Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri despre liniile din perioada comunismului
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 10 Sep 2009 10:24:32    Titlul subiectului: Amintiri despre liniile din perioada comunismului 116653

Infiintez acest topic, in care vom scrie tot ceea ce ne mai amintim despre liniile de transport in comun din perioada comunismului , linii care acum sunt desfiintate sau modificate, vom incerca sa specificam de la ce depouri sau autobaze erau, ce fel de mijloace de transport circulau pe acele linii, si orice indiciu care ne mai amintesc de acea perioada.Am sa incep eu cu linia 101.
LINIA 101- A fost dintotdeauna de la Autobaza Titan, pana prin anul 1995. Pe aceasta linie circulau autobuze Ikarus 180 articulate. Traseul acestei linii era urmatorul: Platforma Industriala Pipera- Str. Petricani-Sos. Colentina-Str. Ziduri Mosi-Sos. Pantelimon-Sos. Morarilor-B-dul Muncii-B-dul Leontin Salajan, apoi traseul era acelasi ca si astazi, pana la Intrep. 23 August, poarta 4. Pe atunci, str. Socului era foarte ingusta, existau numai case, si nu trecea nici un mijloc de transport in comun pe ea. Pe la jumatatea anilor '80, str. Socului a fost transformata. S-au construit blocuri si s-au dublat nr. de benzi, a fost introdusa o linie de tramvai, iar linia 101 a fost deviata prin aceasta strada, devenita sosea, nemaifiind nevoie sa ocoleasca prin Sos. Morarilor. Apoi au fost introduse pe aceasta linie autobuze Ikarus 260 rosii articulate. Circulau atat de aglomerate, cu calatori pe scara, si de multe ori, partea din dreapta spate a autobuzelor, atingea asfaltul. Tot timpul aceasta linie a fost aglomerata, mai ales in zona Pipera, datorita acelei zone industriale. Si in afara de linia 16, nu mai exista o alta linie care sa suplineze linia 101 intre Pipera si D-na Ghica. La inceputul anului 1981 au fost inlocuite vechile autobuze cu autobuze DAC117, tot articulate, iar in vara aceluiasi an a fost schimbata vechea sigla I.T.B. cea triunghiulara cu cea rotunda . Si tot in anul 1981, mai in toamna, au aparut rachetele care au fost amplasate deasupra autobuzelor. Autobuzele DAC 117 aveau amplasate 3 rachete, pe tronsonul 1 . Racheta (butelia) din mijloc era putin mai ridicata decat celelalte 2 aflate pe marginea autobuzului. Singurul autobuz pe care au fost amplasate 4 rachete, 2 in fata si 2 pe tronsonul din spate, a fost de la Autobaza Titan, si era titular pe linia 101. Si numai pe rachetele acestui autobuz scria diesel-gaz,in rest pe toate celelalte scria gaz metan. Mie imi placea mult acest autobuz, si ma imprietenisem cu soferul de la schimbul 2. Odata a facut pana chiar in poarta la mine. Cat m-am bucurat! Am vorbit cateva ore cu soferul acestui autobuz. Imi spunea ca acesta este singurul autobuz cu 4 rachete, este de fapt primul din modelul DAC117, pe care au fost amplasate rachete, dar din cauza ca autobuzul nu prea are echilibru si mai sunt si grele 4 rachete, s-a trecut la amplasarea a doar 3 rachete.Nr. de I.T.B. al acestui autobuz era 3377. Dar anii au trecut. In vara anului 1989, traseul a fost scurtat, intorcand la Bucur Obor. Dupa revolutie, au aparut autobuze DAC-UDM pe aceasta linie, apoi IKARUS 260 galbene, pe la mijlocul anilor '90 linia a fost prelungita pana la D-na Ghica, unde intoarce si azi. Au fost introduse autobuze Rocar de Simon, linia a apartinut si de Autobaza Floreasca, iar cand a fost preluata de Ferentari, au circulat din nou autobuze Ikarus 260, si chiar DAC-UDM, apoi au aparut autobuze DAF, iar acum circula autobuze Merecedes. Am sa revin si cu amintiri ale altor linii, langa care am crescut si care imi placeau. In harta de mai jos se vede traseul liniei 101 prin Sos. Moararilor, in timp ce pe Str. Socului nu trecea nici un mijloc de transport.



P9070001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.73 kb
 Vizualizat:  de 31725 ori

P9070001.JPG




Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Joi 10 Sep 2009 16:37:23, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 10 Sep 2009 13:04:51    Titlul subiectului: 116656

LINIA 36.-Aceasta linie a fost infiintata in anul 1981. A apartinut mult timp de depoul Colentina. La inceput, a functionat pe urmatorul traseu: Cartierul Colentina-Sos. Colentina-Str. Ziduri Mosi-Sos. Pantelimon-Granitul. Au circulat numai vagoane V3A clasice. Era o linie mai secundara, venea destul de greu. Ma duceam cu mama la Manastirea Cernica, si la D-na Ghica asteptam chiar si mai mult de 20 de minute. Un vagon titular al acelor vremuri, era 147, un vagon foarte bun. Dupa cativa ani de la infiintare, traseul a fost modificat, astfel ca in loc de Granitul, ducea la Republica, unde mai intoarce si astazi. Asta pentru ca a fost data in folosinta noua linie pe Sos. Socului, care fusese modernizata.In anul 1988, i s-a modificat si celalalt capat, in loc de Cartierul Colentina, fiind cel al Platformei Industriale Pipera. Mi-l amintesc pe 155, care a circulat chiar in prima zi pe noul traseu. Era galben. Sigla ITB de pe lateralele vagonului, era deosebit de mare. Pe aceasta linie, cel mai mult au circulat 12 vagoane, iar cel mai putin, in 1989, duminica erau numai 2(doua) vagoane!!! Linia 36, a apartinut si de Depoul Dudesti, o scurta perioada, pana in revolutie. Titulare erau 011, 012, 045, 046, toate in schema de culori rosu+alb. Cateva zile, din rezerva a fost si prototipul nemtesc 3501, pe care voi il stiti. El era titular atunci pe linia 19. O faza haioasa pe care mi-o amintesc, intr-o duminica, erau doar 2 vagoane de 36, cu nr. 045 si 046. Manipulantii de la schimbul 2 erau foarte distrati, cred ca nu erau nici controloare la capat, ca umblau numai unul dupa altul. Primul venea 046, apoi 045, si apoi timp de o ora nu mai venea nici un tramvai. Veneau tot cele doua si tot la rand! Atunci linia 36 nu avea multi calatori cum are astazi. Pe atunci circula si linia 101 pana la Pipera, iar 36 era o linie secundara. Abia prin vara lui 1989 cand a fost micsorat traseul liniei 101 la Bucur Obor, a fost marit parcul de tramvaie al liniei 36. A fost o perioada cand 36 circula ocolit prin Lizeanu, Bucur 0bor, B-dul Dimitrov,a fost o perioada cand 36 circula pe un traseu scurtat , adica in loc de Pipera intorcea la Lizeanu, Reanvierii, dar au facut reclamatii calatorii din Cartierul Tei, si a fost introdus pe traseul lui, pana la Pipera.Iata mai jos, cele 2 capete vechi, in care intorcea 36.
Poza 3 a fost preluata din "Ghidul traseelor de transport" in comun anul 1982.



