Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Tatra T4R si T4D
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 23:28:09    Titlul subiectului: Tramvaie Tatra T4R si T4D 4839

Vagoanele Tatra T4R au fost aduse in Iasi noi, si au fost introduse in circulatie in anii 1978 (40 de bucati) si 1981 (30 de bucati). Au fost numerotate #201-#270 si au circulat atat solo, cat si cuplate cate 2 (ambele vagoane fiind alimentate de la retea). In privinta numerotarii, Monografia transportului public de calatori din Municipiul Iasi (1898 - 1998) (documentare si redactare: ing. Constantin V. Ostap, ing. Eugenia G. Ursescu) prezinta vagoanele T4R cu numere de forma 3xx. De asemenea, un panou in relief aflat la intrarea in fostul sediu al Sectiei 2 (actualul sediu al Sectiilor 3 si 4) infatiseaza, printre altele, un vagon Tatra T4R (desenat) cu numarul 304. Problema este ca absolut nimeni dintre persoanele pasionate din regie nu confirma aceasta numerotare la un moment dat, ci doar pe cea cunoscuta si de noi, cu 2xx.

Ultima modificare efectuată Radu Czech la Dum 23 Apr 2006 20:07:34, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 23:39:28    Titlul subiectului: 4843

Iata o relatare din Monografia transportului public de calatori din Municipiul Iasi (1898 - 1998) (documentare si redactare: ing. Constantin V. Ostap, ing. Eugenia G. Ursescu), privitoare la vagoanele Tatra T4R aduse in anul 1978 in Iasi.






Vagonul T4R care apare in imaginea din Monografie este #247 (fotografiat in a doua jumatate a anilor '90).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 23:52:40    Titlul subiectului: 4846

In imagine: panoul de la intrarea in Sectiile 3 si 4.
Tatrele apartin de Sectia 2. In anul 2003 sectiile 2 si 3 au schimbat sediile intre ele, insa a fost pastrat pe acest panou desenul cu vagonul Tatra. Initial, alaturi de acest vagon era desenat un Timis 2, imaginea sa fiind inlocuita acum cu cea a unui GT4 ex-Stuttgart.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 00:08:33    Titlul subiectului: 4852

Iata o imagine cu vagoanele Tatra T4R din Iasi in anii '80 (in incinta Sectiei 2 din Depoul Gara).
Atentie: nu exista permisiunea de republicare a acestei imagini. Proprietarul fotografiei este domnul inginer Dorian Geba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 00:45:15    Titlul subiectului: 4867

Din cele 70 de vagoane T4R, in circulatie mai exista doar: #202, #203, #209, #210, #211, #218, #220, #222, #225, #229, #234, #235, #240, #243, #247, #250, #255, #257, #258, #259, #261, #262, #268. #238 este folosit ca vagon-scoala. Restul au fost casate, unele din ele fiind inlocuite, in 1998 si 2000, cu vagoanele T4D aduse din Halle.
Ultime renumerotari: #257 (ex-#224), #262 (ex-#212) si #229 (ex-#239?). Nu stiu daca actualul #203 a avut acelasi numar inainte de 2003 (din pacate, in aceasta privinta nu m-a putut ajuta nimeni).
#233 a fost taiat recent (octombrie). In depou mai existau, in octombrie, #263 si vechiul #229, insa vor fi in curand dezmembrate si acestea (#263 e posibil sa nu mai existe in acest moment - nu am mai fost de aproape o luna la Depoul Dacia).
#233 proaspat dezmembrat nu este acelasi cu #233 din imaginea de mai sus (nu am putut afla istoria celor 2, insa persoanele care au facut afirmatia stiu sigur ca ultimul #233 a avut alt numar).
Vagoanele Tatra T4R circula pe traseele 2, 5 si 11. Uneori sunt trimise si pe 6 si 7, pentru suplimentare.


