Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuz articulat Solaris in teste prin oras

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 02/Iul/2017
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2009 11:28:39    Titlul subiectului: 114437

De cateva zile, in curtea autobazei Obregia se afla un autobuz articulat "Solaris hybride" in schema verde, identic cu cel din poza urmatoare, care am gasit-o pe net:


Stie cineva ce e cu el, daca va circula macar cateva zile pe vreo linie RATB ? Ieri avea afisajul liniei 381 Exclamation Ar fi excelent daca pe viitor s-ar aduce si autobuze articulate pentru Bucuresti, macar "experimental" pe o linie pentru a vedea cum se comporta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2009 12:37:30    Titlul subiectului: 114439

Liviu1983 a scris:
Ieri avea afisajul liniei 381

Adica doar scria numarul 381 pe afisajul frontal sau erau trecute si capetele de linie sub forma de text? In plus autobuzul era cu motorul in functiune? - caci altfel cum ar fi iluminat afisajul, presupunand ca e tot cu LED-uri ca cel din imaginea de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 02/Iul/2017
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2009 14:54:10    Titlul subiectului: 114445

Am vazut doar afisajul de 3 cifre in partea din spate, imi este imposibil sa spun ce era pe cel frontal si cel lateral. In orice caz, azi dimineata era zarva mare in jurul lui, cred ca erau cel putin 20 de persoane din autobaza care il "admirau".

Am facut decat o poza, de la departare. Imi pare rau, as fi facut mai multe si mai clare dar ma grabeam.



dsc00061ape.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.98 kb
 Vizualizat:  de 18973 ori

dsc00061ape.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2009 07:22:17    Titlul subiectului: 114472

Autobuzul va circula gratuit o luna de zile pe linia 381 (asta daca va reusi sa intoarca la Resita) in cadrul unui program de promovare a autobuzului hibrid de catre producatorul Solaris Bus Polonia.
Este o sansa unica de a mai face o plimbare pe o linie RATB cu un autobuz articulat si in tehnologie hibrid, pentru ca Bucurestiul oricum nu va mai vedea asa ceva, indiferent de rezultatul acestei testari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2009 12:09:41    Titlul subiectului: 114481

Cate zile circula, ca sunt in Bucuresti de pe 26 pana pe 28... il prind si eu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Iun/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2009 15:15:04    Titlul subiectului: 114487

De ce n-ar reusi sa intoarca la Resita? Dac-urile x17 cum reuseau?
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2009 23:07:17    Titlul subiectului: 114503

DAC-urile x17 aveau punte spate directoare. Acesta NU. Puntea spate este punte dubla, motoare. In plus, este cu un metru si ceva mai lung decat un DAC.
Insa problema cea mai grava pentru un astfel de articulat o reprezinta traficul haotic din oras, unde transportul urban nu are nici un fel de prioritate (nici dpdv al circulatiei rutiere si nici al dezvoltarii de vreun fel). Masini parcate peste tot anapoda, pe prima banda, in statiile de autobuz, la capete de linii, posesori de autoturisme care in loc sa dea prioritate unui autobuz ce pleaca dintr-o statie, isi etaleaza ultimele cunostinte in materie de marlanie, etc...
In circulatie cu calatori, Solarisul probabil va iesi de maine sau de luni, depinde ce program are rîmaru' Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Iun/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Sâm 25 Iul 2009 06:59:55    Titlul subiectului: 114507

Ma asteptam la raspunsul cu puntea spate directoare. Nu inteleg de ce majoritatea autobuzelor articulate noi nu au puntea spate directoare, si puntea B motoare.

Eu totusi cred ca s-a renuntat prea usor la articulate, mai ales pe fosta linie 76, actuala 77. Pana la urma punctele nevralgice ar fi capetele, P-ta Sudului si Resita. Niste dungi continue marcate macar in aceste locuri + implicarea politiei ar fi rezolvat problema.

In Koln am remarcat urmatoarea faza: intr-o curba ca in statia Izvorul Rece, autoturismele de pe sensul opus s-au oprit pt ca un articulat sa ia curba. Autobuzul a ajuns intr-adevar pe contrasens, insa a trecut datorita faptului ca autoturismele oprisera. Nu stiu cati ar fi oprit la noi, sau daca opreau probabil asta se intampla dupa f mult timp.

Si ca sa ma incadrez in subiect, cel mai potrivit autobuz pt Bucuresti ar fi un troleibuz.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 25 Iul 2009 12:45:59    Titlul subiectului: 114510

pmp a scris:
Nu inteleg d c majoritatea autobuzelor articulate noi nu au puntea spate directoare, si puntea B motoare.

Au motor transversal sau vertical pus acolo, astfel că se asigură podea joasă pe zona cu uși. În afară sunt puține autobuzele cu ușa în spate, deci se poate face o ,,pantă" de la ușa 3 la coadă. Totuși, nici eu nu înțeleg de ce nu se aplică soluția Van Hool, cu motorul pus într-o cutie în dreptul ușii 2 (cutie pe care pot sta bine mersi niște scaune), astfel că autobuzul e low-floor pe 100% din lungime și poate avea și 4 uși, asigurând accesul ușor pe toate 4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Iul 2009 13:02:54    Titlul subiectului: 114511

pmp a scris:
Si ca sa ma incadrez in subiect, cel mai potrivit autobuz pt Bucuresti ar fi un troleibuz.
La conditiile in care se circula astazi cu troleibuzul, fara sa i se ofere vreo prioritate avand in vedere ca este dependent de fir, consider ca autobuzul hibrid solo (sau articulat daca i s-ar oferi conditiile necesare) ar fi solutia ideala.
S-ar elimina dependenta de retea si deci blocajele inevitabile, iar in plus, acesta este destul de economic si putin poluant.
Insa, un autobuz hibrid are nevoie de o ingrijire speciala, specifica atat unui autobuz cat si unui troleibuz, datorita sistemului dual de tractiune. E practic imposibil sa se aplice metoda traditionala "merge si asa", care isi face timid aparitia la Mercedes Euro 3 iesite din garantie. (Sper sa nu vedem in curand ceva de genul Mercedes Benz 112 UDM).

