Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 14:28:12    Titlul subiectului: Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale 115369

A avut loc un accident, o coleziune intre un tren si un microbuz care transporta persoane in judetul Iasi, soldat cu 10 victime. Articolul se gaseste aici
Citat:
Cel puțin zece persoane și-au pierdut viața după coliziunea dintre un tren și un microbuz
Un tren s-a ciocnit de un microbuz în județul Iași în apropiere de comuna Scânteia și cel puțin zece persoane au decedat. Accidentul a avut loc în jurul orei 14.00, iar la fața locului s-au deplasat zece echipaje ale SMURD, Serviciului Județean de Ambulanță, o mașină de descarcerare și o mașină de pompieri, fiind raportate la dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgențe și alte victime ale accidentului.
Zece persoane și-au pierdut viața și alte trei sunt rănite, dintre care unul în stare critică.
''La ora 14.10 am fost informat de mecanicul de locomotivă că a lovit un microbuz cu călători în dreptul unui pasaj de cale ferată. Microbuzul a fost târât pe o distanță de 200 de metri. Câțiva călători au fost aruncați din microbuz din cauza impactului, iar alții au rămas încarcerați. Trenul avea o viteză de 80 km/oră'', a declarat Florin Hădărău, director Regiotrans, compania care deținea trenul implicat în accident.
Microbuzul a intrat în coliziune cu trenul Iași - Brașov circula pe ruta municipiul Iași - Scânteia.
"Accidentul s-a petrecut într-o intersecție dintre calea ferată și șosea, trenul a lovit în plin microbuzul. Nicio persoană din tren nu a fost rănită, însă zece pasageri ai microbuzului au decedat. Intersecția este semnalizată cu semnale acustice", a declarat comandantul ISU Iași, Ștefan Lazăr.
Din informațiile preliminare ale polițiștilor, șoferul microbuzului nu a respectat semnalele acustice de la trecerea peste calea ferată. Acesta a fost rănit și transportat la spital.
În microbuz erau 13 persoane care se deplasau către comuna Scânteia.
Polițiștii ieșeni se află la locul incidentului pentru a stabili împrejurările în care s-a petrecut accidentul.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 16:26:30    Titlul subiectului: 115373

Cand povesteam in subforumul "Arad" cum ca privatii au profit mai mare prin incalcarea legii si dadeam exemplul pustiului de 19 ani ce conducea fara permis un maxi-taxi mesajul mi-a fost sters pt offtopic (nu ca n-ar fi fost off). Din pacate, vedem istoria ca se repeta:

- Soferul se pare ca NU avea permis pt transport pasageri! (ma refer la auto cu mai mult de 8+1)
- Firma NU era autorizata pt acel traseu (ci avea trasee din zona Pascani)
- 13 morti pana acum Sad


AFARA CU DUBELE DIN TRASPORTUL DE PASAGERI!

Cand mai intrebati de ce privatii au profit mai mare ca regiile de transport public, sa va ganditi la motivele de deasupra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 17:45:12    Titlul subiectului: 115376

Am fost in trenul respectiv, acum cateva minute am ajuns acasa ...

In accident a fost implicat acceleratul 14053 al Regiotrans (Brasov-Tecuci-Iasi). Ma aflam in acest tren, mergand dinspre Brasov spre Iasi. E imposibil de descris in cuvinte ceea ce a fost din momentul impactului si pana la finalul macelului, iar celor care nu au trecut vreodata prin asa ceva le doresc din tot sufletul sa nu aiba o astfel de experienta.
Cat despre microbuz si victimele din el, tineti minte, oameni buni, ce s-a intamplat si azi si in multe alte cazuri si alaturati-va demersului initiat de Catalin Ghita:

Petitie: Sa eliminam Maxi-taxi-urile din transportul public!

Atasez doua fotografii, una facuta imediat dupa accident si alta dupa mai bine de 20 de minute, cand a sosit primul echipaj SMURD. In zona masacrului nu am avut inima sa merg - vorba cuiva: "e ca la razboi".
Mai atasez o fotografie facuta automotorului la Brasov, inainte de plecare (A 14053 merge pana la Ploiesti Vest atasat la A 14032, Brasov-Bucuresti Nord-Constanta; este chiar partea care a lovit microbuzul - la Tecuci trenul rebruseaza).



IMG_5075.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.61 kb
 Vizualizat:  de 20480 ori

IMG_5075.JPG



IMG_5081.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.94 kb
 Vizualizat:  de 20480 ori

IMG_5081.JPG



IMG_5071.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.39 kb
 Vizualizat:  de 20480 ori

IMG_5071.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 18:22:43    Titlul subiectului: 115378

Ai putut observa daca trenul a inceput sa franeze inainte de impact sau dupa? S-a accidentat vreun pasager al trenului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 18:33:20    Titlul subiectului: 115379

Nu pot sa-mi amintesc comportarea trenului dupa ce a inceput nebunia. Stiu doar ca mecanicul a dat doua semnale, asa cum facea la fiecare trecere si pe unde probabil stia ca mai obisnuiesc poporenii sa umble brambura pe calea ferata, iar dupa aceste doua semnale a dat unul lung, ceea ce m-a facut sa cred ca e ceva in neregula. La 2-3 secunde a urmat un huruit asurzitor, au inceput sa zboare lucruri prin aer si era mult, enorm de mult praf. Stateam langa geam, care era deschis (actionare cu manivela) si abia dupa cateva momente de soc am inceput sa il inchid. Alaturi era si o conlocuitoare cu familionul din Zanea, pe care o apucase damblaua si avea reactia binecunoscuta, ceea ce sporea debandada. Ce pot sa spun e ca ma gandeam ca trenul a deraiat si urmeaza sa se rastoarne din moment in moment si haosul nu mai inceta.

Imediat dupa accident conductorul a numarat pasagerii. In vagonul al doilea, in care ma aflam, eram 7 persoane, iar in vagonul care a lovit microbuzul cred ca erau mai multe. Conductorul a tras concluzia ca am fi in total cca. 13 persoane si ca nimeni nu a fost ranit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 15:07:28    Titlul subiectului: 115530

Mai multe informatii despre aceasta tragedie putem afla din cotidianul galatean "Adevarul de seara", editia din 15.08.2009:


IMG_1373.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.46 kb
 Vizualizat:  de 20275 ori

IMG_1373.JPG



IMG_1374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.72 kb
 Vizualizat:  de 20275 ori

IMG_1374.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 16:32:28    Titlul subiectului: 115532

Astazi a murit si soferul microbuzului. 14 morti!
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 16:52:48    Titlul subiectului: 115535

Referitor la articol as vrea sa stiu daca in prezent firma respectiva mai opereaza curse intre Scanteia si Iasi ? A inceput urmarirea penala a patronului firmei respective ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 19:44:13    Titlul subiectului: 115547

Se pare ca este vorba despre doua firme care au un acelasi administrator. Una dintre firme are licenta pe Iasi-Scanteia, cealalta in zona Pascaniului. Microbuzul era autorizat sa efectueze curse pe cealalta zona, iar ARR zice ca ar fi fost "imprumutat" (evident, ilegal) pentru a acoperi traseul spre Scanteia. Soferul se pare ca avea si categorie, si atestat (dar nu si-l ridicase), insa muncea fara forme legale.
Un amalgam de respectare a legii si de fentare a ei.

Dumnezeu sa-l odihneasca si pe sofer! Vorba cuiva, are ce patimi "dincolo"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 12:26:47    Titlul subiectului: 115580

Iata efectele "masurilor" luate de autoritatile amortite care se fac complice la crimele de pe soselelele tarii:

"Reportaj de pe „ruta morții”

Maria Craus
Marți, 18 August 2009
Pe traseul de maxi-taxi neregulile care au concurat la accidentul rutier produs vineri continuă. Zece dintre cele 14 victime ale tragediei au fost înmormântate ieri. Sute de oameni și-au condus rudele sau vecinii pe ultimul drum.

Numărul deceselor a ajuns ieri la 14, după ce Petrică Apostu, 26 de ani, cel ce conducea microbuzul, a murit în spital. Potrivit medicilor, starea celorlalte două persoane internate de vineri se ameliorase ușor ieri.

