Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Linii din anii '90
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Oct 2009 22:31:02    Titlul subiectului: Linii din anii '90 118587 Răspunde cu citat (quote)

Dacă tot există un topic cu linii din perioada comunismului, cred că ar trebui să existe și un topic cu liniile din anii '90 (eu sunt mare nostalgic, așa că iubesc multe chestii ante 2000).

Linia 34
. Inițial avea traseul de prin 1987 (cel stabilit după demolările din zona Dr. Felix, ca urmare a construirii metroului), adică.
"Romprim" S.A. - Șos. Olteniței - P-ța Sudului - Cal. Văcărești (lor) - Șos. Mihai Bravu - Podul Mihai Bravu - Șos. Mihai Bravu - P-ța Muncii (redenumită ulterior Eudoxiu Hurmuzachi)/Bariera Vergului - Șos. Mihai Bravu - P-ța Inacului - Șos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd. Ilie Pintilie (după scurt timp redenumit Iancu de Hunedoara) - Spit. de copii "Grigore Alexandrescu" - Str. Clopotarii Vechi - Str. Gr. Alexandrescu - Str. Sevastopol - Buzești - P-ța Matache - Str. Berzei - P-ța Virgiliu - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord - Bd. Dinicu Golescu - Gara Basarab.

Prin 1991 traseul a devenit: "Romprim" S.A. - Șos. Olteniței - P-ța Sudului - Cal. Văcărești (lor) - Șos. Mihai Bravu - Podul Mihai Bravu - Șos. Mihai Bravu - P-ța Muncii (redenumită ulterior Eudoxiu Hurmuzachi)/Bariera Vergului - Șos. Mihai Bravu - P-ța Inacului - Șos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd. Ilie Pintilie (după scurt timp redenumit Iancu de Hunedoara) - Spit. de copii "Grigore Alexandrescu" - Pasaj Victoria - Șos. Nicolae Titulescu - Primăria Sect. 1 - Șos. Nicolae Titulescu - Bd. Alexandru Ioan Cuza - Bd. Ing. Gh. Duca - Gara de Nord, cu întoarcere prin Cal. Griviței, Șos. Nicolae Titulescu

Prin 1990 34 a circulat pe traseul Șos. Mihai Bravu, Bd. Ferdinand I, Șos. Pantelimon, Piața Obor, Str. Ziduri Moși, Șos. Colentina, Str. Turmelor, Str. Reînvierii, Str. Lizeanu, Șos. Ștefan cel Mare, deoarece între Bd. Ferdinand I/Lic. "Iuia Hașdeu" și Lizeanu/Viitor (ului) (mai puțin pe lângă Pasajul Bucur Obor) a fost înlocuită calea de rulare - pe această porțiune încă nu era șina înglobată în dale de beton - era încă pe traverse cu piatră cubică în mijloc!!! După aia a fost înlocuită calea de rulare între Lizeanu și Grigore Alexandrescu (când i-au dat drumul din nou lui 34, deși am văzut asta, mama ne-a dus pe mine și pe sora 2 stații pe jos), apoi prin 1995 a fost înlocuită calea de rulare între P-ța Iancului și Cal. Vitan, iar în 1997 între Bd. Ferdinand I și P-ța Iancului (asta fost realizată în doar o săptămână!!!). Eu mă întrebam de ce calea de rulare veche era înlocuită cu alta (dacă aia veche tot longrine avea).

După modificare, ceva timp a rămas un mister pentru mine ce căuta 34 pe Cal. Grivței - când am mers la Gara de Nord, mama mea ținea morțiș să mergem cu metroul la Gară... Când am trecut cu tatăl meu prin pasaj cu mașina lui (ai mei sunt divorțați) am văzut că tramvaiul nu mai mergea pe Sevastopol, ci trecea prin pasaj. M-a cam durut chestia cu modificarea traseului... oricum, acum cu lucrările de la Pasajul Basarab, cred că ar fi fost utilă linia de pe Sevastopol. Când treceam cu 34 pe Titulescu, mă întrebam dacă trecuse vreun tramvai înainte pe acolo (deabea după ceva timp mi-am dat seama că treceam în anii '80 cu 20 pe acolo, ca să merg la nișze cunoscuți, și a durat ceva timp ca să aflu care era traseul lui 20, dar până să aflu asta, aflasem că 27 circula pe vremuri pe acolo).
Tot din capitolul amintiri personale, cu 34 am cunoscut pentru prima dată zona Buzești. Îmi amintesc că prin 1990? am mers cu familia cu 34 până la Cal. Griviței ca să-l luăm pe 45 și să mergem la Autogara Grivița, pentru a pleca la niște rude, în Jud. Dâmbovița. Pe atunci am observat linia care mergea pe Bd. Alexandru Ioana Cuza dinpre Buzești (și care nu era conectată). Tot cu 34 mergeam cu sora și bunica (bunica + mătușa) uneori la Spit. Grigore Alexandrescu... când treceam pe Bd. Iancu de Hunedoara cu 34 sau 51 și vedeam străzile vechi o întrebam pe bunica: "a circulat vreun tramvai pe acolo?" (asta era înainte de distrugerea vechilor stâlpi și tăierea arborilor falnici de pe Bd. Iancu de Hunedoara).
Mi-a trebuit mult timp să aflu unde întorcea 34 când o lua pe Sevastopol... eu am trăit mult timp cu impresia că 34 și 51 întorceau la Vasile Pârvan.
Pe noul traseu, o dată îl așteptam cu mama și sora pe 34 la Dr. Felix și tot nu venea (venea 20 în schimb), așa că am mers la Victoriei și am luat metroul (uram pe atunci să merg cu autobuzul, troleibuzul, metroul în locul tramvaiului).

