Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri despre liniile din perioada comunismului
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 13:41:38    Titlul subiectului: 118604

Si a mai fost si o a treia linie cu indicativul 51. Aceasta a circulat in anul 1994 , doar cateva luni, din cauza unor lucrari, care a dus la desfiintarea temporara a liniei 52. Traseul era acesta: De la Gara Obor, intra pe Ziduri Mosi, apoi str. Turmelor, Str. Reanvierii, Str. Maica Domnului, B-dul Lacul Tei, Str. Petricani, B-dul Dimitrie Pompei, si intorcea la Platforma Industriala Pipera. Erau tramvaie EP/V3A de la Depoul Victoria, la inceput au fost 3 vagoane, apoi au ramas numai 2 vagoane pe traseu.


dsc07031_999[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.46 kb
 Vizualizat:  de 28099 ori

dsc07031_999[1].jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 19:36:35    Titlul subiectului: 118610

Am uitat să menționez un aspect important: linia 51 era deservită de tramvaie EP/V3A cu o remorcă... dar pe această linie exista și un tramvai EP/V3A cu 2 remorci!

Dacă tot am pomenit pe celălalt topic de linia 50, să pomenim de ea și aici.
Eu am prins-o cu traseul: Uzinele "23 August" (azi Faur S.A.)-Poarta IV - Bd. 1 Dec. 1918 - Str. Liviu Rebreanu - Pod Lacuri - Str. Liviu Rebreanu - Bd. Iosif Broz Tito (azi Camil Ressu) - Șos. Mihai Bravu - P-ța Iancului - Șos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Str. Barbu Văcărescu - Pod ??? - Str. Barbu Văcărescu - Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu - Pasajul (defapt pod) Băneasa - Bd. Aerogării - Str. Grațioasă - Aerop. Băneasa, cu întoarecere prin Bd. Aerogării.
Traseul a durat așa până la mutarea liniei tramvaiului 5 de pe Str. Galați (azi Vasile Lascăr) pe Str. Tunari (lor) (moment cu care s-au desființat și macazele Șos. Ștefan cel Mare/Str. Barbu Văcărescu), când linia a fost scurtată pe traseul: Uzinele "23 August" (azi Faur S.A.)-Poarta IV - Bd. 1 Dec. 1918 - Str. Liviu Rebreanu - Pod Lacuri - Str. Liviu Rebreanu - Bd. Iosif Broz Tito (azi Camil Ressu) - Șos. Mihai Bravu - Baba Novac, cu întoarcere prin Str. Dristor (ului).
Pe traseul cel lung folosea tramvaie V3A. După scurtare, nu știu ce tramvaie a folosit, că nu prea mergeam eu prin zona aia atunci...

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 09:12:28    Titlul subiectului: 118646

Si dupa ce traseul a fost scurtat la Dristor, tot tramvaie V3A erau, atat ca parcul fusese redus. Oricum, si cand avea traseul lung, erau putine vagoane pe acesta linie, care a apartinut de Depoul Dudesti, de la infiintarea liniei si pana la ultima zi, indiferent pe care traseu a circulat fie ca intorcea la Aeroprtul Baneasa, Dristor sau Sura Mare. Cand au fost aduse primul lot de tramvaie Rathgeber, acestea au fost introduse numaidecat, atat pe linia 50, cat si pe linia 34, primele linii care s-au bucurat de acest tip de vagoane, de altfel singurele linii care le avea depoul Dudesti in acea perioada! Doar doua linii!
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 10:29:38    Titlul subiectului: 118652

Off-topic: 46 în anii '90 a circulat și doar până la Lizeanu (cel puțin așa indică ghidul R.A.T.B. din 1994).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 16:50:46    Titlul subiectului: 118856

