Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Oct 2009 10:18:05    Titlul subiectului: 118017

Problema nu este proprietatea "privata" vs proprietatea "comuna". Problema este monopolul. Iar in Romania, monopolul lucreaza dupa legea "cum vrea muschiul nostru", iar cand e cazul, legea se schimba dupa "muschiul" cel mai tare (in interese).

Teoretic, transportul privat inseamna diversificarea ofertei si concurenta. In realitate, odata castigata licitatia pentru un traseu, acel traseu devine monopolul castigatorului si se aplica regula de mai sus. In egala masura, monopolul de stat face acelasi lucru. Aglomeratia este aceeasi, mizeria este aceeasi, poate singurul lucru pe care il mai deranjeaza pe om este ca mai trebuie s'o si suporte cu capul aplecat in duba.

Exista firme private care folosesc microbuze care corespund normelor legale, iau pasageri in limita capacitatii si nu au probleme. Poate ca unii soferi mai iau pe traseu 1 sau 2 calatori in picioare, dar asta ar fi exceptia care confirma regula. Chiar si la acestea poate sa apara un accident din cauza neatentiei unui sofer.

Problema este ca in Romania, privatizarea s'a facut cu picioarele, incepand cu crima comisa de bezmeticul sovieto-spaniol care spunea in 1990 ca "industria romaneasca este un morman de fiare vechi", ceea ce a devalorizat din start tot ce se putea privatiza atunci. Pe urma, daca inainte de 1989 riscai si pedeapsa capitala furand dela stat, dupa '90 acest lucru a devenit sport national pentru toti care ocupau o functie. Totul a devenit o coruptie generalizata din care culmea e ca unii se asteapta ca ceva de stat sa si functioneze bine. In Romania, mare parte din economia privata care concureaza statul s'a facut pe spinarea statului.

Nimeni nu contesta avantajele firmelor private, inclusiv de transport, dar totusi in tarile vestice vad ca exista trenuri care circula la interval de mai putin de o ora si par a fi rentabile, iar multe regii de transport or fi "privatizate" = societati pe actiuni, dar actionar majoritar este municipalitatea. Oricum ar fi, exista si acolo firme mari sau mai mici de transport si nu se calca pe picioare, nici ele intre ele, nici calatorii intre ei in vehiculele lor.

Accidentul acela se poate repeta oricand, atat timp cat soferii oricarei companii de stat sau private numara banii si dau bilete (oare Question) cand trec peste calea ferata. Nu este corect ca datorita unor astfel de accidente sa fie atacata notiunea de transport privat, dar este corect sa fie atacata mafia din transport, in care controalele sunt mimate ca sa dea bine la stirile TV, iar legea continua sa fie incalcata.

Iar legat de capacitate, lucrurile sunt simple. Daca firma considera ca poate pune 3 minibuze la 10 minute in loc de un autobuz la 30 minute, este mai bine, chiar si RATB s'a lovit de asta cand a reintrodus tramvaiul si a scos autobuzele mai mici care veneau mai des. Problema este insa sa se respecte orarele, in fine, in masura traficului, dar cand minibuzul vine tot la 30 minute, e normal ca oamenii vor face scandal, pentru ca e clar ca nu vor incapea intr'unul singur cati s'au strans pentru 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 13:54:24    Titlul subiectului: 118097

Pentru ca un coleg de forum se straduia sa ma convinga ca microbuzele/maxi-taxi pot lua si calatori in picioare atunci cand fac transport "urban local", iata un act semnat de IPJ Buzau care confirma că microbuzele/maxi-taxi sunt destinate prin construcție doar transportului de persoane pe scaune Exclamation


raspunsipjbuzau.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.05 kb
 Vizualizat:  de 12999 ori

raspunsipjbuzau.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 07:42:02    Titlul subiectului: 118120

Imi pare rau, hartia ta nu are nici o valabilitate. Cei de la politie au dat un raspuns ca sa scape de reclamatie. Eu nu pun la indoiala aceasta hartie, dar te rog frumos precizeaza pe ce lege se bazeaza aceasta afirmatie Vin si eu si spun urmatoarele : Soferii de maxi - taxi trebuie obligatoriu sa fie insurati, cu 2 copii mici si sa stea la casa cu curte. Uite asa imi place mie. In concluzie, repet, vreau legea la care se face referire. Pana atunci maxi - taxi au voie sa aiba la bord persoane in picioare - in regim urban, evident Asa cum tu ai impus in forum - si e bine - o astfel de afirmatie trebuie sustinuta pe un extras de lege in vigoare . Ori legea pe care am citat - o eu in aceeasi pagina mai sus exista si este in vigoare
Hartia asta a ta nu contine nici o referire la vreo lege.
Si ca tot este vorba de legi. A nu se confunda maxi taxi cu autobuzul urban In cadrul acestui topic am dat extrasul de lege prin care defineam autobuzul urban Deci repet, Maxi taxi NU este autobuz urban

Nu inteleg intrebarea ta, asa cum am mai spus, in cadrul acestei pagini dar mai sus am postat extrasul de lege. Cat priveste transportul urban de calatori el este reglementat prin legea 92/2007 - Cap ii sectiunea i
Sa fac eu un rezumat, in trafic judetean si interjudetean prin legea mai sus mentionata microbuzul NU are voie sa ia calatori in picioare. Colaborat cu legea care am dat-o mai jos in reluare, rezulta ca in trafic local ( adica urban pe intelesul tuturor, este data definitia in legea 92 / 2007) microbuzul poate lua pana la 22 persoane pe scaune si in picioare
Conditii minime - sa fie dotat cu bare de sustinere si sa nu depaseasca volumul minim de aer respirabil ( vezi normele de protectia muncii) precum si numarul maxim de persoane pe metru patrat (vezi normele de protectia muncii)



Ord 458 - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.53 kb
 Vizualizat:  de 12906 ori

Ord 458 - 1.jpg



ord 458 - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.74 kb
 Vizualizat:  de 12906 ori

ord 458 - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 20:11:35    Titlul subiectului: 118140

Citat:
Conditii minime - sa fie dotat cu bare de sustinere si sa nu depaseasca volumul minim de aer respirabil ( vezi normele de protectia muncii) precum si numarul maxim de persoane pe metru patrat (vezi normele de protectia muncii)
Poate posteaza cineva si aceste norme de protectia muncii.

