Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa - generalitati - despre Transbus
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 09:28:24    Titlul subiectului: 154096

Acuzatii grave aduse directorului Transbus de catre mai multi angajati...
Deja au fost 2 emisiuni pe aceasta tema, una ieri, una alaltaieri...
Nu stiu ce sa cred, cat de adevarate pot fi acuzatiile, ma intreb daca nu cumva e o campanie mediatica menita sa determine schimbarea domnului Jercan si inlocuirea sa cu unul mai "competent politic"... Rolling Eyes

Vad ca multi soferi se leaga in principiu de controlul draconic al consumurilor de motorina, lucru pe care insa eu il apreciez si sunt de acord cu domnul Jercan, asa si trebuie facut intr-o societate de transport, nu e exclus ca "nemutumitii" sa fie mai degraba suparatati de taierea "macaroanei" ... la bidon.

L-am intalnit personal de 2 ori pe domnul director, cand am fost pe la garaj sa-l rog sa ma ajute la realizarea unor materiale despre transportul local si dansul a fost mai mult decat receptiv, asta desi ar fi putut foarte bine sa ma refuze, sa nu se complice; de aceea cred ca nu are o atitudine aspra decat cu cei care-l calca pe bataturi, asa cum aud ca se plang ziaristii locali ca sunt tratati cu sictir...

Tot din articol inteleg ca domnul Jercan l-ar fi data afara pe Laurentiu Serban, cel care cred ca a fost unul dintre cei mai buni directori ai Transbus... Rolling Eyes asta nu e un lucru bun, daca e adevarat...

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=47957

"Acuzații grave la adresa managerului Ștefan Jercan

Șeful Trans Bus își vînează angajații

Un fost salariat al societății spune că Jercan l-a agresat fizic cînd s-a dus să întrebe de ce i s-a desfăcut contractul de muncă

articol de: Vali MARINESCU

Șeful Trans Bus își vînează angajații

Pentru o primă de 500 de milioane încasată anul trecut, în loc să se ocupe de performanțele SC. Trans Bus S.A. Buzău, managerul societății locale de transport în comun, Ștefan Jercan, duce o adevărată vînătoare a salariaților societății, ajungîndu-se în unele cazuri inclusiv la agresiuni fizice. Cel puțin așa susțin foștii angajați. Ultima victimă a lui Jercan este un șofer angajat pînă vinerea trecută al SC. Trans Bus S.A. "Am fost concediat de domnul Jercan Ștefan, în urma unor referate care nu au nici o relevanță. Am fost chemat și mi s-a spus <<Gata>> l-am întrebat <<Domnule>> după care mi s-au înfipt mîinile în gît și m-a împins în ușa de la intrare. <<Ce>>, mi-a spus. Se laudă tot timpul că face ce vrea ...vreau să știu și eu de ce m-a dat afară. Mi-a spus că fur motorină, dar sînt doar presupuneri. M-a dat afară pentru că nu vreau să-i fac lui mici favoruri. Am fost chemat de mai multe ori să-i fac referat colegului meu, să-l dea afară. Nu se poate așa ceva... ", ne-a declarat Dragoș Chircu, recent concediat de Ștefan Jercan, după 5 ani de activitate la Trans Bus.

Un grafic al sosirilor îi nemulțumește pe șoferi

Aspectele sesizate de acesta, nu sînt străine. Încă din 2007, șoferii de pe autobuze au acuzat actuala conducere că le-a pus "botniță ca la sclavi". Practic, pe motiv că sistează furturile de motorină din rezervoare, directorul Jercan a dispus sigilarea rezervoarelor după fiecare alimentare cu carburanți. Această măsură i-a nemulțumit la extrem pe șoferii de autobuz care spuneau la momentul res­pectiv că oricum nu aveau ce fura și abia dacă pot să-și acopere pierderile din diferența de consum la mașinile portocalii achiziționate în 2006 cu certuri, demisii și mare tam-tam. Este știut că acum cîțiva ani, societatea a fost obligată să plătească despăgubiri unor angajați despre care Instanța a stabilit că au fost dați afară abuziv de Ștefan Jercan. O altă nemulțumire a șoferilor este acum întocmirea unui grafic al sosirilor pe care angajații trebuie să-l respecte la secundă. " Plec la 6 fix, dar nu pot ajunge la fix la autogară. Am fost penalizat în urma acestor invenții ale lui. Ca să dai omul afară, să-i găsești nod în papură, trebuie să fie ceva, un subterfugiu mic, pe care nu îl poți respecta. Nici un șofer al Trans Bus-ului nu se încadrează în timpii lui, pentru că el ne obligă să mergem încet. În ce idee? Ne-a spus - mergeți încet ca să adunați toată lumea din stații Fals! Nu e adevărat. Nu stă omul 20 de minute în stație ca să vin eu. Vrea să ajungă cît mai repede la destinație că nu facem itinerar", susține Dragoș Chircu.

Jurist dat afară că n-a executat ordinul

Practica lui Ștefan Jercan este confirmată și de fostul jurist al SC. Trans Bus, Mihai Mihalcea. Acesta susține că, prin aceeași metodă de a impune unor subordonați de a întocmi referate altor colegi, a reușit să-l dea afară din societate, la numai două, trei luni de la instalarea lui Jercan în funcție. "Am fost angajat în anul 2006 la Trans Bus. Atunci era director domnul colonel Voicu. După aproape un an și jumătate, am fost dat afară, cînd s-a schimbat conducerea, în speță cînd a venit domnul Jercan. Diferendul dintre mine și noua conducere a fost la un control. El, domnul director, a dorit să dea afară 4 casiere - încasatoare. Și i-am zis că există o procedură conform Codului Muncii, conform Contractului Colectiv care era în unitate și conform căruia, ar fi trebuit să urmărim cîțiva pași. El a spus că vrea în secunda aia să semnez decizia, și că trebuie să plece fetele astea. I-am spus că nu se poate. La discuții a mai participat și domnul Laurențiu (n.r Laurențiu Șerban, director adjunct). După o lună, ne-a strîns pe toți și ne-a anunțat și pe mine și pe domnul Laurențiu, că ne-a desfăcut contractul de muncă", a precizat Mihai Mihalcea. Toate acestea se întîmplă în cadrul unei societăți care supraviețuiește aproape în totalitate din banii contribuabililor. Pe banii lor, se războiesc oameni care încasează salarii de zeci de milioane de lei, dar și prime de sute de milioane, de cîțiva ani încoace. Managerul SC. Trans Bus S.A nu a putut fi contactat ieri pentru a lămuri situația."