Ancheta Autorității Rutiere Române a stabilit că șoferul Apostu nu avea carte de muncă la firma care deținea microbuzul - Valcris Trans, că nu a respectat regulile rutiere și nici nu avea atestat pe acel traseu. Anchetele continuă însă, axându-se pe administratorii firmei de transport
„Referitor la răspunderea civilă, administratorii au fost citați luni la Parchet, am avut o primă discuție cu ei, iar astăzi, vor fi audierile propriu-zise”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de caz.

În urma tragediei, „rata” Iași- Scânteia a căpătat o celebritate tristă. În timp ce oamenii care călătoresc pe „traseul morții” vorbesc despre evenimentele petrecute, șoferii de microbuz continuă să încalce regulile vorbind la telefon și lăsând să li se supraaglomereze mașinile.

„Referitor la răspunderea civilă, sunt foarte multe de discutat și vom vedea. Administratorii au fost citați luni la Parchet, am avut o primă discuție cu ei, iar astăzi, începând cu ora 9.00, vor fi audierile propriuzise. Iar acum încercăm să intrăm în posesia tuturor documentelor de la firmă.” ,
Mihai Covalciuc, procuror de caz

IAȘI-SCÂNTEIA, CU RETUR

Călătorie pe un drum care nu va mai fi niciodată la fel

De dimineață, de la ora 8.15, un microbuz al firmei Izvoraș, licențiată pe traseul Iași-Scânteia, același pe care l-a urmat și mașina implicată în accidentul de vineri, ajunge în stația de lângă Poștă, din zona Gării Iași. 18 pasageri, dintre care doi copii, se îmbarcă într-o secundă, iar șoferul Ovidiu împarte, vreme de 5 minute, bilete și face încasările. Nu pare deranjat de faptul că mașina este supraaglomerată, mai multe persoane stând în picioare. Inclusiv un polițist căruia nu pare să-i pese de aglomerația ce ar trebui să fie sancționată chiar de către el.

În mașină se suie, cu strângere de inimă, și Maria Ignat, ruda Simonei Căsăndroi, moartă vineri. Maria merge la înmormântare. E 8.20 și microbuzul pleacă spre Scânteia. Șoferul dă primul telefon la ora 8.35 pentru a-i cere unui coleg să se orienteze cu ce mașină să plece. Apoi face o primă oprire de „urgență”: un copilaș trebuie să-și facă nevoile.

Gropi peste tot

„Traseul morții” e plin de gropi, și călătorii sar fără de voie pe scaune. Ovidiu încearcă să le fenteze cu dexteritatea șoferului român de microbuz care nu se sfiește să mai intre și pe contrasens.

La 8.50 primește un nou telefon. Călătorilor li se taie răsuflarea. Ovidiu răspunde, se scuză că nu poate vorbi și închide. Se tace mult pe cursa asta. Se tace până la Grajduri, de unde începe să se simtă impactul pe care l-a avut tragedia de vineri asupra localnicilor din zonă: se urcă o mână de săteni care încep să vorbească tot drumul despre accidentul de vineri.

O imagine cu alt șofer și călători stând în picioare

Astăzi, microbuzul nu ajunge plin la Scânteia, nu ca vineri. Mulți coboară după două stații. La trecerea la nivel cu calea ferată, înainte de intrarea în Gara Scânteia, acolo unde s-a petrecut vineri nenorocirea, în microbuz mai rămân însă doar trei - patru oameni.

Soarele bate puternic în indicatorul luminos de la trecerea cu calea ferată, același cu cel pomenit obsesiv la știri. Semnalul pare aproape transparent, nu alb. Aici îți poți închipui că se aud asurzitor semnalele acustice, poate dintr-un fel de reflex al călătorului care știe ce a fost aici în urmă cu câteva zile. Aceleași semnale care ar fi trebuit să-l „trezească” și pe Petrișor Apostu înainte de a fi izbit de tren, În punctul ăsta, îți poți imagina că la volan este chiar el, șoferul care conducea vineri „microbuzul morții”, târât de tren 300 de metri și care a plătit și el cu viața. Urmează câteva secunde critice când simți că nici Ovidiu nu o să oprească la trecerea la nivel cu calea ferată. Teatral parcă, acesta pune o frână ușoară, se uită o secundă în dreapta și-n stânga și intră pe șine. Mașina trage greu, se mișcă foarte încet și pare că durează o veșnicie să traverseze metrul acela de cale ferată până în partea cealaltă. Apoi poți să respiri. Microbuzul trece prin iarmaroc și imediat ajungi la capăt de traseu.

Apostu, „un teribilist”

Costel, din Scânteia, are ceva de spus despre cele întâmplate: A luat pe cineva și încasa banii de la ăla. Se crede că cineva i-a spus că vine trenul, el a crezut că are timp să treacă, dar s-a blocat și a rămas pe șine microbuzul. Boala lui era să numere banii și să vorbească la telefon. Am mai mers cu el și cu o mână conducea și cu alta tragea de sticla de suc a unei fete.

Șoferul Ovidiu îl descrie scurt pe Apostu. „Era teribilist, ăsta e cuvântul. Prima cauză a accidentului este că trăim în România. Toată lumea se întreabă cum e posibil ca el să nu fie angajat, dar să facă curse. Apoi e stresul și un drum cu gropi care te obosește mult. Era tânăr, căsătorit de un an, strângea să facă un ban. Păcatul lui a fost că a omorât atâția oameni”, poveștește șoferul.

Ovidiu are 6 curse pe zi. Dar știe că uneori unii se înhamă să facă 14 curse pe zi dus-întors, cum a făcut Apostu.

AFACEREA MERGE MAI DEPARTE. La numai trei zile de la tragedie, regulile continuă să fie încălcate în microbuzele de pe ruta morții

POLII DURERII

Doliu la Scânteia și Tăcuta: două comune, zece înmormântări

Alina Darie
Maria Craus

În satele din comuna Scânteia - Iași, și din Tăcuta - Vaslui, seria neagră a morții s-a prelungit, ieri, dureros, cu zece înmormântări.

Șapte dintre victimele care au decedat vineri în microbuzul spulberat de tren au fost îmnormântate în cimitirele din Scânteia. Cătunul Foc șasca, din comuna vasluiană Tăcuta, a fost un alt loc al doliului: aici au fost înhumați un tată și fiul său de doar 10 ani, alături de cumnatul bărbatului.

Alai funerar pentru tată și fiu, la Tăcuta

Casa familiei Chelaru, din comuna Tăcuta, se află pe o uliță prăfuită, care, în mod normal, e un loc liniștit. Ieri însă, încă din zorii zilei, ulița a început să răsune de țipătul sfâșietor de durere al Lilianei, văduva lui Florin Chelaru și mama lui Iulian, de doar 10 ani.

Liliana Chelaru își strigă disperată copilul și soțul, chiar dacă știe că niciunul nu-i va mai răspunde vreodată. De jur împrejur, localnicii stau în mărmuriți. În curtea gospodăriei modeste, câteva rude fac ultimele pregătiri, iar pereții casei sunt îmbrăcați în coroane de flori din plastic, pe care rudele sau prietenii au scris ulti me le mesaje. Toate cu „dragul nostru Florin”.

În jurul prânzului, aproape de ora la care a fost programată înmormântarea, curtea familiei Chelaru se înnegrește de atâtea rude îmbrăcate în doliu. Surorile bărbatului plâng în hohote. Mulți nu-și explică de ce Florin „a luat și copilul cu el”.

Apare preotul, și Liliana Chelaru aproape că se prăbușește. Câțiva copii încep și ei să plângă. Sunt colegii lui Iulian și, oricât de mici ar fi, par a înțelege perfect groazăvie tocmai s-a abătut peste mica lor comunitate. „Eu am fost la școală cu el. Și acum, a murit...”, suspină o fetiță pe ulița prăfuită.

Când au plecat, erau veseli

Ioana, o vecină de-a lui Chelaru, s-a întâlnit cu ei în dimineața când au plecat spre Iași. Povestește cum Iulian nu mai putea de bucurie că se va întoarce cu mașina familiei acasă. „Mi-au spus că se duc să ia mașină. Cel mic sălta într-un picior de bucurie și mi-a zis că, la întoarcere, vin cu mașina lor. Erau foarte veseli. Le-am zis să le fie de bine. Dar numai bine nu a fost”, spune femeia.