In afara de asta, exista undeva in vreo lege definirea MAXI-TAXI? Pentru ca vad ca prin legi apare denumirea de (micro/mini)buz, nu maxi-taxi. Deja daca vorbim de un taxi care o fi maxi, ne gandim totusi ca nici in taxi nu stai in picioare.

Iata si ce spune Wikipedia de dube. Are si sectiune pentru Romania. Poate ajutati la completarea ei Twisted Evil
http://en.wikipedia.org/wiki/Marshrutka
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 21:25:05    Titlul subiectului: 118146

Stimati useri interesati in acest subiect. Asa cum colegul nostru Catalin a sesizat in cadrul Cafenelei dar la alt topic - In legile ce reglementeaza activitatea in transportul local (orasenesc) apare o contradictie. Contradictia este flagranta si facuta cu intentie - probabil politic, dar nu e domeniul meu de activitate - cel politic.
Primul meu gand a fost sa va dau extrasul din cele 4 legi ce reglementeaza acest aspect, dar in final mi - am spus ca cel mai bine este sa redau prin vorbe aceste extrase de legi.
Asadar prin lege se face precizarea ca in transportul local se vor folosi numai autobuze, tramvaie, trolebuze si metrouri.
Toata facatura este data de alta lege in care se spune asa - citez
ord 458 / 2002
autobuz - autovehicul bla, bla, avand cel putin 17 locuri pe scaune bla bla.
microbuz autovehicul bla bla destinat pentru transportul a 10 - 17 persoane pe scaune dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare
Ei bine, aici este toata facatura - sesizata si de Catalin in alt topic de la Cafenea, "oamenii cu initiativa" - cu ghilimelele de rigoare au spus urmatorul lucru :
Pai inseamna ca microbuzul il putem asimila autobuzului si putem sa mergem cu oameni si in picioare - in regim urban, evident.
Aici este toata problema acestor microbuze (expresia de maxi - taxi nu e corect folosita, asta ca sa raspund unei intrebari).
Fac urmatoarele precizari, poate ma repet :
- Toata discutia se axeaza pe transportul urban. In regim judetean si interjudetean este interzis a se circula cu calatori in picioare
- Nici acest numar de 22 de persoane nu se respecta, microbuzul fiind incarcat peste aceasta capacitate. In fond cele 5 persoane in picioare ar ocupa culoarul intre scaune ( sunt 4 randuri de scaune) + inca o persoana mai in fata nu ar fi asa mare dezastru daca s-ar respecta acest numar de maxim 22 persoane
- Prin hotarari de guvern s-au asimilat transportului urban anumite regiuni si anume
- intreg judetul Ilfov
- Bacau - Buhusi si Piatra Neamt - Roznov
- Navodari - Basarab - Eforie Sud - Techerghiol
Si multe altele care nu le cunosc
Concluzia este clara - din punctul meu de vedere. Daca nu se schimba legea microbuzele vor putea lua in continuare oameni in picioare - in regim urban
Nu se respecta acest numar de maxim 22 persoane / microbuz ( urban)
Am circulat de multe ori pe traseul Bucuresti - Piatra Neamt ( Targu Neamt) cu microbuze dotate cu aer conditionat, lampa de citit, etc - inclusiv cu scaune avand distanta corespunzatoare intre ele - in care m-am simtit foarte bine. Multe dintre ele au si o semiremorca unde se pun bagajele.
Astept critici la ceea ce am spus eu in aceasta interventie. Daca se insista pot da toate legile care reglementeaza aceasta activitate, dar nu stiu daca este cazul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2009 11:01:59    Titlul subiectului: 118160

Iata ce frumos, miseleste si rromaneste se spala pe maini cei cu atributii de control in domeniul transportului public, care ar fi trebuit sa previna dezastrul criminal de la Scanteia:

http://tramclub.org/posting.php?mode=reply&t=11796

"Iași: Șeful ARR, nevinovat după Scânteia

Autor: Dumitrița Neamțu
Data: 7 oct 2009

Cristian Foia a scăpat basma curată

Cristian Foia, șeful Autorității Rutiere Române Iași, a scăpat fără sancțiune sau mustrare în urma tragicului accident de la Scânteia, în urma căruia au murit 14 persoane. Asta a stabilit echipa de control care s-a aflat la Iași timp de mai multe zile în cursul lunii septembrie.

Atunci a fost verificată activitatea inspectorilor Autorității Rutiere Române Iași și șeful serviciului Cristian Foia. „Echipa de control care a fost la Iași a decis că datorită faptului că o parte dintre inspectorii ARR se aflau în concediu de odihnă nu se impune nici o sancțiune“, a declarat Eugen Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

El a precizat că luni se va stabili un nou grafic de control și o altă echipă va reveni la Iași pentru o nouă serie de verificări. „Nu este normal ca dacă o parte din angajați sunt în concediu restul să nu acopere activitatea“, a precizat Eusebiu Pistru. Cristi Foia nu a putut fi contactat telefonic.

