Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Universitate (etapa 1)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 21:15:13    Titlul subiectului: 151367

Metroul londonez au statii extrem de dese pe zona centrala, ca vezi dintr-una intr-alta, fluxul este major. De Paris ce sa mai zic? Statiile nu stiu daca au 200m intre ele. De ce nu ar putea si metroul bucurestean sa beneficieze pe zona centrala de asa ceva? Ce am zis mai sus sunt simple observatii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 12:46:37    Titlul subiectului: 151673

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucresti-metrou-magistrala_5-statie_de_metrou_drumul_taberei-santier_razoare-metrorex_0_621538005.html

"ROGRESE PE MAGISTRALA 5: Din primăvară începe forajul către stația de metrou din Drumul Taberei

4 ianuarie 2012

Autor: Diana Toea

Bucuresti
Din primăvară vor porni mașinile de forat spre mult așteptata stație de metrou din Drumul Taberei

Din primăvara acestui an vor porni mașinile de forat spre mult așteptata stație de metrou din Drumul Taberei, aflată pe noua magistrală.

În prezent se lucrează la pereții viitoarei stații de metrou din Drumul Taberei, însă forajele vor începe abia peste 2-3 luni. Cupele de pământ de pe șantierul noii stații, aflat la Răzoare, au fost încărcate în camioane de al începutul lunii noiembrie.

Lucrările de la Răzoare presupun săparea unui șanț imens, adânc de 30 de metri, având o formă dreptunghiulară. Șanțul, care va fi umplut cu beton, constituie pereții viitoarei stații din Drumul Taberei. După acesta procedură, pământul dintre pereți va fi excavat în totalitate.

În spațiul râmas liber vor intra mașinile de forat care vor porni, prin subteran, spre Drumul Taberei."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mishu_edm



Data înscrierii: 12/Ian/2012
Ultima vizita: 04/Sep/2020
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti, Tecuci

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2012 14:52:25    Titlul subiectului: 152274

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-razoare-metrou-o_noua_strada_0_584341764.html

INFOGRAFIE Noul metrou schimbă rondul de la Răzoare. Dispare o stradă, apare alta

Actuala stradă Răzoare, care face legătura între rond și Șoseaua Panduri, își va modifica complet traseul de duminică din cauza metroului către Drumul Taberei.

Citește și: Atenție se închid străzile! Urmează stația "metrou în Drumul Taberei". Află în cât timp vor fi gata lucrările începute astăzi la noua magistrală

Reconfigurarea zonei Răzoare, datorată lucrărilor la noua magistrală de metrou, va face ca actuala strada cu același nume să fie ștearsă de pe hartă. Noua arteră, care se va numi tot Răzoare, va avea cinci benzi și va fi inaugurată în această duminică.

Reconfigurarea zonei, spun oficialii de la metrou, va facilita accesul către cartierul Dumul Taberei în condițiile în care, în acest moment pe strada Răzoare sunt disponibile doar două benzi pe sens. Harta rutieră modificată prevede cinci benzi care vor intra și vor ieși către rondul de la Răzoare, astfel încât pe strada cu același nume se va ieși și se va intra spre Bulevardul Geniului.

Citește și: Au început lucrările la noua magistrală de metrou. Primele săpături pentru stația „Academia Militară"

Atenție, deranjamente în trafic!

„Șoferii nu vor fi afectați, pentru că circulația în zonă nu se închide sau se blochează, ci se reconfigurează. Începând de sâmbătă trebuie să facă obligatoriu dreapta pe Șoseaua Panduri, iar apoi vor circula pe sens unic către Bulevardul Geniului, după care vor vira stânga către Drumul Taberei“, susține Gheorghe Udriște, directorul Metrorex.

Click pe imagine pentru a vedea infografia la dimensiunea ei maximă

Oficialul susține că aceste reconfigurări rutiere din zona Academiei Militare au fost obligatorii pentru a face loc unei stații de metrou aici, mai exact pentru a putea permite lansarea mașinilor de forat tunelul.

Udriște dă asigurări, însă, că lucrările la metrou nu vor mai încurca circulația de la suprafață. „Vor mai fi niște devieri de circulație în toate cele zece puncte de lucru: Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit și Orizont“, a precizat directorul Metrorex.

Termen pentru lucrări

Firmele care au câștigat licitația pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziție cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor și a structurii și cel mult 18 luni pentru finisarea stațiilor. „Peste patru ani va fi gata și-l vom da în folosință tronsonul Drumul Taberei-Eroilor“, a mai adăugat directorul Metrorex.