LINIA 16 - Prima parte.Din cauza multor intreprinderi si uzine situate la Platforma Industriala Pipera,la sfarsitul anilor '60, linia 16 a fost prelungita pana la Pipera.Inainte de aceasta, intre B-dul Lacul Tei (capat linia 17 si Strandul Tei ) a circulat un trenulet de plimbare cu linia ingusta. Cladirea in care era garat acel trenulet, se mai gaseste si astazi exact la fostul capat al liniei 17 si transformat in chiosc de bilete RATB si Atelier Capete Linii. Asta pe la jumatatea anilor 85, caci pana atunci, cladirea era in paragina , parasita. Vagoanele din linia 16, erau foarte aglomerate, se circula mai mereu pe scara. Nici duminica in zilele de vara, nu erau mai goale. Din cauza fluxului mare de calatori care se duceau sau veneau de la Strandul Tei, tramvaiele erau deosebit de aglomerate. Cand eram mic, pe linia 16 au circulat vagoane V56 . Putin mai tarziu, pe linia 16 au aparut vagoane EP model vechi. Un vagon de acest tip venea din Pipera si pana la statia Strandul Tei, a deraiat pe la inceputul anilor '70, din ceea ce imi povestea mama,pe pod,peste lac, incat boghiul 1 a trecut de pod. Vagonul motor era suspendat si avea mari sanse sa se prabuseasca in lac tot tramvaiul. Pana acum 2-3- ani s-au vazut semnele rotilor acelui tramvai pe asfaltul de langa balustrada podului.Prin anul 1977 au fost aduse la Depul Ilie Pintilie primele vagoane model V3A Clasic. Acestea circulau pe linia 16, in paralel cu cele model EP vechi. Primele tramvaie V3A sosite la Depoul Ilie Pintilie au fost: 086, 087, 088, 090, 091, 092, 093 , 094, si 096. Putin mai tarziu, au fost aduse si 260, 263, 277 si altele de genul 2xx, iar tramvaiele EP model vechi, parca V12 li se spune, dispareau incetul cu incetul,apoi au mai fost aduse la Depoul Ilie Pintilie si ultimul lot de tramvaie V3A, cu nr: 317, 321, 332, 333, 338, 343, 344, 346, 348 si altele. Acestea din urma aveau altfel de usi, ceva asemanator ca la tramvaiele V2A sau EP/V3A, erau din tabla, si faceau un zgomot mai puternic fata de primele tramvaie V3A. Si se deschideau prin interior. Te puteau lovi daca nu erai atent. Dintre aceste tramvaie, pot spune ca toate au fost titulare prin rotatie, dar mai mult au fost 087,088,092,096,333. Depoul Ilie Pintilie avea destule vagoane V3A, asa ca in anul 1981, de la Depoul Ilie Pintilie, se scot din circulatie vechile tramvaie EP. Traseul era urmatorul: Zona Industriala Pipera, B-dul Dimitrie Pompei, Str. Petricani, B-dul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Galati, o lua apoi pe la Batistei sens unic si se intorcea pe alta straduta, nu mai retin numele, iesea la Piata Rosetti, iesea in Str. Hristo Botev, facea dreapta pe Calea Mosilor apoi, Cavafii Vechi, si intorcea la Piata 1848. Pe linia 16 erau 22 de vagoane, insa duminica pe timpul sezonului estival, parcul era suplimentat cu bisuri, odata am vazut turul 22 bis, dar bisurile erau pe sarite, asta nu inseamna ca mai erau inca 22 de tramvaie. Unii calatori coborau la statia Lacul Tei pentru a traversa cu vaporasele in Strand, iar alti calatori, coborau la Statia Strandul Tei. O semicursa dura cam 30 de minute. Mai jos postez 2 poze cu trenuletul din Tei, din 1954 , apoi 2 poze facute de unul din colegii nostri de forum, poze din filmul Serenada pentru etajul XII,in anul 1976 facute chiar la mine in dreptul fostei locuinte din Str. Petricani, va dati seama cand am vazut si eu filmul cat de surprins am fost vazand acele imagini, si apoi o poza de-a domnului Serban Lacriteanu, in anul 1977, tot in apropiere de fosta mea locuinta din Str. Petricani. Sfarsitul primei parti.


trenulet_tei_1954_a_109[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.01 kb
 Vizualizat:  de 27902 ori

trenulet_tei_1954_a_109[1].jpg



trenulet_tei_1954_b_150[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.34 kb
 Vizualizat:  de 27902 ori

trenulet_tei_1954_b_150[1].jpg



bscap049_928[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.04 kb
 Vizualizat:  de 27902 ori

bscap049_928[1].jpg



bscap051_129[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.79 kb
 Vizualizat:  de 27902 ori

bscap051_129[1].jpg



mn[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.73 kb
 Vizualizat:  de 27902 ori

mn[1].jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm


Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Sâm 24 Oct 2009 20:27:21, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 17:35:01    Titlul subiectului: 118860

