Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 06 Noi 2009 13:03:55    Titlul subiectului: 119625

^ Nu intotdeauna pentru un traseu un autobuz este de preferat (spre exemplu calatori putini), dar aici pot fi implementate cu succes midibuzele (vezi topic Arad - cumparate recent de CTP Arad) care sunt din start gandite pentru transportul de persoane...
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 09:22:34    Titlul subiectului: 120452

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/cum-a-incercat-patronul-microbuzului-mortii-sa-si-stearga-urmele/sumar-articol/1799840/

"Cum a încercat patronul „microbuzului morții” să-și șteargă urmele
Maria Craus
Sâmbătă, 21 Noiembrie 2009
Florin Iacob, un fost angajat al lui Ionel Dumitriu, patronul SC Valcris Trans, firma care deținea microbuzul pirat implicat în accidentul de la Scânteia în urma căruia au murit 14 persoane, a dezvăluit în instanță cum a încercat Dumitriu să își șteargă urmele după accident.

În fața magistraților, Florin Iacob a invocat nulitatea contractului de muncă încheiat pe numele său și semnat de altcineva, contract pe care Ionel Dumitriu l-a folosit pentru a obține licența de transport persoane pe firma SC Valcris Trans. Iacob a povestit cum a încercat Dumitriu să-și acopere neregulile din firmă imediat ce a aflat că un microbuz de-al său a fost spulberat de trenul accelerat Brașov-Iași, după ce șoferul a ignorat semnalele luminoase și acustice.

„În ziua producerii accidentului de la trecerea la nivel cu calea ferată Scânteia (14 august – n.r.) patronul Ionel Dumitriu m-a chemat de urgență la sediul firmei și mi-a pus în vedere să semnez contractul de muncă în calitate de persoană desemnată, contract pe care am refuzat să îl semnez”, a mărturisit în instanță Florin Iacob.

Expertiză grafologică

Iacob a aflat de la procurorii care l-au citat ca martor în dosarul „Scânteia” că la Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași a fost înregistrat, încă din 10 martie, un contract de muncă încheiat între el și SC Valcris Trans.

„Cer să constatați nulitatea absolută a contractului din care rezultă că aș fi angajat ca persoană desemnată la SC Valcris Trans, cu fracțiune de normă de două ore pe zi și un salariu de bază de 180 de lei și obligarea ITM la radierea din cartea de muncă a mențiunilor referitoare la acest contract. Solicit efectuarea unei expertize grafologice în cauză. Nu mi-am exprimat niciodată consimțământul în vederea încheierii unui contract cu SC Valcris Trans. Datele mele au fost preluate din baza de date a societății SC Dio Trans SRL, la care a fost patron Ionel Dumitriu”, a explicat Florin Iacob.

Bărbatul a arătat că a primit și o adresă, conform căreia SC Valcris Trans a început să-l cerceteze disciplinar pentru nerespectarea contractului de muncă pe care el nu-l recunoaște.

„Eu nu mi-am asumat nicio obligație profesională față de această societate SC Valcris Trans, nu aveam cum să dau curs vreunui contract pentru că eu nu am semnat nimic cu ei”, a mai declarat Florin Iacob.

Licență obținută pe baza unor falsuri
Declarațiile date în dosar de Florin Iacob demonstrează cum opera Ionel Dumitriu pentru a obține licența de transport persoane pe firmele pe care le deschidea și pentru a păstra această licență. Deși folosea în general forță de muncă la negru și avea nereguli în acte Ionel Dumitriu, a fost amendat de Autoritatea Rutiere Română Filiala Iași și Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași abia după accidentul de la Scânteia.

„În 2007 am obținut, pentru SC Dio Trans, un certificat de competență profesională pentru transportul rutier de persoane. Am fost angajat la această firmă unde era patron Dumitriu în baza unui contract încheiat pe 25 octombrie 2007, contract care a încetat în baza deciziei din 15 decembrie 2008. În primăvara acestui an, deși nu mai aveam contract de muncă cu SC Dio Trans, am fost rugat de Ionel Dumitriu să mă prezint pentru efectuarea unui control psihologic, cazier și vizita medicală pentru a nu pierde licența de transport. Ocazional, mai efectuam și curse de transport persoane, în calitate de șofer, atunci când vreun angajat de la Dio Trans se îmbolnăvea”, a mai declarat în fața magistraților Florin Iacob.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 11:53:15    Titlul subiectului: 120459

As vrea sa mai iau in discutie un aspect. Exista un articol in legislatie in care este prevazuta oblicativitatea de a fi si un taxator in afara soferului la microbuze/midibuzele particulare ? Multe accidente/incidente s-au petrecut datorita faptului ca soferul si conducea si incasa banii sau dadea rest. De fapt am povestit in ultima postare din topicul "Folositi Maxi-Taxi" despre acest aspect.
Taxatori nu am vazut decat pe rutele Constanta-Mangalia (SimpaTrans si Metropolitan) si Mangalia-2 Mai-Vama Veche (Nordiana). E mai civilizat, te urci in masina si pe urma vine taxatorul sa te incaseze, soferul fiind astfel degrevat de aceasta sarcina, poate sa fie mai atent la drum. Acum cativa ani mai erau taxatori si pe unele microbuze care faceau ruta Bucuresti-Oltenita (nu mai stiu exact numele companiei). In schimb pe majoritatea rutelor intre localitati nu am vazut sa fie taxator. Daca nu este prevazut acest aspect in legislatie ar trebui luat in vedere.

_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 29/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 12:16:27    Titlul subiectului: 120460

Ar fi fost o idee buna sa existe taxatori in microbuzele private. Intr-adevar, multe accidente se intampla din cauza incasarii banutilor si predarea restului, activitati care distrag atentia soferului de la drum.
Din cate am apucat sa vad si eu "documentatia" pentru privati, nu am observat vre-un articol in care sa se impuna taxatori in mijloacele lor de transport.
Pe ramura locala:
-la inceputul anilor 2000, unele microbuze si autobuze particulare aveau taxatori. O parte dintre acesti taxatori erau insa rudele, prietenii sau prietenele soferilor. Cu timpul, "taxatoria ad-hoc" s-a desfiintat. Prin 2007, cand s-a revizuit transportul privat de persoane au aparut si cativa taxatori insa tot "de ocazie". Nici acestia nu au rezistat, scopul lor fiind, pe langa faptul de a incasa banutii de drum, sa inchida si sa deschida usa de acces (pentru a evita trantirea sau inchiderea necorespunzatoare a acesteia de catre calatori) precum si supraveherea pasagerilor din salon (pentru a se evita in special manjirea banchetelor sau ruperea perdelutelor ori a musamalei de pe panouri sau a invelitorilor...).
Pe ramura judeteana si inter-judeteana:
-nu am vazut taxatori pe rutele deservite de privati pe raza judetului Galati. Incasarile se fac de catre sofer, de regula in statii, inainte de plecare. Se respecta practic vechiul principiu al autogarii si in aceasta privinta pot spune ca macar la incasarea banutilor pentru calatorie exista organizare.
Ar fi o idee buna introducerea unor taxatori sau taxatoare in maxi-taxi insa nici unul dintre soferi nu doreste asa ceva, fie ca s-au obisinuit sa incaseze si sa predea restul, fie ca nu doresc sa imparta din castigul cumulat. Si pe urma, din cate am vazut in anii anteriori, multi nu prea aveau incredere in taxatori, chiar daca le erau prieteni; se gandeau ca sunt "piscati" la banuti atunci cand se crea aglomeratie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2018
Mesaje: 1087
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 13:20:33    Titlul subiectului: 120464

Am vazut intr'o tara araba, unde sunt o gramada de astfel de microbuze, ca exista langa sofer un omulet care la ei se numeste jabi (colector, cred ca s'ar traduce), care in afara de treaba cu incasatul banilor (nu stiu daca la ei dau bilete), mai are si treaba sa urle pe geam destinatia microbuzului, pentru cine nu stie sa citeasca sau nu vede Twisted Evil
Oricum, soferul nu face decat sa conduca. N'as putea spune daca la toate microbuzele e asa, pentru ca n'am mers decat de 2-3 ori.
Avantajul era acolo ca te duceai undeva unde opreau mai multe microbuze si vedeai exact pe cel care te duce cel mai aproape de unde ai treaba. Erau si multe microbuze, aveai de unde alege.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Noi 2009 18:04:19    Titlul subiectului: 120481

guest a scris:
Citat:
Taxatori nu am vazut decat pe rutele Constanta-Mangalia (SimpaTrans si Metropolitan) si Mangalia-2 Mai-Vama Veche (Nordiana). E mai civilizat, te urci in masina si pe urma vine taxatorul sa te incaseze, soferul fiind astfel degrevat de aceasta sarcina, poate sa fie mai atent la drum. Acum cativa ani mai erau taxatori si pe unele microbuze care faceau ruta Bucuresti-Oltenita (nu mai stiu exact numele companiei). In schimb pe majoritatea rutelor intre localitati nu am vazut sa fie taxator.