Proiect pentru fluidizarea traficului

Primăria Capitalei, în parteneriat cu Metrorex, au plasat pe lista de proiecte, tot în zona Răzoare, și realizarea unui pasaj subteran, care ar trebui să facă legătura între cartierul Drumul Taberei și Cotroceni și ar urma să aibă două benzi pe fiecare sens de mers. Acest pasaj face parte dintr-un proiect mai mare privind realizarea Nodului Intermodal Răzoare-Calea 13 Septembrie și datează din timpul mandatului lui Adriean Videanu. În acest moment nu se știe cum va arăta proiectul, însă exproprierile pentru realizarea acestui proiect au fost făcute deja.

Citește și: Metroul din Drumul Taberei va avea stații și la 500 de metri

Primăria face pasaj subteran sub Piața Presei

Comisia tehnică de urbanism de la Primăria Capitalei a aprobat, ieri, soluția tehnică pentru construcția unui pasaj subteran care va pleca de pe DN1, după Fântâna Miorița, va trece pe sub Piața Presei Libere, unde se va bifurca: un tunel va ieși pe Bulevardul Kiseleff, lângă Ștrandul Tineretului, iar celălalt pe Bulevardul Expoziției.

Decizia vine după luni de discuții și numeroase variante prezentate. Planul urbanistic zonal este realizat de arhitectul Dorin Ștefan. Municipalitatea a făcut deja licitație pentru construirea obiectivului, contractul în valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consorțiului S.C. Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Editilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL.
Comisia a mai decis ca la capătul tramvaiului 41 să se amenajeze o parcare subterană, unde cei care doresc să mearga mai departe în oraș cu transportul în comun să-și poată lăsa mașina. Aici va fi și un nod intermodal - o stație comună de tramvai, autobuz și metrou. (Silviu Brumă)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2012 16:54:14    Titlul subiectului: 152278

Veche stirea (aproape 3 luni)...
In schimb o stire de actualitate:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11318513-circulatia-rutiera-str-valea-ialomitei-intre-drumul-taberei-str-valea-oltului-inchide-perioada-aproximativ-2-ani.htm

Circulatia rutiera pe str. Valea Ialomitei, intre Drumul Taberei si str. Valea Oltului, se inchide pe o perioada de aproximativ 2 ani

"Circulatia rutiera pe str. Valea Ialomitei, intre Drumul Taberei si str. Valea Oltului se inchide, incepand cu data de 30 ianuarie, pe o perioada de aproximativ de 2 ani, informeaza un comunicat al Primariei Bucuresti remis, marti, Agerpres. In aceasta perioada, se va circula deviat pe str. Valea Argesului si pe aleile adiacente din zona Drumul Taberei - Valea Oltului.

Potrivit Primariei Bucuresti, masura a fost luata in scopul realizarii obiectivului "Magistrala de metrou 5 - Drumul Taberei - Universitate - lot L1.2 - statia Valea Ialomitei", inclusiv depoul si galeria de legatura.

In conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulatie, pentru restrictia mentionata se va asigura traversarea str. Valea Ialomitei, intre aleea Parva si aleea Dealul Macinului, precum si asigurarea accesului din Drumul Taberei la Aleea Campul cu Flori si Aleea Baiut, se arata in comunicatul Primariei Bucuresti.

Conducatorii auto sunt rugati sa circule cu maxima atentie in zonele mentionate si sa respecte semnificatia indicatoarelor si a marcajelor rutiere.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:14:45    Titlul subiectului: 153345

Se toarnă pereții mulați ai stației de metrou Răzoare: Stadiul lucrărilor pe M5

http://b365.realitatea.net/news/se-toarna-peretii-mulati-ai-statiei-de-metrou-razoare-care-este-stadiul-lucrarilor-pe-m5-video/

"Lucrările la cele 10 stații de metrou de pe viitoarea magistrală a metroului din Drumul Taberei diferă dintr-o parte în alta. Dacă la Academia Militară și Valea Ialomiței zeci de muncitori mișună dintr-un colț în altul al șantierelor, la Râul Doamnei doar câteva balize semnalizează existența unei viitoare stații de metrou
Cele mai importante stații de pe Magistrala 5 de metrou, din punct de vedere al lucrărilor sunt Academia Militară, Valea Ialomiței și Eroilor 2. La Academie vor fi introduse mașinile de forat care vor pleca spre Drumul Taberei și Eroilor, Valea Ialomiței va fi o stație-depou, iar la Râul Doamnei și Eroilor vor ieși două, respectiv o mașina de forat.