P9070003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.42 kb
 Vizualizat:  de 31723 ori

P9070003.JPG



P9070004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.8 kb
 Vizualizat:  de 31723 ori

P9070004.JPG



PA190001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.13 kb
 Vizualizat:  de 29840 ori

PA190001.jpg



PA240010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.34 kb
 Vizualizat:  de 29720 ori

PA240010.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 10 Sep 2009 17:25:18    Titlul subiectului: 116666

LINIA 201- Din cauza nr . mare de muncitori care lucrau in intreprinderile Platformei Industriale Pipera, in anul 1981 s-a infiintat linia de autobuze 201, pentru a prelua calatorii din Zona Pipera pana in Colentina si invers. La inceput, linia purta indicativul 101 barat. Traseul era urmatorul: Platforma Industriala Pipera-Str. Petricani-D-na Ghica. Durata semicursei: 8 minute. Pe aceasta linie circulau autobuze articulate Ikarus 280, rosii. Dar la inceput, pe tablite nu scria 101 barat, ci numai 101, cu culoarea rosie, iar soferii marcasera ei cu carioca linia oblica peste numar, pentru ca multi calatori confundau linia 101 barat cu linia 101. Si pe fiecare tablita scria 101 si in partea stanga si in cea dreapta, iar in mijloc scria Platf. Ind. Pipera iar dedesubt D-na Ghica. Autobuzele erau de la Autobaza Pipera. Dupa numai cateva luni, s-a modificat numerotatia tuturor liniilor de transport, iar autobuzele cu nr. barate au primit prefixul 2xx, iar cele rapide, prefixul 3xx, astfel linia 101 barat, a devenit linia 201. Dupa alte cateva luni, linia 201 a fost prelungita pana la Bucur Obor, traseu pe care a circulat pana la desfiintarea ei. Cel mai mult pe aceasta linie au circulat 4 autobuze, iar cel mai putin, un singur autobuz. Si aici mi-a ramas in minte o imagine pe care nu am sa o uit si nici nu am s-o inteleg vreodata. Iesisem la poarta sa privesc autobuze, iar de la Pipera, se indrepta spre D-na Ghica un 101 barat, un Ikarus 280 (articulat), in care (ciudat lucru) in primul tronson al autobuzului erau multi calatori,scaunele erau ocupate, stateau si in picioare, era foarte aglomerat, iar in spate, dincolo de burduf, era doar o singura persoana pe un scaun! Cumva sa fi fost un grup de muncitori care se cunosteau si vorbeau cu totii? Daca as vedea astazi asa ceva, mi-as da seama ca persoana din tronsonul din spate ar fi fost un aurolac nespalat si lumea a fugit de el, dar in 1981 cand am vazut acea faza, nu exista asa ceva .Chiar daca pe linia 101, autobuzele fusese inlocuite cu DAC 117, in schimb pe linia 201 au ramas foarte mult timp, tot autobuze Ikarus260 articulate, care au circulat pana au disparut de tot din Bucuresti, abia atunci au aparut si pe linia 201 DAC117. In vara anului 1989 cand linia 101 a fost redusa la Bucur Obor, parcul liniei 201 a fost marit la 4 autobuze. Intrucat la Intreprinderea Electronica de la Pipera nu exista controlor de cap de linie, soferii erau obligati sa isi stampileze foaia de parcurs la capatul de la Intreprinderea Cinescoape, adica o statie inapoi, unde intorcea 167 si 445. Asa ca vrand nevrand, capatul lui 201 a devenit Rocin(Cinescoape), pentru ca soferii nu se mai deranjau sa mai duca inca o statie calatorii pana la Electronica (Nei). Dupa revolutie au aparut DAC-UDM, si rar cate un Ikarus 260 gaben nearticulat. Dupa anul 1998, linia a apartinut Autobazei Titan. Intr-o zi un sofer m-a rugat sa il duc la capat la Cinescoape (Rocin) ca sa ii arat traseul pentru ca circula prima oara prin aceasta zona.In ultima perioada, mai ramasese un singur autobuz pe traseu, si umbla mai mult gol intre Pipera si D-na Ghica. Ma intreb si astazi de ce oare linia nu a fost prelungita pana la Piata Rosetti. Linia 201 a fost desfiintata in urma cu vreo 8 ani in urma, in aceasta perioada grea , si neagra a transportului in comun, perioada pe care o traversam noi toti, perioada in care suntem condamnati la aglomeratie, transbordari, din cauza desfiintarii atator si atator linii! Ma intreb, cine oare ne despagubeste de disconfortul creat in autobuze supraaglomerate cu trasee scurte, cine ne despagubeste asteptarile lungi din statii, unde pierdem zeci de minute zilnic!


P9070001_01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.94 kb
 Vizualizat:  de 31681 ori

P9070001_01.JPG



PA240009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.91 kb
 Vizualizat:  de 29719 ori

PA240009.jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 11:05:03    Titlul subiectului: 117075

LINIA 4. - Traseul acestei linii a fost urmatorul: Cart. Colentina, Sos. Colentina, Str. Reinvierii, Str. Lizeanu, Sos. Stefan cel Mare, B-dul Ilie Pintilie, Str. Sevastopol, Str. Doctor Felix, B-dul Miciurin , B-dul Marasti cu intoarcere la Piata Scanteii. Pe aceasta linie au circulat numai vagoane ale Depoului Colentina, tramvaie V3A clasice. O mica exceptie a fost in vara anului 1985, cand linia 4 a fost transferata la Depoul Militari, si pret de numai cateva luni, au circulat tramvaie T4R, simple, dar din cauza ca depoul era prea departe de traseu, parcul de vagoane al acestei linii a revenit din nou la Depoul Colentina, unde a ramas pana la desfiintarea liniei. Cele mai multe vagoane pe linia 4 au fost 9, iar cele mai putine au fost 5, in ultimii ani ai existentei liniei. Este posibil ca pe aceasta linie sa fi circulat si mai mult de 9 vagoane, dupa cum imi spuneau unii manipulanti mai in varsta, dar acest lucru a fost posibil inainte de anul 1978, cand eu eram prea mic , aveam numai cativa ani. Dintre vagoanele care au circulat pe linia 4 timp foarte indelungat, mi-l amintesc pe 166. Acest vagon era titular pe linia 4. In vara anului 1983 sau 1984, nu mai imi amintesc bine, venea din Doamna Ghica si se indrepta spre Cart. Colentina. In apropiere de Raul Colentina, linia face putin dreapta. Iar vagonul avand viteza, a deraiat atat de urat, chiar pe pod, si a luat-o in stanga, inchizand toate benzile Soselei Colentina in sensul de mers spre Doamna Ghica, punandu-se lateral. Numai boghiul 4 a mai ramas pe linie. Noroc ca nu venea din sens invers nici o masina si nici un tramvai, caci se putea intampla o catastrofa. Si noroc ca nu a sarit si boghiul 4 de pe sina, caci era chiar in dreptul podului, ar fi putut cadea chiar in lac. Mult timp circulatia a fost blocata. Greu a fost pana a fost pus pe sine. Multi ani au ramas urmele pe sosea. Alt vagon titular in linia 4 a fost 169. Era vopsit rosu normal, dar rosu batea spre visiniu, si eu il cunosteam de la o posta. A fost lovit pe o laterala, iar tabla a fost pusa de la un alt tramvai dar nu a mai fost vopsita. Arata oribil. Iar firma de pe partea laterala spate, nu era pusa la ultimul geam spre usa nr. 4, ca la celelalte tramvaie. Era pusa cu 2 geamuri mai spre burduful 2. Ma refer la firma pe care scria linia de tramvai, care atunci era din panza, si se putea vedea si din interior nr. liniei. La felul cum arata 169, pot spune ca era un jaf in toata regula. Alt vagon titular pe linia 4 a fost 210. Acest vagon a fost vopsit in anul 1987 in schema de culori rosu+alb, pentru a circula pe noul traseu al liniei 5. Dar nu stiu din ce motiv, dupa cateva luni, a fost scos de pe linia 5, si in anul 1988 a fost titular cateva luni pe linia 16. Insa nici aici nu a stat prea mult, intrucat dupa cateva luni, 210 a circulat ca vagon de baza pe linia 4, destul de mult timp. Poza de mai jos este preluata dintr-o carte numita Bucuresti-Monografie, aparuta la Editura Sport-Turism in anul 1985, si este facuta in zona Bucur Obor spre Sos. Colentina. In departare se vede un vagon al liniei 4 care din Sos. Colentina face dreapta pe Str. Turmelor. Poza a doua este facuta in primavara anului 1988, la mine in curte , unde locuiam, iar in plan secund, pe Str. Petricani se vede vagonul 210, vopsit in schema de culori rosu +alb, vagon de care am vorbit mai sus, vagon care de pe linia 5 fusese introdus pe linia 16, iar dupa cateva luni urma sa intre pe linia 4. Se poate observa si usa 4 deschisa, asa cum circulau pe atunci tramvaiele. In ultima poza se vede fostul capat de la Piata Scanteii. Celalalt capat al lniei 4 de la Cart. Colentina se vede in mesajul de mai sus, postat cu istoricul liniei 36.


