de 1989 fara bucla, 6km si 8 statii.
Depinde care se nimereste deasupra in sertar cand fac cate o conferinta de presa. Si cum dosarul cu 14 statii era la conferinta de la Libertatea, a ramas celalalt in sertar care a ajuns la NewsIn. Altfel nu se explica cum in aceeasi zi poti sa dai 2 comunicate contradictorii.. Very Happy.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 17:32:48    Titlul subiectului: 117032

http://www.libertatea.ro/stire/urmeaza-statia-drumul-taberei-256486.html Aici este cu "bucla".Are 14 statii si 9 km.
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 18:19:23    Titlul subiectului: 117033

Eu nu inteleg de ce se incapataneaza cu atat de multe statii pe tronson. Costa mai mult, dureaza mai mult constructia si distrug si mai rau traficul in zona... Chiar nu au putut face un studiu pentru a plasa statiile cat mai bine cu putiinta si au zis hai sa facem cat mai dese ca sa nu dam gres ?? Au realizat 10 statii in vreo 20 de ani si acum fac 14 in 5... Sincer planul de dinainte de 89 mi se pare cel mai potrivit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 19:11:51    Titlul subiectului: 117035

Simplu, statiile dese aduc mai multi calatori. Dr Taberei este un cartier foarte populat si asa isi vor adjudeca o felie cat mai mare. Ia exemplul statiei Gorjului (aflata la cca 500-600m de Lujerului) "uitata" inainte de 1989 si care acum genereaza un trafic insemnat. Alt exemplu ar fi Romana.
Este mai simplu sa le construiesti de la inceput decat sa-ti dai seama ca ai uitat vreuna si sa te apuci apoi sa o construiesti. Si daca le construiesti ulterior mai ies si auirea (ambele statii stau drept marturie).
Modelul vest-european dovedeste ca solutia statiilor dese este una des folosita, distanta medie intre statii fiind sub 1km, in timp ce la noi depaseste aceasta valoare.
De ex in Madrid:Linia 2 are 9.4 km si 16 statii,
Linia 4 are 16km si 23 statii,
Linia 5 are 23 km si 32 statii....
La Roma Linea A are 19km si 27 statii
La Barcelona L1 21km si 30 statii,
L2 13km si 17 statii,
L3 18 km si 26 statii,
L4 16km si 22 statii,
L5 16KM si 23 statii
L6 7km si 13 statii...
Berlin: U1 9km 13 statii
U2 21km 29 statii
U4 3km 5 statii
U55 1,5km 3 statii
U6 20km 29 statii
Viena U1 10km 14 statii,
U2 avea 3.6km si 7 statii (intre timp au extins linia)
U3 13,5km si 21 statii
Si exemplele pot continua. In tarile foste comuniste distantele intre statii sunt mai mari


Ultima modificare efectuată de către sab la Joi 17 Sep 2009 19:42:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Oct/2018
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 10:04:33    Titlul subiectului: 117062

Dupa parerea mea, statile trebuie sa fie rare pentru o viteza comerciala cat mai mare (sa nu uitam ca si-au propus 36km/h parca).
Statii de metrou rare, si alternativa transportului de suprafata pe distante mici, intre statiile de metrou.
Metroul va fi o alternativa la masina personala atunci cand vei putea face cu metroul un timp comparabil ca si cel cu masina mica, pentru ca am observat ca pentru multi nu conteaza cat costa combustibilul (se deconteaza "pe firma"), ci conteaza cat de repede si confortabil ajungi la destinatie.
Statii dese si viteza comerciala scazuta implica si mai multe trenuri aflate in circulatie, trenuri care bineintes, nu vor exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 11:07:53    Titlul subiectului: 117076