Academia Militară

Șantierul este un furnicar la Răzoare. Muncitorii lucrează la umplerea cu beton a șanțului în formă dreptunghiulară, adânc de peste 30 de metri. Acesta va reprezenta practic pereții viitoarei stații de metrou după ce pământul dintre aceștia va fi excavat în totalitate. În spațiul rămas liber, denumit puț de lansare, vor fi introduse mașinile de forat care vor „pleca” prin subteran, atât spre Drumul Taberei cât și spre Eroilor. „Aceste scuturi (n.r. – Mașini de forat) sunt deja în drum spre București. În primăvara vor fi pregătite de lansare”, spune pentru B365.ro directorul Metrorex Gheorghe Udriște.
Concret, prima etapă a lucrărilor de la Academia Militară presupune realizarea așa-numiților „pereți mulați” – scheletul stației care va înghiți zeci de betoniere și kilometri de fier beton.

Orizont

Cum normele recente impun că stațiile să fie mai dese decât pe vechile magistrale, Orizont, următoarea stație spre Drumul Taberei, este la aproximativ 600 de metri distanță de Academiei. Aici zona a fost defrișată și se lucrează la devierea traficului pietonal și rutier. Din șase benzi de circulație vor rămâne patru, adică două pentru fiecare sens. Lucrările se vor desfășura tangențial. Întreg traficul va fi deviat pe partea dreaptă, respectiv stânga pentru ca ulterior întreaga zona destinată stației Orizont să fie betonata, reamenajată peisagistic, iar lucrările să se mute cu totul în subteran.

Favorit

La Favorit muncitorii lucrează de zor la devierea utilităților (apa, canalizare, electricitate). La acest capitol un subiect sensibil îl reprezintă țevile de termoficare. Cum temperaturile scăzute nu permit întreruperea furnizării de agent termic muncitorii încă nu s-au apucat să le schimbe poziția pentru a face loc viitoarei stații. În schimb zona a fost defrișată și este pregătită pentru reconfigurarea traficului. „Aici, la fel ca în cazul stației Orizont se lucrează și la devierea rețelei de troleibuz”, continuă directorul Metrorex

Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei și Romancierilor

La cea de-a patra, a cincea și-a șasea stație de pe Magistrala 5 lucrările sunt în stadiu incipient. Muncitorii au forat doar câteva puțuri geotehnice, copacii și gazonul sunt la locul lor iar circulația este reconfigurata doar pe hârtie. „Puțurile au ca scop studierea nivelului pânzei freatice, structura de sol în zona astfel încât totul să se adapteze corespunzător lucrărilor. Toate lucrările pregătitoare nu trebuie să dureze mult”, continua Udriște.

Brâncuși

Zona destinată penultimei stații de pe M5 are o deschidere foarte mare. Lucrările de pregătire a șantierului sunt gata iar în prezent se lucrează la pre-tranșeele pentru pereții mulați. Este vorba despre perechi de grinzi din beton, așezate una lângă alta la o distanță de aproximativ jumătate de metru, prin care cupele excavatoarelor vor săpa până la o adâncime de peste 30 de metri. În spațiul rămas gol se va turna beton iar zidul rezultat va reprezenta unul din pereții stației. “La Brâncuși, în cel mult două săptămâni vor începe lucrările la pereții multati”, dă asigurări șeful Metrorex. Mai mult, pregătirile pentru reconfigurarea traficului au fost finalizate. În momentul în care utilajele de săpat pereții-mulați fluxul de pietoni și autovehicule va fi direcționat pe partea dreaptă, pe sensul dinspre Academia Militară.

Râul Doamnei

La ultima stație singurele semne că acolo ar urma să se deschidă un șantier sunt câteva balize menite să blocheze accesul mașinilor pe marginea carosabilului. „Pentru Râul Doamnei mai avem o discuție cu constructorul și proiectantul general în vederea unei reamplasări a stației. Suntem în dialog momentan”, adaugă Udriște.

Valea Ialomiței

Lucrările la stația-depou sunt la fel de avansate ca și la Academia Militară. Rețelele au fost în totalitate deviate, zona defrișată iar betonierele fac coadă să-și descarce încărcătură în șanțurile ce se transformă pe zi ce trece în pereții viitoarei stații.
Aici, spre deosebire de celelalte șantiere, lucrările vor fi de suprafață. Circulația va fi oprită iar întreaga zonă va fi decopertată. Abia la sfârșitul lucrărilor zona va fi reamenajată, potrivit contractului care prevede ca din punct de vedere peisagistic tot cartierul Drumul Taberei să arate la fel ca înaintea inaugurării șantierelor.