P9150012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.48 kb
 Vizualizat:  de 31507 ori

P9150012.JPG



P9110001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.11 kb
 Vizualizat:  de 31507 ori

P9110001.JPG



P9150013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.69 kb
 Vizualizat:  de 31507 ori

P9150013.JPG



204_19780825_Bd_maresal_Averescu_10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.16 kb
 Vizualizat:  de 29846 ori

204_19780825_Bd_maresal_Averescu_10.jpg



236_19781120_Calea_Mosilor1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.49 kb
 Vizualizat:  de 29846 ori

236_19781120_Calea_Mosilor1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 28 Sep 2009 18:04:45    Titlul subiectului: 117700

LINIA 176- O linie de care ma leaga foarte multe amintri, o linie de suflet, o linie langa care am crescut, o linie care imi facea mare placere sa ma plimb. Traseul acestei linii era urmatorul: Gara Basarab, Piata Garii de Nord, Str. Dreapta, Sos. Nicolae Titulescu, B-dul Ilie Pintilie, Calea Dorobanti, Str. Av. Beller, str. Kalinin, Str. Ceaicovski, Str. Barbu Vacarescu, B-dul Lacul Tei, Str. Doamna Ghica, Sos Colentina, si intorcea pe Str. Sergent Chirita Ion, o strada mai secundara, situata vis-s-vis de Depoul Colentina, paralel cu Str. Cornisor. Pana la inceputul anilor '80, mai precis prin anul 1981,sau inceputul anului 1982, aceasta linie se numea 76.Pe aceasta linie au circulat in cea mai mare parte autobuze model IK4. O exceptie a fost in anul 1982, cand in vara, cateva luni, aceste autobuze au fost inlocuite cu autobuze DAC117 articulate, ale Autobazei Floreasca, din cauza nr. mare de calatori. Insa aceste autobuze erau mai lenevoase, pornirea era mai lenta, in curbe trebuia sa circule cu viteza mai redusa fata de autobuzele IK4, iar, ciudat lucru, minutele unei semicurse, erau aceleasi ca cele ale autobuzelor IK4, dar nu prea faceau fata aceste autobuze, si trebuiau soferii sa forjeze la maxim aceste autobuze DAC117 cu burduf. Mie imi placea sa stau in spate, si din cauza vitezei, ma balansa , si copil fiind, ma distra foarte mult acest lucru. Ba inca mai si saream , zicand ca vreau sa fie balansul si mai mare. Dar in toamna s-a revenit din nou la autobuzele IK4, de la Autobaza Nordului, dar intre timp, se montasera pe unele dintre ele, butelii cu gaz metan, iar din acest motiv, autobuzele au fost separate, adica cele cu butelii de gaz metan au circulat doar pe liniile 148,149,161,250,261,304,350,361deoarece se alimentau cu gaz metan de la statia de alimentare aflata la capatul de la Piata Scanteii, iar celelalte autobuze fara rachete cu gaz metan au circulat pe celelate linii, gen 176, 131(o parte, pentru ca si Serban Voda aveau autobuze pe acesta linie), 331, si mai apoi 209, poate si altele. Autobuzele titulare care au circulat pe linia 176, au fost: 3, 5, 39, 1711, 410,1627, 1628, 1629, 872, 1936, 681, 1974, si mai sunt si altele care nu imi vin mie acum in minte. Sa mai adaug si faptul ca Regina Nordului, autobuzul 611, nu a fost titular pe linia 176. D-l Val circula foarte rar, doar din rezerva, el era titular pe o linie de Cursa Speciala. La fel si 1626. Tot rar si tot din rezerva circula pe linia 176. Ambele erau titulare pe liniile 716si 722, linii de Cursa speciala care duceau su aduceau soferii de la IPRS Baneasa impreuna cu linia 740 dar aceasta aprtinea de Autobaza Pipera, pe acesta linie circuland autobuze DAC articulate.Dar cel mai mult titular pe 176, a fost 399, cu care faceam curse cel mai des, era la schimbul 2 titular un om in varsta, care controla si bilete! Era singurul care facea asa ceva, dar pe atunci si soferii aveau voie sa controleze bilete. Imi aduc aminte de 2 afise lipite pe geamul din spatele soferilor. Pe unul scria Va rugam, nu angajati discutii cu soferul in timpul mersului, dar in loc de cuvantul angajati, scria angjati. Asa era pe fiecare afis, intrucat afisul era din tabla, si uneori era pus sus in dreapta deasupra usii nr. 1. Pe al doilea afis scria : Conducatorul auto are drept de control bilete. Controlori erau foarte putini pe vremea aceea. Am fost odata cu 399 in Autobaza Nordului, ca sa spele masina, si am inchis toate geamurile, si cand a trecut autobuzul in sala de spalatorie, o perie a spart un gemulet din acela mic de pe laterala care se deschide. Imi placea si autobuzul 39, titular pe 176. Avea o vopsea atipica, adica pe langa rosu normal, avea pe laterala si o banda alba destul de lata. Din cand in cand mai era si pe 176 turat din rezerva si cate un autobuz cu butelii cu gaz metan, dar mergea incet, eu faceam curse cu ele, si mereu pe parcursul semicursei, erau depasite de autobuzele din spate care nu aveau butelii. Imi placea zgomotul produs de frana de motor, eu locuiam pe Str. Petricani, si cand autobuzele veneau de pe str. Doamna Ghica in drept la Palatul Ghica Tei, punea frana de motor, ca sa intre pe B-dul Lacul Tei,pentru ca era o curba si eu auzeam din curte zgomotul, de la circa 300m. Avand prea multe de spus, voi continua cu istoricul acestei linii176, in mesajul urmator. Mai jos postez cateva fotografii care se gasesc la noi pe forum si apartin Domnului Serban Lacriteanu


286_19821024_Gara_Basarab_V56_si_IK4[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.8 kb
 Vizualizat:  de 31277 ori

286_19821024_Gara_Basarab_V56_si_IK4[1].jpg



296_19830403_Gara_Basarab_180[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.08 kb
 Vizualizat:  de 31277 ori

296_19830403_Gara_Basarab_180[1].jpg



303_19831115_Gara_Basarab_4042[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.32 kb
 Vizualizat:  de 31277 ori

303_19831115_Gara_Basarab_4042[1].jpg




Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Lun 28 Sep 2009 20:10:51, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 28 Sep 2009 19:52:30    Titlul subiectului: 117703