Vedeti si in Arhiva Video capturi TV pe aceasta tema.
Atentie! Pentru q putea vizualiza/descarca filmele, trebuie sa fiti logati!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2012 08:35:35    Titlul subiectului: 154122

Campania media indreptata impotriva directorului Transbus continua...

http://www.sansabuzoiana.ro/politica_locala.html?aid=47997

"Punct de vedere

Buboiul

articol de: Doru GHEORGHIADE
De 20 de ani, poate chiar mai mult, societatea de transport urban auto de călători, adică Trans Bus SA este epicentrul unor scandaluri interminabile. Dar, asta n-ar fi mare lucru într-o țară în care scandalul a ajuns, dacă-mi permiteți, la nivel de artă. De foarte puține ori, Trans Bus a avut parte de șefi adevărați. Unii au fost, pur și simplu, incapabili să se descurce cu "neamul lui Manivelă", alții au coabitat cu sindicatele, care la rîndul lor și-au făcut propriile jocuri și propriile afaceri. An de an, întreprinderea s-a tîrît cum s-a putut cu pierderi mai mici sau mai mari. Salariații au avut lefuri de mizerie, unii reușind să se descurce cu o garnitură sau un rulment furate sau cu ceva ulei ori motorină scoase prin spate cît s-a putut, șmecherii însă au profitat din plin. Afacerea Mitsubishi a fost o țeapă de vreo 800 de milioane "dată cu eleganță" bugetului companiei. Evident că n-a răspuns nimeni. Și tot așa, an de an, lună de lună, Trans Bus a fost o vacă bună de muls. Unii dintre lucrători au transformat întreprinderea într-o mașină de făcut șpăgi. O angajare costă 1500 de euro pentru un post de șofer. Pentru asta trebuia inventat un mecanism de exludere a indezirabilelor, iar cel care a adus la perfecțiune mașinăria este controversatul personaj numit Ștefan Jercan. Omul acesta a fost dat afară cu o cizmă-n fund din MAI, dar mentalitatea de fost milițian a rămas. Pregătit în laboratoarele PNL și preluat de PSD, Jercan a navigat pe lîngă lege din prima zi de lucru. Și-a dat prime colosale și s-a înconjurat de o rețea de turnători, yesmeni și profitori. Cine n-a intrat în rețea a fost dat afară numai în șuturi și pumni. La propriu. Jercan nu se teme și spune că nimeni nu-i poate face nimic. Chiar așa o fi? Eu nu cred. Mai mult, sînt sigur că buboiul purulent numit Ștefan Jercan se sparge."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 16 Mar 2012 09:39:07    Titlul subiectului: 154149

Aseara a fost difuzat pe postul local CampusTV un sondaj de opinie cu tema "Ce Parere Aveti Despre Transportul Local?"

Fireste, numai cuvinte de lauda din partea pensionarilor, vesnicii pomanagii manipulabili, care multumeau si rasmultumeau "conducerii de partid si de stat pentru conditiile de viata oferite clasei (foste) muncitoare", asa cum au incatat ei pe vremuri sa minta la sedintele de partid.

Fireste, de la comunisti n-au pastrat si lucrurile bune, ci numai vesnica plecaciune si pupatul de dosuri ale conducatorilor care le mai arunca si lor, din cand in cand, resturi de la mesele lor...

Dar cel mai tare m-a amuzat/intrigat un mos d-asta pe care primaria il plimba "gratis" pe banii mei Evil or Very Mad , care a spus, nici mai mult nici mai putin, textual, ca ... "Eu zic ca-i buna, e foarte bun, dom'le, eu sunt multumit, avem si aia, ca sunt pensionar, am alea gratis, ce sa zic, sunt multumit, cum este asa, e si d-astea mici pentru populatie, cred ca e satisfacuta toata lumea cu transportul... " Laughing Laughing Laughing

voi va dati seama ce conceptie au bosorogii astia nascuti cu mana-ntinsa?!? Cred ca autobuzele-s pentru EI, li se cuvin LOR, populatia - adica noi, cei care platim taxe si impozite ca sa le subventionam lor pomenile - cica avem la dispozitie "d-alea mici", adica dube/maxi-taxi! Evil or Very Mad

Ati inteles, bai cetatenilor? Sa nu mai inghesuiti pomanagii in autobuze, mergeti la maxi-taxi-uri, atata meritati... vedea-i-as "iesiti din sistem" de atarnatori! Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2012 09:17:04    Titlul subiectului: 154612

In urma precedentelor scandaluri din media locala legate de Transbus, a existat si o interpelare pe aceasta tema in cadrul sedintei de Consiliu Local din data de 22.03.2012.

Voi cita un pasaj din Procesul Verbal al sedintei, elocvent (dupa parerea mea) pentru atitudinea primarului fata de transportul public, o sa vedeti cum "tovarasul" se arata "preocupat" de siguranta cetatenilor/calatorilor si "moare" de grija celor "mai mult de 50 de persoane" care pot fi la un moment-dat intr-un autobuz, cica "este vorba de siguranța cetățenilor din municipiul Buzău" si ca "tovarasia sa" este "pentru aceste sanțiuni".

Dar - ciudat! - , in timp ce se arata "preocupat" de soarta celor 50 de calatori care se pot afla intr-un autobuz care poate transporta LEGAL si IN SIGURANTA chiar si 100 de calatori, vad ca nu se arata la fel de "preocupat" si de siguranta celor 30 de calatori care se pot afla simultan uneori intr-un cotet maxi-taxi, in mod ILEGAL, asta pentru ca aceste dube infecte nu au prevazute decat locuri pe scaune!
Se vede ca pana acum nu i s-a ivit ocazia sa se pronunte si pe aceasta tema, ma gandesc... Evil or Very Mad

"Domnul consilier Musceleanu Constantin, președintele ședinței, supune discuției proiectul de pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2012 al Societății Comerciale "Trans-Bus" S.A. Buzău.

Domnul consilier Barbu Ion:

“Vă rog să-mi permiteți domnule primar - îmi cer scuze domnilor viceprimari că eu mai intru în discuție și văd că deranjez - vreau să vă întreb vis-a-vis de reacțiile din presă din ultima perioadă și chiar a unor angajați de la „Trans Bus”, inclusiv juristul de la această societate pe care l-am văzut la unul din posturile locale, își exprimă nemulțumirea cu privire la modul în care se dirijează acolo personalul. Se pare că nu se respectă Codul Muncii. Bineînțeles că dumnealor au acționat și în instanță. În sfârșit, deasemenea, primele care au fost luate în discuție foarte serios pe posturile locale, au fost destul de mari în condițiile în care „Trans Bus-ul” nu realizează beneficii, fiind o societate care se finanțează din bugetul local, iar sumele acestea de 500 și ceva de milioane, prime în 2011 și 2010, deasemenea sume destul de mari. Mie mi se pare corect să avem azi un punct de vedere, să lămurim și să clarificăm această situație.”

Domnul primar Constantin Boșcodeală:

“Dacă discutăm de salariul conducătorului vedeți ce s-a stabilit prin proiectul de hotărâre, iar dacă vreți să discutăm de prima pe 2011, probabil că luna viitoare când veți aproba bilanțul veți vedea că nu a fost nici o primă.
În privința chestiunilor legate de personal aș vrea să vă spun că sancțiunile în această societate sunt destul de drastice, având în vedere că șoferii transportă cetățenii municipiului Buzău și trebuie să le garanteze viața. În cazul în care se constată anumite abateri pe acestă chestiune vă spun că și eu sunt pentru desfacerea contractului de muncă.

Domnul consilier Barbu Ion:

“Respectând prevederile din Codul Muncii.”

Domnul primar Constantin Boșcodeală:

“Evident pentru sancțiunile prevăzute în Codul Muncii. Adică furtul de motorină și alte lucruri. Eu vă spun că întra-devăr având în vedere că ei conduc autobuze în care pot exista la un moment dat mai mult de 50 de persoane, este vorba de siguranța cetățenilor din municipiul Buzău, eu vă spun că da, sunt pentru aceste sanțiuni în condițiile în care evident sunt legale.