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Joi 01 Dec 2005 01:01:08, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 10:34:59    Titlul subiectului: 4888

Este o mica problema legata de aceasta numerotatie.
In Monografie scrie ca primul tramvai care a circulat pentru probe a fost 326, iar primul cu calatori a fost 350. Pe de alta parte, tramvaiele Tatra nu au venit toate 70 odata, asa ca e cam ciudata aceasta numerotare.
Faptul ca nemtii, care s'au documentat inclusiv din surse CKD si ale regiilor de transport care au primit tramvaiele, nu mentioneaza numerotarea 3xx la Iasi, ma face sa cred ca aceasta a fost "inventata" de autorii monografiei, pe baza unor informatii incorecte, alimentate poate si de cei care au creat celebrul panou de la Depoul Central cu Tatra cu nr.304.
In afara unor cauze obiective (vezi ST7 / ST8), nu au existat cazuri de renumerotare a unei serii intregi de vehicole, deci nici la Tatra nu cred ca ar fi fost cazul. La Bucuresti a existat acea numerotare ciudata la DAC112UDM: 4201-4220 -> 2201-2220, serie continuata cu 2xxx.
O singura explicatie posibila ar fi ca tramvaiele au venit din Cehia cu un fel de numere provizorii, asa cum au avut si prototipurile CKD mentionate in sursele si siturile germane. Probabil ca la Iasi au venit Tatre cu numere de tipul 0304, 0326 si 0350 (asa le scriau cehii), dar acestea au fost apoi inlocuite cu numere de parc RATP. Vezi 001 si 002 la troleibuzele DAC312 din Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 10:07:16    Titlul subiectului: 2222222222 5399

Am vazut un vagon facut praf in fata, care era tras pe una din liniile din partea din fata a depoului. Nu mai avea pantograf. Credeam ca e 255.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 18:20:45    Titlul subiectului: 5451

Avand in vedere renumerotarea vagoanelor Tatra, actualul vagon 203 a fost 231, asta dupa accidentul din 97 din CUG, unde 203 a fost facut praf, l-am vazut in depou dupa accident!
Intradevar #255 a fost implicat intr-un accident grav, cand iau cedat franele pe strada Arcu si a intrat in V2A-ul #371. Vagonul #203, de culoare albastra a fost implicat intr-un accident in martie 1997 langa rondul vechi CUG, cand remorca vagonuli Timis #343 a deraiat, intrant pe linia cealalta si lovind Tatra #203. Dupa accident acesta a fost lasa in parcul de la gara pe ultima linie din dreapta cum stai cu fata la depou. Pe #255 l-am vazut in hala Tatrelor dupa accident.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 18:49:33    Titlul subiectului: 5452

Mici corecturi:
#255 a intrat in #370 (singurul cu reclama Ardaf). La #255 nu franele au fost problema, ci alt aspect.
#203 a fost lovit de remorca lui #335 (vatman fiind cel care ulterior a lucrat pe #110 pana la mutarile din 2003 iar acum nu mai lucreaza in regie).
Isi mai aminteste cineva care au fost protagonistii accidentului din CUG din 1991 (prima inchidere a tronsonului Pd. Ros-CUG 2)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 19:00:14    Titlul subiectului: 5453

Corect #255 a intrat in #370, aici am gresit, dar remorca care a intrat in #203 este a lui #343, am fotografiile din ziar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 19:13:06    Titlul subiectului: 5455

In privinta lui #335 ma bazam pe informatiile primite din 2 surse diferite (una dintre surse vorbea despre faptul ca #335 se afla in probe in CUG, cu 2 remorci - ce-i drept, la acea vreme #335 circula cu 2 remorci, aspect sustinut si de un material video -, insa a doua sursa spunea ca nici vorba despre 2 remorci, insa ambele surse indicau acelasi vatman ca fiind implicat). Fotografia, insa, e argument de necontestat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 22:58:54    Titlul subiectului: 11111111 5707

Dar sa mai lasam lucrurile negre deoparte si sa speram ca nu vom mai vedea asa ceva vreodata. Asa ca va voi arata fotografii cu machete de Tatre. Smile Machetele sunt realizate la scara 1:50. Aceasta este singura care are instalatie electrica de iluminat.
#212 noaptea!
#253
Vagon motor Tatra T4D #272



212.21.JPG
 Descriere:
Vagon motor TATRA T4R #212
 Mărime fișier:  47.77 kb
 Vizualizat:  de 35030 ori

212.21.JPG



212.7_678.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.31 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

