Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Spatii si galerii "secrete" la metroul bucurestean
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 20:04:01    Titlul subiectului: Spatii si galerii "secrete" la metroul bucurestean 113120

Un sambure de adevar s-ar putea sa existe. Au tot circulat zvonuri despre o retea de tuneluri construite pt Ceausescu care ar lega Casa Poporului de reteaua de metrou si mai de puncte strategice din Bucuresti. Nu stiu insa daca este vorba chiar de un tunel de metrou. Ceea ce a transpirat in presa a fost despre un tunel care leaga Casa Poporului de statia Izvor si care ar da intr-o usa rosie din vestibulul statiei. Acest tunel se pare ca era in lucru la Revolutie si ar corespunde aproximativ cu varianta 1. Insa nu cred ca acest tunel s-ar continua dincolo de Dambovita, desi vizavi este un teren viran (si culmea, sediul Metroul SA, proiectantul retelei de metrou).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 14:51:56    Titlul subiectului: 113619

sab a scris:
Au tot circulat zvonuri despre o retea de tuneluri construite pt Ceausescu care ar lega Casa Poporului de reteaua de metrou si mai de puncte strategice din Bucuresti.
Si pe mine m-a interesat ideea existentei unor tunele strategice, auzisem o poveste despre existenta cel putin a unui tunel care sa lege Casa Poporului de statia Izvor.
M-a frapat insa ideea vehiculata la un moment dat, cum ca n-ar fi fost vorba de un metrou propriu-zis, ci de niste vehicule speciale.
Acuma ramane de vazut daca chiar erau niste vehicule care sa ruleze pe sine, similar metroului sau erau niste vehicule mai degraba similare cu TAB-urile care sa foloseasca galeriile de metrou doar pentru circulatie.

Sau poate erau bimodale, putand rula fie pe sine, fie pe roti, dupa cum o impuneau necesitatile.

Oricum insa, mi se pare absolut necesar ca vehiculele sa fi avut motor termic pentru a nu depinde de energia electrica din sina III care ar fi putut fi intrerupta fie accidental, fie in mod deliberat...

Nu trebuie uitat ca in zona exista, in albia Dambovitei, un fel de rampa pe care pot urca/cobori vehiculele de pe Splai pana in albia betonata a raului, nu e exclus sa existe o posibilitate ca un vehicul special, amfibiu, sa poata iesi de la Casa Poporului, via tunelurile de metrou, in albia Dambovitei si de acolo pe rampa aia la suprafata.
Iar iesirea de la metrou in albie poate fi plasata mai departe de acea rampa, fie in peretii laterali, fie sub "fundul" raului, in sau langa canalul colector al apelor menajere etc. Evident, daca exista o astfel de iesire trebuie sa fie deghizata astfel incat sa para altceva decat este, ca doar n-o sa scrie mare pe ea "Iesire pentru TAB-uri" etc...

In unele veri am vazut ca albia Dambovitei este secata total, pentru lucrari de intertinere/curatenie, atunci ar fi momentul pentru ceva verificari pe teren.

Insa trebuie mare grija, ca astia care i-au luat locul lui Ceausescu s-ar putea sa nu puna mare pret pe viata unuia care le descopera secretele, iar un "accident" e destul de credibil daca sunteti surprinsi de viituri cand se da drumul la baraj...

O alta poveste este legata de tunelul secret spre Targoviste, ar fi multe de cercetat, insa, daca va intereseaza, propun sa deschideti un topic separat.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 18:10:16    Titlul subiectului: 113630

Imi pare rau ca imi voi atrage critici, dar nu sunt legaturi spectaculoase supersecrete. Tunele de fuga sau legatura au existat de cand lumea, de ce sa nu existe si in timpurile noastre ? Asadar cu siguranta Palatul Parlamentului este legat de statiile de metrou Unirii si Izvor. Asadar cu siguranta Palatul Cotroceni este legat de statia Politehnica, posibil Eroilor.
Cat priveste rampele ptr Dambovita nu au legatura cu masini amfibii, ci cu masini (camioane) normale care se folosesc pentru curatirea albiei pe timpul iernei.
Aceasta este o parere personala, mai pot fi si altele evident.
Offtopic : Ce, credeti ca fosta resedinta din Primaverii nu are nici o iesire secreta de fuga ? Ma indoiesc ca nu are. Poate chiar o legatura cu statia de metrou Aviatorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 09:50:05    Titlul subiectului: 113684