În urma accidentului de la Scânteia, de pe 14 august, în care au murit 14 persoane, printre care și șoferul microbuzului lovit în plin de locomotivă. În urma anchetei procurorilor, s-a dispus începerea urmăririi penale pentru patronii firmei care deținea mijlocul de transport care făcea curse ilegale pe traseul Iași-Scânteia.
"

Ei? Ce parere mai aveti? Asa se face treaba in RRomania...

Asa ca, dragi prieteni, informati-va din timp daca astia de la ARR sunt in concediu, iar daca da, evitati sa mai calatoriti... bine, ei dau senzatia ca sunt intr-un concediu permanent... Evil or Very Mad
Cum or fi dormind noaptea cu atatea vieti pe constiinta?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2009 11:36:13    Titlul subiectului: 118161

Cristian Foia in opinia mea este si el responsabil de acel accident, o fi scapat el cu basma curata in fata autoritatilor lumesti, dar ar trebui sa mearga mai des la biserica sa ii fie iertate pacatele. Daca ARR-ul si-ar fi facut datoria, si ar fi sanctionat numeroasele nereguli comise de catre firma care asigura transportul pe ruta Iasi-Scanteia poate ca acei oameni (si mai alesc copii care aveau un viitor inainte) ar mai fi trait. Probabil ca domnul Foia, seful ARR-ului merge acum linistit la culcare, se gandeste ca a scapat de belea. Ar trebui sa se gandeasca insa la acei oameni. Dar cine se gandeste la oameni azi in Romania, majoritatea fiind disperati dupa capatuiala.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2009 11:56:16    Titlul subiectului: 118162

Catalin Ghita a scris:
Atunci a fost verificată activitatea inspectorilor Autorității Rutiere Române Iași ...datorită faptului că o parte dintre inspectorii ARR se aflau în concediu de odihnă ....

Asta trebuie trecuta in gluma secolului ( desi suntem deabia in anul 2009). Dupa parerea mea tot ARR - ul trebuie trimis in CO prelungit. Cel putin cei de la ARR Bucuresti cu care am avut onoarea ani la rand.
Neregurile de la Scanteia erau de luni ( ani ) de zile, si nu din luna August. Chiar au testul psihologic trecut indivizii astia ? ( de la ARR vorbesc).
Dupa cum am spus in acest topic, cel putin ARR - ul central de la MT stie de multe curse care din start sunt ilegale. (numar foarte mic de soferi care nu respecta timpii de odihna), dar se fac ca nu vad.
Asta este, nu prea vad cum putem noi schimba lucrurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Oct 2009 18:00:04    Titlul subiectului: 118176

guest a scris:
Daca ARR-ul si-ar fi facut datoria, si ar fi sanctionat numeroasele nereguli comise de catre firma care asigura transportul pe ruta Iasi-Scanteia poate ca acei oameni (si mai alesc copii care aveau un viitor inainte) ar mai fi trait.
Domnul Foia sau cum l-o chema nu putea insa sa stie cum un sofer numara banii pe calea ferata. Habar n'am cati agenti are ARR, dar nu stiu cum sa-i imprastie pe la intersectiile cu calea ferata sa vada cum trec masinile si ce fac soferii in timp ce intersecteaza cefereul.

Nu mai este cazul in prezent, dar sa ne amintim de anii '90 cand in vagoanele EP/V3A puteai deschide usile din tabloul de langa ele sau cutiile cu sigurante si echipamente electrice erau deschise. Poate ca indemnul parintesc de "nu pune mana la priza" i-a ferit pe multi sa-si bage degetele prin tablourile electrice din tramvaie. Nu-mi amintesc insa despre asta decat o stire dintr'un ziar ca nu mai stiu cat % din tramvaiele RATB nu indeplinesc standardele de siguranta. Sa nu mai vorbim de CFR, unde la trenul rapid calatorul pune mana si reconecteaza sigurantele dela incalzire, ceea ce conductorul face ca in bancul acela: ori nu stie, ori nu vrea, ori nu poate. Sau poate ca tot ca in banc, nu intelege de ce e atata graba.

Cred ca daca s'ar face controale serioase, ar castiga producatorii de biciclete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2009 10:57:59    Titlul subiectului: 118206

Imi aduc aminte de o frantura de discutie pe care am surprins-o cu ceva timp in urma, intr-una din statiile mijloacelor de transport in comun; erau doi batranei care discutau despre democratie vs comunism si, printre altele, probabil stanjeniti de faptul ca asteptau de ceva timp autobuzul potrivit, au impins intr-o oarecare masura discutia spre transportul in comun... Unul dintre ei spera ca dupa incheierea anilor "rosii" transportul in comun sa intre pe o panta ascendenta, evolutiva, tintind spre cel din statele dezvoltate de prin centrul si vestul Europei insa iata ca nu se intampla asa. Mereu am visat frumos... Practic, cei "imputerniciti" au facut "ce au crezut ei ca este bine", nu "ce au crezut si au propus altii", altii reprezentand majoritatea. In mod clar ca microbuzul urban si inter-urban nu este o solutie eleganta in dezvoltarea transportului de persoane ci, dimpotriva, un regres pe care noi, romanii, l-am imbratisat cu naivitate.
Prin hotarari de guvern s-au asimilat transportului urban regiuni precum Bacau-Buhusi sau Piatra Neamt - Roznov??? Nu cunosc situatia la Bacau si prin urmare nu comentez insa la Piatra-Neamt haideti sa lasam prostiile! Cunosc foarte bine ce s-a intamplat acolo, daca vreti sa stiti legaturi intre oras si Roznov au existat mereu, asigurate de autobuzele Transurban-ului. De ce sa nu spunem, negru pe alb, ca maxi-taxi au luat ultima farama din speranta de supravietuire a Transurban-ului?! Cand a falimentat societatea, legaturile cu Roznov-ul s-au cam dus, nu? Si prin urmare, ce se putea face, ca doar troleibuz pana la Roznov nu circula... S-au gasit acum metode si vai, guvernul a decis "asimilarea" in transportul urban a anumitor regiuni care... existau si erau deservite cu cativa ani in urma de regiile locale!
Sunt de acord ca exista si microbuze concepute pentru a deservi transportul judetean de persoane, microbuze dotate cu tot ceea ce este necesar pentru a asigura confortul pasagerilor pe timpul calatoriei. Sunt insa prea putine! Si cum se face ca de ar fi sa se organizeze o razie la nivel judetean, mereu se gasesc destepti care fie nu au masinile puse la punct, fie nu respecta regulile de circulatie?! Prostia este tolerata de la nivel inalt, alimentata prin dorinta de a face cat mai multi bani si lipsita - de multe ori - de orice prejudecati etice.
Sa spunem, in alta ordine de idei, ca lipseste organizarea si constienciozitatea. Aceste doua aspecte sunt esentiale pentru deservirea unui transport de persoane in siguranta. Aceste doua aspecte sunt rareori respectate de operatorii privati care detin microbuze si deseori respectate de cei care detin autobuze (autogari, autobaze...). Incepand cu programul haotic si terminand cu delasarea si comoditatea care incepe de la A.R.R. si se extinde pana la soferi iresponsabili drumul e pavat numai cu erori si abateri grave.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Oct 2009 00:28:16    Titlul subiectului: 118506