Intr-adevar marile capitale au distante mici intre statii iar modelul lor pare reusit, insa noi trebuie sa ne adaptam conditiilor noastre !! Noi nu avem puterea financiara sa realizam atatea statii... Am realizat 10 in 20 de ani in conditiile in care aveam tunel sapat iar statiile erau de asemenea realizate intr-o oarecare proportie si brusc facem 14 statii in 5 ani cu tot cu tunel ?? In plus, ganditi-va la deranjul provocat in trafic... Cred ca mai realist ar fi un plan cu statii mai rare (nu chiar atat de rare precum cele existente, ci undeva pe la 700 - 800 m, nu 400 - 500 cum se propune) plasate cat mai convenabil astfel incat sa fie usor accesibile iar constructia lor sa nu dea chiar peste cap traficul la suprafata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 17:43:15    Titlul subiectului: 117149

Se pot face statii rare( planul de dinainte de 1989 mi se pare cel mai logic, (cu exceptia capatului din Dr. Taberei) si lasa spatii "strategice" pentru viitoare statii. E foarte simplu de realizat dpdv constructiv. Numai cap de inginer sa ai. Si cu costuri minime, sau chiar fara costuri suplimentare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 19:12:31    Titlul subiectului: 117150

Cred ca ar putea lasa astfel de spatii in zonele care momentan nu genereaza trafic suficient, dar unde se anticipeaza o dezvoltare ulterioara. Ori in Dr Taberei nu prea vad ce dezvoltari ulterioare se mai pot face. Cartierul este conturat in proportie mare de tot, nici macar nu prea sunt fabrici pe traseul M5 sa te gandesti ca ar putea fi demolate si ar putea aparea vreun mini-cartier acolo....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Sep 2009 14:12:09    Titlul subiectului: 117267

Costul unui km de traseu in care sunt incluse si statiile se ridica foarte mult datorita statiilor. Daca nu am bani destui fac pur si simplu mai putine statii, lasand spatiu pentru statii viitoare cand o sa fie mai multe posibilitati financiare. Repet, tehnologic este foarte simplu si nu implica costuri suplimentare. Evident la suprafata o sa fie deranj, dar nu o sa opresc circulatia in subteran cand voi adauga noi statii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 08:32:34    Titlul subiectului: 118348

Peste 6 ani, metrou în cartierele din vestul Capitalei
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/871448/Peste-6-ani-metrou-in-cartierele-din-vestul-Capitalei/

Bucureștenii din vestul Capitalei ar putea scăpa de coșmarul traficului de suprafață - pe care-l trăiesc zilnic, de fiecare dată când ies, cu mașina personală sau cu mijloacele de transport în comun, din cartierele Ghencea, Drumul Taberei sau Drumul Sării.

„Salvarea” - magistrala 5 a metroului bucureștean, tronsonul Drumul Taberei-Universitate - nu va veni însă mai devreme de 2015. Asta, în cel mai fericit caz, când realitatea din teren se va potrivi cu datele din proiectul de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Dezvoltării și Locuinței.
Tronsonul Drumul Taberei-Universitate va fi gata de inaugurare în șase ani de la începerea lucrărilor, potrivit documentului.
Dar, pentru deschiderea șantierului, autoritățile vor trebui să treacă în proprietatea statului peste 15.000 de metri pătrați de teren privat, din care 1.614 ocupați de construcții. Altfel spus, mai multe persoane fizice și juridice vor trebui expropriate dacă guvernul va aviza acest proiect.

Drumul de sub pământ va trece prin sectoarele 6, 5, 3 și 1 ale Capitalei și va avea o lungime totală de 9,035 km. Potrivit proiectului, costul aproximativ este de 2,27 de miliarde de lei (peste 540,4 milioane de euro), fără TVA, jumătate din sumă venind de la stat, iar jumătate din fonduri europene.

Noua linie de metrou, care „va fluidiza transportul de suprafață prin preluarea unui număr foarte mare de călători, va îmbunătăți standardul de viață, va reduce cheltuielile sociale privind accidentele personale, dar și emisiile de noxe, deoarece metroul nu produce praf”, va avea face legătura între bulevardul Ghencea și Piața Universității.