LINIA 176- Partea a doua. Am vorbit in mesajul de mai sus, despre partea frumoasa a liniei 176. Acest lucru s-a intamplat pana in anul 1983. Dupa aceasta, linia a inceput sa fie stirbita, incet, incet, pana s-a ajuns la desfiintarea ei, sau ma rog, la desfiintarea indicativului 176, pentru ca aceasta linie exista si astazi, dar sub un alt indicativ. Asadar, incepand cu anul 1983, parcul de autobuze al liniei 176 a fost micsorat cu 3-4 autobuze. Apoi, in anul 1984, fara nici un motiv clar, traseul acestei linii, a fost scurtat pana la Doamna Ghica, la intersectia cu Sos. Colentina. Evident, alte autobuze au fost scoase, parcul micsorandu-se din nou. Apoi de la Str. Ceaicovski, nu mai trecea pe str. Kalinin, acea strada deosebita cu piatra cubica, cu Lacul Floreasca in dreapta si Parcul Floreasca in stanga. A fost deviat traseul pe Calea Floreasca, apoi facea dreapta pe str. George Calinescu, in apropiere de Complexul Comercial Agroindustrial Floreasca. Motivul? Inchiderea strazii Kalinin, din initiativa Tovarasului Nicolae Ceausescu, Presedintele Republicii Socialiste Romania, din cauza ca pe malul Lacului Floreasca, pe str. Primaverii, se afla una din vilele Tovarasului, la care venea din an in paste, si nu dorea sa auda nici un fel de zgomot. De aceea a fost deviat si traseul liniei 5 desfiintandu-se Gara Herastrau. Anul 1985, a fost unul critic pentru linia 176. A aparut asa zisa stationare! Din cauza economiei de motorina, linia 176 nu mai circula deloc intre orele 10-13 si 18-21!!. Nici in garaj la Nordului nu aveau voie sa intre autobuzele! Stationau pe str. Petricani. Aici ne-am imprietenit cu toti soferii de pe autobuzele liniilor 176. Le aduceam apa rece de la un izvor aflat in Parcul Plumbuita, in spatele Palatului Tei si a Bisericii Teiul Doamnei Ghika. Asa zisa stationare a tinut pana la inceputul anului 1987. In ultima perioada, autobuzele erau impartite. Nu mai stationau toate pe Str. Petricani. Jumatate din ele stationau la Gara Basarab. Noi toata ziua ne jucam prin autobuzele stationate pe str. Petricani! In anul 1988, alt moment critic. Linia 176 a fost transferata de la Autobaza Nordului la Autobaza Serban Voda, autobuze noi, soferi noi, nu mai cunosteam pe nimeni, ne parea atat de rau! Tot autobuze IK4 erau, dar parca pareau altfel! Un autobuz mai rasarit a fost 1599, foarte nervos, arata bine, era saltat de fata mult de tot, la curbe intra cu viteza mare, se apleca mult, avea sus pe acoperis o chestie verde de plastic si o antena lunga de radio. Iar in toamna anului 1988 sau primavara anului 1989, nu mai retin exact, a sosit momentul fatal al liniei 176, momentul in care acest indicativ a ramas doar in memoriile celor care se obisnuise cu aceasta linie. Era o dimineata insorita. Ma aflam la Statia Lacul Tei. Vine un autobuz IK4. De la distanta vad ca avea un afis scris cu pixul. Cand ma uit mai atent, scria linia 182, si cu un traseu nou pe vremea aceea. Ce bine! M-am gandit eu! Avem acum pe langa 176 si pe 182 . Nu se urcase mai nimeni in acest autobuz. Asteptam. Vine alt autobuz. Tot 182! O femeie intreaba soferul: Dar de ce nu mai vine odata 176? Nu mai exista 176! raspunde soferul! S-a desfiintat! Dar de fapt ce se intamplase? Se lucra pe undeva pe Calea Dorobanti sau pe B-dul Ilie Pintilie, iar autobuzele fusese deviate pe la Arcul de Triumf, B-dul 1 mai, dar tot la gara ajungea. Dar ciudat lucru, cei de la ITB, au schimbat si indicativul din 176 in 182. De ce? Nu stiu! Ma intreb si acum! Dar lucrarile s-au incheiat, autobuzele au intrat pe traseul lor de baza, insa indicativul nu a mai fost schimbat! A ramas tot 182! Dar unii calatori voiau sa ramana traseul pe la Arcul de Triumf, au facut sesizari conducerii de atunci, care a hotarat in cele din urma si infiintarea liniei 282, care circula si astazi. Si aceasta a fost povestea oarecum trista a autobuzelor care au purtat candva indicativul ...176....!!!


P9280001_01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.2 kb
 Vizualizat:  de 31249 ori

P9280001_01.JPG



P9280002_01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.8 kb
 Vizualizat:  de 31249 ori

P9280002_01.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 6132
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 08:31:56    Titlul subiectului: 117713

Foarte interesanta povestirea despre aceasta linie de autobuze. Am cateva intrebari. Care era frecventa autobuzelor ? Cam cat dura o semicursa ? Cand au introdus autobuze DAC 117 in locul IK-urilor, erau mai putine autobuze pe traseu, sau au bagat tot atatea articulate cat erau inainte, autobuze scurte ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 21:36:23    Titlul subiectului: 117780

Pai intervalul de succedare era de 3-4 minute, iar seara si duminica venea la un interval de 5-7 minute, dar unii soferi se grabeau, ii prindeau pe cei din fata, si se depaseau pe traseu, apoi iar cei din urma ii intrecea pe cei din fata. Asa ca de multe ori stateai si 10 minute pana sa vina vreun 176, si aveai surpriza sa vezi venind 3-4 la rand! Autobuzele DAC au fost introduse imediat dupa ce linia 76 devenise 176, si tot atunci se introdusesera butelii de gaz metan, deci prin 1982. Erau tot atatea autobuze tip Dac cate erau si IK4, de fapt erau aceleasi itinerare, cu aceleasi tururi, aceleasi minute, dar cei de pe DAC-uri nu faceau fata minutelor. O semicursa era pana in 30 de min, nu mai retin bine, pt. ca atunci cand au fost deviate pe Str. George Calinescu, mai primise cateva minute. Linia aceasta a fost pentru mine o linie de suflet, stiam orice miscare, la fel cum a fost si linia 17, despre care am atatea amintiri si despre linia 17! Si mai am cateva linii, despre care am sa scriu in functie de timpul pe care il am! Amintiri care raman, amintiri care nu se vor sterge niciodata din mintea mea, si de aceea m-am gandit ca este bine ca sa vi le impartasesc si voua, sa va bucurati sau sa va intristati, de acel trecut frumos, trecut care nu va mai reveni...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2009 17:21:33    Titlul subiectului: 117868