Nu prea se vede bine in poza, am incercat sa fotografiez soferul midibuzului care face legatura intre Pantelimon si Bucuresti. Mi-a atras atentia sulul de bani care il avea in mana cu care misca volanul. Cam asta este stilul de condus al unei mari parti din soferii de microbuze. Voi mai reveni cu fotografii la acest topic.


flagrant 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.22 kb
 Vizualizat:  de 12552 ori

flagrant 1.jpg



flagrant 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.22 kb
 Vizualizat:  de 12552 ori

flagrant 2.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 18:16:18    Titlul subiectului: 118669

Azi au avut loc doua accidente in care au fost implicate microbuze ce transportau calatori, soldate cu 5 morti. Primul accident a avut loc in Jud. Brasov la Rupea al doilea in Bistrita Nasaud. Articolul se gaseste aici
Citat:
Microbuzele morții: Două accidente grave, soldate cu cinci morți, într-o singură dimineață
Transportul cu microbuzul continuă să fie unul extrem de periculos. În această dimineață, două accidente grave în care au fost implicate microbuze, s-au soldat cu patru morți.
Cinci membri ai PDL Bistrița-Năsăud au murit, iar alți doi sunt grav răniți în urma accidentului produs, în această dimineața, la Rupea, în județul Brașov, unde microbuzul în care se aflau s-a izbit de un TIR staționat pe marginea drumului.
Potrivit șefului Direcției Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud, Sabin Ilieși, unchiul lui Ciprian Ilieș, care a decedat în accident, nepotul său a închiriat un microbuz cu care au plecat la București mai mulți democrat-liberali din județ să susțină concursuri pe posturi rămase vacante în instituții din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
Printre victime se află un consilier local, o angajată a IPJ și un funcționar APIA. La fața locului au sosit în mai puțin de zece minute echipajele de descarcerare și cele SMURD, care s-au chinuit aproape două ore să scoată victimele din mașină, a declarat Emil Mâțău, purtător de cuvânt Ambulanța Brașov.
Microbuzul în care se aflau șapte persoane a lovit, în această dimineață, un TIR staționat în afara părții carosabile, pe raza localității brașovene Rupea Gară.
"Din primele cercetări reiese că microbuzul se deplasa cu viteză foarte mare, deoarece a intrat până la jumătatea TIR-ului. Este posibil ca șoferul microbuzului să fi adormit la volan ori să nu fi văzut camionul staționat, în condițiile în care ploua foarte tare", a declarat comisarul șef Liviu Naghi, purtătorul de cuvânt al IPJ Brașov.

Trei persoane au fost rănite într-un accident pe DN17, județul Bistrița Năsăud
Trei persoane au fost rănite într-un accident pe DN17, județul Bistrița Năsăud. Microbuzul în care se aflau acestea a derapat și s-a răsturnat în șanțul de la marginea drumului.
În microbuz se mai aflau 7 pasageri. Cei trei accidentați au răni ușoare și au fost transportate la spitalul județan Bistrița Năsăud.
Circulația este blocată pe o bandă de mers.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 18:45:22    Titlul subiectului: 118672

Nu trebuie sa ne grabim cu concluzii. Trebuie raportate nr de accidente / km parcursi de astfel de mijloace de transport. Altfel nu are nici o relevanta. Daca nu aducem la un numitor comun transporturile, nu facem nimic. Daca microbuzele parcurg de 4 ori mai multi km decat autobuzele ( interurbane) - am dat o cifra total aiurea, normal vor fi de 4 ori mai multe accidente cu microbuzele. Deci mai inainte de toate, cati km parcurg anual microbuzele fata de autobuzele interurbane
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 21:00:41    Titlul subiectului: 118700

Haide sa judecam problema prin prisma calatorilor... pe acestia nu ii intereseaza statistica in ceea ce priveste kilometrii parcursi de maxi-taxi si de autobuze ci sa ajunga la destinatie in siguranta. Prin urmare, indiferent ca aleg autobuzul unei regii autonome, firme de transport (...) sau microbuzul (maxi-taxi) calatorii trebuie sa fie in siguranta. La maxi-taxi "regimul" permite mana larga. In majoritatea cazurilor exista o diferenta uriasa de responsabilitate, experienta, vechime, conduita intre soferii de autobuz si cei de maxi-taxi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 22:09:25    Titlul subiectului: 118721

