|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
oana
Data înscrierii: 09/Sep/2009 Ultima vizita: 16/Oct/2009 Mesaje: 2
|
Trimis: Vin 18 Sep 2009 16:11:33 Titlul subiectului: Legislatie taxiuri |
117099 |
|
Vroiam doar sa mentionez ca un site cu informatii ca lumea despre firmele de taxi din Romania si legislatia taximetriei din Romania este www.ataxi.ro. Daca aveti ceva comentarii cu privire la ce ar trebuie adaugat sau modificat la site as aprecia mult de tot! |
|
Sus |
|
|
taxifreak
Data înscrierii: 02/Sep/2010 Ultima vizita: 02/Sep/2010 Mesaje: 4
|
Trimis: Joi 02 Sep 2010 10:44:34 Titlul subiectului: |
132809 |
|
Legislatia spune si ce nu are voie un sofer sa faca cand are clienti? Cum ar fi sa asculte muzica la maxim etc? |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 13 Mar 2012 12:14:34 Titlul subiectului: |
154066 |
|
Iata cu ce probleme se confrunta Italia...
http://www.adevarul.ro/financiar/business_extern/Reforma_economiei_Italiei_il_pune_pe_premierul_Monti_in_conflict_cu_soferii_de_taxi_0_662933868.html#
"Reforma economiei Italiei îl pune pe premierul Monti în conflict cu șoferii de taxi
13 martie 2012
Autor: Laurențiu Luca
Taximetriștii italieni se opun reformelor de liberalizare economică ale guvernului Monti
Mario Monti, premierul tehnocrat al Italiei, a fost numit în funcție cu un mandat clar: acela de a reduce enorma datorie publică a Italiei și de a reforma economia țării. Însă măsurile sale de liberalizare a sectorului economic au stârnit o rezistență puternică, fapt care ilustrează dificultatea de a schimba mentalitățile și practicile economice învechite.
Sectorul taxiurilor este emblematic pentru această realitate. Măsurile introduse de Mario Monti încearcă să crească nivelul de competitivitate a acestuia prin creșterea numărului de licențe și ușurarea procesului de acordare a acestora. Pe lângă taximetriști, planul său include și alte profesii închistate, precum avocații, notarii, benzinăriile, farmaciile și vânzătorii de ziare, anunță portalul de știri economice „Business Insider”.
Combaterea „venitului necuvenit”
„Decretul de liberalizare, care acoperă o gamă largă de sectoare economice, afectează sectoare care sunt mai puțin relevante pentru creșterea economică dar sunt emblematice pentru o străveche problemă a economiei italiene: aceea a venitului necuvenit”, a declarat Marcello Messori, profesor de economie la Universitatea din Roma „Tor Vergata”. „Acest decret reprezintă primul efort de foarte multă vreme de a rezolva această problemă”.
Guvernul Monti consideră că prea multe taxiuri preferă să aștepte și 90 de minute între clienți, pentru simplu motiv că ratele sunt prea mari. Dacă numărul licențelor ar crește, acest lucru ar duce la creșterea nivelul competiției iar ratele vor trebui să scadă, fapt care ar duce la creșterea cerereii, susțin miniștrii cabinetului Monti.
Senatul a aprobat o versiune diluată a acestui pachet legislativ, acesta fiind în prezent, dezbătut de camera inferioară a Parlamentului. Partidele politice, în special Il Popolo della Liberta condus de Silvio Berlusconi, au adus nu mai puțin de 1.700 de amendamente la acest decret. Însă aceste măsuri sunt susținute de cetățeni, 58% dintre italieni privindu-le favorabil, conform unui sondaj publicat de cotidianul „Corriere della Sera”.
Reforma „ne aduce la sapă de lemn”
Însă cea mai îndârjită rezistență vine din partea taximetriștilor înșiși. În prezent, fiecare consiliu orășenesc stabilește numărul de licențe de taxi, care pot fi deținute doar individual. Legile naționale stipulează că aceste licențe trebuie să fie obținute fie prin licitație publică sau din partea unui șofer de taxi care dorește să-și transfere licența. Prețurile variază, de la 50.000 de euro în orașe mici, precum Bari, la 300.000 de euro în Florența.
Giovanni Maggiolo, președintele sindicatului național al taximetriștilor UN.I.CA Taxi Filt/CGIL și șofer de taxi în Milano, a declarat că, deși consiliile orășenești stabilesc prețul original al unei licențe, cunoscută și sub numele de medalion, cererea și oferta sunt principalii factori care determină prețul final.
Pentru a achiziționa o licență, mulți taximetriști se îndatorează, uneori chiar ipotecându-și casele sau proprietățile părinților, explică Pier Giovanni Bestente, președintele cooperativei Radio Taxi 5370, care reprezintă pe 750 dintre cei 1.600 de taximetriști din Torino.