LINIA 167- De cand ma stiu eu, aceasta linie a facut legatura intre Platforma Industriala Pipera ( Cinescoape ) si I.P.R.S. Baneasa, trecand pe B-dul Dimitrie Pompei, Str. Gara Herastrau,Sos. Pipera, Sos Pipera - Tunari, Str Erou Iancu Nicolae. Pe aceasta linie au circulat numai autobuze DAC articulate, cand de la Autobaza Pipera, cand de la Autobaza Floreasca. Evident, ca pana in anii'80 au circulat si alte modele de autobuze, dar eu abia pe la inceputul anilor '80 am inceput sa frecventez aceasta zona. Durata semicursei a fost intre 22 si 24 de minute si la fiecare capat, avea o stationare de 6 sau 8 minute, pentru a se face timpul de 30 de minute. Pe aceasta linie cel mai mult au fost 2 autobuze iar cel mai putin, un singur autobuz. Pentru ca perioada unei semicurse era de 30 de minute cu tot cu stationarea de la capat, si fiind doar doua autobuze, intervalul de succedare era de 30 de minute. De la fiecare capat, plecarea era la fix si la si jumate. Duminica era un singur autobuz pe traseu, pe vremea comunismului. Intr-o duminica a anului 1981 am fost la Padurea Baneasa cu parintii, iar in Com. Pipera, un controlor in varsta echipat cu sapca si costum, care semana mai mult a controlor C.F.R., a oprit autobuzul, si timp de peste 10 minute, a controlat fiecare calator, apoi a coborat, iar autobuzul si-a continuat cursa. La inceputul anului 1989, linia a fost transferata Autobazei Nordului, asa ca pe aceasta linie au circulat autobuze IK4, insa nu pentru mult timp, caci dupa revolutie, autobuzele IK4, au fost inlocuite cu noile autobuze DAC-UDM, tot de la Nordului. Un autobuz titular pe aceasta linie era DAC UDM cu nr. 2222, pe care conducea acel sofer batran de pe fostul IK4 cu nr 399 care fusese pe linia 176, unul din cei mai buni prieteni ai mei. Imi spunea cum se taiau autobuzele IK4, si se duceau le fier vechi, insa acoperisurile le opreau pentru a le folosi ca acoperis la o hala a Autobazei Nordului. Iar eu de cate ori treceam cu tramvaiul 5 pe Pasajul Baneasa, ma uitam cu tristete la acea hala cu acoperisul facut din acoperisuri de IK4, caci se vedea bine hala din tramvai de pe pasaj. In urma cu vreo 7-8 ani, sa zic asa, capatul de la Uzinele Cinescoape, devenit Rocin S.A., s-a desfiintat, in locul lui facandu-se in timp record o cladire de birouri pentru firme,iar linia 167 a fost prelungita pe Str. Petricani, cu intoarcere la Lacul Tei, deja aparuse autobuze Ikarus 260 si apoi Rocar de Simon, caci linia din nou fusese transferata la Autobaza Floreasca. Iar prin anul 2005 daca nu ma insel, cand D-l Primar Adriean Videanu a desfiintat liniile preorasenesti, linia 167 a fost desfiintata, si preluata de firme de maxi-taxi, insa indicativul a fost schimbat in 567. Iar in urma cu cativa ani, Primaria Voluntari a introdus si 2 midibuze galbene, cu indicativul 167, insa nu mai ocoleste ca 567 cu care circula in paralel pe la Str. Gara Herastrau, ci taie dreptul, pe Str. Petricani, si intra direct in Com. Pipera, ajungand mult mai repede la Baneasa decat 567. In harta de mai jos, se vede fostul capat al liniei 167 de la Uzinele Cinescoape, in poza a doua se vede cladirea imensa, care este asezata chiar pe locul fostului capat de la Cinescoape (Rocin), iar in poza a treia se vede un midibuz al Primariei Voluntari pe linia 167, pe Str. Petricani.


p9070001_01_213[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.94 kb
 Vizualizat:  de 30991 ori

p9070001_01_213[1].jpg



P9300014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.59 kb
 Vizualizat:  de 30991 ori

P9300014.JPG



P9300015.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.79 kb
 Vizualizat:  de 30991 ori

P9300015.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 6132
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2009 20:03:01    Titlul subiectului: 117874

Am mai circulat cu kinia 167 cand eram in ultimii ei ani de existenta, am prins si Ikarusurile 260 si Rocar de Simon. Tin minte insa ca inaintre de 2005 linia era destul de goala, nu mai era foarte folosita.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 21:59:03    Titlul subiectului: 118147

LINIA 142. Traseul acestei linii era urmatorul: Str. Barajul Dunarii – Str. Liviu Rebreanu – Bd. Leontin Salajan – Bd. Ion Sulea – Str. Dristorului – Str. Delea Noua – Str. Labirint – Str. Cauzasi – Splaiul Unirii – Piata Natiunile Unite. Era o linie foarte frecventata si aglomerata, iar autobuzele purtau marca Ikarus. Strabatea aproape in intregime strada Labirint, o strada foarte pitoreasca, cu 7 cotituri, cu case vechi de aproape 100 de ani. La intersectia cu Calea Vacaresti avea traseu comun (pentru o statie) cu linia 134, care venea dinspre Calea Dudesti. Trecea pe langa Institutul de Medicina Legala Dr. Mina Minovici de pe Splai, apoi pe langa Tribunalul mare si intorcea in Piata Natiunilor, chiar inainte de Opereta. Incepand cu 1 Nov. 1986 linia 142 a fost desfiintata datorita lucrarilor de sistematizare din zona Labirint – Cauzasi, ce nu au fost finalizate nici in prezent (a murit nea Nicu si ne-a lasat intre ruine). Era singurul mijloc de transport pe str. Dristorului, tronsonul cuprins intre Bd. Ion Sulea (Iosip Broz Tito) si Sos. Mihai Bravu; de asemenea, singurul care acoperea Str. Labirint, intre Str. Traian si Calea Vacaresti. Dupa parerea mea, linia ar trebui reinfiintata, dupa terminarea lucrarilor la Str. Matei Basarab; dar, intrucat str. Cauzasi nu mai exista, traseul ar trebui modificat de la intersectia cu str. Romulus pe directia inainte, apoi la dreapta pe bd. Mircea Voda pana la Piata Coposu; dupa aceea la stanga spre Piata Unirii, cu intoarcere pe podul de la Piata Natiunile Unite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2009 22:05:54    Titlul subiectului: 118256

LINIA 84. Acest troleibuz a circulat pe urmatorul traseu: Bd. Muncii – Str. L. Patrascanu – Str. C. Brancusi – Str. Baba Novac – Str. Dristorului – Str. Delea Noua – Str. Delea Veche – Str. Popa Nan – Bd. Republicii – Bd. Gh. Gheorgiu Dej – Bd. Dr. Petru Groza – Str. Carol Davila – Bd. Eroilor – Sos. Panduri – Str. Razoare - Drumul Taberei – Str. Valea Ialomitei. Capetele liniei au suferit modificari, dupa cum urmeaza: intre 1982-84 (aproximativ) capatul dinspre Titan a fost mutat la bd. Leontin Salajan (acum Nicolae Grigorescu), intr-o bucla improvizata, datorita unor lucrari de infrastructura pe strazile C. Brancusi si L. Patrascanu. A fost o perioada dificila pentru locatarii din zona, carea aveau de strabatut pe jos cel putin 1 km prin noroaie, iar lucrarile parca nu se mai terminau. In Drumul Taberei, initial capatul a fost la str. C-tin Apostol, pentru ca apoi, dupa realizarea buclei si a jonctiunii cu str. Compozitorilor, sa fie prelungit la Valea Ialomitei.
Existau anumite portiuni de pe traseu unde, datorita ingustimii strazilor, intoarcerea se realiza pe o cale separata. De pilda, in zona strazii Tepes Voda, pe sensul spre Universitate se circula pe str. Budila. A existat o perioada de cateva luni cand troleibuzele au circulat la intoarcere pe str. Austrului, insa, datorita carosabilului slab si a denivelarilor care aparusera, traseul a revenit pe Popa Nan. Pana prin 1983, au circulat si pe str. Labirint, iar la intoarcere mergeau pe str. Th. Sperantia pana la intersectia cu Dristorului. In zona Pietei Operei, sensul de intoarcere dinspre Drumul Taberei era prin str. Carol Davila, apoi prin str. Dr. Lister, trecand prin apropierea stadionului Cotroceni.
Linia 84 avea unul din cele mai lungi trasee din Bucuresti, strabatand orasul de la est la vest pe o distanta de circa 12 km si trecand prin 5 din cele 6 sectoare ale capitalei. Din acest motiv era o linie foarte bine cunoscuta si solicitata. In vara anului 1989 a cazut bomba: linia 84 a fost desfiintata, la fel ca si alte trasee lungi (ex. troleibuzul 89 sau tramvaiul 27 care mergea pana la Gara de Nord si care a fost redus la jumatate, intorcand printr-o bucla pe str. Dristorului.)
Motivul pare sa fi fost o schimbare a strategiei ITB, in vederea cresterii rentabilitatii transportului in comun, determinata, se spune, de amestecul cuplului Ceausescu in activitatea acestei institutii. Pentru constructia metroului (magistrala 3) si a finalizarii lucrarilor din Centrul Civic trebuiau bani suplimentari, iar alesii neamului n-au mai gasit alta metoda decat de a deturna, pur si simplu, 200 milioane lei din banii ITB-ului (o suma colosala pe atunci). Dupa cateva luni de controale intense si amenzi usturatoare, paguba a fost recuperata, dar, surpriza: apare din nou nea Nicu si “subtilizeaza” inca 200 milioane. In acel moment, ITB-ul a fost nevoit sa faca disponibilizari si bineinteles sa-si reduca activitatea. Dar, in fine… toate astea au trecut. Nici acum nu se doreste reintroducerea liniei 84, tot din motive de rentabilitate, pentru a se plati 2 bilete in loc de 1, schimband la Piata Rosetti cu un alt troleibuz. Asta e viata!