La inceput, cand de-abia se infiintase STV (Serviciul Transport Voluntari), prin 2006, o scurta perioada de timp au fost taxatori in midibuzele primariei (stateau pe primul loc din dreapta soferului). Dupa ce au disparut taxatorii, bineinteles soferul incasa (eventual mai da si bilete). Cat-decat se organizeaza de la cap, sa nu stea in trafic sa caute rest: isi pregatesc in stanga lor undeva mai multe serii de rest la 5 lei, respectiv 10 lei, au biletele prinse cu un elastic de bani de spitza volanului, si astfel si-a mai usurat munca (ia banul -> da restul pregatit de la cap daca e nevoie, si rupe biletul cand nu si-a indeplinit norma).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 00:27:26    Titlul subiectului: 123838

Tele M Iasi, 17 februarie 2010, a scris:
Experiment tip "sardine" in microbuzul Barnova-Iasi

Cati calatori incap intr-un microbuz, la orele de varf? Legea vorbeste despre 18 locuri autorizate. In realitate, mijloacele de transport in comun pot ingloba si 50 de persoane.

Experimentul tip "sardine" il traiesc zilnic locuitorii din Barnova.Oamenii povestesc ca se urca cu groaza in microbuze, amintindu-si de tragedia de la Scanteia.

Comuna Barnova, satul Cercu, statia de microbuz, improvizata la marginea strazii.O mana de oameni asteapta zgribuliti de mai bine de 20 de minute un maxi-taxi."E plin nu gasesti locuri, doar dupa amiaza cand ei folosesc retur, dar dimineata la prima ora nu gasesti locuri sa mergi de exemplu ieri dimineata cand m-am dus la serviciu eram pe putin 50 in masina. Isi bat joc de noi, nu vin la timp, vin cand vor ei, nu suplimenteaza mijlocul de transport", a povestit un calator.

"Stiu ca sunt ceva de genul 18 scaune plus cel putin 18 persoane pe langa, este suficient de aglomerat.
- Pe unde stati?
- De regula, fiecare pe unde poate... in picioare", a completat o tanara.

La 7.40 a aparut primul microbuz.Este deja plin. Nici un loc pe scaune, iar pe tronsonul de acces stau aliniati peste 10 calatori.Ne-am asezat in sir indian si am urcat rand pe rand in microbuz, inghesuindu-ne ca intr-un geamantan. Langa noi, mai multi elevi care mergeau la scoala.
Elev: "Sora ta te impinge pe tine si ma impinge si pe mine.
- Aaaaau!... Eu nu am loc de tine nici sa fac cruce si nu incap!"
In microbuz erau peste 35 de persoane, insa cu putin efort, soferul a mai facut loc catorva calatori.
"- Mai avem unul aicea.
- Mai aveti unul?
- Da...
- Si-l mai luam?
- Hai urca si tu... nu mai sta.
- Nu te bagi? .... M-am blocat."

Operatorul de transport SC. Randunica SRL a castigat licitatia pe traseul Birnova-Iasi in 2008, cu un singur microbuz. "Operatorul rula pe acest traseu, cu un singur microbuz; el avea obligatia prin solicitarea Primariei sa suplimenteze pana la acoperirea traficului de calatori. Primaria trebuia sa sesizeze faptul ca sunt mai multi calatori decat poate transporta operatorul respectiv, in anumite ore, dupa cum s-a si intamplat , si-atunci CJ ar fi luat masuri - ar fi chemat operatorul si i-ar fi pus in vedere sa suplimenteze numarul de curse", a declarat Sebastian Tataru, purtator de cuvant CJ Iasi.

Tele M a sesizat Autoritatea Rutiera Romana, dar directorul Ilie Foia se pare ca a uitat tragedia de la Scanteia.
(discutie Ilie Foia ARR - reporter)
"- Dupa ora 17.00.
- Dupa ora 17.00 este prea tarziu pentru jurnalul nostru.
- Pai, da, dar eu sunt pe drum, conduc.
- In acest caz cu cine putem lua legatura de la ARR care sa ne dea informatii despre un microbuz care merge cu 50 de persoane in maxi taxi la o singura cursa?
- Sunati la telefonul agentiei si cum cine sa cerem?
- Cu dl Voicu."

( discutie reprezentant ARR - reporter)
"- Tocmai am vorbit cu dl director care era pe drum si ne-a zis sa vorbim cu dumneavoastra sa ne lamuriti cu privire la o problema de transport din Barnova. Am o rugaminte: reveniti maine cand vine seful.
- Este prea tarziu maine. Este vorba despre un microbuz care merge cu 30, 40 pana la 50 de persoane intr-un simplu maxim taxi la o singura cursa.
- Probleme cu datele despre operator puteti face la noi in scris si noi facem la Bucuresti sa vedem daca putem da relatii de operatorul respectiv."

(discutie Ilie Foia ARR - reporter)
"- V-am rugat sa ma lasati, sunt in trafic, chiar vreti sa ma opreasca politia sa iau amenda?"

Operatorul SC Randunica SRL asigura 8 trasee din judetul Iasi. In urma cu doua luni, locuitorii din Tomesti
s-au plans ca sunt in pericol, soferii acceptand prea multi calatori in microbuze.(Andreea Marocico, Marian Anicule) (17 februarie 2010)

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 12 Mar 2010 15:40:09    Titlul subiectului: 124551

Ecourile acestui accident dezastruos, pare sa se stinga incet, incet. Curand poate vom avea surpriza neplacuta sa moara alte persoane din cauza altor accidente ale acestor microbuze . Am inaintat Consiliului National al Audiovizualului, o petitie,in care am venit cu o sugestie , si am sperat ca voi primi un raspuns favorabil, dar din pacate... cred ca este mai important anuntul dupa un calup publicitar la TV care specifica sa consumam 2 l de lichide pe zi, sau sa consumam fructe si legume decat de a anunta calatorii sa renunte la acest mijloc josnic de transport !


2-11-201082929PM-1[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.56 kb
 Vizualizat:  de 13251 ori

2-11-201082929PM-1[1].jpg



2-24-201081214PM[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.42 kb
 Vizualizat:  de 13251 ori

2-24-201081214PM[1].jpg



2-24-201081353PM[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.78 kb
 Vizualizat:  de 13251 ori

2-24-201081353PM[1].jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2018
Mesaje: 6704
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Mar 2010 08:05:02    Titlul subiectului: 124791

De acord cu userul COSTACHE MIHAIL
Ce invataminte s-au tras dupa teribilul accident de la Scanteia ? Nici unul. V-am tot prezentat la topicul "Circulati cu maxi-taxi ?" situatia microbuzelor companiei AND TRANS SRL, care opereaza pe ruta Bucuresti Obor-Fundulea, si problemele care le-au avut mai ales cu licenta de transport si cu starea precara a microbuzelor.
Acum 8 zile, unul dintre microbuzele de pe aceasta ruta s-a oprit intr-un pom. Principala cauza a fost vremea nefavorabila, accidentul s-a intamplat intre Branesti si Islaz, pe sensul de mers inspre Fundulea. Microbuzul a plecat de la 10:20 de la CORA Pantelimon (Bucuresti) cu 6 calatori. Dupa ce a trecut de comuna Branesti, datorita viscolului si a carosabilului cu gheata, soferul a pierdut controlul masinii, a iesit de pe sosea si a intrat intr-un pom. Desi nu a avut viteza mare, cel mai "sifonat" dintre calatori a fost un coleg de la noi din institut, care statea pe primul scaun, de dupa sofer. Datorita distantei destul de mari dintre prima bancheta (scaun) pe care stau calatorii si scaunul soferului (in unele cazuri intre ele se mai afla si o bara), exista pericolul ca la opriri bruste, din cauza inertiei, cel care sta pe primul scaun sa se accidenteze mai tare.
A fost un noroc faptul ca nu era plin microbuzul si ca nu mergea foarte repede. Ca un fapt diver,s daca putem sa ii spunem asa, desi accidentul s-a petrecut la ora 10:40, politia a sosit abia la ... 16:30.