Nemaifiind exprimate alte puncte de vedere, proiectul de hotărâre este supus votului domnilor consilieri și adoptat cu 23 voturi pentru."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 06 Apr 2012 08:18:51    Titlul subiectului: 154699

Ecourile au ajuns si in presa... fireste gargaragii de la Primarie promit ca "o sa" faca si o sa dreaga, dar de facut NU au facut nimic de cel putin 3-4 ani de cand le reclam intr-una aceste probleme.
De altfel si acum cred ca tot asta vor sa faca, sa taraganeze la nesfarsit lucrurile sau macar pana isi fac "norma" parazitii cu maxi-taxi-urile care au proliferat sub actualal conducere buzoiana. Evil or Very Mad

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=48501

"Amețeala transportului în comun

Trans Bus, pîrît la Avocatul Poporului

Oamenii se plîng de faptul că nu se respectă graficul orar, șoferii întîrzie și în acest context tabelele pe care sînt afișate intervalele între care circulă autobuzele sînt inutile

articol de: Florin ZAFIU
Trans Bus, pîrît la Avocatul Poporului

În mușuroiul urban, călătorul neavizat poate fi uimit de lipsa unor dotări minime pe care firmele de maxi-taxi le refuză, dar și unii taximetriști gata în orice moment să blocheze o arteră de circulație sau să ofere spectacole artistice cu strigăte și înjurături. Societatea de transport în comun Trans Bus de care sînt legate o serie de scandaluri, pare că nu poate oferi călătorilor un serviciu coerent. Oamenii se plîng de faptul că nu se respectă graficul orar, șoferii întîrzie și, în acest context, tabelele pe care sînt afișate intervalele între care circulă autobuzele sînt inutile. Nu mai pui că trebuie să calculezi în timp ce aștepți cu sacoșele în mînă cînd o mașină ar trebui să apară în stație. "Autobuzul, pe 1, pe 3 aștept, dacă o fi să ajungem în cartierul Mihai Viteazul. De cît timp așteptați? De un sfert de oră (...) Aveți totuși un indicator care să vă arate la ce oră vine autobuzul? E pe pancarta aceea, dacă o mai fi, dar nu știu, nu prea se ține cont", spune Tudor Ion.

Ce propun cetățenii?

Și probleme sînt și în ceea ce privește firmele de maxi-taxi. Deși sînt obligate prin lege să doteze autovehiculele de transport cu rampe pentru persoane cu handicap, în Buzău nici gînd de așa ceva. Din acest motiv buzoienii sînt nemulțumiți. Ar prinde bine ca în municipiul Buzău, la fel ca în toate orașele civilizate, stațiile de transport în comun să fie dotate cu panouri electronice pe care să ruleze rutele și intervalele orare de sosire și plecare a autobuzelor și, nu în ultimul rînd, locuri de așteptare în care nu te poate ploua. Dreptul la informare ar trebui să fie garantat mai ales că este plătit scump de buzoieni în fiecare an la Taxe și Impozite. Astfel de probleme au ajuns și în atenția reprezentantului Avocatului Poporului. "Vorbesc de Trans Bus cu problemele primăriei în a nu respecta prevederile unei legi cadru ce îi obligă ca pînă la sfîrșitul anului 2010 să adapteze autovehiculele de transport în comun pentru persoane cu handicap, adică rampă de acces, astfel încît cetățenii cu astfel de probleme, să nu se simtă discriminați. (...) Ca și frecvență cred că în municipiul Buzău s-a acumulat o nemulțumire crescută a oamenilor cu privire la acest aspect. În Prahova nu avem asemenea probleme, dar la Ploiești sînt adaptate, există și acele afișaje electronice ale traseelor încît cetățeanul cînd mai stă în stație, știe cîte minute mai sînt, ce traseu circulă pe acolo", susține Mirabela Petre, expert Avocatul Poporului pe zona Buzău - Prahova.

Municipalitatea promite proiecte

Legat de transportul public privat, municipalitatea nu a putut impune respectarea legii fie din pricina problemelor de natură tehnică, fie de natură financiară. O dată cu reînoirea parcurilor auto primăria promite că va impune firmelor de transport și dotarea cu rampe pentru persoane cu dizabilități. Acestea nu au fost însă uitate pentru că toate autobuzele primăriei au dotările necesare pentru cei cu nevoi speciale. Legat de informarea călătorilor, administrația locală promite un proiect prin care se dorește amplasarea unor afișaje electronice pe care să ruleze toate datele necesare. "Am prevăzut pe lista de investiții Trans Bus și dotarea tuturor stațiilor de autobuz într-un sistem GPS prin afișaj electronic, anunțarea intervalelor de timp și în cîte minute autobuzele vor sosi în stațiile de autobuz", a declarat viceprimarul municipiului Buzău, Marcel Ciolacu. Zi de zi în municipiul Buzău sînt puse în mișcare 20 de autobuze, 105 maxi - taxi și 500 de taxiuri, gata oricînd să preia din stațiile de transport călătorii. Calitatea serviciilor nu este însă pe măsura numărului imens de autoturisme și din acest motiv nici părerile buzoienilor nu sînt prea bune."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Mai 2012 13:20:24    Titlul subiectului: 155453

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=48924&numar=4184&highlight=autobuz

"Iar și-a tras beneficii

Ștefan Jercan de la Trans Bus, cel mai "performant" director
Salariu mai mare decît avea dreptul, indemnizație de conducere, spor de vechime și de fidelitate, dar și primă anuală, încasate ilegal în perioada 2010-2011, spun controlorii Camerei de Conturi Buzău

articol de: Vali MARINESCU

În timp ce buzoianul de rînd a simțit criza pînă în rărunchi, managerii unor societăți comerciale aflate în subordinea Consiliului Local Municipal au ocolit cu abilitate orice aspect de moralitate, bun simț și reglementare legală. În urma controlului asupra modului de administrare în 2011 a patrimoniului public și privat al municipiului de către societățile de interes local, controlorii Camerei de Conturi Buzău au constatat că directorul executiv al SC Trans Bus SA, Ștefan Jercan, a încasat nelegal sute de milioane de lei vechi în perioada 2010 - 2011. Mai exact, 138.115 lei. Suma a fost însușită ca salariu de încadrare, însă mult mai mare decît cel legal, completat cu un premiu anual la nivelul a 12 remunerații lunare brute, indemnizații de conducere de 50%, spor de vechime 25% și spor de fidelitate de 5%. Legal, Jercan avea dreptul pentru activitatea desfășurată la o remunerație care nu putea depăși însă nivelul indemnizației lunare acordate prin lege pentru funcția de viceprimar, aceasta fiind unica formă de recompensare în bani a serviciilor prestate în calitate de manager al SC Trans Bus. Cuantumul cheltuielilor nelegale se ridică însă la 176.239 lei, celor 138.115 lei adăugîndu-li-se 38.124 lei contribuții aferente virate de angajator la bugetul consolidat al statului.