LINIA 16- Partea a doua. Linia 16, linia care imi starneste multe si mari amintiri, linia care trecea prin fata fostei mele locuinte din Str. Petricani, de cate ori trecea un tramvai, eu impreuna cu fratele meu, ne uitam la nr. de I.T.B. din curte, linia care ajunsesem sa cunosc toti manipulantii, linia care faceam curse si stateam la manipulanti in cabina pana la orele 24, si ma lasau in fata casei, frumoase amintiri! Odata cu disparitia tramvaielor EP model vechi, cam dupa anul 1981, au fost aduse la Depoul Ilie Pintilie si vagoane EP/V3A, ultimile construite. Erau in total 30 de bucati,de la 6142-6342, pana la 6172-6372. Dintre acestea, titulare erau pe linia 16 timp indelungat, 6142-6342, 6154-6354 care a calcat un vecin de al meu numit Racanel, a trecut linia si nu a fost atent. Pe loc a murit. Era cam anul 1985. Alt titular si care 75% din viata cat a fost la Depoul Ilie Pintilie, a fost pe linia 16,a fost 6155-6355, si alt titular in linia 16, a fost 6172-6372. In anul 1986, 3 din tramvaiele liniei 16, prin rotatie, care erau de fapt ture mici, pentru preluarea calatorilor spre zona Pipera, nu mai intorceau la Piata 1848, ci avea un traseu scurtat. Acesta era: Pipera, Petricani, Str. Maica Domnului, Lizeanu, Sos. Stefan cel Mare, facea stanga pe Str. Galati, unde mergea cu linia 5,iar de la Piata Galati, se intorcea pe Viitorului si ducea la Pipera. Avea si un nou indicativ, se numea linia 31, circula doar intre orele 5-8 dimineata, de luni pana sambata! Ce ciudat traseu si ce ciudata linie! Dar era de fapt parte din linia 16! Dupa putin timp, apar urbanele,tramvaie V3A care puteau circula cuplate. iar Depoul Ilie Pintilie a avut si el 4 perechi de urbane, care au circulat numai pe linia 16. Acestea au fost: 092-094, 317-321, 332-096, si 088-087 care la schimbul 2 conducea cu mare viteza un manipulant ce era imbracat numai in trening, si avea mustata. I se spunea Sportivul. Imi aduc aminte cat de tare alerga urbanele 088-087 pe Viitorului! In anul 1987, linia 16 a apartinut si de Colentina, atat partial cu Ilie Pintilie, cat si total. Mai jos voi posta o poza cu 146 de la Colentina din fotografiile mele personale, se vede doar partea din fata. Si voi posta si pe 210 vazut din curte de la mine pe linia 16 - Colentina, precum si alta poza in care fratele meu se uita din curte la un alt tramvai de 16-Colentina care trecea in acel moment, ca sa ii vada nr. de parc. Se vede si o parte din tramvai, in schema de culori rosu + alb. Ne uitam mereu la nr. de ITB al vagoanelor . In anul 1988 linia 16 este din nou transferata Depoului Ilie Pintilie care avea de acum o noua serie de tramvaie, cele aduse de la Splaiul Unirii, model EP/V3A insa fiind din prima serie fabricata, erau junghiuri pe langa celelalte tramvaie EP/V3A care fusesera transferate la Bucurestii Noi.Tot atunci, intre Str. Galati si pana in B-dul Republicii se fac niste demolari, chiar pe langa Str. Italiana, pe langa Biserica Armeneasca si tramvaiele sunt introduse pe acea strada. Apar si tramvaiele cu 2 remorci, primul a fost vagonul lui Gimi care si acesta gonea cat putea, avea nr. 6046-6246-6208, dar remorca a doua 6208, avea nr schimbat. Al doilea tramvai cu 2 remorci de la Victoria a fost 6005-6205-6236, voi posta poza cu el mai jos, tot din colectia mea personala poza facuta in 1988. Sfarsitul partii a doua.


