Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 15 Aug 2009 20:54:45 Titlul subiectului: Linii de tramvai desfiintate |
115411 |
|
Vad pe harta din 1982 ca circulau tramvaie pe Soseaua Berceni? Cand au fost scoase liniile?
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Sâm 15 Aug 2009 22:47:25 Titlul subiectului: |
115424 |
|
Liniile de tramvai de pe Soseaua Berceni au fost scoase in anii 1992-1994 (?). Stiu sigur ca au apucat Revolutia intrucat in acei ani m-am mai plimbat cu bunicii catre IMGB.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 15 Aug 2009 23:01:42 Titlul subiectului: |
115428 |
|
Cel putin in 1996 inca mai existau.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 16 Aug 2009 00:24:51 Titlul subiectului: |
115440 |
|
In intervalul 1982-1983 (nu stiu exact) tramvaiele au fost scoase de pe portiunea Piata Sudului - Aparatorii Patriei (atunci s-au dezafectat fostele bucle de intoarcere de la Piata Sudului si Apatorii Patriei - dupa lungirea liniilor la IMGB acesta nu mai aveau decat rol de serviciu) si deviate prin Iriceanu Ioan apoi reintrau pe sos. Berceni - asa au mers pana la desfiintare. Harta din 1984 arata traseul tramvaiului deja prin noua ruta Iriceanu Ioan-Berceni.
Linia 64 a fost scoasa la putin timp de la infiintare (a rezistat numai cateva luni din anul 1982) datorita slabei solicitari, ramanand numai 76.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
liv_liv30
Data înscrierii: 23/Iul/2008 Ultima vizita: 08/Dec/2011 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Sep 2009 15:53:12 Titlul subiectului: |
116301 |
|
Liniile de tramvai pe Soseaua Berceni dupa finalizarea metroului inainte de 89 au inceput sa fie montate dar dupa o perioada au fost scoase si facuta devierea pe Soseaua Oltenitei. Astfel locul acestora a fost luat de actualul spatiu verde de pe Soseaua Berceni.
Intradevar pe Soseaua Berceni au existat 2 bucle de intoarcere. Una la Piata Sudului ce deservea linia 11 de tramvai si alta la Aparatorii Patriei unde nu intorceau tramvaie. Particularitatea acestei din urma era ca se afla in incinta unei sere de flori accesul tramvaielor facandu-se prin intermediul a doua porti. Din cand in cand aici sosea un tramvai de marfa tip basculanta care descarca pamant.
Liniile de pe Soseaua Berceni au fost scoase in anul 1986 odata cu inceperea lucrarilor la Metrou si deviate prin Oltenitei.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2009 16:27:00 Titlul subiectului: |
116304 |
|
In 1982, devierea era deja inscrisa si in ghidul din 1984
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
liv_liv30
Data înscrierii: 23/Iul/2008 Ultima vizita: 08/Dec/2011 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Sep 2009 08:50:31 Titlul subiectului: |
116334 |
|
Este posibil cum spui tu sa fi fost desfiintate mai devreme, dar stiu clar ca cel putin in 1986 aceste linii nu mai existau, toata Soseaua Berceni fiind un imens santier.
|
|
Sus |
|
|
aly_106
Data înscrierii: 25/Sep/2006 Ultima vizita: 08/Oct/2012 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 11:25:01 Titlul subiectului: |
116525 |
|
Poseda cineva poze cu infrastructura de tramvai de pe Bulevardul Iuliu Maniu?
_________________ Ruslana rules! |
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 14:22:58 Titlul subiectului: POZE |
116535 |
|
Pozele sunt luate de pe internet, dar nu mai retin sursa.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.53 kb |
Vizualizat: |
de 33723 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.09 kb |
Vizualizat: |
de 33723 ori |
|
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 21:15:02 Titlul subiectului: |
116556 |
|
Am gasit un ghid al traseelor de transport in comun din anul 1995 si din pacate observ foarte multe modificari fata de actualele linii de tramvaie. In legatura cu liniile de tramvai de pe Soseaua Berceni imi mentin afirmatia ca mai existai liniile. La momentul respectiv (in 1995) sunt mentionate urmatoarele linii ca avand capatul la IMGB: 9 (IMGB - Soseaua Berceni - Soseaua Oltenitei - Piata Eroii Revolutiei - Soseaua Viilor - Str. Dr. Istrati - Soseaua Progresului - Bd. Gral Vasile Milea - Soseaua Orhideelor - Gara Basarab) si 46 (!!!) (IMGB - Soseaua Berceni - Soseaua Oltenitei - Piata Sudului - Calea Vacaresti - Soseaua Mihai Bravu - Soseaua Stefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara - Soseaua Nicolae Titulescu - Calea Grivitei - Gral Berthelot).
Voi reveni cu informatii privitoare si la alte linii demult desfiintate sau cu trasee total diferite fata de cele de azi (vezi linia 46).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 21:18:35 Titlul subiectului: |
116557 |
|
Da, in 1995-1996 intorceau la IMGB 9 si 46. Ulterior 46 a fost dus in Pantelimon, dar traseul vechi a reaparut o perioada sub indicativul 51.
