Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public in P.U.G. al municipiului Resita

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 6195
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 16:28:00    Titlul subiectului: Transportul public in P.U.G. al municipiului Resita 118375

La adresa

http://www.primariaresita.ro/download/PUG/memoriugeneral.pdf

am gasit "Planul urbanistic general al municipiului Resita", din care am extras cateva paragrafe care mi s-au parut interesante:

"Obiectivele acestei documentatii sunt:

.....

- reorganizarea, sau mai bine-zis amplificarea tramei stradale si variante de echilibrare a transportului în comun, compensând tramvaiul prin alte mijloace, suplimentări de locuri de parcare colectivă
"

"Alte" mijloace... hm ... sper ca nu (si) dube... Rolling Eyes
_____________________________________________________________________________

"Transport în comun. Dacă în prezent transportul în comun e reprezentat de mijloace pe pneuri – parc auto învechit, sau pe sine- tramvai, în viitor se caută alte variante alternative. În inventartul orasului sunt 25 autobuze si 28 tramvaie, care nu acoperă toate traseele din oras.
Transportul cu autobuze din sistemul public, este suplimentat de autobuze în sistem privat, cu trasee în concesiune. Cum transportul bazat pe consum electric este nepoluant, se va urmări mentinerea unui sistem care să utilizeze baza existentă a cablaturii, sau a căilor de rulaj.
Dacă ponderea transportului în comun reprezenta 65-70% din deplasările pentru muncă, până în 1989, raportul începe să scadă la cca. 30% în prezent. Scopul de urmărit, este eficientizarea transportului în comun, astfel încât să asigure relatii benefice cu toate zonele rezidentiale, o dată cu reducerea transportului cu autovehicule personale si revenirea la un raport de cca. 50%.
Transportul cu bicicletele este redus în oras, nu există piste, iar relieful deluros cere conditie fizică.
"
________________________________________________________________________________

"Servicii. Îmbunătătirea serviciilor de distributie către populatie a apei, a termoficării, canalizare menajeră, gospodărirea deseurilor. Se propun variante de transport în comun – fie mentinerea tramvaiului si modernizări de statii, cale de rulaj, fie înlocuire cu tren urban, sau troleibuz, complecatat de autobuze, microbuze, taxi urban al primăriei, pe bază de cartele."

Foarte interesante intentiile, se vorbeste fie de "mentinerea tramvaiului", fie de "tren urban", fie chiar de troleibuz.

Ca parere strict personala, cred ca daca s-ar pune problema intre mentinerea tramvaiului si introducerea troleibuzului ar trebui sa se prefere tramvaiul, pentru care deja au, de bine, de rau, infrastructura si capacitatea tehnica necesare; mai degraba ar fi de luat in calcul introducerea troleibuzelor pe macar una dintre liniile de autobuz mai solicitate din oras, in functie de configuratia traseelor ar putea folosi la "comun" anumite elemente de infrastructura precum statia de redresare, poate si reteaua electrica.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EinarN



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 25/Noi/2012
Mesaje: 8
Locație: Duisburg (Germania)

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2011 11:52:10    Titlul subiectului: 138463

Ca sa fiu sincer, cu toate ca sînt plecat din Resita (din tara) de 20 de ani, un troleu în Resita ar fi o aberatie.
Unde sa-l plimbi? În coclaurile din Moroasa? Pe drumul Timisorii spre fostul IMR? Spre Lend / Stavila?

Inainte de 1989 - 1990 ar fi fost rentabil, dar acum?
Cînt întregul sistem economic, toata industria resiteana e dusa pe apa sîmbetii ce sa mai faci cu el? Pîna si tram-ul e cam inutil.
Înainte de 1989 - 1990 întregul oras facea practic naveta din Govîndari în sectorul industrial (orasul vechi) si retur. ....dar acum?

Mai sus de NERA, hai sa zic cu exceptia Universalului vechi e pur si simplu pustiu.
Ultima data cand am fost în Resita a fost în 2003. Cînd am ajuns în sectorul industrial spre muncitoresc / Stavila, pur si simplu nu mi-a venit sa cred ochilor. Fara suparare, dar îi plîng de mila orasului astuia.
Resita e un cîrnat de 21 km printre dealuri 40% pustiu.

Cred ca cel mai bun lucru ar fi punerea la punct a linilor de tramvai ca sînt... valurile Dunarii, numai linii nu se numesc si eventual constructia unei telecabine turistice cu care turistii pot vedea orasul de sus, telecabina ce ar putea pleca de pe undeva din Moroasa, peste Dealul Golului pîna la Stavila si retur. Ar fi o atractie turistica care ar aduce cît de cît bani în bugetul orasenesc.
Un troleu în Resita ar fi un "tocator de bani / sac fara fund" mai rau ca tramvaiul.

Tren orasenesc? Pe unde sa circule? Din Gara de sud pîna în Gara de nord?
Hai sa fim seriosi. Ar fi doua statii si restul? Cum sa deservesti publicul calator? Ca înainte de 1989, sarind peste liniile de tren prin fostul triaj sau alergînd pe jos peste pod spre zona Intim? Hai sa fim seriosi. Navetistii permanenti de alta data, cînd numai fostul combinat (CSR - cum se numea pe vremea aceea) avea peste 10.000 de angajati, nu mai exista de mult iar de UCMR cu motoarele lor navale de peste 22.000 CP ce se construiau pe atunci nici nu mai vorbesc.

Cred ca singura alternativa pe care o vad, e cum ai spus si tu, mentinerea tramvaiului, conducerea orasului ar trebui sa se concentreze pe acesta, sa caute investitori si sa puna pe picioare sistemul tehnic al acestuia. Cum am mentionat mai sus, liniile de tramvai în Resita sînt o catastrofa din toate punctele de vedere iar de rablele alea nemtesti... nici nu mai vorbesc. Nu stiu care este stocul de piese de schimb pentru ele dar alea daca nu-s întretinute asa cum trebuie, nu vor avea viata lunga.
Sa nu mai vorbim de consumul exasperat de energie pe care-l au.
GT8-turile astea vechi consuma cît nu fac.

Un GT8 din asta vechi consuma în 24 de ore atîta curent cît consuma 5 bucati GT8 din generatia noua construite dupa 1990 pe care lucrez eu. (Vezi poza)



DU_MH_OB_5.JPG
 Descriere:
Tramvai GT 8 extins (GT 10) Generatia noua de GT 8 construita dupa 1990.
 Mărime fișier:  664.36 kb
 Vizualizat:  de 4660 ori

DU_MH_OB_5.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community