Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Abonamente STB (RATB) cu numar limitat de calatorii

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
lcn23



Data înscrierii: 27/Sep/2010
Ultima vizita: 13/Apr/2012
Mesaje: 1

MesajTrimis: Sâm 10 Mar 2012 11:55:30    Titlul subiectului: Abonamente STB (RATB) cu numar limitat de calatorii 153968

Ce parere aveti de urmatorul articol?

Sâmbătă, 10 Martie 2012

Abonamente RATB cu număr limitat de călătorii

Autor: Antoaneta Etves

Bucureștenii nu vor mai putea circula după bunul plac pe mijloacele de transport în comun. Pe o linie urbană, numărul de călătorii va fi de cel mult 200, iar pe două linii, de 120.

Cei care aleg să își încarce portofelul electronic cu 50 de lei, adică cu un abonament lunar, vor putea circula cu autobuzul de maximum 200 de ori în cele 30 de zile.

Pe de altă parte, cei care vor opta pentru un abonament valabil pe două linii urbane vor putea taxa maximum 120 de călătorii.

"Hotărârea a fost luată în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome de Transport București (RATB). Propunerea va fi supusă aprobării Consiliului general al Capitalei. Nu era normal să ai un număr nelimitat de călătorii", a explicat, pentru EVZ, directorul general al Regiei, Viorel Popescu.

Maximum 6-7 călătorii pe zi

Un simplu calcul a aratăt că, dacă o persoană circulă cu mijloacele de transport în fiecare zi, aceasta poate efectua maximum 6,6 călătorii. În opinia directorului Popescu, bucureșteanul va fi obligat, prin această măsură, să valideze și să fie mai responsabil.

"Practic, acum omul nu validează cardul pentru că nu este obligat. Astfel, noi nu știm și nu putem face o statistică reală a numărului călătorilor. Eu cred că 200 de călătorii pe lună sunt suficente", este de părere Viorel Popescu.

FACILITATE

Abonametul de o zi, plătit și prin SMS

Membrii Consiliului de Administrație (CA) de la RATB au decis ca abonamentul de o zi să poată fi plătit ca și până acum, dar și printr-un simplu mesaj de pe telefonul mobil.

Dacă propunerea, care a trecut de CA joi, va fi validată și de Consiliul General al Capitalei, călătorul va fi taxat cu maximum 9,6 lei atunci când va trimite SMS pentru a cumpăra dreptul de a circula cu RATB-ul o zi.

Opt lei va însemna valoarea abonamentului, iar tariful perceput de operatorul mobil va fi de maximum 1,6 lei, a precizat, pentru EVZ, directorul general al RATB, Viorel Popescu.

"Sistemul va fi funcțional în câteva luni, urmând ca, după ce avem avizul aleșilor generali, să demarăm discuțiile cu operatorii de telefonie mobilă. Aceștia nu pot percepe mai mult de 1,6 lei pentru un SMS", a mai spus Popescu.

Potrivit acestuia, sistemul de plată cu ajutorul telefonului mobil va fi implementat într-o primă fază pentru abonamentele de o zi, urmând ca pe viitor să se poată plăti și călătoria, abonamentul sau alte pachete de călătorie ale Regiei.

Cert este că, pentru a se putea pune în aplicare acest sistem, mijloacele de transport vor trebui conectate la un soft special.


Sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/abonamente-ratb-cu-numar-limitat-de-calatorii-970777.html

_________________
lcn
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Mar 2012 15:26:25    Titlul subiectului: 153974

Cine a gandit mizeria asta? Eu unul, ca sa ajung de la Titan la Crangasi si inapoi (asta doar intr-o dimineata) am validat cardul de 6 ori: pe 311, 163, apoi 601, 69, 311, 79. Doar nu era sa astept 70/92 care au un interval de 21 de minute! Am luat ce a venit. Si in continuare, in cursul serii, il voi mai valida de vreo 3-4 ori pe putin, pentru ca trebuie sa ajung cumva si in centrul istoric si sa ma si intorc cu N-ul.

In loc sa procedam si noi ca intr-o metropola care se respecta, sa taxam o singura data si calatoria sa fie valabila 2 ore pe ORICE mijloc de transport - cu obligativitatea validarii cardului in toate vehiculele - uite cu ce porcarii mai vin baietii smecheri...