andrei11 a scris:
Cat priveste rampele ptr Dambovita nu au legatura cu masini amfibii, ci cu masini (camioane) normale care se folosesc pentru curatirea albiei pe timpul iernei.
Hai sa luam de buna afirmatia ta, ca acea rampa ar fi pentru camioane.
Dar ce anume sa curete? Si de ce tocmai acolo? Pe restul de portiuni din rau nu se face curatenie? Pentru ca stim ca acele baraje (?) sau ecluze (?) de pe rau impiedica circulatia vehiculelor pe cursul intregii albii, asadar un vehicul intrat pe la Izvor nu se poate invarti decat in acel sector. Pentru restul cum se procedeaza?
De ce ar avea un regim "special", privilegiat, acea zona, adica ce ar cauta acele "camioane" tocmai acolo? E un loc "renumit" pentru mizeria acumulata, e mai multa ca pe restul cursului raului?!?

Mie mi se pare suspect si refuz sa cred ca pozitionarea acelei rampe este pur intamplatoare; evident, pot sa ma insel, pentru ca deocamdata ma bazez pe speculatii, insa nu cred ca o constructie de acel tip poate fi intamplatoare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ik149



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 11:36:26    Titlul subiectului: 113686

Rampa de la Izvor a fost construita undeva prin 1998 (poate fi si 99, nu e insa important).
Albia riului Dimbovita a fost curatata temeinic cu acea ocazie si s-au efectuat si reparatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 14:19:08    Titlul subiectului: 113697

Rampe sunt mai multe, trebuie sa le descopar. Eu credeam ca fiecare sector are o rampa, dar vad ca voi sustineti contrariul. Trebuie sa verific, dar va trebui s-o iau pe jos pe splai. Evident ca nu pot face traseul intr-o zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 20:25:03    Titlul subiectului: 113705

Intr-adevar rampa de la Izvor a fost construita mult dupa 1989 si a folosit la curatarea albiei raului sau la reparatii la statia de metrou (dupa cum se stie la Izvor sunt mari infiltratii si par sa fi fost mai mari judecand dupa darele de pe pereti). In alte zone nu am observat astfel de rampe, insa la Izvor a fost locul ideal de constructie pentru ca acolo albia betonata se ingusteaza din cauza statiei de metrou si astfel rampa a putut fi construita paralel cu splaiul. Altfel daca ar mai exista rampele ar trebui sa fie in curba si sa dea in lateral, ceea ce inseamna o panta foarte accentuata sau o rampa care sa porneasca din mijlocul albiei.Posibil sa fi adunat toata mizeria la Izvor si sa fi scos-o pe acolo. Nu stiu insa cu ce au facut cu mizeria de dupa Unirii (sau aia nu prea a mai contat... Very Happy )
Oricum este ilogic un tunel care sa dea in albia Dambovitei. Ar trebui sa fie foarte bine etanseizat sa nu patrunda apa din rau pe acolo.Ori la capitolul etanseizari stam prost....Si la o deschidere ar navali apa in tunel si l-ar inunda imediat...
S-ar putea ca la Izvor sa se adune mai multa mizerie din cauza statiei de metrou care este cu cca 1-1.5m in albie si actioneaza ca un baraj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 22:22:54    Titlul subiectului: 113718

Cred ca mai exista o rampa in dreptul cladirii in constructie a Bibliotecii Nationale.Acolo chiar nu poate avea legatura cu metroul, fiind pe patea opusa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 10:00:36    Titlul subiectului: 113737

sab a scris:
Oricum este ilogic un tunel care sa dea in albia Dambovitei. Ar trebui sa fie foarte bine etanseizat sa nu patrunda apa din rau pe acolo.Ori la capitolul etanseizari stam prost....Si la o deschidere ar navali apa in tunel si l-ar inunda imediat...
Hm, nu ar fi atat de complicat pe cat crezi.
Uite, am figurat in imaginile de mai jos o posibila solutie.
In teoria mea, ar exista un tunel care sa vina din lateralul Dambovitei, sa zicem perpendicular pe directia de curgere a raului. Pe acest tunel "secret" ar exista 2 usi de etanseizare, colorate cu violet.