Eroilor 2

„Acolo este o lucrare foarte complicată pentru că trebuie avut în vedere faptul că trebuie să subtraversam Dâmbovița și că facem o linie tehnologică de racord cu Magistralele 1 și 3”, continuă directorul Metrorex. Tunelul dintre Academia Militară și Eroilor 2 va fi săpat de aceleași utilaje ca și în Drumul Taberei, care vor „ieși” din subteran în zona Operei. Și în acest caz, la fel ca la Râul Doamnei încă mai au loc discuții pe marginea proiectului.În acest moment pentru Magistrala 5 lucrează peste 300 de persoane iar „numărul lor se va multiplica în perioada următoare”, mai spune Udriște care adaugă că „pe măsură ce mașinile de forat înaintează ele trebuie să găsească stațiile gata făcute”. Potrivit Metrorex, firmele care au câștigat licitația pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziție cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor și a structurii și cel mult 18 luni pentru finisarea stațiilor. „În 2015 vom da în folosință tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, conchide Gheorghe Udriște."


Cel mai interesant este ca, desi lucrarile au inceput (este adevarat ca fara mare avant, pana acum proiectul are "ochiometric" o intarziere de cateva luni, intarziere acumulata in nici un an de la demararea luxrarilor), ei inca se gandesc sa mute statiile sau inca mai discuta pe baza proiectului. Si nu este o exceptie, se pare ca si la Academia Militara s-au produs astfel de schimbari de proiect Shocked Shocked Shocked


Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 22 Feb 2012 20:28:42, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:28:32    Titlul subiectului: 153347

Probabil au aparut aspecte care nu au fost prevazute in proiectul initial.
Se intampla la orice santier de aceasta amploare.

Oricum, la Eroilor este destul de complicata treaba, mai ales daca se vrea un nod de schimb intre M5 si M1-3, pentru ca distanta intre statii nu trebuie sa fie prea mare si Eroilor 1 este incercuita de spatii tehnice in momentul asta.

Probabil acolo vor fi lucrarile cele mai dificile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:32:09    Titlul subiectului: 153348

Daca ai vazut planul, Eroilor2 este lipita de Eroilor1, asa ca distanta parcursa va fi minima daca te afli in prima jumatate a metroului cand vii pe M5.
Spatiile tehnice nu vor fi asa afectate decat de linia de legatura (foarte putin, doar in locul unde aceasta se "inteapa" in galeria M1) si de pasajul pietonal paralel cu statia Eroilor1, pasaj prin care se doreste ca statia M5 sa aiba iesirea ei proprie in Pta Operei.
Oricum statia Eroilor 1 este asa din anii '70, nu s-a modificat decat varul de pe pereti, asa ca proiectul aici trebuia sa fie "beton".
Iar daca au aparut aspecte neprevazute, inseamna ca cineva nu "si-a facut bine temele". Insa nu stiu ce putea aparea atat de neprevazut la Raul Domnei astfel incat sa se puna problema unui alt amplasament


Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 22 Feb 2012 20:43:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:42:54    Titlul subiectului: 153350

Nu cred ca cele doua statii Eroilor pot fi "lipite".

Dupa cate stiu eu, la Eroilor apar urmatoarele probleme:

1) Dambovita, care forteaza aspecte tehnice destul de evidente (adancime, orientare, traseu tunel etc)

2) M5 va trebui sa treaca "peste" sau "sub " M1/M3/M1-3, in functie de locul in care se va face subtraversarea; cel mai probabil se va fora pe sub una dintre magistrale; din nou Dambovita da batai de cap.

3) Avand in vedere 1 si 2, cele doua statii nu acum cum sa fie lipite...trebuie sa fie la adancimi diferite.

4) In jurul statiei Eroilor 1 se afla linii tehnologice, care nu prea pot fi integrate intr-o magistrala fara a se face schimbari majore la statie si la calea de rulare.

Concluzie: Presupun ca atunci cand ai zis "lipite" probabil te refereai la o constructie gen Basarab, in care cele doua linii ale lui M5 sa "incalece" liniile deja existente. In cazul asta trebuie sa se ia in calcul o subtraversare a magistralelor si adancimea celorlale statii de pe M5, pentru a se vedea daca un astfel de proiect este fezabil. Cel mai probabil subtraversarea s-ar face undeva intre Eroilor si Izvor.

