Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole din presa locala - Giurgiu

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GIURGIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 08:52:26    Titlul subiectului: Articole din presa locala - Giurgiu 116991

http://www.green-report.ro/category/categorii-din-ecologie/campanii-ecologice

"Mars al elevilor din Giurgiu pentru protejarea stratului de ozon
Miercuri, 16 Septembrie 2009

200 de prescolari si scolari de la scolile si gradinitele din municipiul Giurgiu au participat, miercuri, la un mars tematic prin centrul municipiului in timpul caruia au lansat provocarea locuitorilor orasului de a folosi mijloace de transport nepoluante pentru a proteja astfel stratul de ozon, anunta Agerpres.

"Actiunea se inscrie in seria manifestarilor dedicate Zilei Internationale pentru Protectia Stratului de Ozon, dar este dedicata si sarbatoririi Saptamanii Mobilitatii Europene in perioada 16-22 septembrie", a declarat miercuri purtatoarea de cuvant a Agentiei pentru Protectia Mediului (APM) Giurgiu, Daniela Neagu.

La finalul marsului tematic, copiii participanti au fost invitati la sediul APM Giurgiu, unde au vizionat filme si materiale documentare avand ca tema protectia stratului de ozon. Actiunile din acest an se desfasoara sub sloganul "Imbunatateste climatul orasului tau" si pentru realizarea acestora contribuie Agentia pentru Protectia Mediului Giurgiu, Inspectoratul Scolar Judetean si autoritatile publice locale.

Manifestarile prilejuite de sarbatorirea Saptamanii Mobilitatii Europene vor continua si in zilele urmatoare cu un concurs de desene pe asfalt, un concurs de creatie literara si intreceri pe role si cu bicicletele dedicate copiilor.

Totodata, angajatii APM Giurgiu se vor deplasa la serviciu in aceasta saptamana fara automobile si vor imparti materiale informative si fluturasi privind importanta protejarii mediului inconjurator si a stratului de ozon.
"

Treptat-treptat lucrurile incep sa se miste si la noi.
Deocamdata mai mult la nivel de gargara, pentru ca transportul ecologic este distrus sistematic in Romania, iar acolo unde nu au ce distruge, ca transport electric, orasele sunt asasinate incet-incet de aceste rable maxi-taxi, toate gioarsele venite din Europa la groapa de gunoi, poreclita si RRomania...


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Joi 17 Sep 2009 16:36:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 16:21:38    Titlul subiectului: 117029

Or fi orașele asfixiate de maxi-taxi... însă nu e cazul orașului Giurgiu. Acolo NU există microbuze la transport local și nici pe majoritatea rutelor interurbane (ale privaților). Decât pe București (e fplin).
De fapt, există niște midibuze destul de noi și cu podea joasă (+ câteva Ikarus 260 care circulă câteva ore pe zi).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 26 Sep 2010 09:00:37    Titlul subiectului: 133979

Actiunea ecologica de colectare a deseurilor menajere de catre voluntarii din Giurgiu n-a fost sprijinita decat cu un singur mijloc de transport, pus la dispozitie de Tracum, desi cerinta fusese pentru mai multe. Se pare ca e criza de autobuze la Giurgiu... Sau poate ca aproape tot parcul auto al Tracum-ului este intens utilizat, "day after day":

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/Giurgiu-codas_la_Hai_s-o_facem_0_341966240.html

"Giurgiu, codaș la “Hai s-o facem!”

Aproximativ 200 de persoane, majoritatea tineri, au participat astăzi, cu începere de la ora 9.00, în municipiu, la o amplă acțiune de colectare a gunoaielor pe baza programului”Let’s do it Romania!”.


Împărțiți pe echipe, voluntarii au primit mănuși de unică folosință și saci de plastic, așteptând în curtea Primăriei pentru a fi preluați de singurul autobuz disponibil pentru acest eveniment.

Principala problemă a fost generată de lipsa mijloacelor care să asigure transportul voluntarilor către zonele de “acțiune”: tabăra “Stejarul” din pădurea Bălănoaia, Malu Roșu, Podul Bizeț și Canalul Plantelor precum și drumul de acces către fosta vamă Mocănașu.

“Am reușit să închiriem un singur autobuz de la firma Tracum. Atât au putut să ne pună la dispoziție. Dacă erau mai multe, probabil că ar fi avut de suferit transportul public în comun” ne-a declarat Delia Vârban, responsabilul pe municipiu al acțiunii, aceasta menționând faptul că autobuzul închiriat va efectua mai multe curse pentru a-I transporta pe “ecologiști”.

(...)

