Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 14:31:44    Titlul subiectului: 187 143011

Adevarul în editia de Joi 28 Aprilie 2011 a scris:
A supraviețuit măcelului de la Scânteia și acum cere dreptate
Cosmin Turcu

Ilie Meșteru, unul din cei doi supraviețuitori ai catastrofei feroviare de la Scânteia, când 14 oameni au murit după ce un tren a izbit din plin un microbuz, este nemulțumit că vinovații rămân nepedepsiți la aproape doi ani de la tragedie. Bărbatul este mulțumit că a scăpat cu viață, deși rănile căpătate atunci îl chinuie și în prezent.

Tragedia feroviară de pe 14 august 2009, când 14 oameni au murit după ce un tren a spulberat un microbuz de pasageri trăiește vie în amintirea tuturor sătenilor din comuna Scânteia. Povestea singurului supraviețuitor din sat este binecunoscută de oameni.

„Ilie are încă probleme după acea lovitură. Mai sunt dăți în care retrăiește acel moment cumplit", a spus una din femeile din comuna Scânteia.

Mama lui Ilie Meșteru a confirmat pentru „Adevărul" că fiul ei are în continuare probleme de pe urma acelui accident.

„Fizic nu s-a vindecat complet, piciorul il mai doare. Ar vrea să nu se mai gândească la accident. Nu poate să ridice greutăți, așa că de aproape un an lucrează ca paznic la Spitalul de Psihiatrie de la Grajduri", spune Paraschiva Meșteru (72 de ani), mama lui Ilie.

Reporterii „Adevărul" l-au căutat pe Ilie Meșteru la locul lui de muncă. Supraviețuitorul de la Scânteia s-a arătat foarte nemulțumi de felul în care decurge procesul patronilor firmei de transporturi care opera curse pe ruta Scânteia-Iași.

„Statul face ceva? Face bine pentru cei care nu au trebui să facă. Patronii care ne-au distrus în halul acesta au plătit cu ceva? O daună? Atâtea vieți au fost distruse și ei ce au suportat? Nu s-a rezolvat nimic", a spus Ilie Meșteru, care a comentat foarte puțin vizavi de urmările accidentului.

„Dacă ați auzit așa ceva, nu știu. Așa vorbește lumea. Urmele pe care le am sunt cele două degete lipsă de la o mână", a precizat bărbatul.

Banii primiți ca despăgubiri s-au dus mai toți pe recuperarea medicală. „Am cheltuit o grămadă de bani pe spitale, după 100 de zile de spitalizare. Dacă nu ai nimic în buzunar nici nu se uită medicul la tine. Am primit mai puțini bani decât ar trebui, dar bine că-s pe picioarele mele și sănătos", a încheiat Meșteru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 05:20:50    Titlul subiectului: 190 143073

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 29 Aprilie 2011 a scris:
Un nou termen de judecata in accidentul de la Scanteia
Catalin BOACNA

Ieri a avut loc un nou termen de judecata in dosarul accidentului de la Scanteia, eveniment in urma caruia au decedat 14 persoane. Tragedia a avut loc pe 14 august, la o trecere la nivel cu calea ferata. Soferul microbuzului in care se aflau 16 persoane nu a fost atent nici la culoarea rosie a semaforului, nici la semnalele acustice si a fortat trecerea peste linia ferata. Din cauza acestui fapt a fost izbit in plin si tarat pe o distanta de cateva sute de metri. Dupa impact, imaginile de la fata locului erau de-a dreptul terifiante: cadavrele pasagerilor erau imprastiate printre sinele de cale ferata sau prinse in interiorul unui morman de fiare contorsionate. Din accident au scapat cu viata doar doua persoane. "El numara spaga. Vroia sa vada cat i-a iesit lui. Era cu banii in mana si numara sa vada cat i-a ramas lui. Era cu spatele la tren. Noi am vazut trenul la 25 de metri si am tipat cat am putut sa faca ceva. Atunci el s-a panicat si nu a mai stiut ce sa faca. Ne-a izbit in plin. Eu eram pe un loc mai in spate si, cand am vazut trenul, am scos piciorul prin geam pentru a crea un gol care sa-l apere pe nepotelul meu. Era un copil de 10 ani, foarte istet si nu merita sa fie in acel microbuz", a spus Viorel Chelaru, unul dintre supravietuitori.
Oamenii sunt foarte nemultumiti ca procesul treneaza si ca cei vinovati nu sunt condamnati mai repede. Pentru ca soferul a decedat la scurt timp dupa accident, acum sunt judecati administratorii firmei care detinea microbuzul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Iun 2011 06:08:10    Titlul subiectului: 270 144491