PA240019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.68 kb
 Vizualizat:  de 28941 ori

PA240019.JPG



PA240024.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.01 kb
 Vizualizat:  de 28941 ori

PA240024.JPG



PA240018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.61 kb
 Vizualizat:  de 28941 ori

PA240018.JPG



PA240020.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.85 kb
 Vizualizat:  de 28941 ori

PA240020.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm


Ultima modificare efectuată COSTACHE MIHAIL la Sâm 24 Oct 2009 21:22:21, modificat de 7 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 18:03:07    Titlul subiectului: 118861

LINIA 16.Partea a treia.Din anul 1987, linia 16 nu mai transporta asa multi calatori. Este ajutata de alte 2 linii, 17 si 36, prelungite pana la Pipera, iar in anul 1994, au mai fost adaugate o scurta perioada de timp, alte 2 linii, 22 si 51. Prin anul 1989, linia 16 de la B-dul Republicii, nu mai ducea la Sf. Gheorghe, ci mergea inainte pe Str. Paleologu, Corneliu Coposu, Piata Decebal, si se intorcea pe Calea Mosilor. In anii 90, pe linia 16 erau cel mai mult 21 de vagoane iar cel mai putin au fost 6 vagoane. Manipulantii aveau obligatia sa tina cartonul care arata turul, in fata la vedere. Turele mici erau scrise cu rosu. Pe linia 16, tururile 1 si 2 erau normale, 3 tur mic, 4 si 5 normale, 6 tur mic, 7,8 normale, 9 tur mic, 10, 11 normale, 12 tur mic, 13, 14 normale, 15 tur mic, 16, 17 normale, 18 tur mic, 19, 20 normale iar 21 tur mic. Dintre turele mici, unele circulau dimineata intre orele 5-8, iar altele si dupa amiaza intre orele 14-18:30. Dintre turele mici pe linia 16, turele 3, 9, 15, circulau doar dimineata, iar celealte ieseau si la schimbul 2 intre orele 14-18:30. Prin anul 1998 daca nu ma insel, a fost desfiintata linia 40, iar linia 16 de la Sf. Gheorghe prelua traseul pana la Republica. Parcul de tramvaie al liniei 16 a fost marit.Mai jos voi posta fotografii cu tramvaie pe linia 16, din fotografiile mele personale, precum si cateva tablite cu indicativul liniei 16, din colectia mea de acum vreo 18-20 de ani, tablite care le primeam de la manipulanti, pentru ca prea eram pasionat de transportul in comun si ei m-i le oferau cu cea mai mare placere! Mai am si astazi cateva tablite cu indicative si le voi posta si pe acestea mai jos. Pana in anul 2000, au mai fost aduse si readuse la Victoria, cateva vagoane V3A clasic, 122, voi pune o poza cu el, apoi 138, 092 care dupa mai bine de 10 ani s-a intors la depoul in care fusese atata timp , 141, si altele.Au fost si 2 perioade lungi de aproape un an fiecare, in care tramvaiele liniei 16 au intors la Lacul Tei, odata spre sfarsitul anilor '80, din cauza schimbarii liniei pe B-dul Dimitrie Pompei, iar a doua oara, dupa jumatatea anilor "90, cand s-au inlocuit liniile pe Str. Petricani.


dsc07051_124[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.06 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

dsc07051_124[1].jpg



dsc07060_807[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.08 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

dsc07060_807[1].jpg



PA240016.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.95 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240016.JPG



PA240001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.87 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240001.JPG



PA240002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.64 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240002.JPG



PA240003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.16 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240003.JPG



PA240004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.92 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240004.JPG



PA240005.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.83 kb
 Vizualizat:  de 28936 ori

PA240005.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 20:39:09    Titlul subiectului: 118881