Cele 14 stații noi sunt, deocamdată doar pe hârtie, Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hasdeu, Cișmigiu și Universitate 2.

O noua "fumigena" pe aceeasi tema. Aberanta este harta.. Laughing



M5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.71 kb
 Vizualizat:  de 14455 ori

M5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 21:10:27    Titlul subiectului: 118386

Agrafe... Au Wordul deschis si sta Nea Agrafa Asistentu toata ziua pe capul lor Very Happy.
De la Valea Ialomitei acest M5 poate fi dus pe Valea Cascadelor (sau intr-un fel sa nu fie un "z" aberant) pana la Pacii si de acolo cum se preconiza pentru prelungire pana la West Park. Partea de pe Ghencea (un M8-9) ar putea fi dusa din Domnesti pana la Granitul prin 13 Septembrie, Piata Unirii (statie pe bd Unirii)-Piata Alba IUlia-Bd Basarabia-Vergului-Granitul. sau incrucisat: M8-9 West Park-Granitul si M5 spre Domnesti.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 17:37:48    Titlul subiectului: 118422

Cred ca este clar ca harta a fost facuta de cineva care habar n-are de M5, a folosit probabil un program de cautare automata care i-a localizat statiile dupa denumire. Altfel nu imi explic cum statia "Ghencea" a ajuns la cimitir, apoi traseu pe Valea Oltului, statia Brancusi a ajuns in zona cartierului omonim (desi se stie ca va fi pe bucla, ca sa induca lumea in eroare), apoi Romancierilor pe Bd Timisoara (probabil la intersectia cu strada cu acelasi nume), samd...
Se vede si la distante Ghencea este la kilometri buni de Prelungirea Ghencea, practic pe ramura de sus sunt inca 2 statii intre ele...
In legatura cu variantele de traseu, daca nu ma insel am vazut acum cativa ani o harta in care inelara trecea pe la Pacii si pe sub Valea Cascadelor inainte de a ajunge la Crangasi. Nu stiu daca a fost doar o varianta de lucru sau chiar a fost luata in discutie la un anumit moment. Chiar si acum harta de pe site-ul Metroul SA, proiectantul metroului (pe care am postat-o la topicul de "harti") are un asemenea traseu pt inelara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 08:12:49    Titlul subiectului: 119122

Guvernul a mandatat Ministerul Finantelor sa ia un imprumut pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6375963-guvernul-mandatat-ministerul-finantelor-imprumut-pentru-tronsonul-metrou-drumul-taberei-universitate.htm

"Guvernul a mandatat Ministerul Finantelor sa imprumute de la Banca Europeana de Investitii 370 de milioane de euro pentru lucrarile la tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, a declarat miercuri premierul in exercitiu Emil Boc citat de NewsIn.
"Pentru cei ce stau in sectorul 6, (in n.r.) Drumul Taberei, vreau sa stie ca azi am batut tarusul pentru a aduce primele resurse financiare (...) pentru a fi gata in 2015. Atunci va fi gata tronsonul de metrou din Drumul Taberei la Universitate", a declarat Boc.
Tronsonul Drumul Taberei - Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Noi 2009 07:31:49    Titlul subiectului: 119948

E cam mare ceata din pacate in dr. Taberei, Ghencea a cazut precum si Universitatea, vad ca tronsonul s-a redus la Valea Ialomitei - Eroilor. Sunt curios daca vor fi tot atatea statii pe acest tronson nou sau vor mai reduce din ele
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2010 10:06:06    Titlul subiectului: 122447