Au murit amândoi, iar despre Viorel Chelaru, fratele lui Florin, care se afla în același microbuzucigaș, femeia spune că a auzit că mult nu mai are, că se zbate între viață și moarte la spital, la Iași.

Apoi strigă, ca un blestem: „Șoferul a fost criminal, nu l-ar mai răbda pământul!”, fără să știe că Petrică Apostu își încheia și el, în acele ore, socotelile cu lumea asta.

„Ăsta a fost păcatul lui, a tras până să moară”

Vestea că șoferul a decedat a venit peste satele comunei Scânteia - unde șapte dintre victime au fost conduse ieri pe ultimul drum - în jurul orei 11.30. Cam pe la aceeași oră, Lăcrămioara Sofronie era scoasă din casă și dusă la cimitir.

„Ăsta a fost păcatul lui, a tras câteva zile până să moară”, spune Dorina Gavril, din Scânteia. „Îmi amintesc că acum o lună, când am urcat în maxi-taxi, i-am spus să mâne mai încet și el mi-a spus răstit: Ce, dacă mori îți pare rău? Câți ani ai matale că ești cam bătrână?!”, povestește femeia.Lăcrămioara a lăsat în urmă două fetițe, de un an și șapte luni și de 4 ani. Împreună cu Angelica Bucătaru, a plecat vineri să ridice alocația copilelor. Fetele Angelicăi, Bianca și Ionela, nu știu ce s-a petrecut cu mama lor. Au văzut doar că tata are acum telefonul mamei, după ce aparatul a fost găsit plin de sânge prin mormanul de fiare.

În celălalt cătun îndoliat, la Valea Satului, nicicând nu s-au săpat la cimitir atâtea gropi deodată. Localnicii povestesc că toate victimele plecaseră după bani înainte să moară. „Căsăndroi, Petrache, Iacob și Negură erau după alocație la Scânteia. Zaporojan se ducea după pensie...”, înșiră cineva.

MĂSURI

Cazierul auto, soluția autorităților pentru prevenirea accidentelor

Șoferii care-și doresc certificat de transportator vor trebui să prezinte un cazier auto, spun reprezentanții Autorității Rutiere Române (ARR). Aceasta este una dintre măsurile pe care vor să le introducă în urma tragicului accident de la Iași. „Ne gândim și la măsuri împotriva celor care folosesc șoferi fără atestate. Legea este permisivă și nu ne permite acum să suspendăm licența de transport a unei firme în astfel de cazuri, așa că pregătim niște modificări”, ne-a declarat Florian Coman, director adjunct al ARR. Un caz similar s-a petrecut în noiembrie 2005, când, lângă municipiul Slobozia, un microbuz s-a ciocnit de un copac de pe marginea drumului. Nu mai puțin de 15 persoane au decedat pe loc sau după ce au fost duse la spital, iar alte 12 au suferit răni grave. Expertiza tehnică a stabilit că mașina era supraîncărcată, motiv pentru care au cedat frânele. Cu toate acestea, autoritățile au dispus neînceperea urmăririi penale pentru proprietarul firmei de transport Gheorghe Vlase. (Teodora Trandafir)
"

Luati aminte inca o data la tara in care traim! Cu nenorociti care te omoara cu zile, sub "obladuirea" autoritatilor romane complice moral!



03microbuz_.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.27 kb
 Vizualizat:  de 20171 ori

03microbuz_.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 17:39:09    Titlul subiectului: 115603

Un articol din Adevarul care incerce sa reflecte contextul general care a dus la aceasta drama http://www.adevarul.ro/articole/microbuz-spre-esafod.html
Mi-a placut finalul articolului, sublinierea cu rosu imi apartine.
Citat:
Microbuz spre eșafod
Viețile distruse, existențele deturnate fără nicio noimă compun peisajul sumbru al României. Un bărbat a hotărât că e mai important să se tundă decât să aștepte microbuzul, și a scăpat cu viață. Un altul s-a grăbit să ajungă mașina blestemată, și a pierit alături de alți 13. Accidentul cu microbuzul lovit de tren a întristat o întreagă țară. O comună s-a prăbușit în tragedie. Familii distruse, văduve, orfani, viața unei comunități a fost întoarsă pe dos. Și asta din neatenție.
Știți faza. Vă urcați în microbuz și plătiți. Șoferul se întinde să ia banii și se întoarce spre dumneavoastră. Se scobește în buzunar să dea res­tul. Nu se mai uită la drum pentru că-l știe. A trecut de sute de ori pe acolo. Nimic nu-l poate surprinde. Această siguranță și superficialitate îl duc pe calea ferată în fața trenului care a lovit microbuzul în plin. S-a întâmplat o dramă care spune ceva despre superficialitatea noastră. În goana după bani, după profit, se sacrifică oameni cu o ușurință nebună.
Proprietarii firmei care deține microbuzul sunt la fel de vinovați de această tragedie ca și șoferul. În fapt, e și vina celor care trebuie să controleze firmele de transport, adică reprezentanții statului. Lipsa de autoritate duce la moarte oameni nevinovați. Microbuzul circula ilegal, șoferul era angajat la negru și nu avea licență pentru transportul de persoane. Micile aranjamente, micile ilegalități și micile neglijențe au provocat o mare de lacrimi.
România se năruie din cauza micilor hoții. Cine respectă regulile jocului e luat de fraier. Iar șmecherii se descurcă, adică funcționează după noi reguli care lucrează în avantajul lor. Acest joc face victime. Multe victime. Viețile distruse, existențele deturnate fără nicio noimă compun peisajul sumbru al României. Trăim într-o țară nesigură pentru că ne bazăm pe acel „lasă că merge și așa”.
Asta n-am reușit în acești 20 de ani, n-am reușit să impunem regulile jocului. Am creat un haos în care oamenii se sufocă. Trăim într-o țară a șmecherilor pentru că avem un stat slab, un stat incapabil să impună respectarea regulilor. La fiecare dezastru ne amintim că n-am făcut nimic și că, pe zi ce trece, totul se duce de râpă, inclusiv viețile noastre. Pornind de la parcatul pe plajă și mizeria rămasă în urma grătarelor până la felul cum ne comportăm în trafic, totul arată că, din păcate, or să mai moară mulți oameni până o să înțelegem că o mare libertate vine la pachet cu o mare responsabilitate.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 552
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 20:03:01    Titlul subiectului: 115610

Si bietii oameni ramasi in spital, daca vor trai, vor ramane cu sechele pe viata... Sad
_________________
30 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2017! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 08:16:23    Titlul subiectului: 115629

Cercetarile continua in cazul acestui teribil accident. In articolul de mai jos, postat in "Ziarul de Iasi", editia din 19.08.2009 aflam mai multe despre modul in care se desfasoara ancheta cat si despre vinovati. Drum lung si anevoios, din ciclul "Cum sa pasam motanul in ograda vecinului" au de strabatut organele de ancheta. Iata ca a trebuit sa aiba loc o tragedie pentru a se face verificari in transportul judetean...

"Acuzatii de fals in dosarul accidentului de la Scinteia

Procurorii spun ca unele acte pe baza carora ValCris Trans a obtinut licenta de transport ar fi false. Astazi este asteptat la Parchet si mecanicul locomotivei. Medicii sint optimisti in privinta unuia din ultimii supravietuitori ai catastrofei.

Procurorii au demarat cercetarile impotriva patronilor societatii ValCris Trans care detineau microbuzul implicat in accidentul feroviar de la Scinteia. Deocamdata, cercetarile care ii vizeaza pe Ionel Dumitriu si Constantin Scinteie sint in faza actelor premergatoare inceperii urmaririi penale, iar ancheta vizeaza infractiunile de fals in inscrisuri, uz de fals si nerespectarea regimului de transport public. „Au fost extinse cercetarile asupra celor doi administratori. Exista indicii ca s-au efectuat cu microbuzul curse specifice transportului de persoane fara licenta. Trebuie sa vedem daca aceste curse au fost efectuate de conducatorul auto sau au fost acceptate de reprezentantii firmei", a precizat procurorul Mihai Covalciuc, din cadrul Parchetului Curtii de Apel.