Linia 34 a fost de asemenea a doua linie de tramvai din București pe care au circulat minunatele tramvaie "Rathgeber" (prima linie pe care au circulat a fost 50), tramvaiele care mi-au încântat copilăria și adolsecența (e comic că la început uram aceste tramvaie; la un momendat am zis "ce trebuie să aducă toate? gunoaile din Occident?"). La început "Rathgeber" circulau mixt cu V3A-urile. După un timp, au ajuns să fie exclusiv "Rathgeber" și "Duewag" (pe atunci nici nu știam denumirile lor, le știam de "alea albastre" și "alea verzi" - mai fac uneori confuzia între roșu și verde, așa că nu știam că "Duewag"-urile sunt roșii; la semafor pot spune care e roșu și verde, la fel și la mașini). Pe la sf. aniilor '90 circulau numai "Rathgeber"-uri pe 34. Partea hazlie e că după 2000, când pe 34 au reînceput să circule V3A și V3A-93, existau cazuri de oameni care se suiau în 17, 46, 52 crezând că e 34. Laughing

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 14:58:01    Titlul subiectului: 118605 Răspunde cu citat (quote)

Imi amintesc acel moment hazliu! Ani intregi, pe linia 34 au circulat pe tramvaie Rathgeber, si pe celelelate linii V3A. intr-o zi, a aparut invers: Pe linia 34 erau V3A, iar pe liniile 17, 46 si 52, aparuse Rathgeber. Cati calatori se urcau in tramvaie, fara sa se mai uite la indicative! Multi ani , la inceput,tramvaiele Rathgeber au circulat numai pe liniile 34 si 50. Ultima serie de Rathgeber, au fost aduse cu trenul si coborate din vagoanele platforma de marfa la Zetari, unde se deviase liniile 18 si 39, iar firele fusesera date jos. Aceste tramvaie erau trase de magari v56 si duse la Giurgiului, dar trebuiau sa ocoleasca pe la Sura Mare. Pe atunci nu era linie din Zetari spre CFR Progresul, asa cum este astazi. Si o ultima precizare, pe vremuri linia 34 se numea 26 barat fiind o derivatie din linia 26. Iar astazi linia 26 este de multi ani vie doar in memoria noastra , insa 34, nascuta din linia 26, este una din cele mai utile.

Ultima modificare efectuată de către COSTACHE MIHAIL la Mar 20 Oct 2009 09:41:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 21:09:46    Titlul subiectului: 118617 Răspunde cu citat (quote)

Linia 34 a mai fost istorică și din punctul de vedere al faptului că pe ea au circulat V3A-urile #027 și #028 care aveau uși pneumatice și afișaj deasupra ușilor.
Ciudată chestie, eu am văzut destul de repede că pe 34 au scos "Rathgeber" și au băgat V3A și V3A-93, așa că nu am luat țeapă Surprised

Dacă tot am pomenit de tramvaiele "Rathgeber", merită să menționăm și linia 50, deoarece aceasta a fost prima linie pe care au fost introduse tramvaiele "Rathgeber" M 4.65/5.65 + M 4.65/5.65 (mai târziu au existat cazuri în care un M 5.65 avea o remorcă m 4.65 și invers).
Traseul la începutul aniilor '90 era: Faur S.A. (Poarta IV) - Bd. 1 Dec. 1918 - Str. Liviu Rebreanu - Pod Lacuri - Str. Liviu Rebreanu - Bd. Camil Ressu - Șos. Mihai Bravu - Baba Novac, [/b]cu întoarcere prin Str. Dristor (ului).
Dacă mai ține minte cineva, refugiul de tramvai de pe Șos. Mihai Bravu, de pe sensul Bd. Camil Ressu/Cal. Dudești spre Obor era înainte de intersecția Șos. Mihai Bravu cu Str. Dristor (ului), Unității și Baba Novac.
Pe la sf. aniilor '90 (nu mai țin minte exact când, deși bunicul meu stă în Balta Albă - Titan) traseul liniei 50 a fost prelungit de la interesecția Bd. Camil Ressu cu Șos. Mihai Bravu pe traseul: Cal. Dudești - Poșta Vitan * - Bd. Octavian Goga - Str. Nerva Traian - S.C. "Timpuri Noi" S.A. ** - Bd. Gheorghe Șincai - Cal. Șerban Vodă - Cimit. Bellu (Șerban Vodă) - Cal. Șerban Vodă - Șos. Olteniței - Șura Mare, cu întoarcere prin Str. Șura Mare, Șos. Giurgiului.
Sfârșitul liniei a fost pur românesc... linia s-a desființat din cauză că s-au casat tramvaile "Rathgeber" Crying or Very sad A rămas doar 19.

* aici a avut loc la 23 august 1955 prima emisiune experimentală de televiziune din România postbelică
** aici a fost înființată prima turnătorie de metal din București, de către francezul Louis Lumaître, în 1864.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1010
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 22:46:05    Titlul subiectului: 118626 Răspunde cu citat (quote)

In 1990 au reaparut liniile 103, 300, 231, 313, 32, 335
103 Depoul Alexandria - Piata Unirii, a avut existenta efemera, fiind inlocuita in scurt timp de tramvaiul 32, Ea exista acum in zona Republica.
231 Piata Romana - Cal Dorobanti - Pta Aviatorilor - Bd. Maresal Prezan, sos Kiseleff - Piata Presei Libere - Sos. Buc-Ploiesti - Aleea Privighetorilor - Baneasa SA, transformata odata cu venirea DAfurilor in 1994 in 301.
300, doar pe o parte din vechiul traseu "Pta Chibrit - bd 1 Mai - Piata Victoriei - Piata Romana, cu intoarcere prin str. Episcopiei - Calea Victoriei - Dem Dobrescu - Bd N. Balcescu - Bd Magheru. La un moment dat intra prin spatele Ateneului si intorcea prin CA Rosetti.
313 si ea doar pe o parte din vechiul traseu - Turnu Magurele (Metalurgiei) - Alexandru Obregia - Calea Vacaresti - Bd. Tineretului - Bd. D. Cantemir - Piata Unirii cu intoarcere prin Splaiul Unirii - Calea Vacaresti (nu mai stiu daca la inceput nu intorcea prin Marasesti); pe acelasi traseu a fost infiintata in 1998 linia 312 care circula apoi de la Piata Sudului prin Emil Racovita pana la capatul lui 74. Odata cu aparitia lui 312 linia 313 a fost mutata spre Piata Sf Vineri, pentru o mai buna deservire, de la Piata Unirii, traseul continand prin bd Unirii, bd. Mircea Voda. bd. Corneliu Coposu - Piata Sf. Vineri, cu intoarcere prin Piata Unirii (ocolirea parcului pe aleile II si III).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 22:54:22    Titlul subiectului: 118628 Răspunde cu citat (quote)