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 14 Oct 2010 09:05:03    Titlul subiectului: 2010-10-13 134764

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/Transportul_local-neatractiv_pentru_investitori_0_352765414.html

"Transportul local, neatractiv pentru investitori

Bogdan Vladu

Miercuri 13 oct 2010

Giurgiu

Unul dintre cele cinci autobuze marca "Autosan" care rulează în municipiu

Municipalitatea a încercat pentru a treia oară în acest an să realizeze delegarea serviciului de transport public local. Fără succes însă. Nicio o firmă din județ sau din țară nu s-a arătat intereresată să investească într-o asemenea afacere.

La sfârșitul lunii septembrie a expirat data până la care caietul de sarcini cu privire la concesionarea serviciului de transport putea fi analizat. „Este pentru a treia oară când încercăm acest lucru. Pur și simplu nu s-a înfățișat nimeni. Firmele private nu sunt atrase de o asemenea afacere pentru că nu este o activitate din care poți extrage un profit important” ne-a declarat Ion Mesaroș, șeful compartimentului de monitorizare a serviciilor publice din cadrul Primăriei municipiului Giurgiu. Cu toate acestea, Mesaroș susține că municipalitatea nu renunță la idee și că va pregăti în primăvară o nouă licitație.

„Ideal ar fi ca după această delegare să existe un interes din partea firmei pentru privatizarea transportului public local” mai spune angajatul Primăriei.
Conform spuselor lui Ion Mesaroș, transportul public este ultimul de pe o listă care cuprinde serviciile pentru energie termică, apă-canal, iluminat public și salubrizare care nu a fost privatizat sau externalizat până în acest moment.

Cu toate acestea administrația locală nu este disperată să delege o altă firmă care să se ocupe de transportul public „Pur și simplu este vorba de un pas firesc pentru dezvoltarea serviciului. Noi nu avem fonduri pentru această dezvoltare și nici actualul operator, TRACUM, nu are. Cu toate acestea nu suntem disperați să delegăm unei alte firme acest serviciu pentru că societatea actuală nu este în incapacitate de plată” a declarat Mesaroș.

Autobuze goale, cetățeni nemulțumiți

Actuala firmă care administrează transportul public local este TRACUM SA, o societate al cărei acționar unic este consiliul local al municipiului Giurgiu. Conform spuselor directorului Ovidiu Andrei, cea mai mare problemă cu care se confruntă societatea este numărul mic de autobuze ale firmei, și anume zece.

Giurgiuvenii sunt nemulțumiți de tarifele practicate pe mijloacele de transport în comun. Datorită acestui lucru autobuzele sunt mai mult goale, cu mici excepții. „Să dau zilnic patru lei pe o călătorie dus-întors, mi se pare enorm. Eu nu beneficiez ca alții de gratuitate” spune Georgeta Slav, una dintre persoanele care așteptau autobuzul în stație. Femeia susține că din cauza prețului biletelor este nevoită să se folosească de transportul public în comun numai în perioada rece.

În afara prețului biletelor, cetățenii se mai plâng și de timpul pe care sunt nevoiți să îl petreacă în stații așteptând autobuzul sau de starea de degradare a spațiilor amenajate în unele stații.

Directorul TRACUM Giurgiu, Ovidiu Andrei, recunoaște faptul că timpii de așteptare sunt foarte mari. „Diferența dintre autobuzele care circulă pe traseul numărul trei, între <<Patru>> și <<Policlinic>> este de zece minute. În mod normal ar trebui ca timpul de așteptare să fie de trei minute. Pentru optimizare am avea nevoie de achiziționarea a cel puțin două autobuze însă momentan nu ne permitem acest lucru” spune Ovidiu Andrei.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:48:27, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 11 Ian 2011 10:52:51    Titlul subiectului: 2011-01-10 138663

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/Ce_gauri_fac_la_buget_autobuzele_-de_2_lei_0_406159946.html

"Ce găuri fac la buget autobuzele "de 2 lei"

Bogdan Vladu

Luni 10 ian 2011

Giurgiu

Un sfert dintre giurgiuvenii care călătoresc cu autobuzul, beneficiază de gratuitate

Tracum, societatea care se ocupă de transportul public în comun din Giurgiu, înregistrează lunar pierderi de zeci de mii de lei. Aceasta a reprezentat dintotdeauna o povară pentru consiliul local, instituția în subordinea căreia se află. Veniturile generate de firmă din transportul de călători sunt mai mici decât cheltuielile, golul fiind umplut de către administrația locală.

Durata mare de așteptare între autobuze, traseele „încâlcite” și mai ales prețul ridicat al unei călătorii (2 lei) sunt tot atâtea motive pentru care giurgiuvenii preferă să meargă pe jos decât să apeleze la serviciile Tracum SA, societatea care se ocupă de transportul în comun din municipiu.

