Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Achizitie 13 (+17) metrouri noi
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2019 16:35:29    Titlul subiectului: Achizitie 13 (+17) metrouri noi 199553

A fost publicată pe SICAP licitația Metrorex pentru achiziția a 13 metrouri noi, destinate M5, cu o posibilitate de extindere suplimentară cu maxim 17 trenuri. Termenul limită de depunere a ofertelor este 20 mai 2019, ora 15:00. Prețul total pentru cele 13 metrouri este de 520 milioane de lei, iar pentru toate 30 ar fi de 1,2 miliarde lei. Contractul are durata de 42 de luni. Link:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100051648
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rares



Data înscrierii: 03/Dec/2018
Ultima vizita: 09/Sep/2019
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2019 13:02:11    Titlul subiectului: 199572

Este posibil să fie tot CAF?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2019 14:32:09    Titlul subiectului: 199573

Om trăi și om vedea. 60% e punctajul dat raportului calitate-preț, deci putem spune că este printre favorite, firește, asta dacă Bombardier, Astra sau alte companii nu vin cu ceva mai bun la preț mai mic.
Din partea mea, sper să fie Bombardier, BM2/BM21 mi se par mai bune decât CAF pentru că nu vibrează în halul CAF-urilor și fac un zgomot mai mic la macaze, iar familia Movia este folosită în lumea întreagă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 09:09:53    Titlul subiectului: 199600

Anuntul din presa. Interesanta poza aleasa de cel care a publicat anuntul Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex a lansat licitația pentru achiziția a 30 de trenuri de metrou

Metrorex vrea să cumpere treizeci de trenuri pentru magistrala 5, Drumul Taberei - Iancului, și a lansat licitația publică pentru acestea.

Compania Metrorex a anunțat că a lansat licitația pentru achiziția a 30 de trenuri noi de metrou, valoarea contractului fiind de aproximativ 1,2 miliarde de lei.

Primele 13 rame vor fi folosite pentru Magistrala 5 din Drumul Taberei. Finanțarea este asigurată din fonduri de la buget și dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții.

Contractul prevede livrarea a 13 trenuri în primii trei ani și jumătate, iar apoi, eșalonat, și a următoarelor 17.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 16:09:34    Titlul subiectului: 199610

Probabil au vrut să surprindă că e o stație nouă și întreținută cât de cât, plus că IVA aceea pare mai îngrijită decât restul. Acum ceva ani, mai exista miracolul unei IVA curate, fără grafitti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 04 Apr 2019 19:56:22    Titlul subiectului: 199975

Deja a apărut o contestație din partea Stadler Rail. Elvețienii s-au plâns de cerința ca trenurile să fie fabricate din oțel, în Europa fiind folosit aluminiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Apr 2019 21:13:25    Titlul subiectului: 199979

O stire referitoare la trenurile noi, se gaseste aici.

Citat:
Metrorex cumpără 13 trenuri noi de metrou. Noutăți de design

Conducerea Metrorex anunțat joi că va achiziționa 13 trenuri noi de metrou pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor, alte 17 trenuri putând fi cumpărate pentru linia Eroilor – Iancului.

Metrorex va achiziționa 13 trenuri noi de metrou pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor și opțional și-a rezervat dreptul de a contracta încă maxim 17 trenuri noi de același tip, destinate operării pe secțiunea Eroilor – Iancului.

Anunțul de participare la licitație a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) doar după ce documentația a fost verificată și validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Procedura de licitație își urmează cursul conform legislației, cu respectarea caietului de sarcini elaborat de consultantul internațional avizat de Metrorex și Autoritatea Feroviară Română (AFER), singurul organism abilitat pentru avizarea din punct de vedere tehnic, care respectă standardele și reglementările în vigoare, informează compania de transport.

Trenurile de metrou ce urmează a fi achiziționate de Metrorex vor fi noi, firma câștigătoare va face un prototip dedicat, pe baza căruia să fie fabricate și restul trenurilor comandate.

Designul trenurilor va fi stabilit în faza de proiectare a acestora, de către câștigătorul procedurii de achiziție, cu avizul Metrorex și al consultantului.

