Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Apel pentru reconditionarea unui tramvai istoric al Iasului

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2013 20:57:21    Titlul subiectului: Apel pentru reconditionarea unui tramvai istoric al Iasului 168267

Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI lansează un apel către cei care își amintesc cu nostalgie de vremurile copilăriei, adolescenței sau studenției, când tramvaiele Tatra erau nelipsite din peisajul orașului, către cei care iubesc Iașul și istoria sa, dar și către firme a căror politică include sprijinirea unor astfel de inițiative, să susțină material demersul de a-i reda strălucirea de altădată Tatrabellei, aflată în prezent într-o stare de degradare avansată. Donații se pot face în contul RO12BRDE240SV30748722400.

Informații despre Asociația Pasionaților de Transport Public TRAMCLUB IAȘI, despre obiectivele și acțiunile sale găsiți pe pagina https://www.facebook.com/tramclubiasi. Vă așteptăm și, de ce nu, sperăm să vă alăturați asociației noastre (devenind membri) pentru a putea lucra împreună la realizarea obiectivelor asumate.



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.05 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.5 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.78 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.48 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.44 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.82 kb
 Vizualizat:  de 12073 ori

06.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2013 22:12:56    Titlul subiectului: 168270

Teoretic n-ar trebui sa fie o problema. Ceva bani sa fie ca e o actiune privata. Sunt o sumedenie de T4 care circula inca in tara ,deci elemente de interior plus alte echipamente s-ar gasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2013 23:00:05    Titlul subiectului: 168271

Dimpotriva, sunt foarte multe probleme cu procurarea materialelor necesare si tocmai acesta este motivul apelului, facut, de altfel, dupa foarte multe demersuri deja initiate. Costurile nu sunt deloc mici, oricare ar fi directia de actiune si oricare ar fi amploarea lucrarilor.
Discutiile "pe viu" ajuta foarte mult pentru dezbaterea subiectului din toate perspectivele si stam la dispozitia tuturor celor interesati in acest sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2013 23:25:04    Titlul subiectului: 168272

Am inteles ca in Galati un nene pasionat de tramvaie, politician local parca, a achizitionat un tramvai pe care vrea sa-l reabiliteze, nu stiu daca informatia e exacta, dar asa am auzit.
Macar de-am avea si la noi unul din asta, chiar daca l-ar tine numai pentru el macar sa stim ca exista acel tramvai si e in stare buna. Zic si eu, ar fi prea simplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2013 12:18:52    Titlul subiectului: 168275

Si pe langa restaurare ar mai trebui si o hala mare, in care aceste tramvaie, plus cele care circula deja, sa fie ferite de intemperii. Pana la urma, asta este principala cauza a degradarii.
Later edit: Acum mi-am amintit ca pe 262 l-am vazut intr-un alt topic dedicat tramvaielor Tatra, curat si reconditionat. De ce nu a fost tinut la loc uscat?

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2013 13:06:50    Titlul subiectului: 168276

Dupa reconditionarea din 2008, un timp a fost nevoie de acest tramvai pe trasee, apoi, dupa retragerea din circulatie, soarta sa a fost incerta, din cauza problemelor financiare ale regiei. Cu foarte mare greutate s-a reusit pastrarea sa (si le multumim celor care au inteles - si au actionat in consecinta - necesitatea de a mentine pentru viitor o marturie "vie" a existentei tramvaielor Tatra la Iasi si, mai mult decat atat, aceasta sa se numeasca "T4R", si nu "T4D" - cu toata parerea de rau pentru "nemtoaice", insa "R"-urile erau cele cu adevarat legate de orasul nostru) si a fost necesar si compromisul de a fi utilizat ca vagon de manevra prin depou. Pe de o parte, acesta a fost un lucru pozitiv pentru tramvai (un vehicul care zace imobilizat in conditii precare e condamnat la degradare rapida, nu doar din punct de vedere estetic), pe de alta parte, insa, exista si efectele negative care se observa.