Cea ce incurca foarte tare aici este Dambovita si calitatea solului.
Trec zilnic pe la Eroilor si iti pot spune ca nimeni nu s-a atins de liniile tehnologice in momentul asta, deci presupun ca o statie gen Basarab nu este tocmai cea ce au "inginerii luminati" in minte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2012 20:46:32    Titlul subiectului: 153351

Poate nu am fost suficient de clar, "lipite" inseamna ca au un perete comun, nu ca sinele sunt la aceeasi adancime si nici ca statiile sunt paralele.
In niciun caz nu va fi ca la Basarab, vor fi statii distincte. Nici nu ar avea cum sa fie la aceeasi adancime, M5 trecand pe sub M1 si pe sub Dambovita..
Eroilor 2 este oarecum perpendiculara pe Eroilor1, dar avand sina la adancime mai mare. Insa are vestibul la aceeasi adancime ca vestibulul de la Eroilor 1, practic legatura intre statii se va face in zona unde acum este acea patiserie.
Se vede ca n-ai vazut deloc proiectul, M5 trece exact pe sub statia Eroilor1, subtraversarea nu se face in niciun caz intre Eroilor si Izvor. Liniile tehnologice din statia M1 nu au absolut nicio treaba cu M5, nu vor fi integrate in nimic, raman asa cum sunt pentru urmatoarea suta de ani.
Desi mai exista aceast plan aici, il repostez, ca sa intelegi. Acesta este planul initial, nu stiu ce modificari se vor face in urma "discutiilor" invocate in articol.
Dambovita nu da nicio bataie de cap, oricum da mult mai putina bataie de cap decat a dat in anii 70 si 80 cand a fost subtraversata de de 2 ori de M1 si o data de M2. Acum este un biet canal betonat , atunci avea o simpla albie de pamant Smile



eroilor_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.68 kb
 Vizualizat:  de 7669 ori

eroilor_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 07:04:52    Titlul subiectului: 153364

Udriste abereaza ca de obicei. Discutiile pe "detalii tehnice" se refera la culoarea WC - urilor de serviciu sau la nu stiu ce tip de usa care trebuie montata. In rest totul este asa cum s-a prevazut. A, ca se schimba amplasamentul statiei cu 3 metri mai in stanga / dreapta, astea sunt lucruri curente, care daca sunt discutate inainte de inceperea santierului sunt nesemificative. Stiu un bloc din Colentina care a fost "intors'' 90* inainte de a fi construit ! ( caz real ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 08:42:47    Titlul subiectului: 153366

In conditiile in care acest proiect al M5 este aprobat de Petre Roman inca din 1990, inseamna ca in cei 20 ani aveau timp berechet sa discute toate aceste aspecte, inclusiv gresia de la WC. Ce a proiectat Metroul SA si ce a aprobat Metrorex timp de 20 ani, ca doar nu s-a mai facut nimic in afara de o statie noua pe M4? Shocked In conditiile in care ai un proiect aprobat si in care aceasta linie este asteptata de locuitorii din Dr Taberei "ca painea calda", sa te mai apuci acum sa "sucesti" proiectul mi se pare de neconceput.
Insa nu uitati cat am "frecat" linia spre Otopeni. Ba de la Aviatorilor, ba era ca si aprobat de la Victoriei, pentru ca ascum sa avem aprobat un traseu dublat cu M4 de la Podul Constanta.
A, daca incepeau sapaturile la M5 si dadeau de nu stiu ce (vestigii arheologice, munitie neexplodata, petrol, gaze, aur Very Happy , etc) intelegeam, dar asa, fara o lopata sa discuti deja de un "nou amplasament" parca suna a ceva tipic romanesc... Ce a aparut nou ? Ca acest proiect este asa din 1990, cu mici variatiuni. In afara prelungirii spre Ghencea care a disparut "in ceata" (insa nu se stie daca definitiv sau provizoriu), nimic nou.
Insa nu cred ca este vorba de asa putin, doar de "3 metri". Din moment ce Eroilor si la Raul Doamnei sunt singurele amplasamente unde nu au inceput deloc lucrarile, inseamna ca este ceva mai mult, dupa parerea mea...Ramane de vazut ce. La Eroilor nu stiu ce ar putea sa mai schimbe. Poate doar ciudatul pasaj de cca 100m catre Pta Operei, prin spatiile tehnice ale statiei Eroilor 1, care insa are si el rostul lui. Sau sa renunte la accesul de peste Bd Eroilor, pe partea cu Spitalul Municipal, care se vede si mai sus. Dar astea sunt detalii, nu cred ca este vorba doar de atat. Pe de alta parte ar fi straniu sa vina acum cu o statie Eroilor 2 oarecum paralela cu Eroilor 1.
Vom vedea ce surprize ne rezerva viitorul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 09:41:07    Titlul subiectului: 153367