Construcția vagoanelor din oțel și sistemul de ventilație a salonului pentru călători, ce include răcirea aerului, au fost alese pe criterii obținute în urma unor analize tehnico-economice. În caietul de sarcini este prevăzut ca iluminatul să fie cu leduri. Metrorex a respectat de fiecare dată toate procedurile legale în ceea ce privește achizițiile publice, se mai spune în mesajul transmis de direcotrul general Metrorex, Dumitru Șodolescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Apr 2019 21:24:24    Titlul subiectului: 199984

Si stirea, referitoare la pozitia elvetienilor se gaseste aici.

Citat:
Metrou Drumul Taberei: Stadler acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri învechite

Producătorul elvețian de material rulant Stadler a transmis autorităților române o serie de nemulțumiri privind licitația demarată luna trecută de Metrorex pentru achiziția trenurilor care vor circula în Drumul Taberei. Elvețienii acuză că prin caietul de sarcini sunt favorizate trenurile depășite tehnologic și cu vagoane din oțel, când mai nou se fac din aluminiu.

Stadler este prima companie care s-a adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în cadrul licitației Metrorex pentru achiziția a până la 30 de trenuri noi pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului.

Sesizarea Stadler, transmisă marți CNSC, a fost publicată miercuri și pe platforma de achiziții publice SICAP.

În sesizarea lor, elvețienii susțin că "din motive de neînțeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică și comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preț egal sau comparabil cu un produs mai avansat", scrie economica.net.

Astfel, reprezentanții Stadler afirmă că trenurile solicitate de Metrorex:

Elvețienii mai spun că, în cadrul acestei licitații, la construcția corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea oțelului, în timp ce industria actuală, de vârf, oferă înlocuitori tehnici și calitativi superiori, precum aluminiul.

Reprezentanții Stadler consideră că prevederile menționate limitează participarea la licitație și solicită modificarea documentației.

Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitația pentru achiziția a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri pentru secțiunea Eroilor – Râul Doamnei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17.

Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon are trei secțiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.

Valoarea estimată a contractului pentru cele 30 de ramei noi este de 1,2 miliarde de lei (255 milioane de euro), adică 8,5 milioane de euro/bucata.

Contractul prevede livrarea a 13 trenuri în trei ani și jumătate de la semnare și apoi, în maxim șapte ani de la semnare, Metrorex poate cere încă 17.

Criteriul de atribuire al contractului este cel mai bun raport calitate – preț, în care componenta financiară are o pondere de 60 %, iar componenta tehnică – 40%.

Achiziția este finanțată din fonduri de la bugetul de stat și dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

Gigantul elvețian Stadler fabrică trenuri de peste 75 de ani și are peste 7.000 de angajați distribuiți în fabricile grupului din țări precum Elveția, Germania, Spania și Belarus. Stadler a primit prima sa comandă pentru trenuri de metrou în 2012, de la operatorul BVG din Berlin (foto).

De atunci, trenurile de metrou fabricate de Stadler au mai fost cumpărate și în orașe precum Valencia (Spania), Minsk (Belarus), Liverpool și Glasgow (Marea Britanie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2019 07:32:15    Titlul subiectului: 200108

Dosarul contestației a fost scos de pe rol. Decizia CNSC:


Incheiere_563.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Incheiere_563.pdf
 Mărime fișier:  66.43 kb
 Descărcat:  de 62 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 15 Iul 2019 18:14:37    Titlul subiectului: 201614

Termenul a tot fost prelungit, dar până la urmă pe 26 iulie intră în evaluare tehnică. Până atunci, așteptăm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2019 19:55:04    Titlul subiectului: 201845

Licitația a fost suspendată, apoi a fost continuată cu termenul limită prelungit până pe 7 august.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 07 Aug 2019 15:06:07    Titlul subiectului: 201994

Gata, licitația se află în evaluare tehnică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 14:09:12    Titlul subiectului: 202020

Trenurile o sa vina dupa deschiderea M5 ? Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 15:10:35    Titlul subiectului: 202032

Da. Cam în 3 ani - 3 ani și jumătate de la semnarea contractului primul metrou
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 16:20:38    Titlul subiectului: 202054