Patronii firmei paseaza microbuzul la soferul mort

Din verificarile facute pina acum, anchetatorii au descoperit ca o parte din actele care au stat la baza emiterii licentei pentru societate sint false. Concret, ar fi vorba despre contractul de munca incheiat cu Florin Iacob, care figureaza ca responsabil de transport in documentul inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca. „Sint date nereale in contractul de munca incheiat cu o persoana care avea un atestat profesional si un aviz. Sint documente necesare obtinerii licentei de transport persoane, a licentei de traseu. Persoana respectiva sustine ca nu a semnat un asemenea contract si nu a acceptat sa lucreze in nici o calitate la firma respectiva", a adaugat procurorul Covalciuc.

In cursul zilei de ieri, cei doi administratori au venit la sediul Parchetului pentru a da declaratii in dosarul accidentului. Cei doi le-au explicat timp de doua ore anchetatorilor ca microbuzul a ajuns la Petru Apostu, pentru ca erau in relatii bune. In plus, au sustinut ca microbuzul urma sa ajunga in proprietatea soferului, caruia voiau sa i-l vinda. „Nu avem date certe cu privire la modul concret in care folosea microbuzul. Ramine de vazut in ce perioada si de cite ori", a declarat procurorul care se ocupa de ancheta. Datele adunate pina acum arata ca societatea avea trei angajati si doua microbuze. Nici unul dintre soferii care conduceau microbuzele nu avea contract de munca inregistrat pe societate. Procurorii sustin ca pentru microbuzul implicat in accident firma nu detinea licenta nici pentru zona Pascani, fusese modificat de o firma specializata din microbuz de transport marfa intr-unul de transport persoane si era foarte uzat, iar inspectia tehnica periodica era valabila pina ieri. In cursul zilei de astazi sint asteptati la audieri mai multi martori si mecanicul locomotivei, Vasile Buda.

Un supravietuitor al accidentului are sanse de recuperare

Viorel Chelaru, in virsta de 37 de ani, unul dintre supravietuitorii catastrofei de la Scinteia, a fost operat pe creier pentru un cheag de singe. Barbatul se simte mai bine, dar este tinut in viata de aparate. „Pacientul a fost operat pentru extirparea unui hematom, iar evolutia lui este buna. Noi speram ca starea lui sa se amelioreze, pentru ca are sanse mari. Este internat in continuare la Terapie Intensiva si urmeaza sa ii fie rezolvate leziunile abdominale", a declarat dr. Florin Gramada, purtator de cuvint al Spitalului de Neurochirurgie. Viorel Chelaru si-a pierdut fratele si nepotul in accidentul de la Scinteia, cei doi fiind printre ultimii care au decedat. Celalalt barbat care a scapat cu viata in urma tragediei, Ilie Mesteru, de 34 de ani, este in continuare in coma de gradul II si are complicatii pulmonare. Barbatul se afla in aceeasi stare de cinci zile si exista riscul de a intra intr-un stop respirator, potrivit medicilor. „Barbatul este stationar in stare critica, in coma, nu si-a mai revenit si nici nu putem spune daca starea lui se va imbunatati, prognosticul este extrem de rezervat. Leziunile sint severe, iar el este instabil", a adaugat dr. Florin Gramada. Cele doua victime ramin internate in spital sub supraveghere.

IPS Teofan s-a rugat ieri pentru sufletele celor 14 morti in accidentul de la Scinteia

IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, si un sobor de preoti au oficiat ieri o slujba de pomenire pentru cele 14 victime ale accidentului de la Scinteia. „Suflarea romaneasca a fost tulburata de acest accident cutremurator prin numarul mare de victime. Toti au fost fii si fiice ale unor parohii din Mitropolia Moldovei si Bucovinei", a rostit IPS Teofan. Ceremonia religioasa a fost oficiata dupa slujba obisnuita de dimineata, in biserica „Sf.Gheorghe", vechea catedrala mitropolitana, „pentru cei sapte barbati si cele sapte doamne sau domnisoare, care prin moarte naprasnica au parasit aceasta lume si intr-un mod tragic pentru familiile lor au intrat in lumea vesniciei", a spus IPS Teofan. „Slujba parastasului este indreptata spre Dumnezeu, pentru a primi in imparatia Sa pe robii si roabele sale care au trecut prea devreme de linga noi. Sa le ierte Dumnezeu pacatele pe care le-au savirsit si durerea din acea fractiune de secunda sa serveasca drept curatire de pacate si acces in lumea fericirii", s-a rugat ieri mitropolitul Moldovei si Bucovinei pentru victimele accidentului de la Scinteia. Soborul de preoti intr-un glas cu credinciosii prezenti la slujba au intonat cintece de pomenire si rugaciuni pentru cei decedati, timp de aproximativ jumatate de ora. „Sa-l rugam pe Dumnezeu sa dea familiilor lor rabdare, credinta multa, sa accepte ca intr-o buna zi se vor intilni in lumina lui Hristos cu membrii famiilor lor. Iar noi, de aici, sa fim in fiecare zi pregatiti ca si cum am muri peste citeva ceasuri, dar sa ne ostenim pentru familiile noastre, pentru noi, pentru copiii nostri, ca si cum n-am muri niciodata. Sa le dea Dumnezeu odihna cea vesnica. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace", a incheiat IPS Teofan slujba de pomenire.

Dupa catastrofa de la Scinteia, se fac verificari in transportul judetean

Transportatorii din judet au fost luati la verificari de oficialii judeteni. Seful Serviciului de Transport Public Judetean (STPJ) a anuntat ieri ca SC Luc Andra SRL poate pierde traseul Iasi - Grozesti, din cauza ca nu mai are autobuzul cu care a cistigat licitatia. „Cei de la firma ne-au spus ca nu au mai avut bani de rate la leasing si au pierdut masina. Daca nu vin cu o masina cu acelasi punctaj si clasificare precum cea de la licitatie, in cel mai scurt timp vom cere ridicarea licentei", a precizat Petru Focsa, seful STPJ. In acest moment, patru transportatori sint in pericol de a-si pierde licentele de transport. Astfel, Consiliul Judetean a solicitat inca de saptamina trecuta Autoritatii Rutiere Romane (ARR) ridicarea licentei pentru trei firme. Potrivit reprezentantilor CJ, ARR ar fi trebuit sa ceara lamuriri in cazul in care cererile ar fi fost neclare, dar acest lucru nu s-a intimplat. Transportatorii nominalizati inca de saptamina trecuta de Focsa ca fiind pe lista inaintata catre ARR pentru ridicarea licentelor sint SC RVG Speed SRL, care are traseul Iasi - Bivolari, SC Trans Pet Tour SRL, care are ruta Bratesti - Pascani si SC Prodan Impex SRL, care are ruta Iasi - Ciurea. „Pentru acesti trei transportatori am cerut ridicarea licentelor din cauza neprezentarilor pe traseu. Daca erau nelamuriri, ARR ni le cerea. Practic, acum mai au la dispozitie doar 60 de zile pina li se ridica licenta", a explicat Petru Focsa.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 08:27:32    Titlul subiectului: 115631

Problema e ca acum ies la iveala (ma rog, pentru "autoritati", ca oamenii care folosesc aceste "servicii" vad zilnic cum stau lucrurile) magariile din transportul intrajudetean doar din Iasi, insa fix aceleasi lucruri se intampla peste tot in tara asta si sunt convins ca nimeni nu ancheteaza inca nimic in rest.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 10:18:21    Titlul subiectului: 115642

Informatii suplementare despre acest accident si implicit despre urmarile sale de natura penala aflam din articolul de mai jos, publicat in "Gazeta de Sud", editia din 18.08.2009
Cam mici penalizarile avand in vedere ca 14 oameni nu mai sunt printre noi... Am ales din cadrul articolului doar un fragment care face referire directa la accidentul de la Scanteia.

"Microbuzele ucigașe, interzise de șapte ani

Conform Acordului INTERBUS semnat și de România, transportul de persoane se poate face numai cu autobuze și autocare, în funcție de distanță.