_________________
Sarbatori Pascale Fericite Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 24 Mar 2010 11:59:28    Titlul subiectului: 124998

Luati aminte pe mana cui va lasati vietile cand calatoriti cu microbuzele mortii:

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/iasi-patronii-care-detineau-microbuzul-mortii-au-fost-chemati-la-audieri/sumar-articol/2210444/

"Iași: Patronii care dețineau microbuzul morții au fost chemați la audieri

Cătălina Cocoloș

Miercuri 24 mar 2010

Ionel Dumitriu și Constantin Scântei, cei doi patroni ai firmei de transport ValCris Trans, au fost chemați în fața procurorilor pe 29 martie. Cei doi administratori ai societății, care deținea microbuzul implicat în tragedia feroviară de la Scânteia, vor trebui să dea unele explicații magistraților.

"Luni, 29 martie, învinuiții vor fi audiați de procurorul de caz. La dosar au fost adăugate o serie de acte medicale ale victimelor catastrofei feroviare și expertiza tehnică ", a precizat Iulian Ispir, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași.

Cel mai probabil, pentru Petrișor Apostu, șoferul microbuzului, procurorii vor dispune închiderea dosarului pentru că tânărul a decedat în urma catastrofei feroviare. În schimb, Ionel Dumitriu și Constantin Scântei, cei doi patroni ai firmei de transport ValCris Trans, ar putea fi trimiși în judecată pentru fals intelectual, uz de fals și transport rutier fără licență. Anchetatorii au constatat că societatea deținea două mașini pe traseu și avea doar trei angajați, însă niciunul șofer de microbuz. Autovehiculul implicat în accident avea inspecția tehnică expirată.

Pe 14 august un microbuz cu pasageri a fost lovit în plin de trenul accelerat Iași-Brașov. În urma accidentului, 14 persoane, printre care și șoferul, au decedat. Doar doi pasageri din microbuz au scăpat
"
_______________________________________________________________________________
http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/dosarul-scanteia--aproape-de-finalizare/sumar-articol/2210477/

"Dosarul „Scânteia”, aproape de finalizare

Maria Craus

Miercuri, 24 Martie 2010

Procurorii ieșeni sunt pe punctul de a finaliza dosarul „Scânteia” privind accidentul din 14 august, de la trecerea la nivel cu calea ferată de la Scânteia, când un microbuz a fost spulberat de trenul accelarat Brașov – Iași, iar 13 pasageri au murit pe loc.

Anchetatorii trebuie să stabilească dacă vina îi aparține sau nu în totalitate șoferului Răzvan Petrișor Apostu, care a murit și el la câteva zile după accident. În plus, trebuie stabilit și gradul de vinovăție al administratorilor firmei Valcris Trans SRL, care ar fi falsificat contractul de muncă al unui angajat pentru a obține licența de transport.

Ionel Dumitriu și Contantin Scântei, administratorii firmei Valcris Trans, vor fi audiați din nou săptămâna viitoare. La dosar există deja toate probele necesare anchetatorilor pentru a da un verdict, printre care actele firmei, expertiza tehnică a microbuzului, necropsiile victimelor și expertizele medico-legale ale celor doi supraviețuitori

„Au ajuns la procurorul de caz și documentele în care se arată de câte zile de îngrijiri medicale au avut nevoie supraviețuitorii accidentului și în ce grad le-a fost afectată capacitatea de muncă. Administratorii firmei au fost chemați la parchet pe 29 martie”, a declarat Iulian Ispir, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași.

Avocatul lui Ionel Dumitriu susține că acesta nu a fost înștiințat despre „vizita” pe care trebuie să o facă la parchet. „La noi nu a ajuns nicio citație. Nu putem face supoziții, nu știm dacă administratorii sunt chemați pentru a face declarații sau pentru a li se prezenta materialul de urmărire penală”, ne-a declarat Camelia Bădeliță, avocata lui Ionel Dumitriu.

Vizite la psiholog

Cei doi supraviețuitori ai accidentului, Ilie Meșteru (34 de ani) și Viorel Chelaru (37 de ani) fac și acum vizite la psiholog, iar vizitele la spital pentru diferite evaluări medicale n-au contenit nici acum, la mai bine de șapte luni de la tragedie.

„Și-a pierdut 20% din capacitatea funcțională a piciorului și 10% din capacitatea funcțională a mâinii. A mers și la psiholog, e apt de muncă, iar de pe 1 aprilie revine ca paznic la Spitalul Grajduri”, a declarat Elena Meșteru, sora lui Ilie Meșteru.

Celălat supraviețuitor, Viorel Chelaru, și-a pierdut total capacitatea de muncă. „Nu știu dacă voi mai putea lucra vreodată, amețesc, mâna nu o pot folosi. Eu aduceam bani în casă, însă după accident am avut parte numai de suferință și cheltuială. Cu doi copii trăim doar din alocații, iar ajutorul social nu l-am mai primit de câteva luni că nu sunt bani de la Guvern. M-am internat luni la Spitalul de Neurochirurgie, joi o să fiu operat. Mi se va monta o plăcuță pe creier, am lipsă de substanță osoasă. Mi-e teamă de operație, mă tot rog să nu rămân paralizat pe masă”, spune Viorel Chelaru.

Părțile vătămate din dosarul „Scânteia” vor primi despăgubiri de la asiguratorul microbuzului abia după ce procurorul va da o soluție în dosarul penal.

„Disjungerea cauzei administratorilor de dosarul care îl privește pe șofer ar fi cea mai corectă și echitabilă soluție ce ar putea fi dată de procuror. Nu am mai fi ținuți în loc cu dosarul de daună deschis pentru acordarea despăgubirilor”, afirmă avocatul Lucian Gheorghe.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 30 Mar 2010 11:05:21    Titlul subiectului: 125167

http://www.stiriazi.ro/ziare/articol/articol/acuzaii-noi-in-dosarul-scanteia/sumar-articol/2227586/

"Luni, 29 Martie 2010. 0 comentarii, 0 voturi
Acuzații noi în dosarul „Scânteia”

Autor: Maria Craus

Administratorii firmei SC. “Valcris Trans”, rămasă fără licență de transport în urma accidentului de microbuz de la Scânteia din 14 august 2009, când au murit 13 pasageri și ulterior șoferul, au fost chemați astăzi la parchet. Ionel Dumitriu și Constantin Scântei vor fi cercetați și pentru vătămare corporală din culpă și infracțiuni privind sănătatea și securitatea în muncă.

Cei doi sunt cercetați și pentru nerespectarea regimului de transport rutier, fals intelectual și uz de fals.

„Împotriva celor doi administratori s-a dispus pe 22 martie 2010 începerea urmăririi penale pentru vătămare corporală din culpă și infracțiuni la Legea 319/2006 privind sănătatea și securitatea în muncă ”, a declarat Eugenia Vârvescu, procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași.

În urma accidentului de la Scânteia au supraviețuit doi din cei 15 pasageri. Din cauza leziunilor severe, Ilie Meșteru și Viorel Chelaru au petrecut foarte mult timp prin spitale, motiv pentru care în dosar au apărut și acuzațiile de vătămare corporală din culpă.

Încălcările Legii 319/2006 sesizate în dosar sunt legate de „neluarea vreuneia dintre măsurile legale de securitate și sănătate în muncă de persoana care avea îndatorirea de a lua aceste măsuri, dacă se creeaza un pericol grav și iminent de producere a unui accident de muncă sau de îmbolnăvire profesională”, infracțiuni ce se pedepsesc cu închisoare de la un an la 2 ani sau cu amendă.

Au refuzat să facă declarații

Ionel Dumitriu și Constantin Scântei s-au prezentat astăzi după-amiaza la parchet, însoțiți de avocați.