212.7_678.jpg



253.8_144.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.27 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

253.8_144.jpg



272.1_175.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.71 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

272.1_175.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 23:52:04    Titlul subiectului: aaaaaaaa 5719

Vagon Tatra K2D #1028
Vagon Tatra K2 #275
Machetele sunt statice, nu ca n-as vrea sa fie functionale, dar asta implica costuri destul de mari, iar alimentarea vagonului #212 este realizata cu un incarcator de telefon mobil care este legat la doua lamele de aluminiu, una pe o sina, una pe cealalta. Vagonul are si el doua lamele care vin in contact cu cele de pe sina, legate la randul lor la instalatia de leduri.



1028.13.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.52 kb
 Vizualizat:  de 35039 ori

1028.13.JPG



275.3_194.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.04 kb
 Vizualizat:  de 32078 ori

275.3_194.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 01:11:57    Titlul subiectului: 6172

Stopurile Tatrelor T4R din Iași sunt ovale? Așa par în poză. Dacă e așa, înseamnă că sunt diferite de cele ale T4R-urilor din București.(dreptunghiulare).
Oricum, mi se par mai bune stopurile de pe T4R din București(care sunt orientate spre spate)....cele de pe T4R din Iași mi se par prea laterale (și prea greu de văzut din spate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 01:14:14    Titlul subiectului: 6175

Este tipul de stop cu care au venit in 1978 si 1981.

La Tatrele T4D aduse din Halle se observa urmele de la stopurile originale, de acelasi tip ca cele de la T4R.
T4D #219 a venit cu stopuri clasice, insa montate pe alti suporti si in alte locuri. La fel T4D #246 si T4D #251.
T4D #249 a venit cu stopuri clasice montate in pozitiile clasice.
La Bucuresti e clar ca RATB a montat alte stopuri la Tatrele T4R. Acelasi lucru s-a intamplat si la Arad.
Se vad foarte bine din spate. Problema e alta: capacele de plastic sunt ca vai de ele si ceea ce se vede noaptea - din prisma culorilor - nu mai are nimic in comun cu ce ar trebui sa indice o asemenea lampa.
Unele capace sunt decolorate, peste altele s-a dat din greseala cu vopsea, nu mai exista delimitari intre culori, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 02:00:41    Titlul subiectului: 6197

Măcar, dacă mergi noapte în spatele unui vagon (care să zicem că se retrage la depou și are iluminatul interior închis) vezi ceva? Sau ai toate șansele să-l bușești(asta în cazul în care umbli cu farurile stinse ori ești pieton)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 02:06:33    Titlul subiectului: 6198

Iata si exemplul unui T4D (#253) la care este vizibil faptul ca a avut stopuri clasice. Stopul pe care il are acum provine de la un Timis 2 (#332) si l-a inlocuit pe cel rotund - montat pe acelasi suport - pe care l-a avut cand a venit din Halle.

Dr2005 a scris:
Măcar, dacă mergi noapte în spatele unui vagon (care să zicem că se retrage la depou și are iluminatul interior închis) vezi ceva? Sau ai toate șansele să-l bușești(asta în cazul în care umbli cu farurile stinse ori ești pieton)?
Daca lampa este in regula, se vede fara probleme. Amplasarea nu deranjeaza absolut deloc.

Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Dum 11 Dec 2005 02:12:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 08:16:19    Titlul subiectului: 00000000000000 6203

Macheta vagonului #212 arata clar ca pozitionarea clasica a triplelor nu incomodeaza cu nimic observarea vagonului pe timp de noapte, cu atat mai mult delimiteaza mai bine gabaritul vagonului.