Din pacate, spatiile inchise din depourile actuale trebuie utilizate la maxim pentru asigurarea graficului de circulatie, din cauza reparatiilor neplanificate care apar in special din cauza conditiilor de exploatare inca dificile pe unele tronsoane (cale de rulare extrem de uzata in unele locuri, trafic haotic), de aceea nu a fost posibila gararea adecvata a Tatrei. Problema spatiilor de garare si expunere este in atentia asociatiei si vom actiona constant pentru identificarea si materializarea unei solutii pentru rezolvarea sa.

Dupa reconditionare, Tatra va avea din acel moment cu totul alt statut si isi va gasi locul, de aceasta data, intr-un spatiu inchis.

Insist asupra unui lucru: discutam despre o reconditionare, cu aducerea vagonului intr-o stare corespunzatoare din punct de vedere estetic si functional, si care sa respecte, pe cat posibil, si adevarul istoric. Restaurarea presupune alte operatiuni si costuri uriase, care nu pot fi suportate in acest moment intr-o forma normala de finantare (in sensul ca ne-ar trebui un seic putred de bogat si suficient de pasionat de Tatre sau de tramvaie in general), cel mai probabil misiunea restaurarii urmand sa revina generatiilor viitoare (care poate vor avea parte de realitati economice si financiare favorabile), fata de care avem obligatia de a le transmite fizic aceste obiecte, pe cat posibil intr-o stare care sa permita o restaurare, astfel incat sa nu fie nevoie de o reconstructie, care scade valoarea obiectului (istoric vorbind).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 12 Mar 2022 20:15:50    Titlul subiectului: 212674

Mai există #262? Și dacă da, în ce stare mai este?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 12 Mar 2022 21:17:57    Titlul subiectului: 212675

Din câte știu încă există, iar starea ar fi cam aceeași care se știe (nu cred că la CTP Iași se fură ca-n codru), posibilități de recondiționare sunt aparent slabe, din păcate este puțin interes pentru vehiculele păstrate pentru muzeu. S-a luat legătura și cu RATB din câte știu și cam degeaba, aceștia nu au dorit să ajute de nici-un fel cu piese. Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Mar 2022 00:37:40    Titlul subiectului: 212676

Putrezeste,ca si GT5 354,ST7 103 si V2AM 365...ca asta e dep. Dacia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Mar 2022 22:32:10    Titlul subiectului: 212682

Nu se pot gasi si alte surse de finantare? Primarie (care oricum pompeaza deja o gramada de bani in ONG-uri de panselute) sau poate de la UE ori de la vreo asociatie de pasionati din afara?
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2022 07:18:47    Titlul subiectului: 212683

S-a vrut... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2022 11:22:40    Titlul subiectului: 212684

Ce să dea UE...vise, treziți-vă vă rog la realitate. Uniunea Europeană NU dă nimic pentru vechituri. Dacă se face ceva, se face doar cu banii primăriei sau din donații, eu unul am oferit câteva donații dar doar privaților (multe strânse special de-a lungul timpului), nu am ce șurub da la stat când ei au avut cândva totul, iar în cazul RATB (acum STB, dar pentru mine nu înseamnă nimic actuala societate), s-au grăbit să taie tot împinși și de comisiile care nu au călcat vreodată prin București sau au văzut doar din birou situația. Din cauza lor, a PMB/STB-ului în principiu, ultimul DAC 117UD urban comunist, ultimul Roman 112UD existent la nivel de țară, ultimul Ikarus IK4 original cred că la nivel global, singurele Ikarus 260.50 din țară, unicul DAF Hess, printre foarte puținele DAF SB220 Berkhof existente în lume, multe DAF-uri și Rocar de Simon U412 și nu numai s-au dus pe apa sâmbetei ca și cum n-ar fi existat niciodată. Și acum ce vor, donații? să aștepte mult și bine. Bine, nu sunt de acord cu băiatul care a intrat în incinta parcului rece de lângă autobaza Alexandria și s-a gândit, cică și cu acordul unui angajat, să sustragă emblemele de pe cele 2 troleibuze Rocar oprite pentru înființarea MTB-ului (și asta mai mult datorită eforturilor unor inși), s-a lăudat cu fapta și pe Facebook și au aflat băieții care nu-i interesează nimeni cât timp și bani au pierdut ca aceste 2 mașini să nu fie tăiate. Iar acum nu vrea să le mai returneze iar directorul STB nu-l interesează, încă dânsul completează și isteric că respectivul e și el tot ”pasionat” ca toți ceilalți, practic comparându-i cu un puști fără minte care nu știe ce a făcut și nici nu vrea să termine odată balamucul ăsta, dar poate o vizită de la cei în drept și o amendă bună l-ar face mai conștient data viitoare.