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 10 Mar 2012 16:04:38    Titlul subiectului: 153975

Unde ai vazut tu frate validitate de 2 ore la o calatorie de 2 lei? 45 minute ar merita, dar 2 ore nu gasesti nicaieri si nici nu renteaza pentru nici una din parti. Si sa stii ca sunt multe capitale unde biletul are pret real serios si nu exista nici o validitate pe perioada de timp la transportul de suprafata.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 13:05:02    Titlul subiectului: 154024

E o idiotenie, de fapt problema e alta, ca nu pot sa stie cine si pe la ce ora umbla si pe unde umbla pe cand daca esti obligat sa validezi abonamentul altfel stau treburile. Afla instant ca Ion Ionescu la ora 10.00 s-a urcat in autobuzul liniei 104 la statia Piata Muncii si e in masina cu numarul de parc 3456 care merge spre Piata Unirii si pozitia masinii e stiuta tot timpul prin GPS. De aici trageti singuri concluziile. Deocamdata cat e nelimitat eu validez doar o data pe luna sa fiu sigur ca s-a inregistrat noua valabilitate dupa care liniste si pace. Totul e facut de fapt nu ca sa fie usor cetateanului, ci sa faca supravegherea mai usoara.
Abonament RATB RFID, pasaport RFID, localizarea continua si foarte precisa a pozitiei tuturor telefoanelor mobile, localizarea geografica a retelelor WI-FI, sunt multe si e mult de scris. Dar asta e de fapt scopul real nu ce BLA BLA BLA indruga ei.

_________________
http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 13:24:38    Titlul subiectului: 154025

Eu unul sunt de acord cu OBLIGATIVITATEA validarii cardului de catre TOTI calatorii, numai asa poate fi determinat stiintific gradul si modul de utilizare a vehiculelor si apoi organizat transportul local functie de necesitati.
Ar trebui ca inclusiv pentru pensionari si celelalte categorii de pomana... aaa, de beneficiari de gratuitati, sa se emita carduri, ba chiar cu numar limitat de calatorii.
Mie, ceatateanului platitor de taxe si impozite nu-mi convine sa-i car "gratis" (adica sa platesc eu!) pe toti cei care beneficiaza de diverse pomeni electorale. Ba inca sa mai si umble aiurea, "fara numar", generand aglomeratie si producandu-mi disconfort tot mie, celui care platesc si biletul meu, si pe al lor!
A, ca treaba cu validarea obligatorie poate fi utilizata si in alte scopuri, da, pare plauzibil.
Insa exista cai mult mai simple de monitorizare: de ce sa-l obligi pe cetatean, cand e mult mai simplu sa faci ceva mult mai diabolic, ceva atractiv, pe care omul sa-l vrea el, fara sa fie obligat?!? Nu e mai simplu sa faci, de exemoplu, telefoane tot mai performante si atragatoare, pe care sa le oferi la "promotii" si pe care cetatenii, in special tinerii, sa si le cumpere si sa le poarte cu ei peste tot, de buna voie?!?
Si avand permanent cu tine un telefon performant si un SIM, "urmarirea" in timp real e deja mult mai la indemana... ba, inca, daca e adevarat ca se pot activa fara stiinta posesorului microfonul si/sau camera, atunci ce rost are sa ne mai "speriem" de un "banal" card RATB?!?
Scuze pentru "micul" off-topic.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 14:26:33    Titlul subiectului: 154031

La telefoane e alta treaba daca stii ce si cum reteaua raporteaza ca esti in Berceni si tu esti de fapt in Rahova iar telefoanele cu cat sunt mai destepte pot fi facue inatacabile de catre useri. Daca stii cum poti pacalii si faimosul IMSI catcher. Pe cand banalitatea validarii cardului RATB poate duce mult mai usor la crearea unui tipar. Nu vreau sa par paranoic dar parca se vrea din ce in ce mai mult control informatic asupra tuturor actiunilor pe care le face un cetatean. Oare cati dintre voi stiu ca in Bucuresti esti filmat intr-o zi in medie de 25 de ori cat timp mergi pe strada pe jos 4-6 ori in plus daca folosesti RATB mai adaugati o medie de 20 de camere daca flositi o singura magistrala de metrou 30 pentru 2 magistrale daca folosesti masina personala la un drum de 10 km prin oras te vad cam 45-50 de camere. Nu mai zic o plimbare de o ora la mall mai aduce 70-80 de camere. Adaugam faptul ca daca se stie in ce autobuz esti au data ora directia in care mergi iar RATB inseamna puncte obligatorii de trecere. Asa ca noi oamenii obisuiti nu mai putm trece neobservati nicaieri iar hotii si cei pentru care se impune scopul declarat al tuturor acestor lucruri trec neobservati. Asa ca exemplu ia incercati o zi sa treceti neobservat sa vedeti ce greu e dar si ce costuri suplimentare implica. Cu pensionarii se rezolva mult mai usor daca se dorea dar unde nu e cap... Aplicau metoda de la studenti si gata injumatateau numarul plimbaretilor din start
_________________
http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community