Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Metode de eficientizare a transportului public

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 23:16:39    Titlul subiectului: Metode de eficientizare a transportului public 119787

Nu poti pune soferul RATB sa fie platit in functie de realizari. Din cauza asta exista subventii. Acolo exista si trasee nerentabile luate in considerare din start. In plus dubele transformate in microbuze nu pot oferi confortul si protectia necesara transportului de pasageri, indiferent ce se spune pe aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 09:42:17    Titlul subiectului: Re: sasiu 119809

unimog a scris:
Nu poti pune soferul RATB sa fie platit in functie de realizari. Din cauza asta exista subventii. Acolo exista si trasee nerentabile luate in considerare din start.
Cred ca faci o confuzie, si tu si multi alti:

Cred ca voi intelegeti cumva, in mod gresit, ca, utopic vorbind, soferul de pe linia cu 100 calatori pe cursa ar fi platit cu 10 lei/cursa, iar soferulde pe linia cu 20 calatori pe cursa ar fi platit cu 2 lei/cursa si atunci ar fi dezavantajati cei care sunt repartizati pe curse mai nerentabile?!?

Nu!

Eu ma gandesc la impunerea unor plafoane, adica:
- pe linia cu 100 calatori/cursa, plafonul sa fie de 100 calatori/cursa; daca soferul isi face treaba, primeste salariul 100%, daca va cara 80 calatori, primeste 80% din salariul, daca va cara 120 calatori sa ia 120% din salariu s.a.m.d.
- pe linia cu 20 calatori/cursa, plafonul sa fie de 20 calatori/cursa; daca soferul isi face treaba, primeste salariul 100%, daca va cara 5 calatori, primeste 25% din salariul, daca va cara 40 calatori sa ia 200% din salariu s.a.m.d.

Eu cel putin asa gandesc, la modul simplist de prezentare.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 10:57:46    Titlul subiectului: 119812

Si daca va cara 110 calatori, va primi 10% prima la salariu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2018
Mesaje: 6975
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 11:02:47    Titlul subiectului: 119813

Dar cum se poate monitoriza numarul de calatori din mijloacele de transport in comun ? Multi au abonamente si nu sunt obligati sa le valideze. Inca nu au fost scoase biletele de hartie. Doar cei cu portofel electronic valideaza. Plus multi blatisti, astfel ca suma incasarilor s-ar putea sa nu fie foarte relevanta pe anumite linii aglomerate dar pe care se face blatul mai mult.

La microbuze este mai simplu, se taie bilete, e drept ca nu toti fac asa.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 12:08:02    Titlul subiectului: plata soferi 119816

Catalin, nu prea merge asa, deoarece ar presupune o logistica imensa. In plus ar trebui ca soferul RATB sa devina si un pic de controlor, ii reduci atentia de la condus. Cum faci diferentierea dintre un sofer care merge in centru, are masina buna si face trasee la ore de varf, fata de cel care are traseu de noapte, un autobuz care sta si in reparatii si merge pe la periferie? Ar insemna sa umpli de spagi pe cei care fac repartizarea pe traseu. In plus autobazele au anumite trasee arondate, unele mai profitabile, altele nu. D aia e regie autonoma, ca nu se poate finanta singura si nici nu depinde intotdeauna numai de criterii economice, mai apar si cele sociale. Ma uit la capatul tramvaiului 27, la Policolor, pe vremuri era omor, mai ales in anumite ore, acum toate tramvaiele ajung acolo cu 2-3 calatori... ce facem, reducem lina de tramvai pina la Salajan? Acolo avem si metrou, deci o desfiintam? Si ce fac cei 2-3 care vin la fiecare cursa pina la Policolor? Asta e... nu cred ca cel putin in capitala poti considera ca cei cu maxi taxi fac concurenta RATB. Asta este o falsa problema creeata de primariile care nu mai au bani sa sustina transportul local..si poate unii primari nici nu au interes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 13:12:19    Titlul subiectului: Re: plata soferi 119823

unimog a scris:
Catalin, nu prea merge asa, deoarece ar presupune o logistica imensa.
Ar presupune, in primul rand, efortul sustinut si - mai ales - interesul celor implicati.