Bun. Si ce va circula pe noua magistrala ?
Aladin si covorul fermecat ? Laughing Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 19:23:17    Titlul subiectului: 202059

Era vorba să se ia vreo 10 Bombardiere la un moment dat, dar încă este incert. Probabil IVA, au destule trase pe dreapta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 12:06:50    Titlul subiectului: 202070

Ofertanți:
1. HYUNDAI ROTEM (via ROMANSYS COLtd)
2. JSC METROWAGONMASH
3. ALSTOM TRANSPORT FRANȚA (via ALSTOM TRANSPORT S.A.)
4. CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES (CAF; via ATELIERELE CFR GRIVIȚA)
5. Asocierea CRRC QINGDAO SIFANG (lider) - ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 12:50:31    Titlul subiectului: 202073

UKVZ-KTM-5 a scris:
Era vorba să se ia vreo 10 Bombardiere la un moment dat, dar încă este incert. Probabil IVA, au destule trase pe dreapta.

Rusinos, pe cea mai moderna magistrala vor circula niste rame vechi.
Si noi o numim Normalitate ? Laughing Laughing Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:03:37    Titlul subiectului: 202078

Nu noi, ci Metrorex și, indirect, MT, o numesc așa.
Mă rog, eu zic să discutăm despre lista de ofertanți: Hyundai este, fără îndoială, cea mai plăcută surpriză. Cu un preț destul de scăzut, au mari șanse de a câștiga, iar vehiculele vor fi asamblate tot în Coreea de Sud (ROMANSYS COltd), ceea ce este foarte bine. Metrowagonmash este, de departe, favorita mea în suflet, pentru că, după cum probabil știți, sunt mare fan al vehiculelor rusești. Problema e că au un preț destul de ridicat, cele 18 noi de la Moscova au costat aproape 10 milioane de euro un metrou (!), dar măcar vin direct asamblate din fabrică. Alstom sigur va veni cu ceva din familia Metropolis, poate avem noroc și ne alegem cu ceva asemănător celor din Budapesta, poate chiar mai bun. CAF... Ne-am lămurit cam ce-i cu ei, pot băga mâna-n foc că vin cu același model, CAF BM3, care o să fie executat la fel ca și trenurile de pe M2. Iar despre CRRC-Astra nu am o părere prea bună, vor fi produse în China și asamblate în România, cel mai probabil, sau va fi ceva sub licență la standarde românești. Evil or Very Mad
Una peste alta, sper să câștige Hyundai, Alstom sau (deși nu cred) Metrovagonmash.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Aug/2020
Mesaje: 795

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:41:21    Titlul subiectului: 202079

La cat de multa ura este la noi impotriva Rusiei nu cred ca Metrowagonmash ar avea sanse de castig nici daca ar avea cea mai buna oferta. Ca si calitate, eu as zice ca sunt foarte bune, robuste si simple.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2019 13:50:05    Titlul subiectului: 202080

Cel mai probabil cei de la CAF vor fi castigatori.
Licitatia trebuia facuta acum trei ani, pentru ca trenurile noi sa fie deja in Bucuresti la deschiderea M5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Mai/2020
Mesaje: 1332
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 10:06:57    Titlul subiectului: 203964

Pe 26 septembrie s-a încheiat evaluarea DUAE. A fost publicat în acest sens un aviz conform necondiționat pe SICAP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 09:21:38    Titlul subiectului: 204236

Un nou scandal este pe cale sa se produca. Tolontan si echipa lui de la Libertatea au publicat un articol despre o posibila trucare a licitatiei pentru achizitionarea noilor rame. Articolul se gaseste aici.

Citat:
STENOGRAME. Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare!

DNA a interceptat telefoanele și a confiscat calculatoarele șefilor trustului spaniol CAF și ale directorilor de la Metrorex, dar a clasat în 2015 cercetările pentru spaniolii și românii “grei”, trimițându-i în judecată doar pe doi români cu funcții mici, care au scăpat și ei ”cu suspendare”, în 2017. Pe acest fond, CAF a revenit în vara lui 2019 la licitația aflată chiar acum în derulare pentru aceleași trenuri de metrou pe magistrala Drumul Taberei!