Nu înțeleg de ce 231 a fost rebotezată 301.
Cele 4 linii au reapărut în ian. 1990. 300 a fost reintrodus la început pe traseul P-ța Romană - Căbucet (încă nu intra pe acele străduțe)
În curând a fost refăcută legătura de troleibuz dintre P-ța Romană și P-ța Sf. Voievozi/Lic. George Enescu, troleibuzele liniilor 79 și 86 ajungâd din nou la Gara de Nord.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 09:50:42    Titlul subiectului: 118644 Răspunde cu citat (quote)

Referitor la ce a spus mrM despre linia 50, inainte de a circula pe traseul Uzina 23 August poarta 4- Dristor, linia ducea pe Sos Mihai Bravu, Sos. Stefan cel Mare, Str. Barbu Vacarescu si intorcea la Aeroportul Baneasa. Insa cu putin inainte de revolutie, i s-a redus traseul doar pana la Dristor, odata cu linia 27 care si aceasta ducea la Gara de Nord, insa i s-a redus si acesteia traseul tot la Dristor.
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 11:27:55    Titlul subiectului: 118651 Răspunde cu citat (quote)

O altă linie din anii '90, care pe traseul ei vechi era foarte util, deorace îl ajuta foarte mult pe 135 era linia de autobuze 123.
Traseul ei era: C.E.T. Sud-Vitan - Cal. Vitan - Șos. Mihai Bravu - Pasajul Muncii - Șos. Mihai Bravu - P-ța Iancului - Bd. Carol I (denumit apoi Pache Protopopescu) - Str. Traian - Foișorul de Foc - Str. Traian - Bd. Dacia - P-ța Galați (din 1996 sau 1997 rededumită Gemeni) - Bd. Dacia - P-ța Romană/A.S.E. - Bd. Dacia - Str. Mircea Vulcănescu * - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord - Bd. Dinicu Golescu - Gara Basarab.
Undeva prin 1993-1995? știu că a circulat împreună cu 133, de la P-ța Romană pe traseul Bd. Ana Ipătescu (azi Lascăr Catargiu), Str. G-ral Gh. Manu, P-ța Sf. Voievozi/Lic. de muzică "George Enescu", Str. Occidentului, Spit. Polizu, Str. Grigore Polizu, Politehnica Veche, Cal. Griviței, Gara de Nord, P-ța Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Gara Basarab
Știu de această deviație deoarece o dată am mers cu 123 sau 133 prin această zonă.
Pe vechiul traseu, parcul circulant era format din autobuze "Ikarus" 260, apoi de prin 1996 sau 1997 de autobuze "Rocar" "de Simon" U260.

Prin 1997 traseul a fost modificat la cererea locuitorilor care stăteau pe Cal. Vitan, între Mihai Bravu și Dudești/Octavian Goga, călători care nu erau deserviți de nici un traseu R.A.T.B. Nu înțeleg de ce nu au putut să-l lase pe 123 pe vechiul traseu, iar pe actualul traseu să înființeze o linie sub un alt indicativ.
Traseu nou era (și precis va reveni la vechiul traseu după finalizarea Pasajului Băsesco - Videano - Oprescian), adică C.E.T. Sud Vitan - Cal. Vitan - Str. Lucian Blaga - Bd. Unirii - P-ța Unirii (la ducere Bd. I. C. Brătianu , Hanul lui Manuc, Str. Halelor, la întoarcere Al , Al, Al , Bd. Ion C. Brătianu) - Spl. Independenței (cheiul stâng) (la ducere)/Spl. Indepdendenței (cheiul drept) (la întoarcere) - P-ța Națiunile (lor) Unite - Spl. Independenței (cheiul stâng) (la ducere)/Spl. Indepdendenței (cheiul drept) (la întoarcere) - P-ța Operei - Spl. Independenței (cheiul stâng) (la ducere)/Podul Cotroceni - Spl. Indepdendenței (cheiul drept) (la întoarcere) - Str. Constantin Noica - Str. Mircea Vulcănescu - Str. Baldovin Pârcălabul - Str. Gara (Gării) de Nord - Gara de Nord - Bd. Dinicu Golescu - Gara Basarab, cu întorcere tot pe Bd. Dinicu Golescu, apoi Str. Witting, Cal. Plevnei.