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2009 01:50:44    Titlul subiectului: 118265

De ce a fost introdusă linie de troleibuz pe Str. Austrului? S-a dorit cumva realizarea unui sens unic pe Str. Popa Nan? Pe stâlpii de pe Str. Austrului încă se mai văd urmele inelelor de care erau prinse consolele.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2009 18:55:13    Titlul subiectului: 118286

Nu cred ca s-a dorit chiar sensul unic pe Popa Nan, ci o fluidizare a circulatiei, datorita ingustimii acestei strazi. La momentul respectiv cand se circula pe Austrului, se ajunsese in situatia ca troleibuzele nu se mai intalneau deloc, ceea ce era desigur benefic. Probleme erau mai ales la capatul dinspre str. Matei Voievod, si mai ales dupa introducerea troleibuzelor articulate (1980) cand se intampla uneori sa nici nu poata lua curba, daca pe partea opusa se afla un alt vehicul in statie. La fel s-a intamplat si la intersectia Popa Nan cu Labirint, imi amintesc ca trebuia sa astepte cel care vira dreapta pana trecea de intersectie celalalt. Dupa 1987, cand nu s-a mai circulat pe Popa Nan dincolo de Mase Plastice, au aparut aceleasi probleme pe str. Delea Veche, care e si mai ingusta. La fel era si este pe Delea Noua, in dreptul strazii Invingatorilor, aproape ca isi frecau oglinzile intre ele. Nu inteleg de ce nu se revine la traseul initial pe Theodor Sperantia, practic nu e nici o problema, strada a ramas, chiar daca nu mai seamana cu ce a fost odata (au disparut strazile laterale Andriesescu, Lupitei, Mesterul Manole, Chiparosului, Obstei, Laptelui, Cornul Caprei). Pierdere grea!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2009 20:32:19    Titlul subiectului: 118291

Linia 84, cu toate ca era asa de lunga, imi aduc aminte ca avea o frecventa foarte buna. Eram student si stateam in Caminul "6 Martie" (langa Opera) si aveam doua rude in Th. Sperantia si in Titan (langa Posta Titan), drept pentru care aveam nevoie de 84 si 92. De multe ori asteptam peste o jumatate de ora 92, dar in timpul asta veneau numeroase 84. Noroc cu aparitia metroului, cand am scapat de 92. Apoi am scapat si de studentie, si nu prea mai stiu ce s-a intamplat. Intr-o vreme 92 ajungea pe la Gara de Nord. Acum habar n-am daca mai exista?!
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 24/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2009 13:54:37    Titlul subiectului: 118317

Inca mai exista, intre Barajul Dunarii si Vasile Parvan, via Universitate, dubland pe mare parte (90%) linia lui 70.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2009 21:51:29    Titlul subiectului: 118337

LINIA 140. Avea urmatorul traseu: Str. Barajul Dunarii – Str. Liviu Rebreanu – Bd. L. Salajan – Str. C. Brancusi – Str. Baba Novac – Str. Dristorului – Str. Labirint – Str. Traian – Str. M. Eminescu – Str. Polona – Gradina Icoanei – Str. Dionisie Lupu – Piata Cosmonautilor. Intoarcerea se realiza prin Calea Dorobantilor – Bd. Dacia – Str. Orientului – Str. Taras Sevcenco, apoi de la intersectia cu Mosilor se revenea la traseul de baza. Initial indicativul liniei era 40, iar de la 1 mai 1981 a devenit 140. Autobuzele liniei erau de tip Ikarus, articulate. In 1987, cand au inceput demolarile pe str. Labirint, linia a fost deviata prin Sos. Mihai Bravu pana la Piata Iancului, apoi pe Republicii pana la Foisorul de Foc. Tot cam atunci a inceput sa fie inlocuit parcul de vehicule cu autobuze Rocar, nearticulate, ceea ce a produs fireste aglomerarea lor si scaderea confortului calatorilor. Linia era solicitata fiindca facea legatura intre zone importante ale orasului. Avea o portiune de traseu comuna cu a liniei inelare 133, ambele trecand pe la Hala Traian si apoi pe strada Eminescu. In primavara lui 1988 s-a realizat o strapungere catre Piata Galati, largind carosabilul, cand au disparut strazile Orientului si Taras Sevcenco, fiind inglobate in Bd. Dacia. Dupa cunostinta mea, linia 140 a fost desfiintata prin 1991, considerandu-se ca este dublata in buna masura de linia troleibuzului 79. Dupa mine, acest argument nu sta in picioare, intrucat diferenta de traseu este mare. La fel ca si in cazul liniei 142, consider ca aceasta linie 140 era o prezenta importanta in traficul bucurestean, motiv pentru care pledez in favoarea reinfiintarii ei pe acelasi traseu, desigur dupa terminarea lucrarilor la str. Matei Basarab.
Imaginea de mai jos surprinde un vehicul al liniei 40 traversand Calea Calarasilor, in anul 1976 (fotografia este realizata de Dan Vartanian.)

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 22/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Oct 2009 22:00:16    Titlul subiectului: 118339

Cel putin in 1988, 140 nu mai ajungea la Piata Cosmonautilor (Lahovari). Nu-mi amintesc acolo decat toate cate mergeau prin zona Drumul Taberei: 126, 226, 137 (nu stiu sigur daca mai era), 368, plus 331, 172 si ceva mai tarziu 168 si 268.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 22:53:53    Titlul subiectului: 118454

COSTACHE MIHAIL a scris:
Autobuzele DAC au fost introduse imediat dupa ce linia 76 devenise 176, si tot atunci se introdusesera butelii de gaz metan, deci prin 1982. Erau tot atatea autobuze tip Dac cate erau si IK4, de fapt erau aceleasi itinerare, cu aceleasi tururi, aceleasi minute, dar cei de pe DAC-uri nu faceau fata minutelor.
Cînd am descoperit eu linia 176, prin 1982 sau 1983, erau 100% IK4. Asa a ramas pana mi-am luat valea, in August 1985. Nu mai tin minte ce autobaze deserveau linia : Nordului + Militari ? Imi amintesc perfect de un IK4 venind (gol si cu luminile stinse in salon) dinspre Podul Grozavesti si oprindu-se la terminusul Basarabi, unde a intrat pe traseu. Am tras concluzia ca venea de la Militari.

Am apucat vechiul traseu, pina la strada Cornisei (linga Soseaua Andronache, daca nu ma insel). Imi amintesc si cand s-a scurtat la Dna Ghica # Sos. Colentina, precum si de scurtarea la Bd. Lacul Tei # Dna Ghica.
Aventurierul a scris:
LINIA 142. (...). Era o linie foarte frecventata si aglomerata, iar autobuzele purtau marca Ikarus.
Era deservita de IK4 de la defuncta autobaza Serban Voda. Linia era, intr-adevar, foarte aglomerata, dar s-a ameliorat situatia cand a fost introdus metroul intre cartierul Titan si Piata Unirii (de fapt : Timpuri Noi - Republica). Scazand frecventarea, a scazut si numarul de masini : de la 25 am cazut la 5 ! De frecventa nu imi mai amintesc, dar traseul dura cca 25 de minute de la un cap la altul.