Începând de azi, Libertatea publică documente publice ce arată complicitățile autorităților comerciale și judiciare române cu firma CAF și cu autoritățile spaniole într-un caz de corupție de 300 de milioane de euro, mușamalizat.

Peste 300.000 de oameni din Drumul Taberei și zonele învecinate așteaptă de ani de zile inaugurarea metroului, timp în care viața lor este dată peste cap de traficul infernal, în special spre centrul și nordul Capitalei.Finalizarea magistralei M5 de metrou este mereu amânată, ultima dată avansată de Metrorex și autorități fiind primăvara lui 2020.Dar, în același timp în care s-a întârziat darea în folosință a lui M5, șefi din Metrorex și manageri spanioli plus angajați români ai firmei CAF din Bilbao au trucat licitația pentru garniturile de metrou necesare magistralei Drumul Taberei.

51 de trenuri de metrou, a câte șase vagoane, au fost licitate în 2014-2015 de către Metrorex și atribuite gigantului spaniol CAF din Țara Bascilor.

DNA i-a prins pe directorii din Metrorex când ofereau reprezentanților români și spanioli ai Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) informații despre concurenți.Stenogramele și datele din calculatoarele confiscate arată că cei din comisia Metrorex îi învățau pe șefii CAF și cum să răspundă la întrebările tehnice pe care tot ei le puneau!Tot procesul de licitație a fost falsificat, însă toate capetele de acuzare au fost clasate, mai puțin ” permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității”.

Practic, procurorii din România i-au acuzat pe cei prinși cu un act de corupție de 1,5 miliarde de lei (300 de milioane de euro) la fel precum pe jurnalista de la Radio România, care a furnizat presei deplasările externe ale directorului Miculescu de la RRA.

Consecința: după ce, în urma dosarului de la DNA, Metrorex a anulat contractul semnat cu CAF în 2015, aceeași CAF participă din nou la licitația care a început în vara lui 2019, pentru aceleași vagoane de metrou destinate magistralei Drumul Taberei!

”Însemnă că le-a plăcut teribil San Sebastian”

Pe 14 octombrie 2014, cu o zi înainte de deschiderea ofertelor licitației de 1,5 miliarde de lei, Ovidiu Băncescu discută la telefon cu Jose-Mari Muguruza. Ambii sunt angajați ai CAF, spaniolul având o funcție de conducere la firma mamă din Spania.


Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 02 Dec 2019 09:27:06, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Dec 2019 09:26:01    Titlul subiectului: 204237

Partea a doua a articolului lui Tolontan cu stenogramele discutiilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
2 miliarde de euro a avut CAF cifră de afaceri în 2018, cu comenzi din Australia și până în Italia și din Columbia până în Olanda.

Ovidiu Băncescu este angajatul CAF Spania din aprilie 2013, ca manager de proiect. El este angajat și al SC CAF Sisteme Feroviare SRL, compania din România deținută 100% de CAF Spania. Băncescu se ocupă de interfața cu clienții. Valeriu Picu este inginer în cadrul Biroului Tehnic Material din Metrorex și membru în comisia de licitație. Jon Huete este angajat al CAF Spania. Gabriel Constantin Sburlan este director exploatare Metrorex și membru în comisia de licitație. Marian Mihai Andronescu este șef birou material rulant la Metrorex și membru în comisia de licitație. Se deschid ofertele: informații confidențiale și promisiuni pentru spanioli că vor câștiga Pe 15 octombrie 2014, Metrorex a deschis ofertele trimise de cinci firme din Franța, Polonia, China, Spania și România pentru cele 52 de trenuri care urmau să deservească magistrala Drumul Taberei.

În plus, DNA susține că Ovidiu Băncescu i-a spus lui Jose-Mari Muguruza că a primit informații și asigurări ”în mod confidențial” de la Valeriu Picu din Metrorex că vor face să câștige CAF ”dacă nu va veni un ordin politic”.

Oamenii se pun pe lucru. Spaniolii sunt învățați ce să răspundă la întrebările în scris ale comisiei de licitații, ce au ofertat ceilalți și unde sunt punctele slabe ale competitorilor ca să poată face contestație în cazul în care CAF nu va câștiga din prima.