Am vazut reportajul la TV. Cel putin la un accident nu a fost vorba de un microbuz, ci de o masina de 9 locuri (poate fi condusa cu carnet categ B ). In acest sens m-am referit ca nu a fost un microbuz, acea masina putea fi condusa si de un sofer amator.
S-a facut o afirmatie pe forum, cum ca soferii de microbuz ar fi soferi iresponsabili sau slab pregatiti. As fi mai retinut in astfel de afirmatii. Faptul ca un microbuz sufera avarii mult mai grave fata de un autobuz tine de masa acestuia si nu de iresponsabilitatea soferului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 1102
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2009 11:04:17    Titlul subiectului: 118730

Spre deosebire de autobuzele mari, care cel putin in cazul transportului regulat vin mult mai rar, uneori chiar prea rar, microbuzele vin mult mai des si sunt mai multe pe sosea. Intr'o tara unde carutele inca mai circula pe drumuri europene, unde gropile sunt la tot pasul iar altele asteapta sub asfaltul pus in bataie de joc, unde drumurile au ramas in marte parte la fel ca in "iepoca de aur", iar bezmeticii cu 4 clase isi iau carnet si se dau cu bemveul ca la raliu, este normal ca pentru microbuze sa existe o probabilitate mai mare sa fie implicate intr'un accident.

Adaugand la aceasta probabilitate faptul ca unele accidente se produc din vina conducatorilor de mijloace de transport public, ca unii soferi vorbesc la telefon sau numara banii in mers, plus faptul ca este evident ca majoritatea microbuzelor apartin unor firme private, se ajunge la ideea gresita ca transportul privat este un pericol public, in timp ce regiile de transport reprezinta paradisul pierdut. Nu este deloc asa. Cel putin pentru microbuzele de capacitate mare sau midibuze, este posibil ca soferii sa-si fi facut stagiul tot acolo, "la stat".

Daca spre deosebire de stat, privatii sunt mult mai salbatici in materie de concurenta si fac orice sa ramana pe piata, nu stiu cate accidente au avut drept cauza directa modificari la masina sau lipsa unei hartii intre documente. Nu cred ca o autorizatie pe un anume traseu il facea pe sofer sa nu adoarma la volan si o modificare facuta in stil balcanic il impiedica sa opreasca la trecerea cu calea ferata. Este cu totul altceva ca in Romania "merge si asa", dar in cazul regulilor de circulatie, acest lucru e inacceptabil. Parerea mea este ca in Romania capitalismul salbatic, mentalitatile comuniste si hotia au dat un nume rau transportului privat.

Legat de accidentul dela Brasov, fara legatura cu tot ce am spus mai sus, voi fi foarte rau Twisted Evil si voi spune ca poate ca acolo a fost vointa lui Dumnezeu, pentru ca tara asta a ajuns din cauza acelora ca nici Cel-de-Sus sa n'o mai iubeasca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2009 10:16:46    Titlul subiectului: 118781

On topic, despre balbaiala si incetineala "autoritatilor" romanesti: nici despagubirile nu sunt in stare sa le dea mai repede...

Vietile oamenilor echivalate in bani ... ce meschin! Iar cucantul "intelegere" ma revolta de-a dreptul...

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/872618/Cazul-Scanteia-plata-daunelor-intarziata-de-o-hartie/

"Cazul Scânteia: plata daunelor, întârziată de o hârtie

Maria Craus

Miercuri, 21 Octombrie 2009

La două luni după accidentul de microbuz de la trecerea la nivel cu calea ferată de la Scânteia, rudele celor 13 morți au ajuns la o înțelegere cu asiguratorul mașinii. SC Groupama Asigurări S.A și avocații părților civile s-au înțeles asupra compensațiilor financiare și au renunțat la acțiunea în instanță.

Cele două părți au început să facă demersuri susținute pe lângă anchetatori astfel încât aceștia să le comunice cât mai repede actele necesare completării dosarului de daună în baza căruia este stabilit cuantumul despăgubirilor.

Polița RCA a „microbuzului morții”, aflat în proprietatea firmei SC Valcris Trans ar trebui să acopere cheltuielile efectuate cu înmormântarea victimelor, costurile spitalizării celor doi supraviețuitori ai accidentului și alte cheltuieli materiale, plus daunele morale.

„Am fost asigurați de toată disponibilitatea asiguratorului, există intenția de a stinge litigiul, nu am discutat încă despre sume, dar ajungem si acolo. Vorbim de aproximativ 100 de părți vătămate, copii, soți, părinți și frați ai decedaților, care au pretenții în cauză. Nu am fost convocați încă să luăm cunoștință de conținutul dosarului penal încheiat pe numele celor doi administratori ai firmei de transport implicate în cauză, așteptăm o rezoluție”, a precizat Lucian Gheorghe, avocatul părților civile din dosarul „Scânteia”.

„Așteptăm procesul verbal de cercetare”

Avocații rudelor celor 13 victime ale accidentului de la Scânteia susțin că au făcut nenumărate demersuri pentru a intra în posesia tuturor actelor din care să reiasă că sunt îndreptățite la despăgubiri. Mai mult, pentru a se lămuri cu privire la răspunderea sa bănească, asiguratorul a insistat și el ca respectivele acte să-i fie comunicate.

Pe 14 octombrie s-au împlinit două luni de la accident, iar ținta avocaților este de a obține plafonul maxim stabilit ca despăgubire în baza poliței RCA, respectiv suma de 1,5 milioane de euro pentru toate părțile vătămate.