Accidentul feroviar din Iași, soldat cu 14 morți, readuce în atenție neregulile din sistemul public de călători. Există o legislație europeană - Acordul INTERBUS, semnat și de România -, care stipulează că transportul cu microbuze în sistemul public este interzis.
Revenind la cea mai recentă tragedie, din verificările preliminare efectuate de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iași a reieșit că șoferul microbuzului transporta ilegal persoane de mai bine de șapte luni, chiar dacă administratorul firmei a declarat că abia în ziua tragediei „împrumutase“ autovehiculul.
„Ionel Dumitriu s-a prezentat la noi pentru a declara accidentul de muncă. El mi-a comunicat verbal că a împrumutat șoferului, în ziua accidentului, acel microbuz, pentru o cursă personală, fără a face alte comentarii. Deocamdată, nu a dat o declarație oficială“, a spus directorul coordonator al ITM Iași, Iulian Tărăboanță, menționând că inspectorii verifică firma Valcris Trans SRL atât din punct de vedere al relațiilor de muncă, dar și al securității în muncă.
„În primul caz, dacă vor fi găsite nereguli, firma riscă o amendă cuprinsă între 1.500 și 2.000 de lei, în timp ce în al doilea caz, sancțiunea poate ajunge la 9.000 de lei“, a completat Iulian Tărăboanță, precizând că verificările suplimentare au confirmat faptul că Petru Apostu nu are contract de muncă la firma Valcris Trans SRL.
Bilanțul victimelor accidentului din Scânteia este de 14 persoane decedate și două grav rănite, după ce trenul privat Iași - Brașov a lovit în plin, vineri, un microbuz care aparține firmei ieșene Valcris Trans SRL, ce se deplasa pe ruta Bodești (comuna Scânteia) - Iași. Șoferul microbuzului a decedat ieri, în spital, în urma rănilor.

Firmei nu i se atribuiseră trasee în zona accidentului

Parchetul Curții de Apel Iași a început cercetările în acest caz.
La dosar au fost depuse înscrisuri referitoare la activitatea societății Valcris SRL Iași, proprietara microbuzului condus de Apostu, solicitându-se relații de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Agenția Iași privind situația salariaților societății.
Potrivit declarațiilor directorului ARR - Iași, Cristian Foia, societatea Valcris nu are atribuite trasee în zona unde s-a petrecut accidentul feroviar, ci asigura curse către Pașcani.
Mai mult, potrivit purtătoarei de cuvânt a IPJ Iași, Virginia Pralea, șoferul microbuzului implicat în accident a fost sancționat de șapte ori într-un an de polițiștii de la Rutieră pentru depășirea vitezei legale, pentru nefolosirea centurii de siguranță, pentru folosirea telefonului mobil în timpul conducerii mașinii și pentru staționare și oprire neregulamentare.

(...)
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 13:44:21    Titlul subiectului: Ecourile teribilului accident de la Scanteia - Iasi 115655

Urmare groaznicului accident de la Scanteia - Iasi au aparut multe ecouri. Sa le urmarim sa vedem daca se confirma faptul ca se vor agita catava vreme, dupa care ucigasii cu maxi-taxi-urile isi vor continua cursele mortii.


http://stiri.acasa.ro/articole/social/Soferii-de-maxi-taxi-tot-in-ilegalitate

"Soferii de maxi-taxi, tot in ilegalitate

Data adaugarii :
19 august 2009

Cursele de microbuze continua sa fie posibile curse ale mortii. Desi in urma cu doar cateva zile in Iasi a avut loc o tragedie care a costat viata a 14 oameni, cursele de maxi-taxi continua sa fie umplute pana la refuz, desi legea prevede amenzi usturatoare pentru soferii care iau pasageri in picioare in cursele de transport persoane.

Nimic nu pare sa ii sperie pe soferii si patronii microbuzelor care transporta persoane pe diferite distante. Controalele Autoritatii Rutiere Romane(ARR) a scos bani din buzunarul soferilor prinsi cu oameni in picioare in masina, insa acest nu pare sa-i opreasca din a repeta faptele.

Desi in tragedia de la Scanteia au murit 14 oameni, patronii si soferii de maxi-taxi nu par usor impresionabili. Potrivit Realitatea TV, in majoritatea oraselor tarii masinile circula cu calatori in picioare, care se afla in pericol, in cazul producerii unui accident. Astfel, in Vaslui si Vrancea microbuzele erau supraaglomerate, in timp ce in Cluj, pe perioada controlului ARR soferii au incercat sa respecte legea.

Pe 14 august un microbuz a fost lovit in plin de un tren accelerat, la o trecere la nivel cu calea ferata, in localitatea Scanteia din judetul Iasi. Zece oameni au murit imediat dupa producerea accidentului, alte patru murind la spital. Din primele rezultate ale anchetei a rezultat ca soferul a ignorat semnalele luminoase si acustice de la trecerea la nivel cu cale ferata.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 14:04:45    Titlul subiectului: 115657

Socant! Se confirma ca nimic nu conteaza pentru criminalii pe 4 roti si cei care ar trebui sa reglementeze haosul din sistemul maxi-taxi:

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/microbuzul-mortii-era-defect/sumar-articol/1422076/

"Microbuzul morții era defect

Sorin Semeniuc
Maria Craus
Miercuri, 19 August 2009
Mașina în care au murit 14 persoane după ciocnirea cu un tren, la Scânteia, fusese respinsă la inspecția tehnică, în februarie. Procurorii investighează o variantă- surpriză în cazul catastrofei feroviare din comuna Scânteia, de lângă Iași.

Este posibil ca microbuzul implicat în accidentul care s-a soldat cu moartea a 14 persoane să fi fost defect, existând martori care afirmă că vehiculul s-a oprit în mod inexplicabil după ce a trecut pe două dintre cele trei linii de cale ferată din apropierea gării.

Varianta martorilor este completată de trecutul tehnic al microbuzului: a fost respins, în luna februarie, de la inspecția tehnică periodică (ITP), iar cu trei zile înainte de accident viza tehnică expirase și nu a fost reînnoită.În plus, mama șoferului spune că fiul ei „șurubărea toată ziua la mașină”.

Viza tehnică expirase

Microbuzul implicat avea inspecția tehnică periodică valabilă până pe 11 august, cu trei zile înainte de accident. Nu s-a prezentat pentru refacerea expertizei mașinii”, spune Pavel Hodea, directorul regional al Registrului Auto Român pe probleme de ITP. Conform legii, microbuzele de transport persoane trebuie aduse la inspecție la fiecare 6 luni.

Cu câteva luni înainte a fost respins și trimis la reparații

Pentru precedenta viză, din februarie 2009, microbuzul a fost evaluat la Regia Autonomă de Transport Public Iași. Nu a primit viza, a primit sarcina de a face câteva ajustări și deabia după aceea vehiculul a fost analizat din nou și a primit ITP-ul”, susține Hodea. Imediat după accident, mai mulți martori au relatat că microbuzului i-a „murit motorul” pe linia a treia. “Nu e prima oară, s-a mai întâmplat așa ceva o dată”, a declarat, sâmbătă, un sătean din Scânteia. Pe de altă parte, mama șoferului a declarat, în aceeași zi, pentru EVZ: “Fiul meu era cel care repara mașina. Pe lângă faptul că era exploatat cu cursele, toată ziua șurubărea la ea”.

“Luăm în calcul orice variantă. Cred că o să facem și o expertiză a resturilor mașinii. Rămâne de văzut pentru ce a fost respinsă mașina de la ITP în februarie. Declarațiile din ziare de până acum le luăm sub o oarecare rezervă. Urmează să audiem noi persoanele și să vedem care este adevărul”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iași, care investighează cazul.

Mecanicul trenului, audiat de procurori

În cursul zilei de ieri, după audieri, Covalciuc a declanșat cercetări pentru infracțiunile de fals intelectual și uz de fals împotriva administratorilor firmei Valcris Trans SRL, căreia îi aparținea microbuzul. Ionel Dumitriu și Constantin Scântei sunt acuzați că au depus la Inspectoratul Teritorial de Muncă acte ale unui angajat care susține că nu a semnat vreun contract cu firma respectivă. În plus, există suspiciuni că și un al doilea șofer de la Valcris lucra „la negru”, ca și șoferul implicat în tragedia din 14 august.