Revenind, pentru cei care chiar vor să facă ceva, eu unul pot contribui cu mici reparații voluntare în ceea ce privesc de regulă comenzile electrice și eventual ceva cosmetizări sau alte diverse, dacă angajații sau posesorii ”nu au timp” de ele. M-am ocupat de un Ikarus 260 în toamna anului trecut și aș mai fi făcut-o, dacă materialele (care aveau și au costuri foarte modice, deoarece știu de unde să le iau) le cumpăra posesorul și nu eu, că nu-i autobuzul meu, ce să mai zic de muncă, omul mă considera prea dator. Însă împreună putem face ceva, măcar câțiva, dacă există seriozitate atât din partea noastră cât și din partea regiilor. Sigur și TV20R-ul are nevoie de reparații de orice fel, DAC-ul 112 UDM care se dorește a fi păstrat iar celălalt e numai bun ca sursă de piese, dar dacă vom sta după angajați care probabil au în prioritate doar parcul activ, atunci vom sta mult și bine. Exponate statice nu ne ajută foarte mult, mașinile trebuie să și funcționeze dacă se poate. IK4 trebuie readus la starea originală, avem deja un DAC donator de unde putem recupera multe care corespund, că oricum DAC-ul are ceva copie făcută după IK4. Dar vom putea face vreodată asta, dacă regiilor, și noi pasionații, nu ne mai ”mâncăm” unii pe alții? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2022 22:07:15    Titlul subiectului: 212693

Pe forumul lokomotiv era un utilizator care adunase în anul 2012 ceva resurse pentru restaurarea lui 262. Din păcate, nu au mai fost noutăți începând din anul 2013.

https://forum.lokomotiv.ro/threads/restaurare-tramvai-tatra-t4r-262.10118/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2022 00:11:43    Titlul subiectului: 212695

UE nu ii va interesa niciodata de vechituri,mai ales la automobilele vechi daca nu au atestare istorica,iti baga tot felul de taxe si impozite,ca ,,polueaza" Evil or Very Mad
TATRA a fost si pe forumul acesta,dar nu a mai intrat de multi ani.
Incercari peste incercari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Justin Diaconu



Data înscrierii: 31/Dec/2021
Ultima vizita: 16/Iul/2023
Mesaje: 63
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2022 14:58:22    Titlul subiectului: 213751

Vad ca la autobuze treaba merge foarte bine, aproape toate autobuzele istorice au fost reconditionate sau încă se lucrează la ele, pe când Tatra 262 si celelalte tramvaie istorice (în afara de AEG si ITB) putrezesc în depou. Speram ca după ce termina cu autobuzele sa începa si cu tramvaiele, ca din Timis aproape ca nu se mai poate salva nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2022 17:02:10    Titlul subiectului: 213754

Poate se ia legatura cu cei de prin Arad.
Tatre au destule iar Timis 2 cu ecartament metric au avut pana prin 2000 daca nu gresesc. Spre Ghioroc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Justin Diaconu



Data înscrierii: 31/Dec/2021
Ultima vizita: 16/Iul/2023
Mesaje: 63
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2022 17:17:31    Titlul subiectului: 213756

Daca se pune putin efort, ar putea fi aduse la stare originala si cele de la Iasi, dar ar costa si ar dura mai mult Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Car IS



Data înscrierii: 03/Oct/2020
Ultima vizita: 05/Apr/2023
Mesaje: 401
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2022 18:08:41    Titlul subiectului: 213757

Poate vor fi mutate vara asta la Dep. Gara...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community