„Așteptăm procesul verbal de cercetare întocmit la locul accidentului, constatările organelor abilitate să facă cercetarea. Pentru dosarul de daună avem nevoie să facem dovada legăturii de cauzalitate între accident și moartea victimelor. Am bătut de trei ori drumul la Iași pentru a intra în posesia acestui proces-verbal, l-am cerut de la sfârșitul lunii august și nu l-am obținut. Mai mult, și asiguratorul a trimis la parchet adresă prin care cere ca acest process verbal să-i fie comunicat”, a adăugat avocatul Lucian Gheorghe.

Dosar aproape de finalizare

De cealaltă parte, procurorul care anchetază cazul spune că așteaptă la rândul său o serie de acte care sunt necesare și în dosarul penal și în dosarul de daună care vizează rezolvarea litigiului pe cale civilă.

„Avocații și asiguratorul se grăbesc. Trebuie să așteptăm să avem toate piesele din dosar pentru a putea să le comunicăm actele pe care ei le cer, inclusiv procesul – verbal respectiv. Rapoartele de necropsie sunt aproape gata, la fel și expertiza tehnică a microbuzului, nu au ajuns la mine încă. Deocamdată nu s-au găsit elemente surpriză. Suntem ținuți în loc de rapoartele din care să reiasă starea medicală a supraviețuitorilor. Ei au diminuată mult capacitatea de muncă, trebuie făcute examinări periodice, comisiile de expertiză sunt formate din medici puțini, volumul de muncă este mare. Totuși cred că nu va mai dura mult până să avem o soluție în acest dosar”, a precizat procurorul de caz Mihai Covalciuc.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 15:23:54    Titlul subiectului: 119141

Sa va reamintiti in ce tara traiti...

http://www.bzi.ro/Actualitate-sotia-soferului-care-a-produs-accidentul-de-la-scanteia-tepuita-de-patronii-firmei-A76237.html

"Sotia soferului care a produs accidentul de la Scanteia, tepuita de patronii firmei

George Albulescu

● Familia soferului microbuzului care a provocat tragicul accident de la Scanteia nu poate beneficia de pensie de urmas, deoarece administratorii firmei de transport refuza sa semneze documentul necesar pentru ca familia sa obtina acest drept ● Constantin Scantei si Ioan Dimitriu, patronii societatii comerciale ValCris Trans SRL, refuza sa semneze documentul pentru ca asa i-au sfatuit avocatii ● Astfel, sotia soferului nu poate sa beneficieze de pensia de urmas

Familia soferului microbuzului care a provocat tragicul accident de la Scanteia nu poate beneficia de pensie de urmas, deoarece administratorii firmei de transport refuza sa semneze documentul necesar pentru ca familia sa obtina acest drept. Constantin Scantei si Ioan Dimitriu, patronii societatii comerciale ValCris Trans SRL, au fost chemati de nenumarate ori la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) din Iasi pentru intocmirea Formularului de Inregistrare a Accidentului de Munca. Acest document este verificat si contrasemnat de inspectorii ITM in patru exemplare. Cate un exemplar ajunge la Casa de Pensii, familie, societatea mentionata si ITM. Cei doi patroni motiveaza ca avocatul i-a sfatuit sa nu intocmeasca acest document pe baza caruia familia obtine pensie de urmas. "Administratorii firmei de transport refuza sa intocmeasca Formularul de Inregistrare a Accidentului de Munca pentru ca familia sa primeasca pensie de urmas. Este vorba de familia soferului care conducea acel microbuz implicat in accidentul feroviar si care a decedat la spital, Petrisor Apostol. Aici are de suferit familia pentru ca nu poate sa obtina pensie de urmas pana nu se incheie acest formular. De trei ori i-am chemat la Inspectorat pe administratori si nu au venit, motivand ca avocatul nu le da voie sa incheie acest document. Administratorii firmei intocmesc acest formular, il semneaza si apoi il verificam noi, il contrasemnam. Un exemplar ramane la ITM, unul la familie, altul la Casa de Pensii si la societatea de transport. Pensia de urmas reprezinta 85 la suta din veniturile realizate in ultima luna de catre soferul Petrisor Apostol, care a decedat", a declarat George Albulescu, seful Serviciului de Sanatate si Securitate in Munca. In urma anchetei efectuate de inspectorii ITM la SC ValCris Trans SRL dupa producerea tragicului accident, firma a fost sanctionata cu o amenda contraventionala in valoare de 18.500 lei pentru neregulile constatate. Administratorii firmei au contestat atat procesul verbal de cercetare, cat si cel de amenda. Familia Apostol locuieste in satul Frenciugi, din comuna ieseana Draguseni. Accidentul a avut loc pe data de 14 august 2009, la o trecere la nivel cu calea ferata din comuna Scanteia. Soferul microbuzului in care se aflau 16 persoane nu a fost atent la culoarea rosie a semaforului si nici la semnalele acustice si a incercat sa traverseze linia ferata. Numai ca a fost izbit in plin si tarat pe o distanta de cateva sute de metri. Scenele erau de-a dreptul terifiante: cadavrele pasagerilor erau imprastiate printre sinele de cale ferata sau mutilate in interiorul unui morman de fiare contorsionate de locomotiva. Din acest accident au scapat cu viata doar doua persoane. In prezent, Constantin Scantei si Ioan Dimitriu sunt cercetati pentru comiterea infractiunilor de fals in acte, uz de fals si efectuare de transport rutier fara licenta. Reporterii cotidianului Buna Ziua Iasi au incercat sa ia legatura telefonic cu sotia lui Petrisor Apostol, dar aceasta nu a putut fi contactata, deoarece de trei saptamani in comuna Draguseni nu exista telefon pentru ca s-au furat doi kilometri de cablu, dupa cum sustine primarul localitatii, Viorel Ciubotaru.