Buna Ziua Iasi în editia de Vineri 10 Iunie 2011 a scris:
Judecatorii au audiat ieri un martor cheie in dosarul Scanteia
Catalin BOACNA

Martorul audiat ieri de judecatori este un fost angajat al firmei care detinea microbuzul implicat in accident • Barbatul a declarat ca acel mijloc de transport a stat mai mult prin service si in garaj din cauza defectiunilor

Un barbat care fusese angajat fictiv la Valcris Trans SRL, firma implicata in moartea celor 14 oameni in accidentul de la Scanteia, a fost audiat ieri de judecatorii de la Tribunalul Iasi. Florin Iacob, fostul angajat al firmei Valcris Trans SRL, a sustinut ca semnatura sa de pe acel contract este falsa si ca a fost inregistrat in mod dubios, nelegal, la Inspectoratul Teritorial de Munca in martie 2009. El le-a spus judecatorilor ca, in anul 2008, a fost angajat cu acte in regula la firma, insa ulterior a renuntat. A furnizat si o informatie extrem de importanta in ceea ce priveste mijlocul de transport izbit de tren. "Acel microbuz a stat mai mult prin service sau in garaj, pentru ca se defecta destul de frecvent. Nu stiu daca soferul lucra sau nu la firma. L-am mai vazut de cateva ori pe acolo, insa nu stiu ce statut avea", a declarat Florin Iacob.
Accidentul a avut loc pe 14 august, la o trecere la nivel cu calea ferata din comuna Scanteia. Soferul microbuzului in care se aflau 16 persoane nu a fost atent la culoarea rosie a semaforului si nici la semnalele acustice si a incercat sa traverseze. A fost izbit in plin si tarat pe o distanta de cateva sute de metri. Scenele erau de-a dreptul terifiante: cadavrele pasagerilor erau imprastiate printre sinele de cale ferata sau prinse in mormanul de fiare contorsionate. Din acest accident au scapat cu viata doar doua persoane. "El numara spaga. Vroia sa vada cat i-a iesit lui. Era cu banii in mana si numara sa vada cat i-a ramas lui. Era cu spatele la tren. Noi am vazut trenul la 25 de metri si am tipat cat am putut sa faca ceva. Atunci el s-a panicat si nu a mai stiut ce sa faca. Ne-a izbit in plin. Eu eram pe un loc mai in spate si, cand am vazut trenul, am scos piciorul prin geam pentru a crea un gol care sa-l apere pe nepotelul meu. Era un copil de 10 ani, foarte istet si nu merita sa fie in acel microbuz", a spus Viorel Chelaru, unul dintre supravietuitori.
Oamenii sunt foarte nemultumiti ca procesul treneaza si ca cei vinovati nu sunt condamnati mai repede. Pentru ca soferul a decedat la scurt timp dupa accident, acum sunt judecati administratorii firmei care detinea microbuzul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Iun 2011 09:41:40    Titlul subiectului: 144495

Intrebare
Ce legatura are accidentul cu faptul ca
"Acel microbuz a stat mai mult prin service sau in garaj, pentru ca se defecta destul de frecvent." ??
Pasajul mai e si scos in evidenta prin litere ingrosate. Din cate stiu microbuzul respectiv nu s-a oprit pe calea ferata din cauza vreunei defectiuni tehnice.
"Nu stiu daca soferul lucra sau nu la firma. L-am mai vazut de cateva ori pe acolo, insa nu stiu ce statut avea"
Hai sa ne aflam in treaba, declaratie beton de martor care se baga si el in seama.
Parerea mea este ca articolul este scris cu picioarele si ca stimabilul Florin Iacob nu este nici pe departe un martor cheie a procesului.
Orice om cu cap ar desfiinta imediat cele spuse de cetateanul respectiv aflat in slujba adevarului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 08 Iul 2011 08:10:40    Titlul subiectului: 145609

Fara comentarii...

http://www.evz.ro/detalii/stiri/dosarul-microbuzul-mortii-despagubitii-din-scanteia-au-tocat-banii-la-barul-din-sat-937101.html

"Dosarul "Microbuzul morții". Despăgubiții din Scânteia au tocat banii la barul din sat

Autor: Irina Marinescu

Unii l-au îmbogățit pe cârciumarul satului, alții s-au recăsătorit și au întemeiat alte gospodării. Așteaptă alte despăgubiri prin iarnă. 14 oameni au dispărut în 2009, în "Microbuzul morții".