Determinarea numarului de calatori mediu se poate face fie cu ajutorul acelor aparate de numarat calatorii, fie statistic, pe baza unor numarari efective a calatorilor de catre agenti ai operatorului de transport.
unimog a scris:
Cum faci diferentierea dintre un sofer care merge in centru, are masina buna si face trasee la ore de varf, fata de cel care are traseu de noapte, un autobuz care sta si in reparatii si merge pe la periferie? Ar insemna sa umpli de spagi pe cei care fac repartizarea pe traseu. In plus autobazele au anumite trasee arondate, unele mai profitabile, altele nu.
Atentie, eu ma gandesc la un sistem de salarizare compus din salariu de baza + diverse sporuri.
Bunaoara, atingerea unui "target" - numar de calatori transportati se poate constitui intr-un coeficient care sa micsoreze sau sa mareasca salariul de baza.
"Greutatea" traseului ar trebui sa fie alt coeficient, astfel incat soferii de pe liniile "grele" sa fie platiti in plus fata de cei care fac plimbari de placere s.a.m.d. Cei 2 coeficienti trebuie sa intre amandoi in compunerea salariului, adica unul nu-l exclude pe altul.
unimog a scris:
D aia e regie autonoma, ca nu se poate finanta singura si nici nu depinde intotdeauna numai de criterii economice, mai apar si cele sociale. Ma uit la capatul tramvaiului 27, la Policolor, pe vremuri era omor, mai ales in anumite ore, acum toate tramvaiele ajung acolo cu 2-3 calatori... ce facem, reducem lina de tramvai pina la Salajan? Acolo avem si metrou, deci o desfiintam? Si ce fac cei 2-3 care vin la fiecare cursa pina la Policolor?
Partea sociala si cea economica nu se exclud, nu trebuie sa le vedem separat, ele se intrepatrund. Daca intr-adevar o anumita portiune de traseu chiar nu este viabila, in sensul ca sunt prea putini calatori raportat la capacitatea tramvaiului, atunci vehiculul de capacitate mare trebuie sa-si limiteze traseul la zona strict profitabila, daca acest lucru este posibil practic, in sensul sa existe un "rond", "triunghi" sau orice alta posibilitate de intoarcere (tramvaie bidirectionale). Pe zona nedeservita de tramvai trebuie introduse vehicule cu capacitatea exact sau putin mai mare decat cererea, adica autobuz, midibuz sau chiar si microbuz, cu conditia sa fie un vehicul intr-adevar conceput pentru transport public, nu o facatura, cum sunt multe asa-zise "maxi-taxi"-uri.

Atentie, cred ca am fost cumva inteles gresit, eu nu contest utilitatea si eficienta vehiculelor de capacitate mica, insa cu conditia ca acestea sa fie destinate DIN CONSTRUCTIE scopului de a transporta calatori in mediul URBAN (si nu cartofi, vite sau orice alta "incarcatura"), cu conditia ca circulatia vehiculelor sa fie strict reglementata prin orare afisate si respectate, cu trasee care sa nu se suprapuna in mod PREMEDITAT peste traseele altui operator s.a.m.d.

Bunaoara, eu chiar n-as avea nicio problema in cazul, utopic, in care tramvaiul si-ar limita circulatia strict pe zona profitabila, urmand ca de acolo sa fiu preluat LA LEGATURA, CU TRANSBORDARE FACILA (atentie, e foarte importanta asta, sa nu astept, sa fie usor sa trec dintr-un vehicul in altul, de genul peron comun) de un microbuz in care sa am confort, fie el si al unui operator privat, preferabil fara sa platesc alt bilet, in cazul in care ar exista o autoritate de transport metropolitana care sa faca apoi decontarile intre operatori.

Un alt aspect e echilibrul dintre "eficienta economica" si caracterul social al transportului. Ma indoiesc ca exista prea multe cazuri unde transportul public se auto-finanteaza, insa consider ca ar trebui sa existe o anumita limita a "subventiei" acordate; de exemplu, linia aia de tramvai ar trebui sa-si acopere din venituri proprii 50% din cheltuielile de exploatare - e un exemplu arbitrar - , urmand ca restul de 50% sa fie subventii. Dar daca linia aia isi auto-asigura insa doar 5% din finantare si restul de 95% ar trebui sa fie subventie, atunci e o problema si trebuie cautate solutii de eficientizare mergand de la adaptarea capacitatii vehiculului la necesrul de transport, de la verificarea drastica a calatorilor pentru a elimina blatismul, de la reducerea numarului de curse (cu conditia programarii curselor ramase in functie de necesarul calatorilor, afisarea si respectarea unor orare etc) si mergand chiar pana la renuntarea la/conservarea liniei in cauza. Trebuie retinut ca banii aia din subventii nu pica chiar din cer, ci tot de la noi.