Metrorex reia licitatia pentru Drumul Taberei
http://www.zf.ro/eveniment/metrorex-reia-licitatia-pentru-drumul-taberei-5357635/
Metrorex a anulat licitatia privind executia structurilor statiilor, galeriilor si tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu, estimata la 1,31 miliarde lei fara TVA, urmand sa o reia sub alta forma in februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitatia si urmeaza sa o reluam in luna februarie intr-o alta abordare, respectiv in doua pachete in loc de patru, cum a fost elaborata initial. Decizia a fost luata pentru o mai buna eficientizare a costurilor investitionale, dar si pentru a ne asigura ca tot tronsonul va fi finalizat in acelasi timp de catre constructori", a declarat vineri directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.
In luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amanat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2010 10:28:47    Titlul subiectului: 122449

Iar am impresia ca Metrorex bate campii. Sa inteleg ca a strambat din nas ca un constructor termina o statie in 36 luni si un altul in 48? (Pentru ca la tunele nu prea vad diferente semificative la viteza de forare). Si care este problema? Vad ca la statia "Pajura" Metrorex are o intarziere de 21 ani (acum se fac 21 ani) si nu se sesizeaza. Parerea mea este ca Metrorex este total dezinteresata de construirea unor noi magistrale de metrou.
Repet, si M 4 mi se pare complet inutil, precum si cele 2 statii de pe M 3 - Nicolae Teclu si Anghel Saligny. Transportul la suprafata era arhisuficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Ian 2010 23:52:33    Titlul subiectului: 122558

"Guvernul intenționează să înceapă rapid lucrările la linia de metrou Drumul Taberei-Universitate și să finalizeze până în 2012 primul tronson, Ghencea-Eroilor" cf. stirii Mediafax din 20.12.2009

Bla, bla, bla.

Se poate vedea cat de interesat este guvernul sa termine rapid aceasta investitie consultand anexa 3/24 din bugetul de stat pe 2010. Pai cu 30 milioane de lei alocate in acest an (adica 7.3 milioane Euro) in care sunt incluse TVA-ul, platile catre consultant, taxe legale, exproprieri, etc (asa numitele 'soft costs') nu se poate plati nici macar avansul catre constructor ca sa-si poata face organizarea de santier.

Cred ca a fost a fost o greseala si s-au inversat doua cifre: in loc de 2021 s-a spus 2012. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 10:51:30    Titlul subiectului: 122580

Exista si imprumutul luat de la Banca Europeana de Investitii pentru constructia acestei magistrale. El nu cred ca este inclus in Bugetul de anul asta. Poate se vor folosi banii aia, care sunt mult mai multi decat 7,3 milioane Euro. In plus nu stiu daca vor fi asa multe exproprieri necesare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 8557
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 11:22:32    Titlul subiectului: 122583

Problema este urmatoarea. Magistrala este necesara pentru locuitorii din Drumul Taberei. Ar mai decongestiona traficul, cred ca toti stiu cum este in orele de varf la intersectia de la Razoare de exemplu.
Ar trebui sa inceapa lucrul decat cand au sursele de finantare asigurate, nu sa incepem cu hei rup santierul si pe urma sa depasim termenul cu 2-3-4 sau mai multi ani din cauza intarzierii platilor, a lipsei finaintarii, etc. Cel mai bun exemplu care il avem este cu lucrarile de modernizare a caii ferate intre Bucuresti si Constanta. Unde termenul s-a depasit de muuuult.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Ian 2010 12:33:20    Titlul subiectului: 122585

Imprumutul de la BEI nu poate fi folosit decat daca are aprobarea Ministerului de Finante. Exemplificator este cazul magistralei M4 in care desi banii de la BEI existau au trebuit sa fie folositi cu tzaraita pentru a nu creste cica deficitul bugetar.
In fisa din bugetul de stat a oricarei investitii publice se specifica si sursa de finantare: buget de stat, fonduri rambursabile, etc.

Sa vedem care este situatia obiectivului nostru de investitii:

Durata aprobata de executie: 84 luni adica 7 ani.
Data programata a terminarii lucrarilor si PIF: Martie 2014
Deci 2010 + 7 = 2014!!! Halucinant, nu-i asa?