Poza 1: Vine "vehiculul" si se indreapta spre Dambovita; se opreste in fata primei porti de etansare.
Poza 2: Se deschide poarta 1 si "vehiculul" intra in camera de tranzit.
Poza 3: Se inchide poarta 1 dupa ce trece vehiculul, acesta stationeaza in camera de tranzit.
Poza 4: Se deschide poarta 2, patrunde apa din Dambovita, "vehiculul" iese in albia Dambovitei.
Poza 5: Se inchide la loc poarta 2, acum camera de tranzit fiind plina cu apa. Intra in functiune pompele care evacueaza apa, aducand tot ansamblul in starea initiala.

Pe un principiu asemanator un vehicul poate sa intre dinspre Dambovita spre tunelul "secret".

Imposibil nu e, in nici un caz.
Legat de ce ai zis cu etanseitatea precara, da, admit ca erau si sunt facute multe lucruri prost, insa tot trebuiau sa fie destul de mici "scaparile" incat sa poata fi eliminata apa rezultata destul de usor.



d0.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.23 kb
 Vizualizat:  de 27294 ori

d0.JPG



d1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.97 kb
 Vizualizat:  de 27294 ori

d1.JPG



d2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.29 kb
 Vizualizat:  de 27294 ori

d2.JPG



d3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.5 kb
 Vizualizat:  de 27294 ori

d3.JPG



d4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.39 kb
 Vizualizat:  de 27274 ori

d4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 14:26:26    Titlul subiectului: 113753

Totusi ar mai fi ceva de completat,si anume trebuie specificat ca albia Dambovitei nu este atat de adanca. In imaginile prezentate de Catalin,daca aceea ar fi adancimea (in raport cu masina) ar insemna ca Dambovita ar fi rau navigabil,pe cand in realitate este un biet firicel de apa canalizat pe portiunea in care traverseaza Bucurestiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 17:34:48    Titlul subiectului: 113765

Da ce masina aia e submarin? sau batiscaf??
Dupa mine este de domeniul SF-ului Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 18:15:45    Titlul subiectului: 113773

Catalin Ghita a scris:
Pentru ca stim ca acele baraje (?) sau ecluze (?) de pe rau impiedica circulatia vehiculelor pe cursul intregii albii, asadar un vehicul intrat pe la Izvor nu se poate invarti decat in acel sector.

Cred ca prin acest paragraf ai raspuns deja singur. Daca un eventual vehicul nu se poate invarti decat in zona dintre doua baraje/ecluze ce rost ar mai avea un astfel de tunel complicat? Si "ecluzarile" dintre porti ar dura , timp in care "fugarii" ar fi prinsi...
Singurul tunel de care am vazut ceva scris ar fi unul care da in vestibulul de la Izvor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 20:04:15    Titlul subiectului: 113780

Azi am fost pe jos pe Splai de la Podul Vitan Barzesti pana la Unirii. Asa cum a spus si Sab, mai exista inca o rampa fixa, la (viitoarea) Biblioteca Nationala. E foarte aproape de Podul Marasesti. Urmeaza etapa a II a, Unirii - Ciurel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 20:49:36    Titlul subiectului: 113784

Oamenilor, sa fim seriosi. Cum a zis si andrei 11, tunel "secret" exista si va exista oriunde. Au sau au avut anumite intrebuintari. De multe dintre acestea nu stiu multi. De pilda exista o dublura la o statie de metrou, chiar sub statia care este folosita( a tinut solul ). In alta statie paralel cu ea este tot la fel alta. Metrorex nu a vrut sa se amenajeze ceva acolo (au fost ceva idei ). Tunele exista cu duiumul in metrou, care au fost folosite odata si acum sunt in paragina. Acesta este cazul si portilor ALA care au rolul lor ca si restul tunelurilor. Respect!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Iul 2009 07:23:07    Titlul subiectului: 113813