Cand a inceput Raposatul sa demoleze cartierele Vacaresti si Dudesti, linia 142 a intrat in spirala modificarilor care au dus la desfiintare. Intr-o prima etapa, trecea prin pustiul de linga Institutul Medico-Legal. Apoi, a fost deviata pe Splaiul Independentei, pina la Podul Marasesti. Acolo trecea Dambovita, o lua pe Strada Florilor si nu mai stiu pe unde, pana regasea traseul normal prin Labirint. In vara 1985 era deviata pe Traian - Timpuri Noi. Tot atunci 142 a incetat sa mai circule duminica.

Pentru mine a fost o linie de suflet, ca 176 pentru tine. Ma ducea de acasa (de linga Opereta) la bunica, pe Postavarul.
Aventurierul a scris:
LINIA 140. Avea urmatorul traseu: Str. Barajul Dunarii – Str. Liviu Rebreanu – Bd. L. Salajan – Str. C. Brancusi – Str. Baba Novac – Str. Dristorului – Str. Labirint – Str. Traian – Str. M. Eminescu – Str. Polona – Gradina Icoanei – Str. Dionisie Lupu – Piata Cosmonautilor. Intoarcerea se realiza prin Calea Dorobantilor – Bd. Dacia – Str. Orientului – Str. Taras Sevcenco, apoi de la intersectia cu Mosilor se revenea la traseul de baza. Initial indicativul liniei era 40, iar de la 1 mai 1981 a devenit 140. Autobuzele liniei erau de tip Ikarus, articulate.
La inceputul anilor 80, traseul era diferit in zona Lahovary. Venea de pe Eminescu, ajungea la Pta Romana, intorcea in giratoriu si o lua pe Bd Dacia. Linia era exploata cu DAC 117 de la autobaza Titan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2009 09:12:38    Titlul subiectului: 118458

andrei a scris:
Cînd am descoperit eu linia 176, prin 1982 sau 1983, erau 100% IK4. Asa a ramas pana mi-am luat valea, in August 1985. Nu mai tin minte ce autobaze deserveau linia : Nordului + Militari ? Imi amintesc perfect de un IK4 venind (gol si cu luminile stinse in salon) dinspre Podul Grozavesti si oprindu-se la terminusul Basarabi, unde a intrat pe traseu. Am tras concluzia ca venea de la Militari.

Am apucat vechiul traseu, pina la strada Cornisei (linga Soseaua Andronache, daca nu ma insel). Imi amintesc si cand s-a scurtat la Dna Ghica # Sos. Colentina, precum si de scurtarea la Bd. Lacul Tei # Dna Ghica.
Autobuzele 176 tip DAC articulat fusesera mai inainte . Daca nu la inceputul anului 1982, este posibil ca la sfarsitul anului 1981, caci dintr-un mesaj de mai sus, am aflat data exacta cand au fost schimbate indicativele tuturor liniilor: 1 mai 1981. Asa cum am precizat, au fost doar cateva luni, autobuze DAC. Deja in 1982 , se trecuse din nou la IK4, care au fost in totalitate de la Autobaza Nordului. Cat despre capatul vechi, acesta a fost Str. Sergent Chirita Ion, acolo au intors autobuzele liniilor 176, si asa scria si pe firmele(placutele sau panza din fata) autobuzelor: Str. Sergent Chirita Ion. Iar Str. Cornisor, era paralela cu Str. Sergent Chirita Ion, dar acolo intorceau tramvaiele 1 si 21. Ambele strazi, erau perpendiculare cu Sos. Colentina, si cu Depoul Colentina. Iar daca ne uitam cu mare atentie la firma autobuzului 176, din poza postata mai jos, vom observa ca scrie:Str. Sergent Chirita Ion, Piata Dorobantilor, Gara Basarab.Iar daca spui de anul 1985, ca ai vazut un IK4, venind gol pe seara, venea de la stationare. Dupa cum am spus, o buna perioada, nu mai circulau seara intre orele 18:00- 21:30, si nu puteau stationa toate in capatul de la Gara Basarab. Unele isi alegeau alte locuri de stationare in care sa nu incomodeze circulatia, chiar daca era mai departe de capat. Cele de pe Str. Petricani, stationau toate, caci acolo erau loc, dar la Basarab, era o zona mai aglomerata. A fost linia mea de suflet, si acum suspin dupa ea, si este imposibil sa scriu ceva eronat despre linia 176 ...


286_19821024_gara_basarab_v56_si_ik41_107[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.8 kb
 Vizualizat:  de 30219 ori

286_19821024_gara_basarab_v56_si_ik41_107[1].jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Oct 2009 23:11:35    Titlul subiectului: 118500

LINIA 134. A circulat pe urmatorul traseu: Piata Muncii – Str. Theodor Sperantia – Calea Dudesti – Str. Avram Goldfaden – Str. Cauzasi – Piata Unirii – Piata Universitatii – Piata Romana – Piata Victoriei – Bd. 1 Mai – Piata Clabucet (Chibrit). Avea in dotare autobuze de tip Ikarus, articulate. Traseul era lung si realiza o legatura importanta intre zona Mihai Bravu si cart. Bucurestii Noi. La capatul din Piata Muncii intorcea in jurul unui scuar unde exista un centru ITB de abonamente. Prima statie de la Piata Muncii era in dreptul unui magazin de lapte si sifoane, iar pe partea opusa (in dreptul strazii Blaj) era o alimentara. Linia 134 era o prezenta pitoreasca in zona Dristorului – Dudesti, fiind singurul mijloc de transport de pe str. Th. Sperantia, pana la Posta Vitan. Exista totusi o portiune de o statie (intre Popa Nan si Dristorului) unde circula in paralel cu troleibuzele 84 si 92. De asemenea, pe ultima statie inainte de Piata Muncii concura cu tramvaiul 15, care venea de pe str. Agricultori. La Posta Vitan intra pe linia tramvaielor si circula impreuna cu autobuzul 311, care pe atunci avea un alt traseu, ambele trecand prin zona veche a Dudestilor (fostul cartier Crucea de Piatra). La intersectia cu str. Mircea Voda linia 311 vira la dreapta pentru a iesi in Calea Calarasilor, iar linia 134 vira la stanga pe Str. Avram Goldfaden, iesind la Piata Cauzasi. Dupa o scurta portiune parcursa pe Calea Vacaresti, o lua la stanga in dreptul intersectiei cu Alimentara pentru a iesi in Splai, trecand pe langa Inst. Mina Minovici. De aici traseul continua pe bulevardele centrale, pe langa magazinul Unirea, Cocor, hotelul Intercontinental, cinema Scala, Patria iar apoi la Piata Victoriei intra pe bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache). De la intersectia cu bd. Miciurin (Averescu) ramanea elementul de baza al transportului de suprafata, alaturi de tramvaiul 20. In martie 1987, cand a fost “stearsa” aproape toata zona Dristorului - Vitan, luata cu asalt de buldozere in doar cateva ore (din declaratiile unor martori), linia 134 a fost desfiintata si nici pana in ziua de azi nu a mai reaparut. Pe vechiul traseu nu ar mai putea circula, strazile fiind modificate, iar accesul spre Dudesti – taiat de bd. Unirii. Strada si Piata Cauzasi au disparut pentru totdeauna prin “bunavointa” lui nea Nicu, iar ceea ce a ramas din str. Theodor Sperantia e o zona mizera, cazuta in paragina, cu exceptia blocurilor noi, care insa nu sunt reprezentative din perspectiva istorica. Exista autobuzul 104 care merge pe un traseu apropiat pana la Unirii. In cazul liniei 134, din pacate, nu cred ca se poate pune problema reinfiintarii, nici in centru n-ar avea ce sa caute, traficul pe magistrala nord-sud e si asa destul de aglomerat. Ramane doar in memoria noastra ceea ce a fost odata aceasta linie, de care ne amintim cu nostalgie, vremea trece si nu se mai intoarce, totul se schimba, iar noi suntem ca niste copii care nu reusesc sa se maturizeze, sa inteleaga ca unele schimbari dureroase sunt necesare si inevitabile. Adevarul e ca Bucurestiul a platit un pret imens pentru a se dezvolta si a avea acest Centru Civic care, oricat ar fi de criticat si blamat, reprezinta totusi un castig si asigura o mai buna functionare a aparatului de stat decat inainte. Parlamentul din strada Uranus este un loc unde multi viseaza sa ajunga si eventual sa lucreze, conditiile din interior sunt deosebite. Dar cred ca m-am abatut de la subiectul principal si sper sa nu fi deranjat pe nimeni cu consideratiile mele Smile Am gasit si o fotografie potrivita cu subiectul, este facuta pe bd. 1 Mai, in dreptul fostului cinema Bucegi, in anul 1977.