212.1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.86 kb
 Vizualizat:  de 34104 ori

212.1.jpg



212.10_127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.21 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

212.10_127.jpg



212.9_901.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.65 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

212.9_901.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 18:38:40    Titlul subiectului: 1111111 6298

Tatra T4D #230 intersectia Tesatura


230 (Custom) (Custom).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.06 kb
 Vizualizat:  de 34092 ori

230 (Custom) (Custom).JPG



212__custom___custom__158.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.62 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

212__custom___custom__158.jpg



212_223__custom___custom__104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

212_223__custom___custom__104.jpg



223.1__custom___custom__211.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.84 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

223.1__custom___custom__211.jpg



223.2__custom___custom__640.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.27 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

223.2__custom___custom__640.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 18:49:39    Titlul subiectului: 000000 6304

1. #236 in Podu Ros
2. Tatra T4D #251 si GT 4 #126
3. #251
4. Tatra T4R #255



236 (Custom) (Custom).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.79 kb
 Vizualizat:  de 34138 ori

236 (Custom) (Custom).JPG



2-251_126__custom___custom__266.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.4 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

2-251_126__custom___custom__266.jpg



3-251.1__custom___custom__159.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.05 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

3-251.1__custom___custom__159.jpg



4-255__custom___custom__170.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.89 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

4-255__custom___custom__170.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 23:03:58    Titlul subiectului: 11111111 6405

Cateva tipuri de pozitionare ale stopurilor la Tatre. Imaginile au fost decupate din fotografii preluate de pe: www.strassenbahn-halle.de
In ultima poza avem clasicele triple ale Tatrelor, vagonul #7720 din Bratislava - Slovacia



169.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.74 kb
 Vizualizat:  de 33853 ori

169.JPG



1085_210.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.91 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

1085_210.jpg



903_993.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.46 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

903_993.jpg



7720_546.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.56 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

7720_546.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 21:53:46    Titlul subiectului: 000000000 6635

#230 si #251


230.1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.7 kb
 Vizualizat:  de 33844 ori

230.1.jpg



230_850.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.66 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

230_850.jpg



251_207.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.42 kb
 Vizualizat:  de 32056 ori

251_207.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 17:29:43    Titlul subiectului: Tramvaiele Tatra din Iași 7691

1. Vagon TATRA T4R #220, zona Podu Ros - IASI
2. #220
3. #220 plecand din statia Podu Ros - IASI



IM007320.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.9 kb
 Vizualizat:  de 32484 ori

IM007320.JPG



2im007321_919.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.01 kb
 Vizualizat:  de 31074 ori

2im007321_919.jpg



3im007322_158.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.79 kb
 Vizualizat:  de 31074 ori

3im007322_158.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 17:36:54    Titlul subiectului: 000000 7696

1. Vagon T4D #266, a circulat in Halle - Germania, avand culorile originale rosu si gri a fost revopsit in galben si rosu. Cartier Tatarasi (Flora) - IASI, traseul 11.
2. #266
3. Vagon motor TATRA T4D #241 - Tatarasi Iasi, traseul 11(Dacia - Podul de Piatra - Gara Internationala - Tesatura - Metalurgie - Tatarasi Nord).
4. #241
5. Vagon Tatra T4R #211, statia Alexandru cel Bun - IASI, traseul 11
6. Tatra #211



IM007323.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.99 kb
 Vizualizat:  de 32489 ori

IM007323.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.76 kb
 Vizualizat:  de 31074 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.11 kb
 Vizualizat:  de 31074 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.8 kb
 Vizualizat:  de 31074 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.56 kb
 Vizualizat:  de 31070 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.99 kb
 Vizualizat:  de 31070 ori

6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 19:12:51    Titlul subiectului: 0000 7708

Imi aduc aminte ca si in Iasi au circulat Tatre in regim de "dubla" (6 la numar), dar vagonul 2 era alimentat direct de la retea prin pantograf iar comenzile erau preluate printr-un cablu legat la prizele din fata si spatele vagoanelor, la fel ca la Tatrele din Bucuresti. In poza nu se vede daca vagonul 2 are pantograf. In cazul lipsei acestuia este evidenta solutia, dar nu estetica! Wink
Informatia mi-a fost intarita de spusele vatmanului de pe #210 care a lucrat pe una din "duble". O sa ma interesez pe la Depou si printre vatmani. Smile
Solutia de a alimenta vagonul 2 cu un cablu de alimentare nu este prea grozava din punct de vedere tehnic, iar dpdv estetic sa nu mai vorbim. "Ingeniozitatea" aceasta este demna de anii '20, se putea gasi alt traseul al cablului de alimentare al celui de-al doilea vagon, nu sa faca vagonul sa arate de parca ar avea stalpi de telegraf pe el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community