* pe vremuri, cum nu erau atâtea "conserve", pe Str. Mircea Vuldcănescu se circula în ambele sensuri, pe porțiunea dintre Cal. Grivieței și Bd. Dinicu Golescu. Și fiind mai puține "conserve", era mai bine pentru bicicliști.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 13:25:50    Titlul subiectului: 118658 Răspunde cu citat (quote)

Si cum mrM nu intelege de ce linia 231 a fost rebotezata 301,asa nici eu nu inteleg, de ce linia 100 a fost rebotezata 103. Doar are acelasi traseu ca si defuncta linie 100!!!
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1010
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 23:23:08    Titlul subiectului: 118723 Răspunde cu citat (quote)

Au vrut s-o faca linie rapida, ca tot venisera DAF-urile
Mai e linia 335. nu stiu cand a aparut, prin 92-93, initial intre Al Barajul Dunarii si Piata Dorobanti, prelungita succesiv la Piata Presei apoi la Aeroportul Baneasa (acum intoarce la Feeria). In 1998, bucata de traseu dintre Piata Presei si Aleea BArajul Dunarii a fost atribuita liniei 330, care impreuna cu 91 (V. Ialomitei-Piata Rosetti) si 312 (Piata Unirii - Turnu Magurele) faceau parte dintr-un pachet cu titlu "experimental", care insa au rezistat pana astazi.
In zona de sud au fost doua linii care pana la urma s-au contopit: 18 si 39.
Initial, "noul 18" de dupa devierile din centru a avut traseul Piata Rahova-Eroii Revolutiei - IMGB, dupa care a fost directionat prin sos Giurgiului - str Zetarilor. Cat s-a lucrat la modernizarea liniei de pe Zetarilor, 18 a circulat pana la CFR Progresul, traseu de pe care a si fost desfiintat.
Paralel cu 18 exista si 39, initial o "inelara" locala cu capat la Zetarilor: Zetarilor - Giurgiului - Eroii Revolutiei - Viilor - Rahovei - Cal. Ferentari - Zetarilor. Existenta liniilor 8, 18 si 23 a facut ca acesta sa circule paralel cu 18 numai intre Zetarilor si Sura Mare, prin sos Giurgiului; in 1998 este inclus in linia 18 (18+39 apar in ghidurile din 1994, 1995, 1996)
Din 2000, dupa deschiderea liniei pe Zetarilor apare traseul 4 (si linia asta a fost mutata si ras mutata) intre CFR Progresu si Piata Rahova prin Calea Ferentari, apoi in 2001 intre Zetarilor si Piata Rahova, prin sos. Giurgiului si sos Viilor (exact vechiul treseu al lui 1Cool; dupa reabilitarea sos. Giurgiului, apare pe traseul Zetarilor - Sos Giurgiului - Sura Mare, care, ati ghicit, este vechiul traseu al lui 39 de dinainte de contopirea cu 18 !.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Sep/2014
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2009 12:18:57    Titlul subiectului: 118731 Răspunde cu citat (quote)

Au existat diverse propuneri de prelungire a liniei 300 din ambele capete ale ei, dar punctul de vedere al RATB este ca orice prelungire i-ar anula statutul de "linie rapida" pe care il are in prezent.
Prelungirea spre Laromet sau spre alta zona din Bucurestii Noi ar crea probleme incepand cu pasajul de cale ferata si intersectia cu soseaua Chitilei, unde este o zona foarte aglomerata. Orice prelungire in centru este inacceptabila momentan, in conditiile in care intre orele 15 si 19 autobuzul ramane tot timpul blocat pe bulevard intre Piata Victoriei si capat.

Un alt exemplu de trasee redenumite a fost 122 si 126. Prin 1989-1990, 126 mergea prin Drumul Taberei si Piata Celibidache, dar ulterior a fost mutata pe Compozitorilor. Cand au venit autobuzele Ikarus, 126 vechi a aparut sub indicativul 122. Ulterior 122 a fost dus la Universitate, la fel si 268. La fel si 137, care dela re-aparitia destul de recenta nu a mai ajuns in Piata Romana sau Lahovari. Ar fi de discutat oportunitatea infiintarii unei linii 237 sau 337 intre Piata Romana si Car&Fur, tinand cont ca acest traseu ar putea include cel putin partial fostul traseu al liniei 785.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2009 13:53:20    Titlul subiectului: 118785 Răspunde cu citat (quote)

De data asta am să vorbesc despre 2 linii: 46 și 335, ambele din cauza amintirilor care le am cu ele, și prima pentru că a fost forte modificată

Linia tramvaiului 46 avea la începutul aniilor '90 traseul: I.M.G.B. (Întreprinderea de mașini grele București) - Țos. Berceni - Str. Ing. Iriceanu Ioan - Șos. Olteniței - P-ța Sudului - Cal. Văcărești (lor) - Șos. Mihai Bravu - Podul Mihai Bravu - Șos. Mihai Bravu - Baba Novac, cu întoarcere prin Str. Dristor (ului), Bd. Camil Ressu.
O dată, când eram cu bunica? și așteptam tramvaiul la interescția Șos. Mihai Bravu cu Bd. Camil Ressu (făceam cursuri de navomodelism la Palatul Copiilor, și nu știu cum de ajunsesem să aștept tramvaiul acolo), am zărit pe placa indicatoare din stație, placă pe care era trecută și linia 46, iar eu mă întrebam pe unde merge tramvaiul ăsta.

În 1994, traseul a fost prelungit de la intersecția Șos. Mihai Bravu cu Cal. Dudești/Șc. gen. nr. 80 și Bd. Camil Ressu pe traseul: Șos. Mihai Bravu - P-ța Eudoxiu Hurmuzachi (Bariera Vergului) - Șos. Mihai Bravu - P-ța Iancului - Șos. Mihai Bravu - Lic. "Iulia Hașdeu" - Bd. Ferdinand I - Șos. Pantelimion - P-ța Obor - Str. Ziduri Moși - Șos. Colentina - Str. Turmelor - Str. Reînvierii - Str. Lizeanu - Șos. Ștefan cel Mare - Bucur Obor - Șos. Mihai Bravu (cele 2 sensuri de circulație nu se împreunau la Bucur Obor, ci la 1 stație mai încolo, la intersecția Șos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand I)
Sincer, eu nu-l țin minte pe 46 pe acest traseu... poate și din cauză că nu foloseam linia.