Alte abateri

Acestea nu sînt însă singurele nereguli evidențiate de Camera de Conturi. În lunile martie și aprilie 2011, SC TRANS BUS SA Buzău a înregistrat eronat pe cheltuieli suma de 20.278 lei reprezentînd contravaloarea unor piese de schimb, livrate de SC Trans Service Company SRL București pentru cele 20 de autobuze achiziționate în leasing, aflate în perioada de garanție, deși, potrivit clauzelor înscrise în contract, aceste piese trebuiau livrate gratuit. În timpul controlului, situația a fost rezolvată prin stornarea din cheltuieli a contravalorii pieselor de schimb livrate în perioada de garanție și al căror cost trebuia suportat de furnizor. De asemenea, nu s-a înregistrat în evidența contabilă și nu s-a urmărit încasarea unor debite în sumă de 13.042 lei, reprezentînd drepturi salariale încasate necuvenit de foști salariați ai societății inclusiv dobînzi legale, precum și cheltuieli de judecată stabilite prin hotărîri definive și irevocabile pronunțate de Instanțele de judecată în perioada 2010 - 2011. De asemenea, în situația privind "calculul subvenției de la bugetul local pentru transportul în comun de călători" nu au fost cuprinse și veniturile realizate din reducerile comerciale acordate societății de la diverși furnizori pentru unele materiale achiziționate, fapt ce a determinat solicitarea și încasarea de la bugetul local al municipiului Buzău a unor subvenții mai mari decît cele legale, în sumă estimată de 22.665 lei. Mai mult, Trans Bus nu a calculat și nu a evidențiat în contabilitate taxa pe valoare adăugată aferentă subvențiilor încasate de la bugetul local pentru acoperirea diferențelor de preț la transportul în comun și a gratuităților la abonamentele de transport, acestea fiind în mod eronat considerate scutite de TVA. În plus a acordat abonamente gratuite la transportul în comun pentru 13 persoane, în baza unor certificate de revoluționar care nu mai erau valabile la data acordării gratuităților și, prin urmare, nu mai puteau beneficia de facilități.

Constatări contestate

În toate situațiile Camera de Conturi a dispus măsuri pentru stabilirea întinderii prejudiciilor și recuperarea acestora. Unele au fost rezolvate în timpul controlului, iar altele au termen de realizare 30 mai 2012. Primarul municipiului, Constantin Boșcodeală, spune însă că Ștefan Jercan nu a încasat nici o primă ilegal, iar din situațiile financiare reiese acest aspect. Decizia a fost contestată ceea ce suspendă obligația executării măsurilor dispuse pînă la soluționarea contestațiilor de către comisia cu atribuții în acest sens constituită la nivelul Curții de Conturi. După soluționarea definitivă a contestației la decizia directorului Camerei de Conturi Buzău se va face și descărcarea de gestiune pe 2011 a administratorilor SC Trans Bus SA Buzău."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 09 Iun 2012 22:51:58    Titlul subiectului: 156422

Daca v-ati intrebat vreodata de ce a ajuns Buzaul in halul de retardare in care este, in domeniul transportului local dar nu numai, va rog sa aveti rabdarea sa cititi extrasul de mai jos din “Minuta Sedintei ordinare a CLM din 31.05.2012”.

Cand aveti chef sa va amuzati, puteti citi "minutele" sedintelor de Consiliu Local din Buzau...

Teoretic, aceste “minute” sunt publicate, chipurile, pentru transparenta, adica orice boulean de cetatean, daca doreste sa "vada" cu ce se ocupa “alesii”, ar trebui sa poate accesa pagina de internet a Primariei si acolo sa gaseasca amanuntele.

Ei, la Buzau (si) treaba asta se face pur si simplu de forma, fara niciun folos real. De ce? Pai iata: citind si rascitind aceasta “minuta” aflam ca s-a discutat despre “modificarea Hotararii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Buzau privind aprobarea transportului gratuit cu autobuzele Societatii Comerciale “Trans-Bus" S.A. Buzau pentru toate categoriile de pensionari cu domiciliul in municipiul Buzau.”.

Ca orice om normal la cap, te intrebi CE anume au modificat la acea hotarare. Citesti, recitesti, recitesti si ... nimic! Afli doar ca e vorba de o “modificare” si atat!

Iti trece prin cap ca poate e o “greseala”, poate au “omis” acest “detaliu”... Rolling Eyes

Partea amuzanta abia acum incepe: 2 dintre consilieri incep sa ne arate ca si ei sunt oameni, ca habar nu au pe ce lume sunt, unul intreaba nici mai mult nici mai putin decat ... „Ca si o completare, ce se da si ce se plateste? Se plateste pe pensionar o suma pentru Trans – Bus sau se plateste transportul in sine ?“, altul si el: “Eu am cerut introducerea acestui amendament, dar SA INTELEG ca hotararea se modifica doar sub aspectul cuantumului de finantare, dat fiind punctual de vedere al Curtii de Conturi.”...

Voi va dati seama ca astia sunt “adunati” acolo sa dicute si sa decida asupra unor probleme pe care nu le cunosc sau le bajbaie?!? Indivizii astia decid soarta banilor publici, a orasului, a NOASTRA!
Iata unde duce lasarea deciziilor pe mana politicienilor din RRomanistan!

Iar ala de-i presedintele sedintei nu le explica NICI MACAR consilierilor CE anume vor trebui sa voteze?!? D-apoi noua, cetatenilor?

Auziti si va minunati:

„Deci proiectul de hotarare, va mai citesc o data este pentru modificarea Hotararii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Buzau privind aprobarea transportului gratuit cu autobuzele Societatii Comerciale “Trans-Bus" S.A. Buzau pentru toate categoriile de pensionari cu domiciliul in municipiul Buzau.
Este clar, modificare cu privire la pensionari.”


Cea mai tare faza e ca, dupa ce au dovedit cat de "in cunsotinta de problema" sunt, proiectul cu pricina a fost adoptat cu ... unanimitate de voturi!!! Laughing Laughing Laughing Evil or Very Mad Cum au votat consilierii aia daca habar n-aveau despre ce e vorba?!? Evil or Very Mad Si probabil nici ailalti nu erau departe de ei, dar tacand au parut inteligenti si au votat, au "scapat" si de asta, timpul trece, leafa merge, din banii nostri... Mad

Ca o paranteza, acel actual consilier Negoita Iulius – Paul este unul dintre contracandoidatii cotat cu a doua sau a trreia sansa dupa Boscodeala.
Fiind contracandidatul astuia de acum, sub care au proliferat dubele maxi-taxi, intentionez sa votez cu acest contracandidat pentru ca mi-e clar, dupa 3 ani de petitii, ca sistemul-capusa maxi-taxi nu va disparea sub conducerea lui Bosco si nici macar ordine n-a facut, ori atunci trebuie schimbat Bosco.

General vorbind, ce sa alegi intre un politician veros, uns cu toate alifiile, si care faca toate magariile si potlogariile sa para "legale", si un nene, poate bine intentionat, dar cam ... dezinformat, cel putin in apareta?!?