„S-a stabilit că au completat cu date nereale contractul de muncă încheiat cu o persoană care avea atestat profesional și un aviz de transport, document necesar pentru obținerea licenței de transport și traseu de la Autoritatea Rutieră Română (ARR). Persoana în cauză (Florin Iacob - n.r.) spune că nu avea cunoștință că figurează la ITM cu contract de muncă încheiat în luna martie și că semnătura de pe contract nu este a lui. În plus, microbuzul acela a efectuat curse fără licență în Scânteia și nu avea licență nici pe ruta Pașcani”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de caz.

Microbuzul fusese construit pentru transport marfă

Din declarațiile lui Ionel Dumitriu, administratorul firmei de transport, reiese că îl cunoștea pe șoferul Petrișor Apostu și era în negocieri
cu el pentru a-i vinde microbuzul. „Autovehiculul a fost construit pentru transport marfă, dar a fost modificat legal pentru transport persoane de o firmă autorizată”, a precizat Covalciuc.

Astăzi vor fi audiați mecanicul locomotivei și conductorul trenului care a intrat în coliziune cu microbuzul.

VICTIME

Alte două înmormântări

Încă două victime ale accidentului tragic de vineri au fost îngropate ieri. Localnicii din Valea Satului l-au condus pe ultimul drum pe Vasile Zaporojan, în vârstă de 65 de ani. Bărbatul plecase vineri la Iași pentru a-și ridica pensia. În cătunul Boroșești a fost înmormântat Mihai Râdeanu, în vârstă de 53 de ani. Vecinii povestesc că Rădeanu a plecat la Iași fiind rugat de Florin Chelaru (decedat și el) să-l însoțească.
Doi supraviețuitori ai tragediei sunt în continuare monitorizați cu strictețe de medici. Ilie Meșteru (34 de ani), internat cu o fractură deschisă la piciorul drept și traumatisme craniene, și Viorel Chelaru (37 de ani), ajuns la spital cu răni în zona capului, o luxație la umărul stâng și mai multe fracturi ale brațului drept. „Starea lui Chelaru s-a ameliorat ușor. Avea un hematom pe creier și a fost operat. Ilie Meșteru este în stare gravă, are multiple leziuni severe, cranio-cerebrale și nu numai, este în comă de gradul II, fără să depindă însă de aparate”, a declarat Florin Grămadă, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Neurochirurgie din Iași. (Maria Craus, Alina Darie)

SOLUȚII INEFICIENTE

Mașinile pericol-public, imposibil de oprit

Teodora Trandafir

Autobuzele și microbuzele care operează curse locale se transformă, periodic, în sicrie ambulante, iar șoferii se dovedesc veșnicii vinovați, care plătesc, în general, cu moartea. Motivele sunt explicate simplu de autoritățile de control: conducătorii auto încalcă legea și normele rutiere, tolerați de patroni. Mai mult, mare parte a microbuzelor de tipul celui de la Scânteia fie au probleme tehnice, întrucât sunt prea uzate, fie sunt modificate: din mașini de marfă în mașini de persoane, prin simpla montare a unor scaune.

Cu toate acestea, spun surse din cadrul Autorității Rutiere Române, nu pot fi trase pe dreapta atâta vreme cât primesc avizul Registrului Auto Român. „În plus, până acum niciunul dintre proprietarii firmelor de transport ale căror mașini au fost implicate în accidente grave nu a fost pedepsit. Au fost multe cazuri în care noi i-am pus sub acuzare, iar, în final, au primit fie soluții de scoatere de sub urmărire penală, fie doar o amendă”, susțin, la rândul lor, surse din poliție.

Așa s-a întâmplat și în vara lui 2007, în județul Dâmbovița: o altă trece re la nivel cu calea ferată semnalizată, un autobuz plin cu persoane surprins de un tren personal. Rezultatul a fost un alt carnagiu: 8 morți (printre care și șoferul), 11 răniți grav și 14 răniți ușor. Deși, inițial, au ajuns la concluzia că accidentul s-a produs din „neatenția conducătorului”, anchetatorii au dispus un control la firma transportatoare. Concluzia: operatorul a fost amendat cu 5.000 de lei.

Dacă la sediul companiei se fac verificări doar la sesizări, șoferii nu scapă de inspectorii din trafic. În primele șapte luni din 2009 au fost controlate 145.114 de vehicule și au fost date peste 11.000 de amenzi, care au adus la buget aproape 30.000.000 de lei. Mai mult, de 3.700 de șoferi au rămas fără permis, iar 21 de licențe au fost anulate. Asta, în condițiile în care, doar de la începutul acestui an, peste 30 de persoane au murit, iar alte peste 100 au fost rănite în accidente în care au fost implicate microbuze."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 12:43:51    Titlul subiectului: 115771

http://www.zvj.ro/node/2305

"După tragicul accident de la Iași, / Măsuri drastice și monitorizare mai atentă pentru firmele de transport
Data publicarii:
08/19/2009
Autor:
Mihaela PETROȘAN

Se pare că doar nenorocirile mai reușesc să facă ordine în felul cum sunt folosiți și deseori abuzați angajații unor firme. Așa se face că după cumplitul accident în care au murit 13 pasageri și șoferul unui maxi-taxi, s-au trezit și guvernanții să ia măsuri care ar fi fost normale și până acum.

Astfel, începând de acum, firmele de transport ar putea plăti amenzi între 10.000 și 20.000 de lei dacă șoferul vehiculului depășește perioada maximă zilnică de condus cu două ore sau mai mult, în prezent contravenția fiind între 2.000 și 2.500 de lei.

Modificarea va fi operată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), care vrea să schimbe legislația cu privire la regu­lile privind perioadele de conducere și odihnă ale șoferilor și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora pentru a transpune în legislația națională prevederile europene. Noul regulament prevede clasificarea încălcărilor legislației în trei categorii, respectiv foarte grave, grave și minore, se arată într-un proiect de Ordonanță de Guvern, elaborat de MTI. Contravenții considerate foarte grave ar fi depășirea perioadei zilnice de conducere cu cel puțin două ore, a celei săptămânale cu peste 14 ore, nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore și 30 de minute sau a celei săptămânale cu nouă ore sau mai mult, care vor fi sancționate cu amenzi între 6.000 și 10.000 de lei, dar și deteriorarea voluntară a tahografului, pentru care amenda este între 10.000 și 20.000 de lei. La contravențiile grave sunt trecute depășirea perioadei zilnice de condus cu un interval cuprins între o oră și două ore, a celei săptămânale cu o perioadă între patru și 14 ore, nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică între o oră și două ore și jumătate și a celei săptămânale între trei și nouă ore, care vor fi amendate cu o sumă cuprinsă între 4.000 și 8.000 de lei.

În rândul contravențiilor minore se încadrează fapte precum depășirea perioadei zilnice de conducere cu până la o oră, a celei săptămânale cu până la patru ore și neres­pectarea intervalului de odihnă zilnică cu până la oră, a celei săptămânale cu până la trei ore și neasigurarea hârtiei pentru imprimarea rapoartelor la controlul în trafic.

Contravențiile pot fi aplicate, după caz, șoferului sau firmei de transport.

În termen de cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, MTI va actua­liza normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto și al utilizării aparatelor de înregistrare a activității acestora, aprobate prin ordinul ministrului de resort.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 22 Aug 2009 18:47:55    Titlul subiectului: 115831

Sunt profund indignat de faptul ca la toate posturile TV, se foloseste expresia ,,accident feroviar'' si mai mult, la Kanal D, s-a folosit expresia ,, catastrofa feroviara!" , ca si cum s-ar fi ciocnit 2 trenuri, sau ar fi deraiat vreun tren. Dupa cum stim, cei aflati in tren nici macar nu au fost raniti, iar automotorul nu a patit nimic. Putea fi folosita alta expresie, de pilda ,,accident la nivel cu calea ferata'' sau ,,accidentul microbuzului de la Scanteia''!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2009 10:32:10    Titlul subiectului: 115931

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/un-supravietuitor-confirma--soferul-microbuzului-numara-banii/sumar-articol/1434455/

"Un supraviețuitor confirmă: "Șoferul microbuzului număra banii"
21 August 2009, ora 20:29

Unul dintre cei doi supraviețuitori din tragedia de la Scânteia a spus că motivul pentru care s-a întâmplat teribilul accident, a fost acela că șoferul își număra banii înainte de impactul cu trenul.
Bărbatul de 37 de ani a ieșit din comă și a început să povestească rudelor ce s-a întâmplat: "A fost neatent șoferul. El număra banii. Am văzut eu cum număra banii. Și am strigat la el...". Medicii spun că și cel de-al doilea supraviețuitor al accidentului are șanse mari să-și revină.