În 1995?
traseul a fost prelungit de la intersecția Șos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand I/Lic. "Iulia Hașdeu" pe traseul Șos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd.Iancu de Hunedoara - Spit. de copii "Grigore Alexandrescu" - Pasaj Victoria - Șos. Nicolae Titulescu - Primăria Sect. 1 - Șos. Nicolae Titulescu - Bd. Alexandru Ioan Cuza - Bd. Ing. Gh. Duca - Gara de Nord, cu întoarcere prin Cal. Griviței, Șos. Nicolae Titulescu
Nu mai țin minte dacă prelungirea spre G-ral Berthelor a avut loc înainte sau după mutara capătului la "Granitul"

În 1995, cu ocazia începerii înlocuirii căii de rulare între P-ța Iancului și Cal. Vitan, traseul a devenit: Granitul S.A. - Șos. Pantelimon - "Electroaparataj" S.A. - Șos. Iancului - P-ța Iancului - Șos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Bd.Iancu de Hunedoara - Spit. de copii "Grigore Alexandrescu" - Pasaj Victoria - Șos. Nicolae Titulescu - Primăria Sect. 1 - Șos. Nicolae Titulescu - Cal. Griviței - Gara de Nord - Cal. Griviței - Str. Thedor Amann - Str. [b]G-ral Henry Mathias Berthelot [/b], cu întoarecere prin Str. G-ral Berthelot, Str. G-ral Constantin Budișteanu, Bis. Manea Brutaru

În vara lui 1998 (parcă în august), ca urmare a desființării liniei dinspre G-ral Brethelot, traseul a fost modificat de la intesecția Șos. Nicolae Titulescu cu Bd. Alexandru Ioan Cutza prin Bd. Alexandru Ioan Cuza - Bd. Ing. Gh. Duca - Gara de Nord, cu întoarcere prin Cal. Griviței, Șos. Nicolae Titulescu
Când m-am întors de la țară, din Prahova, în august 1998 mă întrebam de ce nu mai întoarce 46 la Berthelot... când am ajuns cu bicicleta pe la intersecția Bd. Dacia cu Cal. Grivței am înțeles de ce.

Mai ține minte cineva ce tramvaie avea linia 46 înainte de 1995? Știu sigur că în 1995, când capătul a fost mutat de la I.M.G.B. la "Granitul", avea tramvaie EP/V3A (era tare "hazliu" cu aceste tramvaie pe Șos. Iancului, că din născare EP/V3A erau tare zgomotoase... și cum linia de pe Șos. Iancului într-o stare deplorabilă... zgomotul era amplificat; plus că tramvaiele aveau un tangaj mare din cuaza stării proaste a căii de rulare). Prin 1999? au fost introduse tramvaie V3A.
Nu mai țin minte, inrtoducerea tramvaielor "Rathgeber" pe linia 46 a avut loc înainte de anul 2000 sau în anul 2000?



Linia de autobuze 335. Cu linia asta tot am un mister... indicativul 335 a înlocuit indcativul 333 sau erau 2 linii diferite? 335 a apărut prin 1993?
În 1993-1994 traseul liniei 335 era: Al. Barajul Dunării - Str. Liviu Rebreanu - Poșta Titan - Bd. Nicolae Grirgorescu - Bd. Chișinău - Șos. Pantelimon - Electroaparataj" S.A. - Șos. Iancului - P-ța Iancului - Șos. Mihai Bravu - Pasajul Bucur Obor - Șos. Ștefan cel Mare - Stad. Dinamo - Șos. Ștefan cel Mare - Cal. Dorobanți (lor) - P-ța Dorobanți (lor)

În 1995? traseul a fost prelungit de la P-ța Dorobați (lor) prin Cal. Dorobanți (lor) - P-ța Aviatorilor (azi Charles du Gaule)/Parcul Herăsătrău - Bd. M-rșal Constantin Prezan - Arcul de Triumf - Bd. M-rșal Alexandru Averescu- Bis. Cașin - Bd. Mărăști - P-ța Presei Libere, cu întoarcere prin Bd. G-ral Pavel Dimitrievici Kiseleff

La sf. aniilor '90 traseul a fost prelungit de la P-ța Presei Libere (între Arcul de Triumf și P-ța Presei circula pe ambel sensuri pe Șos. G-ral Kiseleff) pe traeul P-ța Presei Libere - Șos. București-Ploiești - P-ța Gării Băneasa - Șos. București-Ploiești - Podul Băneasa - Șos. București-Ploiești - Aerop. Băneasa.

Linia 335 a fost la început o linie rapidă; de exemplu, până prin 1999? 335 nu oprea la stația "Pictor Hârlescu" de pe Bd. Chișinău și nu exista stația de la Fabrica de confecții, adică "Zefirul" S.A.
Tot în legătură cu stațiile, cel puțin până prin 1995, pe sensul Herăstrău - Barajul Dunării, la intersecția Șos. Ștefan cel Mare cu Cal. Dorobanți, stația nu era cea comună cu 131, 231 (301), 331, ci se afla după intersecție; până spre sf. aniilor '90, stația autobuzelor de la Arcul de Triumf (în același sens a lui 335) se afla înainte de rond, pe Șos. Kiseleff, nu după rond, pe Bd. M-rșal Prezan, precum în zilele noastre.