Petre Roman nu a discutat decat discutii, asa, la o cafea - vorba. Desene pe hartie (eventual), asemanatoare cu cele pe care le mai facem noi pe forum. Asadar proiectul actual este mult mai tanar, nu are cu siguranta 22 de ani.
Daca nu e o suceala fundamentala - de care o sa ne dam seama in curand, cand se vor apuca de lucru, la Raul Doamnei nu prea ai ce sa mai schimbi, eventual mai putine guri de acces, ca altceva nu prea mai ai ce sa modifici esential. La Eroilor pasajul acela de 100 metri este peste spatiile tehnice si nu prin ele.
Cine a spus ca Eroilor (M 5 ) va fi paralel cu Eroilor ( M 1 ) ? De unde rezulta aceasta ghidusie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 09:55:09    Titlul subiectului: 153368

Ghidusie, fiindca nu prea mai avem "meseriasi" in domeniu, ci doar oameni pusi pe criterii politice (in majoritatea cazurilor). Din comunicatul de presa care se gaseste cateva postari mai sus eu am remarcat urmatorul lucru:
Citat:
in acest moment pentru Magistrala 5 lucrează peste 300 de persoane

300 de persoane? Asa de putin? Care o sa fie numarul final de muncitori. Eu eram copil cand s-a lucrat la magistrala Gara de Nord-Dristor II, dar tin minte ca la statia Obor de exemplu era o adevarata "armata" de muncitori. Si noi acum ne laudam ca avem ... 300 de muncitori ? Hmm. Oricum vad ca pana acum principala realizare a fost: "Defrisarea spatiului verde". As mai vrea detalii despre firmele care au castigat licitatiile. Ce realizari au avut ele in trecut in acest domeniu? De unde o sa vina masinile de forat ? Deja se vorbeste de o intarziere fata de plan, chiar credeti ca o sa finalizeze magistrala in 4 ani? Nu prea as crede.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 10:59:52    Titlul subiectului: 153371

Lucruruile eu mai evoulat din anii 70 si pana acum.
Tehnologia permite cam acelasi ritm de lucru, dar cu muncitori mai putini.

Si trebuie sa avem in vedere si situatia tensionata din clasa politica. O magistrala de metrou e ceva destul de important cand vine vorba de lauda de alegeri, si sunt sigur ca exista anumite grupuri care vor sa intarzie in mod intentionat constructia acestui proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2012 15:06:23    Titlul subiectului: 153387

@guest Numarul mic de oameni are mai multe explicatii:
- pe de o parte sunt mai putini pentru ca nu au inceput lucrarile in intregime, la toate statiile, ci doar in doua locuri (Razoare si Valea Ialomitei). In rest "se cam fac ca muncesc"...
- inca nu au venit TBM-urile, deci nu se sapa efectiv tunel
Chiar si cand se va sapa tunel , tot vor fi mai putini , pentru ca se va sapa cu TMB-ul, nu ca inainte de 1989, cand se sapa la tarnacop.
Pe de alta parte inainte de 1989 se sapau 4km de tunel pe an si 2 statii. Acum, cu toata tehnica, cca 8 km se sapa in 4 ani..
andrei11 a scris:
Cine a spus ca Eroilor (M 5 ) va fi paralel cu Eroilor ( M 1 ) ? De unde rezulta aceasta ghidusie?

Era doar o ipoteza, o "rasturnare spectaculoasa", care ar necesita discutii si modificari de proiect, pornind de la ce a spus si moonshadow, cu exemplul Basarab. Bineinteles ca nu va fi asa. De aceea ma intreb ce vor sa mai schimbe acum.
S-ar putea sa ai dreptate cu pasajul de 100m, ar putea fi peste spatiile tehnice, statia Eroilor1 incepe la -3,60m. Asa o arata schitele, insa pare ca planseul de deasupra liniilor este -3,60m, nu ca de la plafonul vestibului la suprafata ar mai fi inca 3,60m, s-ar putea ca aici sa fie mai putin.
Daca gabaritul ar fi 3,60m ai putea sa pui un pasaj deasupra, desi este cam la limita, nici un copac nu poti sa mai plantezi apoi care sa faca ceva radacini deasupra pasajului. Va fi ca la Unirii, parc doar cu iarba si tufisuri, fara copaci.
Pe de alta parte, prin intermediul acestul lung pasaj se va face si accesul la peronul central al statiei Eroilor1, deci se va sapa deasupra statiei existente. Daca nu cumva aceste spatii exista deja deasupra partii vizibile a statiei Eroilor1. Oricum mi se pare cam ciudat sa vii pe deasupra unei statii care este si asa de mica adancime. Dar probabil ca proiectantii nostri au studiat mai multe variante si au optat pentru cea optima.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Feb 2012 16:27:27    Titlul subiectului: 153614