Este interesant ce ai spus despre EP/V3A ale depoului Ilie Pintilie (fost Bonaparte, actual Victoria). Inseamna ca ultimele vagoane EP/V3A+V12/V3A au venit acolo, asta inseamna undeva prin 1980.
Undeva prin 1982, cand au inceput sa se fabrice V2A, s'au construit si V3A cu usi ca de Tatra. Dupa spusele fostului sef al depoului Giulesti, primele vagoane cu usi de Tatra ar fi avut numere "dela 300 in sus".
Imi amintesc ca prin 1983 sau 1984 am mers cu cineva cu autobuzul pe linia 331 undeva prin zona unde s'a aflat depoul Splaiul Unirii. In acea zona, inca mai exista linia de tramvai pe malul Dambovitei. Acolo, cand am coborat din autobuz (IK4) am vazut tramvaiul 317, probabil pe linia 17, fiind prima data cand am vazut V3A cu usi ca de Tatra. Ultimul vagon V3A cu usi de Tatra care a existat pana destul de recent a fost 349.
Tot cam in aceeasi perioada, poate mai devreme (1982?), am vazut prima data trenuri de V3A. Primul pe care l-am vazut a fost 094+092 pe linia care mergea atunci pe la Rosetti, cred ca 5, desi nu stiu de ce imi aminteam de 21, desi daca 094+092 era dela Ilie Pintilie, ar fi trebuit sa fie pe linia 5.
Nu stiu de ce depou tinea linia 24 in acea perioada, dar imi amintesc ca mergeam cu ele spre Pantelimon/Balta Alba si aveau remorca V12/V3A, ceea ce insemna teoretic ca era din ultima serie din 1980 (6080+6280...6172+6372).
Despre linia 16 imi amintesc doar de portiunea Piata Galati (Gemeni) - Lizeanu, nu m-am aventurat mai departe in acea perioada, prin 1987-1990. Deja venisera cam toate EP/V3A din seria 1976 (6001+6201..6079+6279) la depoul Victoria, iar celelalte (dela 6107+6307 in sus) fusesera duse la depoul Bucurestii Noi. Deja incepusera sa schimbe numerele la remorci, probabil dupa RK'uri, astfel incat ajunsesera unele remorci V12/V3A sa aiba numere mai mici de 6280. Prin 1988 sau 1989 am vazut tot pe linia 16 tramvaie formate din doua vagoane motor EP+V3A si remorca EP sau V12/V3A. Al doilea vagon motor era insa tot un fel de remorca si nu mai avea pantograf. Tot prin zona Piata Galati mai scapau uneori si tramvaie de pe linia 21 si am vazut acolo si trenuri de EP+V3A. Daca inca mai foloseau EP+EP+remorca pe linia 16, inseamna ca inca era o linie foarte solicitata. Nu stiu ce alte linii au avut tramvaie EP/V3A cu 2 remorci, in afara de 16 si 41, posibil si 10 (sau 24) si intr'o mai mica masura, 45.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 21:10:36    Titlul subiectului: 118885

Pai linia 24 a fost dintotdeauna a depoului Bucurestii Noi. Au avut si ei tramvaie EP/V3A cu 2 remorci. Si pe linia 16 au fost tramvaie cu 2 remorci, din care o remorca fusese candva un vagon motor. De exemplu, 6055-6036-6255. Numerele de parc au fost schimbate, din cauza unor vagoane in care trebuia investit mult. Asa ca in loc sa le mai faca, le taiau, si nr. lor apareau pe alte vagoane care parcursese nr. de km, insa aratau destul de bine, si in acest fel, faceau km celorlalte. In ceea ce priveste tramvaiele 092-094, urbane,adica cele cuplate ,cred ca le-ai vazut mult mai tarziu decat 1982. Ele au aparut prin 1986 sau 1987. Primele urbane au aparut la Depoul Dudesti, pe linia 19. Apoi la Colentina pe linia 21.Sau poate ca le-ai vazut cuplate, din cauza ca unul se defectase dintre ele!
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 00:16:12    Titlul subiectului: 118899

Asa este, trenuri V3A si V2A am vazut mai tarziu, undeva prin 1985 sau 1986. Oricum, pe 094+092 l-am vazut la Piata Rosetti, dar linia pe care mergea nu mi-o amintesc. Nu era unul defect, pentru ca aveau cablurile de conexiune intre vagoane.

In 1989-1990 am vazut pe linia 16 trenuri EP/V3A cu 2 vagoane motor. Imi amintesc de 6008+6007+6208, 6024+6023+6224 si 6006+6095+6299. EP/V3A cu 2 remorci nu-mi amintesc sa fi vazut pe linia 16 in acea perioada.