Am mers de multe ori cu 46 de acolo. Avea vagoane EP/V3A dela depoul Victoria. Pe linia 9 imi amintesc ca erau vagoane V2A, dar nu am mers niciodata cu linia 9 de acolo.
|
|
Sus |
|
|
lucian-crusher
Data înscrierii: 25/Iul/2008 Ultima vizita: 21/Dec/2010 Mesaje: 100 Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 22:35:40 Titlul subiectului: |
116562 |
|
Din ce imi aduc eu aminte liniile existau in 1995 pe Soseaua Berceni, dar circula pe Soseaua Oltenitei - Strada Ion Iriceanu. Deci intre Piata Sudului si Aparatorii Patriei linia nu mai exista pe Soseaua Berceni.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Sep 2009 10:13:42 Titlul subiectului: |
116567 |
|
Liniile de tramvai de pe Sos.Berceni au fost desfiintate atunci cand au inceput sapaturile pentru metrou. Sapaturile au fost similare cu cele de pe str.Gh.Polizu si cu cele dintre Gara de Nord si Basarab.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Mar 08 Sep 2009 11:46:20 Titlul subiectului: |
116570 |
|
Mai stie cineva ce traseu avea linia 9?
_________________
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Sep 2009 12:50:20 Titlul subiectului: |
116572 |
|
Stavilarul Ciurel( capat de linie comun cu 14)---I.M.G.B.(Sos.Berceni)
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 08 Sep 2009 13:07:45 Titlul subiectului: |
116574 |
|
Aici se gasesc mai multe schite ale acestei linii de-a lungul timpului (desigur, valabil si pentru celelalte linii din oras)
http://retele.tramclub.org/B/Tr/9.html
|
|
Sus |
|
|
mictin13
Data înscrierii: 12/Dec/2006 Ultima vizita: 04/Iul/2022 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Sep 2009 20:05:31 Titlul subiectului: |
117154 |
|
Referitor la linia 4 de tramvai a existat pana in jurul anului 1977-1980 si circula intre Cartier Colentina - Piata Scanteii, si era deservita de tramvaie Tatra single pe vremea aceea
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Ian 2010 13:20:22 Titlul subiectului: |
122874 |
|
Ma amuza teribil acele linii in prelungire de la Pantelimon si Progresu, 28 respectiv 29, existente inainte de 90 si putin dupa. Ar parea absurd in ziua de azi sa mai existe ca linii separate, fara o legatura directa. De fapt, dupa parerea mea, ele au fost concepute pentru a suplimenta tariful unei calatorii pe acele relatii, adica trebuia sa platesti 2 calatorii in loc de una. Ingenios... avand in vedere ca mergeau la fabrici si uzine din afara orasului.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Ian 2010 13:22:11 Titlul subiectului: |
122875 |
|
Oricum foarte multi isi luau abonament general, deci nu se simtea
|
|
Sus |
|
|
hotwhells
Data înscrierii: 09/Sep/2009 Ultima vizita: 26/Iun/2011 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Ian 2010 15:59:04 Titlul subiectului: |
122884 |
|
Linia 1 , de ce a fost scoasa ?
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 29 Ian 2010 17:49:51 Titlul subiectului: |
122891 |
|
Linia 1 a circulat pana cand s-au apucat de reabilitat calea de rulare de pe Colentina. Atunci au fost suspendate si linia 1 si linia 21. La inceput am crezut ca le-au suspendat temporar pe amandoua dar s-a dovedit ca l-au suspendat de tot pe 1.
Treceam frecvent pe Colentina, cam o data pe saptamana, in timpul lucrarilor la calea de rulare. Cand au ajuns cu inlocuirea sinelor in dreptul intersectiei de la Fundeni, unde era capatul lui 1 din Colentina, vazusem atunci ca demontau sina veche, o montau pe cea noua, fara a se atinge de linia buclei si fara a monta macaze noi in dreptul locului unde erau cele vechi. La inceput mi s-a parut curios, apoi am crezut ca vor sa-i mute capatul lui 1 la Fabrica de Tevi, impreuna cu 21. In fine, bucla au demontat-o de tot, au asfaltat locul si s-au apucat si de reabilitat linia pe Oltenitei si Mihai Bravu. Am crezut ca au asteptat sa termine si aici inainte de a-i da drumul lui 1 iar, gandind ca n-avea rost sa-l repuna in drepturi pentru scurt timp ca mai apoi sa-l suspende iar. Timpul a trecut, lucrarile au fost finalizate, 21 si 34 au fost repuse in circulatie, 1 pauza, nimic... Abia apoi am realizat ca nu va mai fi repus in circulatie niciodata.