„Nu vă pot spune de ce am fost chemat la parchet, nu știu”, a spus în fugă Ionel Dumitriu, înainte de a petrece un sfert de oră în biroul procurorului. „I s-au adus la cunoștință învinuirile însă a spus că nu e pregătit să dea declarații, a cerut un nou termen pentru a se putea documenta”, a declarat procuror Eugenia Vârvescu.

Cel de-al doilea învinuit, Constantin Scântei, a venit la parchet la ora 14.45, și a stat în biroul procurorului mai bine de o jumătate de oră. La fel ca și Dumitriu, a refuzat să discute cu presa.

Cei doi au negat încă de la începutul anchetei că Petrișor Răzvan Apostu, șoferul „microbuzului morții”, ar fi lucrat pentru ei. Însă, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Iași au găsit însă dovezi clare că Apostu lucra la negru în firma lor.

La control s-a dovedit că microbuzul condus de Apostu făcea curse pirat și avea ITP-ul expirat. În plus, la fel ca și Apostu, ceilalți șoferi care lucrau pentru SC Valcris Trans nu aveau carte de muncă, nici aviz medical sau psihologic.

Unul dintre angajații firmei a reclamat la instanță că Ionel Dumitriu i-ar fi făcut contract de muncă fără voia lui, semnând în locul său, doar pentru a obține licența de transport pe firmă.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 1811
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Mar 2010 11:18:00    Titlul subiectului: 125169

Citat:
„Împotriva celor doi administratori s-a dispus pe 22 martie 2010 începerea urmăririi penale pentru vătămare corporală din culpă și infracțiuni la Legea 319/2006 privind sănătatea și securitatea în muncă ”, a declarat Eugenia Vârvescu, procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași.
Ori stimabilii habar nu au de legea 319/2006 sau ziaristii - ca deobicei - sunt paraleli cu subiectul.
De acord in principiu cu ceea ce se spune in articol, cu o minora exceptie, si anume din ce se scrie in articol niciuna din cauze nu este cauza accidentului. Singura cauza a accidentului ramane nerespectarea conditiilor de trecere la nivel. Atat si nimic mai mult. Nu inteleg de ce se invoca legea 319 / 2006, aceasta n-are de-a face cu accidentul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 30 Mar 2010 12:00:44    Titlul subiectului: 125171

Accidentul s-a produs insa ca urmare fireasca a cumulului de nereguli si ilegalitati grave din jurul fenomenului maxi-taxi.

In articol se mentioneaza explicit ca microbuzul mortii avea ITP-ul expirat, ca soferii nu aveau controlul medical si psihologic si ca facea o cursa-pirat.

Ce trebuie mai mult?

Un microbuz cu ITP-ul expirat poate prezenta deficiente mecanice care sa nu-i mai permita sa franeze corespunzator sau al carui motor sa se opreasca si sa nu mai porneasca; un sofer fara control medical si/sau psihologic poate prezenta probleme de sanatate, sa i se faca rau sau sa reactioneze cu intarziere sau necorespunzator sau poate fi pur si simplu bolnav psihic.
De cursa pirat nu mai vorbim, daca era depistat la timp poate oamenii aia scapau...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 22 Apr 2010 12:35:20    Titlul subiectului: 126136

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Expertizele_ingroapa_dosarul_Scanteia_0_248375333.html

"Expertizele îngroapă dosarul Scânteia

Cătălina Cocoloș

Joi 22 apr 2010

La opt luni de la tragedia feroviară, ancheta nu a fost încă finalizată, iar rudele victimelor nu își pot primi daunele solicitate.

Familiile celor 13 pasageri care au decedat pe 14 august 2009 în accidentul de la trecerea de la nivel cu calea ferată din Scânteia și cei doi supraviețuitori mai au de așteptat până vor afla dacă primesc sau nu daunele morale și materiale solicitate. Pentru că procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași nu au finalizat încă ancheta, asiguratorul „microbuzului morții“ nu poate să decidă cu ce sumă va despăgubi rudele.

La opt luni de la accident, anchetatorii au decis că se impune efectuarea expertizei dispozitivului automotorului care înregistrează viteza și numărul de kilometri parcurși. „Doamna procuror a solicitat o expertiză a tahografului automotorului, care va fi efectuată de Laboratorul Interjudețean de Expertize Criminalistice Iași. Am rugat experții să efectueze această lucrare cu celeritate“, a declarat Iulian Ispir, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași. Pe de altă parte, rudele victimelor de la Scânteia consideră că ancheta în acest dosar durează prea mult.

Nu știm de ce durează atât de mult. Tot ne interesam de dosar, dar încă nu am primit un răspuns clar“, a declarat Elena Meșteru, sora lui Ilie, unul dintre cei doi supraviețuitori. Pe 14 august, un microbuz cu pasageri a fost lovit în plin de trenul accelerat Iași-Brașov. În urma accidentului, 14 persoane, printre care și șoferul, au decedat. Doar doi pasageri din microbuz au scăpat cu viață. În urma tragediei feroviare procurorii au demarat o anchetă.

Astfel, s-a început urmărirea penală împotriva lui Ionel Dumitriu și Constantin Scântei, cei doi patroni ai firmei care dețineau microbuzul, pentru vătămare corporală din culpă, fals intelectual și uz de fals și nerespectarea regimului de transport public rutier. De asemenea, a fost efectuată și o expertiză tehnică a mașinii.
"



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  187.99 kb
 Vizualizat:  de 12753 ori

1.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 6165
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Mai 2010 08:34:06    Titlul subiectului: 127497

Fireste, toata ancheta a fost o mare fasaiala, asa cum ne asteptam multi dintre noi; astfel, soferii firmei implicate continua sa incalce legea, "indesand" in microbuz cu mult mai multi calatori decat numarul maxim admis de locuri.
Firma aia trebuia pur si simplu desfiintata pentru ca pune in pericol CU BUNA STIINTA viata calatorilor!

http://www.bzi.ro/firma-implicata-n-accidentul-de-la-scanteia-continua-sa-incalce-legea-171035

"Firma implicata în accidentul de la Scanteia continua sa incalce legea

Vineri, 21 Mai 2010

Firma care detinea microbuzul implicat in accidentul feroviar de la Scanteia continua sa incalce legea si sa puna in pericol siguranta calatorilor. Ieri, soferul un microbuz apatinand firmei SC Izvoras SRL a fost prins pe picior gresit. Politia a oprit mijlocul de transport la capat CUG. Soferul care efectua o cursa Iasi - Scanteia avea 12 calatori în plus fata de numarul prevazut în certificatul de înmatriculare (19+1). Acesta a fost sanctionat cu amenda de 480 lei.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Iul 2010 18:31:19    Titlul subiectului: Scanteia 130033

Evenimentul a scris:
14 iulie 2010 Tragedia de la Scânteia naște aberații juridice
ITM a cerut Valcris Trans să angajeze… mortul!

La aproape un an de la producerea tragediei de la Scânteia, magistrații Tribunalului trebuie să se pronunțe în privința unei adevărate aberații juridice declanșate de ancheta autorităților

Reamintim că, pe 14 august 2009, microbuzul condus de Răzvan Petrișor Apostu (26 de ani) a fost spulberat de tren, iar din 16 persoane, doar două au supraviețuit. Apostu a murit la spital, pe 17 august. Accidentul a scos la iveală că SC Valcris Trans, care deținea vehiculul, avea licență pentru alt traseu, Pașcani - Iorcani. Pentru Iași - Scânteia licența îi aparținea SC Izvoraș, iar cele două firme aveau un administrator comun, Ionel Dumitriu. Încă de anul trecut, procurorii au început urmărirea penală împotriva acestuia și a lui Constantin Scântei, administrator la Izvoraș, pentru fals intelectual, uz de fals și nerespectarea regimului transportului public.

În timp ce ancheta procurorilor se apropie de final, încă un proces civil a ajuns pe masa judecătorilor Tribunalului. Dosarul le-a fost trimis de colegii de la Judecătorie, care nu s-au considerat competenți să-l soluționeze. Conducerea Valcris Trans a contestat procesul verbal de cercetare întocmit de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) după accident. În urma cercetătorilor făcute în perioada 14 - 26 august 2009, inspectorii ITM au concluzionat că societatea a făcut curse regulate pe traseul Iași – Scânteia, folosindu-l pe Apostu, care însă nu avea contract de muncă în scris. Alte probleme constatate se refereau la neinstruirea în sănătate și securitate în muncă a angajaților, nerealizarea controalelor medicale, inexistența fișelor de aptitudini sau faptul că microbuzul morții avea inspecția tehnică periodică expirată. În total, ITM a aplicat amenzi de 18.000 de lei și două avertismente.