Sa vedeti ce motv s-a mai invocat pentru sistarea lucrarilor la metrou: cica vor sa "protejeze" copacii!!!
Ce porcarie! Ce pretext stupid! De parca ii tine cineva sa nu planteze un numar dublu de copaci in alte locatii sau chiar pe aceeasi locatie dupa finalizarea lucrarilor!
Dar tampenia e mult mai mare, cica s-a solicitat chiar renuntarea la unele statii sau diminuarea numarului de puncte de acces! Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-metrou-m5-metrorex-defrisari-copaci-arbori-primaria_capitalei-salvam_copacii-cere_0_650935393.html

"Defrișările de arbori de pe linia M5 de metrou, sistate până la găsirea unor soluții alternative. Se solicită renunțarea la unele stații

22 februarie 2012

Autor: Adrian Dădârlat

Defrișările de arbori de pe linia M5 de metrou, sistate până la găsirea unor soluții alternative

Defrișările de copaci pentru construcția primului tronson al magistralei de metrou Drumul Taberei – Pantelimon au fost sistate până la găsirea unor soluții alternative mai puțin dăunătoare pentru mediu, a anunțat printr-un comunicat Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe).

Potrivit Centrului, măsura a fost luată de Primăria Generală a Capitalei, ca urmare a reclamațiilor primite de la cetățenii din zonă, constituiți în grupul civic Salvăm Copacii!. Aceștia au înaintat Metrorex, în calitate de beneficiar, dar și Primăriei Generale propuneri de utilizare a spațiilor comerciale sau a actualelor stații de autobuze pentru construcția viitoarelor ieșiri de metrou, pentru a limita numărul copacilor tăiați.

„Ca urmare a unui număr mare de reclamații privind lucrările ce urmează a se executa în vederea construirii liniei 5 Metrou – Tronson 1 și devierea rețelelor de utilități cu impact semnificativ asupra mediului, în data de 30.01.2012 s-a dispus sistarea tuturor lucrărilor de defrișare în vederea consultării pe scara largă a publicului, analizarea soluțiilor înaintate de acesta și implementarea celor mai optime soluții pentru mediu și locuitorii capitalei”, se arata și în răspunsul trimis de Garda Națională de Mediu cetățenilor.

Membrii grupului au venit chiar cu soluția de a renunța la stațiile de metrou Romancierilor și Parc Drumul Taberei, ceea ce ar duce la salvarea a 300 până la 600 de copaci sau cel puțin de a reduce numărul punctelor de acces. “Stațiile de metrou sunt amplasate la 500–700 de metri una de cealaltă și sunt prevăzute a avea până la șase puncte de acces, ceea ce face ca gurile de metrou să fie situate la o distanță de aproximativ 300 de metri una de cealaltă. Așa se explica cum un întreg bulevard cu arbori de cel puțin 30 de ani va fi defrișat. Densitatea stațiilor și gurilor de acces a fost explicată ca fiind o aliniere la standardele europene, însă „comparația aceasta ar avea sens daca am fi la același nivel cu țările Uniunii Europene și la norma de spațiu verde per capita. Unui bucureștean din sectorul 6 îi revin 17,71 mp de spațiu verde, față de 64 mp unui londonez, 83 mp unui locuitor al Stockholm-ului sau 32 mp unui locuitor al Varșoviei”, au declarat membrii grupului civic Salvăm Copacii!

Până la data sistării defrișărilor au fost emise 12 avize pentru tăierea a 963 de arbori și 134 de arbuști, dar și transplantarea a 211 arbori și 959 de arbuști pentru stațiile de metrou Academia Militara, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Romancierilor, Brâncuși, Valea Ialomiței și Râul Doamnei. S-au solicitat însă avize suplimentare de defrișare pentru devierea rețelelor utilitare. Până acum nu s-au dat avize de defrișare pentru stațiile Piața Drumul Taberei și Eroilor, aflate în vecinătatea parcurilor Moghioroș, respectiv Eroilor.

„Ne dorim metrou în Drumul Taberei, dar vrem să ne păstram copacii, pentru că avem nevoie și de umbră și oxigen și pentru că unui copac îi ia 25 de ani să crească. Trebuie să facem toate eforturile pentru a evita defrișările”, spun cetățenii din grupul Salvăm Copacii!.