Sa nu ne intristam, sa citim cateva paragrafe si sa ne amuzam... pe banii nostri:

“Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei, supune discutiei proiectul de hotarare pentru modificarea Hotararii nr. 186/ 2006 a Consiliului Local al Municipiului Buzau privind aprobarea transportului gratuit cu autobuzele Societatii Comerciale “Trans-Bus" S.A. Buzau pentru toate categoriile de pensionari cu domiciliul in municipiul Buzau.
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
“As vrea sa vin cu un amendament ca de acelasi privilegiu sa poata beneficia si elevii din municipiul Buzau.”
Domnul primar:
“Pentru aceasta este necesar un proiect de hotarare separat si modificarea bugetului cu o suma consistenta. Propunerea exista, probabil urmatorul consiliu local va avea in vedere aceasta situatie.”
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
“Eu am cerut introducerea acestui amendament, dar sa inteleg ca hotararea se modifica doar sub aspectul cuantumului de finantare, dat fiind punctual de vedere al Curtii de Conturi.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Nu inteleg ce legatura are Curtea de Conturi?”
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
„Inteleg ca nu au fost prevazute cheltuielile.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Dumneavoastra solicitati o cheltuiala suplimentara la un proiect de hotarare. Aceasta cheltuiala nu este prevazuta in buget.”
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
„A fost realizat vreun act aditional anterior acestui proiect de hotarare?”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Act aditional cu cine?”
Domnul consilier Negoita Paul – Iulius:
„Referitor la cheltuielile cu transportul gratuit al elevilor.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Vorbim doua lucruri diferite. Ca noi sa aprobam o cheltuiala suplimentara catre Societatea Trans –Bus trebuie modificat bugetul. Haideti sa nu vorbim electoral, haideti sa discutam concret. Ati facut o propunere, nu poate fi supusa votului si nu este operationala pentru ca nu este modificat bugetul.”
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
“Rugamintea mea este sa o supuneti la vot.”
Domnul consilier Barbu Ion:
„Ca si o completare, ce se da si ce se plateste? Se plateste pe pensionar o suma pentru Trans – Bus sau se plateste transportul in sine? ”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Dumneavostra dupa 4 ani de cand sunteti consilier , nu stiti?”
Domnul consilier Barbu Ion:
„Se vizeaza toti pensionarii care se plimba cu mijlocul respectiv de transport si in baza acelui document se aproba cheltuiala?”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„La sedinta urmatoare o sa-l invit pe domnul director Jercan sa va raspunda la intrebare.”
Domnul consilier Barbu Ion:
„Nu va suparati ca v-am intrebat.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Este un lucru normal si credeam ca v-ati lamurit.”Domnul Nedelcu Stefan, secretarul municipiului Buzau:
„Este vorba de modificarea unei hotarari anterioare care se refera numai la pensionari. Acea hotarare nu se refera nici la elevi, nici la studenti. O astfel de posibilitate se poate discuta in alta sedinta, in functie si de fondurile care sunt disponibile. ”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Deci proiectul de hotarare, va mai citesc o data este pentru modificarea Hotararii nr. 186/2006 a Consiliului Local al Municipiului Buzau privind aprobarea transportului gratuit cu autobuzele Societatii Comerciale “Trans-Bus" S.A. Buzau pentru toate categoriile de pensionari cu domiciliul in municipiul Buzau.
Este clar, modificare cu privire la pensionari. ”
Domnul consilier Negoita Iulius - Paul:
“Eu va rog sa supuneti amendamentul la vot.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei:
„Cum sa aprobi la pensionari amendament cu privire la elevi? Daca schimbam toata hotararea, daca veneati cu un proiect de hotarare cu modificarea intregii hotarari care se referea la gratuitatea pe Trans - Bus era cu totul altceva.”
Domnul consilier Negoiță Iulius - Paul:
„Proiectul de hotarare nu inseamna doar ce este dactilografiat. Proiect de hotarare inseamna ca noi sa stabilim impreuna si dumneavostra sa supuneti la vot.”
Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, președintele ședinței:
„Este ilegal ce-mi cereti dumneavostra. Eu nu pot sa fac acest lucru.”
Nefiind exprimate puncte de vedere, proiectul de hotarare este supus votului domnilor consilieri si adoptat cu unanimitate de voturi.
".

***
Tot in acea sedinta s-a adoptat un alt punct legat de Transbus:

"Domnul consilier Ciolacu Ion - Marcel, presedintele sedintei, supune discutiei proiectul de hotarare privind majorarea capitalului social al Societatii Comerciale “Trans - Bus " S.A. Buzau;
Nefiind exprimate puncte de vedere, proiectul de hotarare este supus votului domnilor consilieri si adoptat cu unanimitate de voturi."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 29 Oct 2012 16:41:36    Titlul subiectului: 160086

http://www.sansabuzoiana.ro/politica_locala.html?aid=52861

"Salariu scandalos

Bilet Trans-Bus de 14.800 lei
Rectificarea bugetară operată la Trans-Bus S.A. a nemulțumit o parte dintre consilierii locali din pricina salariului primit de directorul societății

articol de: Florin ZAFIU

Sămînță de scandal, joi, în Consiliul Local Municipal Buzău, după ce consilierul democrat-liberal Ion Barbu s-a arătat uimit de consistența salariului cu care este remunerat directorul de la Trans-Bus. Nemulțumirea vine pe fondul lipsei unor criterii de performanță pe care societatea ar fi trebuit să le aprobe, în contextul în care personalul din conducere beneficiază anual și de sporuri salariale. Este prevăzută de lege, a răspuns primarul Constantin Boșcodeală vizavi de remunerația directorului cu pricina.

Salariu exagerat

Rectificarea bugetară operată la societatea Trans-Bus S.A. a nemulțumit o parte dintre consilierii locali din pricina salariului pe care îl primește directorul societății. Firma nu aduce foarte mulți bani la bugetul administrației locale, întrucît marea majoritate a călătorilor se trag din rîndul pensionarilor. Cu toate acestea, salariul este exagerat, mai ales că salariații nu își desfășoară activitatea în baza unor criterii de performanță, așa cum ar fi trebuit să se întîmple la orice societate de anvergura Trans-Bus. "Am în vedere faptul că undeva, la cheltuieli, este salariul conducătorului unității, din ce am constatat eu, îi revine un salariu lunar de 148 de milioane lei vechi", a declarat Ion Barbu, consilier local PDL.

Au pasat subiectul

Conform alesului local, beneficiile directorului Trans-Bus ar mai fi completate anual de alte cîteva sporuri salariale. Reprezentanții administrației locale i-au recomandat consilierului să invite conducerea societății respective, împreună cu membrii Consiliului de Administrație, la un dialog. "În privința salariilor, numărului de directori și așa mai departe, rugămintea mea e ca în cadrul comisiei să fie invitat directorul de către dumneavoastră și să cereți absolut toate datele", a precizat Constantin Boșcodeală, primar municipiul Buzău. Legat de primul salariu de la Trans-BUS, primarul Constantin Boșcodeală a mai precizat că legea îi conferă acest drept și nicidecum Consiliul Local nu este cel care stabilește remunerația cu pricina."


Probabil e o mica "mita" pentru a sta "suminti" si a nu face scandal pe tema gravelor ilegalitati din sistemul maxi-taxi care capuseaza sistematic si intensiv transportul local cu autobuze, cel efectuat de Transbus.