Ionel Dumitriu susține că inspectorii au greșit: „Apostu nu a fost niciodată angajat al societății, nu a desfășurat în folosul acesteia activități care ar putea fi încadrate în conținutul unui contract de muncă. Era un cunoscut al administratorului, care și-a manifestat intenția de a achiziționa microbuzul. Pentru că nu dispunea de toată suma necesară, tranzacția nu s-a putut perfecta până la data producerii accidentului. Cu toate acestea, mașina i-a fost împrumutată de mai multe ori, ca s-o folosească în scop personal. Inițiativa transportului de persoane spre Iași i-a aparținut în totalitate. Cursele erau efectuate fără știrea conducerii societății. Evenimentul petrecut pe 14 august nu reprezintă accident de muncă”.

„Inițiativa transportului de persoane spre Iași i-a aparținut în totalitate șoferului” – Ionel Dumitriu, administratorul Valcris Trans

Conducerea ITM a contracarat în instanță aceste argumente. „Din ansamblul probelor rezultă clar că Ionel Dumitriu a utilizat în primele luni din 2009 pentru acoperirea acestui traseu și o mașină aparținând Valcris condusă de Apostu. Societățile nu împrumută mașini din patrimoniu pentru testare sau folosință gratuită șapte luni la rând. În dosarul de cercetare există copii ale plângerilor formulate de Dumitriu la Poliție cu privire la mașini care piratau traseele societăți. Dacă administratorul era atât de vigilent ca nu cumva alte mașini să-i ia clienții, cum putem explica faptul că manifesta așa o lipsă de reacție cu privire la microbuzul IS-05-EEM?”, se arată în întâmpinarea semnată de directorul Iulian Tărăboanță, care zilele trecute a demisionat.

„Societățile nu împrumută mașini din patrimoniu pentru testare sau folosință gratuită șapte luni la rând” – Iulian Tărăboanță, ex-șeful ITM

Dacă până aici balanța pare să încline în favoarea ITM, cel puțin ciudată este una dintre măsurile dispuse. „S-a pus în vedere să se perfecteze toate formele de angajare pentru Apostu și să se efectueze toate plățile legale către bugetul de stat. Este dificil de comentat caracterul aberant al acestei măsuri, în condițiile în care la data întocmirii procesului verbal de cercetare Apostu era decedat. Suntem depășiți de această măsură și solicităm ITM să ne precizeze modul concret în care urmează să fie dusă la îndeplinire”, a adăugat Ionel Dumitriu.

Într-adevăr, e imposibil de spus cum ar putea semna șoferul, de pe lumea cealaltă, contractul de muncă și cum s-ar putea supune examenului medical ori instructajelor obligatorii. Totuși, șefii ITM nu par debusolați de aspectele practice: „Cu privire la măsura dispusă de a se perfecta formele de angajare, inspectorii au avut în vedere că din probele administrate rezultă că a existat un contract de muncă între angajatorul Valcris Trans și salariatul Apostu, ceea ce lipsea fiind doar înscrisul doveditor. Lipsa acestuia nu exonerează pe angajator de obligația de a efectua toate plățile la bugetul de stat”. Procedura sugerată pare însă dubioasă, având în vedere că una dintre părțile contractului buclucaș nu mai e în viață.

Magistrații au timp să se gândească la această spinoasă problemă juridică până pe 10 septembrie, când Dumitriu trebuie să facă și dovada îndeplinirii procedurii prealabile prevăzute de Legea contenciosului administrativ. (Ș.Czeller)

Patronii firmei al cărei microbuz a fost implicat în catastrofa feroviară din 2009 au atacat în instanță procesul verbal de cercetare întocmit de inspectorii de muncă, prin care li se cerea să-l angajeze pe șoferul decedat. Ei susțin în continuare că mașina îi fusese… împrumutată șoferului, care făcea curse clandestine fără știrea lor
.
http://www.evenimentul.ro/articol/itm-a-cerut-valcris-trans-sa-angajeze-mortul.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 29/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 09:21:56    Titlul subiectului: 130891

Ancheta se apropie de verdictul final.

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_Dosarul_Scanteia_este_la_final_0_307169292.html

"Iași: Dosarul Scânteia este la final

14 persoane au murit în urma accidentului feroviar. Tragedia feroviare în urma căreia și-au pierdut viața 14 persoane și-ar putea găsi vinovații la începutul lunii viitoare

Familiile victimelor care au decedat în urma accidentului de la trecerea de la nivel cu calea ferată din Scânteia și cei doi supraviețuitori ar putea afla luna viitoare cine se face vinovat de tragedie.

La aproape un an de la catastrofa feroviară în urma căreia au decedat 14 persoane procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași susțin că dosarul va fi gata în scurt timp. „Se lucrează în ritm accelerat. Ne-au venit rezultatele la toate expertizele solicitate. În scurt timp dosarul va fi finalizat", a declarat Iulian Ispir, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași.

Magistratul care se ocupă de caz va decide cel mai probabil la începutul lunii viitoare dacă îi va trimite sau nu în judecată pe cei doi patroni ai firmei căre deținea „microbuzul morții" și cine se va face vinovat de tragedia feroviară.

14 morți în accidentul feroviar

Pe 14 august, un microbuz al firmei Valcris Trans SRL, care transporta pasageri pe pe ruta Scânteia Iași a fost lovit în plin de trenul accelerat Iași-Brașov. În urma accidentului, 14 persoane, printre care și șoferul, au decedat. Doar doi pasageri din microbuz au scăpat cu viață. În urma tragediei feroviare procurorii au demarat o anchetă.

Astfel, s-a început urmărirea penală împotriva lui Ionel Dumitriu și Constantin Scântei, cei doi patroni ai firmei care dețineau microbuzul, pentru vătămare corporală din culpă, fals intelectual și uz de fals și nerespectarea regimului de transport public rutier.

De asemenea, a fost efectuată și o expertiză tehnică a mașinii, una a dispozitivului automotorului care înregistrează viteza și numărul de kilometri parcurși. Anchetatorii au solicitat să se verifice cui aparține semnătura de pe un contract de muncă a unui angajat, contrafăcut de firma Valcris Trans pentru a obține licența de transport. Potrivit unor surse judiciare, un supliment de expertiză grafologică a stabilit că unul dintre patroni a semnat actul."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.28 kb
 Vizualizat:  de 12333 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Aug 2010 14:20:19    Titlul subiectului: Expertiza 131778

Buna Ziua Iasi a scris:
Doua persoane au fost trimise in judecata in dosarul carnagiului de la Scanteia
Miercuri, 04 August 2010

Astazi, procurorii de la Curtea de Apel Iasi au decis trimiterea in instanta a dosarului accidentului feroviar de la Scanteia, din vara anului trecut, soldat cu 14 morti. Astfel, au fost trimisi in judecata Ionel Dumitriu, de 42 de ani, administratorul de la Val Cris SRL, si Constantin Scantei, de 43 de ani, administratorul firmei Izvoras SRL. Cei doi sunt acuzati de fals intelectual, uz de fals si nerespectarea normelor privind protectia muncii.