Pe linia 335 au circulat până în anul 1995 autobuze "Dac/Rocar" 112 U.D.M. În vara aia am avut ceva treabă cu linia 335. În iarnă, când am mers de anul nou, la o verișoară de-a mea care a stat până după 2000 pe lângă P-ța Iancului erau deja autobuze "D.A.F." SB220.
Cu linia 335 am mers foarte mult când eram generală și la liceu (în generală am mers cu ea numai când stăteam vara și iarna, la bunici, în Balta Albă-Titan; preferam linia 335 lui 101, deoarce autobuzele erau mai bune, iar în plus, în multe, pe drum, ascutam muzică; eram bucuros când venea unul din ăla cu 100 de locuri (adică un "E.L.V.O", că aveam mai multe șanse să prin un loc). Când eram în liceu, m-am mirat când am auzit că o colegă spune și ea trei-trei-cinci (crdeam că membrii familiei mele sunt singurii care zic așa, iar restul zic treisutetreizecișicinci). Am avut și o experiență neplăcută cu această linie când eram în liceu: am dat cu o mănușă peste praful de pe o reclamă de pe autobuz (ca o chestie: eu pe atunci credeam că reclamele alea sunt pictate Laughing ), iar pe chestia asta retardu' de șofer (că altfel nu am cum să-i zic) m-a dat jos din autobuz, zicându-mi "știi cât costă reclamale astea?"
Îmi propusesem (dar nu s-a realizat) să fac rost de un reporfoton și să înregistrez discuțiile din autobuzul 335 sub titul "Discuții din trei-trei-cinci".
Într-o zi, când eram în generală și mă mai duceam pe la Gara Băneasa să văd trenurile, m-am întâlnit la întoarecere cu un coleg.
Ce liber putea să fie traficul prin 1995-1996.. plecam din Balta Albă-Titan spre P-ța Iancului cu 20 minute înainte de începerea cursurilor de la școală și adeseori ajungeam la timp!!! Pe urmă am început să plec cu 10 de minute mai devreme când am văzut că un coleg care stătea (și încă stă) pe la "Electroaparataj" pleca cu 20 min. înainte de începrea orelor.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2009 21:42:57    Titlul subiectului: 118799 Răspunde cu citat (quote)

Originea liniei 335 se gaseste undeva in jurul anului 1970, cand a aparut prima data cu indicativul 203, intre Al. Barajul Dunarii si IPRS Baneasa. Ulterior aceasta s-a ramificat, aparand variantele 203 rapid care mergea doar pana la Aeroportul Baneasa si 203 rapid Otopeni, care deservea celalalt aeroport. In 1981, numerotarile au fost stabilite astfel: 203 a devenit 333, mergand la IPRS; 203 R a devenit 334, iar 203 R Otopeni – 335. Acesta din urma avea cel mai lung traseu de linie urbana din perioada respectiva (in jur de 20 km).
In jurul anilor 1989-90, linia 334 a disparut, ramanand in uz celelalte doua, din care 333 circula prin Sos. Catelu (Campia Libertatii), iar 335 prin Pantelimon. Din cate stiu, nu au disparut niciodata toate 3, dar cred ca prin ’91 liniile ramase au fost comasate, iar traseul lui 335 a fost scurtat, posibil dupa cum s-a zis, pana la Piata Dorobantilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Sep/2014
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2009 22:19:08    Titlul subiectului: 118801 Răspunde cu citat (quote)

Din cate stiu, 333 si 334 au disparut odata si a aparut 335.
Din lista lui Andrzej Brzozowski, am gasit asta, la anul 1994. Lista este disponibila pe Tramclub in format PDF.
01.06 I: 104 Podul Izvor – Stadionul Național, 301 Băneasa S.A. – P-ța Romană, 335 Aleea Barajul Dunării – P-ța Dorobanților;
M: 102 revenire pe Bd.C.Ressu;
D: 148 (P-ța Presei Libere – Băneasa S.A.), 333 (Aleea Barajul Dunării – Băneasa S.A.), 334 (Aleea Barajul Dunării – Băneasa S.A.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 208
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 23 Oct 2009 21:39:25    Titlul subiectului: 118844 Răspunde cu citat (quote)

In fisierul de mai sus se poate adauga la troleibuze casate in 2002 7367. De fapt nu mai stiu exact, dar sigur a fost ultimul troleibuz galben, din seria 73xx care a circulat pe 73, 74, 76. Oricum, casat dupa 7352, care e trecut ca fiind casat in 2002.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 19:11:12    Titlul subiectului: 118862 Răspunde cu citat (quote)

Perioada de aur, la mine in cartier, intre Lacul Tei si Pipera, a fost anul 1994, cand circulau 5 linii de tramvai . Acestea erau: 16, 17, 22, 36 si 51. Iata si placutele acelor linii din acele vremuri apuse, placute din colectia pe care o mai detin, dar din pacate, nu le mai am pe toate de acum 18-20 de ani! Dar acestea care le am, sunt ca o mangaiere pentru mine, care imi amintesc de acei frumosi ani!!!


PA240014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.27 kb
 Vizualizat:  de 11132 ori

PA240014.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 1010
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 19:40:10    Titlul subiectului: 118865 Răspunde cu citat (quote)

Inseamna ca pierdeau intr-o veselie placi pe acolo...
Cele mai ingrijite sunt de pe 16, 17 (cam inchisa, era plasticul ala maroniu) si 36, cea cu 51 e facuta in graba, pe genunchi, in dorul lelii.
LE Cea cu 17 e cea mai veche, cand inca se mai foloseau de materiaul translucid, ca dupa aia au trecut la tabla sau la placaj.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 19:49:03    Titlul subiectului: 118866 Răspunde cu citat (quote)

rosetti61 a scris:
Inseamna ca pierdeau intr-o veselie placi pe acolo...
Cele mai ingrijite sunt de pe 16, 17 (cam inchisa, era plasticul ala maroniu) si 36, cea cu 51 e facuta in graba, pe genunchi, in dorul lelii.
LE Cea cu 17 e cea mai veche, cand inca se mai foloseau de materiaul translucid, ca dupa aia au trecut la tabla sau la placaj.
Manipulantii mai aveau la ei placute de rezerva, pe langa cele care erau expuse la vedere. Aveau si placute cu alte linii. Si mi le ofereau mie, bineinteles, la cerinta mea, pentru ca nimeni nu tinea evidenta placutelor. Mai ales cand ieseau pe traseu si aveau vagoane din rezerva de pe alte linii, primeau noile placi, dar cele vechi pe care circula vagonul de regula nu le mai inapoiau. Si mai era o chestie. Unele placi le-am gasit pe jos. Le aruncau tiganii seara,pe geam, mai ales cele de la remorca.
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Iun/2013
Mesaje: 252
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 20:28:31    Titlul subiectului: 118871 Răspunde cu citat (quote)

Daca nu ma insel placutele acelea translucide erau inscriptionate doar cu traseele liniilor 14, 15, 17, 19 si 36. La vagoanele de pe alte linii nu imi aduc aminte sa fi vazut asemenea placute
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 19:32:28    Titlul subiectului: 118928 Răspunde cu citat (quote)

Cateva tablite cu indicativele liniilor care circulau in anii '90. In prima poza se vede o tablita cu 282, folosita la autobuzele DAC-UDM, care circulau in acea perioada. Din 1994, pe aceasta linie au fost introduse autobuze DAF. Iar in celelalte poze se vad tablite ale unor linii de tramvai, din anii 90.