14 oameni au murit pe data de 13 august după ce un microbuz a fost lovit de un tren în comuna Scânteia din Iași. Acesta a fost cel mai grav accident peste o trecere de cale ferată din istoria României.
"
____________________________________________________

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/baai-trenul---ultimul-strigat-inainte-de-tragedia-de-la-scanteia/sumar-articol/1435217/

"«Băăi! Trenul!» - ultimul strigăt înainte de tragedia de la Scânteia
22 August 2009 | Articol semnat de Valentina Adam

Cei doi supraviețuitori ai tragediei de pe 14 august de la Scânteia, județul Iași, și-au revenit din comă. Viorel Chelaru, unul dintre ei, a reușit să vorbească și a rememorat ultimele clipe înainte ca trenul accelerat să spulbere microbuzul în care se aflau.

Viorel Chelaru a scăpat din accidentul de la Scânteia în care au murit 14 oameni. Bărbatul de 37 de ani nu și-a revenit complet și cu greu a reușit să povestească ce s-a întâmplat în acea zi fatidică.

“Șoferul număra banii. Atunci am văzut acceleratul, la 20 de metri și am strigat: «Băăi! Trenul!»”, își amintește Viorel. “Eu stăteam pe ultima banchetă, cu fratele și cu nepotul meu. Când am văzut că vine trenul, m-am ridicat și am pus piciorul și mâna peste ei. Dacă nu mă băgam, ei se ridicau în picioare și îi omora”, spune bărbatul, care nu știe că rudele pe care încerca să le protejeze au murit pe loc. Apropiații n-au avut curajul să îi dea teribila veste. “După accident am fost conștient o clipă. Soția mi-a spus că am sunat-o și i-am zis să aibă grijă de copii, că eu mor”, a mai spus Chelaru.

Ilie Meșteru a ieșit din comă, iar medicii cred că bărbatul va supraviețui

Acum, rudele încearcă să facă rost de bani, 200 de lei zilnic, pentru a-i cumpăra lui Viorel medicamentele de care are nevoie. Ilie Meșteru, al doilea supraviețuitor al tragediei, și-a revenit și el, ieri, din comă. Și-a recunoscut rudele, însă nu și toți prietenii. Medicii sunt încrezători în șansele de supraviețuire ale celor doi.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 11/Oct/2018
Mesaje: 117
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Lun 24 Aug 2009 21:12:20    Titlul subiectului: 115962

Parerea mea este ca fenomenul maxi taxi ar trebui interzis pe viata, astia nu sunt soferi sunt niste roboti pusi de patroni sa aduca cat mai multi bani, de aceea se intampla atatea accidente, soferii sunt super stresati din cauza banilor, sa va dau un exemplu, o mare parte din soferii de maxi taxi din Pitesti acum sunt pe autobuz, inainte erau catastrofe de soferi insa acum 90%din cei ei sunt soferi excelenti fara nicio amenda de circulatie tinand cont ca in trecut aveau la activ sute poate chiar mii, parerea mea este ca vina in mare parte apartine si patronilor care streseaza soferii...
_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 09:52:54    Titlul subiectului: 116052

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/iasi-patru-microbuze-conduse-de-un-sofer/sumar-articol/1448835/

"Iași: Patru microbuze conduse de un șofer
Autori Alina Stan , Dumitrița Neamțu
Data: 26 aug 2009

Microbuzele transportă sute de călători săptămânal

În urma tragicului accident de la Scânteia, în care a fost implicată o firmă de transport care nici măcar nu avea licență de transport pentru acel traseu, reporterii „Adevărul de Seară“ au vrut să vadă cum se circulă în restul județului. În urma verificării situației fiecărei firme care execută transport de persoane în județan, au fost descoperite câteva care ridică semne de întrebare. Astfel, potrivit graficului de transport sunt firme care au mai multe microbuze pe traseu decât șoferi înregistrați la ITM. Una dintre aceste societăți este Marius Universal SRL din Pașcani, care pe două trasee deține patru microbuze. Paradoxal, în registrele firmei apare un singur angajat cu forme legale.

Zece mașini și șapte șoferi

Societatea Farmacom Impex SRL asigură cinci trasee diferite cu cele zece mijloace de transport, dar numărul conducătorilor auto este de numai șapte. Un caz relativ fericit este cel al societății Sînziana SRL din Perieni, care are un șofer pentru un microbuz. „Dacă șoferul nu poate veni sau este liber, atunci îi ține locul persoana desemnată din firmă care are toate actele în regulă, sau soțul meu, care de asemenea are toate documentele“, a precizat Grigorița Dadu, reprezentanta firmei.

Oficialii de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Iași susțin că nu cunosc astfel de situații. „Dacă numărul de curse pe traseu le permite să funcționeze cu un singur șofer, atunci nu este nicio neregulă. Dacă sunt două trasee, atunci normal că sunt necesari doi șoferi care să fie angajați cu acte în regulă și cu toate analizele la zi“, a declarat Cristi Foia, director ARR Iași. La nivelul județului, pe cele 135 de trasee au microbuze peste 45 de operatori de transport persoane.

Licență dată „pe cuvânt“

Cele mai multe trasee au fost licitate anul trecut. De organizarea selecțiilor s-au ocupat reprezentanții Serviciului de Transport Public Județean (STRJ) din cadrul Consiliului Județean care au pregătit caietul de sarcini pentru fiecare traseu scos la licitație. „Criteriile de evaluare pentru atribuirea curselor sunt stabilite printr-un ordin al Ministerului Administrației și Internelor. Datele oferite de firme sunt verificate prin Agenția pentru Serviciile Societății Informaționale. Nu putem interveni, astea sunt reglementările“, a spus Petru Focșa, șeful STRJ.

Potrivit ordinului, criteriile care sunt luate în seamă pentru obținerea unui traseu vizează vechimea și structura parcului de vehicule, gradul de confort al autovehiculelor, vechimea pe traseu, iar operatorii sunt depunctați dacă, în timp, au avut mașini suspendate. „Nu contează numărul de șoferi al unui operator. Cât timp susțin că au capacitatea de a opera pe un traseu, trebuie să asigure și mașini, și șoferi“, a spus Focșa.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Aug 2009 08:14:46    Titlul subiectului: 116122