Cheltuieli 2010: 33.278 mii lei adica cca. 8 milioane de euro la cursul de azi.
Total cheltuieli estimate pana la PIF: 2.660.370 lei adica cca. 650 milioane de Eur. Sa zicem ca totusi cei sapte ani se pastreaza, atunci pentru cei 6 ani ramasi fara 2010 ar fi 642 milioane sau o medie de 107 milioane pe an.

Ok, sa revenim la bugetul pe 2010, in care se previzioneaza cheltuielile pe urmatorii 3 ani: 2011 - 36 milioane Eur, 2012 - 100 milioane Eur, 2013 - 32 milioane Eur sau o medie de (36+100+32)/3 = 56 milioane pe an.
56 / 107 = 0.52
6 ani / 0.52 = 11.5 ani
Conform calculului matematic mai raman 1 + 11.5 = 12.5 ani pana la PIF, adica jumatatea anului 2022. Ups, cand am zis 2021 n-am fost prea departe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2010 22:12:43    Titlul subiectului: 122742

A (re)aparut anuntul licitatiei pentru structura de rezistenta a liniei in cauza, impartita acum in doua loturi:

"Lot nr. : L11

Denumire: Statia Raul Doamnei – PS Opera – structura de rezistenta
Stare lot: In desfasurare

1) Descriere succinta
LOT L1.1 – Statia Raul Doamnei – PS Opera – structura de rezistenta
2) Clasificare CPV (vocabularul comun de achizitii)
45221200-4 - Lucrari de constructii de tuneluri, puturi si pasaje subterane (Rev.2)
45221250-9 - Lucrari subterane, altele decat tunelurile, puturile si pasajele subterane (Rev.2)
45234122-7 - Lucrari pentru metrou (Rev.2)
45234125-8 - Statie de metrou (Rev.2)
71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)

3) Cantitatea si domeniul
Ltot–6223 m; Nr stat – 9;L statii –1372 m;L galerii(fir dublu) – 823 m ;L tunel(fir simplu)– 8056 m
Valoarea estimata fara TVA: 920,000,000 RON

4) Indicatii privind o alta durata a contractului sau o alta data de incepere/de finalizare
Durata: 30 luni de la data adjudecarii contractului
5) Informatii suplimentare privind loturile
Operatorii economici vor depune oferta pentru întreaga cantitate solicitata în cadrul lotului

si

Lot nr. : L12

Denumire: Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura – structura de rezistenta:
Stare lot: In desfasurare

1) Descriere succinta
LOT L1.2 – Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura – structura de rezistenta
2) Clasificare CPV (vocabularul comun de achizitii)
45221200-4 - Lucrari de constructii de tuneluri, puturi si pasaje subterane (Rev.2)
45221250-9 - Lucrari subterane, altele decat tunelurile, puturile si pasajele subterane (Rev.2)
45234122-7 - Lucrari pentru metrou (Rev.2)
45234125-8 - Statie de metrou (Rev.2)
71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)

3) Cantitatea si domeniul
L tot – 1005m;Nr statii –1 +1depou;L depou incl statie – 300m ; lungime galerii (fir dublu) – 705m
Valoarea estimata fara TVA: 246,000,000 RON

4) Indicatii privind o alta durata a contractului sau o alta data de incepere/de finalizare
Durata: 30 luni de la data adjudecarii contractului
5) Informatii suplimentare privind loturile
Operatorii economici vor depune oferta pentru întreaga cantitate solicitata în cadrul lotului.