PA240008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.34 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240008.JPG



PA240010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.34 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240010.JPG



PA240006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.62 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240006.JPG



PA240011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.4 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240011.JPG



PA240012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.25 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240012.JPG



PA240013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.93 kb
 Vizualizat:  de 11032 ori

PA240013.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 19:45:39    Titlul subiectului: 118930 Răspunde cu citat (quote)

Nu cred ca din "94 au fost introduse Daf pe 282.Eu sunt nascut in 1993.Tin insa bine minte ca prin 1998-1999 cand mergeam cu tata cu (care pe la vremea aia conducea Ikarusul 260)pe la capatul de la Gara Basarab, sau cand eram curios si tot odata nedumerit mic fiind unde dispar liniile de tren.
Deci eu sunt sigur ca Daf a intrat pe 282 dupa 2000 cad a luat-o Pipera de la Floreasca.Poate vroiai sa spui de 182.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Oct/2013
Mesaje: 333
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 20:15:38    Titlul subiectului: 118936 Răspunde cu citat (quote)

Ai dreptate . De 182 voiam sa spun, scuza-ma ca le-am confundat, dar tot au fost schimbate mai mereu, si nu voiam sa spun 1994, ci 1996, caci atunci stiu ca veneam de la votare unde il votasem pe Constantinescu, iar la Palatul Ghica Tei, am facut o poza si am facut-o special ca sa se vada si acel DAF, in spatele meu. O sa postez si poza. Dar atunci si 182 mergea pe Str. Doamna Ghica, nu pe Str. Teiul Doamnei ca acum, de aici si confuzia!
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Iun/2013
Mesaje: 252
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 00:23:11    Titlul subiectului: 120263 Răspunde cu citat (quote)

Sper ca este topicul adecvat pentru a posta urmatoarea intrebare: poze cu linia 41 inainte de transformare in metrou usor are cineva? Tare mi-e dor sa revad V3A93-M-urile noi si stralucitoare de la Alexandria la treaba pe aceasta linie. De asemenea si EP-urile de la depoul Victoria imi lipsesc Smile
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 06/Sep/2014
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Noi 2009 03:16:47    Titlul subiectului: 120274 Răspunde cu citat (quote)

Legat de linia 41, intre 1990 si 1993 sinele aratau groaznic, in zona statiei dela inceputul strazii Turda existau urmele unui macaz S.
Nu mai retin cand s'a intamplat asta, poate undeva prin 1993 sau 1994, au modernizat calea de rulare, iar apoi s'a trecut la modernizarea podului Grant. Au infiintat atunci liniile naveta 53 (Ghencea-Crangasi) si 54 (Turda-PPL) sau invers. PPL=Piata Presei Libere in limbajul vatmanilor Twisted Evil
Cele doua linii erau deservite de vagoane siameze, in special V3A2S. Chiar si dupa finalizarea lucrarii, au mai circulat siameze pe linia 41, in special 034 si 035.
Pe la sfarsitul anului 1995 am vazut primele vagoane V3A modernizate la URAC, primele pe care le-am vazut fiind 190, 051 si 147, plus cele dela Electroputere (358 si 359). Marele avantaj al acestora era ca erau incalzite, spre deosebire de EP/V3A, unde am prins odata frig in tramvaiul 6043+6243, iar tramvaiul s'a si oprit undeva intre str.Orsova si Ciurel si a stat destul acolo, dar am reusit sa deschid usa si sa cobor, iar afara era mai cald decat in tramvai.
Interesant este ca pana prin 1992, pe linia 41 mergeau tramvaie EP/V3A dela depoul Bucurestii Noi, iar mai tarziu dela Victoria. Tot cam pana prin 1994 majoritatea aveau doua remorci (sau varianta cu vagon motor ca remorca). In 1995 nu am mai vazut EP/V3A cu doua remorci, decat extrem de rar.
In 1997, linia 41 era aproape complet populata cu "tramvaie roz".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Sep/2014
Mesaje: 5296
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 03 Dec 2009 14:08:09    Titlul subiectului: 120839 Răspunde cu citat (quote)

O poza in care se vede capatul de linie - cu intoarcere in triunghi - din Regie, strada Pascal Cristian.

Poza este din "Der Stadtverkehr" din 1983.

Revistele abunda Exclamation in poze cu vehicule, in special tramvaie si troleibuze din Romania, dar din pacate eu le am la calitate foarte proasta... incercati sa dati de revistele cu pricina fie la anticariate, fie pe net, fie, care aveti ocazia, direct de la cel care le publica... veti avea surprize foarte placute daca dati de revistele origibnale, va garantez!



V3A-089.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.34 kb
 Vizualizat:  de 10251 ori

V3A-089.JPG



_________________
Harta traseelor si orarele autobuzelor Transbus Buzau.
http://srlbuzau.com/transbus-sa/harta-trasee
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Mai/2014
Mesaje: 839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Oct 2010 16:34:16    Titlul subiectului: 135029 Răspunde cu citat (quote)

Am comis o greșeală. Tramvaiul 46 nu a circulat niciodată până la G-ral Berthelot!!!

Prezint alte 3 linii de troleibuz: 63, 66, 85.