”Vali vrea să câștige CAF. Mi-a zis de la început”
Două săptămâni mai târziu, pe 31 octombrie 2014, la ora 14:13, procurorii DNA interceptează o convorbire între aceiași Ovidiu Băncescu și Jose-Mari Muguruza. Băncescu: Ce mi-au zis, așa confidențial… referitor la modul în care analizează ofertele…Jose-Mari: Da.Băncescu: … se pare că au trimis deja niște întrebări clarificatoare ce vor elimina pe Astra.Jose-Mari: Așa.Băncescu: De asemenea, vor trimite altele pentru a-i elimina pe chine…Jose-Mari: Da.Băncescu: Dar… dar Altsom (nr. francezii) câștigă puncte datorită acelei părți din ofertă care a fost analizată până acum.Jose-Mari: Aha!

Băncescu: Și în caz că câștigă Alstom, va trebui să facem obligatoriu reclamație… contestație, cum se spune, să vedem oferta, deoarece sunt multe…Jose-Mari: Așa. Și cu ce? Nu ți-a dat nici un exemplu?Băncescu: De exemplu, au trimis schițe pentru vagoane, unele în 2D, altele în 3D și nu semănă unul cu celălalt. Deocamdată nu știu cum va fi vagonul.Jose-Mari: Aha! Aha!Băncescu: Și multe de genul aceste. A, de asemenea, lățimea vagonului este… 3100. 3100.Jose-Mari: Aha! Este mai mare decât…Băncescu: E mai mic, e mai mic, deoarece ar trebui să fie 3200, mi se pare.Jose-Mari: Aha! Bine. Bine.Băncescu: 3100. Mi-a zis că e asta și sunt multe alte puncte pentru că… De asta mi-a zis doar Vali, deoarece Vali vrea să câștige CAF. Mi-a zis de la început”.

Spaniolii nici nu au fost chemați la DNA
”Vali” era Valeriu Picu, inginerul Metrorex din comisia de licitație. Procurorii au constat inițial că spaniolii au mai fost ajutați din interiorul Metrorex de directorul Gabriel Constantin Sburlan și de șeful de birou Marian Mihai Andronescu.

Pe parcursul urmării penale, spaniolii Jose-Mari Muguruza și Jon Huete nu sunt nici măcar cercetați, opisul dosarului penal nu menționează nici o declarație a lor.

Cei doi șefi din Metrorex, Sburlan și Andronescu, sunt scoși de sub învinuire pentru abuz în serviciu, luare de mită și permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității.

La Ovidiu Băncescu și la ”Vali” Picu se clasează acuzele de abuz în serviciu și de dare, respectiv de luare de mită. Ei sunt trimiși în judecată doar pentru permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității. Cum au scăpat și cine a mai fost implicat, aflați din Libertatea, în zilele următoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Dec 2019 09:24:57    Titlul subiectului: 204262

Libertatea publica in continuare alt articol pe tema trucarii licitatiei pentru achizitionarea ramelor CAF. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Când aranjau licitația la metrou, șefii firmei basce CAF îl citau pe ambasadorul Spaniei: „Cum a zis ambasadorul: trebuie să așteptăm, pentru că același guvern trebuie să plătească ce a promis”

Firma spaniolă CAF este una dintre favoritele unei licitații în derulare, pentru trenurile de metrou care vor deservi Drumul Taberei. Mai mulți conducători ai CAF au fost interceptați în 2014 de DNA când primeau informații din Metrorex, trucau licitația pentru cele 51 de garnituri și îl citau pe ambasadorul Spaniei, care îi asigura că, indiferent ce guvern vine, va face plățile către firma CAF.

DNA a avut zeci de probe, înregistrări, fișiere din calculatoarele confiscate, însă nu i-a urmărit penal pe nici unul dintre șefii spanioli care apar în stenograme.
Libertatea prezintă date incredibile din dosarul penal trimis în instanță în 2015 și terminat, în 2017, fără nici o condamnare cu închisoarea, în condițiile în care vorbim despre un dosar de corupție de 300 de milioane de euro!