„Creșterea numărului de licențe ne-ar aduce la sapă de lemn”, spune Bestente. „Va reduce și mai mult valoarea muncii noastre, depreciind, în același timp, valoarea licenței”.
Fiecare oraș, un caz diferit
Sindicatele taximetriștilor se opun creării unei instituții naționale care să ofere licențele deoarece „fiecare oraș reprezintă un caz diferit”. În mai mult de 100 de orașe, numărul de taxiuri este mai scăzut astăzi decât acum 30 de ani, multe licențe rămânând nefolosite.
Ratele sunt determinate tot de consiliile orășenești. Taximetriștii susțin că ratele sunt printre cele mai scăzute din Europa (o călătorie cu taxiul în Roma începe de la 2,80 de euro, în Torono la 3,50 de euro) mai ales în comparație cu orașe unde acest sector a fost dereglementat, precum Stockholm, Suedia (5,08 euro) sau Geneva (5,22 de euro).
„Italia va suferi aceeași soartă precum țările în care acest sector a fost dereglementat: creșterea prețurilor, scăderea calității serviciilor și condiții proaste de muncă”, a avertizat Maggiolo.
Problema nu ține neapărat de taxiuri
Există voci care consideră că sectorul taximetriștilor are probleme deoarece societatea Italiană, obsedată de mașini personale, nu are nevoie de taxiuri. În medie, există 61 de mașini personale la suta de locuitori, conform informațiilor oferite de Clubul Auto Italian.
Nu este surprinzător, așadar, că doar 2% dintre locuitori folosesc taxiuri, consideră Christian Iaione, profesor de comunicare la Universitatea LUISS Guido Carli din Roma. Este nevoie de măsuri pentru a oferi alternative la automobilele private, care aglomerează străzile strâmte ale centrelor orașelor italiene și de îmbunătățire a sistemului de transport public, consideră acesta." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 06 Ian 2014 09:40:12 Titlul subiectului: |
170069 |
|
Stire privind statutul legal al taximetriei:
Asociația Națională a Autorităților Teritoriale de Ordine Publică vrea introducerea unor reguli mult mai drastice împotriva celor care transportă persoane „la negru”. Astfel, modificările propuse vin în sprijinul Poliției, prin crearea cadrului legal pentru sancționarea persoanelor care nu sunt înregistrate la Registrul Comerțului și efectuează transport în regim de taxi cu autovehicule ce nu au însemne, înscrisuri, dotări și accesorii specifice autovehiculelor taxi. În present organele de poliție pot aplica sancțiuni doar transportatorilor care sunt definiți prin acest act normativ ca fiind persoane fizice, asociații familiale sau persoane juridice înregistrate la Registrul Comerțului pentru a desfășura activități de transport cu vehicule rutiere.
Link:
http://brasovultau.ro/articol/stiri/lege-pentru-taximetristii-ilegali.html _________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Ian 2015 10:18:54 Titlul subiectului: |
176613 |
|
Un articol al jurnalistului Catalin Tolontan referitor la legea taximetriei. Cea mai sugestiva expresie din acest artico, a fost: "In spatele fiecarei firme de taximetrie se afla un senator" ! Articolul se gaseste aici.
Citat: | Nebunia bănoasă a taxiurilor
În spatele fiecăreia dintre marile companii de taxiuri stă cel puțin un senator. Nu e o declarație a președintelui Consiliului Concurenței, al cărui interviu îl puteți citi imediat, ci o axiomă de piață. O realitate cunoscută de toată lumea din Primărie, de la volan, din dispecerate și din Parlament.
Așa se explică următoarele fapte certe.
În decembrie 2009, marile firme de taximetrie bucureștene fac o înțelegere cu “Pelicanul”, noua stea a taximetriei din Ilfov. Există un document emis chiar de către unul dintre ei care probează tîrgul. Toți aveau proptele politice, n-avea nici un sens să se sfîșiie între ei.
DEALUL PROMITE URMĂTORII PAȘI:
❶ Pelicanul urcă tarifele de la 1,19 lei/km la 1,39 lei/km.
❷ Marile firme din București coboară tarifele spre același 1,39 lei/km.
❸ În schimbul faptului că Pelicanul renunță la dumping, i se promite ca legea împinsă în Parlament să permită și taxiurilor cu licență de Ilfov să facă bani în București.
Urmarea? În aprilie 2010, legea taximetriei este depusă cu modificări în Parlament. În iulie 2010, ea este adoptată. Prevederile legii sînt, intenționat, neclare. Ele impun ca poliția să nu poată amenda un taximetrist care n-are licență de Capitală, ci de Ilfov, dar face curse în București, decît dacă i se dovedește “că activitatea este permanentă”.