Spune-ne si despre ce statii cu dubluri este vorba.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 09:30:13    Titlul subiectului: 113946

boy4ever a scris:
In imaginile prezentate de Catalin,daca aceea ar fi adancimea (in raport cu masina) ar insemna ca Dambovita ar fi rau navigabil.
Intr-adevar, desenul nu este la scara, este doar pentru ilustrarea principiului de functionare.
sab a scris:
Daca un eventual vehicul nu se poate invarti decat in zona dintre doua baraje/ecluze ce rost ar mai avea un astfel de tunel complicat?
In teoria mea, acel vehicul nu-si propune sa se "plimbe" pe albia raului, ci pur si simplu sa aiba o cale rapida de fuga de la un "obiectiv" aflat in primejdie, sa iasa in albia raului si de acolo repede la nivelul splaiului, via acele rampe. De altfel, daca ar ramene in albia raului ar fi extrem de expus, de accea trebuie sa iasa de acolo cat mai repede.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rapidistu



Data înscrierii: 26/Iun/2009
Ultima vizita: 05/Mai/2015
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 10:10:43    Titlul subiectului: Metrorex. Acces interzis publicului (M3) 113952

"Construit la inceputul anilor '80 - Metroul "Prezidential"

In maruntaiele pamantului de sub Bucuresti, printre alte tuneluri, buncare sau cine mai stie ce vagauni secrete, exista doua metrouri. Unul este cel pe care-l stie toata lumea, destinat transportului in comun din Bucuresti. Aproape nimeni nu stie insa de cel de-al doilea metrou, denumit "Prezidential" pe vremea lui Ceausescu, si care are cu totul alte trasee decat cel folosit de publicul larg. Metroul prezidential a fost construit in secret de armata pe vremea lui Ceausescu, a fost tinut in secret si a fost folosit tot in secret.
Investitia facuta in perioada regimului comunist in anii '80 a fost mascata de alte proiecte megalomane: etapa a doua a metroului bucurestean, magistrala IMGB-Pipera, Casa Poporului si intregul ansamblu de locuinte de pe bulevardul "Victoria Socialismului", sediul MApN, Casa Radio etc. In paralel cu lucrarile celei de-a doua magistrale, cand subteranul Bucurestiului era sfredelit de la nord la sud, pe ici, pe colo existau alte santiere care nu dadeau de banuit ochiului bucuresteanului de rand, obisnuit cu exploatarile "subterane" peste tot in Capitala. Undeva langa Ecran Club, peste drum de Cotroceni, se mai poate vedea si acum o platforma rotunda, acoperita in mare parte cu buruieni si parca abandonata in mod special pentru a nu da de banuit. Acolo, la o adancime destul de mare, o galerie de metrou face jonctiunea cu o sosea subterana. Galeria are o particularitate. Metroul destinat transportului in comun circula pe o cale de rulare cu ecartamentul egal cu cel al cailor ferate ale SNCFR - 1.435 mm, printr-un tunel cu diametrul de sase metri. Metroul prezidential circula pe o cale de rulare mai mica, printr-un tunel de patru metri diametru. Asta inseamna ca niciodata "lucrurile" nu s-au incurcat, mai precis n-au circulat unul pe galeria altuia. La vremea respectiva, la inceputul anilor '80, proiectul metroului lui Ceausescu, pentru ca de fapt de asta vorbim, era de anvergura: el trebuia sa lege principalele locatii ale dictatorului - Cotroceni, sediul CC, Sala Palatului, Consiliul de Ministri (Piata Victoriei), Casa Scanteii, lacul Floreasca sau Herastrau si Aeoroportul Otopeni. Se pare ca investitia s-a oprit undeva in perimetrul Pietei Victoria, Casa Scanteii si lacul Herastrau. Ceausescu visa sa ajunga cu metroul personal la toate intalnirile cu tovarasii sai ori la Otopeni sau la Herastrau. De aici voia sa se imbarce pe iaht si sa plece pe ruta Herastrau, "portul maritim" 30 Decembrie, canalul Bucuresti-Dunare si de acolo mai departe spre "Magistrala albastra". El n-a mai apucat, insa micutul metrou prezidential a ramas presedintilor postdecembristi ai Romaniei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rapidistu