Nu cred ca in perioada aceea se taiau vagoane EP/V3A. In 1990, primele 80 aveau 14 ani, iar celelalte 10 ani, deci era cam putin sa inceapa sa le taie. Pur si simplu intrau la RK si le inversau numerele. Dupa lista lui Andrzej Brzozowski, vagoane ca 6138 si 6169 pe care nu le-am vazut niciodata (desi mergeam zilnic in zona Bucurestii Noi), au fost casate undeva prin 1995. In aceeasi perioada au aparut si VU95 (S01 si S02, urmate mult mai tarziu de inca doua).

Probabil ca lipsa pieselor pentru motoare (desi probabil motorul e identic cu V3A) a facut ca vagoanele motor ramase in plus dupa ce s'au facut trenurile cu 2 remorci au fost transformate tot in "remorci". Oricum, vagoanele motor nu aveau nici lampi in spate ca sa mearga solo, dar nu cred ca era o problema sa le puna, daca vroiau. Din acelasi motiv, n'am vazut niciodata tren doar din 2 vagoane motor EP/V3A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 20:08:21    Titlul subiectului: 118943

Trix, ai dreptate, in ceea ce priveste informatia despre tramvaiele urbane 092-094, cum ca le-ai vazut prin anul 1982! Pe un alt forum, colegul nostru Catalin Ghita a scris ca urbanele 2xV3A au aparut in anul 1981, pe linia 19, exact cum imi aminteam si eu dar uitasem anul. In ceea ce priveste tramvaiele EP/V3A formate din 2 vagoane motor, eu am vazut odata pe linia 16 pe 6055-6036, pe Str. Petricani. Nu mai retin daca 6036 avea stopuri in spate. Iar referitor la schimbatul numerelor de parc al vagoanelor EP/V3A, si la faptul ca vagoanele mai bune, faceau km. celor care aratau jalnic,din cauza unor accidente, nu erau casate, ci duse la Depoul Colentina pe unele linii moarte, si tinute acolo ani intregi. Eu mereu ma duceam si ma uitam la ele, din Str. Codalbitei, caci atunci era un gard foarte mic si se putea vedea in depou. Am facut si poze, dar nu mai stiu pe unde sunt. Din intamplare am dat peste una, facuta in 1993, la Depoul Colentina in care se vad vagoane EP/V3A lovite,si erau puse pe vreo 3 linii ,dar din pacate poza arata jalnic! Am sa o postez, si voi posta si spatele pozei.


PA250027.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.41 kb
 Vizualizat:  de 28782 ori

PA250027.JPG



PA250026.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.78 kb
 Vizualizat:  de 28782 ori

PA250026.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 21:52:40    Titlul subiectului: 118952