* Micul monument de marmură de la locul accidentului este îngrijit permanent de urmașii victimelor
* Fetițele lui Radu Bucatariu nu și-o mai amintesc pe mama. Tatăl s-a lăsat de serviciu ca să aibă grijă de ele

În comuna Scânteia din județul Iași multe case și-au schimbat înfățișarea și barurile au mers strună în ultimul an. Câteva familii s-au trezit cu mai mulți bani în cont decât au văzut în toată viața lor. Rudele decedaților în teribilul accidentul de microbuz din 2009 și-au luat despăgubirile de la firma de asigurări anul trecut, iar acum aproape niciunul nu mai are niciun ban.

Banii s-au dus la bar, n-au rămas și pentru copii

Unii și-au făcut case noi, alții le-au modernizat pe cele vechi și au cumpărat mobilă, unul dintre ei a investit și în copii, i-a înscris la școală în Iași, iar alții au stat mai mult prin baruri. "Au cheltuit mai mult pe băutură decât pe altceva. Mai bine puneau cei de la asigurări bani pe numele copiilor, să îi poată lua când împlinesc 18 ani, că așa nu cred că mai rămâne ceva și pentru ei", a spus o vânzătoare dintr-unul din magazinele din Scânteia.

Că au luat mulți, că au luat puțini, banii s-au terminat cam peste tot, iar acum rudele așteaptă cu speranță sfârșitul procesului cu firma de transport, pentru o nouă serie de despăgubiri.

"Poate mai luăm și de acolo ceva, deși nu prea cred. Și așa ne-au dat puțin, au dat mai mult celor care au avut copii", a spus Maria Zaborojan. În accidentul din 2009 și-a pierdut bărbatul, Vasile.

Traian Petrache a rămas cu cinci copii și cu banii luați a vrut să le asigure viitorul. "I-am înscris la școală în Iași, am cheltuit mulți bani cu drumurile și cu fișele de înscriere. Dar am reușit. Să aibă și ei un viitor. Jumătate din ce am luat, mai puțin de un miliard, i-am cheltuit ca să îi fac soției monument și praznice. Și mi-a mai rămas și mie ceva, mi-am luat o coadă de vacă, să aibă copiii lapte. Mi-am mai făcut eu ceva prin casă, dar nu am cheltuit foarte mult, că nici nu mai aveam ce. Banii s-au terminat, și așa am luat puțin", spune bărbatul.

Nu mai merge la muncă

Radu Bucatariu este unul dintre cei rămași fără soție. Locuiește împreună cu părinții, fratele și o cumnată și ar vrea să își facă o casă numai a lui. Spune că mai avea o speranță înainte, când trăia soția, dar acum nu prea mai vede cum ar fi posibil.

Are două fete, de 10 și 12 ani, iar firma de asigurări i-a dat 80.000 de lei. Nu a cheltuit aproape nimic din suma primită, spune el, și vrea să folosească banii pentru a-și întreține copiii. "Nu mi-au dat suficient, am auzit că alții au primit peste un miliard. Banii nu o să-mi ajungă pentru mult timp, acum stau acasă să am grijă de fete. Nu pot merge la serviciu, ar trebui să fiu plecat de dimineață până seara, iar părinții mei sunt bătrâni, nu pot să se îngrijească nici de ei, nu mai spun de fete", se plânge acesta.

Ar vrea să-și cumpere o bucată de pământ, dar așteaptă să mai scadă prețurile, poate face o afacere bună. Bărbatul nu crede că firma de transport va mai plăti vreun ban despăgubire: "Au dat vina pe șofer și au rezolvat totul așa. Nimeni nu mai vorbește de faptul că microbuzul avea o grămadă de probleme".

O nouă soție, o nouă gospodărie

Tot cu 2 fete a rămas și Ionuț Bucătaru. Locuiește la două minute de mers pe jos de Radu, numai că e mai norocos. Avea deja o casă și cu banii primiți, peste 100.000 de lei, a mai adăugat două camere pe care le-a și mobilat. La un an și jumătate de la moartea soției s-a însurat, iar cu ce i-a mai rămas din bani a mai făcut un grajd și o fântână.