Insa baza problemei este reglementarea stricta a circulatiei tuturor mijloacelor de transport si impiedicarea sabotarii operatorilor civilizati de catre bisnitarii cu maxi-taxi-uri, care este de fapt, in opinia mea, problema cea mai acuta a acestor ani, care a dus la distrugerea sistematica a transportului civilizat, suspectez ca in complicitate cu unele autoritati locale si chiar a unor mari granguri din varful piramidei politico-mafiote.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mar 10 Noi 2009 16:43:43, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 13:41:42    Titlul subiectului: Re: sasiu 119825

Catalin Ghita a scris:
Eu ma gandesc la impunerea unor plafoane, adica:
- pe linia cu 100 calatori/cursa, plafonul sa fie de 100 calatori/cursa; daca soferul isi face treaba, primeste salariul 100%, daca va cara 80 calatori, primeste 80% din salariul, daca va cara 120 calatori sa ia 120% din salariu s.a.m.d.
- pe linia cu 20 calatori/cursa, plafonul sa fie de 20 calatori/cursa; daca soferul isi face treaba, primeste salariul 100%, daca va cara 5 calatori, primeste 25% din salariul, daca va cara 40 calatori sa ia 200% din salariu s.a.m.d.


Atunci ar fi bătaie între șoferi pe liniile ,,grele"...

Ăsta e exact principiul șoferilor de maxi-taxi, de aia merg cu viteză și sunt obosiți, că aleargă să facă mai multe curse ca să aibă mai mulți călători... patronul impune un plafon de încasări, iar ce e peste îi rămâne șoferului, care șofer are venitul minim pe economie în cartea de muncă. La sfârșitul zile se predau banii solicitați de patron și se rupe numărul corespunzătore de bilete. Vi se pare legal?

---
Coeficient de linie grea se acordă la RATB, dar e în funcție de particularitățile liniei (lungime, durată, număr de curbe, număr de stații), nu în funcție de numărul de călători.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 13:56:38    Titlul subiectului: Re: sasiu 119828

Dr2006 a scris:
Atunci ar fi bătaie între șoferi pe liniile ,,grele"...

Ăsta e exact principiul șoferilor de maxi-taxi, de aia merg cu viteză și sunt obosiți, că aleargă să facă mai multe curse ca să aibă mai mulți călători... patronul impune un plafon de încasări, iar ce e peste îi rămâne șoferului, care șofer are venitul minim pe economie în cartea de muncă. La sfârșitul zile se predau banii solicitați de patron și se rupe numărul corespunzătore de bilete. Vi se pare legal?
Si la "stat" ar trebui sa fie la fel de mare interesul de a avea calatori, de a-i atrage; in starea actuala, pe soferii firmelor de "stat" ii cam doare undeva de calatori, nu rare fiind situatiile cand ti se inchide usa-n nas sau se "omite" sa mai opreasca in cate o statie; soferii trebuie "stimulati" sa aiba INTERESUL de a avea calatori, ca sa ia mai multi bani; acum iau aceeasi bani, indiferent de cati calatori cara, deci de ce s-ar complica? Iar daca dubarii le mai dau cate o "atentie", ii "lasa-n fata"... d-aia trebuie stimulati, zic eu.
In privinta interesului de a face profit cat mai mare al privatilor, nu e nimic anormal, ba chiar asta e esenta economiei de piata, acest interes e ceva bun, atata timp cat se respecta regulile de circulatie si de siguranta.
Iar soferii ar trebuie "rotiti" pe trasee, astfel incat pe baza programarii fiecare sofer sa aiba acces pe fiecare linie, la rand.
Dr2006 a scris:
Coeficient de linie grea se acordă la RATB, dar e în funcție de particularitățile liniei (lungime, durată, număr de curbe, număr de stații), nu în funcție de numărul de călători.
Coeficientul de linie grea de care vorbeam eu este exact asta de care zici tu, legat de caracteristicile traseului; legat de numarul de calatori e un alt coeficient.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Noi/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 25 Noi 2010 13:30:28    Titlul subiectului: 136741

Daca tot e vorba de "eficientizarea transportului", iata ce solutie au gasit nemtii la probleme legate de trafic, spatiu ocupat/spatiu util, etc.