In acest fel smenul maxi-taxi muta incasarile in buzunare private, iar cei de la Transbus stau linistiti pe salarii maricele fara a exista niste criterii reale de performanta, ci doar basme de obiective precum "mentinerea functionala Shocked a sistemului de transport" sau ceva de genul, adica generalitati.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2013 09:09:00    Titlul subiectului: 162590

Un articol despre presupuse nereguli la Transbus.
Cel mai tare ma intriga insa ... poza atasata articolului Shocked
E un autobuz aflat probabil in teste pe linia 7 din Buzau.
Placuta de indicatie a traseului, dar si "peisajul" ma fac sa cred ca poza e reala, nu o facatura, totusi nu-mi amintesc sa fi mai vazut pe undeva imagini cu acest autobuz, stiam ca in afara de BMC a mai fost in teste un autobuz Irisbus, insa alb complet... Rolling Eyes

http://www.opiniabuzau.ro/index.php/actualitate/19772-primaria-a-platit-117-miliarde-de-lei-pentru-dat-cu-matura-pe-inghet

"Primăria a plătit 11,7 miliarde de lei pentru dat cu mătura pe îngheț

Categorie: Actualitate
Publicat: Joi, 07 Februarie 2013 00:00
Autor: Vali MARINESCU

Nereguli cu duiumul descoperite de Curtea de Conturi Buzău la Primăria Buzău în urma controlului activității pe anul anterior. Raportul Curții de Conturi pentru anul 2011 a scos la iveală abateri de peste 8,1 milioane lei (81 miliarde lei vechi) în cheltuirea banilor publici. Cotidianul OPINIA vă prezintă pe larg saga jafului din bani publici, condusă din Palatul Comunal, în cadrul unui serial ce va fi publicat pe parcursul mai multor ediții.

Bani aruncați pe piese de schimb pentru autobuze

Același raport arată că la societatea de transport public de călători din Buzău, în lunile martie și aprilie 2011, s-a înregistrat eronat pe cheltuieli suma de 20 de mii de lei reprezentând contravaloarea unor piese de schimb livrate de Trans Service Company SRL București pentru un număr de 20 de autobuze achiziționate în leasing, aflate în perioada de garanție, deși, potrivit clauzelor înscrise în contract, aceste piese trebuiau livrate gratuit. De asemenea, Camera de Conturi a semnalat neînregistrarea în evidența contabilă și neurmărirea încasării unor debite în sumă de 13 mii lei, reprezentând drepturi salariale încasate necuvenit de foști salariați ai societății, inclusiv dobânzi legale, precum și cheltuieli de judecată stabilite prin hotărâri definitive și irevocabile pronunțate de instanțele de judecată în perioada 2010- 2011. S.C.TRANS – BUS SA Buzău nu a calculat și nu a evidențiat în contabilitate taxa pe valoarea adăugată aferentă subvențiilor încasate de la bugetul local al municipiului Buzău pentru acoperirea diferențelor de preț la transportul în comun și a gratuităților la abonamentele de transport, aceste activități fiind în mod eronat considerate scutite de TVA.

Subvenții nelegale către TRANS-BUS

În plus, în evidențele contabile ale SC TRANS-BUS SA nu au fost cuprinse și veniturile realizate din reducerile comerciale acordate societății de diverși furnizori pentru unele materiale achiziționate, fapt ce a determinat solicitarea și încasarea de la bugetul local al municipiului Buzău a unor subvenții mai mari decât cele legale în sumă estimată de 23 mii lei. De asemenea, în deconturile de subvenții au fost înscrise și abonamentele acordate gratuit unui număr de 13 persoane deținătoare de certificate de revoluționar care nu mai erau valabile la data acordării abonamentelor și, prin urmare, acestea nu mai puteau beneficia de facilități la transportul public în comun. Valoarea totală a abonamentelor incluse nelegal în deconturile de subvenții este de 3 mii lei. Ca urmare a neregulilor majore constatate, controlorii Camerei de Conturi Buzău au dispus verificarea pe perioada legală de prescripție a modului de evidențiere a tuturor pieselor de schimb livrate cu titlu gratuit de către furnizori, iar în cazul în care se vor identifica și alte situații în care acestea au fost înregistrate pe cheltuieli, se va proceda la stornarea operațiunilor respective, recalcularea profitului impozabil și a impozitului pe profit, precum și la regularizarea subvențiilor încasate necuvenit de la bugetul local, precum și identificarea tuturor veniturilor necuprinse în deconturile privind ”Calculul subvenției de la bugetul local pentru transportul în comun de călători”, și se va efectua regularizarea subvențiilor încasate necuvenit de la bugetul local.

Stabilirea și evidențierea în contabilitate a TVA aferentă subvențiilor încasate de la bugetul local al municipiului Buzău pentru acoperirea diferențelor de preț la transportul în comun și a gratuităților la abonamentele de transport, înscrierea în jurnalul de vânzări și preluarea acesteia în decontul de TVA în vederea determinării sumelor de plată datorate bugetului de stat, precum și virarea acestei taxe împreună cu majorările (dobânzile) de întârziere aferente, dar inițierea demersurilor legale pentru recuperarea integrală a sumelor datorate de foștii salariați ai societății, reprezentând drepturi salariale încasate necuvenit, inclusiv dobânzi legale, precum și cheltuieli de judecată stabilite prin hotărâri definitive și irevocabile pronunțate de instanțele de judecată, sunt alte direcții unde responsabilii TRANS-BUS trebuie să intervină pentru remedierea deficiențelor. De asemenea, trebuie luate măsurile pentru recuperarea contravalorii abonamentelor acordate gratuit în baza unor certificate de revoluționar care nu mai erau valabile la data acordării abonamentelor și, prin urmare, persoanele în cauză nu mai puteau beneficia de facilități la transportul public în comun. Totodată, se va restitui la bugetul local contravaloarea subvențiilor încasate necuvenit aferente acestor gratuități acordate nelegal și să stabilească întinderea prejudiciului și să se dispună măsurile de urmărire și recuperare a drepturilor salariale plătite nelegal directorului executiv al SC TRANS – BUS SA Buzău, împreună cu dobânzile legale de întârziere aferente. De asemenea, se va avea în vedere și regularizarea viramentelor către bugetul general consolidat al statului reprezentând obligațiile aferente drepturilor salariale menționate și înregistrarea în evidența contabilă a operațiunilor specifice. Totodată, se va restitui la bugetul local contravaloarea subvențiilor încasate necuvenit aferente acestor drepturi salariale nelegale incluse nejustificat în deconturile de subvenții, se va stabili și evidențierea în contabilitate a TVA aferentă subvențiilor încasate de la bugetul local al Municipiului Buzău pentru acoperirea diferențelor de preț la transportul în comun și a gratuităților la abonamentele de transport, înscrierea în jurnalul de vânzări și preluarea acesteia în decontul de TVA în vederea determinării sumelor de plată datorate bugetului de stat, precum și virarea acestei taxe împreună cu majorările (dobânzile) de întârziere aferente. Inițierea demersurilor legale pentru recuperarea integrală a sumelor datorate de foștii salariați ai societății, reprezentând drepturi salariale încasate necuvenit, inclusiv dobânzi legale, precum și cheltuieli de judecată stabilite prin hotărâri definitive și irevocabile pronunțate de instanțele de judecată, luarea măsurilor pentru recuperarea contravalorii abonamentelor acordate gratuit în baza unor certificate de revoluționar, care nu mai erau valabile la data acordării abonamentelor și prin urmare persoanele în cauză nu mai puteau beneficia de facilități la transportul public în comun. Totodată, se va restitui la bugetul local contravaloarea subvențiilor încasate necuvenit aferente acestor gratuități acordate nelegal, precum și stabilirea întinderii prejudiciului și dispunerea măsurilor de urmărire și recuperare a drepturilor salariale plătite nelegal directorului executiv al SC Trans – Bus SA Buzău, împreună cu dobânzile legale de întârziere aferente. De asemenea, se va avea în vedere și regularizarea viramentelor către bugetul general consolidat al statului, reprezentând obligațiile aferente drepturilor salariale menționate și înregistrarea în evidența contabilă a operațiunilor specifice, sunt alte dispoziții date de reprezentanții Camerei de Conturi. Totodată, se va restitui la bugetul local contravaloarea subvențiilor încasate necuvenit aferente acestor drepturi salariale nelegale incluse nejustificat în deconturile de subvenții.
[ . . . . . ]"



autobuze.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.6 kb
 Vizualizat:  de 11687 ori

autobuze.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 01 Apr 2013 22:37:37    Titlul subiectului: 163788

O fi vreo gluma de 1 aprilie sau e "pe bune" ?!?
Mie personal, in ciuda multor aspecte la care mai trebuie lucrat, mi se pare ca Transbus-ul a progresat mult sub "domnia" domnului Jercan si cred ca aici mare importanta a avut impunerea si mentinerea unei ordini mai stricte in activitatea de transport public.