Anuntul in sine este urmatorul:

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
METROREX S.A.
Adresa postala: B-DUL DINICU GOLESCU NR. 38, SECTOR 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Punct(e) de contact: EMIL SERBANESCU , Tel. 021.319.36.70 , In atentia: Stefan Rotaru - Director , Email: emil.serbanescu@metrorex.ro , Fax: 021.312.51.49 , Adresa internet (URL): www.metrorex.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro

I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante

Activitate (activitati)
- Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz

Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Magistrala 5 –Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) – structura de rezistenta
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: Municipiul Bucuresti. Zona Râul Doamnei – Hasdeu – conform Anexa 1 –Descrierea proiectului
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti

II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Magistrala 5 –Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) – structura de rezistenta
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45221200-4 - Lucrari de constructii de tuneluri, puturi si pasaje subterane (Rev.2)
45221250-9 - Lucrari subterane, altele decat tunelurile, puturile si pasajele subterane (Rev.2)
45234122-7 - Lucrari pentru metrou (Rev.2)
45234125-8 - Statie de metrou (Rev.2)
71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)

II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.Cool Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Da
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Cantitatile totale sunt prezentate in anexa B privind loturile
Valoarea estimata fara TVA: 1,166,000,000 RON

II.2.2) Optiuni
Da
Lucrari similare suplimentare , valoare totala:116600000-pana la 10%din valoarea fiecarui lot

II.3) Durata contractului sau termenul pentru finalizare
30 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice și garantii solicitate
Etapa II - garantii de participare /loturi L1.1-9200000 lei ; L1.2-2460000 lei.Garantie buna executie 10% din pretul fara TVA al contractului
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Alocatie din bugetul de stat si credit extern
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Operatorii economici au obligatia sa-si legalizeze asociatia
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie de eligibilitate – Formular 12A; Declaratie privind neîncadrarea în prevederile art.181 din Ordonanta 34/2006 – Formularul 12B; Certificate constatatoare din care sa reiasa ca si-a îndeplinit obligatiile de plata catre bugetul de stat, precum si catre bugetele locale, care sa ateste ca firma ofertanta nu se inregistreaza cu datorii la data de 31.12.2009 .
Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului (pentru persoane juridice straine – documente care sa dovedeasca o forma de înregistrare).
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Prezentarea Formularului nr. 3 Informatii generale, completat cu informatii referitoare la:
•datele de identificare ale operatorului economic;
•cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani pentru care exista exercitiu financiar încheiat (2006, 2007, 2008); Cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani trebuie sa fie minim :
1. LOT L1.1 – 1.500.000.000 lei
2. LOT L1.2 - 450.000.000 lei
Informatii cu privire la obligatiile contractuale fata de alti beneficiari, aflate în prezent în derulare, prin completarea Formularului 13 si anexei la acesta din Sectiunea II.
- Prezentarea în copie a bilanturilor contabile intocmite corespunzator exercitiilor financiare încheiate în ultimii 3 ani (2006, 2007 si 2008), vizate si inregistrate de organele competente;
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
- angajament obtinere doc. AFER conf OMT 290/2000.
- Experienta similara:
•1 - 3 contracte, exec. în ultimii 5 ani
-L1.1: min 8,00 km tunel ( fir simplu ) sau 4 ,00 Km tunel ( fir dublu ) metrou/CF si min 180000 m3 constr. subterana
-L1.2: min 20000 m3 constr subterane
•1- 3 contracte serv. proiectare, executate în ultimii 5 ani
-L1.1: min 8,00 km tunel ( fir simplu ) sau 4 ,00 Km tunel ( fir dublu metrou/CF si min 180000 m3 constr subterane
-L1.2: min 20000 m3 constr subterane
Copie contracte, doc receptie, recomandari original sau copie legaliz.
- Dotari min pentru fiecare lot: Ut. sapat pereti mulati (60-80-100cm),Ut. si ech consolid teren (injectare, jet grouting), Ut. forat coloane (60-100cm), Ut. si ech. realiz/expl foraje epuisment ape subterane, Ech./inst realizare structuri subterane, Ut. excavat /transport, Ut. ridicat/manevrat, Ut. producere si transp beton, Lab autoriz încercari geoth/mat constr. Lot 1.1.-suplimentar:Scuturi pt tunel circular-structuri diam int min 5,7m sapatura front inchis
Resurse umane/structura managementului - personal cheie min pt fiecare lot -:
1.Manager contr -studii sup. th/ec; min 10 ani constr. infr. transp. feroviar/metrou, superviz lucr constr. infr. transp. feroviar/metrou si/sau management contract lucr. constr. subterane; min 3 ani poz. similare.
2.Sef proiectare: studii sup. th., min 8 ani proiectare constr. infr.transp. ferov/metrou si/sau constr. subterane; min 3 ani poz. similare.
3.Responsabil th executie: studii sup. th., min 8 ani constr. infr. transp. ferov/metrou, si/sau constr. subterane publice, min 5 ani poz. Similare; atestate cf. Legii 10/1995.
4. Reponsabil calitate – st. sup. th.; min 8 ani constr. infr. transp. ferov/metrou, si/sau constr. subterane; min 3 ani poz. similare; atestare.
Angajament: pastrare ech. “cheie”; rezidenta în Bucuresti echipa cheie;
- Standarde - certificari: ISO 9001; ISO 14001; ISO 18001.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu

III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu

III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie restransa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic in ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare

Criterii Pondere
1. Pretul ofertei 60 %
Descriere: Componenta financiara
2. Criterii tehnice 40 %
Descriere:

IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 24.02.2010 14:00

Documente de plata: NU

IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
02.03.2010 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana

IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta

IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 02.03.2010 11:00
Locul: S.C. METROREX S.A, M.T., Sector 1, Bucuresti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, et. 9, camera 41
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentanti împuterniciti ai operatorilor economici care au depus candidatura
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.3) Alte informatii
Criterii de preselectie a candidatilor: Selectia (punctajul) se va face pentru fiecare lot în parte. Criterii preselectie :i.cifra de afaceri medie din C+M(ultimii 3ani) – cea mai mare valoare:max 20 puncte; celelalte -punctaj proportional ;ii. Exp. Similara- max 80 puncte: II.1. Pentru lotul 1.1 -constructii tunele cu scut mecanizat (TBM) -max 30 puncte -cea mai mare lung tunel echivalenta construita; celelalte oferte- punctaj proportional ; executie constr. subterane (excl. tunele)-max 30 puncte-cel mai mare volum subteran echivalent construit; celelalte oferte -punctaj proportional. -proiectare tunele-max 10 puncte-cea mai mare lung. tunel echivalenta proiectata; celelalte-punctajul proportional ; proiectare constr subterane (excl tunele)-max10 puncte-cel mai mare volum subteran echivalent proiectat; celelalte-punctajul proportional ; II.2. Pentru lotul L 1.2.: -executie constr subterane (excl tunele)-max 60 puncte-cel mai mare volum subteran echivalent construit; celelalte-punctaj proportional. ; proiectare constr subterane (excl tunele)max 20 puncte-cel mai mare volum subteran echivalent proiectat;celelalte -punctaj proportional.Nr. min/max candidati selectati:Nr. max. candidati selectati -6. Nr. min candidati selectati-5.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. 021.310.46.41 , Fax: 021.310.46.42 , Adresa internet (URL): www.cnsc.ro

Organism competent pentru procedurile de mediere
Tribunalul Bucuresti , Sectia a 9 a Contencios Administrativ si Fiscal
Adresa postala: B-dul Unirii , nr 37 , sector 3 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030823 , Romania , Tel. 021.408.36.00 , Fax: 021.408.37.81

VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile de la data luarii la cunostinta de catre contestator despre un act al autoritatii contractante pe care acesta îl considera nelegal
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Juridic - S.C. METROREX S.A
Adresa postala: B-dul Dinicu Golescu nr. 38, Sector 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Tel. 021.319.36.01 , Email: contact@metrorex.ro , Fax: 021.312.51.49

VI.5) Data expedierii prezentului anunt
26.01.2010 12:03
"

Vazand harta de mai sus, consider ca loturile astea n-au nici un sens: (unu) Raul Doamnei-Opera si (doi) Romancierilor-Valea Ialomitei. Pai Romancierilor si Valea Ialomitei nu sunt INTRE Raul Doamnei si Opera??
Si pana la urma ce se intampla cu Ghencea care e DUPA Raul Doamnei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 10:16:08    Titlul subiectului: 122769

Metrorexul a luat-o pe aratura in loc sa-si vada de subteran
Pana la urma cand se apuca de sapat, eu cel putin ma declar invins, nu am inteles. Asta conteaza, cand vor sa se apuce efectiv de lucru ?