Data înscrierii: 26/Iun/2009
Ultima vizita: 05/Mai/2015
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 10:11:31    Titlul subiectului: 113953

"Ceausescu se pregatea pentru atac nuclear

Aceasta nu este singura investitie secreta a lui Ceausescu. Pentru a face loc cladirii Ministerului Apararii si a Casei Poporului, comunistii au demolat intregul cartier Uranus, unde existau blocuri de locuinte cu patru etaje, construite de americani pana in 1938. Au tras cu buldozerele militare de acele constructii pentru ca altfel nu se putea misca nici macar o caramida din zidurile de peste 50 de centimetri grosime la nivelurile superioare. In unul dintre acei ani intunecati, in '83, o data cu Uranus a mai fost demolata si fabrica de paine "Grivita", contruita tot de americani, in 1933. "Acolo trebuie sa folosim dinamita, pentru ca altfel n-o putem darama. Are utilaje la ambele etaje, lungi cat toata cladirea. Acum (in '83 - n.n.) nu mai putem construi o cladire care sa tina acele utilaje. Pacat, asigura painea pentru un milion de oameni zilnic", spunea un comandant militar insarcinat cu demolarea zonei "Uranus". Ca sa poata fi construit si garajul Casei Poporului, a fost demolat primul stadion cu nocturna din Europa: "Republicii", construit in timpul Regelui Carol al II-lea. Chiar si tragedia de acolo, a caror dimensiuni nu pot fi redate in cuvinte, a fost tinuta in secret de comunistii lui Ceausescu. Si tot tinut in secret, sub Casa Poporului, este un adapost antiatomic, pe patru niveluri. Primul, cel de sus, era destinat celor din primele esaloane ale PCR. Al doilea - nomenclaturii, al treilea - Securitatii, iar ultimul era rezervat strict membrilor familiei Ceausescu. Cu totii puteau locui acolo mult timp, Ceausescu avand posibilitatea s-o puna si de cate o plenara. Din pacate, nici acum, dupa aproape 17 ani, alesii poporului nu sufla o vorba despre toate acestea. Cateva franturi de imagini, cu o piscina de la subsolul cladirii Parlamentului, acum un an, si atat.
"


"Drumuri doar pentru Ceausescu

Zeci de palate, case de odihna si cabane de vanatoare erau, pana la sfarsitul anului 1989, in folosinta exclusiva a lui Nicolae Ceausescu si a familiei acestuia. "In fiecare judet, Ceausescu avea cel putin o casa de odihna si una-doua cabane de vanatoare. Cel mai mult ii placea lui Ceausescu sa stea la Snagov, unde avea trei imobile. De obicei, drumurile de acces spre cabane sau palate erau blocate si utilizate exclusiv de acesta. Pentru intretinerea acestora existau fonduri speciale si echipe de muncitori care interveneau ori de cate ori era nevoie", povesteste arhitectul Camil Roguski, fost angajat la unitatea de intretinere si decorare a palatelor prezidentiale.
"

"Sosele pe sub Bucuresti

De langa Cotroceni, din statia de sub Ecran Club, pleaca o cale de acces pentru autovehicule. Aceast tunel are doi metri inaltime si patru latime si este intins ca-n palma. Respectiva sosea iese de sub pamant langa intrarea in statia metroului popular "Politehnica", spre fosta scoala de partid "Stefan Gheorghiu". La acea statie de metrou exista singura iesire la nivel din tot Bucurestiul. Cand vii pe alee, inainte de a intra in statia Politehnica, se face o bifurcatie la stanga care duce catre doua usi metalice pe care nu le-a vazut aproape nimeni deschise. Acolo este de fapt capatul soselei subterane care pleaca de la Ecran Club, de langa Cotroceni. Desigur ca, la intreaga retea a metroului resedintilor, acela nu este singurul tronson de sosea subterana.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 10:23:14    Titlul subiectului: 113958

Cine a scris articolul nu e documentat deloc. Habar nu are despre ce e vorba. Despre intrarea nr 2 de la Politehnica s-a mai discutat de nenumarate ori, nu mai are rost sa reluam discutia. Eu o sa fiu scepticul de serviciu la acest topic si o sa-ti spun ca ce s-a scris acolo sunt pure fantezii. Repet, legaturi subterane posibil sa existe, dar nu de dimensiunile acestea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 1078
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 17:30:01    Titlul subiectului: 114027