"Banii ăia s-au terminat. Acum trăim din salariu. Fetele s-au învățat cu mine, îmi spun mie mama", a spus Geanina, noua soție.

Ilie Meșteru este unul dintre cei doi supraviețuitori. S-a întors la serviciu ca paznic la Spitalul de Psihiatrie Socola și plânge că tot ce i-au dat asigurările i se scurge printre degete.

"Am reușit să plătesc tot ce am cheltuit prin spitale și am mai rămas și eu cu câțiva lei", spune acesta. E contrazis de sora lui, Elena, care spune că bărbatul și-a mai făcut câte una-alta pe lângă casă, și-a mai schimbat din mobilă și mai are și niște bănuți în bancă: "E strângător, nu cheltuie mai mult decât îi trebuie".

Cât a dat firma de asigurări

Cele mai multe dintre rudele celor morți în accident nu ar spune nicicum sumele primite de la firma de asigurări. Angajații Primăriei Scânteia spun că sumele se învârt în jur de 100.000 de lei pentru fiecare familie, în funcție de numărul de copii rămăși fără un părinte. Un calcul sumar duce la o sumă finală de circa 2 milioane de lei. Mult mai puțin decât suma avansată inițial, 6 milioane.

Avocatul care i-a reprezentat pe săteni spune însă că oamenii pot trăi liniștiți cu banii primiți, dacă știu să îi gestioneze. În septembrie continuă procesul cu firma de transport, vinovată de starea microbuzului. Până la sfârșitul anului, Moș Crăciun ar putea veni cu o nouă serie de despăgubiri.

14 oameni
au murit loviți de tren în cel mai grav accident rutier din Moldova

ÎMPĂRȚEALA

Cum au venit, așa s-au dus

* Dan Alexa: 35.000 de lei pentru soția decedată - investiți într-o casă nouă pentru fiul de 23 de ani.

* Dănuț Casandroi: 115.000 de lei, a rămas cu trei fete. Cu jumătate de bani și-a renovat casa în totalitate, restul i-a dat pe praznice, monument și a cheltuit cu copiii. Nu mai are nimic.

* Costel Negură: 30.000 de lei pentru soția decedată, a început o casă nouă și a mai cumpărat niște mobilă în vechea casă.

* Traian Petrache: 100.000 de lei, a rămas cu cinci copii. Și-a dat copiii la școală în Iași, a cheltuit pentru monument și și-a luat o vacă.

* Măria Zaborojan: 10.000 de lei pentru soțul decedat, i-a cheltuit pentru a plăti ratele la bancă și pentru praznice.

* Radu Bucatariu: 80.000 de lei. A rămas cu două fete și ar vrea să cumpere o bucată de teren.

* Ionuț Bucătaru: 110.000 de lei. Are două fete și i-a cheltuit pe toți pentru casă și acareturi.

* Ilie Mesteru: 40.000 de lei cu care și-a cumpărat mobilă, și-a refăcut casa și a pus și în bancă pentru zile negre."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2011 08:06:50    Titlul subiectului: 146618

Iata "urmarile" tragicului accident: timpul a trecut, "poporul" a uitat, firma isi vede de ale ei... asteptam urmatoarele victime... Evil or Very Mad

http://www.evenimentul.ro/rss_article/microbuzele-firmei-izvoras-revin-pe-trasee.html

"Iași
Microbuzele firmei Izvoraș revin pe trasee

În urma depunerii în format electronic a solicitărilor pentru atribuirea celor cinci trasee județene care sunt descoperite în acest moment, în urma retragerii operatorilor de transport, firma Izvoraș, cea implicată în tragicul accident de la Scânteia, din anul 2009, a reușit să-și adjudece două dintre trasee. „Pe fondul renunțării operatorilor de transport la cele cinci trasee cuprinse în Programul de transport public județean, am organizat o nouă licitație, în format electronic, în urma căreia s-a reușit atribuirea a trei dintre aceste rute. Primul traseu, Iași – Popricani - Hermeziu, în lungime de 44 de kilometri, a fost adjudecat de firma RVG Speed SRL Botoșani, în timp ce traseele Iași – Vlădeni - Andrieșeni, în lungime de 60 de kilometri, și Iași - Țigănași – Vlădeni, în lungime de 42 de kilometri, au fost adjudecate de SC Izvoraș SRL”, a declarat Cătălin Nistor, consilier al președintelui Consiliului Județean, Constantin Simirad.