Se zice ca nu sunt suficiente tramvaie pentru asigurarea si acoperirea tuturor traseelor din Bucuresti si de aceea nu se repun in circulatie linii precum 1 sau 17. S-a spus ca 1 circula gol in perioada lui. Adevarul este ca nu prea am circulat cu 1 frecvent, dar imi amintesc ca stateam odata la Dristor si asteptam tramvaiul catre Obor. N-a venit 34 dar a venit 1 si era destul de incarcat. Mergand pe rationamentul acesta, ca nu sunt tramvaie suficiente, sunt curios cu ce au sa asigure traseele ce vor fi redate in exploatare dupa terminarea Pasajului Basarab, adica 35, 12 sau 2, eventual un 26 inelar? Sau au sa le repuna pe acestea si au sa le suspende pe altele din cauza altor lucrari de reabilitare, iau tramvaiele de acolo si le duc pe traseele redeschise si tot asa, un vesnic ciclu de repunere in circulatie/suspendare, un vesnic santier...
Personal eu vad util acum un 15 sau un 17, chiar un 1.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
swq2009
Data înscrierii: 30/Dec/2008 Ultima vizita: 13/Mar/2010 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Ian 2010 19:24:33 Titlul subiectului: |
122924 |
|
Din cate stiu atunci cand au desfiintat liniile 1 si 17 au spus ca le-au suspendat pentru reabilitarea cailor de rulare ale liniilor 21 respectiv 34. Spuneau atunci si ceva despre aglomeratia facuta de tramvaiele care trec pe aceeasi strada (16,17,36 pe str.Maica Domnului) si ca-i incurca pe soferi, avand in vedere ca strazile ori sunt inguste ori au doar doua benzi(si alea supraincarcate).
Eu stau la intersectia Colentina-Doamna Ghica si cand inca circula 1 vedeam ca nimeni nu prea intra in el. Motivul era faptul ca 1 cotea stanga pe strada Ziduri Mosi, iar 21 mergea pana la Sf.Gheorghe. Atunci primaria nu s-a tinut de cuvant pentru ca dupa desfiintarea lui 1 (si a lui 17) au infiintat o linie mai veche (51)care mergea de la Dep.Colentina pana la Sf.Gheorghe pe Sos.Colentina Str.Reinvierii, Str Viitorului, Piata Gemeni, Str.Armand Calinescu, Calea Mosilor Sf.Gheorghe in timp ce 21 mergea pe traseul obisnuit pana la intersectia Sos Colentina/Str Ziduri Mosi apoi pe Str Ziduri Mosi Bd Ferdinand si apoi traseul comun a lui 14 pana la Sf.Gheorghe.
Pana la inceperea lucrarilor pe Sos.Colentina 1 mai putea circula fara probleme.In legatura cu 17 el putea circula bine-mersi pana cand s-au apucat de 34.Revenind la 1 el venea la intervale foarte lungi si pentru ca avea un traseu foarte lung, iar rame nu avea multe
|
|
Sus |
|
|
tudor_toma82
Data înscrierii: 03/Oct/2009 Ultima vizita: 28/Apr/2010 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 01 Feb 2010 02:27:37 Titlul subiectului: trasee necunoscute la 2 linii de tramvai |
123005 |
|
Am si eu 2 necunoscute cu privire la niste "trasee" de tramvai ! Am pus ghilimelele pentru ca nu am certitudinea ca au ciculat tramvaie pe respectivele zone, desi sine sunt / au fost pe portiuni foarte mari, dar nu am gasit NICAIERI confimarea !
Prima necunscuta: undeva, la capatul str. Jandarmeriei (cart. Baneasa), imediat in capatul padurii respective, am vazut acum vreo 2-3 ani (cand inca se construiau bdul Oaspetilor si bdul Ion de Sisesti) reminiscente foarte multe de la o "fosta" sina de tramvai ! Stie cineva dc a mers tramvai pe acolo mai demult ?
A doua intrebare: trec in fiecare zi pe prel. Ghencea si pe str. Bulgarasi (in stanga, cum mergi spre Domnesti), exista sina dubla, dezafectata, tot pe o distanta foarte lunga ! Ca si cand ar fi mers spre sos. / depoul Alexandriei candva ! De altfel, pe Google Earth chiar pare a fi fost un capat de linie acolo ! Stie cineva ceva si de aceasta posibila fosta linie ??
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 01 Feb 2010 12:03:37 Titlul subiectului: |
123026 |
|
Ce ar fi sa ne arati cu capturi de ecran? Pe situl SalutBucuresti strada apare cu numele de Bulgarus si se termina in camp, la sud de Ghencea. Exista o carare ce se prelungeste spre Sos. Alexandriei, dar aia ajunge mult mai sus de depou, aproape de intrarea in Bragadiru.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 01 Feb 2010 20:39:11 Titlul subiectului: |
123079 |
|
In zonele respective nu a circulat niciodata tramvai - strazile in cauza au fost pavate cu dalele rezultate de la lucrarile de linii; asa era si pe strada care pleca din calea Giulesti, pe langa Parcul Giulesti si ajungea la un complex engros. E o modalitate de a refolosi dalele de beton, in loc de a fi distruse.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
|