Iesirea aia de la Politehnica poate fi a metroului sau a Uzinei de Apa din apropiere (rezervoarele si statiile de pompare s-au construit la inceputul anilor 50, ca o asigurare-tampon cu apa a Bucurestiului; capacul de beton de langa Ecran club poate fi al vreunui rezervor, ramasita a instalatiilor care au existat pe timpuri in acea zona - pe teritoriul Politehnicii a fost Pirotehnia, care avea tot felul de buncare si reservoare - sau poate fi componenta vreunei magistrale de termoficare care ajunge la Grozavesti. Nu e nici o sosea si nici vreun metrou ultrasecret (acesta exista si leaga Palatul Cotroceni de cel al Parlamentului dar nu cred ca e functional decat dpdv tehnic, tuneluri pentru canalizare si retele electrice, ca un fel de canal colector prin care se poate trece cu electrocare) - si rusii au secretele lor, celebrul Metro-2 al lui Stalin care leaga tot felul de adapostului subterane - Kremlin, Lomonosov, etc. Stii cum e presa, trebuie sa mai condimenteze...

Zona Ecran Club-Grozavesti-Botanica, care naste atatea intrebari prin incintele care se afla pe acolo.



ecran club.jpg
 Descriere:
incercuit e Ecran Club;
 Mărime fișier:  84.59 kb
 Vizualizat:  de 26702 ori

ecran club.jpg



ecran club2.jpg
 Descriere:
Accesul care nedumereste atata lume ar face legatura cu ceea ce se afla sub acoperisul gri sau cu vreun spatiu de la metrou.
 Mărime fișier:  125.6 kb
 Vizualizat:  de 26702 ori

ecran club2.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Iun 2010 09:53:30    Titlul subiectului: 128082

Un citat dintr-un articol mai vechi din Adevarul.
http://www.gandul.info/reportaj/epoca-aur-metroului-853426

Citat:
Cu electrocarul prin adâncuri

Multe dintre legendele Casei Poporului au în centrul lor și așa-zisa rețea de tuneluri „de fugă”. Ei bine, cel puțin un tunel există cu certitudine și face parte din categoria lucrărilor de la Casa Poporului care s-au făcut „foarte pe șest, ca și adăposturile”, potrivit dr. ing. Traian Popp.

„E un by-pass de metrou: un tunel făcut între stațiile de metrou Politehnică și Izvor, care trece pe aici, prin spatele Casei. Ca, dacă voia cumva să plece, să poată să ajungă la metrou. Era un by-pass cu caracter personal, să-l poată folosi doar Ceaușescu, un tunel mai mic pentru electrocar, nu pentru metrou”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
glummyro



Data înscrierii: 25/Mai/2010
Ultima vizita: 05/Sep/2012
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Iun 2010 13:49:48    Titlul subiectului: 128657

Daca iei metroul de la Izvor si te duci spre Unirii...aproape la jumatatea drumului intre statii pe partea dreapta este o intrare intr-un loc iluminat !

Daca vreti sa vedeti acea intrare puteti lua metroul in sens invers de la Unirii la Izvor si va uitati pe peretele dupa partea stanga...

In acel loc se vad cateva neoane aprinse...



intrare ciudata !.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.64 kb
 Vizualizat:  de 23339 ori

intrare ciudata !.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Iun 2010 14:41:18    Titlul subiectului: 128659

S-a discutat de cateva ori pe baza acestui subiect. Acolo la suprafata, in Pta Natiunile Unite, este o gura de ventilatie.
La fel este si intre Eroilor si Izvor, in curtea Facultatii de Medicina Veterinara. Si este la fel de vizibil si de iluminat. Nu cred ca este nimic secret.