”Niciodată n-am văzut atît de clar cum o promisiune pusă pe hîrtie de companii s-a transformat într-o lege”, spune cineva din sistem. Și, cu asta, jocul practic s-a încheiat!
Mai mult, legea taximetriei prevede ca Primăria București să încheie un protocol cu Consiliul Județean Ilfov pentru ca activitatea “ilfovenilor” în București să fie legală. Dar protocolul nu s-a semnat nici acum, după aproape 5 ani. De ce?
Pentru că semilegalitatea produce bani celor care eliberează licențele. Dacă firmele și șoferii au sentimentul clandestinității, ei vor plăti pentru favoarea licenței obținute la limita legii. Acest șantaj operează asupra a peste 5.000 de licențe de taxiuri “ilfovene” care se adaugă celor 10.000 de licențe “bucureștene”, transformînd orașul în capitala europeană cu cele mai multe taxiuri pe cap de locuitor, cu cei mai săraci și munciți taximetriști și cu cele mai murdare și nesigure mașini. De partea cealaltă, miza sînt milioane de euro anual, încasate de politicieni, oameni din primării și alte VIP-uri.
În Parlament se lucrează iar la modificarea legii, iar Consiliul Concurenței tocmai a dat amenzi totale de 500.000 de euro pentru 6 firme: Pelicanul, Meridian, Cobălcescu, Confort, Cristaxi și AS. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Ian 2015 10:20:16 Titlul subiectului: |
176614 |
|
A doua parte a articolului, jurnalistului Catalin Tolontan.
Citat: | De aici începe discuția cu Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței:
Recent ați sancționat firmele de taxi pentru un cartel de preț.
– Da și vom da și motivarea și recomandările. De pildă, noi sîntem în favoarea eliminării unui plafon maxim al numărului de licențe. Decît să rămînă în ambiguitatea circulă în București licență, de București și Ilfov, fiind nemulțumită, mai bine optăm pentru liberalizare. Licență da, dar număr de licențe, nu.
- Puțin probabil să aveți succes.
– Nici noi nu credem că vom avea. Dar vrem să se schimbe ceva. Legea cea nouă a taximetriei se va vota în Parlament. Ce am reușit e să nu existe un tarif minim pentru că asta ar fi afectat clar consumatorul. Cu un tarif maxim sîntem de acord, dar cu unul minim, care ar fi devenit probabil tarif unic, nu! Tocmai asta am sancționat acum, existența unei înțelegeri la prețul pe kilometru, fixarea lui la 1,39.
- Vi se pare un preț mare?
– Nu, dar nu asta contează. Am sancționat cartelul din 2009, nu prețul din 2015. El a rămas neschimbat de circa 5 ani. În acest timp, prețul benzinei s-a dublat. Înseamnă că, în toți acești ani, firmele au realizat o marjă de profit foarte bună de vreme ce, iată, țin prețul vechi. În costurile lor, combustibilul reprezintă 50%.
- Taximetriștii bucureșteni se plîng din cauza imixtiunii celor din Ilfov.
– Nu am o singură opinie aici. Sînt sincer cu dumneavoastră. Sînt client fidel de taxi și nu-mi dau seama dacă sînt prea multe mașini în București. Cînd plouă nu găsești un taxi. Dar sigur că trebuie respectată legea. De aceea zic că nu am o singură opinie. De pildă, europenii consideră că stăm bine cu taximetria.
«FMI și Comisia Europeană dau România de exemplu în privința liberalizării pieței taximetriei»
- Teoretic, om sta bine cu taxiurile, vorba europenilor. Practic, șoferii trăiesc tot mai prost, își scot tot mai greu planul, iar menținerea semilegalității le bagă bani în buzunar celor care trafichează licențele.
– De acord cu ce spuneți. Am citit și investigațiile pe care Gazeta le-a făcut pe tema taxiurilor. Dar nu credem că un preț minim ar fi soluția. Știu că firmele de taxiuri s-au supărat după amendă, nici nu vrem să le fim simpatici. Înțelegem că prin Primărie se vorbește despre un preț minim de 2,5 lei pe kilometru. Sîntem o țară săracă. Nu cred că, dacă prin absurd s-ar ajunge prin lege la un preț minim, s-ar rezolva problema. Oricum, sperăm ca în Parlament asta cu prețul minim să nu treacă, pe această temă ne luptăm în continuare.
- Ce recomandări veți face?
– Apropo de București și Ilfov, vom recomanda Primăriei să intre în legalitate cumva. Să semneze protocolul, să poată lucra cei care îndeplinesc standardele licențelor de București. Multe dintre licențele pe 5 ani își epuizează termenul în această primăvară. Sigur că va începe o altă discuție, pentru că unele firme nu și-au reînnoit parcul auto și mașinile sînt vechi.
- De ce vă temeți cel mai mult din toată nebunia asta legată de taxi?
– De provizoriul care se face eternitate. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|