Accidentul a avut loc pe data de 14 august 2009, la o trecere la nivel cu calea ferata din comuna Scanteia. Soferul microbuzului in care se aflau 16 persoane nu a fost atent la culoarea rosie a semaforului si nici la semnalele acustice si a incercat sa traverseze liniile. A fost izbit in plin si tarat pe o distanta de cateva sute de metri. Au scapat cu viata doar doua persoane
.


http://www.bzi.ro/doua-persoane-au-fost-trimise-in-judecata-in-dosarul-carnagiului-de-la-scanteia-181959
_______________________________________________________________________________________
Buna Ziua Iasi a scris:
Rechizitoriul celor 14 morti de la Scanteia
Joi, 05 August 2010
Catalin BOACNA

 Administratorii a doua firme de transport au fost gasiti responsabili pentru accidentul de la Scanteia, in urma caruia au decedat 14 persoane  Ieri, dosarul a fost trimis pe masa judecatorilor  Doua dintre familiile victimelor s-au constituit parte civila si solicita daune de peste 450 mii euro  Procurorii au dispus neinceperea urmaririi penale pentru mecanicul de locomotiva  Expertii au constatat ca microbuzul era oprit in momentul impactului

Ieri, procurorii de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Iasi au decis trimiterea in judecata a administratorilor de la firmele Valcris Trans SRL si Izvorasul SRL, ca urmare a accidentului rutier de la Scanteia, in urma caruia au decedat 14 persoane, iar alte doua au suferit leziuni foarte grave. Ionel Dumitriu, de 42 ani, a fost trimis in judecata pentru comiterea infractiunilor de neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana ce avea indatorirea de a lua aceste masuri, nerespectarea regimului transportului rutier public, falsul intelectual si uzul de fals. Constantin Scantei, cel de-al doilea administrator al firmei, va fi judecat pentru neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana care avea indatorirea de a lua aceste masuri si nerespectarea regimului transportului rutier. Ca urmare a exprimarilor nefericite facute de procurorul de caz, a fost "cercetat in stare de libertate" soferul care se afla la volanul microbuzului, cel care a murit la doua zile dupa accident. O chestiune de noutate este ca, in acest dosar, a fost cercetat si mecanicul de locomotiva, Vasile Buda, pentru comiterea infractiunilor de neindeplinirea indatoririlor de serviciu sau indeplinirea lor defectuoasa, din culpa, insa s-a dispus neinceperea urmaririi penale fata de acesta, pentru ca expertiza a aratat ca impactul putea fi evitat doar daca circula cu 30 km/h. Aceasta viteza era imposibil de realizat in acea zona. Expertiza a aratat ca trenul avea o viteza de 70 km/h in momentul impactului. Pe de alta parte, expertii au mai aratat ca microbuzul stationa in momentul producerii accidentului. Astfel, se intelege ca, in momentul impactului, soferul s-a blocat si a oprit motorul din greseala.

Angajari ilegale

Problema esentiala pe care o dezbate dosarul finalizat, ieri, de procurorii de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Iasi este aceea a modului in care firma careia ii apartinea microbuzul a inteles sa efectueze servicii de transport public fara autorizatiile necesare. Pentru a obtine licenta de transport, la firma a fost angajat Florin Iacob, un sofer ce avea toate atestatele necesare. Angajarea acestuia s-a facut prin comiterea mai multor falsuri de care este raspunzator Ionel Dumitriu. "Semnatura aplicata la rubrica Salariat, pentru numele Florin Iacob, de pe cele doua exemplare ale contractului de munca inregistrat in 10 martie 2009, a fost executata de catre numitul Ionel Dumitriu", sustin anchetatorii, in rechizitoriul trimis instantei de judecata. Si angajarea soferului Petrisor Razvan Apostu este ilegala din punctul de vedere al procurorilor ieseni. Acesta nu a avut inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) un contract individual, insa a efectuat curse cu microbuzul firmei. Expertii au mai constatat ca acest microbuz avea serioase probleme la sistemul de franare si la directie. Oamenii legii mai sustin, in rechizitoriu, ca soferul Razvan Apostu nu avea atestatele profesionale necesare efectuarii unor astfel de servicii de transport. Doua dintre familiile victimelor de la Scanteia au anuntat ca vor cere despagubiri de la firmele de transport. Sotia lui Florin Chelaru si tatal lui Iulian Florin Chelaru au cerut despagubiri morale in valoare de 200 mii lei. Maria Radeanu, sotia lui Mihai Radeanu, ucis in accident, a solicitat despagubiri morale in valoare de 400 mii euro
.


http://www.bzi.ro/rechizitoriul-celor-14-morti-de-la-scanteia-182024
_______________________________________________________________________________________
Adevarul a scris:
Iași:EXCLUSIV Prețul unei vieți pierdute în tragedia de la Scânteia: doar 700 de lei

Un avocat din Galați le-a înmânat ca la piață urmașilor celor 13 victime din „microbuzul morții" între 700 și 10.000 de lei. Familiile pasagerilor spun că, inițial, avocații le-au promis că vor primi de 10-20 de ori mai mulți bani din prima de asigurare

Rudele celor 13 pasageri care și-au pierdut viața în accidentul de la Scânteia au încasat drept despăgubiri sume de 10-20 de ori mai mici decât cele promise de avocatul care le-a reprezentat interesele.

Localnicii din comunele Scânteia, Grajduri (Iași) și Tăcuta (Vaslui), care au rămas fără cei dragi în tragicul accident feroviar de acum un an, au fost chemați ieri și alăltăieri la o bancă din centrul Iașiului pentru a primi banii reprezentând daunele morale. Mai mult de 30 de oameni au așteptat ore în șir să le vină rândul fiecăruia în parte să dea ochii cu avocatul, dar cei mai mulți au ieșit din sediul băncii albi la față ca varul.

Clauze suspecte

Potrivit unora dintre despăgubiți, statul de plată stabilit de cel care le-a reprezentat interesele a arătat în modul următor: o parte din frații și surorile victimelor au primit câte 700 de lei, soții și soțiile câte 5.000 de lei, iar copiilor li s-au acordat câte 10.000 de lei.

„La început, am vorbit cu avocatul și ne-am pus de acord să cerem câte 200.000 de lei pentru copii și câte 100.000 de lei pentru frații soției mele, mai ales că la noi sunt cele mai tinere rude ale unei victime a accidentului", a spus Ionuț Bucătaru (22 ani), soțul unei femei de 21 ani care a pierit în „microbuzul morții".


In plus, avocatul le-a impus și o clauză de confidențialitate, considerată suspectă de către colegii lui de breaslă. Potrivit acesteia, cei care ar divulga suma încasată ar rămâne fără 15% din despăgubire. „Nu pot să vă spun ce sumă am primit. La noi în comună nici frații sau cumnații nu și-au spus între ei. E mai bine decât să mergem prin instanțe", a spus Daniela Lefter, sora uneia dintre victime. Pe lângă daunele morale, unele dintre rude au mai primit în urmă cu câteva luni și daune materiale pentru înmormântare. Alte câteva familii din Scânteia se vor întâlni astăzi cu avocatul din Galați, Lucian Gheorghe, pentru a-și primi banii.

„Știam că așa se va întâmpla. Au primit o sumă derizorie. Din păcate atunci nu s-au consultat cu alți avocați sau cu juristul de la de la Primărie", a spus Fănică Săcăleanu, primarul din Scânteia.

"Pot să spun doar că am făcut o afecre bună. Nu pot să comentez mai mult", a susținut avocatul Lucian Gheorghe, ieri seară când a ieșit din sediul băncii.


Articol complet : http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_Pretul_unei_vieti_pierdute_in_tragedia_de_la_Scanteia-_doar_700_de_lei_0_311968824.html
_________________________________________________________________________________________
Adevarul a scris:
Iași: „Microbuzul morții“, grad de uzură 100%

Într-o expertiză anexată la dosarul în care sunt judecați cei doi administratori ai societății se menționează că starea tehnică a mașinii era nesatisfăcătoare înainte de accident.

Specialiștii care au făcut expertiza microbuzului, implicat în catastrofa feroviară de anul trecut, au arătat că mijlocul de transport fabricat în 2003 nu mai avea ce căuta pe șosele. Inspecția tehnică a mașinii expirase pe data de 11 august 2009, cu tre zile înainte de accident, însă experții susțin că, potrivit legii, durata de utilizare nu mai putea fi prelungită.


Starea tehnică și de întreținere a microbuzului la data producerii catastrofei feroviare este definită de următorii parametri: durata de utilizare normală = 6 ani, durata de utilizare consemnată = 6 ani, durata de utilizare rămasă = 0, gradul de uzură = 100 %“, se precizează în expertiză.

Specialiștii mai susțin că starea tehnică și de întreținere a microbuzului erau nesatisfăcătoare. O altă expertiză a dispozitivului automotorului care înregistrează viteza și numărul de kilometri parcurși stabilește că mecanicul de locomotivă a respectat viteza legală în zonă. Procurorii au finalizat săptămâna trecută ancheta în accidentul în care au murit 14 oameni. Ionel Dumitriu și Constantin Scîntei, cei doi administrator ai Valcris Trans, au fost acuzați de infracțiuni la Legea securității și sănătății în muncă și nerespectarea regimului transportului public.