Pta Natiunile Unite.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.68 kb
 Vizualizat:  de 23328 ori

Pta Natiunile Unite.jpg



Fac de Medicina Veterinara.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.85 kb
 Vizualizat:  de 23328 ori

Fac de Medicina Veterinara.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Iun 2010 16:08:47    Titlul subiectului: 128665

Si intre Piata Unirii (M1 / M 3) si Timpuri Noi, imediat dupa ce se iese din marea curba de la Unirii. Si mai sunt si altele, intre Aviatorilor si Aurel Vlaicu (M2) chiar in zona de subtraversare a lacurilor, si altele care nu le mai amintesc.
Iar statia Anghel Saligny beneficiaza de o aparatoare de ventilator care s-a vrut a fi opera de arta, oricum cine nu stie ca e metrou acolo nu stie ca se uita la un ventilator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 13 Oct 2010 09:21:40    Titlul subiectului: 134690

Un nou articol despre "Metroul secret al lui Ceausescu"

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/MISTERELE_BUCURESTIULUI_Metroul_secret_al_lui_Ceausescu_0_352764806.html

"MISTERELE BUCUREȘTIULUI Metroul secret al lui Ceaușescu

Maria Apostol, Cătălina Slujitoru

Miercuri 13 oct 2010

Familia Ceaușescu și-a dorit un metrou personal

La începutul anilor ’80, vestea că Ceaușescu dorea ca Armata să-i construiască o rețea subterană secretă care să facă legătura între Casa Poporului și Aeroport a făcut mare vâlvă. Nici până în ziua de astăzi nu s-a putut demonstra dacă această linie secretă există cu adevărat sau este doar un mit. Și asta pentru că Serviciul Român de Informații refuză accesul în subteranele Casei Poporului, acolo de unde se consideră că ar fi trebuit să pornească linia de metrou prezidențială.

Potrivit acestui mit urban, Nicolae Ceaușescu ar fi ordonat să i se construiască, imediat după ‘80, o linie de metrou specială, ascunsă de ochii lumii, pe care să poată circula în cazuri extreme.

Oficialii Metrorex admit existența unui tunel între Casa Poporului și Izvor, dar spun că scopul acelei construcții subterane este altul. „Este un tunel de apărare, nu a existat niciodată un metrou prezidențial care să circule pe ruta aceasta”, susține directorul companiei, Gheorghe Udriște.
Istoricii au și ei o variantă. „S-a discutat mult la începutul anilor ’80 despre proiectul metroului prezidențial, am auzit de el. Știu sigur însă că prin aceste tunele președintele circula cu o barcă pneumatică.

În anii '80, soții Ceaușsescu se gândeau să se refugieze în subteran și să fugă cu metroul spre aeroport în cazul unor lupte de gherilă urbane

Accesul interzis de SRI

Avea traseu subteran de la Comitetul Central de-atunci, în care acum funcționează Ministerul de Interne, și se bifurca către magazinul Muzica, Palatul Regal și Biserica Kretzulescu”, își amintește istoricul Dan Falcan de la Muzeul de Istorie a Bucureștiului.

Falcan explică această obsesie a lui Ceaușescu pentru tunele ascunse ca fiind de fapt cea mai bună variantă de a se ascunde din fața unor revolte sociale care se anunțau pentru acea vreme. Practic, ar fi fost construite cu gândul că vor fi de fapt singura lui scăpare. „Am cerut de mai multe ori aprobare să cercetez aceste tuneluri, dar m-am izbit de refuzul SRI, în a căror administrare sunt aceste spații subterane”, ne-a mai spus Falcan.

Nu a mai apucat metroul, dar s-a plimbat cu barca

Bucureștenii erau atât de obișnuiți cu mofturile dictatorului, încât nu s-au îndoit deloc de faptul că acesta chiar și-ar fi construit un „metrou personal”. În schimb, cei care aflau, nu avea voie să sufle o iotă despre acest proiect.

„La vremea aceea nu se putea discuta nimic despre asta. Chiar dacă trăgeai ceva cu urechea pe la ingineri, informațiile trebuiau să iasă repede prin cealalată ureche, altfel riscai să ajungi rău! Am auzit că s-au început lucrările unei linii de metrou dinspre Casa Poporului către Otopeni, ca de acolo să poată fugi Ceaușescu la nevoie, cu avionul. În prima fază lucrările s-au început spre stația Izvor, cea mai apropiată cale de rulare”, ne-a mărturisit Gheorghe A., unul dintre foștii angajați ai Întreprinderii Metroul București de la acea vreme.