Este de mentionat ca Solarisul hibrid prezent la Obregia nu are nici o legatura cu o eventuala licitatie de autobuze la RATB, care nu va mai fi prea curand. Dupa ce va pleca din Bucuresti, el va continua turneul de prezentare si popularizare prin toate tarile vecine. Este o initiativa a firmei producatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Iul 2009 20:50:49    Titlul subiectului: 114670

Azi a fost in traseu. A mers cineva cu el?

http://videonews.ro/action/viewvideo/20185/Un-autobuz-hibrid-pe-strazile-Capitalei/

La Dresda e ceva mai racoare si nu-i nevoie de geamuri prea mari sau AC...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Iul 2009 21:36:50    Titlul subiectului: 114672

Daca va fi achizitionat.. sper sa nu faca aceasi greseala ca si la Mercedesuri, adica fara AC. Am vazut ca exemplarul asta are doar pt sofer, si geamurile mici nu asigura o ventilatie suficienta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Iul 2009 21:17:40    Titlul subiectului: 114726

Astazi am vazut aceste autobuze pe linia 381.


29072009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  184.7 kb
 Vizualizat:  de 18383 ori

29072009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Iul 2009 21:41:04    Titlul subiectului: 114730

Cum se descurca in trafic pe Magheru ? Care era gradul de umplere ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 26/Dec/2017
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 11:41:04    Titlul subiectului: OffTopic 115013

Stiu ca nu ne prea extaziem de estetica pe aici si vorbim mai mult de tehnica, dar imi permit sa spun ca e SU-PERB!
_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 12:51:55    Titlul subiectului: 115019

Iata cateva imagini cu autobuzul Solaris, care mi s-a parut ca este perfect pentru o linie aglomerata ca 381. Am facut un traseu complet cu el, la ora de varf, si nu a avut absolut nici o problema in trafic.

Taxatoare compatibile cu biletele si cardurile bucurestene nu existau, nici electronice, nici de tip vechi, deci calatoria cu Solaris nu poate fi altfel decat gratis Laughing



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.06 kb
 Vizualizat:  de 18044 ori

4.JPG



5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56 kb
 Vizualizat:  de 18044 ori

5.JPG



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.25 kb
 Vizualizat:  de 18044 ori

3.JPG



7.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.24 kb
 Vizualizat:  de 18044 ori

7.JPG



6.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.04 kb
 Vizualizat:  de 18044 ori

6.JPG



_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 26 Ian 2010 16:27:14    Titlul subiectului: 122709

"Ecourile" testelor cu autobuzul hibrid...

http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/autobuzul-silentios-electric-scump-dar_0_890311091.html

"Autobuzul electric e silențios, dar scump
Vehiculul cu baterii, testat de RATB, e cu 60.000 € mai «piperat» decât unul pe motorină

Duminică 24 Ianuarie 2010 - 22:36

Adrian Popescu

Muncipalitatea a găsit soluția pentru a scăpa orașul de poluare și a-l introduce, din punctul de vedere al transporturilor, în lumea bună.

RATB pregătește achiziționarea de autovehicule ecologice cu motoare electrice. Pe străzile pline de gropi ale Capitalei a fost deja testat cel mai nou tip de autobuz hibrid, cu o capacitate de 155 de călători.

Specialiștii Primăriei Capitalei analizează la ora actuală eficiența ecologică a mașinii care a făcut anul trecut 1.300 de km pe linia 381, de la Piața Reșița la Piața Victoriei. Vehiculul ecologic este propulsat de un motor Diesel și două electrice, ultimele alimentate cu ajutorul bateriilor.

Autobuzul Mercedes Citaro, pe motorină- 198.000 €

Mai mult, autobuzul își poate recupera energia electrică folosită prin frânare. „Recuperarea parțială a energiei de frânare reprezintă o sursă importantă de economii, în condițiile transportului urban de călători, datorită numărului și frecvenței ridicate a opririlor", ne-a spus purtătorul de cuvânt al RATB Mihai Vlădărău.

«Își încarcă bateriile când frânez»

Radu Constantin (40), șofer RATB: „Are un bord mult mai simplu față de autobuzele pe care le avem acum. Cu un singur buton închizi și deschizi ușile. Confortul pentru pasageri este mai mare, iar podeaua mai ridicată. Își încarcă bateriile când frânăm. Consumă 44 litri de motorină la 100 km".

«Actualele mașini sunt mai confortabile»

Ion Milea (43), șofer RATB: „Prefer confortul cabinei din autobuzele de acum, simplității din mașina pe care am testat-o. Acolo spațiul era mai mic, nu aveam aer condiționat. Nu sunt obișnuit cu modul de deplasare. Se conduce greu, chiar dacă autobuzul pe care merg acum consumă mai mult, 47 litri de motorină la 100 km".
"



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.06 kb
 Vizualizat:  de 16419 ori

5.jpg



5b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.83 kb
 Vizualizat:  de 16419 ori

5b.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianb



Data înscrierii: 29/Mar/2007
Ultima vizita: 09/Mai/2011
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2010 11:11:53    Titlul subiectului: 122715

Ca de obicei, o parte din articol e scrisa doar sa umple spatiul. RATB nu pregateste nici o achizitie, a primit un exemplar demonstrativ si l-a exploatat, dar cam atat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community