LINIA 179. A circulat pe urmatorul traseu: Intr. Republica - Bd. Muncii – Str. L. Patrascanu – Str. C. Brancusi – Str. Baba Novac – Sos. Mihai Bravu – Bd. Republicii – Str. Traian – Str. M. Eminescu – Bd. Ana Ipatescu – Sos. N. Titulescu – Str. Dreapta – Bd. Gh. Duca – Gara de Nord. Infiintata in jurul anului 1970, a avut o existenta scurta si zbuciumata. Traseul initial era diferit, trecand pe la Izvorul Rece, Piata Rosetti, Str. Al. Sahia si Str. Polona, pentru a ajunge la Piata Romana. Autobuzele erau romanesti, marca Roman.
In 1982, datorita lucrarilor de pe str. C. Brancusi, a circulat deviat prin bd. Leontin Salajan. Nu dupa mult timp, linia a fost suspendata complet mai bine de un an, datorita lucrarilor de la Pasajul Muncii. In martie 1984 si-a reluat traseul, dar peste un an a fost din nou suspendata, fiind reluate sapaturile la Piata Muncii in vederea construirii metroului; de atunci n-a mai reaparut. In locul sau circula azi troleibuzul 79, pe un traseu aproximativ, si nu cred ca se intrevede posibilitatea reintroducerii lui.
Imi amintesc ca mergeam cu el la scoala si la gara, era elementul de baza cand plecam in vacante. Fiind nearticulat, avea o capacitate mica si de multe ori era supraaglomerat, se mergea si pe scari. Incepand de prin ’85 sau ’86 acest “sport” a fost interzis, dupa ce mai multi cetateni au cazut din troleibuze si autobuze, rupandu-si diferite organe, iar unul chiar a decedat. Odata m-au prins controlorii cu o statie inainte de Republica, dar am profitat de un moment de neatentie a lor si am taxat un bilet la iuteala, dupa metoda lui Iosefini Very Happy Si pe tata l-au prins odata pe aceasta linie, pe la Eminescu, era intr-o iarna. Dupa ce s-a prefacut ca merge la Militie, a sarit un gard si a fugit prin zapada de jumatate de metru, iar ei n-au putut sa-l mai prinda Smile
Inainte de largirea sos. Mihai Bravu, exista cale separata pentru tramvai, iar stalpii metalici se aflau pe mijlocul strazii, carosabilul fiind redus la 2 benzi pe sens, din care una era blocata din loc in loc de cate o masina parcata, deci se circula practic pe o singura banda. In dreptul spitalului Victor Babes si al Institutului de Virusologie exista un rand de case care acopereau vederea catre acele institutii. Tin minte ca in ’83 se lucra intens, nu mai circula nimic pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare. Odata veneam cu ai mei de la restaurant, era aproape 12 noaptea si a trebuit sa mergem pe jos de la depoul Victoria pana la Baba Novac (am facut cam o ora).
In fine, ce sa zic… Chiar nu stiu daca o linie de autobuz poate fi substituita de un troleibuz, dar daca asa a decis RATB-ul, n-avem ce face. Poate totusi se vor razgandi vreodata si il vor reintroduce pe 179, era o linie de notorietate la vremea lui si ar putea fi si pe viitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 01:00:44    Titlul subiectului: 118967

A existat si o linie "rapida" 379, al carei traseu nu-l mai stiu, dar este trecuta in ghidul traseelor din 1984 ca fiind cel mai mare numar de linie de autobuz existenta atunci. S'ar putea sa fi trecut chiar prin Piata Romana, dar nu-mi amintesc decat de 377 pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 20:05:27    Titlul subiectului: 119015

379 mergea de la Foisorul de Foc prin Bd Republicii, Sos Mihai Bravu, bd Muncii, str Industriilor pana la ICME.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 21:38:14    Titlul subiectului: 119017

A existat timp de cativa ani si linia de autobuz 84 rapid (ulterior 384), intre Str. Valea Ialomitei si Piata Universitatii, cu intoarcere prin Bd. 1848 - Piata Unirii - Piata Natiunile Unite - Splai - Piata Operei. A fost gandita ca o linie de suport a troleibuzului 84 pe sectorul cel mai aglomerat. Odata, de curiozitate, m-am urcat in el desi nu era pe directia mea de deplasare. Cred ca acesta era cel mai mare indicativ al autobuzelor cu trasee de zi. Cele de noapte incepeau cu 400 (initial fusesera notate cu litere - de ex. in Titan mergea linia H, ulterior 408).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 27 Oct 2009 00:15:16    Titlul subiectului: 119020

In ghidul din 1984 nu apare si n'as putea spune cu siguranta cand a aparut, dar am gasit referinta in lista lui Andrzej Brzozowski ca fiind desfiintata la 10/05/1982, avand probabil traseul descris mai sus.
Ulterior, apare ca prelungita dela Eroilor la Cotroceni in 1990, deci probabil a fost reinfiintata, dar dupa desfiintarea lui 84. Cred ca a disparut odata cu aparitia liniei 336. Interesant ca initial 336 mergea in Piata Romana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Oct 2009 00:46:26    Titlul subiectului: 119022

Tot ce trecea in Militari pana in 1984 mergea la Romana. In 1984 cel mai mare numar de linie de zi era 379, dupa aia a fost 385 in 90 ramas pana azi. (o perioada a fost si 390 in 1990 dar era o linie de WE care facea legatura cu targul de la Valea Cascadelor, disparuta repede)
384 in 1990 Valea Ialomitei - Foisorul de foc



linia 385+32.jpg
 Descriere:
Din colectia de taieturi din ziare - Adevarul din 14-15 septembrie 1990
 Mărime fișier:  86.04 kb
 Vizualizat:  de 28622 ori

linia 385+32.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Noi 2009 19:16:26    Titlul subiectului: fefwe 119735