Magda OLTEANU
magda●bzi.ro
"

Va invitam la vot! Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Noi 2009 09:27:32    Titlul subiectului: 119347

Tampenia merge mai departe: auziti si minunati-va, cica firma refuza sa intocmeasca actele necesare pentru ca sotia soferului sa poata beneficia macar de pensia de urmas!

Cum adica sa refuze?!? Nu pot sa inteleg tampenia asta! E ca si cum i-ar intreba daca vor sa fie vinovati sau nu! Ce tara...

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/patronii-microbuzului-mortii-amendati-din-nou/sumar-articol/1712123/

"Patronii “microbuzului morții”, amendați din nou

Maria Craus
Vineri, 30 Octombrie 2009

Firma “Valcris Trans”, proprietara microbuzului implicat în accidentul de la Scânteia din luna august, în urma căruia au decedat 14 persoane, va fi amendată de Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași cu suma de 9.000 de lei.

Amenda va fi aplicată pentru că firma refuză să întocmească Formularul de Înregistrare a Accidentului de Muncă, document de care soția șoferului decedat are nevoie pentru a completa dosarul pentru obținerea pensiei de urmaș.

Noua amendă se adaugă la cele două aplicate deja, în sumă totală de 18.000 de lei, pentru faptul că șoferul “microbuzului morții” muncea la negru în firmă și nu avea avizul medical și cel psihologic.

Șoferul este vinovat

ITM-ul îl scoate pe șofer vinovat de producerea accidentului de la Scânteia. Răzvan Petrișor Apostu, șoferul microbuzului, este vinovat pentru producerea tragediei, au concluzionat Inspectorii ITM Iași care s-au ocupat de cazul “Scânteia”.

Întâmplarea a fost încadrată la categoria “Accident de muncă”. Deși Apostu nu semnase vreun contract de muncă cu firma ”Valcris Trans”, proprietara microbuzului, inspectorii ITM au reușit să dovedească că acesta lucra pentru patronii firmei.

Dovezile găsite de ITM îi servesc soției șoferului care poate beneficia de pensia de urmaș. “Avem dovezi că șoferul Petrișor Apostu efectuase și alte curse pentru firma respectivă, lucru care se confirmă și prin amenzile aplicate de poliție pentru diferite încălcări ale legislației rutiere săvârșite de acesta.

Chiar dacă patronii nu l-au recunoscut de angajat, noi am făcut prin alte mijloace dovada că era angajat la respectiva firmă. În urma accidentului firma era obligată să întocmească Formularul de Înregistrare a Accidentului de Muncă necesar soției șoferului pentru a beneficia de pensia de urmaș.

Patronii susțin că avocatul le-a recomandat să nu întocmească formularul. E un raționament de neînțeles pentru că această pensie de urmaș este plătită de Stat, ei ar trebui să plătească pentru șofer numai contribuțiile pe un an în urmă.

Pentru refuzul de a întocmi acest formular SC Valcris Trans va primi o amendă de până la 9.000 de lei care se adaugă la cele două de 18.000 de lei pe care le-a primit deja și pe care patronii le-au contestat în instanță”, a declarat George Albulescu, șeful Serviciului de Sănătate și Securitate în Muncă din cadrul ITM Iași.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 08:25:18    Titlul subiectului: 119387

O monstra din din vigilenta ARR Ilfov. De fiecare data ne opreste autocarul institutului, din cauza lor intarziind azi la munca. Ne verifica foarte minutios, e drept ca si autocarul nostru are o varsta. Microbuzele companiei AndTrans SRL care fac ruta Bucuresti-Fundulea, merg binemersi zi de zi, unele dintre ele cu probleme tehnice. Cand cei de la ARR se hotarasc sa iasa la control soferii microbuzelor se suna intre ei, cel/cele cu probleme trag pe dreapta. Si uite asa viata merge inainte, ce conteaza daca mai are loc un accident grav in care este implicat un microbuz care ar putea fi prevenit. Hmm, dar sa nu disperam ARR Ilfov vegheaza ca intotdeauna Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Joi 05 Noi 2009 18:26:04    Titlul subiectului: Ecourile teribilului accident de la Scanteia 119566

Vad ca multi si-au stors creierii pe aici ca sa decida cine a fost vinovatul.E simplu:SOFERUL.El a provocat aceasta tragedie.Ceilalti sunt victime colaterale chiar si patronii firmei respective niste libidinosi fara nimic in comun cu legea si fara pic de omenie.Au facut bani negri ocolind legea iar acum vor ca tot legea sa-i scoata basma curata refuzand dreptul sotiei soferului.Probabil ca ei mai sunt multi administratori de firme de transport dar nu toti.Astfel de drame au mai fost si probabil vor mai fi atat la noi cat si in alte tari.De cand s-a inventat automobilul nu a gasit nimeni solutia de a preveni eroarea umana(de a determina un nebun sa opreasca la trecerea de cale ferata atunci cand e obligat)dar sunt sigur ca vor incerca acum autoritatile din Romania.Masurile luate de ei nu vor avea decat un rezultat:vor ingradi si mai mult transportul de persoane se va baga mana iarasi in buzunarul transportatorului facandu-ne sa ne lasam de aceasta meserie frumoasa candva.