Ultima modificare efectuată Aventurierul la Sâm 17 Oct 2009 21:06:22, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Oct 2009 23:41:34    Titlul subiectului: 118501

Linia 34/134 a înlocuit vechiul traseu al liniei 19 de tramvaie (bine, autobuzul 34 trecea prin P-ța Victoriei, când 19 intra pe Sevastopol, ajungea la Pța Buzești, apoi intra pe Dr. Iacob și Dr. Felix) - când s-au desființat tramvaiele pe Axa Nord-Sud... tramvaiul 19 a ajuns să aibă un traseu cu totul diferit...
Inițial linia 34 circula de la P-ța Vitan (intersecția Str. Thedor D. Speranția cu Cal. Dudești) și P-ța 7 Noembrie (azi Domenii) - asta era traseul din 1960. În dec. 1960 s-a prelungit de la Domenii la Clăbucet. Din iulie 1961 s-a prelungit de la P-ța Vitan la P-ța Muncii (Bariera Vergului) - cu ocazia acestei modificări s-a scos și tramvaiul 19 de pe Theodor D. Speranția.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Oct 2009 11:16:13    Titlul subiectului: 118521

Să ne amintim de linia de tramvaie ce purta indicativul 51. Anul înființării acestei linii cred că a fost 1985. Traseul era: Uz. "Republica" - Uz. "23 August" (foste "Nicolae Malaxa", actuale "Faur") - Bd. Muncii (azi Basarabia (ei)) - Str. Socului (azi Bd. Chisinau) - Sos. Pantelimon - Bd. Gh. Dimitrov (azi Ferdinand I) - Șos. Mihai Bravu - Pasajul Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare (după scoaterea tramvaiului din pasaj traseul era Șos. Mihai Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare) *- Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd. Ilie Pintilie (azi Iancul de Hunedoara) - Str. Clopotarii Vechi - Str. Grigore Alexandrescu - Str. Sevastopol - P-ța Buzești - Str. Buzești **- Cal. Griviței ** - Str. Thedoor Amann - Str. Nuferilor (azi G-ral Henry Mathias Berthelot), cu întoarcere prin Str. Nuferilor - Catedrala Catolică Sf. Iosif - Str. G-ral Constantin Budișteanu - Bis. Manea Brutaru
Linia a fost desființată după modernizarea liniei pe Bd. Iancu de Hunedoara (modernizare cu ocazia căreia au fost scoși acei minunați stâlpi de fontă - care nu aveau fire de susținere a consolelor - în loc de fire erau niște modele interesante; tot înainte de modernizarea liniei, de la Str. Roma până la Str. Clopotarii Vechi linia era mai dinstanțată față de stâlpi - adică mai spre marginea bulevardului); tot nu am reușit să aflu când au băgat tramvaiul prin Pasaju Victoriei... în 1989 sau în 1990. Oricum, înainte de desființare, 34 și 51 erau singurele tramvaie care mai circulau pe acolo.
Cu 51 am și o amintire mai personală. Când eram mic și mă întorceam de la bunici din Balta Albă - Titan (probabil 101 nu circula la ora aia) și mergeam cu 51 strigam "gagaoa" când vedeam becurile care luminau salonul călătorilor.
Pe această linie circulau tramvaie EP/V3A cu o remorcă; excepția o constituia un EP/V3A care avea 2 remorci.

* nu mai țin minte, după scoaterea tramvaiului din Pasajul Bucur Obor, trecerea pe linia de la suprfață a fost imediată sau a circulat prin Piața Obor
** la intersecția Cal. Griviței cu Str. Buzești, a fost demolată o casă pentru a se putea realiza curba ce permitea tramvaiului să meragă dinspre și spre Buzești la/de la Berthelot.

În anii '90 (parcă prin 1995 sau 1996) a reapărut o linie 51, pe traseul I.M.G.B. - Șos. Berceni - Str. Ing. Iriceanu Ioan - Șos. Olteniței - P-ța Sudului - Cal. Văcărești (lor) - Șos. Mihai Bravu - Podul Mihai Bravu - Șos. Mihai Bravu - P-ța Eudoxiu Hurmuzachi (Bariera Vergului) - Șos. Mihai Bravu - P-ța Iancului - Șos. Miahai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara - Pasaj Victroia - Șos. Nicolae Titulescu - Primăria Sect. 1 - Șos. Nicolae Titulescu - Cal. Grivieți - Gara de Nord - Cal. Griviței - Str. Theodor Amann - Str. G-ral Henry Mathias Berthelot, cu întioarcere prin Str. G-ral Berthelot - Catedrala Catolică "Sf. Iosif" - Str. G-ral Budișteanu - Bis. Manea Brutaru. Frecvența era de toată jena ... cam 50-60 min.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 22/Feb/2017
Mesaje: 1051
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Oct 2009 18:56:55    Titlul subiectului: 118535

Conform unor materiale care s'au dovedit insa destul de inexacte, linia 51 cu traseul mentionat mai sus s'ar fi infiintat la 25/08/1988, in timp ce 46 (cu traseul vechi) s'a desfiintat la 1/11/1989, iar 51 la 13/05/1991 (probabil legat de modernizarea mentionata).
La 10/11/1991, 46 apare cu traseul IMGB-P.Sudului-Baba Novac (Dristor), iar la 1/05/1993 este prelungit pana la Lizeanu (cred ca e gresit, a fost dus cel putin pana la gara, apoi pana la Catedrala (General Berthelot).
La 15/09/1996 apare o desfiintare a unei linii 51, fara ca sa apara traseul ei, intrucat pe Stefan cel Mare nu a mai circulat decat 34,46 si 52 dupa modernizarea liniei.
Este foarte ciudat ca in lista asta nu apare deloc modificarea traseului liniei 46 spre Pantelimon si inlocuirea vechii linii 46 cu 51 ulterior.
Daca intelegeti mai mult din lista, o gasitit atasata, daca merge functia asta pentru PDF'uri. Daca merge, sa multumim lui Andrzej Brzozowski si poate mai reusim sa o completam cu date mai exacte.



ITB.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  ITB.pdf
 Mărime fișier:  267.84 kb
 Descărcat:  de 1310 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Feb/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2009 10:21:14    Titlul subiectului: 118564

Care era vechiul traseu a lui 46?
Posibil ca tramvaiul 51 să fi fost desființat în mai 1991. În sept., la mineriadă, am văzut la tv că era linia de tramvai prin Pasajul Victoria.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community