Cele zece autobuze care sunt zilnic pe traseu „produc” în medie aproximativ 100.000 de lei lunar, mult prea puțin pentru a acoperi cheltuielile societății care sunt cifrate la 135.000 de lei. Interesant este faptul că aproximativ 25% din numărul obișnuit al călătorilor (pensionari și persoane cu dizabilități) beneficiază de gratuitate pe mijlocul de transport, suma aferentă fiind suportată de către administrația locală.

Biletul s-ar putea ieftini!

„Anii precedenți aveam cheltuieli și de 200.000 de lei. Am reușit să reducem din cheltuieli însă deocamdată suntem tot pe pierderi. Sperăm ca în acest an să aducem serviciul pe linia de plutire” a declarat astăzi pentru „Adevărul de Seară” directorul Tracum SA, Ovidiu Andrei. Acesta recunoaște faptul că prețul este mai mare decât ar trebui și că se gândește la posibilitatea de a reduce prețul biletului la 1,5 lei.

Consilierii au păreri împărțite când vine vorba de situația transportului public de călători. „La Tracum se va merge mult și bine pe pierderi pentru că societatea era învățată să trăiască până anul trecut din subvențiile uriașe de la consiliul local” a declarat consilierul local PDL, Florin Velicu.

Constantin Preda, viceprimar al municipiului Giurgiu și consilier local din partea PNL, susține că cetățenii sunt cei care aleg sau nu să se folosească de transportul în comun. „Prețul biletului a fost hotărât în consiliu și este bazat pe o analiză solidă. Dacă cetățeanul este nemulțumit, poate să caute alte alternative. Cred că cea mai bună soluție este privatizarea serviciului” a subliniat Constantin Preda.

Societatea dă afară 12 angajați

Lipsa de eficiență a „Tracum” i-a determinat pe reprezentanții acesteia să apeleze la tot felul de măsuri menite să echilibreze balanța dintre venituri și cheltuieli. Directorul societății, Ovidiu Andrei, susține că în a doua jumătate a acestei luni va renunța la 12 dintre cei 62 de angajați. „Oamenii au aflat despre acest lucru. Nu ne mai permitem să îi ținem pe toți. Situația este delicată pentru că și așa aveam prea puțini oameni. Un angajat al unui serviciu din cadrul firmei va trebui să facă mai multe lucruri” afirmă directorul care subliniază faptul că de pe urma acestor disponibilizări se vor economisi 10.000 de lei."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:48:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2011 14:02:18    Titlul subiectului: 2011-04-05 142249

http://www.adevarul.ro/locale/giurgiu/90-000_de_euro_pentru_GPS-uri_si_camere_video_in_autobuze_0_457154683.html

"90.000 de euro pentru GPS-uri și camere video în autobuze

5 aprilie 2011

Autor: Cristiana Macarie

Giurgiu

GPS-uri și camere video în autobuze

Societatea Tracum Giurgiu este nevoită să facă reduceri de personal, pentru a putea face față cheltuielilor necesare îmbunătățirii serviciilor de transport în comun oferite giurgiuvenilor. Astfel că în primăvara acestui an, din cei 63 de salariați ai societății au mai rămas doar 50, iar în această lună vor mai fi dați afară încă 10 angajați, șoferi, portari și personal Tesa.

“Suntem nevoiți să facem restructurări și să comasăm anumite servicii pentru a asigura o eficientizare maximă a activității societății” a spus pentru “Adevărul de Seară” directorul S.C. Tracum Giurgiu, Andrei Ovidiu.


Autobuzele vor avea GPS-uri și camere video

Conducerea societății de transport a mai precizat că dorește ca în vara acestui an să monteze în fiecare autobuz un sistem de urmărire video și GPS-uri, acestea având scopul de a ține evidenția activitatea zilnică a șoferilor, timpii de staționare, monitorizarea consumului de carburant, dar și comportamentul personalului de bord.

Cheltuielile pentru punerea în aplicare a proiectului propus de conducerea Tracum se ridică la 90.000 de euro, banii provenind dintr-un împrumut bancar pe care îl va solicita societatea de transport în comun. Banii vor fi achitați către bancă eșalonat, iar rata va fi achitată din fondurile economisite din salariile personalului disponibilizat.

“Dorim să implementăm acest proiect pentru asigurarea siguranței călătorilor. Pe lângă instalarea de GPS-uri și camera video mijloacele de transport, mai avem în vedere și montarea de sisteme de autoticheting și validatoare de bilete” a mai adăugat directorul Ovidiu Andrei.

În acest moment prețul unui bilet de călătorie cu autobuzul este de 2 lei, acesta menținându-se de aproape un an de zile chiar dacă costul carburanților a crescut de câteva ori."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GIURGIU Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community