Nu trebuie sa sufere toti soferii de microbuze si autobuze din cauza unui dobitoc si nu sunt de acord cu introducerea atestatului profesional de catre ARR pt ca in forma actuala e clar ca nu are ca scop instruirea soferilor profesionisti ci stoarcerea acestora de bani de parca nu erau si asa destul de amarati.Sa ia,,masuri de siguranta"pe banii lor nu pe ai nostri.A semnalat cineva ca mai bine faci facultatea decat sa vrei sa conduci un autobuz?Ce valoare mai are permisul ala de conducere care este valabil 10 ani si se schimba precum buletinul daca nu poti conduce fara acest atestat valabil 5 ani dupa care platesti din nou circa 400 de lei numai scoala si numai o singura categorie.Nu e obligatoriu sa si mergi la cursuri(avand serviciu nu aveti cum)asa ca eu am invatat de pe o carte pe care am inapoiat-o inainte de examen.Nu intereseaza pe nimeni daca esti admis sau respins ei banii si i-au luat oricum dar chiar daca iei examenul urmeaza proba practica unde e nevoie bineinteles de un autobuz pe care il plateste...a-ti ghicit tot viitorul,,pilot"de autobuz.

Si pentru a contribui la siguranta circulatiei testarea practica pentru obtinerea atestatului profesional pentru vehicule transport persoane e suficient de dificila pentru a pica candidati mai multi decat la ex pentru permis.Adevarata mana cereasca pentru scolile de soferi care s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie.Daca totusi ai bani sa treci si acest ,,hop"te bucuri degeaba pt ca mai ai nevoie de cartela magnetica pt tahografe digitale (200RON), de vizita medicala obligatorie anuala(de la 100 lei in sus)etc.in concluzie nu se merita sa fii sofer profesionist in Romania, iar singurul care ne apara sa nu fim omorati pe drum este numai DUMNEZEU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Noi 2009 19:03:40    Titlul subiectului: 119572

Atestatul profesional este o aliniere la normele europene. El in esenta este bun si este bine ca se da examen periodic. Chestia cu tarifele ma depaseste si se poate discuta ( la nesfarsit).
Permisul de conducere nu te invata cum sa -ti pui marfa in bena sau calatorii in salon. Nu te invata nici macar cum se face o pana de cauciuc sau cum reusesc ( mai ales doamnele) sa mearga fara ulei sau apa in radiator. Sau sa completeze uleiul cu ulei de floarea soarelui

Categoric este nevoie si de tahograf si de vizita medicala. Cat priveste definitia soferului profesionist, am impresia ca faci o confuzie . ( Pot sa ma insel) Care este legatura intre soferul profesionist, tahograf si vizita medicala, eu nu o inteleg.
Precizez ca sunt amator in treburile astea, nu ma ocup de ele decat din anul 1985 ( am scris bine anul)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Joi 05 Noi 2009 19:59:22    Titlul subiectului: Ecourile teribilului accident de la Scanteia 119577

Nu spun ca nu sunt utile sau necesare(unele sunt chiar vitale pt aceasta activitate), dar pe langa faptul ca nu sunt bine implementate se sparg toate in capul bietului sofer. Poate ca tocmai de aceea unii prefera sa ocoleasca legea pentru ca nu-si permit sa se conformeze.Ai dat cateva exemple de notiuni care sunt intr-adevar utile impreuna cu cele privind timpii de conducere si de odihna dar mare parte din materie este balast,complet inutila. Ni se umple capul cu chestii care nu-l privesc pe conducatorul auto si mai platim si o caciula de bani in loc sa fie incluse in examenul pt obtinerea permisului de conducere.
Eu lucrez in Spania dar astia de aici cred ca sunt mai prosti pentru ca nu s-au aliniat la normele europene si ma lasa sa circul fara atestat.Am dat un astfel de examen chiar anul acesta pt ca i-mi expirau atestatele. Mare lucru n-am invatat dar m-a costat salariul pe o luna si era sa raman si fara loc de munca intrucat a durat cam o luna pana mi-am primit noile atestate iar la cel de agabaritice am renuntat din ratiuni financiare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Noi 2009 20:09:02    Titlul subiectului: 119578

Nu stiu cum e in Spania, dar iti spun ca in Romania scolarizarea este socotita timp de munca si se face pe socoteala societatii la care esti angajat. De aceea te-am intrebat daca stii definitia soferului profesionist. Nu ca nu stii ce este acela un sofer profesionist, dar se face confuzia cu soferii amatori care in cazuri ipotetice pot avea si mai multi kilometri decat profesionostii. Sa fiu bine inteles, si unul si altul au acelasi traseu, de exemplu Bucuresti - Madrid De ce unul este profesionist si altul amator ( ambii duc aceeasi marfa cu camioane identice). Nu le spun TIR -uri, cum multi fac confuzia intre autotrenurile de 22 tone si le denumesc ( abuziv) TIR - uri. Evident, cazul este ipotetic
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Noi 2009 09:42:03    Titlul subiectului: 119604

Imi stiti parerea, total impotriva acestui sistem mizerabil numit maxi-taxi, insa de data asta sunt cumva in asentimentul vostru, in sensul ca sunt foarte convins ca NU prin hartoage, atestate si para-atestate se va face ordine in acest sector care contribuie, mai noi, in mod intensiv, la scaderea populatiei.

Cred mai degraba ca hartogaraia si fosgaiala asta nu va face decat sa-i determine pe micii afaceristii/patroni, aia tip "patronul si duba", sa renunte la afacere, si piata sa fie acaparata total de marii rechini care au si forta financiara, dar si pilele necesare pentru a obtine toate avizele, indiferent daca indeplinesc sau nu conditiile, care vor putea sa fie in concediu medical daca se va intampla vreun accident, care vor refuza sa semneze pentru a-si recunoaste vinovatia si astfel sa "nu poata fi dovediti" s.a.m.d., s.a.m.d. ...

Nu, eu cred ca actualii dubagii ar trebui doar fortati sa-si ia masini conforme cu scopul pentru care sunt utilizate, in principiu autobuze, si sa respecte cele cateva reguli elementare, de genul orar afisat si respectat, trasee diferite de cele ale altor operatori, incarcarea numai in limita locurilor, eliberarea de bilete, respectarea legilor de circulatie... cam asta ar fi.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community