Dar sa vedem si articolul care m-a intrigat:

http://www.campusbuzau.ro/directortul-trans-bus-isi-da-demisia-nu-sunt-de-acord-cu-gratuitatea-elevilor-pe-autobuzele-mele-mi-s-a-taiat-din-salariu-afla-aici-ce-alte-motive-invoca-stefan-jercan/

"Gratuitatea pentru elevii buzoieni pe autobuzele Trans Bus, intrată în vigoare începând de astăzi, produce și un efect la nivel înalt, administrativ, în afară de primele zile în care patronii de maxi-taxi cunosc încasări scăzute, ce la un moment dat pot însemna falimentul multor operatori de pe piața buzoiană.

Directorul Trans Bus Buzău, Ștefan Jercan, a anunțat că își dă demisia, după ce azi-dimineață s-a trezit, pe birou, cu o decizie de diminuare a salariului semnată de primarul Constantin Boșcodeală. Hotărârea este motivată prin faptul că, odată cu introducerea gratuității pentru elevii cu domiciliul în Buzău pe mjloacele Trans Bus, încasările scad iar responsabilitatea conducerii societății subvenționate de Primărie se reduce la rândul ei. “Nu sunt de acord cu gratuitatea elevilor pe autobuzele mele! Mi s-a tăiat din salariu! Eu m-am chinuit să fac un management competent și la standarde civilizate dar văd că deciziile din ultima vreme se bat cap în cap cu intențiile mele de a revigora activitatea firmei de transport în comun. Îmi dau demisia!”, ne-a declarat directorul Trans Bus, Ștefan Jercan."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2013 22:38:24    Titlul subiectului: 163798

http://www.sansabuzoiana.ro/cotidian.html?aid=54826&numar=4402&highlight=autobuz

"Autobuzele iau fața maxi-taxi?
Elevii ar putea circula gratuit cu autobuzele Trans-Bus S.A.

articol de: Florin ZAFIU

Transportul privat în comun ar putea primi o lovitură puternică din partea Primăriei. Cei mai mulți dintre clienții firmelor de maxi-taxi ar putea beneficia de gratuitate pe autobuzele Trans-Bus, întocmai ca pensionarii. Deocamdată Primăria nu a luat nici o decizie în acest sens, fapt confirmat de amînarea proiectului de hotărîre pînă după aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli aferent anului 2013. Dacă municipalitatea va lua decizia subvenționării transportului în comun și pentru elevi, așa cum au promis consilierii la sfîrșitul anului trecut, atunci firmele de maxi-taxi ar putea primi o lovitură puternică.

Asta pentru că cea mai mare parte dintre clienți, elevii, ar urma să călătorească în municipiul Buzău cu autobuzele Trans-Bus, în mod gratuit. Și nu sînt puțini: "Cred că vorbim despre 10.000 de elevi la nivelul municipiului Buzău. E un număr important, de aceea trebuie să punem în balanță toate aceste date", a declarat viceprimarul municipiului Buzău, Sebastian Radu.

Deocamdată proiectul nu va fi supus votului în ședința Consiliului Local de la sfîrșitul lunii februarie. Asta pentru că municipalitatea nu și-a făcut un calcul asupra cheltuielilor și la mijloc sînt și cîteva petiții ale transportatorilor privați, nemulțumiți de hotărîre: "Este vorba de un număr de adrese venite din partea transportatorilor privați din municipiul Buzău, care clar vor fi afectați de măsura pe care dorim că o luăm, cea a gratuității, pentru că un număr important de elevi vor alege să nu mai meargă cu maxi-taxi", a precizat viceprimarul Sebastian Radu.

47 operatori privați + 105 maxi-taxi

La nivelul municipiului Buzău sînt înregistrați nu mai puțin de 47 de operatori privați de transport în comun, cu un număr de 105 mașini. Nu numai firmele de maxi-taxi ar urma să piardă mii de clienți odată cu gratuitatea pe transportul în comun oferită pensionarilor și elevilor. Și taxiurile, în număr de peste 600, ar urma să piardă clienți, ca urmare a serviciului oferit în mod gratuit de către Trans-Bus."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2013 13:51:37    Titlul subiectului: 164608

Raportul de activitate pe 2012... fireste, se invoca tot felul de traznai, precum "criza", "subfinantarea" etc etc, dar nu se sufla o vorba despre CAPUSAREA SISTEMATICA SI INTENSIVA LA CARE ESTE SUPUS TRANSBUS-ul de catre firmele private de maxi-taxi!

Textul integral e aici:
http://www.primariabuzau.ro/index.php?loc=primaria&id=175&show=171

insa partea strict legata de Transbus este mai jos (sau in atasament.)

"SOCIETATEA COMERCIALĂ « TRANS-BUS » S.A Buzău


În anul 2012 conform Bugetului de venituri și cheltuieli al societății, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Municipal, s-au realizat următoarele investiții și obiective:
Prevederi Realizat Diferențe
BVC (lei) BVC (lei)
I. INVESTITII - total 4.000.000 3.190.000 810.000

din care:
grad de realizare:
a) investiții în curs 80 %
- plata ratelor aferente de leasing financiar a 20 buc. autobuze noi marca BMC
achiziționate în anul 2008.
Gradul de realizare de 80% derivă din faptul că plățile ratelor aferente la cele 20 de autobuze au înregistrat restanțe în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2012. Considerăm că realizarea în proporție de 80% a investițiilor propuse, cât și clasarea pe Locul I în Top Afaceri Romania a S.C. Trans Bus
S.A. Buzău, în domeniul 4939 (alte transporturi rutiere) și obținerea Diplomei de Onoare pentru firmele de profil din România, constituie totuși o realizare importantă în anul 2012 a colectivului S.C.Trans-Bus S.A. Buzău cu spijinul nemijlocit al acționarului unic și al Primarului Municipiului Buzău - domnul dr.ing. Constantin Boșcodeală, având în vedere condițiile grele de funcționare a acestui serviciu în anul 2012, din cauza crizei economice profunde și a subfinanțării de la bugetul de stat a sumelor defalcate din TVA și impozitul pe
profit repartizate municipiului Buzău.
Criteriile de evaluare a clasificării S.C. Trans Bus S.A. Buzău pe Locul I în
Top Afaceri România au fost în conformitate cu datele din bilanțul aferent anului
2011, iar ca indicatori de performanță au fost luați în considerare cifra de afaceri, profitul obținut, categoria de operatori economici și domeniul de activitate.