„Sunt morți în microbuz?“
Aceștia nu i-ar fi asigurat șoferului Petrișor Apostu condiții pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă și nu dețineau licență de transport pe firmă pentru traseul Iași-Scânteia. Dumitriu a fost trimis în judecată și pentru fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals. Conducătorul microbuzului, care a murit din cauya rănilor grave, este considerat de anchetatori cel care a cauzat tragedia pentru că nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată.

„Am țipat la șofer că vine un tren și eram foarte speriat. I-am spus: «ce faci, nu vezi trenul, ne omori?».După aceste cuvinte șoferul nu știu ce manevră a făcut, căci motorul vehiculului s-a oprit“, a zis în fața anchetatorilor Viorel Chelaru, unul din supraviețuitori. Mecanicul de locomotivă i-a spus procurorului că atunci când autotrenul a lovit microbuzul s-au auzit țipetele pasagerilor. Acesta declară că după impact singurul conștient era șoferul care a ieșit din microbuz ținând în mână bani și întrebând obsesiv „sunt morți în microbuz?“.



http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi-_-Microbuzul_mortii-grad_de_uzura_100_0_315568784.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Feb/2018
Mesaje: 1087
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 11:41:25    Titlul subiectului: 132253

Sa nu uitam ca accidentul se putea produce cu orice tip de microbuz, chiar si unul nou, dar chiar si cu un autobuz RATP sau al altcuiva, daca soferul se uita la fata pe care o luase in cabina sau la orice altceva, daca n'avea bani de numarat.
Inconstienta nu se masoara in gradul de uzura. Nu cred ca un vehicol nou ar fi facut fata mai bine la impactul cu trenul.
Sa nu uitam nici ca aceste microbuze supraincarcate sunt rezultatul legislatiei stupide, dupa care regia de transport nu poate iesi dincolo de localitate, iar grupuri de interese liciteaza trasee pentru firme de rude si prieteni.
Nu este un traseu interurban de lung parcurs, sa fie justificata licitarea traseului de catre ARR sau cine altcineva o face. E un traseu local, care ar fi trebuit sa intre in atributiile unei Autoritati Metropolitane.
Asta mi s'a parut cea mai tare afirmatie "Pot doar sa spun ca am facut o afacere buna." N'am s'o comentez, dar, la fel ca medicul, avocatul ar trebui macar sa faca totul pentru client, fie el si Diavolul in persoana. O afacere buna nu mi se pare deloc in acest spirit, decat daca este vorba de propriul client. In acest caz, nu pot comenta, nefiind in cunostinta de cauza, dar daca oamenii au acceptat, inseamna ca fie le-a convenit, fie marea massa de fraieri este doar un decor si o vaca de muls pentru firmele de transport care ii cara ca pe vaci si-i face ca la abator, pentru cei care ii reprezinta dela consiliul local pana in parlament si acum in justitie, pana la Statul care ii mulge de 3 ori pe zi si-i ... odata pe an, cu noi impozite.
Stimati locuitori ai acelei comune, daca va place firma de transport care v-a omorat fratii, parintii, fiii sau alte rude, mergeti in continuare cu ea si beti la crasma cei 700 roni primiti pentru o carcasa de om, gata transata de tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Oct 2010 13:53:16    Titlul subiectului: Scanteia 134778

Buna Ziua Iasi a scris:
Nou termen de judecata in dosarul accidentului de la Scanteia
Joi, 14 Octombrie 2010

Astazi a avut loc un nou termen de judecata in dosarul groaznicului accident de tren de la Scanteia, in urma caruia 13 persoane au murit. Magistratii au trimis adrese catre firmele de asigurari pentru a afla ce fel de polite aveau intocmite firmele implicate in accident, Valcris Trans SRL si Izvoras SRL, in vederea stabilirii despagubirilor.

In sala de judecata au fost prezente astazi si rude ale victimelor tragediei de pe 14 august 2009, cand un microbuz plin cu pasageri a fost spulberat de tren.


Articol
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Dec 2010 00:20:50    Titlul subiectului: 2011141050 137345

Evenimentul a scris:
Din cauza daunelor
Procesul tragediei de la Scânteia bate pasul pe loc


Procesul tragediei de la Scânteia pare tras pe linie moartă, nici la al treilea termen neîncepând audierile. Reamintim că, pe 14 septembrie 2009, microbuzul condus de Petrișor Răzvan Apostu, care făcea curse pe traseul Scânteia - Iași, a fost surprins de un tren care mergea la Brașov. 11 pasageri au murit pe loc, iar alți doi și șoferul – la spital

Valcris Trans SRL, căreia îi aparținea microbuzul, nu deținea licență pentru acest traseu, ci SC Izvoraș, cele două societăți având un administrator comun, Ionel Dumitriu. Anchetatorii au mai descoperit că Dumitriu a falsificat acte, contrafăcând semnătura celuilalt administrator de la Izvoraș, Constantin Scântei. Dumitriu și Scântei sunt acuzați de neluarea vreuneia dintre măsurile legale de securitate și sănătate în muncă și nerespectarea regimului transportului rutier public. În plus, Dumitriu și-a trecut pe răboj acuzațiile de fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals.

Ieri, avocații s-au sfădit pe tema eventualelor daune cerute de rudele morților și de răniți, în condițiile în care au fost deja despăbugiți de Groupama, iar acuzațiile din dosar nu cuprind și uciderea din culpă. „Deși riscul asigurat era mare, oamenii au acceptat doar o parte din sumă și se vor constitui în acest proces părți civile. Ne trebuie o justificare legală și logică pentru că nu au profitat la maxim de polița de asigurare”, a arătat dna Carmen Bernic, apărătorul lui Scântei și Dumitriu.

Câți bani au încasat sătenii este un mare secret, dar aceștia, se pare, au dat declarații pe propria răspundere că nu mai au pretenții de la Groupama. „Suntem puși într-o situație delicată. Clienții mei au primit sume importante, dar prin tranzacția încheiată, aceste sume sunt confidențiale, atât pentru protecția societății de asigurări, cât și a oamenilor. Nu am vrut să apară în presă și ne-am chinuit mult să păstrăm confidențialitatea. La nivelul localității lor, aceste sume ar putea constitui o tentație”, a susținut avocatul sătenilor, Lucian Gheorghe. Imediat, el a fost contrat de dna Bernic: „Principiul confidențialității poate fi invocat până la începerea cercetării judecătorești. Colegii mei au probabil și anumite justificări subiective pentru a-l susține. Nu mă interesează procentul încasat de ei, de 30 la sută!”.

Până la urmă, judecătorii au amânat din nou procesul pe 20 ianuarie, atât problema dreptului sătenilor de a cere daune, cât și cea a secretului pentru sumele deja încasate rămânând în aer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 20 Ian 2011 16:55:02    Titlul subiectului: 17 138988

Adevărul ,în ediția de joi 20 Ianuarie 2011(Articol complet!) a scris:
Rudele victimelor tragediei de la Scânteia: „În ce se poate măsura valoarea unui copil?”

O parte din rudele victimelor de la Scânteia au precizat la termenul de astăzi al procesului, în care sunt judecați administratorii firmei care deținea microbuzul morții, ce despăgubiri doresc. Judecătoria Iași a dat un nou termen pe 17 februarie.

Emil Burangic, care și-a pierdut fiica în tragedia feroviară din august 2009 în care au murit 14 persoane, a cerut 50.000 de lei daune morale.
Ionel Dumitriu și Constantin Scîntei au fost acuzați de infracțiuni la Legea securității și sănătății în muncă și nerespectarea regimului transportului rutier public. Procurorii au stabilit că cei doi administratori nu i-au asigurat lui Apostu condiții de securitate și sănătate în muncă cât și pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă și nu dețineau licență de transport pe firma Valcris Trans pentru traseul Iași- Scânteia.

Ilie Meșteru, unul dintre cei doi supraviețuitori, a cerut 10.000 de euro daune, Maria Saporojan, căreia i-a murit soțul a solicitat să i se plătească o rată, iar Marinela Săcăleanu, care a rămas tot fără soț, dorește o pensie pentru copilul de șase ani. "Nu mai pot să mă deplasez ca înainte. Sunt agent de pază la Spitalul de Psihiatrie din Grajduri, dar dacă fuge un bolnav eu nu pot duce după el.Am noroc de șefii spiatlului că mă înșeleg",a spus Ilie Meșteru. (...)