Ma vad nevoit sa ies pe forum cu un comentariu, vad ca discutiile se indreapta in mod eronat intr-o directie gresita (parere personala)
Prima afirmatie : Nu va mai legati de transportul de persoane facut de firme particulare. Statul este un prost administrator. Ma refer aici numai de perioada post 1990 Ce era inainte de 1990 era o batjocura totala la adresa calatorului.
A doua afirmatie : Recunosc ca un microbuz special pentru transportul persoanelor costa cat 3 microbuze de marfa ( daca gresesc corectati - ma)
A treia afirmatie : Oameni prost platiti in firmele particulare sunt peste tot, cei cu contract de munca sunt platiti cu salariul minim pentru a se plati impozite mici si li se dau prime la diverse ocazii pentru compensari. Este un sistem foarte raspandit, si nu numai la firmele de transport
A patra afirmatie : Controlul medical si psihologic pentru soferi se face de forma, este de rasul lumii si are multe, multe hibe. Va spune o persoana care este Persoama desemnata (cei care sunt in domeniu cunosc termenul) pentru transport marfa si persoane din 2003, ultima scolarizare in Iunie 2009, inclusiv cu atestat ADR
A cincea afirmatie : Se deviaza (in mod voit ?) discutia in alta parte. Cica masina era in cursa ilegala !! Asta este o prostie totala !! Nu strict din punct de vedere al afirmatiei, ci din alt punct de vedere, si anume :
Intrebare retorica - nu astept raspuns :
Regulile de circulatie se respecta in functie de felul cursei - cu acte in regula sau fara acte in regula ?
Regurile de circulatie nu se respecta daca ai un microbuz de marfa transformat in microbuz de persoane ?
A sasea afirmatie : Am inteles ca soferul nu avea categoria de permis necesara pentru transport persoane
INTREBARE : Din cate stiu eu - si ma ocup de transport de prin anii ' 85 indiferent de categoria din carnet regulamentul este acelasi la trecerile la nivel , incepand cu motociclistii si terminand cu soferii de autotrenuri
Ar mai fi si alte afirmatii, dar nu vreau sa va plictisesc. Cateva concluzii
Prima : Foarte multi patroni sunt tentati sa incalce legea sau sa fie la limita, pentru marirea profitului nu va mai legati stict de patronii din transporturi, este o falsa problema
A doua : o data cu infiintarea firmelor de transport private s-a inbunatatit in mod categoric transportul - cel putin in Bucuresti si inprejurimi si cel interurban de lunga distanta
A treia : Testul psihologic pentru obtinerea permisului si testele periodice pentru soferii profesionisti se obtin extrem de usor si nu au nici o legatua cu testarea aptitudinelor oamenilor in cauza. Exemplu : Persoanele desemnate - cei de specialitate cunosc termenul - dau acelasi teste cu soferii profesionisti, ceea ce este stupid.
A patra : Problemele sunt de fond si la nivelul ARR - ului si RAR - ului, si nu a firmelor de transport. In fond sunt un set de reguli ce trebuie respectate si care nu sunt respectate
Ca sa se vada incopetenta celor care conduc anumite institute, eu mai sus am facut o afirmatie care cred ca multora le - a scapat. Am spus ca sunt persoana desemnata din 2003 cu ultima scolarizare in 2009. Valabilitatea unui asemenea certificat de copetenta profesionala este de 5 ani. Precizez ca din 2003 nu am mai facut alt curs pana in 2009. Voua va iese calculul ?
In final, ca sa fiu foarte clar, sunt pentru transportul de persoane facut de firme particulare, indiferent de marimea mijlocului de transport.
Regulile de transport sunt stabilite si foarte limpezi. Problema este sa se respecte. Si asa cum Catalin este contra maxi - taxiurilor ( termenul de fapt nu este corect), eu sunt pentru. Problema, asa cum am mai spus, este in alta parte - la Ministerul Transporturilor si la Primarie. Incopetenta de la Primarie exista si ea, am un caz concret, tot legat de transport - de asta data de transport marfa.
PS Cica firma de transport nu avea licenta pentru acea ruta. Si aici este o falsa problema - sa spun asa. Ce are de-a face treaba asta cu trecerile la nivel ? Cu tot respectul, nu se pupa, indiferent cum o iei. Cred ca prima greseala este la testul psihologic. Apropo, cand am dat si eu un test din acesta periodic, alaturi de mine dadea acelasi test si o persoana care vroia sa obtina un permis portarma. Intr-adevar, acela a mai dat inca un test ceva cu cerculete si patratele care nu stiu daca a putut sa certifice daca persoana respectiva are sau nu discernamant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 865
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 29 Aug 2009 18:43:06    Titlul subiectului: 116132

Se pare ca si Guvernul a luat ceva masuri in ceea ce priveste nerespectarea regimului transportului de persoane: amenzi mai mari
Realitatea.net a scris:
Guvernul a mărit amenzile pentru nerespectarea regimului transportului de persoane.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean, a anunțat că sancțiunile aplicate pentru nerespectarea normelor legislative privind transportul de persoane de către operatorii rutieri au fost înăsprite, unele amenzi fiind dublate sau chiar triplate.
Aceste măsuri au fost luate în condițiile în care, în ultima perioadă, au avut loc accidente provocate de oboseală, în care au fost implicate microbuze de transport persoane", a afirmat Ioana Muntean. Guvernul a modificat în ședința de sâmbătă OG 37 din 2007 care reglementa perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale șoferilor și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.
Astfel, amenzile pentru nerespectarea perioadelor zilnice sau săptămânale de conducere și odihnă ale șoferilor au fost triplate ajungând la 6.000 de lei.
Pentru utilizarea vehiculelor fără tahograf (dispozitiv care înregistrează viteza autovehiculului permițând verificarea respectării, de către conducătorul auto, a timpului de odihnă și de lucru și a restricțiilor de viteză - n. red). sau cu tahografe neomologate, operatorii de transport rutier riscă amenzi între 10.000 și 20.000 de lei, informează NewsIn.
Același cuantum se va aplica pentru operatorii care nu stochează odată la 28 de zile datele din cartelele tahografice sau nu păstrează datele privind perioadele de odihnă și de șofat ale conducătorilor auto.
În ultimele luni pe șoselele din România au avut loc câteva accidente foarte grave în care au fost implicate mașini care făceau curse regulate de călători. Cel mai grav a fost accidentul de la Scânteia din județul Iași, în urma căruia 14 oameni și-au pierdut viața. Aceste tragedii de pe șoselele României s-au soldat în urma neatenției șoferilor.
Alte tragedii se pot întâmpla în orice clipă pentru că foarte mute firme transportatoare de călători circulă fără licență valabilă, nu au mașini omologate pentru transportul de persoane sau nu au șoferi care să conștientizeze responsabilitatea pe care o au prin faptul că transportă oameni.

http://www.realitatea.net/guvernul-a-marit-amenzile-pentru-nerespectarea-regimului-transportului-de-persoane_602012.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Oct/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Aug 2009 23:06:35    Titlul subiectului: 116152

O problema de moralitate
Daca tot a deschis Catalin o discutie pe aceasta tema, in cadrul acestui topic as exprima unele puncte de vedere - in mai multe zile, ca sa nu plictisesc cititorii. Totodata astept contraargumente pentru a ne lamuri asupra unor aspecte care ne preocupa.
Problema moralitatii in transporturi mi se pare esentiala. Iata de ce :
Din start trebuie precizat ca anumite curse, in principiu cele de peste 400 km facute de autovehicule cu un singur conducator auto se fac in conditii de ilegalitate. Problema este cunoscuta foarte bine la nivel central. Precizez pentru ultima oara ca sunt implicat in siguranta rutiera privind transportul de persoane imediat dupa ce am terminat facultatea - Septembrie 1985
Dupa cum se stie, un sofer, cu unele mici exceptii are voie sa conduca o masina 9 ore / 24 ore. Ori la cursele mai lungi de 400 km acest lucru este imposibil de respectat - demonstrat matematic. Pentru cei ce nu sunt de specialitate, reamintesc ca viteza medie a metroului bucurestean este undeva la 36 km / ora - daca gresesc, corectati - ma. ARR - ul cunoaste acest lucru dar nu intervine, in mod inexplicabil. Mi - am batut capul si nu inteleg de ce. Pentru ca sunt din Bucuresti o sa iau numai 2 exemple - cursele Bucuresti - Suceava si Bucuresti - Tg Mures. Sunt curse ilegale.(din punct de vedere al timpilor de odihna ale soferului). Mi s-a dat si o explicatie care m -a blocat : Trebuie sa traiasca si societatile de transport. Parerea mea ca cei de la ARR sunt manjiti pana in gat de aceasta afacere pe care o cunosc in amanunt.
Asa incat Societatile de transport recurg la o procedura ilegala, asa numitul sofer mort. - Angajeaza fictiv un sofer pentru ca respectiva cursa sa figureze cu echipaj in loc de un sofer
Treaba pute rau de la distanta si la asa numitele controale ale ARR - ului smecheria ar trebui sa iasa la iveala din prima, la controlul diagramelor tahograf in traseu si a statelor de plata.
Numai ca din motive care ma depasesc ARR -ul tace malc.
Acest aspect mi se pare esential si nu vad rezolvarea legala. Licente de traseu si altele sunt amanunte neinteresante pentru mine.
Acceptarea cu buna stiinta de catre ARR a unor trasee care sunt imposibil de acoperit mi se pare foarte grava. Repet, descoperirea unui "sofer mort" sau "mana moarta" se face foarte, foarte usor, dar in mod inexplicabil nu se vrea acest lucru.
Asa cum am spus la inceputul interventiei mele ma voi opri aici. Cu alta ocazie voi aborda alta problema. Daca sunt pe langa subiect, va rog sa - mi spuneti, sunt atent la observatiile voastre.
In final, ca sa fiu foarte explicit, sunt pentru transportul privat de persoane, dar cu conditia respectarii legii. Legea care este in vigoare exista si este buna, nu de lege ducem lipsa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community