Cele două trasee rămase neatribuite, Tg. Frumos – Bădești - Costești și Tg. Frumos - Cotnari – Satu Nou (Belcești), urmează să facă obiectul unei alte licitații, în perioada următoare. (N. Păunescu)

Firma al cărei microbuz a fost implict în tragicul accident de la Scânteia, din 2009, va opera pe traseele Iași – Vlădeni – Andrieșeni și Iași - Țigănași – Vlădeni"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Iun 2013 07:16:19    Titlul subiectului: 165360

Daca dupa acel accident s-ar fi luat masurri ca sa limiteze haosul existent in sistemul de transport persoane intern/international, poate cei care au murit in accidentul din Muntenegru ar fi trait si astazi. Abia acum (cel putin la nivel declarativ), ministrul de interne, a propus inasprirea sanctiunilor pentru soferi. Oare cati mai trebuie sa moara ca lucrurile sa intre in normalitate si la noi ??? Articolul se gaseste aici

Citat:
Ministrul de Interne propune SANCȚIUNI SEVERE pentru șoferi: suspendarea carnetului 3 ANI

Sancționarea conducătorului auto cu suspendarea carnetului de conducere pe o perioadă de trei luni, cum este în prezent, este "un regim sancționator în bășcălie", a spus ministrul de Interne, Radu Stroe, la Realitatea TV. În opinia sa, este necesar - și se lucrează la acest aspect - să se introducă un regim de sancțiuni extrem de dure, de la amenzi mai mari, la suspendarea carnetului pe o perioadă de 3-4 ani.
"Există mai multe module care trebuiesc construite, asamblate, pentru a crea un tot al măsurilor ce ar trebui gândite și adoptate de către Guvern. Un prim modul ar fi cel referitor la programele pe care trebuie să le construiască Ministerul Transporturilor cred, trebuie un modul al modului de examinare a candidaților la diversele carnete de conducere. E clar ca nu e un lanț coerent bine pus la punct. Ar trebui un al treilea modul, un regim sancționator foarte aspru, pentru că, dincolo de ceea ce nu știm niciodată că se va întâmpla, va trebui să determinăm conducatorul auto la disciplină, pentru că nouă ne lipsește disciplina în trafic, în conducere, în comportament. Educația și disciplina", a spus ministrul de Interne, în exclusivitate la Realitatea TV.
În opinia sa, o astfel de disciplină se realizează numai prin măsuri extrem de severe.
"În opinia mea, lucrurile acestea nu se realizează decât prin măsuri extrem de severe care trebuie să aducă forțament pe conștiința omului, ca să nu spun 'frică' pentru a nu mai trece pe roșu, pe zebră, pentru a nu mai circula cu viteză peste 50 km peste normă, nici măcar atât, evident, sub influența băuturior alcoolice, fără permis... Există un proiect de ordonanță de urgență de înăsprire a pedepselor. Am amânat-o în septembrie, pentru că am spus să completăm aceste lucruri. Nu vom pune accent pe amenzi, și ele vor fi, ci pe suspendarea carnetului de conducere 3-4 ani. Trei luni (cum este în prezent, n.r.) reprezintă un regim sancționator în bășcălie, după părerea mea", a încheiat ministrul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 30 Iun 2013 12:53:23    Titlul subiectului: 165446

Suspendarea carnetului pe 3-4 ani ca sanctiune contraventionala mi se pare o aberatie si o ineptie fara margini. De fapt, insasi suspendarea permisului ca masura contraventionala aplicata de agentul de circulatie mi se pare o aberatie. Ar fi mult mai normal ca asemenea sanctiuni sa fie aplicate prin hotarare judecatoreasca, raportat la gravitatea faptei comise si a efectelor pe care aceasta le-a produs.
Iar domnul ministru ar fi mai bine sa se duca prin Nigeria, unde autobuzele se tot ciocnesc intre ele, cu trenuri sau cu cisterne si oamenii mor ca sobolanii. Poate face acolo o propunere ca asta si-l pica aia cu elicopterul. Si sa nu uite musiu ministrul ca soferul era angajat de-al lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community