Stie cineva unde a fost bucla de intoarcere de la FCME al tramvaiului 28?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2021
Mesaje: 258
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 00:17:58    Titlul subiectului: 119741

Pai FCME din cate stiu este actuala Isovolta. Adica, capatul liniei 103.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
altmarius



Data înscrierii: 04/Iul/2007
Ultima vizita: 04/Sep/2014
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 19:59:17    Titlul subiectului: Capatul liniei 28 119845

Bucla de intoarcere a liniei 28 era chiar in spatele Garii Catelu, linga fosta sectie a Policolor, Nitro, dezafectata de mult, la circa 500 metri de actuala Isovolta. Dincolo, era capatul din Pantelimon al tramvaielor 13 si 14
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 15:54:20    Titlul subiectului: 121161

http://www2.adevarul.ro/reporter-adevarul-foto/inapoi-in-comunism/unde-sunt-zapezile-de-odinioara

" Autor:
Manea Dumitru

Poveste:

Imi amintesc cu nostalgie iernile cu multa zapada din Bucuresti. Una dintre acestea a fost si iarna 1972/1973 cand zapada a atins in unele locuri peste 1 metru. Eram student la Politehnica si locuiam la celebrele camine "303" din Stefan Furtuna. De fiecare data cand ningea mult, "sectorul" nostru de curatat zapada era o parte din Bd. Dinicu Golescu, intre Stefan Furtuna si Gara de Nord. Pe atunci nu existau primari de sector care sa se laude cu cate milioane de euro platesc firmele de deszapezire (chiar daca nu ninge) ci lopetile din caminele studentesti si intreprinderi care ieseau "voiniceste" la curatat strazile ( si puteti observa cat de curat ramanea carosabilul dupa trecerea studentilor). Ou sont les neiges d'antan ? ..
"



La zapada.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.27 kb
 Vizualizat:  de 27861 ori

La zapada.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 17:20:56    Titlul subiectului: 121162

Apropos de linii din comunism: mi-aduc aminte de o linie de troleu care venea pana sus la Adesgo inainte sa se dea drumul la metrou la Tineretului. Cred ca totusi erau mai multe linii: 84, 85, 87... Stiu ca o asteptam pe mama de la serviciu seara, pe intuneric, undeva chiar linga fabrica respectiva.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 12 Dec 2009 00:23:47    Titlul subiectului: 121172

Pe la Adesgo au circulat 82, 87 si 94 (restul de pe Tineretului nu erau afectate deoarece mergeau pe sensuri diferite, Tineretului/splai. 94 mergea mai departe pe Oltenitei la Piata Sudului si de acolo pe Metalurgiei pana la Dumitru Petrescu (in 1982 avea traseu de intoarcere prin Bd Metalurgiei si str Emil Racovita, pana la desfiintarea lui 64.)
O linie efemera in zona a fost 99 Sura Mare - Platf. Metalurgiei (T. Magurele), in 1987 - n-a functionat decat 6 luni. Cand am vazut din tramvai un troleu "pe linia 99" la Sura Mare sa iau foc nu alta, trebuia sa fiu la curent cu aparitia ei (luam cu predilectie Informatia, ca sa vad ce mai apare).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramway2010



Data înscrierii: 08/Apr/2010
Ultima vizita: 01/Dec/2018
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Mai 2010 20:01:44    Titlul subiectului: Liniile de autobuz 106, 129, 31 127486

Isi mai aduce aminte cineva de linia 106? Mergea in platforma Pipera...
Dar de 129, care unea platforma Pipera cu piata Lahovary, unde avea capatul?
Dar de vechile linii 31 barat, 31R (rapid)?
A mers cineva cu autobuzul 31 pana in Berceni?
Va aduceti aminte de ziua din 1(2) mai 1987 cand s-a inaugurat linia tramvaiului 5 de pe Barbu Vacarescu?
Dar de cele cateva zile in care autobuzul 135 a avut capatul la intrarea intreprinderii Automatica, pe Calea Floreasca?

_________________
tramway2010
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Mai 2010 20:17:50    Titlul subiectului: 127487

129 întorcea la P-ța Romană. L-am mai prins și eu. Mergeam în Floreasca cu el.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community