Ionel Dumitriu și Constantin Scîntei au fost acuzați de infracțiuni la Legea securității și sănătății în muncă și nerespectarea regimului transportului rutier public. Procurorii au stabilit că cei doi administratori nu i-au asigurat lui Apostu condiții de securitate și sănătate în muncă cât și pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă și nu dețineau licență de transport pe firma Valcris Trans pentru traseul Iași- Scânteia.

Dumitriu a fost trimis în judecată și pentru fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals. Potrivit rechizitoriului, administratorul a falsificat un contract individual de muncă pe numele unui salariat, falsificând semnătura acestuia și a lui Scîntei, pentru a menține activă licența de transport persoane și pe cea de transport județean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2011 06:55:40    Titlul subiectului: 51 140717

Ziarul de Iasi în editia de Vineri 4 Martie 2011 a scris:
Patronul acuzat in dosarul tragediei de la Scinteia: Microbuzul era imprumutat soferului pentru testari

Autor: Ciprian NEDELCU

Declaratii naucitoare ale acuzatilor, la audierile de ieri. Unul dintre administratorii firmei ce detinea microbuzul sustine ca i-a imprumutat masina
soferului ca sa o testeze, dar pe o perioada de citeva luni. Celalalt asociat spune ca el avea calitatea aceasta doar formal, pentru ca detinea un anume atestat.

Sefii firmei Valcris Trans au dat declaratii uluitoare ieri, in fata instantei de judecata. Acestia sustin ca nu sint vinovati de acuzatiile aduse de procurori dupa tragedia feroviara de la Scinteia, in urma careia au decedat 14 oameni. Unul dintre administratorii firmei a declarat ieri ca soferul care a provocat accidentul a facut de capul lui traseul, luind calatori fara aprobare.

Mai mult, Ionel Dumitriu a adaugat ca soferul nu era angajat al societatii Valcris Trans si ca imprumutase "microbuzul mortii", pentru a-l testa. "Microbuzul era al firmei Valcris Trans, dar nu avea ce cauta pe acel traseu, pentru ca nu avea autorizatie. I-am imprumutat microbuzul lui Razvan Apostu, pentru ca mi-a spus ca voia sa-l testeze. Nu am stiut ca el facea curse la Scinteia. Apostu nu a fost niciodata angajat al firmei Valcris Trans. El a cerut microbuzul, ca sa-l testeze, spunind ca vrea sa-l cumpere. Eu i-am mai vindut acestuia un vehicul in trecut", a declarat ieri Ionel Dumitriu in fata magistratilor de la Judecatoria Iasi. Acesta a adaugat ca i-a imprumutat microbuzul de 7-8 ori lui Apostu, in perioada aprilie - august 2009.

Pe de alta parte, celalalt inculpat din "Dosarul Scinteia", al doilea administrator al firmei Valcris Trans, Constantin Scintei, a precizat ca el i-a cedat actiunile partenerului sau inca din ianuarie 2009, cu aproximativ sapte luni inainte de producerea accidentului feroviar. "La finele lunii ianuarie - inceputul lui februarie 2009, eu am intocmit un act prin care am decis sa-i cedez actiunile mele in cadrul firmei lui Ionel Dumitriu. Actul nu a mai fost inregistrat la Oficiul Registrului Comertului, dar nu din vina mea. Eu nu m-am ocupat de nimic in aceasta societate, nu am semnat vreun act. Eu am fost cooptat in firma
, datorita faptului ca aveam un atestat pentru supravegherea traficului
rutier si era necesara prezenta
mea, pentru ca societatea sa poata functiona", a declarat, la rindul sau, Constantin Scintei.

Tot la termenul de ieri al procesului, alte parti civile, rude ale victimelor de la Scinteia, si-au prezentat pretentiile in fata instantei. Traian Petrache a precizat ca solicita daune morale de 200.000 de lei, in numele celor patru copii minori pe care ii are, Liliana Chelaru a mentionat ca doreste daune morale de 200.000 de lei
, Ionut Bucataru a solicitat 600.000 de lei, in vreme ce Iliana Burangic a mentionat ca vrea despagubiri de 50.000 de lei. De asemenea, Ionel Zaporojanu a cerut daune de 50.000 de lei, iar fratele acestuia, Petru, a solicitat 500.000 de lei. Totodata, familia Radeanu solicita despagubiri de un milion de lei. La termenul urmator al procesului, stabilit pentru 31 martie, ar trebui sa fie audiati trei martori din lucrari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 16:10:21    Titlul subiectului: 117 141977

Bună Ziua Iași în editia de Joi 31 Martie 2011 a scris:
Amanare in dosarul carnagiului de la Scanteia

Astazi, la Judecatoria Iasi, ar fi trebuit sa aiba loc un nou termen de judecata in dosarul groaznicului accident de tren de la Scanteia de pe 14 august 2009, in urma caruia 13 persoane au murit. Magistratii au decis amanarea judecarii cauzei pana pe data de 28 aprilie, din cauza absentei avocatului victimelor.

Cei doi acuzati din acest dosar sunt Ionel Dumitriu si Constantin Scantei. Ionel Dumitriu, de 42 ani, a fost trimis in judecata pentru comiterea infractiunilor de neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana ce avea indatorirea de a lua aceste masuri, nerespectarea regimului transportului rutier public, falsul intelectual si uzul de fals. Constantin Scantei, cel de-al doilea administrator al firmei care detinea microbuzul, este judecat pentru neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana care avea indatorirea de a lua aceste masuri si nerespectarea regimului transportului rutier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2018
Mesaje: 877
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Apr 2011 05:45:50    Titlul subiectului: 146 142563

Bună Ziua Iași în editia de Joi 14 Aprilie 2011 a scris:
Se inchide primul scandal legat de cei 14 morti de la Scanteia
Catalin BOACNA

Firma Valcris Trans SRL a suferit o noua pierdere, ieri, la Curtea de Apel Iasi • Judecatorii au respins un recurs in care firma care detinea microbuzul implicat in accidentul de la Scanteia a contestat anumite decizii ale ITM

Judecatorii de la Curtea de Apel Iasi au respins, ieri, recursul prin care firma Valcris Trans SRL, care detinea microbuzul implicat in tragedia feroviara de la Scanteia, a cerut anularea unui proces-verbal de contraventie intocmit de lucratorii de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Iasi. Miza procesului era acoperirea falsurilor comise in firma mentionata pentru ascunderea problemelor legate de obtinerea licentelor de transport si a autorizatiilor de functionare a societatii. In prima faza, Tribunalul Iasi a anulat un contract de munca inregistrat la ITM in martie 2009. Florin Iacob, fostul angajat al firmei Valcris Trans SRL, a sustinut ca semnatura sa de pe acel contract este falsa si ca a fost inregistrat in mod dubios la ITM in martie 2009. Barbatul a explicat in fata judecatorilor modul in care s-a ajuns la situatia de a fi angajat in mod dubios si de a fi inregistrat la ITM.
A cerut judecatorilor anularea mentiunilor de la ITM, dar si anularea deciziei de concediere din luna septembrie 2009.
Dupa producerea accidentului de la jumatatea lunii august 2009, Ionel Dumitriu, patronul firmei in cauza, a incercat sa stearga urmele implicarii sale in accident prin angajarea fictiva a acestui Florin Iacob. Avea nevoie de un angajat care sa detina toate atestatele necesare in vederea obtinerii licentei de transport. In acest context, Ionel Dumitriu ar fi inregistrat la ITM un contract individual de munca pe care apare o alta semnatura decat cea a angajatului. Speriat ca este chemat la Parchet in calitate de martor si auzind din presa detaliile referitoare la accidentul de la Scanteia, acest angajat a refuzat sa-i mai faca jocurile administratorului firmei. Astfel, pe 15 septembrie 2009 a fost concediat. Judecatorii au constatat ca este nula si acea decizie de concediere, pentru ca el nu muncise niciodata la Valcris Trans SRL. Florin Iacob a sustinut in fata judecatorilor ca a fost chemat la administratorul firmei imediat dupa producerea accidentului, pentru a rezolva problema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community