Imi pare rau ca nu pot da citatul din “Gandul “ / format electronic – de ieri dar a aparut o informatie cum ca in locul denumit “la statui” de la Universitate ar urma sa se construiasca o mare parcare subterana. Oare “baietii” stiu ca pe acolo ar urma sa treaca metroul sau chiar va fi o statie de metrou ? ( Nici eu nu mai sunt sigur unde o sa fie statia lui M 5 de la “Universitate”)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 18:50:48    Titlul subiectului: 122819

adrian rosca a scris:
Vazand harta de mai sus, consider ca loturile astea n-au nici un sens: (unu) Raul Doamnei-Opera si (doi) Romancierilor-Valea Ialomitei. Pai Romancierilor si Valea Ialomitei nu sunt INTRE Raul Doamnei si Opera??
Si pana la urma ce se intampla cu Ghencea care e DUPA Raul Doamnei?
Loturile au logica, primul (Raul Doamnei-Opera) este linia M5 propriu-zisa, iar Romancierilor-Valea Ialomitei este o linie care duce la depou, deci nu este un tronson pentru calatori. Cu Ghencea a ramas cum am stabilit, adica nu se mai face... Smile
andrei11 a scris:
Oare “baietii” stiu ca pe acolo ar urma sa treaca metroul sau chiar va fi o statie de metrou ? ( Nici eu nu mai sunt sigur unde o sa fie statia lui M 5 de la “Universitate”)
Ba da, dar probabil ca nu le pasa. Avand in vedere ca tronsonul Opera-Universitate este amanat pana nu se stie cand probabil ca s-au gandit ca nu se mai asteapta cu parcarea pana ilustrii ministri ai transporturilor se vor hotara sa faca si acest tronson. Totusi ar fi bine sa se execute si statia tot acum, urmand ca ea sa fie racordata ulterior la linia de metrou. Mi se pare o solutie mai simpla decat sa te apuci apoi sa faci statia sub parcare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 21:00:18    Titlul subiectului: 122824

Am impresia ca la " Valea Ialomitei" desi e depou, era prevazuta din start si o statie "normala" urmand ca un metrou sa faca naveta cu " Romancierilor", in acelasi "stil" cum un metrou face naveta Pantelimon - Republica. Numai ca spre deosebire de "Republica" la " Romancierilor " trebuie prevazuta o altfel de statie deoarece "Valea Ialomitei" si "Ghencea" nu sunt pe acelasi traseu.
Cred ca va fi ceva cu cioturi multe, poate gen " Crangasi" si care va ramane asa, adica la nivel de cioturi, pentru foarte, foarte mult timp, poate chiar pentru totdeauna ( asa cum este Crangasiul acum).
Parerea mea este ca discutam de pomana deocamdata de M 5, chiar asa ciuntita cum este acum.
Cat priveste parcajul de la statui, daca se va intinde si pe viitoarea ruta a metroului, poate se gandesc de acum sa faca loc si pentru calea de rulare. Cand s-o face la un moment dat " Universitatii - M 5" parerea mea este ca va trebui sa fie facuta pe aplasamentul initial prevazut din 1989 si anume intre pasajul pietonal si Rosetti. De fapt nu ajunge statia pana la Rosetti, dar exista o intrare acolo. Daca fac statia in partea cealalta ( adica la statui) le va fi destul de greu cu pasajul de legatura intre statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 2 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community