O inundație a scos la iveală tunelul

Teoria este susținută și de un eveniment bizar întâmplat în 2005 în stația de metrou Izvor, care, în urma unei inundații, a scos la iveală un tunel subteran legat de Palatul Parlamentului.
„S-a constatat că stația de metrou nu a fost inundată fiindcă s-a acumulat apa de ploaie, ci ea provenea de la un tunel care este în întreținerea MApN. Un colonel de la Armată mi-a spus cum stau lucrurile: pompele de evacuare s-au defectat, apa s-a infiltrat în tunel și de acolo în stația de metrou”, declara atunci Mioara Mantale, prefectul Capitalei. O construcție despre care reprezentanții Ministerului Apărării Naționale au evitat să vorbească.

„Da, există! Și ce dacă există?"

Acest proiect secret a ajuns și la urechea celor care locuiesc la doi pași de vechiul Comitet Central, actualul Minister de Interne, loc în care se spune că există un alt tunel subteran cu ramificații prin tot Bucureștiul.

„Se discuta că Ceaușescu și-a construit linie specială către aeroport, dar eu știu sigur că un tunel este chiar aici, lângă noi, sub fostul local Cuando de la capătul bulevardului Academiei”, ne-a spus Victor Onofrei, un pensionar care trăiește de mai bine de patruzeci de ani în zonă.

Cei care locuiesc însă în blocul de deasupra galeriei subterane știu de existența culoarului, dar se eschivează de la prea multe comentarii. „Da, există! Și ce dacă există? Este la fel de bine îngrijit ca și atunci”, ne-a spus răstit una dintre doamnele din clădire.

Râul de sub Piața Revoluției
Potrivit istoricului Falcan, maiorul Gheorghe Grigoraș, din anturajul lui Ceaușescu, i-ar fi povestit la un moment-dat cum au vizitat un tunel secret.

Iată ce susține Falcan că i s-ar fi spus:

„Mergem încă 10 metri și, stupoare! culoarul se înfundă iar acolo, în fund, găsim un wc, de fapt numai un capac de la wc pe un piedestal de lemn de 20-30 de centimetri înălțime. Ridicăm capacul iar dedesubt o trapă din fier, asigurată cu o bară metalică. Ne chinuim zdravăn să ridicăm chepengul pentru a încremeni de uimire. Dedesubt curge un râu curat într-o matcă artificială de beton. Lățime de 1,5 metri, adâncimea 1 metru, debitul apei este de 1,5 metri pe secundă. Căutăm explicații pentru existența acestui râu ascuns aflat la adâncimea de 12 metri de la nivelul Pieței Revoluției”.

Oficialul trebuia să inspecteze atunci terenul de sub pământ, pe traseul Comitetul Central-Palatul Știrbei.

Potrivit sociologului Bogdan Palici, cel care a realizat un studiu despre Miturile urbane ale Capitalei, intitulat „Folclorul urban raportat locurilor memoriei”, această legendă era una foarte cunoscută în rândul bucureștenilor. El spune că ar exista mai multe variante ale acestui mit. Potrivit uneia dintre ele, s-ar fi încercat în epoca de aur construcția unei linii de metrou care să facă legatura între Casa poporului și Aeroportul Otopeni, pe această rută Ceasescu dorind ca toți oaspeții străini să treacă printr-un tunel ca să vadă numai Centrul civic. A doua variantă vorbește despre un metrou special pentru familia Ceaușescu, care ajungea la Casa Poporului și urmărea arterele principale de metrou din oraș.

„Presupusa linie de metrou construită trebuia să facă legătura între Casa Poporului și Aeroportul Otopeni marchează faptul că în ciuda statisticilor cu care se mândrea România, oamenii stăteau la cozi interminabile pentru necesarul de hrană, ceea ce nu corespundea inaginii pe care Ceaușescu dorea să o afișeze oaspeților străini. Aceștia ar fi trebuit să vadă doar realizările minunate ale comunismului, și anume Casa Poporului și centrul civic. Deși, este aproape sigur că acest mit este fals, a făcut mult timp vâlvă în rândul bucureștenilor", completează sociologul.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community