Grupul continuă discuțiile, atât cu Metrorex, cât și cu PMB, pentru a se asigura că aceste promisiuni vor deveni realitate. Pe termen lung, aceștia doresc ca planul de refacere a spațiului afectat de construcția liniei de metrou să fie gândit împreună cu locuitorii zonelor afectate."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Feb 2012 19:01:39    Titlul subiectului: 153619

"Circulatia rutiera pe bulevardul Drumul Taberei, restrictionata timp de trei luni

Circulatia rutiera pe bulevardul Drumul Taberei, intre strazile Valea Ialomitei si Valea Argesului, va fi restrictionata incepand cu 1 martie 2012, timp de trei luni, potrivit unui comunicat de presa trimis de Primaria Capitalei. Se vor mentine cate doua benzi de circulatie pe fiecare sens. Restrictia este necesara pentru continuarea lucrarilor la statia de metrou Brancusi."


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11630133-circulatia-rutiera-bulevardul-drumul-taberei-restrictionata-timp-trei-luni.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Feb 2012 19:57:11    Titlul subiectului: 153621

Question Question Question Semnele de intrebare sunt puse pentru perioada de 3 luni. Adica in 3 luni ce vor sa faca, ca nu am inteles.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 08:45:09    Titlul subiectului: 153628

Peretii mulati si planseul de deasupra. Dupa aceea pot sa refaca partea carosabila si sa lucreze linistiti in subteran.
Tronsonul Universitate-Romana nu s-a facut in aproximativ 3 luni cu excavatie deschisa ? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 10:48:51    Titlul subiectului: 153634

Ba da ! Asta este motivul pentru care am ridicat problema numarului mic de muncitori. Mi s-a raspuns ca tehnologia a avansat fata pe perioada anilor '80. Ok, este foarte bine. Atunci de ce este asa de scazut ritmul lucrarilor ? Magistrala asta ar fi trebuit sa fie gata in cel mult 2 ani jumate ! Si sa nu mai invoce scuza cu vremea. Sunt deplasate. Pe timpul lui Ceausescu se lucra pe orice vreme !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 21:44:52    Titlul subiectului: 153648

Numarul de muncitori scade, timpul ramane acelasi.
Nu observi avantajul tehnologiei? Faptul ca nu folosim noi suficienta tehnologie este cu totul alta mancare de peste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 22:27:10    Titlul subiectului: 153649

Asta am vrut sa subliniez! Prostul management al romanilor, inclusiv magistrala asta!
Imi pare rau sa o spun, dar este o bataie de joc pe banii nostri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2012 22:36:18    Titlul subiectului: 153650

Stiu. Iar asta nu vine neaparat de la cei de sus, ci si de la omul de rand, care s-a obisnuit sa nu faca nimic si sa primeasca d-a gata.

Imagineaza-ti ce-ar fi fost daca nu am fi avut niste tehnici mai moderne pentru aceste contructii...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 15:31:14    Titlul subiectului: 153682

Linia de metrou Eroilor-Drumul Taberei ar putea fi extinsa pana in Prelungirea Ghencea
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11647849-linia-metrou-eroilor-drumul-taberei-putea-extinsa-pana-prelungirea-ghencea.htm

Linia de metrou Eroilor-Drumul Taberei ar putea fi extinsa pana in Prelungirea Ghencea. Primarul Sectorului 6, Cristian Poteras, a declarat, vineri, ca a discutat deja cu Metrorex despre acest proiect, urmand sa se poarte discutii in acest sens si cu Ministerul Transporturilor.

"Primarul Sectorului 6, Cristian Poteras, a avut o intrevedere cu directorul Metrorex, Gheorghe Udriste. Edilul a propus ca linia de metrou sa se prelungeasca de la punctul terminus, Valea Ialomitei, pana la Prelungirea Ghencea, pentru ca si locuitorii acestei zone sa beneficieze de un mijloc rapid de transport. Impreuna cu directorul Metrorex vor fi demarate discutii cu Ministerul Transporturilor pentru realizarea acestui nou proiect", se arata in comunicatul de presa trimis de Primaria sector 6.

Gheorghe Udriste, directorul Metrorex a declarat ca acest proiect este fezabil si va putea da mai multe informatii despre traseu si costuri dupa finalizarea studiului de fezabilitate.

Lucrarile la linia de metrou Eroilor-Drumul Taberei au inceput in toamna anului trecut si se estimeaza ca vor fi gata in 2015. "In acest moment lucrarile sunt in grafic. Linia de metrou va avea o lungime de sase km si zece statii. Lucrarile de structura si realizarea statiilor costa 250 milioane de euro. Pentru calea de rulare si celelalte echipamente tehnice vom vedea cand va fi gata lucrarea", a declarat Udriste pentru HotNews.ro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 15:49:36    Titlul subiectului: 153683

Si cum se incadreaza cu curba pe Valea Oltului? Ha?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 19 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community