b) investiții noi
Achiziția celor 10 autobuze noi programată pentru anul 2012 nu s-a
concretizat din lipsa de ofertanți, iar procedura este în curs de soluționare, anunțul este dat în SEAP cu termen de depunere a ofertelor în data de
05.03.2013.
II. OBIECTIVE REALIZATE
Principalii indicatori economico-financiari rezultați din execuția bugetară aferentă anului 2012 se prezintă astfel:
Prevederi Realizat %
BVC 2012 BVC 2012


1. Venituri totale 15.149.514 14.130.694 93%
2. Cheltuieli totale 15.149.514 14.099.821 93%
3. Rezultat brut (profit) - 30.873
Nerealizarea în totalitate a veniturilor și a cheltuielilor s-a datorat în mare parte nerealizării veniturilor de la capitolul subvenții pentru exploatare de la
bugetul local (restanța 751.324 lei), cât și a economisirii unor cheltuieli de întreținere și reparații, pentru că cele 20 de autobuze achiziționate în anul 2008 se află în perioada de garanție.
Chiar și în aceste condiții societatea a înregistrat un rezultat brut pozitiv, cu un profit net de 23.470 lei și a menținut nivelul veniturilor proprii la valorile anterioare.
Situația personalului încadrat prin contract individual de muncă nu a înregistrat fluctuații majore, înregistrându-se un număr mediu de posturi ocupate
de 179 salariați, față de 188 prevăzute în organigramă și statul de funcții.
Fondul de salarii s-a încadrat în limita prevazută de BVC-ul aferent anului
2012, după cum urmează:
- fond de salarii prevederi 2012: 4.330.501 lei
- fond de salarii realizat 2012: 4.181.471 lei
Toate drepturile salariale și de natură salarială (inclusiv tichete de masă) au fost achitate la termenele prevăzute de Contractul colectiv de muncă pe unitate, asigurându-se un caștig mediu lunar brut pe salariat de 1899 lei față de
1870 lei, cât era prevăzut în buget.
S-au asigurat condițiile de muncă și echipamentele de protecție corespunzătoare pentru personalul muncitor și de bord (echipament protecție la
atelierul de reparații și uniforme pentru șoferi și casieri-încasatori).
S-au asigurat permanent materialele igienico-sanitare necesare.
Indicatorii de performanță prevazuți în contractele de performanță și de mandat ale directorilor societății au fost realizați în proporție de 137%.
La data de 31.12.2012 S.C.Trans-Bus S.A. Buzău a înregistrat datorii
(193.973 lei) la bugetul asigurărilor sociale aferente lunii decembrie 2012. De asemenea, la aceeași dată, societatea are datorii la furnizori în suma de
424.387 lei, din care 303.386 lei la OMV Petrom.
De asemenea, societatea are de recuperat o creanță în suma de 53.895 lei de la Direcția de Asistență Socială Buzău, reprezentând contravaloarea
serviciilor de transport prestate pentru persoanele cu nevoi speciale.

În anul 2012 s-a reușit menținerea funcționalitatea serviciului public de transport local la un nivel bun în condiții de criză economică și recesiune, deoarece în acest moment pe trasee circulă numai autobuze noi, performante, asigurând transportul călătorilor din municipiul Buzău pentru toate categoriile sociale (salariați, elevi, studenți, pensionari, persoane asistate social, persoane cu dizabilități, veterani, văduve de veterani, persoane persecutate politic, etc.)
Mai mult decât atât, toate categoriile de pensionari și persoanele cu nevoi speciale au circulat gratuit pe mijloacele de transport ale S.C. Trans Bus S.A. Buzău și vor circula în continuare pe parcursul anului 2013 în aceleași condiții.
În concluzie, anul 2012 a adus menținerea calității serviciului de transport public local la un standard normal, cât și asigurarea unei discipline a muncii mai bună decât în perioadele anterioare, implementând măsurile de reformă asumate de echipa de conducere și de personalul salariat al societății."



Raport 2012.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Raport 2012.pdf
 Mărime fișier:  58.48 kb
 Descărcat:  de 365 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Mai 2013 11:18:06    Titlul subiectului: 164782

I-ha !!! Twisted Evil

http://www.campusbuzau.ro/seful-autobuzelor-din-buzau-canta-prohodul-maxi-taxi-vor-disparea-de-la-sine-vom-aduce-10-autobuze-noi-frecventa-cu-care-acestea-trec-prin-statie-se-injumatateste/

"ȘEFUL AUTOBUZELOR DIN BUZĂU CÂNTĂ PROHODUL MAXI-TAXI: „VOR DISPĂREA DE LA SINE. VOM ADUCE 10 AUTOBUZE NOI. FRECVENȚA CU CARE AUTOBUZELE VOR TRECE PRIN STAȚII SE VA ÎNJUMĂTĂȚI”

AUTOBUZ VS MAXI TAXIÂDirectorul Trans-Bus Buzău e pe cai mari. Ștefan Jercan apreciază că după ani de supremație a firmelor de maxi-taxi, operatorul tradițional va recuceri piața transportului public local. „Le pregătesc o surpriză neplăcută firmelor de maxi-taxi. Am demarat procedura de achiziție prin SEAP pentru zece noi autobuze. Funcție de producătorul care va câștiga licitația apreciez că în august sau septembrie acestea vor intra pe traseu. Noutatea va fi că grație noilor achiziții, frecvența autobuzelor pe traseu se va înjumătăți. Astfel, de exemplu, autobuzul nr. 3 care în prezent circulă o dată la 40 de minute va veni în aceeași stație după doar 20 de minute. Tot așa, autobuzul nr. 8 nu va mai trece la 20 de minute, ci la 10 minute. În aceste condiții, după ce în stații vom reactualiza orarul după care circulă autobuzele, sunt convins că oamenii vor aștepta autobuzul și nu se vor mai urca în maxi-taxi”."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Dec 2013 22:15:08    Titlul subiectului: 169512

Un nou scandal de proportii la Buzau, unde s-a ajuns la situatii paradoxale: pe de o parte e cerere imensa de transport cu autobuze, cel putin la anumite ore si pe anumite trasee, dar Transbus-ul nu face fata cu autobuzele existente la strada! S-a ajuns ca autobuzele tixite cu calatori sa treaca prin statii fara sa opreasca, ca pe vremuri!

Directorul Transbus a declarat ca a luat masuri de a se adapta cererii crescute, introducand un autobuz suplimentar, insa la foarte puin timp "tovarasul" smena ... aaa, primar a dispus retragerea de pe trasee a cursei suplimentare de la acea ora, la "sesizarea" parazitilor cu maxi-taxi-urile care isi vedeau astfel diminuate incasarile!

Puneti asta in legatura cu rusinea de a se fi organizat de 7 (da, sapte !!!) ori o amarata de proceduara de achizitie care nu s-a adjudecat nici pana acum, evident din cauza conditiilor imbecile solicitate care nu puteau fi satisfacute de ofertanti, probabil asta fiind si scopul, sa se ascunda dupa faptul ca ei au "vrut" sa aduca autobuze, dar "n-a fost sa fie", asa ca sunt "nevoiti" sa mentina paraziti cu maxi-taxi-urile pe trasee!

Astia nu mai au nicio rusine!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BUZĂU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community