Nemtii, tot ei... Numai altii pot... Noi doar admiram... Ca o parafrazare a vorbei "You can look, but you can't touch", as zice mai bine "You can look, but you can't have it..." Sad

http://www.youtube.com/watch?v=LWfXFdaoRN4&feature=channel
http://citytransport.info/OBahn.htm
http://citytransport.info/Scans/guided-bus-pointsa.jpg

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 16:06:11    Titlul subiectului: 163967

Dragi colegi, pentru ca pentru a mia oara s-a reaprins discutia despre trolee vs. tehnologii moderne si pentru viitor, as dori ca inainte sa imi dati niste exemple din gand, sa priviti mai atent lucrurile. Nu credeti chiar tot ce scrie pe net si in reviste. De exemplu un coleg mi-a spus in privat despre cum ar dori sa extinda reteaua de trolee englezii (Londra???!!!) italienii (Roma & Milano), francezii (Lyon si nu mai stiu unde) si altii (...). Laughing

Exemplele acestea sunt usor de infirmat, prin prezentarea directa a realitatii.

- Londra: a avut troleibuze in anii 60 pana le-a iesit pe nas de probleme si accidente si caderi de tensiune si tot ce vrei. Informatia este confirmata de un angajat specialist de la Muzeul Transporturilor din Londra. Deci adio. Aici se formeaza o flota hibrida, pe hidrogen si poate pe viitor pe baterii. Inca o dovada in acest sens este tinta primariei de a instala peste 1300 de puncte de incarcare pentru vehiculele electrice, pana in 2020.

- Italia: mai prost exemplu nici ca puteai da. Din fericire pentru argumentul meu, jumatatea cealalta a familiei locuieste si munceste acolo, deci eu sunt can aproape jumatate de an la Roma si implicit ma plimb mult prin Italia. Sa o lua mpe rind. Roma nici macar transport public nu poti sa zici ca are. E o timpenie ieftina, care mai mult nu merge, intarzie grosolan, sar cursele permanent, fac greva din doua in doua saptamini, etc. Nu au de gand nici o extindere de sarmaraie, pentru ca nu au bani nici sa se cace. E ca o regie autonoma de la noi. Nu au fost in stare in ultimii ani nici sa finalizeze bucla de la Termini (Gara Centrala) pentru linia 90. Abia au terminat niste lucrari la tramvai pe linia 3 si se lucreaza la schimbarea capatului de tramvai al liniei 8 de la Lgo di Torre Argentina la Piazza Venezia (300 m deviere). In rest Atac e varza, as it is. Ca sa nu mai zic ca te contrazic, ca pana si astia in Roma au minibusurile electrice din zona centrala. Deci Roma, out. Milano... Acolo cred ca se va mai extinde un pic reteaua de trolee, pentru inca doua linii circulare cel mult. Dar nu uita ca Milano scoate la greu tramvaiul si continua extinderea masiva a metroului, logic.

- Franta: astia sunt plictisiti in general si au idei crete, la fel ca si elvetienii, niste fermieri plictisiti. Lyon o fi el ce-o fi, dar pe plan european si/sau mondial e egal cu zero.

Cam asta e realitatea zdrobitoare.
Pe de alta parte am fost atentionat pentru duritatea unor afirmatii. E adevarat, dar cum sa nu ma apuce dracii cand majoritatea celor prezentate mai sus au fost deja povestite pe subiectele aferente? De aceea nu am prea mai postat in ultimul timp acolo, pentru ca nu citeste sau nu crede nimeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2018
Mesaje: 6975
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 18:57:31    Titlul subiectului: 163979

Nu sunt de acord cu aprecierile tale la adresa francezilor. In domeniul transportului in comun pot sa ne dea lectii, au facut progrese in ultimul timp. Eu personal nu cred in vehiculele hibirde, nu cred ca pot sa fie un model universal. Il adopta englezii pe scara larga bravo lor, dar de ce nu l-au adoptat nemtii sau austriecii de exemplu ? De ce acolo au "cultura transportului pe sine" ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Apr 2013 22:41:46    Titlul subiectului: 163989

Aprecierile mele la adresa francezilor sunt de tip generalist. Am avut masina franceza am inchiriat masina franceza si asta simt.
Nu ma refeream la cultura sinlor, pentru ca aia e peste tot. Marefeream la transportul pe roti de cauciuc ca sa zic asa.
Francezii or fi simpatici la ei acasa si bine ar fi sa stea la ei acolo, ca in rest...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2013 20:41:49    Titlul subiectului: 168486

O metoda de eficientizare a transportului public ar fi obligarea tuturor pasagerilor sa achite contravaloarea calatoriilor prin intermediul turnichetilor, cum au facut in Istambul.


30.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.49 kb
 Vizualizat:  de 5511 ori

30.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community