63 până la desființare (1994 sau 1995) avea traseul: Spit. Fundeni - Str. Sportului - Șos. Colentina - Podul Colentina - Șos. Colentina - Bucur Obor - Cal. Moșilor [Cal. Moșilor (la ducere)] / [Bd. Republicii * - Bd. Ferdinand I - Str. Dimitrie Onciul - Str. Trainan (la întoarcere)] - Bd. Republicii * - P-ța C.A. Rosetti, cu buclă de întoarcere prin Str. Dianei Cool , Str. J.L. Calderon - Str. Tudor Arghezi. Acum îmi dau seama că linia a fost probabil desființată ca urmare a prelungirii liniei 96 până la Spit. Fundeni,

66 avea traseul: Spit. Fundeni - Str. Sportului - Șos. Colentina - Podul Colentina - Șos. Colentina - Bucur Obor - Cal. Moșilor [Cal. Moșilor (la ducere)] / [Bd. Republicii *- Bd. Ferdinand I - Str. Dimitrie Onciul - Str. Trainan (la întoarcere)] - Bd. Republicii * - P-ța C.A. Rosetti - Bd. Republicii - Universitate - Bd. Mihail Kogălniceanu ** - P-ța Mihai Kogălniceanu - Cal. Plevnei - Lic. Miguel de Cervanentes - Vasile Pârvan, cu întoarecere prin Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu
în sept. 1997 linia a fost prelugită experimental până la Gara de Nord, prin Cal. Plevnei - Str. Mircea Vulcănescu - Str. Baldovin Pârcalabul - Str. Gării de Nord - Gara de Nord, cu întoarcere prin Str. [Farmacist Teofil] Witting, Cal. Plevnei. Experimentul a ținut 1-3 luni, după care a fost scurtată la loc, considerându-se că nu are prea mulți călători pe porțiunea Vasile Pârvan - Gara de Nord.
Prin 1997-1998 pe sensul Vasile Pârvan - Spit. Colentina, s-a creeat acel macaz dinspre Bd. Republcii (Carol I), spre Moșilor, încât troleibuzele intrau (și încă intră direct) pe Moșilor. Prin prisma zilelor noastre, nu știu cât de inspirată a fost modificarea, ținând cont că uneori troleibuzele liniei 66 aștepată destul pentru a lua acea curbă, și, în plus, mai prind cozi de mașini pe Cal. Moșilor.
Pe linia 66 a circulat și dublul-articulat #7091!

85 A avut până în sept. 1997 traseul: Baicului - Bd. Gării Obor -Gara de Est (Obor) - Bd. Ferdinand I - Bd. Republcii * (Carol I) - P-ța C.A. Rosetti - Bd. Republcii * (Carol I) - Univeristate - Bd. Mihail Kogălniceanu ** (Regina Elisabeta) - P-ța Mihai Kogălniceanu - Cal. Plevnei - Lic. Miguel de Cervanentes - Vasile Pârvan, cu întoarecere prin Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu
în sept. 1997 linia a fost prelugită până la Gara de Nord, prin Cal. Plevnei - Str. Mircea Vulcănescu - Str. Baldovin Pârcalabul - Str. Gării de Nord - Gara de Nord, cu întoarcere prin Str. [Farmacist Teofil] Witting, Cal. Plevnei. Dar nu mai ajungea în P-ța Gării de Nord, așa cum o făcea până în anii '80.

De prelungirile lui 66 și 85 mai țin minte. În sept. 1997 a fost o expoziție cu locomotive cu aburi la Gara de Nord și am vrut să mă duc cu 85, dar nu am reușit să fac rost de bani de bilete, așa că m-am dus cu metroul.

* Porțiunea dintre P-ța Pache Protopopescu și Univeristate s-a numit Bd. Republicii până prin 1996. Până la acea dată porțiunea dintre P-ța Pache Protopopescu și P-ța Iancului a fost redenumită Bd. Carol I, revenind la vechea denumire de Pache Protopopescu în acel an.

** tot prin 1996, denumirea porțiunii de bulevard dintre Univeristate și P-ța Mihail Kogălniceanu, a fost schimbată din Mihail Kogălniceanu în Regina Elisabeta (așa cum s-a numit bulevardul înainte de 1949?). Pe unele plăcuțe apare Bd. Regina Elisabeta, fostă Mihail Kogălniceanu, de parcă pe pe Regina Elisabeta ar fi chemat-o înainte Mihail Kogălniceanu Laughing

Poze din anii '90 cu troleibuze de pe liniile 66 și 85 (foto: Castrosua)



7380a1720ob6_786_465.jpg
 Descriere:
# 7380 pe linia 66 la Vasiel Parvan
 Mărime fișier:  551.12 kb
 Vizualizat:  de 8200 ori

7380a1720ob6_786_465.jpg



7451_d_1849_877_122_190.jpg
 Descriere:
# 7451 (Rocar 512E) pe linia 66 la Vasile Parvan
 Mărime fișier:  389.06 kb
 Vizualizat:  de 8200 ori

7451_d_1849_877_122_190.jpg



7452_a_1847_140_136.jpg
 Descriere:
# 7452(Rocar 512E) pe linia 66 la Vasile Parvan
 Mărime fișier:  421.32 kb
 Vizualizat:  de 8200 ori

7452_a_1847_140_136.jpg



7440c1804ze5_856_613.jpg
 Descriere:
# 7389 (Dac 117E) si #7340 (Dac 217E) pe Str. Tony Bulanda, langa Dep. Vatra Luminoasa
 Mărime fișier:  492.15 kb
 Vizualizat:  de 8199 ori

7440c1804ze5_856_613.jpg



733585if7_201_630.jpg
 Descriere:
#7735 (Dac 217E) pe linia 85, pe Cal. Plevnei (vis-a-vis de Preoteasa), inainte de intersectia cu Stribei Voda
 Mărime fișier:  496.16 kb
 Vizualizat:  de 8199 ori

733585if7_201_630.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community