Pe 3 decembrie 2014, după alegerile prezidențiale și în plin proces de licitație pentru trenurile de metrou, angajatul CAF Jon Huete discută cu colegul său din România, Ovidiu Băncescu.

Ei sunt supărați pentru că decizia asupra câștigătorului, care trebuia să aibă loc în decembrie 2014, fusese mutată de Metrorex în martie 2015.

Băncescu Ovidiu: M-a sunat un prieten de la Metrorex și m-a întrebat dacă mă pot întâlni mâine cu el, la ora opt. Să vedem ce-mi spune. Pe de altă parte, nu știu dacă ai văzut că au amânat data-limită.

Jon Huete: Da. Mi-a atras atenția, pentru că e vorba de o întârziere foarte mare. Așteptam să aibă loc în decembrie și asta e o întârziere de… Băncescu

Ovidiu: După cum ți-am scris, la început, Radu (n.r. – Aurel Radu, directorul general al Metrorex) întreba: ce putem să facem pentru a anula această licitație? Pentru că se face multă vâlvă, mie nu îmi place zarva, eu sunt liniștit.
Și Sburlan (n.r. – fostul director general al Metrorex, apoi director de Exploatare) a spus: nu se poate anula. Cine poate semna? Cine își poate asuma responsabilitatea de a anula licitația.

“Cum a zis ambasadorul: trebuie să așteptăm, pentru că același guvern trebuie să plătească ce a promis”
Jon Huete: De ce voia să o anuleze? Acum două luni nu avuseseră loc alegeri.
Băncescu Ovidiu: Pentru că directorului Radu nu îi place vâlva. Că indiferent cine câștigă, vine altul și face reclamație și tot așa, nu îi place. Că vin toți la el, “domnule Radu”, nu îi place. Și de aceea cred că face asta, amână tot pentru a avea timp să analizeze ofertele. Și amână tot pentru luna martie, pentru că e clar că în luna februarie guvernul va cădea și se schimbă puțin. Jon Huete: Poate că schimbarea guvernului (n.r. – Guvernul Ponta) nu se va produce așa de repede.
Băncescu Ovidiu: Se poate. Cum a zis ambasadorul: trebuie să așteptăm, pentru că același guvern trebuie să plătească ce a promis.

Jon Huete: În orice caz, ei vor trebui să ofere o explicație, de ce s-a amânat cu trei luni.
Băncescu Ovidiu: Da. Toată lumea întreabă. Toată presa vrea să știe de ce. Au spus 45 de zile și acum de ce s-a amânat.
Jon Huete: N-au răspuns, dar presupun că o vor face. Nu-i așa? Băncescu Ovidiu: Sper că da. Când presa și televiziunile vor face puțină vâlvă, vor trebui să dea un răspuns.

Comisia de licitație îi ajuta pe spanioli Spaniolii de la CAF erau siguri că vor câștiga, pentru că procurorii au găsit în calculatoarele lor ofertele celorlalte firme și alte e-mailuri dinspre oameni din comisia de licitație

Băncescu îi dăduse unui om din comisie, Valeriu Picu, felul în care CAF răspunsese la întrebările comisiei, pentru ca omul din comisie să corecteze răspunsurile firmei, să le adapteze și să le facă imbatabile!

Răspunsurile către comisie erau, de fapt, făcute de cei din comisie! Pentru asta aveau nevoie de confidențialitate și încercau să folosească e-mailuri private. Într-o discuție din 21 noiembrie 2014, Jon Huete discută Ovidiu Băncescu. Jon Huete: Ai un cont de e-mail? E mai bine să nu folosim conturi comune,
Bancescu Ovidiu, pentru orice eventualitate. Ai un cont personal de e-mail, sau așa ceva?
Băncescu Ovidiu: Ba da. Îți trimit adresa mea personală. Jon Huete: Da, e mai bine. Și eu am una,
jon.huete Băncescu Ovidiu: Ce e, Yahoo sau ce? Jon Huete: gmail.com.
JON se scrie J-O-N în bască. J-O-N. Multe dintre fișierele care au circulat între cei care trucau combinația au intrat în posesia DNA, după ce au fost confiscate stenogramele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community